abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132704885
Niet het hele topic gelezen. Wat lastig... Ik zou zeggen, ga op een cursus die je interesseert maar dan zit je dus weer met dat geld-dingetje. Als je van honden houdt zijn dat ook deuren op pootjes tot menig gesprek. :P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:49:16 #102
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132706422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:19 schreef blondetrien het volgende:
Niet het hele topic gelezen. Wat lastig... Ik zou zeggen, ga op een cursus die je interesseert maar dan zit je dus weer met dat geld-dingetje. Als je van honden houdt zijn dat ook deuren op pootjes tot menig gesprek. :P
Ik haat honden :p
houd wel van katten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132715784
Ik ben ook bijna dertig, maar als ik telefoonnummers uit zou wisselen met een persoon, vriendschappelijk of bij interesse zou ik op zijn minst gefrappeerd zijn als ik geen mobiel nummer zou krijgen. Waarschijnlijk zou ik er dan ook gelijk iets over zeggen, waarna ik waarschijnlijk uitleg krijg, maar tóch voel ik mij minder geneigd een vast nummer te bellen dan een mobiel nummer. Ook al heb je een oude die niet tot WiFi in staat is, een mobiel nummer bel ik gewoon gemakkelijker om de één of andere onderbuikreden.

Verder leer ik toch eigenlijk altijd nieuwe mensen kennen in de kroeg, bij concerten, festivals of via andere vrienden. Dat is mijn ervaring.
And the druids turn to stone...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 09:43:14 #104
393288 Pausmobiel
Strangers have the best candy
pi_132716083
Als ik je verhaal zo lees, dan heb ik het idee dat je je nu alleen maar op het negatieve kan richten, terwijl er volgens mij ook veel positieve punten zijn. Je komt op mij als een intelligent iemand over, met veel uiteenlopende interesses. Je doet vrijwilligerswerk, dus dat maakt je toch wel sociaal.
Je vertelt dat je weinig geld hebt en dat het daardoor moeilijk is om activiteiten te ondernemen waar je andere mensen ontmoet, maar met jouw interesses moet dat volgens mij wel lukken. Tegenwoordig zijn er heel veel amateur fotografenclubjes, wandelclubjes, boekenclubjes, noem het maar op. Misschien is het een idee om te kijken of er in jouw omgeving zo'n club/vereniging is. Hierdoor kan je ook je kennissen/vriendenkring uitbreiden en via via eventueel een leuke vrouw ontmoeten.
Daarnaast heb je een soort vertekend beeld van de vrouw in je hoofd. Natuurlijk vinden we het leuk om dingen te ondernemen en ook om verrast te worden met een cadeau, maar dat is niet de hoofdzaak voor het hebben van een relatie. De meeste vrouwen rond jouw leeftijd kunnen prima voor zichzelf zorgen en hebben niet iemand nodig die alles voor ze betaalt. Daarnaast zijn er tal van low-budget uitstapjes te bedenken. Uiteindelijk is de klik die je met elkaar hebt het belangrijkste.

Ik ben het wel met Panthera eens dat het best wel de moeite waard kan zijn om toch te zorgen voor een mobiele telefoon en misschien toch Facebook nog eens een kans geven.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:44:35 #105
214255 Convergence
Procrastinator
pi_132717390
Waarom wil je zo graag een vriendin?
Als Facebook emotioneel te overweldigend is, zullen relaties dat helemaal zijn.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:03:09 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_132717774
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

met ADD ja, asperger heb ik me wat bij ingelezen en ik herken daar heel veel van, maar sommige dingen ook weer niet zoals dat ik echt wel sarcasme en emotie kan herkennen bij mensen, maar ik kan weer moeilijk meegaan in oppervlakkigheden zoals 'heeey wat leuk je te zien' etc.. dat komt op mij heel onecht en vreemd over.
Dan heb ik het ook maar ik betwijfel het. Volgens mij is het gewoon een karaktertrek. Zodra iemand koetjes en kalfjes gaat bespreken met mij dan kan ik er tegenwoordig best leuk in mee gaan en probeer ik het subtiel een beetje te sturen naar een onderwerp die mij wel interesseert en niet overkomt als totale wereldvreemdheid bij de andere kant van de dialoog. Iedereen heeft wel iets interessants om over te praten als je maar goed genoeg zoekt.

Trek je zelf geen pak aan van de zelfverkozen eenling want het hele lone-wolf concept is minder aantrekkelijk bij de vrouwen dan je zou denken. soms is jezelf een beetje kwetsbaar opstellen in een gesprek met een vrouw een veel betere optie dan wanneer je jezelf probeert op te blazen met valse lucht. Beetje zelfspot (beetje!) is ook best leuk, probeer een balans te houden. Volgens mij is een groot deel van de bevolking wel eenzaam en dat zijn nou juist de mensen die je dus niet tegen komt want die blijven heel erg op zichzelf. Hoe je die nou kan bereiken weet ik niet echt helaas.

Ik weet niet of je op welke manier dan ook betaald zou kunnen werken of dat het echt een brug te ver is overigens maar dat is meestal goed voor de sociale contacten en hou je per maand misschien iets meer geld over voor zaken als fitness of een site als http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/ (mijn vriendin is daar lid van geweest en heeft er goede ervaringen mee).

Er is uiteindelijk geen easy fix zoals je al ontdekt hebt maar probeer je zelf niet te forceren zodat je in ieder geval 'echt' over komt en dan kom je al aardig ver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_132723787
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu vind ik van mezelf toch wel wat kwaliteiten te hebben die het goed zouden moeten doen bij vrouwen; speel tijdje al gitaar (kan ook piano maar niet zoveel meer), houd van buiten zijn, fotografie in de natuur. Houd van dieren, ben betrouwbaar en eerlijk en ben geen typische neanderthaler die voetbal bier dikke tieten en met 20 vrienden kabaal maken een leuke tijd vind. (integendeel)
Daar is je eerste misvatting, de meeste vrouwen willen een man. En mannen houden nou eenmaal vaak van bier-tieten etc. Je mag je best mannelijk gedragen...

quote:
een meisje wil natuurlijk elke week naar een restaurant of een ketting krijgen oid, dat gaat gewoon niet (zie hier geen stereotypering in, ik voel het gewoon zo en of het zo is of niet het is wel een barriere waar een onzekerheid in ligt)
Echt onzin....

quote:
Het dillemma hier is dat 'ik denk/verwacht dat vrouwen van mijn leeftijd op zoek zijn naar iemand om te settlen en kinderen te krijgen en trouwen en het hele generieke gebeuren, daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik ben meer van het vrije leven. Lees dat niet verkeerd; ik wil juist wel vastigheid en determenatie wbt vrouwen maar niet het huisje boompje beestje in een soort van ladder-constructie waar je je leven naar een maatstaf dient te hebben opgebouwd.
Je denkt teveel voor anderen, daar zou ik eerst eens vanaf komen....

quote:
Hoe kom ik nu in godsnaam een ..vrouw tegen van mijn leeftijd waar het mee kan klikken.
Door je eigen leven te leiden! Vergeet vrouwen en relaties en focus je op je hobbies/passies, LEEF!
Dan kom je vanzelf in de gelegenheid om vrouwen te ontmoeten.

quote:
Wat ik heb geprobeerd tot nu toe en in geen enkel opzicht slaagt dus dit hoef je niet neer te typen als suggestie:
-datingsites. (meesten moet je voor betalen, en verder krijg ik nooit reacties)
-terrasjes zitten. (laatste tijd veel gedaan, kom niemand tegen behalve éénkeer twee meiden die met de rug naar ons toe gingen zitten en op hun mobiel bezig gingen, dan hoeft het voor mij ook niet meer.. zo onsociaal..)
-supermarkt (beetje out of place mischien maar hier wat het het makkelijkst voor me om meiden aan te spreken of iig sociaal te zijn, bij de kassa is dat een illusie verder want daar doen ze allemaal aardig tegen iedereen omdat de baas ze anders de deur uit klapt)
-je eigen ding (blijven) doen: heeft me in 15 jaar mn ogen en oren open houden niks opgeleverd qua contact met meiden/vrouwen.
-feestjes (ken geen mensen die feestjes hebben, heb in 10 jaar tijd 1 vriend gemaakt en die is maar 1x per jaar jarig en de meiden die daar komen zijn 18-24 oid)
-sport/activiteit (ik wilde op fitness maar geen geld voor, verder zijn er geen opties in de buurt verder)
-vereniging (ik ben wel actief met vrijwilligerswerk maar daar kom je echt niemand tegen geloof me)
-dobbelsteen (ik heb geen geluk, dus zomaar iemand tegenkomen komt me welgeteld 1x per 300 jaar in de schoot vallen en dan fuck ik het nog up... zo liep ik een keer met een schutting over straat tijdens een verhuizing, moest dat ff naar mn moeders huis brengen.. kwam er een best knap meisje aanlopen die me aanbood me te helpen met tillen.. ik met mn domme harses zei "nee joh hoeft niet het lukt zo wel :)"
wss omdat ik dus toch echt een asperger vorm iets heb oid.. zucht.. ja en dan achterhaf mep je jezelf voor je kop he, dat is trouwens 5 jaar geleden oid)

Nou, iemand anders nog iets?
Heb het zelfs al op fok geprobeerd, niks heeft zin hierin. Ik ben geen 'player' en wil ook niet 'scoren' dus oppervlakkige acties zoals 'he schatje jy bent egt lekker' oid zie je mij niet typen naar iemand.
Jouw grootste probleem in mijn ogen is dat je er veel te veel mee bezig bent, mijn advies is dus ook bovenstaande, stop met zoeken en ga leven.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:26:23 #108
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724268
Mensen die zo fel tegen iets zijn (technologie, telefoon zoals jij) bijvoorbeeld denken toch gewoon heel apart en is weinig aan te veranderen. Ik zou zeggen 'doe normaal' en koop een mobieltje. Maar jij doet dat toch niet uit principe of wat voor redenaties je ook hebt. En van andere personen of mij zal je het ook niet aannemen want die zullen vast ook wel vaker over zulke speciale zaken bij jou zijn gestuit en je dat hebben verteld. Dus blijf maar gewoon hangen in je eigen redenaties en zonder succes (en maar afvragen hoe het kan en waarom niks werkt).
we dan
pi_132724419
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Mensen die zo fel tegen iets zijn (technologie, telefoon zoals jij) bijvoorbeeld denken toch gewoon heel apart en is weinig aan te veranderen. Ik zou zeggen 'doe normaal' en koop een mobieltje. Maar jij doet dat toch niet uit principe of wat voor redenaties je ook hebt. En van andere personen of mij zal je het ook niet aannemen want die zullen vast ook wel vaker over zulke speciale zaken bij jou zijn gestuit en je dat hebben verteld. Dus blijf maar gewoon hangen in je eigen redenaties en zonder succes (en maar afvragen hoe het kan en waarom niks werkt).
Als hij een telefoon koopt wordt hij niet ineens minder 'speciaal', dus dat heeft ook weinig nut volgens mij, om er gewoon maar een te kopen terwijl hij geen behoefte heeft hem te gebruiken.

Een meisje dat niet tegen dwarsheid gericht op de moderne maatschappij kan zal het toch niet kunnen vinden met de TS denk ik.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:32:10 #110
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724479
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:30 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als hij een telefoon koopt wordt hij niet ineens minder 'speciaal', dus dat heeft ook weinig nut volgens mij, om er gewoon maar een te kopen terwijl hij geen behoefte heeft hem te gebruiken.
Meedoen met de rest maakt je wel voor het eerste gezicht minder apart. Volgens mij hebben zulke dingen wel nut. Geeft ook aan dat je het in ieder geval kan doen. In plaats van koppig in je afwijkende denken te blijven zitten.
we dan
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:34:15 #111
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:30 schreef Lokasenna het volgende:

Een meisje dat niet tegen dwarsheid gericht op de moderne maatschappij kan zal het toch niet kunnen vinden met de TS denk ik.
Dat lijkt me ook ja. Maar hij gaat ook met meer mensen om dan met alleen een toekomstige vriendin hoop ik voor hem. Kan geen kwaad om rare redenaties overboord te gooien als ze je belemmeren of raar laten lijken. Mits je dat kan.
we dan
pi_132724562
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Meedoen met de rest maakt je wel voor het eerste gezicht minder apart. Volgens mij hebben zulke dingen wel nut. Geeft ook aan dat je het in ieder geval kan doen. In plaats van koppig in je afwijkende denken te blijven zitten.
Een excentrieke gedachtenwereld vind ik eigenlijk wel iets om trots op te zijn :@
Maar goed, het zal inderdaad niet snel meisjes aantrekken als je niet op de juiste plekken komt om gelijkgestemde mensen te ontmoeten.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:36:03 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132724599
quote:
Vind dat altijd zo'n zwaktebod: wees gewoon een schaap. Doe wat iedereen doet. Koop wat iedereen koopt. Draag wat iedereen draagt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:39:48 #114
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724710
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vind dat altijd zo'n zwaktebod: wees gewoon een schaap. Doe wat iedereen doet. Koop wat iedereen koopt. Draag wat iedereen draagt.
Zulke dingen ontstaan omdat ze nut hebben. Sommige mensen gaan in het extreme daarin zowel naar juist alles hetzelfde en hip willen hebben of juist helemaal rebels. Ik kan me voorstellen dat je beide extremen 'zwak' vindt. Maar het uit principe niet willen hebben van een mobieltje terwijl het nuttig is, heel normaal, vrij handig voor contact met meiden en anderen e.d... Dat vind ik juist een 'zwakte' in plaats van het wel hebben van een mobieltje. Zo rebels zijn dat je zelfs niet de meest normale zaken meedoet (of mee kan doen)

En mensen die zo rebels zijn refereren ook altijd naar die mensen die normaal doen als 'schapen' alsof zij diegenen zijn die juist niet beseffen waar ze mee bezig zijn... de omgekeerde wereld in veel gevallen juist. Bedoel jou daar niet mee, maar die uitspraak wordt gewoon zo vaak gebruikt.
we dan
pi_132724773
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zulke dingen ontstaan omdat ze nut hebben. Sommige mensen gaan in het extreme daarin zowel naar juist alles hetzelfde en hip willen hebben of juist helemaal rebels. Ik kan me voorstellen dat je beide extremen 'zwak vindt'. Maar het uit principe niet willen hebben van een mobieltje terwijl het nuttig is, heel normaal, vrij handig voor contact met meiden en anderen e.d... Dat vind ik juist een 'zwakte' in plaats van het wel hebben van een mobieltje. Zo rebels zijn dat je zelfs niet de meest normale zaken meedoet (of mee kan doen)

En mensen die zo rebels zijn refereren ook altijd naar die mensen die normaal doen als 'schapen' alsof zij diegenen zijn die juist niet beseffen waar ze mee bezig zijn... de omgekeerde wereld in veel gevallen juist.
Het enige waarvoor ik mijn telefoon gebruik is bellen als iemand me van de trein moet komen halen, zo nuttig en handig is het nu ook weer niet :')
pi_132724835
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als je buiten de boot valt is het in ieder geval de moeite waard om te proberen. Het is toch niet zo dat je geen eigen identiteit meer hebt omdat je een beetje mee probeert te komen in de interesses en belevingswereld van anderen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:44:45 #117
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:41 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het enige waarvoor ik mijn telefoon gebruik is bellen als iemand me van de trein moet komen halen, zo nuttig en handig is het nu ook weer niet :')
Oké ja maar de gemiddelde persoon belt en whatsapped wel wat vaker zeg maar. Je bent niet alleen op de wereld :')
we dan
pi_132724955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:44 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Oké ja maar de gemiddelde persoon belt en whatsapped wel wat vaker zeg maar. Je bent niet alleen op de wereld :')
Ik val zonder uitgebreid mobiel sociaal leven niet buiten de boot in het normale sociale leven ofzo, vandaar de opmerking dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je wel of niet een telefoon hebt, als je er maar niet een uitgebreid statement over gaat maken tegen anderen als het ter sprake komt.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:32 #119
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132724966
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zulke dingen ontstaan omdat ze nut hebben. Sommige mensen gaan in het extreme daarin zowel naar juist alles hetzelfde en hip willen hebben of juist helemaal rebels. Ik kan me voorstellen dat je beide extremen 'zwak' vindt. Maar het uit principe niet willen hebben van een mobieltje terwijl het nuttig is, heel normaal, vrij handig voor contact met meiden en anderen e.d... Dat vind ik juist een 'zwakte' in plaats van het wel hebben van een mobieltje. Zo rebels zijn dat je zelfs niet de meest normale zaken meedoet (of mee kan doen)

En mensen die zo rebels zijn refereren ook altijd naar die mensen die normaal doen als 'schapen' alsof zij diegenen zijn die juist niet beseffen waar ze mee bezig zijn... de omgekeerde wereld in veel gevallen juist. Bedoel jou daar niet mee, maar die uitspraak wordt gewoon zo vaak gebruikt.
Niet perse. Zulke dingen kunnen ontstaan omdat ze nut hebben.
Het kan ook ontstaan omdat men zoveel mogelijk wil conformeren. Dat is een redelijk zwaktebod. Of het nou komt door dat men het vraagt van een kant (laten we hier zeggen: vrouwen vallen op 1 type man) of door het aanbod van een kant (er is maar 1 type man).

Mensen hebben zo lang zonder mobiel geleefd, het is echt geen noodzaak. Heb jarenlang zonder gedaan, gewoon omdat ik het onzin vond. Ik hoef niet 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Ik hoef niet op ieder moment van de dag de meest onzinnige rommel te delen met vrienden. Hoe vaak heb je nou helemaal een mobiel nodig?

Dat het de afgelopen 10 jaar normaal is geworden om een mobiel te hebben en de afgelopen 3 jaar normaal is geworden om een smartphone te hebben, wil niet zeggen dat iedereen daar aan mee moet doen. Maar als je daar bewust niet aan meedoet, hoor je er niet meer bij. Dan kijkt men op je neer. Kan aan mij liggen, maar dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:48 #120
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132724977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik val zonder uitgebreid mobiel sociaal leven niet buiten de boot in het normale sociale leven ofzo, vandaar de opmerking dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je wel of niet een telefoon hebt, als je er maar niet een uitgebreid statement over gaat maken tegen anderen als het ter sprake komt.
En dat doet TS juist wel en daarom pikte ik dat er juist ook uit om over te praten.
we dan
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:49:08 #121
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725026
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Niet perse. Zulke dingen kunnen ontstaan omdat ze nut hebben.
Het kan ook ontstaan omdat men zoveel mogelijk wil conformeren. Dat is een redelijk zwaktebod. Of het nou komt door dat men het vraagt van een kant (laten we hier zeggen: vrouwen vallen op 1 type man) of door het aanbod van een kant (er is maar 1 type man).

Mensen hebben zo lang zonder mobiel geleefd, het is echt geen noodzaak. Heb jarenlang zonder gedaan, gewoon omdat ik het onzin vond. Ik hoef niet 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Ik hoef niet op ieder moment van de dag de meest onzinnige rommel te delen met vrienden. Hoe vaak heb je nou helemaal een mobiel nodig?

Dat het de afgelopen 10 jaar normaal is geworden om een mobiel te hebben en de afgelopen 3 jaar normaal is geworden om een smartphone te hebben, wil niet zeggen dat iedereen daar aan mee moet doen. Maar als je daar bewust niet aan meedoet, hoor je er niet meer bij. Dan kijkt men op je neer. Kan aan mij liggen, maar dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Wat is er zwak aan conformeren/aanpassen precies? Voor zover ik weet betekent dat niet dat je je hele identiteit opgeeft ofzo. Gewoon dat je je kan aanpassen en dat ook doet waar dat gewenst is of voor jou nut heeft op een bepaalde manier...
we dan
pi_132725030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:47 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En dat doet TS juist wel en daarom pikte ik dat er juist ook uit om over te praten.
Hij heeft om mee te beginnen al geen vrienden, hij kan beter daar moeite in steken in de echte wereld dan een mobiel kopen waar hij op dit moment niets mee kan vanwege zijn gebrek aan een sociaal leven :')
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:49:25 #123
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132725039
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je buiten de boot valt is het in ieder geval de moeite waard om te proberen. Het is toch niet zo dat je geen eigen identiteit meer hebt omdat je een beetje mee probeert te komen in de interesses en belevingswereld van anderen.
Ik denk dat het enorm veel zegt over mensen die daardoor geen contact met je willen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
pi_132725044
Niet het hele topic gelezen want omg, wat kan jij zeuren. :')

Doe DAAR wat aan. Niks zo onaantrekkelijk als een 'ja maar'der. Je wilt iets of je wilt het niet. Kom van die aars af en doe er wat aan zeg. Neem sowieso een mobiel, is echt idioot om daar 'uit principe' niet in mee te gaan, dan houd je alleen hippies over.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:50:25 #125
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725090
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hij heeft om mee te beginnen al geen vrienden, hij kan beter daar moeite in steken in de echte wereld dan een mobiel kopen waar hij op dit moment niets mee kan vanwege zijn gebrek aan een sociaal leven :')
Kan hij in ieder geval een telefoonnummer geven als hij wel een keer een meid ontmoet en dat zij hem dan niet direct extra raar vindt.. Maar goed ja er zijn wel meer zaken aan de hand ja dat ontken ik ook niet nee.
we dan
pi_132725128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Kan hij in ieder geval een telefoonnummer geven als hij wel een keer een meid ontmoet en dat zij hem dan niet direct extra raar vindt.. Maar goed ja er zijn wel meer zaken aan de hand ja dat ontken ik ook niet nee.
Bijvoorbeeld. Net zoals dat je wanneer je nu geen internet zou hebben echt heel moeilijk mee zou kunnen komen in de maatschappij.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:52:38 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132725142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Wat is er zwak aan conformeren/aanpassen precies? Voor zover ik weet betekent dat niet dat je je hele identiteit opgeeft ofzo. Gewoon dat je je kan aanpassen en dat ook doet waar dat gewenst is of voor jou nut heeft op een bepaalde manier...
Omdat je zonder reden je eigen identiteit aanpast aan het gene dat mensen graag van je willen zien.
Het is als maar rechten gaan studeren omdat je moeder zo graag ziet dat je advocaat wordt.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:55:24 #128
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725208
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat het enorm veel zegt over mensen die daardoor geen contact met je willen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Zou het niet kunnen zijn dat het minstens evenveel zegt over de verwachtingen van de 'rebelse' persoon met betrekking tot gewenst sociaal gedrag, interactie, aanpassing e.d. Als die de hele plank helemaal mis slaat en het niet door heeft dan is het niet de plicht van anderen om hem maar te accepteren...

Je kan het ook omdraaien dus. Misschien doen de mensen die zo graag maar zich willen verzetten tegen anderen en hoe anderen doen (en kleden e.d.) wel indirect of direct beledigend naar het gedrag van die mensen die wel normaal doen. Jij kan juist net zo goed diegene zijn die niet tolerant is. Maar zo denken die 'rebelse' mensen nooit want de rest zit er naast en hen nooit wat betreft hun wereldbeeld, sociaal gedrag e.d.
we dan
pi_132725223
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat je zonder reden je eigen identiteit aanpast aan het gene dat mensen graag van je willen zien.
Het is als maar rechten gaan studeren omdat je moeder zo graag ziet dat je advocaat wordt.
Het wel of niet hebben van een gebruiksvoorwerp als deel van je identiteit zien gaat ook wel weer een beetje ver. Maar op dit moment heb ik nog niet het idee dat ik zoveel mis zonder bijvoorbeeld whatsapp.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:58:56 #130
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725302
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nou ja doorgevoerd: wat is er erg aan als je die studie zelf ook leuk vindt en later een goede baan krijgt en gelukkig bent, financieel sowieso? Mensen die zich aanpassen zijn niet ongelukkig direct ofzo omdat ze zich aanpassen.. En je past niet je hele identiteit aan, althans heel weinig mensen doen dat in zo'n grote mate. Maar het lijkt net alsof het een soort van kwaad is sowieso voor die rebelse mensen. Want 'je bent niet 100% jezelf' zogenaamd. Jij bent op dit moment ook gevormd door anderen, jouw ideeën over de maatschappij ook overgenomen van anderen. Heb je niet in je eentje plots bedacht van 'ik wil dit en dit denken'. Ook gewoon gevormd. En een klein deel sturing misschien, net zoals dat de rest er ook sturing aan geeft om juist hippe kleding te kopen waar jij dat niet doet bijvoorbeeld.
we dan
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:00:14 #131
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132725352
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat het minstens evenveel zegt over de verwachtingen van de 'rebelse' persoon met betrekking tot gewenst sociaal gedrag, interactie, aanpassing e.d. Als die de hele plank helemaal mis slaat en het niet door heeft dan is het niet de plicht van anderen om hem maar te accepteren...

Je kan het ook omdraaien dus. Misschien doen de mensen die zo graag maar zich willen verzetten tegen anderen en hoe anderen doen (en kleden e.d.) wel indirect of direct beledigend naar het gedrag van die mensen die wel normaal doen. Jij kan juist net zo goed diegene zijn die niet tolerant is. Maar zo denken die 'rebelse' mensen nooit want de rest zit er naast en hen nooit wat betreft hun wereldbeeld, sociaal gedrag e.d.
Wacht, wat? Het niet hebben van een telefoon is beledigend en intolerant? Of mis ik hier een generalisatie?

Ik zie namelijk nergens beschreven dat TS verwacht dat andere mensen ook geen telefoon hebben, alleen dat hij uit bepaalde overwegingen geen telefoon heeft en dat men (mede) hierdoor geen contact met hem wil.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het wel of niet hebben van een gebruiksvoorwerp als deel van je identiteit zien gaat ook wel weer een beetje ver. Maar op dit moment heb ik nog niet het idee dat ik zoveel mis zonder bijvoorbeeld whatsapp.
In deze quote ging het over het aanpassen als geheel. Niet perse over heb bezitten van een voorwerp.
pi_132725395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou ja doorgevoerd: wat is er erg aan als je die studie zelf ook leuk vindt en later een goede baan krijgt en gelukkig bent, financieel sowieso? Mensen die zich aanpassen zijn niet ongelukkig direct ofzo omdat ze zich aanpassen.. En je past niet je hele identiteit aan, althans heel weinig mensen doen dat in zo'n grote mate. Maar het lijkt net alsof het een soort van kwaad is sowieso voor die rebelse mensen. Want 'je bent niet 100% jezelf' zogenaamd. Jij bent op dit moment ook gevormd door anderen, jouw ideeën over de maatschappij ook overgenomen van anderen. Heb je niet in je eentje plots bedacht van 'ik wil dit en dit denken'. Ook gewoon gevormd. En een klein deel sturing misschien, net zoals dat de rest er ook sturing aan geeft om juist hippe kleding te kopen waar jij dat niet doet bijvoorbeeld.
Ik vind het sowieso not done om mensen goed- of af te keuren vanwege keuzes die ze hebben gemaakt in hun leven om op bepaalde gebieden wel of niet aan de heersende norm te voldoen.

Mensen die niet willen omgaan met mensen die zich minder ver hebben aangepast naar het gemiddelde of andersom vind ik altijd een beetje triest. Als iedereen gewoon een beetje toleranter zou worden, zowel doorsnee als meer alternatieve mensen, zou het een stuk leuker worden.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:03:49 #133
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725451
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wacht, wat? Het niet hebben van een telefoon is beledigend en intolerant? Of mis ik hier een generalisatie?

Ik zie namelijk nergens beschreven dat TS verwacht dat andere mensen ook geen telefoon hebben, alleen dat hij uit bepaalde overwegingen geen telefoon heeft en dat men (mede) hierdoor geen contact met hem wil.

[..]

In deze quote ging het over het aanpassen als geheel. Niet perse over heb bezitten van een voorwerp.
Dat was bedoeld als een generalisatie inderdaad. Maar stel dat je een groep mensen hebt die veel met elkaar whatsappen. Jij hebt geen telefoon en je mist de nieuwtjes die hen elkaar zo vertellen. Die rebelse mensen kunnen dan zich buitengesloten voelen en doen alsof het aan de groep ligt (je moet elkaar meer in het echt zien en blabla). Ze kijken op een bepaalde manier naar zo'n groep omdat ze zelf iets niet doen wat die groep doet en nemen dat vaak zo'n groep wel kwalijk (wat betreft zoveel zaken, daarom ook zo rebels sommigen).

Je kan ook denken van 'misschien moet ik me aanpassen' in plaats van te verwachten dat de groep maar extra rekening met jouw houdt omdat jij (gewoon in het algemeen rebelse mensen) iets niet wil doen of ergens een speciale mening over nahoudt. Maar die rebelse mensen denken nooit zo na. Altijd de schuld van de anderen, de maatschappij, zelf denken ze goed na zogenaamd en geen schuld.
we dan
pi_132725538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:03 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat was bedoeld als een generalisatie inderdaad. Maar stel dat je een groep mensen hebt die veel met elkaar whatsappen. Jij hebt geen telefoon en je mist de nieuwtjes die hen elkaar zo vertellen. Die rebelse mensen kunnen dan zich buitengesloten voelen en doen alsof het aan de groep ligt (je moet elkaar meer in het echt zien en blabla). Ze kijken op een bepaalde manier naar zo'n groep omdat ze zelf iets niet doen wat die groep doet en nemen dat vaak zo'n groep wel kwalijk (wat betreft zoveel zaken, daarom ook zo rebels sommigen).

Je kan ook denken van 'misschien moet ik me aanpassen' in plaats van te verwachten dat de groep maar extra rekening met jouw houdt omdat jij (gewoon in het algemeen rebelse mensen) iets niet wil doen of ergens een speciale mening over nahoudt. Maar die rebelse mensen denken nooit zo na. Altijd de schuld van de anderen, de maatschappij, zelf denken ze goed na zogenaamd en geen schuld.
Ik denk niet dat ze gaan zeuren over dat ze dingen missen waaraan ze niet mee wilden doen. Als ik wil weten wat er in de whatsappgroep van mijn vrienden gebeurd is, of ze nog dingen hebben afgesproken ofzo, vraag ik dat gewoon als ik iemand van hen tegenkom. Het was immers mijn keuze om er niet aan mee te doen, erover zeiken zou dan wel erg raar zijn.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:10:11 #135
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132725645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:07 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze gaan zeuren over dat ze dingen missen waaraan ze niet mee wilden doen. Als ik wil weten wat er in de whatsappgroep van mijn vrienden gebeurd is, of ze nog dingen hebben afgesproken ofzo, vraag ik dat gewoon als ik iemand van hen tegenkom. Het was immers mijn keuze om er niet aan mee te doen, erover zeiken zou dan wel erg raar zijn.
Gaat over het algemeen. Ik generaliseer veel even blijkbaar :') Maar hoe die mensen over de maatschappij denken komt door zaken die ze meemaken en wat tegen hen gezegd wordt. Telefoon is slechts een voorbeeld om aan te geven hoe het volgens mij komt dat die mensen zo'n tegenstand krijgen van 'conformisme' en dat soort in hun ogen vieze woorden. En dat ze zelf juist daarvoor zorgen ook, het is niet slechts de groep die 'slecht' bezig is ofzo.
we dan
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:12:02 #136
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132725702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Er is niks mis met je aanpassen aan anderen. Het is echter wel mis als je iets van jezelf aanpast waar je eigenlijk gelukkig(er) mee bent.
In het voorbeeld dat ik gaf, ga je dan rechten studeren omdat je moeder het graag wilde. Je komt later goed terecht, maar eigenlijk had je Sterrenkunde willen studeren. Is het dan niet enorm zonde om je te hebben laten leiden door iemand anders?

Natuurlijk laat je je altijd in bepaalde mate leiden door anderen. Je hoort dingen die je aanstaan, je ziet dingen die je leuk vindt etc. Dat maak je je eigen en verwerk je tot/in je eigen identiteit.
Er is echter een verschil tussen iets meepikken dat je leuk vindt, of iets aanpassen om maar erbij te horen. Dat is een verschil dat je automatisch voelt, of weet als je het doet.

quote:

[..]

Ik denk dat je enorm aan het generaliseren bent over mensen waar je weinig tot niks van weet. Ik herken het in ieder geval totaal niet bij mijzelf of de mensen in mijn omgeving die jij zou omschrijven als rebels.
pi_132725856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Gaat over het algemeen. Ik generaliseer veel even blijkbaar :') Maar hoe die mensen over de maatschappij denken komt door zaken die ze meemaken en wat tegen hen gezegd wordt. Telefoon is slechts een voorbeeld om aan te geven hoe het volgens mij komt dat die mensen zo'n tegenstand krijgen van 'conformisme' en dat soort in hun ogen vieze woorden. En dat ze zelf juist daarvoor zorgen ook, het is niet slechts de groep die 'slecht' bezig is ofzo.
Ik ken dat soort 'rebelse mensen' niet, ze lijken me niet echt een feest om mee om te gaan als ze van alles de schuld aan hun omgeving geven.
De meeste mensen waarmee ik omga die als apart bestempeld zouden worden, zijn op die manier gewoon gelukkiger zonder de rest van de wereld te verwijten dat niet iedereen hun denkwijze deelt.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:20:12 #138
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_132725995
quote:
Mensen die zo fel tegen iets zijn (technologie, telefoon zoals jij) bijvoorbeeld denken toch gewoon heel apart en is weinig aan te veranderen. Ik zou zeggen 'doe normaal' en koop een mobieltje.
Je kunt TS natuurlijk niet "dwingen" om een telefoon te kopen. Maar ik ben het met je eens dat iemand al heel snel de stempel "apart" krijgen als ze geen mobiel hebben. Als ik een gesprek met een meisje zou aangaan, en haar nummer zou vragen en ze vertelt mij vervolgens dat ze geen mobiel heeft, zou ik inderdaad, wellicht onterecht, meteen denken dat er iets mis is met haar. De drempel om weer contact op te gaan nemen na een stapavondje ofzo is ook veeeeele malen hoger (immers een appje sturen de volgende dag is toch veel makkelijker dan iemand ineens opbellen).
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:20:41 #139
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132726006
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik denk dat je enorm aan het generaliseren bent over mensen waar je weinig tot niks van weet. Ik herken het in ieder geval totaal niet bij mijzelf of de mensen in mijn omgeving die jij zou omschrijven als rebels.
En ik maar het idee hebben dat TS o.a. juist perfect in dat groepje valt. (topichistory). Maar goed ik hoop dat het allemaal wat meevalt. Ken verder zelf niet zulke mensen in het echt dus daarin heb je sowieso gelijk ja.
we dan
pi_132726106
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien. Maar in het begin van een vriendschap is het vooral aftasten en als iemand dan moeilijk te bereiken is en inderdaad niet meedoet aan gesprekken op whatsapp, om af te spreken bijvoorbeeld, dan is het ook lastiger om aansluiting te vinden. Dan hoeft er niks mis te zijn met die personen, de communicatie is alleen anders. Gemakzuchtiger misschien, oppervlakkig, maar wel meer aanwezig dan wanneer je er niet aan meedoet.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe je nu zonder facebook en een mobiel vriendschap zou moeten opbouwen met iemand die daar wel gebruik van maakt, tenzij je die persoon sowieso al regelmatig ziet. Heb je dus geen vrienden, lijkt een mobiel me wel een voorwaarde om gemakkelijker vriendschappelijk contact te leggen EN onderhouden.

En dan wel posten en DMen op een forum. Dmen is praktisch hetzelfde als whatsapp joh.
pi_132726232
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien. Maar in het begin van een vriendschap is het vooral aftasten en als iemand dan moeilijk te bereiken is en inderdaad niet meedoet aan gesprekken op whatsapp, om af te spreken bijvoorbeeld, dan is het ook lastiger om aansluiting te vinden. Dan hoeft er niks mis te zijn met die personen, de communicatie is alleen anders. Gemakzuchtiger misschien, oppervlakkig, maar wel meer aanwezig dan wanneer je er niet aan meedoet.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe je nu zonder facebook en een mobiel vriendschap zou moeten opbouwen met iemand die daar wel gebruik van maakt, tenzij je die persoon sowieso al regelmatig ziet. Heb je dus geen vrienden, lijkt een mobiel me wel een voorwaarde om gemakkelijker vriendschappelijk contact te leggen EN onderhouden.

En dan wel posten en DMen op een forum. Dmen is praktisch hetzelfde als whatsapp joh.
Alleen dan gratis _O_
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:31:38 #142
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132726451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En ik maar het idee hebben dat TS o.a. juist perfect in dat groepje valt. (topichistory). Maar goed ik hoop dat het allemaal wat meevalt. Ken verder zelf niet zulke mensen in het echt dus daarin heb je sowieso gelijk ja.
Van TS zou het best kunnen, die ken ik niet z goed.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo is dat moeilijk? Dat ging 20 jaar geleden toch ook zo zonder mobiel en facebook?
Ik heb facebook, ik heb een mobiel. Maar als ik mensen wil zien, stuur ik ze meestal een mailtje. Daar bereik ik iedereen mee, namelijk. Er zijn personen in mijn vriendengroep die geen facebook hebben, dus via facebook iets organiseren, is niet zo handig.
En als ze hun mail niet checken op tijd, dan bel ik ze. Zo raar is dat toch niet?
pi_132727031
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Van TS zou het best kunnen, die ken ik niet z goed.

[..]

Hoezo is dat moeilijk? Dat ging 20 jaar geleden toch ook zo zonder mobiel en facebook?
Ik heb facebook, ik heb een mobiel. Maar als ik mensen wil zien, stuur ik ze meestal een mailtje. Daar bereik ik iedereen mee, namelijk. Er zijn personen in mijn vriendengroep die geen facebook hebben, dus via facebook iets organiseren, is niet zo handig.
En als ze hun mail niet checken op tijd, dan bel ik ze. Zo raar is dat toch niet?
Je zegt het zelf al: dan bel je. En ja ik vind communicatie per mail zelf een stuk langzamer, helemaal zonder smartphone. Met krijg je ten minste meteen te weten als je mail hebt en je bent overal bereikbaar. Dan zijn spontane afspraken ook een stuk makkelijker. En die zijn vaak het leukst. :P

Ik heb vrij lang gedaan zonder fb of smartphone en ben toch heel blij dat ik er nu wel gebruik van maak. Je krijgt zoals gezegd gewoon veel meer mee en wordt bij veel meer dingen betrokken, waardoor het makkelijker wordt contacten te onderhouden.

Al zou ik wel zonder fb kunnen, zo boeiend is het niet wat daarop staat en ik gebruik hrt nauwelijks buiten mijn studie om. Maar geen mobiel? Niet bereikbaar zijn voor werk en zo? Moet er niet aan denken.

En wel aan email doen maar niet aan een mobiel uit principe valt voor mij ook niet te rijmen. :P Dan moet je niet zo moeilijk doen en voor de snellere optie gaan.
pi_132727058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Alleen dan gratis _O_
Ik heb nog nooit hoeven betalen voor whatsapp. :D
pi_132727098
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor whatsapp. :D
Maar mijn telefoon kostte maar 6 euro en een telefoon die kan whatsappen een tientje per maand ofzo.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:49:03 #146
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132727129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Daar is je eerste misvatting, de meeste vrouwen willen een man. En mannen houden nou eenmaal vaak van bier-tieten etc. Je mag je best mannelijk gedragen...
Nou daar geloof ik niks van, je doet alsof je enkel mannelijk bent als je van bier tieten en voetbal houd, waren al die grote componisten dan ook geen man? Ik ben nu eenmaal meer van het bevlogene, schoonheden in de kunsten etc (muziek en fotografie dus). En daar ben ik niet minder man om
quote:
[..]

Echt onzin....

[..]

Je denkt teveel voor anderen, daar zou ik eerst eens vanaf komen....
Ik geef mischien te veel om hoe anderen zich voelen, maar ik zal nooit egoistisch zijn.. dat lukt me gewoon niet.
quote:
[..]

Door je eigen leven te leiden! Vergeet vrouwen en relaties en focus je op je hobbies/passies, LEEF!
Dan kom je vanzelf in de gelegenheid om vrouwen te ontmoeten.
Hoi, hier spreekt 15 jaar + - aan het eigen leven leiden met hobbies en passies, ik kom in geen gelegenheden.
quote:
[..]

Jouw grootste probleem in mijn ogen is dat je er veel te veel mee bezig bent, mijn advies is dus ook bovenstaande, stop met zoeken en ga leven.
Wat is het leven zonder zoeken..
pi_132727154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar mijn telefoon kostte maar 6 euro en een telefoon die kan whatsappen een tientje per maand ofzo.
Ah ja dat is waar, maar ik vind internet op mijn telefoon echt ontzettend fijn. Vooral in de trein en zo, dus betaal er graag voor. :@
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:50:08 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132727171
Het is maar net hoe je communicatie met mensen is.

Sommigen bellen, anderen mailen, andere whatsappen, smsen, rooksignalen.
Dat je ze niet allemaal doet, geen probleem. Maar gewoon een telefoon hebben is niet vreemd. Is gewoon handig.

Tegenwoordig is het vooral handig om een mobiel te hebben omdat mensen niet graag meer naar huistelefoonnr's willen bellen. Dat is eng en je weet maar nooit. Dat je dan gewoon een oud ding hebt dat enkel kan bellen / smsen, dat vinden nog altijd veel mensen niet vreemd. Dus geen probleem daarin.

Facebook kan handig zijn, maar zelf doe ik daar verdomd weinig mee. En is ook zeker niet noodzakelijk.

Je moet gewoon een middel hebben om bereikbaar te zijn voor een ander die voor een ander als prettig kan worden ervaren, zodat de dremple laag blijft.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:52:09 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132727240
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:49 schreef BaajGuardian het volgende:

Ik geef mischien te veel om hoe anderen zich voelen, maar ik zal nooit egoistisch zijn.. dat lukt me gewoon niet.

Om anderen geven is totaal iets anders dan voor anderen denken.

VAn wat je hier post over jouw beeld van vrouwen zijn zaken die je hoort van vrienden, of evt op het internet leest of op tv ziet. Maar er is zoveel meer.
Dus denken dat vrouwen van een bepaald type man houden of dat ze zus of zo willen, dat is verkeerd.

Dat je vervolgens om ze geeft en niet egoistisch bent.. dat is een totaal ander iets.
pi_132727243
quote:

[..]

Nou daar geloof ik niks van, je doet alsof je enkel mannelijk bent als je van bier tieten en voetbal houd, waren al die grote componisten dan ook geen man? Ik ben nu eenmaal meer van het bevlogene, schoonheden in de kunsten etc (muziek en fotografie dus). En daar ben ik niet minder man om
Ik zeg niet dat je je hobbies en interesses aan moet passen maar jij doet net alsof vrouwen geen ''neanderthaler'' willen terwijl praktijk leert dat veel vrouwen toch echt gewoon een 'vent' willen.

Dat was mijn punt.
quote:
Huh? Lees ff opnieuw, jij denkt al voor andere mensen. Heeft niets met egoistisch zijn te maken.
Voorbeeld : ''Ze zal me wel stom vinden'', dat is voor iemand anders denken.

quote:
Hoi, hier spreekt 15 jaar + - aan het eigen leven leiden met hobbies en passies, ik kom in geen gelegenheden.
Het enige wat ik lees is ''vrouwen dit, relaties dat, date zus, sex zo....''

quote:
Wat is het leven zonder zoeken..
Hoe harder je zoekt, hoe sneller je wanhopig overkomt, hoe sneller vrouwen afhaken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:54:32 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132727331
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: dan bel je. En ja ik vind communicatie per mail zelf een stuk langzamer, helemaal zonder smartphone. Met krijg je ten minste meteen te weten als je mail hebt en je bent overal bereikbaar. Dan zijn spontane afspraken ook een stuk makkelijker. En die zijn vaak het leukst. :P

Ik heb vrij lang gedaan zonder fb of smartphone en ben toch heel blij dat ik er nu wel gebruik van maak. Je krijgt zoals gezegd gewoon veel meer mee en wordt bij veel meer dingen betrokken, waardoor het makkelijker wordt contacten te onderhouden.

Al zou ik wel zonder fb kunnen, zo boeiend is het niet wat daarop staat en ik gebruik hrt nauwelijks buiten mijn studie om. Maar geen mobiel? Niet bereikbaar zijn voor werk en zo? Moet er niet aan denken.

En wel aan email doen maar niet aan een mobiel uit principe valt voor mij ook niet te rijmen. :P Dan moet je niet zo moeilijk doen en voor de snellere optie gaan.
En bellen kan alleen met een mobiele telefoon?
TS heeft gewoon een huistelefoon.
pi_132727616
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als je vaak thuis bent dan zal dat ook nog wel lukken ja. Maar veel mensen bellen niet vaak meer en dan is het precies wat Cue zegt. De essentie is dat je, zeker wanneer je moeite hebt met contact leggen, de drempel zo laag mogelijk moet houden. Als iets veel moeite kost, zeker in het begin, dan haken mensen af. :P Ook meisjes. Dat hoeft niets te zeggen over die meisjes maar wel over de prilheid van het contact waardoor het ook makkelijker te verwateren is.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:03:01 #153
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132727652
quote:

[..]

Dit was exact het probleem wat ik ondervond met facebook, mijn vrienden en familie bleven door emmeren over dat ik facebook moest nemen, ik wilde dat gewoon niet omdat ik niet de hele godganse dag door gevolgd wil worden of wil volgen in hoeveel stukken groente ik en anderen op mn bord hebben etc. Ik zie gewoon werkelijk geen enkele logica in waarom ik zou moeten weten wat iemand anders de hele dag gedaan heeft en zou ik dat wel willen weten dan ga ik naar die persoon toe en heb je wat om over te praten, tegenwoordig zit iedereen op bezoek maar met dat godvergeten kut apparaat te spelen.

Ik zei het net op de FP trouwens goed, dus ik copy paste het even hier wbt het zogenaamde afsluiten van groepjes die van je verwachten dat je facebook of een mobiel hebt;

quote:
Zo voel ik me iig wel, of beter mischien niet van deze tijd.
De wereld heeft geen geduld gehad met onze generaties en iedereen moet maar meevliegen, kritiekloos.
Ik kan dat gewoon niet, ik ben van de jaren 80 mentaliteit; oprechte sociale contacten en niet uit verveling oppervlakkigheid uitdragen.
Helaas denkt de wereld om mij heen daar dus anders over en valt er bijna niet aan te sluiten.
Daarnaast vroeg ik laatst aan een vriend of hij gewoon skype neemt dan want dat heb ik altijd aanstaan als hij me zonodig de hele dag wilt kunnen aanspreken, nee dat wilde hij niet.
Ok, nou het moet ook van 2 kanten komen hoor.. dan niet.

Mensen sluiten zichzelf af voor sociale contacten in de buitenlucht, en dan moet ik me aanpassen en een mogelijk zeer onveilig apparaat tegen mn hoofd gaan houden..om met dat asociale type mens te converseren..? nee.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:05:23 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132727719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:20 schreef iScream. het volgende:

[..]

Je kunt TS natuurlijk niet "dwingen" om een telefoon te kopen. Maar ik ben het met je eens dat iemand al heel snel de stempel "apart" krijgen als ze geen mobiel hebben. Als ik een gesprek met een meisje zou aangaan, en haar nummer zou vragen en ze vertelt mij vervolgens dat ze geen mobiel heeft, zou ik inderdaad, wellicht onterecht, meteen denken dat er iets mis is met haar. De drempel om weer contact op te gaan nemen na een stapavondje ofzo is ook veeeeele malen hoger (immers een appje sturen de volgende dag is toch veel makkelijker dan iemand ineens opbellen).
Dit begrijp ik dus echt niet, hoe kun je iemand nou niet gewoon opbellen.. zei iemand laatst ook al dat opbellen veeeeel moooeiliiijkeeer was.. kom op zeg.. je draait een nummer, de andere persoon neemt op en je praat. Wat een gigantische opgave zeg..
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:07:39 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132727793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit was exact het probleem wat ik ondervond met facebook, mijn vrienden en familie bleven door emmeren over dat ik facebook moest nemen, ik wilde dat gewoon niet omdat ik niet de hele godganse dag door gevolgd wil worden of wil volgen in hoeveel stukken groente ik en anderen op mn bord hebben etc. Ik zie gewoon werkelijk geen enkele logica in waarom ik zou moeten weten wat iemand anders de hele dag gedaan heeft en zou ik dat wel willen weten dan ga ik naar die persoon toe en heb je wat om over te praten, tegenwoordig zit iedereen op bezoek maar met dat godvergeten kut apparaat te spelen.
Sorry hoor, maar dat is maar net hoe je het gaat gebruiken. Ja je KAN alles volgen en je KAN alles delen en je KAN iedereen toevoegen en je KAN er ellende mee krijgen.
Maar dat HOEFT niet. Tis maar net hoe je het instelt en hoe je er zelf mee omgaat. Niemand die je raar aankijkt als je niet zegt/deelt/whatever. Ja een vraagje misschien, maar is zo uitgelegd dat je het enkel gebruikt voor eventueel simpel contact met nieuwe mensen.

quote:
en een mogelijk zeer onveilig apparaat tegen mn hoofd gaan houden..om met dat asociale type mens te converseren..? nee.
Zeer onveilig apparaat? Voglens mij zijn er maar weinig mensen aan dood gegaan. Neem aan dat je dan ook niet autorijd / de trein instapt of uberhaupt buiten komt, watn is dat is ook gevaarlijk.
Ow wacht, de meeste ongelukken gebeuren in en rondom het huis.. hoe doe je dat dan?

Daarbij bepaal je zelf met welk type mens je converseert. Er zit een aan/uit knop op en je ziet wie er belt. Dus zelf in de hand of dit een associaal type is of niet. Jij geeft zelf je nummer aan iemand of niet.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:08:16 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132727810
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dus echt niet, hoe kun je iemand nou niet gewoon opbellen.. zei iemand laatst ook al dat opbellen veeeeel moooeiliiijkeeer was.. kom op zeg.. je draait een nummer, de andere persoon neemt op en je praat. Wat een gigantische opgave zeg..
En wij snappen jouw gigantische opgave omtrent facebook niet.
Tja mensen zijn verschillend in dat opzicht.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:12:15 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132727934
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

al 2 jaar :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:15:35 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132728047
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is maar net hoe je het gaat gebruiken. Ja je KAN alles volgen en je KAN alles delen en je KAN iedereen toevoegen en je KAN er ellende mee krijgen.
Maar dat HOEFT niet. Tis maar net hoe je het instelt en hoe je er zelf mee omgaat. Niemand die je raar aankijkt als je niet zegt/deelt/whatever. Ja een vraagje misschien, maar is zo uitgelegd dat je het enkel gebruikt voor eventueel simpel contact met nieuwe mensen.

[..]

Zeer onveilig apparaat? Voglens mij zijn er maar weinig mensen aan dood gegaan. Neem aan dat je dan ook niet autorijd / de trein instapt of uberhaupt buiten komt, watn is dat is ook gevaarlijk.
Ow wacht, de meeste ongelukken gebeuren in en rondom het huis.. hoe doe je dat dan?

Daarbij bepaal je zelf met welk type mens je converseert. Er zit een aan/uit knop op en je ziet wie er belt. Dus zelf in de hand of dit een associaal type is of niet. Jij geeft zelf je nummer aan iemand of niet.
Geen zin om welles nietes te doen hier maar alles wat ik erover (tevens dect wifi etc) weet wijst in de richting dat het onveilige technologie is die op langere termijn veel mensen het ziekenhuis in gaat krijgen, en dan heb ik het nog nieteens gehad over hoe mensen volledig afgeleid worden in het verkeer, want ze rijden massaal met hun hoofd naar beneden op de fiets overal waar ik fiets. Niemand kijkt nog uit zn/haar doppen behalve ouderen dan.

Ik ga ook niet graag met de trein vooral nu er wifi in zit en de keren dat ik met de trein ging kwamen van die 17 jarigen heel dicht bij me staan met hun telefoon en voelde me extreem ongemakkelijk en wilde eigenlijk de trein uit maarja dat gaat moeilijk als ie rijd.

Ik heb in huis gewoon pleisters als er een ongeluk in huis is en dat is niet er waarschijnlijk gezien ik heel beheerst ben (ik doe dingen niet wild) en als ik buitenhuis een ongeluk krijg ga ik er van uit dat mensen me helpen, en als ik een ongeluk zie gebeuren help ik de betreffende persoon, dat zit al sinds ik klein was ingebakken dat dat normaal is.
Denk je nu echt dat het beter is als iemand als een lompe zak hooi er naast staat en 'een hulpdienst' gaat staan bellen? :/

Verder heb ik 3 dagen lang facebook gehad en ik vond het een vreselijk beperkt kutprogramma wat duidelijk gemaakt was voor mensen die de hele dag compulsief willen weten wat andere mensen doen omdat ze zelf geen drive hebben om naar iemand toe te gaan en wat te ondernemen. :/

[ Bericht 7% gewijzigd door BaajGuardian op 30-10-2013 16:21:12 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:16:54 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132728090
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:15 schreef BaajGuardian het volgende:

Geen zin om welles nietes te doen hier maar alles wat ik erover (tevens dect wifi etc) weet wijst in de richting dat het onveilige technologie is die op langere termijn veel mensen het ziekenhuis in gaat krijgen, en dan heb ik het nog nieteens gehad over hoe mensen volledig afgeleid worden in het verkeer, want ze rijden massaal met hun hoofd naar beneden op de fiets overal waar ik fiets. Niemand kijkt nog uit zn/haar doppen behalve ouderen dan.
Ik ga ook verder niet in over het wel of niet hiervan enzo.

Maar jammer dat je de rest van m'n post negeert...
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:18:08 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132728132
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ga ook verder niet in over het wel of niet hiervan enzo.

Maar jammer dat je de rest van m'n post negeert...
Ik negeer niets ik reageer in delen edit edit edit etc.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:19:39 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132728180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik negeer niets ik reageer in delen edit edit edit etc.
Dan wacht ik nog even af..
pi_132730128
Tja, het is je goed recht om je niet aan de huidige normen van de maatschappij te conformeren, als dat voor jou prettiger werkt dan moet je dat vooral doen. En zonder Facebook kan je in principe ook goed functioneren. Echter een mobiele telefoon is tegenwoordig toch wel zo gemeengoed geworden dat ik het zelf bijzonder lastig zou vinden om zonder te zitten. En nee, ik kijk niet continu op dat ding, maar het bereikbaar zijn en kunnen bereiken van mensen is gewoon ontzettend makkelijk. Buiten de rest van de functies die de huidige (smart)phones allemaal hebben.

Maar ik vind het wel inherent aan je zo afgezonderd gedragen, dat je daardoor minder kans hebt om een relatie te krijgen, dat is gewoon zo. Dan moet je toevallig net iemand tegenkomen die er net, of in ieder in grote lijnen zo ook over denkt. Ik vind het niet vreemd hoor dat je geen vriendin hebt als je bijvoorbeeld denkt dat mobiele telefoons potentieel zeer gevaarlijke apparaten zijn. Of Wifi straling. Ik kan hier wel een heel verhaal gaan lopen doen over dat je te allen tijde blootgesteld bent aan allerlei soorten straling, o.a. uit de ruimte, maar ik geloof niet dat dat veel zin heeft. Geen zin in verder ook. Als jij dat wilt denken, prima, maar ik ken verder niemand die in mijn ogen zo'n paranoia beeld heeft van de wereld om zich heen.

Je moet het helemaal zelf weten, maar mijn mening is dat de manier hoe je je nu opstelt het je ontzettend lastig zal maken om een relatie te krijgen. Het is maar net hoe jammer je dat zelf vind wat bepaald in welk opzicht je eventueel verandering in je houding en opvattingen kan aanbrengen.
pi_132731495
Hoe oud ben je? Ik wil anders wel een keer daten hoor! :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:06:37 #164
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132731511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:05 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hoe oud ben je? Ik wil anders wel een keer daten hoor! :)
OP toch
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:09:58 #165
179075 hugecooll
pi_132731616
en @ BG: je hoeft toch niet al die zooi op een mobiele telefoon te gebruiken?
Gebruik 'm gewoon om chill te internetten terwijl je zit te schijten, onderweg even de tijd te checken, om contacten in op te slaan en om wat op Whatsapp te ouwehoeren of zo
en om te bellen natuurlijk :+
pi_132731654
Oh ja 30. Kan nog net.... :p
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:12:01 #167
179075 hugecooll
pi_132731671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:11 schreef Quickie_Brat het volgende:
Oh ja 30. Kan nog net.... :p
Hoe oud ben jij dan?
pi_132731775
Ik denk dat TS maar moet wachten tot het juiste meisje in z'n schoot geworpen krijgt, want met zo'n instelling wordt het nooit wat.

Dat hele anti-smartphone/facebook-gelul geeft me al de kriebels. Je beeld is zo ontzettend scheef daarover. Ik lees opmerkingen over mensen die op de fiets niet meer vooruit kijken, maar naar beneden en mensen die op een terras ook alleen maar met hun smartphone bezig zijn. Wil niet zeggen dat we allemaal zo zijn. Als ik in gesprek ben met iemand die ik aardig, leuk, lief, knap of whatever vind, dan leg ik rustig m'n telefoon aan de kant en vergeet dat ding de rest van de avond.

En heus niet elke vrouw wil elke week uit eten in een of ander fancy restaurant of bij elk jubileum een ketting krijgen.

Heel zwart-wit allemaal. Er is ook grijs, weet je.
Live for now, forget forever
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:17:27 #169
179075 hugecooll
pi_132731812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:16 schreef Vogeltje88 het volgende:
Heel zwart-wit allemaal. Er is ook grijs, weet je.
Ik krijg het idee dat jij een voorkeur hebt voor lichtgetint
pi_132731861
Ben je een beetje lekker? :P
hee hallo
pi_132731881
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan?
Ook zoiets :{w
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:20:38 #172
179075 hugecooll
pi_132731882
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:19 schreef Scootermuisje het volgende:
Ben je een beetje lekker? :P
FOK!Hunk 2013
:7
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:20 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ook zoiets :{w
Moet kunnen dan toch :7
pi_132731886
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wacht, wat? Het niet hebben van een telefoon is beledigend en intolerant? Of mis ik hier een generalisatie?Ik zie namelijk nergens beschreven dat TS verwacht dat andere mensen ook geen telefoon hebben, alleen dat hij uit bepaalde overwegingen geen telefoon heeft en dat men (mede) hierdoor geen contact met hem wil.
Ik las dat hij geen mobiele telefoons om zich heen kon verdragen en de ruimte dan dus verliet en een kwartier buiten ging staan...
pi_132731956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

FOK!Hunk 2013
:7

[..]

Moet kunnen dan toch :7
Ja weetje, als ik zulke topics lees vraag ik me vaak af hoe de TS eruit ziet.. Gewoon zomaar. ;)
hee hallo
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:24:06 #175
179075 hugecooll
pi_132731970
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:23 schreef Scootermuisje het volgende:

[..]

Ja weetje, als ik zulke topics lees vraag ik me vaak af hoe de TS eruit ziet.. Gewoon zomaar. ;)
Fotoboek van User
pi_132732031
quote:
Nou, dit gezien te hebben weet ik ook niet waar het aan ligt hoor :{
hee hallo
pi_132732197
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:18 schreef Kper_Norci het volgende:
Als jij dat wilt denken, prima, maar ik ken verder niemand die in mijn ogen zo'n paranoia beeld heeft van de wereld om zich heen. Je moet het helemaal zelf weten, maar mijn mening is dat de manier hoe je je nu opstelt het je ontzettend lastig zal maken om een relatie te krijgen. Het is maar net hoe jammer je dat zelf vind wat bepaald in welk opzicht je eventueel verandering in je houding en opvattingen kan aanbrengen.
Dit.

Gezien de houding van TS weet ik als vrouw ook zeker dat ik nooit een vriendschap, laat staan relatie met hem zou willen.

Dat is dan gelijk het antwoord op de OP van TS; de vermoedelijke oorzaak van zijn sociale isolatie.
pi_132732267
Ik vind overigens 'hoe kan n leuke meid als jij nou single zijn trouwens' wel echt een vreselijke line. Cliché, gemaakt en niet logisch (Brad Pitt is ook wel eens single geweest). Je kunt er niet eens behoorlijk op antwoorden, het is dus alleen maar n 13 in dozijn compliment.
pi_132732352
quote:
Nu heb ik wel wat trekjes van asperger dus ben echt niet goed in smalltalk en oppervlakkigheden, de manier waarop ik contact zoek met mensen is blijkbaar niet (meer) normaal want gesprekjes over concreetheden kunnen niet meer tegenwoordig, het kan het beste blijven bij snachts om 4 uur whatsappen uit verveling wat ik niet doe want ik heb (voor degenen die me niet kennen) geen mobiel en die neem ik ook niet punt.

Nu betrapte ik mezelf er weer op dat ik totaal geen inschattingsvermogen heb wat leeftijd betreft, ik blijf kijken naar meiden van 20-25 terwijl ik zelf ondertussen 30 ben en dat is een gigantische wereld appart, dus of ze er nu leuk uitzien of niet heb je daar toch geen aansluiting bij en laat dat nu net zijn wat al moeilijk is voor mij in deze tijden.

Ik ben praktisch nog maagd op een 'proberen' uit met mn ex die me van 'ik wil dat je mn vrienden/vriendinnen/ouders ontmoet en praten over kinderen en toekomst' in 'ik voel niks meer voor je' gooide en de volgende week alweer met een andere vent rondliep.

Ik ben toen ik 18ig was nog wel geregeld uitgegaan maar daar nooit echt oog gehad voor daten oid, ik was verliefd op één enkel meisje (zusje van een vriend van me) en heb daar ook wel mee 'gehad' ookal bleef dat bij 'dat, en nieteens mee gezoend. Was trouwens niet mn grootste liefde; die was onbereikbaar en bestaat onderhand niet meer want ze is totaal veranderd. Dichte deur.

Ben altijd romantisch ingesteld geweest met een ideaal beeld wat ik nu wel na dat ex verhaal kwijt ben.

Nu vind ik van mezelf toch wel wat kwaliteiten te hebben die het goed zouden moeten doen bij vrouwen; speel tijdje al gitaar (kan ook piano maar niet zoveel meer), houd van buiten zijn, fotografie in de natuur. Houd van dieren, ben betrouwbaar en eerlijk en ben geen typische neanderthaler die voetbal bier dikke tieten en met 20 vrienden kabaal maken een leuke tijd vind. (integendeel)
Wat is er dan mis? Nou goed ik ben wat onhandig en kom niet makkelijk uit mn woorden, heb ADD en kan me ook makkelijk op het verkeerde moment uit de zone voelen zeg maar, midden in een gesprek opeens zelfbewust worden en me ongemakkelijk en beetje derealiserend voelen.
Maar mischien het minst prettige is dat ik weinig geld heb, zelf interreseert me dat niet super veel want ik ben heel natuurlijk ingesteld dat mijn activiteiten weinig tot geen geld kosten maar een meisje wil natuurlijk elke week naar een restaurant of een ketting krijgen oid, dat gaat gewoon niet (zie hier geen stereotypering in, ik voel het gewoon zo en of het zo is of niet het is wel een barriere waar een onzekerheid in ligt)

Dat laatste bovenstaande is dan ookwel zo'n beetje mn enige onzekerheid want ik ben van mezelf uit totaal niet onzeker, sociaal ingesteld (niet technologisch sociaal maar face to face dus, hoe raar dat ook klinkt voor iemand met ADD en border-asperger.)

Het dillemma hier is dat 'ik denk/verwacht dat vrouwen van mijn leeftijd op zoek zijn naar iemand om te settlen en kinderen te krijgen en trouwen en het hele generieke gebeuren, daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik ben meer van het vrije leven. Lees dat niet verkeerd; ik wil juist wel vastigheid en determenatie wbt vrouwen maar niet het huisje boompje beestje in een soort van ladder-constructie waar je je leven naar een maatstaf dient te hebben opgebouwd.

Ik zet het hier trouwens een stuk ingewikkelder neer dan hoe ik het voel of bedoel maar ik probeer het te begrijpen te maken voor anderen.. hopelijk lukt dat.

Een verhaal wat lang is nog even kort gemaakt, hetgeen ik me nu afvraag uiteindelijk is;

Hoe kom ik nu in godsnaam een ..vrouw tegen van mijn leeftijd waar het mee kan klikken.

Wat ik heb geprobeerd tot nu toe en in geen enkel opzicht slaagt dus dit hoef je niet neer te typen als suggestie:
-datingsites. (meesten moet je voor betalen, en verder krijg ik nooit reacties)
-terrasjes zitten. (laatste tijd veel gedaan, kom niemand tegen behalve éénkeer twee meiden die met de rug naar ons toe gingen zitten en op hun mobiel bezig gingen, dan hoeft het voor mij ook niet meer.. zo onsociaal..)
-supermarkt (beetje out of place mischien maar hier wat het het makkelijkst voor me om meiden aan te spreken of iig sociaal te zijn, bij de kassa is dat een illusie verder want daar doen ze allemaal aardig tegen iedereen omdat de baas ze anders de deur uit klapt)
-je eigen ding (blijven) doen: heeft me in 15 jaar mn ogen en oren open houden niks opgeleverd qua contact met meiden/vrouwen.
-feestjes (ken geen mensen die feestjes hebben, heb in 10 jaar tijd 1 vriend gemaakt en die is maar 1x per jaar jarig en de meiden die daar komen zijn 18-24 oid)
-sport/activiteit (ik wilde op fitness maar geen geld voor, verder zijn er geen opties in de buurt verder)
-vereniging (ik ben wel actief met vrijwilligerswerk maar daar kom je echt niemand tegen geloof me)
-dobbelsteen (ik heb geen geluk, dus zomaar iemand tegenkomen komt me welgeteld 1x per 300 jaar in de schoot vallen en dan fuck ik het nog up... zo liep ik een keer met een schutting over straat tijdens een verhuizing, moest dat ff naar mn moeders huis brengen.. kwam er een best knap meisje aanlopen die me aanbood me te helpen met tillen.. ik met mn domme harses zei "nee joh hoeft niet het lukt zo wel :)"
wss omdat ik dus toch echt een asperger vorm iets heb oid.. zucht.. ja en dan achterhaf mep je jezelf voor je kop he, dat is trouwens 5 jaar geleden oid)

Nou, iemand anders nog iets?
Heb het zelfs al op fok geprobeerd, niks heeft zin hierin. Ik ben geen 'player' en wil ook niet 'scoren' dus oppervlakkige acties zoals 'he schatje jy bent egt lekker' oid zie je mij niet typen naar iemand.
Tjaaa die soulmate is er wel, alleen die ander heeft gewoon ook geen telefoon en geeft ook bij elke vraag wat haar nummer is haar huisnummer.

Verder gaat ze 1x per jaar naar een feestje, heeft ze ADD en asperger. Wanneer jij haar vraagt of je haar kan helpen zegt ze: "Nee, het gaat zo wel"

Verder is ze behoorlijk onzeker over haar financiele situatie en gaat bijna nooit de deur uit. Echt potentiele partners zullen wel op haar afknappen omdat ze niet met ze naar de bios kan gaan of eens echt duur uit eten.

Misschien opent ze binnenkort wel een topic op fok.

Wat denk je dat je kans is haar tegen te komen? :?

Spiegelen is voldoende. *note to self*
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:56:42 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132732886
Ik ben elke dag buiten man lul toch niet..
pi_132733092
Herken wel een hoop,heb zelf ook ADD en denk beetje Asperger en had zo een 'blijver' vrouw gescheiden met kind van 5 en was echt top in het begin maar na 4 jaar niet meer en waren we het nergens meer over eens......heb nog wel goed contact met die kleine van nu alweer 14 pffff leuk joch geworden en hem nog wat kunnen leren gelukkig.En met de vrouwen even klaar want ben 34 nu en bijna altijd in relatie's gezeten dus geniet nu lekker van mijn rust.En heb nu ook weinig klik met de vrouwtjes maar komt wel weer ......laat het los en het komt vanzelf....of niet.....:)
pi_132733328
Of je kan wat Xtc nemen naar een feest gaan en dan gaat het allemaal vanzelf lekker versieren en keuze genoeg heb al mijn vrouwtjes van feesten...:)
pi_132734165
Wat een rampgeval ben jij, zeg. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_132734436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zei het net op de FP trouwens goed, dus ik copy paste het even hier wbt het zogenaamde afsluiten van groepjes die van je verwachten dat je facebook of een mobiel hebt;

[..]

Daarnaast vroeg ik laatst aan een vriend of hij gewoon skype neemt dan want dat heb ik altijd aanstaan als hij me zonodig de hele dag wilt kunnen aanspreken, nee dat wilde hij niet.
Ok, nou het moet ook van 2 kanten komen hoor.. dan niet.

Mensen sluiten zichzelf af voor sociale contacten in de buitenlucht, en dan moet ik me aanpassen en een mogelijk zeer onveilig apparaat tegen mn hoofd gaan houden..om met dat asociale type mens te converseren..? nee.
Heb niet alles gelezen dus wellicht is het al geschreven maar je geeft aan in de OP moeite te hebben met small talks en hierboven geef je een onderbouwing dat je geen logica ziet waarom iedereen moetweten welke groente je bijvoorbeeld hebt die dag. Lieve jongen, er is geen logica maar een functie. Dat soort onzin is binding. Daar kunnen (sorry dat ik het zeg) metname vrouwen geen genoeg van krijgen.

Een relatie is niet even een officiele overeenkomst en dan is het rationeel voldoende. Nee die kletspraat is een continuerende bevestiging die met aanzienlijke frequentie herhaald dient te worden zodat het gevoel vol vertrouwen blijft. Aanhoren en bevestigen (oplossingen aandragen is van minder belang).

Het zijn de subtiele kleinere dingen die essentieel zijn voor veel vrouwen. Niet jouw rationele principes.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:06:56 #185
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132735836
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:36 schreef Koral het volgende:

[..]

Heb niet alles gelezen dus wellicht is het al geschreven maar je geeft aan in de OP moeite te hebben met small talks en hierboven geef je een onderbouwing dat je geen logica ziet waarom iedereen moetweten welke groente je bijvoorbeeld hebt die dag. Lieve jongen, er is geen logica maar een functie. Dat soort onzin is binding. Daar kunnen (sorry dat ik het zeg) metname vrouwen geen genoeg van krijgen.

Een relatie is niet even een officiele overeenkomst en dan is het rationeel voldoende. Nee die kletspraat is een continuerende bevestiging die met aanzienlijke frequentie herhaald dient te worden zodat het gevoel vol vertrouwen blijft. Aanhoren en bevestigen (oplossingen aandragen is van minder belang).

Het zijn de subtiele kleinere dingen die essentieel zijn voor veel vrouwen. Niet jouw rationele principes.
snap hier werkelijk helemaal geen woord van..
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:07:33 #186
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132735886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:08 schreef Doedelzak77 het volgende:
Of je kan wat Xtc nemen naar een feest gaan en dan gaat het allemaal vanzelf lekker versieren en keuze genoeg heb al mijn vrouwtjes van feesten...:)
1: ik gebruik geen drugs.
2: ik ga niet naar clubs.
3: ik heb niks te vieren.
4: ik doe niet aan versieren / bespelen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:12:50 #187
179075 hugecooll
pi_132736160
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:36 schreef Koral het volgende:
Mwah, ik heb het zelf ook wel dat ik niet uit mezelf dat soort dingen zeg. Ik ben namelijk al op de hoogte van die informatie en vind het interessanter om ergens anders over te praten. Ik vind dat meer van die 'bij gebrek aan beter' gesprekken
pi_132737521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

1: ik gebruik geen drugs.
2: ik ga niet naar clubs.
3: ik heb niks te vieren.
4: ik doe niet aan versieren / bespelen.
Doe je ooit iets leuks?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:40:00 #189
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132737572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Doe je ooit iets leuks?
onder de drugs in een 4 bij 4 donkere kamer staan met allemaal hijgende dronkenlappen om je heen is leuk?
pi_132737714
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

onder de drugs in een 4 bij 4 donkere kamer staan met allemaal hijgende dronkenlappen om je heen is leuk?
Dat is een wedervraag, geen antwoord :P

Veel mensen zouden een feest (niet dat uit jouw omschrijving) wel leuk vinden ja. Wat voor soort sociale activiteiten kunnen jou wel bekoren?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:43:49 #191
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132737847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat is een wedervraag, geen antwoord :P

Veel mensen zouden een feest (niet dat uit jouw omschrijving) wel leuk vinden ja. Wat voor soort sociale activiteiten kunnen jou wel bekoren?
gamen, wandelen, zwemmen, fietsen, filmpje kijken (lees: filmpje kijken), katten aaien, fotograferen.
pi_132737994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

gamen, wandelen, zwemmen, fietsen, filmpje kijken (lees: filmpje kijken), katten aaien, fotograferen.
Doe je dat meestal met anderen samen?
Vanuit mensen waarmee je veel doet kun je nieuwe mensen leren kennen, zo je sociale kring uitbreiden en wellicht kom je daar eens een leuk meisje tegen.
Dit al geprobeerd?
pi_132738160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Katten aaien, gvd. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:50:49 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132738307
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Doe je dat meestal met anderen samen?
Vanuit mensen waarmee je veel doet kun je nieuwe mensen leren kennen, zo je sociale kring uitbreiden en wellicht kom je daar eens een leuk meisje tegen.
Dit al geprobeerd?
Al jaren. Geen resultaat.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:53:38 #195
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132738497
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:48 schreef Fascination het volgende:

[..]

Katten aaien, gvd. :')
Wat is daar nou weer raar aan...
pi_132738789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Al jaren. Geen resultaat.
Vreemd, ik kom altijd veel nieuwe mensen tegen op bijvoorbeeld verjaardagen van vrienden.
Misschien ben je veeleisend ofzo, of kom je alleen maar mannen tegen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:00:04 #197
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132738914
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vreemd, ik kom altijd veel nieuwe mensen tegen op bijvoorbeeld verjaardagen van vrienden.
Misschien ben je veeleisend ofzo, of kom je alleen maar mannen tegen.
Ik kom maar op één vriend zn verjaardag had ik in de op volgens mij al uitgelegd en die vriend heb ik nu amper contact mee omdat hij alleen contact onderhoud met mensen op facebook/mobiel.
pi_132739078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik kom maar op één vriend zn verjaardag had ik in de op volgens mij al uitgelegd en die vriend heb ik nu amper contact mee omdat hij alleen contact onderhoud met mensen op facebook/mobiel.
Nou ja, dan gaat het ook niet echt op dat je zegt dat je dit al jaren probeert.

Niets ondernemen = niets bereiken.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:06:18 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132739250
Dus alle activiteiten die je doet, doe je alleen. En mocht je tijdens t wandelen iemand tegenkomen zal je er ook geen gesprek mee aan gaan.

Hoe zie je t zelf voor je dan om contact te krijgrn met anderen?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:10:57 #200
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132739467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:02 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nou ja, dan gaat het ook niet echt op dat je zegt dat je dit al jaren probeert.

Niets ondernemen = niets bereiken.
Ik heb dus 3 jaar erover gedaan om een vriend te maken en dat hij me ook aardig genoeg vond om uit te nodigen op zn verjaardag en was wel een meisje die opzich wel leuk was maar die was toen hatelijk naar me toe opeens en dat was een ex van hem.. en die durfde niet bij me langs te komen omdat iemand anders (een ex buurman van me) had gezegd dat ik meisjes naar mn huis zou lokken en verkrachten. Terwijl ik ook wel eens een ander gamer-meisje bij me heb uitgenodigd om te gamen en daar was ook geen bijbedoeling bij en ik vind het knap dat ik mensen verkracht en nog maagd ben trouwens. Maar dat terzijde.. dat soort verhalen iig helemaal nergens om..

Maar lang verhaal kort gemaakt waren die allemaal best wel jong verder (net 20 etc dat soort leeftijden) dus daar valt echt niks mee op te bouwen. :/

Verder ken ik niemand met een vriendenkring, heb 2 vrienden nu waarvan eentje ook steeds meer met zn mobiel bezig is maar daar doe ik soms terrasje mee en speel ik ook gitaar mee samen, hij heeft met gemak elke week wel weer een nieuwe date via paiq oid, ik snap dat niet ik zit ook op paiq maar niemand praat tegen me en ik had keer een gesprek met iemand daarop en ik zei dat ik ff een spelletje aan het doen was dus ik wat langer erover deed om te reageren werd ze helemaal kwaad en blokkeerde ze me.. :s
Psycho gedrag..

Andere vriend van me is hele toffe dude die ik al sinds ik klein ben ken ook van basisschool maar hij is eh, hoe zeg ik het.. ook wat onhandig wat de wereld van vandaag betreft. Daarin wel veel herkennings punten maar goed, ook weleens met hem naar de heide gegaan zonnebaden enzo..
Maar hij heeft ook geen 'feestjes'

En dan nog ben ik niet zo van de feestjes, eerst dronk ik ook niet immers nu wil ik best op een verjaardag een glaasje alcohol maar ik wil niet te wild doen ik ben notabene nu 30 en straks kan ik nergens meer terecht.. niet dat ik voldoe aan het 30er plaatje dat besef ik zelf ook wel maar waar moet je heen als je zowel niet 30 van geest en situatie bent maar ook niet als 20er er meer uitziet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')