abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133039452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar haal je het idiote idee vandaan??? Hoe kan, in godsnaam, mijn systeem tot dood en armoede leiden?
Omdat het geen enkele bescherming meer bied voor de gewone burger tegen de macht van het grote geld. Deze zal hen helemaal kapot drukken.

quote:
Het leidt tot een eerlijke verdeling van werk en inkomen. De overheid is inderdaad precies zo georganiseerd als de maffia met dien verstande dat de maffia echt bescherming biedt.
Nee het leidt tot een kleine kaste van graaibazen die alle middelen naar zich toe trekken en de rest van de bevolking uitzuigen of doodtrappen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:34:14 #202
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133039532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:31 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Omdat het geen enkele bescherming meer bied voor de gewone burger tegen de macht van het grote geld. Deze zal hen helemaal kapot drukken.

[..]

Nee het leidt tot een kleine kaste van graaibazen die alle middelen naar zich toe trekken en de rest van de bevolking uitzuigen of doodtrappen.
Dat je zo blind bent dat je niet ziet dat al die misstanden die jij noemt juist komen door de overheid. Het kapitaal heeft de mogelijkheden om overheidsbeleid te verkrijgen wat hen goed gezind is dankzij hun kapitaal en een sterke lobby.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_133039665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat je zo blind bent dat je niet ziet dat al die misstanden die jij noemt juist komen door de overheid. Het kapitaal heeft de mogelijkheden om overheidsbeleid te verkrijgen wat hen goed gezind is dankzij hun kapitaal en een sterke lobby.
Ik ben blind zeker omdat ik niet in jouw drogverhalen geloof, sure :')

Wat jij wilt zijn 19e eeuwse toestanden waarbij arbeiders door een kartel van grote bazen worden uitgebuit en ook hun kinderen zich kapot moeten werken om te overleven. En jij denkt dat je dan wel bij de bazen kan horen en je zakken lekker helemaal vol kan proppen met geld over de lijken van je slachtoffers.

En jouw idealistische nepverhaaltje is er alleen maar om draagvlak te krijgen voor jouw ranzige en mensonterende ideeen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:39:53 #204
379943 Paper_Tiger
pi_133039687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:38 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ik ben blind zeker omdat ik niet in jouw drogverhalen geloof, sure

Wat jij wilt zijn 19e eeuwse toestanden waarbij arbeiders door een kartel van grote bazen worden uitgebuit en ook hun kinderen zich kapot moeten werken om te overleven. En jij denkt dat je dan wel bij de bazen kan horen en je zakken lekker helemaal vol kan proppen met geld over de lijken van je slachtoffers.

En jouw idealistische nepverhaaltje is er alleen maar om draagvlak te krijgen voor jouw ranzige en mensonterende ideeen.
Die situatie zal nooit meer terugkomen. Daar is de wereld te divers voor geworden en zijn de mensen te goed opgeleid.
pi_133039723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die situatie zal nooit meer terugkomen. Daar is de wereld te divers voor geworden en zijn de mensen te goed opgeleid.
Goede opleiding is er in een generatie weer uit te krijgen. Bovendien zullen minder goed opgeleide mensen het eerst het onderspit delven.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:44:17 #206
379943 Paper_Tiger
pi_133039816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:41 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Goede opleiding is er in een generatie weer uit te krijgen. Bovendien zullen minder goed opgeleide mensen het eerst het onderspit delven.
Niemand zit op de wereld te wachten die jij schetst. Wie gaat er dan namelijk nog iets kopen?
pi_133039877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niemand zit op de wereld te wachten die jij schetst. Wie gaat er dan namelijk nog iets kopen?
Ik wil geen communisme hoor. Maar we hebben gewoon een sterke sociale staat nodig die alle duistere krachten van hebzucht stevig aan banden kan leggen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:50:10 #208
379943 Paper_Tiger
pi_133039989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:46 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ik wil geen communisme hoor. Maar we hebben gewoon een sterke sociale staat nodig die alle duistere krachten van hebzucht stevig aan banden kan leggen.
Die sterke staat van jou houdt de hebzucht juist in stand door arme mensen in andere landen te verbieden aan ons te verkopen. In plaats daarvan zwoegen die als slaven voor het door jou zo gehate grootkapitaal. Die buffer voor de arme gezinnen is er door uitbuiting van nog armere mensen.

Libertarisme is de meest sociale manier van leven want die stelt alle mensen in staat om met elkaar te handelen. Jouw sociale gevoel stop bij de grens.
pi_133040085
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die sterke staat van jou houdt de hebzucht juist in stand door arme mensen in andere landen te verbieden aan ons te verkopen. In plaats daarvan zwoegen die als slaven voor het door jou zo gehate grootkapitaal. Die buffer voor de arme gezinnen is er door uitbuiting van nog armere mensen.
Nee hoor, ik ben niet tegen vrije handel, mits wij mensen gelijke rechten bieden en we zorgen dat uitbuiting van mensen keihard de kop in wordt gedrukt.

quote:
Libertarisme is de meest sociale manier van leven want die stelt alle mensen in staat om met elkaar te handelen. Jouw sociale gevoel stop bij de grens.
Het stelt mensen in vrijheid om de zwakkere partij helemaal uit te persen en kapot te maken. Lekker sociaal ja.
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:54:59 #210
379943 Paper_Tiger
pi_133040140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:53 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben niet tegen vrije handel, mits wij mensen gelijke rechten bieden en we zorgen dat uitbuiting van mensen keihard de kop in wordt gedrukt.

[..]

Het stelt mensen in vrijheid om de zwakkere partij helemaal uit te persen en kapot te maken. Lekker sociaal ja.
Er is geen zwakkere partij. Zwakke partijen worden bewust gecreëerd met overheidsbeleid.
pi_133040220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er is geen zwakkere partij. Zwakke partijen worden bewust gecreëerd met overheidsbeleid.
Nu begin je wel een beetje door te draven hoor. Natuurlijk zijn er wel zwakkere partijen; de vaardigheden van mensen zijn verdeeld over de bevolking volgens een normale verdeling en logisch gevolg van statistiek is dat er dan altijd een groep is die niet meekomen kan.
pi_133040249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Enorme onzin. Alleen maar bedacht om zieltjes te winnen voor jouw verderfelijke ideologie.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:00:58 #213
379943 Paper_Tiger
pi_133040309
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nu begin je wel een beetje door te draven hoor. Natuurlijk zijn er wel zwakkere partijen; de vaardigheden van mensen zijn verdeeld volgens een normale verdeling en logisch gevolg daarvan is dat er altijd een groep is die niet meekomen kan.
Dat je minder begaafd bent dan een ander maakt je nog geen zwakke partij hooguit tot iemand die nooit rijk zal worden en zijn leven zal doorbrengen met het uitvoeren van eenvoudig werk.

Er is een verschil tussen niet rijk zijn en niet mee kunnen komen. Niet meekomen kan je als je niet in staat bent in je eigen levensonderhoud te voorzien. Mensen kunnen dat niet omdat alles door belasting op belasting zo duur wordt dat mensen het niet kunnen betalen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:02:22 #214
379943 Paper_Tiger
pi_133040358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:58 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Enorme onzin. Alleen maar bedacht om zieltjes te winnen voor jouw verderfelijke ideologie.
Die als hij er eenmaal is voor een natuurlijk nivellerend effect zal zorgen. Die rijke 1% die de halve planeet bezit zijn er gekomen dankzij politici mijn verblinde linkse vriend.
pi_133040405
Er of ik vind dat bij beide van jullie meningen er iets in zit, maar wat betreft alles te duur wordt wat je beweerd Paper.
Wat is er nou aan het gebeuren in mijn ogen of wat ik denk ?
De mensen kopen niks meer of zo goed als niks meer, waardoor ze of verplicht worden het goedkoper te maken of meer belasting gaan heffen denk ik.
pi_133040418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat je minder begaafd bent dan een ander maakt je nog geen zwakke partij hooguit tot iemand die nooit rijk zal worden en zijn leven zal doorbrengen met het uitvoeren van eenvoudig werk.

Er is een verschil tussen niet rijk zijn en niet mee kunnen komen. Niet meekomen kan je als je niet in staat bent in je eigen levensonderhoud te voorzien. Mensen kunnen dat niet omdat alles door belasting op belasting zo duur wordt dat mensen het niet kunnen betalen.
Als je skills dusdanig laag zijn kan je prima eenvoudig werk verrichten, alleen krijg je in jouw ideale samenleving ook exact het salaris voor dat werk wat jij zelf toevoegt. De toegevoegde waarde die deze mensen leveren is dusdanig laag dat ze hooguit enkele honderdjes per maand zullen ontvangen en daar kan je niet van rondkomen, ook niet als de producten iets goedkoper worden bij het afschaffen van allerlei belastingen (als dat überhaupt zal gebeuren, in veel markten niet).
pi_133040497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die als hij er eenmaal is voor een natuurlijk nivellerend effect zal zorgen. Die rijke 1% die de halve planeet bezit zijn er gekomen dankzij politici mijn verblinde linkse vriend.
Hahahaha hahaha hahahahaha hahahaha hahahahah haha

Nu weer even serieus. Mede door overheidsbeleid heeft de gewone burger het nu behoorlijk wat beter dan vroeger.

Er zijn alleen helaas louche mensen met politieke invloed die dat weer willen terugdraaien. En daarbij allerlei valse leugenachtige verhaaltjes verzinnen als een soort ideologische schaamlap om voor zichzelf goed te praten dat ze met weerzinwekkende dingen bezig zijn. En libertariers horen bij die groep.
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:09:28 #218
379943 Paper_Tiger
pi_133040588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:06 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Hahahaha hahaha hahahahaha hahahaha hahahahah haha

Nu weer even serieus. Mede door overheidsbeleid heeft de gewone burger het nu behoorlijk wat beter dan vroeger.

Er zijn alleen helaas louche mensen met politieke invloed die dat weer willen terugdraaien. En daarbij allerlei valse leugenachtige verhaaltjes verzinnen als een soort ideologische schaamlap om voor zichzelf goed te praten dat ze met weerzinwekkende dingen bezig zijn. En libertariers horen bij die groep.
Nee de gewone burger is ook rijk ten koste van de mensen in de derde wereld. Kijk toch eens naar het grote plaatje. Die dvd speler van 35 Euro bij de aldi is niet echt zo goedkoop hoor. Jij wilt blijven parasiteren op de armen van de wereld en steekt daar maar al te graag je kop voor in het zand. Je maakt jezelf graag wijs dat dat geld komt door het belasten van de rijken.
pi_133040711
Hier wil ik even op in haken, die derde wereld b.v.
Is die werkelijk zo arm ?
Ze zijn al geld op aan het halen zo lang ik denken kan voor die landen vind ik, en zelfs mijn ouders spraken dat ze al zo lang als hun denken konden daar geld voor aan het ophalen waren.
pi_133040725
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee de gewone burger is ook rijk ten koste van de mensen in de derde wereld. Kijk toch eens naar het grote plaatje. Die dvd speler van 35 Euro bij de aldi is niet echt zo goedkoop hoor. Jij wilt blijven parasiteren op de armen van de wereld en steekt daar maar al te graag je kop voor in het zand. Je maakt jezelf graag wijs dat dat geld komt door het belasten van de rijken.
En hoe wilde je de Aldi tegenhouden in jouw libertarische wereldje? Daar is die vast nog veel goedkoper omdat mensen nog meer worden uitgewrongen ten behoeve van de zakken van een kleine elite.
pi_133040772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:12 schreef john2406 het volgende:
Ze zijn al geld op aan het halen zo lang ik denken kan voor die landen vind ik, en zelfs mijn ouders spraken dat ze al zo lang als hun denken konden daar geld voor aan het ophalen waren.
Paper_Tiger wil ons allemaal zo arm maken als in de Derde wereld. Op een kleine elite na die alles bezit. Eerlijkheid volgens het libertarische model.
pi_133040830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:14 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Paper_Tiger wil ons allemaal zo arm maken als in de Derde wereld. Op een kleine elite na die alles bezit. Eerlijkheid volgens het libertarische model.
Zo arm voel ik me al trouwens, en het zal wel aleen maar erger worden denk ik !
Dankzij een aldi kan ik me eventueel nog een dvd speler permiteren, maar dan ook alleen maar als hij in de extra aanbieding komt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:30:29 #223
379943 Paper_Tiger
pi_133043575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:12 schreef john2406 het volgende:
Ontwikkelingshulp is niet meer dan een aflaat om te verdoezelen dat het veelvoud ervan aan onze rijkdom is toegevoegd door uitbuiting van de mensen die we toegang tot onze markten ontzeggen. Het is een van de meest verderfelijke zaken op deze planeet. Te meer omdat het geld grotendeels verdwijnt in zakken van rijke westerse hulpverleners.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:33:30 #224
379943 Paper_Tiger
pi_133043692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:14 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Wat Paper_Tiger wil is open markten voor iedereen zodat we geen ontwikkelingshulp sturen maar eerlijk handelen met elkaar. Jij wilt blijven stelen van de armen in andere landen zodat onze onderklasse een goed leven heeft zonder inspanning.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:36:15 #225
379943 Paper_Tiger
pi_133043781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo arm voel ik me al trouwens, en het zal wel aleen maar erger worden denk ik !
Dankzij een aldi kan ik me eventueel nog een dvd speler permiteren, maar dan ook alleen maar als hij in de extra aanbieding komt.
Dankzij het stapelen van belastingen kan je niks betalen. Sommige zaken zijn tot 4 keer duurder door belasting die er in het hele proces van fabrikant tot winkel over is geheven.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:54:29 #226
379943 Paper_Tiger
pi_133044486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als je skills dusdanig laag zijn kan je prima eenvoudig werk verrichten, alleen krijg je in jouw ideale samenleving ook exact het salaris voor dat werk wat jij zelf toevoegt. De toegevoegde waarde die deze mensen leveren is dusdanig laag dat ze hooguit enkele honderdjes per maand zullen ontvangen en daar kan je niet van rondkomen, ook niet als de producten iets goedkoper worden bij het afschaffen van allerlei belastingen (als dat überhaupt zal gebeuren, in veel markten niet).
In de huidige maatschappij is het haast niet mogelijk om als particulier direct een andere particulier in te huren. Op iedere transactie tussen mensen wordt belasting geheven. BTW en daarna loonbelasting. Reden dat dit nauwelijks gebeurt. De huishoudelijke hulp wordt vaak zwart betaald.

Door belastingheffing moet ik bruto 200 Euro verdienen om jou er netto 50 over te laten houden. Al die bedragen zitten ook verwerkt in alle producten die we kopen. Energie kost 4 x meer dan nodig door belastingheffing en wonen wordt duur gemaakt door een constante schaarste van grond te creëren.

Waar ik naartoe wil is dat waar het nu heel moeilijk is om van een minimumloon van 18800 rond te komen het in een maatschappij zonder belastingen eenvoudig zal zijn om dezelfde levensstandaard te hebben met een loon van minder dan de helft.

Hoeveel mensen zullen niet graag een huishoudelijke hulp inhuren of iemand die de kinderen opvangt als ze nog aan het werk zijn. In een Libertarische wereld kunnen we veel meer gebruik maken van elkanders diensten omdat we het geld een op een aan elkaar overdragen zonder dat er een overheid is die van iedere transactie tussen ons de helft afroomt.

Ook mensen met weinig skills zullen gewoon werk hebben. Zal er meer ongelijkheid zijn? Waarschijnlijk wel. Bestaat er een onderklasse? Ongetwijfeld. Schrijft de maatschappij mensen af? Nee.
pi_133045910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dankzij het stapelen van belastingen kan je niks betalen. Sommige zaken zijn tot 4 keer duurder door belasting die er in het hele proces van fabrikant tot winkel over is geheven.
Volgens mij kan je dat niet oplossen door een vrije markt, ik denk dat ze toch het geld willen hebben wat ze altijd gehad hebben en het dus nog eens extra een heffing erop uitvinden?

Ik denk wacht maar eens af als dadelijk heel de bevolking zonnepanelen heeft wat het stroom gebeuren gaat kosten !

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 15:34:38 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:33:54 #228
379943 Paper_Tiger
pi_133046007
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dat niet oplossen door een vrije markt, ik denk dat ze toch het geld willen hebben wat ze altijd gehad hebben en het dus nog eens extra een heffing erop uitvinden?
Als jij kans ziet op een bedrag van 10 euro er 8 over te houden komt er altijd iemand die tevreden is met 7. Meer krijgen dan iets waard is kan alleen op een gereguleerde markt.
pi_133046139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als jij kans ziet op een bedrag van 10 euro er 8 over te houden komt er altijd iemand die tevreden is met 7. Meer krijgen dan iets waard is kan alleen op een gereguleerde markt.
Ben ik niet met je eens zoals nu dat er bijna niks, naar mijn idee dan, verkocht word maak ik ook mijn eigen prijs al.
Het moet wel gedurft zijn dat zeg ik dan wel erbij, en ik durf het gewoon ik ga namelijk ervan uit dat ik iets niet nodig heb .
Het verhaal veranderd natuurlijk met levens middelen, en laat ik die nou net eruit springen vinden.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:49:14 #230
379943 Paper_Tiger
pi_133046542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens zoals nu dat er bijna niks, naar mijn idee dan, verkocht word maak ik ook mijn eigen prijs al.
Het moet wel gedurft zijn dat zeg ik dan wel erbij, en ik durf het gewoon ik ga namelijk ervan uit dat ik iets niet nodig heb .
Het verhaal veranderd natuurlijk met levens middelen, en laat ik die nou net eruit springen vinden.
Er wordt niks verkocht omdat mensen hun inkomen jarenlang gebruikt hebben als hefboom om op de pof te kunnen leven. Hoe lager je inkomen hoe kleiner de hefboom. In een markt met veel productie en weinig geld dalen de prijzen. Levensmiddelen zijn minder belastinggevoelig en de marges waren altijd al flinterdun. Daar zit geen lucht in de prijzen.
pi_133046650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Levensmiddelen zijn minder belastinggevoelig en de marges waren altijd al flinterdun. Daar zit geen lucht in de prijzen.
Ja op de pof heb ik nooit geleefd en wil ik ook nooit !
Hoe oud ben je vraag ik je?
Heb je de omprijzing bewust meegemaakt met de invoering van de euro ?
Dat de levensmiddelen prijzen bijna naar mijn idee verdubbelt zijn geworden toen, wat heet dan een filter dun marge vraag ik me af ?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:03:30 #232
379943 Paper_Tiger
pi_133047088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja op de pof heb ik nooit geleefd en wil ik ook nooit !
Hoe oud ben je vraag ik je?
Heb je de omprijzing bewust meegemaakt met de invoering van de euro ?
Dat de levensmiddelen prijzen bijna naar mijn idee verdubbelt zijn geworden toen, wat heet dan een filter dun marge vraag ik me af ?
Ik ben 52 en dus ja ik heb de omzetting naar de Euro zeer bewust meegemaakt.

Consumentenartikelen laten meestal 30% winst voor de winkelier en 30% voor de tussenhandel. Op levensmiddelen liggen de marges veel lager 4-6% Retail is al veel. Groothandels zijn ook al blij met zo'n marge en fabrikanten hebben in de regel ook niet veel meer dan dat.

Prijzen van zuivel liggen momenteel erg hoog omdat de politiek de producenten verbied om te produceren. Vanaf 2014 wordt het melkquotum opgeheven en ik ben benieuwd naar het effect op de prijzen.
als ik kijk naar de prijzen van veel levensmiddelen dan lopen die netjes in de pas met de inflatie. Inflatie is zoals je weet ook een vorm van belasting die juist mensen zoals jij extra hard raken omdat je koopkracht wordt uitgehold. Goederen worden niet duurder maar het geld wordt minder waard.
pi_133047617
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben 52 en dus ja ik heb de omzetting naar de Euro zeer bewust meegemaakt.

Consumentenartikelen laten meestal 30% winst voor de winkelier en 30% voor de tussenhandel. Op levensmiddelen liggen de marges veel lager 4-6% Retail is al veel. Groothandels zijn ook al blij met zo'n marge en fabrikanten hebben in de regel ook niet veel meer dan dat.

Prijzen van zuivel liggen momenteel erg hoog omdat de politiek de producenten verbied om te produceren. Vanaf 2014 wordt het melkquotum opgeheven en ik ben benieuwd naar het effect op de prijzen.
als ik kijk naar de prijzen van veel levensmiddelen dan lopen die netjes in de pas met de inflatie. Inflatie is zoals je weet ook een vorm van belasting die juist mensen zoals jij extra hard raken omdat je koopkracht wordt uitgehold. Goederen worden niet duurder maar het geld wordt minder waard.
Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat volgens mij vader+ die me toen vertelde dat het voor de oorlog ook zoiets was ?
En vlak naar de oorlog dat hij voor een paar gulden een stuk in de hakken kon hebben in duitsland dat zijn en paar dingen die me bij gebleven zijn.
Naar mijn idee had de euro nooit mogen komen, maar wie ben ik !
pi_133108490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat Paper_Tiger wil is open markten voor iedereen zodat we geen ontwikkelingshulp sturen maar eerlijk handelen met elkaar. Jij wilt blijven stelen van de armen in andere landen zodat onze onderklasse een goed leven heeft zonder inspanning.
Ik zeg nergens dat ik geen eerlijkere markten wil.

Jij wil alleen iedere bescherming die er is tegen de macht van het grote geld afbreken. Dat staat bijna gelijk aan genocide.
pi_133116698
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:21 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik geen eerlijkere markten wil.

Jij wil alleen iedere bescherming die er is tegen de macht van het grote geld afbreken. Dat staat bijna gelijk aan genocide.
Riiiiiiiiiiiiight. Genocide. Want de mensen bij goldman sachs zijn dagelijks bezig met hun endlosungs plannen toch?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_133117924
Een aantal sectoren maakte misbruik van de invoering van de Euro, bijv. de HoReCa. Geen probleem: de markt corrigeerde het vanzelf via een afnemende omzet. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133148284
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:09 schreef Harlon het volgende:

[..]

Riiiiiiiiiiiiight. Genocide. Want de mensen bij goldman sachs zijn dagelijks bezig met hun endlosungs plannen toch?
De wereld die Paper_Tiger wil heeft voor burgers geen enkele bescherming meer tegen uitbuiting en onderdrukking. Hierdoor zullen grote groepen burgers niet overleven.
pi_133154923
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:07 schreef Arolsen het volgende:

[..]

De wereld die Paper_Tiger wil heeft voor burgers geen enkele bescherming meer tegen uitbuiting en onderdrukking. Hierdoor zullen grote groepen burgers niet overleven.
In principe denk ik er ook zo over, en laat ik dat nou net de groep mensen vinden die het meeste kopen doen.
pi_133167339
quote:

[..]

In eerste instantie, vervolgens krijg je een nieuwe 'Franse revolutie' en zijn we weer terug bij af. De geschiedenis herhaalt zich als we er niet van leren, wat meestal het geval is. Als mensen niets meer te verliezen hebben waarom zouden ze zich dan nog iets van de wet aantrekken? Dan maar massaal villa's plunderen, rijke mensen overvallen etc.
#NoDAPL
pi_133168051
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In eerste instantie, vervolgens krijg je een nieuwe 'Franse revolutie' en zijn we weer terug bij af. De geschiedenis herhaalt zich als we er niet van leren, wat meestal het geval is. Als mensen niets meer te verliezen hebben waarom zouden ze zich dan nog iets van de wet aantrekken? Dan maar massaal villa's plunderen, rijke mensen overvallen etc.
Dat zit er wel aan te komen ja.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133170448
quote:

[..]

Hierdoor zullen mensen wat vindingrijker worden en wat weerbaarder worden, je mag wel wat meer vertrouwen hebben in het achterlijke standaard volk. Ze kunnen meestal net iets meer dan de socialisten denken, handje ophouden is niet het enige dat ze kunnen hoor.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_133171373
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zit er wel aan te komen ja.
De Occupy-beweging is een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar die beweging en het een en ander veranderen en doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat de Occupy-beweging minder pacifistisch wordt of er een minder pacifistische opvolger komt. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.
#NoDAPL
pi_133171487
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Occupy-beweging is een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar die beweging en het een en ander veranderen en doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat de Occupy-beweging minder pacifistisch wordt of er een minder pacifistische opvolger komt. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.
Die frustratie van mensen is een symptoom van onderliggende problemen die alleen maar erger worden als je die mensen hun zin geeft,
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133213253
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:24 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hierdoor zullen mensen wat vindingrijker worden en wat weerbaarder worden, je mag wel wat meer vertrouwen hebben in het achterlijke standaard volk. Ze kunnen meestal net iets meer dan de socialisten denken, handje ophouden is niet het enige dat ze kunnen hoor.
Altijd weer dezelfde leugenachtige retoriek.

Grote groepen mensen zullen zo sterk in de verdrukking gaan komen dat overleven onmogelijk wordt. Als je de neoliberale elite de kans geeft grijpen ze alles om zich heen en laten ze niets over voor de rest.

Het libertarisme is simpelweg het dood wensen van de zwakkeren in de samenleving.
pi_133213623
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die frustratie van mensen is een symptoom van onderliggende problemen die alleen maar erger worden als je die mensen hun zin geeft,
nee
pi_133213689
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef Suteibum het volgende:

[..]

nee
Eh ja dus, uitzonderingen daar gelaten.
Is dus mijn mening !
Van te voren afspraken maken lijkt me een oplossing.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 12:37:03 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 14:27:21 #247
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133217300
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:24 schreef Harlon het volgende:

[..]

:')
pi_133217491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:19 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Altijd weer dezelfde leugenachtige retoriek.

Grote groepen mensen zullen zo sterk in de verdrukking gaan komen dat overleven onmogelijk wordt. Als je de neoliberale elite de kans geeft grijpen ze alles om zich heen en laten ze niets over voor de rest.

Het libertarisme is simpelweg het dood wensen van de zwakkeren in de samenleving.
nee natuurlijk niet, alles word veel goedkoper en er ontstaan heel veel banen

jij denkt ik heb een baan nodig waar ik 1600 euro netto per maand mee verdien om de rekeningen te betalen.. als die rekeningen met 80% dalen heb je ook minder nodig..
  woensdag 13 november 2013 @ 14:36:00 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133217549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet, alles word veel goedkoper en er ontstaan heel veel banen

jij denkt ik heb een baan nodig waar ik 1600 euro netto per maand mee verdien om de rekeningen te betalen.. als die rekeningen met 80% dalen heb je ook minder nodig..
Hoezo dalen de rekeningen? Ik zie ze elk jaar stijgen.
pi_133217622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoezo dalen de rekeningen? Ik zie ze elk jaar stijgen.
als je dus een Libertarische maatschappij krijgt

rekening geb. nu 150,- belasting 80%

huur 600 enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')