quote:Op woensdag 13 november 2013 14:38 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je dus een Libertarische maatschappij krijgt
rekening geb. nu 150,- belasting 80%
huur 600 enz
Depardieu en zijn minder bekende medestanders zijn een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar dat soort individuen en het een en ander veranderen of doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat er meer mensen zullen emigreren en de belastinginkomsten nog verder zullen dalen. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.quote:Op maandag 11 november 2013 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De Occupy-beweging is een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar die beweging en het een en ander veranderen en doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat de Occupy-beweging minder pacifistisch wordt of er een minder pacifistische opvolger komt. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.
Depardieu zal dan ook niet meer welkom zijn bij zijn grote vriend Fidel.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Depardieu en zijn minder bekende medestanders zijn een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar dat soort individuen en het een en ander veranderen of doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat er meer mensen zullen emigreren en de belastinginkomsten nog verder zullen dalen. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.
Onderbouw eens dat er zo veel mensen emigreren. Ze schreeuwen het van de daken maar ondertussen...quote:Op woensdag 13 november 2013 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Depardieu en zijn minder bekende medestanders zijn een voorbode. Je kan als samenleving op twee manieren reageren: luisteren naar dat soort individuen en het een en ander veranderen of doorgaan op dezelfde voet met als gevolg dat er meer mensen zullen emigreren en de belastinginkomsten nog verder zullen dalen. De eerste keuze is voor alle segmenten van de samenleving beter op de lange termijn.
ja want zonder geld een huis kopen moet je van profiterenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:41 schreef Arolsen het volgende:
"Inkomens vanaf 55.000 euro worden het hardst door de hypotheekregels geraakt. Ze moeten daar ook van kunnen profiteren."
venixwoning en je kinderen johan en vlinder noemen is luxe?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan hier prima in luxe leven als je een hoog inkomen hebt.
Inflatie heb je te danken aan je communistische vriendjes bij de centrale bank.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoezo dalen de rekeningen? Ik zie ze elk jaar stijgen.
Wat nee?quote:
Volgens dezelfde redenering is Occupy maar een marginale splintergroepering vol met mensen die allesbehalve haalbare alternatieven opvoeren voor de Nederlandse financiële dienstverlening. De criminaliteit is niet gestegen, het aantal woninginbraken is zelfs gedaald, dus er is geen data die onderbouwend is aan de aanname dat we op de vooravond van een naderende bloederige klassenstrijd staan.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onderbouw eens dat er zo veel mensen emigreren. Ze schreeuwen het van de daken maar ondertussen...
En waarom zouden ze? Je kan hier prima in luxe leven als je een hoog inkomen hebt. Waar anders kan je zo'n belastingvoordeel krijgen met je villa? Daarnaast is het blijkbaar prettig leven voor die mensen in Nederland.
Boel doemdenken, weinig onderbouwing. De kans is net zo waarschijnlijk dat de helft van de Quote 500 gaat emigreren om vanuit België hun Nederlandse imperia uit te bouwen, als dat de minima in Nederland hun hooivorken, hamers en sikkels uit het vet trekken om de elite eens te grazen te nemen. Daarnaast weten we allemaal wat er met de Duitse hippies is gebeurd toen ze eenmaal het pluche toucheerden, ze hebben de verzorgingsstaat daar uitgehold om er een concurrerender samenleving voor op te bouwen. Daar werden weinig hippie-principes overgenomen en omgezet in wetgeving.quote:De hippiebeweging leverde een van Duitslands meest invloedrijke naoorlogse politieke leiders op. Occupy stelt nu nog niet zo veel voor maar het is niet Occupy waar je bang voor moet zijn, je moet bang zijn voor de voedingsbodem van Occupy. De tweedeling in de maatschappij is groter geworden, Occupy is hier een reactie op, een van de vele reacties die er is geweest en die nog gaat komen.
Jij poneert een volkomen uit de lucht gegrepen stelling als een feit, dat nee.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inflatie heb je te danken aan je communistische vriendjes bij de centrale bank.
[..]
Wat nee?
Waarom gaat het opeens over wie wat kan flikken als ze kwaad in de zin hebben? Of de massa wel of niet in opstand komen zegt niet perse iets over of we een rechtvaardige oplossing voor het verdelingsvraagstuk hebben gevonden.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens dezelfde redenering is Occupy maar een marginale splintergroepering vol met mensen die allesbehalve haalbare alternatieven opvoeren voor de Nederlandse financiële dienstverlening. De criminaliteit is niet gestegen, het aantal woninginbraken is zelfs gedaald, dus er is geen data die onderbouwend is aan de aanname dat we op de vooravond van een naderende bloederige klassenstrijd staan.
Tevens is het leven voor een bijstandgerechtigde in Nederland nog zo slecht niet, als je ziet waar welvarende buurlanden in Europa hun minima mee afschepen.
[..]
Boel doemdenken, weinig onderbouwing. De kans is net zo waarschijnlijk dat de helft van de Quote 500 gaat emigreren om vanuit België hun Nederlandse imperia uit te bouwen, als dat de minima in Nederland hun hooivorken, hamers en sikkels uit het vet trekken om de elite eens te grazen te nemen. Daarnaast weten we allemaal wat er met de Duitse hippies is gebeurd toen ze eenmaal het pluche toucheerden, ze hebben de verzorgingsstaat daar uitgehold om er een concurrerender samenleving voor op te bouwen. Daar werden weinig hippie-principes overgenomen en omgezet in wetgeving.
Nee.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inflatie heb je te danken aan je communistische vriendjes bij de centrale bank.
Aangezien Bram meende dat we de Occupy-beweging serieus moesten nemen, want anders...quote:Op donderdag 14 november 2013 03:50 schreef Suteibum het volgende:
[..]
Waarom gaat het opeens over wie wat kan flikken als ze kwaad in de zin hebben? Of de massa wel of niet in opstand komen zegt niet perse iets over of we een rechtvaardige oplossing voor het verdelingsvraagstuk hebben gevonden.
Waarom zouden de rijken ook emigreren? Daar hebben ze geen enkele aanleiding toe. Het hoogste tarief van de inkomstenbelasting is in 20 jaar tijd alleen maar gedaald, en in de planning staat dat deze nog verder naar beneden gaat richting 49,5%, maar nog niet zolang geleden was het hoogste belasingtarief nog 72%.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
GS, ik wacht altijd nog op jouw onderbouwing dat de rijken massal emigreren uit Nederland. Ze roepen dat al 20 jaar lang, ik heb er nog niets van gemerkt. Ik heb er niets over opgevangen via het nieuws en de actualiteitenprogramma's (die ik goed genoeg volg dat zoiets mij niet zou ontgaan), ik heb er in mijn omgevingen (meer dan 1 woonplaats) niets van gemerkt, er staan nog meer dan genoeg villa's waar ze zeer aangenaam kunnen wonen en waarvoor ze een flinke korting krijgen op de inkomstenbelasting dus die zitten daar prima.
Dat roepen ze om het hardste inderdaad.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:12 schreef arjan1112 het volgende:
De rijken emigreren nu ook niet, dat doen ze als de sp aan de macht komt
whhaah
Kun je deze cijfers met ons delen? Ben erg benieuwd namelijk...quote:Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
terwijl de cijfers laten zien dat we juist hebben gedenivelleerd in de afgelopen periode
Bram, dan kan je lang wachten, want het was een reactie op jouw stelling dat Nederlanders moeten oppassen voor grote onvrede onder minima en kanslozen. Persoonlijk denk ik dat er sprake is van een braindrain noch een aanwakkerende klassenstrijd. Er zijn wel steeds meer hoogopgeleiden die emigreren, maar dit heeft ook te maken met een globaliserende arbeidsmarkt en steeds mobielere jongeren die enkele jaren in het buitenland werken voor de ervaring, alvorens terug te keren.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
GS, ik wacht altijd nog op jouw onderbouwing dat de rijken massal emigreren uit Nederland. Ze roepen dat al 20 jaar lang, ik heb er nog niets van gemerkt. Ik heb er niets over opgevangen via het nieuws en de actualiteitenprogramma's (die ik goed genoeg volg dat zoiets mij niet zou ontgaan), ik heb er in mijn omgevingen (meer dan 1 woonplaats) niets van gemerkt, er staan nog meer dan genoeg villa's waar ze zeer aangenaam kunnen wonen en waarvoor ze een flinke korting krijgen op de inkomstenbelasting dus die zitten daar prima.
Je vergeet de aftrekposten in je verhaaltje; de marginale belastingdruk voor mensen met een inkomen (gecorrigeerd voor inflatie) 55.000 was nooit 72%.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Al staat er wel tegenover dat de laagste tarieven van de inkomstenbelasting zijn verhoogd wat zich voor de rijkere medemens ook laat voelen natuurlijk aangezien die net zo goed belasting afdragen over de laagste tarieven (al laat zich dat minder voelen bij rijkeren dan bij mensen die moeten rondkomen van een benedenmodaal inkomen). Maar voor iedereen die ruim in het hoogste tarief van de inkomstenbelasting valt zal de verlaging van het hoogste tarief ruimschoots opwegen tegen de stijging van de laagste tarieven in de inkomstenbelasting.
Kloof tussen arm en rijk sneller gegroeid dan gedacht.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:21 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Kun je deze cijfers met ons delen? Ben erg benieuwd namelijk...
Dat wil niet zeggen dat er denivellering heeft plaatsgevonden hequote:Op donderdag 14 november 2013 14:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kloof tussen arm en rijk sneller gegroeid dan gedacht.
Klopt, die belastingdruk ligt al jaren ongeveer gelijk. Voor iedereen zo'n 40% ongeveer. De belastingdruk voor lagere inkomens ligt zelfs ongeveer even hoog als voor hogere inkomens.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je vergeet de aftrekposten in je verhaaltje; de marginale belastingdruk voor mensen met een inkomen (gecorrigeerd voor inflatie) 55.000 was nooit 72%.
Zolang er geen Amerikaanse toestanden zijn waarbij Romney 10% moet aftikken en zijn schoonmaakster 35-45%, zie ik geen misstanden. Maar op individueel niveau kunnen er wel flinke verschillen zijn, die door zeer arbitraire aftrekposten zoals de HRA nog voor extra schommelingen zorgen. Daarom zie ik een afschaffing van de HRA gevolgd door een daling van de belastingschijven als logische maatregelen en geen "mats-voordeeltjes".quote:Op donderdag 14 november 2013 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, die belastingdruk ligt al jaren ongeveer gelijk. Voor iedereen zo'n 40% ongeveer. De belastingdruk voor lagere inkomens ligt zelfs ongeveer even hoog als voor hogere inkomens.
Bron: NRC Next.
Dit gaat over de extremen, de laagste 10% en de hoogste 10%, daar zit heeeeeel veel tussen. Of denk je dat nivellering middels de zorgpremie alleen de 10% rijksten moet raken?quote:Op donderdag 14 november 2013 14:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kloof tussen arm en rijk sneller gegroeid dan gedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |