Niet normaal, maar ook niet heel uitzonderlijk. Voor mij als zwaar weer liefhebber zijn dat soort windstoten onvoldoende om van een geslaagde storm te kunnen spreken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:46 schreef 88-4 het volgende:
Ach ja, windstoten boven de 100 km/u.
Vrij normaal idd.
Dat zijn de betere beelden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:54 schreef Dagoduck het volgende:
Nog wat uit de Reigerstraat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jemigquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:54 schreef Dagoduck het volgende:
Nog wat uit de Reigerstraat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vlieland had toch een uurgemiddelde van 12bft op een gegeven moment?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet normaal, maar ook niet heel uitzonderlijk. Voor mij als zwaar weer liefhebber zijn dat soort windstoten onvoldoende om van een geslaagde storm te kunnen spreken.Dat uurgemiddelde van 11 Bft. bij Vlieland vind ik veel indrukwekkender, dat is pas echt serieus hard.
Nee, uiteindelijk is een uurgemiddelde van 104 km/u vastgesteld door het KNMI, dat is 11 Bft.. Volgens mij heeft er 20 minuten lang een nipte windkracht 12 gestaan, onvoldoende om de overige 40 minuten 11 Bft. te compenseren. Lastig punt is volgens mij dat bij Vlieland niet gemeten wordt om 10 meter hoogte, dus wellicht voert de klimatologische dienst van het KNMI op dat punt ook nog een correctie door.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vlieland had toch een uurgemiddelde van 12bft op een gegeven moment?
4 november. (weer een maandag, kunnen die stormen niet op zondag komen?)quote:
ik zag bij mij een afgeknakte tak van m'n mand maar dat deed ik zelf bij het tillenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hier in Yorkshire nog geen omgewaaide grasspriet in ieder gevalin het zuiden 4 doden geloof ik...
Hier ook niet, tot gisterenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:04 schreef Dven het volgende:
Ergens toch wel bijzonder jammer dat we dat soort windsnelheden hier niet/amper kennen
Mja maar Nederland heeft toch vaker 'last' van wind dan dat wij hier hebben. Zeker in het binnenland is het bedroevend. Kan me geen eens een windkracht 6 herinnerenquote:
Meen 194 ergens in Helgoland Duitslandquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:36 schreef Frutsel het volgende:
Wat was nou gisteren de hoogst gemeten snelheid? (van de gehele storm in Europa dan?)
Was dat die in Denemarken? Wat was het, 190km/u?
Ik las Legolandquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Meen 194 ergens in Helgoland Duitsland
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik las Legoland![]()
dacht al... alles weg
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:36 schreef Kowloon het volgende:
Wat ik ook wel indrukwekkend vind is dat de storm nog verder uitgediept is toen deze Nederland al gepasseerd was. Ik ben zeer benieuwd hoe het er in Duitsland en Denemarken aan toe is gegaan. Helgoland heeft een windstoot van 196 km/u gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |