En inmiddels daar niet meer te bestellen. Mogelijk gaat de Nexus 5 vanaf de release in Nederland in de verkoop en dan wordt hopelijk dezelfde introductieprijs gehanteerd als bij de Nexus 5 in andere Europese landen, ongeveer ¤350 voor het 16GB modelquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:45 schreef Kroegtijgertje het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)t-voor-459-euro.html
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En inmiddels daar niet meer te bestellen. Mogelijk gaat de Nexus 5 vanaf de release in Nederland in de verkoop en dan wordt hopelijk dezelfde introductieprijs gehanteerd als bij de Nexus 5 in andere Europese landen, ongeveer ¤350 voor het 16GB model
belsimpelquote:Update, 19:00:De Nexus 5 is inmiddels van de website van BelSimpel verwijderd. Het bedrijf zegt dat LG Nederland de Nexus 5 niet officieel kon bevestigen en dat daarom de productpagina voorlopig offline is gehaald.
Zoals het er nu naar uit ziet mogelijk vanavond of morgen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:55 schreef dery1990 het volgende:
Ik wil deze ook halen! Kan niet wachten op de bekendmaking
hopen kan altijdquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En inmiddels daar niet meer te bestellen. Mogelijk gaat de Nexus 5 vanaf de release in Nederland in de verkoop en dan wordt hopelijk dezelfde introductieprijs gehanteerd als bij de Nexus 5 in andere Europese landen, ongeveer ¤350 voor het 16GB model
Qua processor => Jaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:23 schreef Iwanius het volgende:
En wat vind jij "scherp?" Ik vind het voor een losse telefoon heel netjes qua prijs.
Zeker als je dat vergelijkt met overige merken zoals Samsung S4 / Note 3 of de iPhone 5S en de laatste SONY.
Vraag mij eigenlijk af in hoeverre deze Nexus gelijk of beter is dan een S4 of Note III van Samsung of voor mij part de laatste nieuwe iPhone. Ik heb het dan over tech specs en batterijduur e.d.
grijze importprijs. De nexus4 kostte dat daar ookquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:38 schreef Onufriev het volgende:
Wat een prijs, dacht dat de Nexus telefoons altijd redelijk scherp geprijsd waren...
Het kost geen batterijduur als het niet gebruikt wordt. Dus die skin van andere fabrikanten kost alleen extra batterij als het daadwerkelijk wat doet. Die aparte launchers kosten ook amper wat extra van je batterijen. Pas als je de boel vol gooit met widgets die real time updaten, wordt dat anders.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:38 schreef themole het volgende:
[..]
Qua processor => Ja
Qua batterijduur is het nog maar de vraag. Hij heeft volgens de geruchten 2300 mah, aan de andere kant draait de N5 wel stock android en geen zut van de fabrikanten. En is deze krachtige processor wel erg zuinig naar het schijnt.
$349 voor de 16gbquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:29 schreef CaptainObvious39 het volgende:
http://www.google.com/nexus/5/
$349
Toch wel verkrijgbaar in Nederland. Bij Belsimpel en studentmobiel is hij al verkrijgbaar. Prijs is ¤399.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef ArnosL het volgende:
Aangekondigd en vanaf morgen verkrijgbaar in Duitsland.
Goede zet van je!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef Catch22- het volgende:
Even mijn iPhone5 laten fiksen bij apple (plekje op de lens) en dan verkopen en een nexus halen.
Vermits de reviews goed zijn
als de reviews al minpunten aangeven die mij tegenstaan dan hoef ik hem niet te hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:19 schreef Sjowhan het volgende:
Je moet een telefoon niet alleen op de reviews kopen.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:56 schreef Luchtkoker het volgende:
Hele stad afgelopen, nergens hadden ze de N5 liggen. Maar besteld op Coolblue. Verwachte levertijd dinsdag, hoop dat ze dit ook kunnen waarmaken.
Dan de S4 wel (hoeveel verschilt v/d versie, er zijn een hele rij verschillende S4's met verschillende CPU/GPU combinaties), de Note 3 heeft volgens mij dezelfde S800 en de A7 in de iPhone 5S is een stuk sneller dan de S800.quote:
Die A7 is volgensmij niet heel erg veel sneller, maar iOS is gewoon beter geoptimaliseerd.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:27 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan de S4 wel (hoeveel verschilt v/d versie, er zijn een hele rij verschillende S4's met verschillende CPU/GPU combinaties), de Note 3 heeft volgens mij dezelfde S800 en de A7 in de iPhone 5S is een stuk sneller dan de S800.
dat sowieso.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:28 schreef themole het volgende:
[..]
Die A7 is volgensmij niet heel erg veel sneller, maar iOS is gewoon beter geoptimaliseerd.
Multi-core performance is ongeveer gelijk, misschien zelfs iets sneller, single-core performance komt de S800 niet eens in de buurt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:28 schreef themole het volgende:
[..]
Die A7 is volgensmij niet heel erg veel sneller, maar iOS is gewoon beter geoptimaliseerd.
Er zijn nu al apps voor iOS met features die niet mogelijk waren zonder de performance van de A7.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:56 schreef Catch22- het volgende:
Lekker boeiend. Een cpu drAait normaliter nog geen 2% van de tijd vol. Dat is echt alleen interessant voor benchmarkfappers
Die optimalisatie is iets waar Apple inderdaad een voordeel heeft. Maar 4.4 is gebouwd om ook op toestellen met 512 MB geheugen goed te draaien. Dus hoewel die directe synergie tussen hard- en software er niet is als bij Apple, loopt Android gewoon kwa soepelheid dicht bij de perfectie. Ik merk op mijn Nexus 4 ook geen lag. En daar staat nog niet eens 4.4 op, en dat ding heeft 2 GB. Kortom, die synergie is niet echt een voordeel van waarde van de iPhone tov Android.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:28 schreef themole het volgende:
[..]
Dat laatste daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Samsung SGS3 draait nog op 4.1.2, laat staan dat ze telefoons van onder de ¤200,- goed blijven ondersteunen. Nou krijgt de S3 geloof ik deze maand nog een update naar 4.3, maar waarom dat nou zo lang moet duren is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Die optimalisatie is iets waar Apple inderdaad een voordeel heeft. Maar 4.4 is gebouwd om ook op toestellen met 512 MB geheugen goed te draaien. Dus hoewel die directe synergie tussen hard- en software er niet is als bij Apple, loopt Android gewoon kwa soepelheid dicht bij de perfectie. Ik merk op mijn Nexus 4 ook geen lag. En daar staat nog niet eens 4.4 op, en dat ding heeft 2 GB. Kortom, die synergie is niet echt een voordeel van waarde van de iPhone tov Android.
Ben benieuwd of een paar van de goedkopere Android-toestellen (die meestal geen updates krijgen) een 4.4-update krijgen.
De S3 wordt heus wel bijgewerkt, maar de prioriteit ligt effe ergens anders, aangezien ze meerdere nieuwe toestellen hebben uitgebracht na de S3 waar allemaal updates voor gemaakt moeten worden en natuurlijk een aparte TouchWiz....quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:15 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Dat laatste daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Samsung SGS3 draait nog op 4.1.2, laat staan dat ze telefoons van onder de ¤200,- goed blijven ondersteunen. Nou krijgt de S3 geloof ik deze maand nog een update naar 4.3, maar waarom dat nou zo lang moet duren is mij een raadsel.
Hangt van de CustomROM af. Wanneer je van die opties hebt die veel veranderen, dan kun je wel eens tegen een probleem aan lopen. Maar de meer basic roms zijn gewoon prima stabiel.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:30 schreef Catch22- het volgende:
Updates zijn toch het zwakke punt van android. Daarom is een nexus device de enige die ik nog zou willen hebben. De customroms zijn nooit 100% stabiel en af.
Ik had het niet over oude devices, maar over goedkope devices. Daar zitten een paar toestellen tussen die goed verkocht zijn die slechts 512 MB geheugen hebben, zoals de G510 en Y300 van Huawei en de Xperia E, Go, LG Optimus L3, Alcatel One Touch, Acer Liquid Glow, etc. Toestellen die vrij recent zijn die erg zouden profiteren van een dergelijke update.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:32 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat KitKat draait op 512MB heeft niks met oude devices te maken, daar komt geen update voor uit.
Het gaat hierbij om veel kleinere apparaten zoals SmartWatches en dergelijk, KitKat is alleen voor lage specs geoptimaliseerd om zo later vloeiend te werken op Google's eigen Smartwatch en andere apparaten.
Security fixes worden vaak tussentijds al gefixt. Mijn Transformer heeft meerdere updates gehad zonder dat de Android-versie veranderde. Kortom, dat is niet afhankelijk van de Androidversie. Hetzelfde geldt voor die copy-paste-fout. Als dat een S3-probleem is, ligt de fout gewoon bij Samsung. En dat is een type fout die gewoon kan voor komen. Net als dat de Nexus-devices fouten kunnen hebben die niet meteen opgelost worden. Zo werd van de Nexus 4 pas na een paar maanden een probleem met de batterijduur opgelost, alsmede het warm worden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:40 schreef Catch22- het volgende:
Ook voor nieuwe budgettoestellen
Over updates; ik wil gewoon de laatste features en securityfixes. En ik wil dat bugs verholpen worden. Dat was bij samsung altijd kut (s, note en s3 gehad). Zo liep mijn s3 vast als je tekst kopieerde en daar kwam geen fix voor.
Ik dacht dat jij zo'n Apple-fanboy was?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef Catch22- het volgende:
Even mijn iPhone5 laten fiksen bij apple (plekje op de lens) en dan verkopen en een nexus halen.
Vermits de reviews goed zijn
denk dat maarquote:Op zaterdag 2 november 2013 11:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo'n Apple-fanboy was?
Persoonlijk vind ik dit een betere review:quote:
iOS 7 krijgt in hun review anders een lager cijfer dan Android 4.4 KitKatquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:32 schreef themole het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dit een betere review:
http://gizmodo.com/nexus-(...)specially-1458003288
The Verge zijn nogal een stelletje apple-fanboys.
De accuduur wordt in de komende twee weken nog beter zelfs, elke avond aan de lader hangen.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:36 schreef Remzz het volgende:
Ik heb hem ook sinds gisteren, wat een mooi toestel. Ik kom van de Galaxy Nexus, deze is wel zoveel sneller en het scherm is echt prachtig. Accu gaat een stuk langer meer dan ik in reviews lees. Waar ik met mijn Galaxy Nexus net 12 uur redde, is hij nu na 12 uur net op 40% en dan gebruik ik hem behoorlijk zwaar.
Een zandkorreltje is scherper dan gorilla glas.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:34 schreef Spelvout het volgende:
Godverdomme, zie net dat er een dikke vette kras op mn beeldscherm zitGeen idee hoe dat komt, heb mijn telefoon altijd apart in mijn broekzak. Mijn oude S3 had na 1.5 jaar nog geen enkel krasje.
Nogal kras gevoelig glas dus..
Screenprotectors en hoesjesquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:43 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Een zandkorreltje is scherper dan gorilla glas.Heb je al een screenprotector?
Moet je zelf wetenquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:47 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Screenprotectors en hoesjeslaat je je bank ook in plastic zitten?
Wel besteld maar was nog niet binnen. Ik maak mijn broekzakken overigens goed schoon dus zand zal het niet zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:43 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Een zandkorreltje is scherper dan gorilla glas.Heb je al een screenprotector?
Ben erg tevreden tot nu toe. Een keer zelfs 2 dagen kunnen doen op één lading met gemiddeld gebruik. Zit nu op 71% met 1uur 40min schermtijd.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:32 schreef David Letterman het volgende:
Wat zijn de ervaringen van jullie mbt de accuduur?
Reviews zijn nl niet altijd even posistief.
Waar? Volgens mij is hij vrijwel overal uitverkocht.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:51 schreef nilssanders het volgende:
Ik heb besteld.
Nu wachten tot hij binnen is <3
volgens mij krijgen ze snel nieuwe voorraden..quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:58 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Waar? Volgens mij is hij vrijwel overal uitverkocht.
Vanuit duitslandquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:58 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Waar? Volgens mij is hij vrijwel overal uitverkocht.
Haha geen wonder dat ze nog voorraad hebben met die prijs, bizar dat je als bedrijf bestaansrecht hebt als je als enige iets 20% boven de prijs van je concurrenten verkoopt. Maar goed, aan de andere kant hebben zij nu nog voorraad en de rest niet, dus wellicht kiezen er nu mensen toch voor Castle.quote:Op maandag 11 november 2013 10:59 schreef St3fan het volgende:
Castle Telecom (http://www.castle.nl/gsm/details/60378/lg-nexus-5-black) schijnt hem nog op voorraad te hebben. Maar wel 80 euro duurder, en persoonlijk ken ik die website niet, voor de geīnteresseerde;
Ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 11 november 2013 11:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Haha geen wonder dat ze nog voorraad hebben met die prijs, bizar dat je als bedrijf bestaansrecht hebt als je als enige iets 20% boven de prijs van je concurrenten verkoopt. Maar goed, aan de andere kant hebben zij nu nog voorraad en de rest niet, dus wellicht kiezen er nu mensen toch voor Castle.
Castle is een prima bedrijf.quote:Op maandag 11 november 2013 11:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Haha geen wonder dat ze nog voorraad hebben met die prijs, bizar dat je als bedrijf bestaansrecht hebt als je als enige iets 20% boven de prijs van je concurrenten verkoopt. Maar goed, aan de andere kant hebben zij nu nog voorraad en de rest niet, dus wellicht kiezen er nu mensen toch voor Castle.
Het is gewoon een eenheidsworst product, waar de meeste mensen geen service voor nodig hebben, het is écht niet te verklaren dat je dat gewoon 20% boven de huidige prijs verkoopt. Garantie e.d. gaat vaak toch via repair shops van de fabrikant, en als je een DOA hebt handelt volgens mij ieder bedrijf dat wel prima af. Verder ben je als consument redelijk beschermt door Wet Koop op Afstand, dus nogmaals, dat je dan 5 of 10% meer vraagt, als je het bij wijze van spreken na aankoop nog op komt poetsen bij de consument thuis. Maar 20%quote:Op maandag 11 november 2013 11:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Castle is een prima bedrijf.
En gelukkig verandert het "HET MOET GOEDKOOP ZIJN" verhaal een beetje. Je kan namelijk niet de allergoedkoopste zijn en toch service bieden. En gelukkig zien steeds meer mensen dat in en kopen niet meer bij de goedkoopste.
Als je echt krassen wilt dan moet je er een hoesje omheen doen.quote:
dan bestel jij lekker bij de goedkoopste, het is wel vrij duidelijk dat je het niet snapt.quote:Op maandag 11 november 2013 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon een eenheidsworst product, waar de meeste mensen geen service voor nodig hebben, het is écht niet te verklaren dat je dat gewoon 20% boven de huidige prijs verkoopt. Garantie e.d. gaat vaak toch via repair shops van de fabrikant, en als je een DOA hebt handelt volgens mij ieder bedrijf dat wel prima af. Verder ben je als consument redelijk beschermt door Wet Koop op Afstand, dus nogmaals, dat je dan 5 of 10% meer vraagt, als je het bij wijze van spreken na aankoop nog op komt poetsen bij de consument thuis. Maar 20%![]()
Je kan het ook wel leuk als bedrijf zo zien, maar zeker deze markt is er eentje waar gewoon naar de prijs gekeken wordt door consumenten, en waar after-sales vrijwel geen rol spelen. Het is geen auto die je koopt ofzo, of op maat gemaakt meubilair. Het is gewoon overal hetzelfde product, zij kopen het in, en verkopen het weer aan jou. Hun toegevoegde waarde is dat ze het op voorraad hebben en netjes en snel naar je verzenden.
Gast, het is een TELEFOON, precies dezelfde als in 10 andere winkels, dan is die 20% hogere prijs gewoon niet recht te lullen, klaar. En gezien het feit dat zij nog wél voorraad hebben is het dus wel duidelijk dat er meer mensen kiezen voor de goedkopere.quote:Op maandag 11 november 2013 11:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan bestel jij lekker bij de goedkoopste, het is wel vrij duidelijk dat je het niet snapt.
Jahoor jaquote:Op maandag 11 november 2013 11:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gast, het is een TELEFOON, precies dezelfde als in 10 andere winkels, dan is die 20% hogere prijs gewoon niet recht te lullen, klaar. En gezien het feit dat zij nog wél voorraad hebben is het dus wel duidelijk dat er meer mensen kiezen voor de goedkopere.
ja dat snap ik. Maar je betaalt voor service vaak. Dus als je en defect toestel hebt, of dat hij defect raakt krijg je met ze te maken. Je hebt wettelijk gezien een overeenkomst met een winkel en niet met een fabrikant. En er zijn genoeg verhalen te vinden van winkels die niet 1-2-3 doen wat ze verplicht zijn te doen.quote:Op maandag 11 november 2013 11:50 schreef koemleit het volgende:
ff serieus
Catch22- de Nexus 5 is overal precies hetzelfde zo'n prijs van 20% duurder kun je echt niet rechtvaardigen hoor.. Alleen echte stommeriken kopen het daar.
alle bedrijven waar je hem voor 399 kunt kopen bieden prima service.. .bij een defect sturen zij hem ook op.. ik vraag me af welke superdeluxemegaservice ze daar dan nog te bieden hebben.quote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat snap ik. Maar je betaalt voor service vaak. Dus als je en defect toestel hebt, of dat hij defect raakt krijg je met ze te maken. Je hebt wettelijk gezien een overeenkomst met een winkel en niet met een fabrikant. En er zijn genoeg verhalen te vinden van winkels die niet 1-2-3 doen wat ze verplicht zijn te doen.
Niet dat het per sé zo is, maar het kan wel gebeuren.
Ik zou hem overigens gewoon in duitsland bestellen en met huifkar laten verzenden.
Lees eens de shopreviews van de winkels die hem voor totaal incl verzenden <410 aanbieden zou ik zeggen, en geef dan eens aan wat die 20% meerprijs rechtvaardigt;quote:Op maandag 11 november 2013 11:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat snap ik. Maar je betaalt voor service vaak. Dus als je en defect toestel hebt, of dat hij defect raakt krijg je met ze te maken. Je hebt wettelijk gezien een overeenkomst met een winkel en niet met een fabrikant. En er zijn genoeg verhalen te vinden van winkels die niet 1-2-3 doen wat ze verplicht zijn te doen.
Niet dat het per sé zo is, maar het kan wel gebeuren.
Ik zou hem overigens gewoon in duitsland bestellen en met huifkar laten verzenden.
Nee. de 4G werkt niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:16 schreef ScudRaket het volgende:
N00b-vraagje: Ik ga komende maand naar de VS en ben van plan een Nexus 5 mee terug te nemen (32gb, $400), Is de Amerikaanse versie compatibel met de Europese frequentie? Kortom, kan ik hem ook in NL gebruiken?
Dank jullie wel!
Ja, maar 4G ondersteuning heb je hier niet.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:16 schreef ScudRaket het volgende:
N00b-vraagje: Ik ga komende maand naar de VS en ben van plan een Nexus 5 mee terug te nemen (32gb, $400), Is de Amerikaanse versie compatibel met de Europese frequentie? Kortom, kan ik hem ook in NL gebruiken?
Dank jullie wel!
Past prima want ik heb de 4 en dat gaat moeiteloos. Heb hem ook nog in een pouch zitten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:29 schreef Pandaplint het volgende:
Ik zit nu ook aan dit toestel te denken. Maar wil hem eerst eens in het echt zien. Weet iemand toevallig welke winkel in Groningen ze heeft?
Daarnaast vraag ik mij af hoe deze telefoon in je broekzak past. Ik vind mijn huidige telefoon (Galaxy S Plus) eigenlijk al groot zat.
Mooie logica, de 4 inch past prima dus geen probleem voor een 5 inch model. Dat hij groter is wordt voor het gemak maar even genegeerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef Pino112 het volgende:
Past prima want ik heb de 4 en dat gaat moeiteloos. Heb hem ook nog in een pouch zitten.
Praat geen onzin als je niet weet waarover je het hebt.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:22 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Mooie logica, de 4 inch past prima dus geen probleem voor een 5 inch model. Dat hij groter is wordt voor het gemak maar even genegeerd.
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:22 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Mooie logica, de 4 inch past prima dus geen probleem voor een 5 inch model. Dat hij groter is wordt voor het gemak maar even genegeerd.
niet even iets verder kunnen kijken dan 4 --> 5 inchquote:Op woensdag 27 november 2013 13:22 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Hier ook blijkt (vandaag mail gekregen van Belsimpel).quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:29 schreef Pandaplint het volgende:
Ik krijg hem donderdag waarschijnlijk
Zelfde verhaal hierquote:Op woensdag 11 december 2013 19:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hier ook blijkt (vandaag mail gekregen van Belsimpel).
Ik. Totaal geen spijt van gehad.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:40 schreef Loveless85 het volgende:
Is er eigenlijk iemand die hem heeft die van een N4 kwam?
Voordelen voor mij persoonlijkquote:Op donderdag 12 december 2013 15:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat vindt je de grootste voordelen tov de N4? En zijn er nadelen?
Ik heb een Neo Hybrid. Ik vind 'm mooi, maar echt kleurrijk is 'ie niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:40 schreef Loveless85 het volgende:
Nee, m'n N4 doet het nog prima.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:40 schreef Loveless85 het volgende:
Waarom heb je liever een N5 dan een HTC One?quote:Op donderdag 12 december 2013 16:03 schreef Skillstorm het volgende:
Grrr... Ik wil de N5 ook...maar moet toch noodzakelijk sparen voor iets anders.
Heb de One al dus heb geen goede reden om de N5 te kopen, maar heb nu 400 euro....verleiding is gewoon zo groot dat ik sinds release al aan dit toestel denk.
Niet liever, erbij.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:12 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Waarom heb je liever een N5 dan een HTC One?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Zoveel winst maken ze er niet op, als ze dat überhaupt doen. Kortom, het interesseert ze begrijpelijkerwijs niet. Dit is altijd zo met de Nexus-toestellen en fabrikanten zijn echt niet stom. Ze zijn niet bedoeld als verkoop-wonders. Verder snapt Google ook dat ze de andere fabrikanten niet te veel tegen de haren in moeten strijken. Zeker niet met de andere OS' in het verschiet. Na wat leeswerk van de week zijn, schijnt het dat naast Samsung ook Sony serieus verder aan het kijken is dan Android.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Best een slechte lancering zeg. Ze hadden zoveel meer kunnen verkopen als ze niet zo'n grote leveringsprobleem hadden. Sommigen gaan wachten, maar ook genoeg die dan maar een andere telefoon nemen.
De Nexus hoeft geen verkoopknaller te worden. LG verkoopt denk ik ook liever de G2 dan de Nexusquote:Op vrijdag 13 december 2013 22:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Best een slechte lancering zeg. Ze hadden zoveel meer kunnen verkopen als ze niet zo'n grote leveringsprobleem hadden. Sommigen gaan wachten, maar ook genoeg die dan maar een andere telefoon nemen.
De lancering was erg succesvol zelfs, zo succesvol dat ze nu de vraag niet aankunnen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Maar ik wil het zo graag.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is wel een klein beetje totale onzin natuurlijk. Spaar dan inderdaad dat geld gewoon.
rare redeneringquote:Op maandag 16 december 2013 23:09 schreef Skillstorm het volgende:
Ging vandaag naar de Mediamarkt, gelukkig hadden ze die de Nexus 5 op voorraad, anders ben ik bang dat ik het gekocht had.
Eens...quote:
Klopt.quote:
Waar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:54 schreef Catch22- het volgende:
Je was "niet" vergeten in je reactie
hij was niet op voorraad gok ik?quote:
Ah, nu zie ik het pas.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij was niet op voorraad gok ik?
Redcoon is betrouwbaar ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Skillstorm het volgende:
Wat een geluk, kreeg een geld bonus vandaag.![]()
Nu haal ik hem zeker.
http://www.redcoon.nl/B50(...)nrursCFXMgtAodVV0AjQ
Ik zie dat ze hem op voorraad hebben maar is Redcoon betrouwbaar?
Wat is de toevoeging van zo'n post zonder verwijzing naar benchmarks en je argumentatie voor de prijsverhouding t.o.v. andere high-end toestellen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
ronduit slechte benchmark scores voor een snapdragon 800... de rest is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Benchmark resultaten worden gemanipuleerd waar je bijstaat door fabrikanten. Door bijvoorbeeld de processor hoger te klokken tijdens een benchmark. Tevens koop je de N5 vooral voor snelle updates vanuit Google en stock android. Dat het gewoon een snelle telefoon is, is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
est is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Ik heb een LG G2 met betere benchmark scores en een vriend van me de Nexus 5. De Nexus 5 is sneller, aangezien stock android veel soepeler loopt. Dus benchmarks zeggen niet alles...quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
ronduit slechte benchmark scores voor een snapdragon 800... de rest is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Dat noemen we vraag en aanbod.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we zo hard genaaid worden. Nexus 5 is in VS 350 dollar. In Nederland is het omgerekend 520 dollar. 170 dollar duurder is onacceptabel. Het is dat ik genoodzaakt was om een nieuwe telefoon te kopen, anders had ik het laten liggen.
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik heb een LG G2 met betere benchmark scores en een vriend van me de Nexus 5. De Nexus 5 is sneller, aangezien stock android veel soepeler loopt. Dus benchmarks zeggen niet alles...
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat noemen we vraag en aanbod.
Dat.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.
Die benchmark-scores zijn ook onzin aangezien alle fabrikanten bij alle bekende benchmarks het toestel overklokken. AnTuTu heeft er wat aan proberen te doen, maar of die X-versie helemaal water-dicht is? Anyway, die Snapdragon 800-toestellen ontlopen elkaar niet zo veel. En qua soepele werking zou je tussen alles met een degelijke CPU geen verschil moeten merken.
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.
Die benchmark-scores zijn ook onzin aangezien alle fabrikanten bij alle bekende benchmarks het toestel overklokken. AnTuTu heeft er wat aan proberen te doen, maar of die X-versie helemaal water-dicht is? Anyway, die Snapdragon 800-toestellen ontlopen elkaar niet zo veel. En qua soepele werking zou je tussen alles met een degelijke CPU geen verschil moeten merken.
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.
Daarnaast zegt het op zichzelf niet veel. Ik heb drie tablets naast elkaar gezien die qua prestaties in dezelfde klasse zouden moeten vallen. Een Ployer Momo12 (RK3066), Huawei Mediapad 10 Link (K3V2) en een Asus Transformer TF300T (Tegra 3). De Momo12 en MediaPad scoren beter dan de Transformer in de benchmarks, maar in het gebruik is de Transformer de tablet die het soepelst werkt wanneer de boel een beetje belast wordt. Al komt dat deels door de optimalisatie die veel apps hebben voor de Tegra SoC's...quote:Op zondag 22 december 2013 18:35 schreef Skillstorm het volgende:
Benchmarks zijn zo goed als niet relevant in dagelijks gebruik met deze toestellen.
Hmm, dat klopt inderdaad. Dan weet ik het ook niet....quote:Op zondag 22 december 2013 18:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.
Dat jij het "gewoon" noemt maakt het nog niet gewoon. Het is vraag en aanbod. Al maken zijn er 1000 euro van als het product nog steeds immens populaitlr is en uitverkocht wordt, zoals nu het geval is, waarom dan niet voor een hoger bedrag op de markt zetten. Dat jij liever gratis het product wil krijgen betekent nog niet dat zij het gratis moeten geven. De markt bepaalt de prijs.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Heeft oa met belastingen te maken. Daarnaast is het hun goed recht om zelf een prijs te bepalen. Niemand dwingt je immers om een product te kopen.quote:Op zondag 22 december 2013 18:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.
De vraag is in de VS toch niet minder? Toch is de prijs daar lager.quote:Op zondag 22 december 2013 21:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat jij het "gewoon" noemt maakt het nog niet gewoon. Het is vraag en aanbod. Al maken zijn er 1000 euro van als het product nog steeds immens populaitlr is en uitverkocht wordt, zoals nu het geval is, waarom dan niet voor een hoger bedrag op de markt zetten. Dat jij liever gratis het product wil krijgen betekent nog niet dat zij het gratis moeten geven. De markt bepaalt de prijs.
Zei ik "vraag"? Nee, ik zei "vraag en aanbod".quote:Op maandag 23 december 2013 15:28 schreef Kenju het volgende:
[..]
De vraag is in de VS toch niet minder? Toch is de prijs daar lager.
Ja, dus als de vraag hoog is, dan stijgt de prijs (aanbod). Heeft hier niets mee te maken. Sterker nog, de prijzen waren vooraf al bekend, en het concept achter de Nexus is sowieso dat ze relatief goedkoop zijn. Kortom de prijs stond al vast, ofafhanelijk van de vraag. Het aanbod is hier niet duurder of in mindere getallen beschikbaar doordat de vraag hier hoger is.quote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zei ik "vraag"? Nee, ik zei "vraag en aanbod".
Let wel op als je het Amerikaanse model Nexus 5 besteld. Je hebt dan alleen 3G mogelijkheid in NL met dat toestel. Het Europese model voldoet voor alle 4G frequenties in NL.quote:Op maandag 23 december 2013 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Je kunt de markt van VS en EU niet 1:1 vergelijken. Compleet andere economieën en retail sector.
Dat het zuur is dat het $ = ¤ geef ik je zeker gelijk maar daar is dus een reden voor.
Misschien een keer een trip naar de VS doen en het aangename (trip naar VS) met het aangename (inkopen t/m ¤430) combineren?![]()
Vriendin van m'n broer gisteren ook blij gemaakt met de Nexus 5. Wat een vooruitgang t.o.v. haar oude Samsung Galaxy S plus.
Dat jij het niet begrijpt maakt het nog geen reden dat het niet klopt. Zo bestaat het aanbod niet alleen uit de Nexus 5, maar zijn er meer telefoons op de markt met ander prijsstellingen. Om maar een voorbeeld te noemen als het gaat om aanbod. Verder is er ook al de garantie benoemt, wat he aanbod anders maakt. Vraag en aanbod is niet alleen specifiek voor de telefoon, maar gaat om de gehele markt. Als ie het zo oneens bent moet ie het maar niet in NL kopen en koop je het lekker in de US. Waar mensen zich niet druk over maken.quote:Op maandag 23 december 2013 16:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ja, dus als de vraag hoog is, dan stijgt de prijs (aanbod). Heeft hier niets mee te maken. Sterker nog, de prijzen waren vooraf al bekend, en het concept achter de Nexus is sowieso dat ze relatief goedkoop zijn. Kortom de prijs stond al vast, ofafhanelijk van de vraag. Het aanbod is hier niet duurder of in mindere getallen beschikbaar doordat de vraag hier hoger is.
Ik denk dat jij het niet begrijpt. De wet van vraag en aanbod heeft niets het het prijsverschil te maken. Jij noemt allerlei variabelen die totaal niet relevant zijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat jij het niet begrijpt maakt het nog geen reden dat het niet klopt. Zo bestaat het aanbod niet alleen uit de Nexus 5, maar zijn er meer telefoons op de markt met ander prijsstellingen. Om maar een voorbeeld te noemen als het gaat om aanbod. Verder is er ook al de garantie benoemt, wat he aanbod anders maakt. Vraag en aanbod is niet alleen specifiek voor de telefoon, maar gaat om de gehele markt. Als ie het zo oneens bent moet ie het maar niet in NL kopen en koop je het lekker in de US. Waar mensen zich niet druk over maken.
Mwah, het kan iig veel en veel beter. Ik installeer altijd standaard Swiftkey.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:37 schreef Skillstorm het volgende:
Stock keyboard is erg fijn moet ik zeggen.
Weet je wat. Er is helemaal geen marktwerking in de markt. Iedereen is dom en betaalt zonder over na te denken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet begrijpt. De wet van vraag en aanbod heeft niets het het prijsverschil te maken. Jij noemt allerlei variabelen die totaal niet relevant zijn.
[..]
Mwah, het kan iig veel en veel beter. Ik installeer altijd standaard Swiftkey.
Doe niet zo kinderachtig. Het prijsverschil heeft gewoon niets te maken met marktwerking. Vaak is er een verschil in prijs tussen producten in de VS en NL. De Nexus 5 is in beide landen ontzettend populair, en het ding is zeker niet schaars. Kortom, praten over vraag en aanbod is kolder in deze.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Weet je wat. Er is helemaal geen marktwerking in de markt. Iedereen is dom en betaalt zonder over na te denken.
Het is inderdaad niet schaars, daarom is het overal in Nederland uitverkocht. Keep up with your bullshit.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Doe niet zo kinderachtig. Het prijsverschil heeft gewoon niets te maken met marktwerking. Vaak is er een verschil in prijs tussen producten in de VS en NL. De Nexus 5 is in beide landen ontzettend populair, en het ding is zeker niet schaars. Kortom, praten over vraag en aanbod is kolder in deze.
Over het algemeen kan je er de dag mee doorkomen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:50 schreef Loveless85 het volgende:
Kunnen we het misschien weer inhoudelijk over de telefoon gaan hebben? Hoe is de accuduur?
quote:Op woensdag 25 december 2013 05:15 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Nog steeds tevreden hier met mijn Nexus 4, en snelle Custom Rom en Kernel!
Ontopic: Was het niet zo, dat er 2 versies waren van de Nexus 5? De andere had de kleine fabrieksfouten weggefilterd.
Is het qi? Dan hoeft het geen 40 euro te kosten. Via dealextreme kun je voor <$20 kleine qi ladertjes kopen.quote:Op woensdag 25 december 2013 05:10 schreef Skillstorm het volgende:
Is zo'n wireless oplader praktisch? Of is het echt een verspilling van 40 euro?
Ik heb een battery saver geīnstalleerd. Bij gemiddeld/weinig gebruik haal ik er 2,5 dag mee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:50 schreef Loveless85 het volgende:
Kunnen we het misschien weer inhoudelijk over de telefoon gaan hebben? Hoe is de accuduur?
Geen van beide.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:11 schreef GlenSpey het volgende:
Hebben jullie de Nexus los gekocht met simonly of gewoon met een abootje?
Wat vind je beter aan Swiftkey dan aan de standaard dan?quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet begrijpt. De wet van vraag en aanbod heeft niets het het prijsverschil te maken. Jij noemt allerlei variabelen die totaal niet relevant zijn.
[..]
Mwah, het kan iig veel en veel beter. Ik installeer altijd standaard Swiftkey.
Ik ook. Heb nog abbo tot maart. Ga volgend jaar wel shoppen voor een sim only.quote:
Overal in Nederland uitverkocht?? Bijv.:quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet schaars, daarom is het overal in Nederland uitverkocht. Keep up with your bullshit.
En ik ken werkelijk niemand die in de laatste weken een Nexus 5 gekocht heeft, moeite had om hem te krijgen. Alleen in het begin was hij lastig te krijgen. Was in de VS niet anders.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:17 schreef Katth het volgende:
Gisteren gekocht bij Saturn in Bocholt (D). Ze hadden er nog veel op voorraad. Na 4 jaar een iPhone te hebben gehad moet ik zeggen dat ik aangenaam ben verrast. Keek wel op tegen het feit dat toestel/scherm een stuk groter is, maar dat went heel erg snel. Ik ben happy
Leert je typ-gebruik beter, houdt beter rekening met het gebruik van aparte woorden (bijv. rare namen, woorden die geen abn zijn, straattaal, etc) en afkortingen, en leert beter hoe bepaalde afwijkingen in je typgedrag (bijv. dat je bij bepaalde letters er steeds net naast zit, dan weet Swiftkey op een gegeven moment dat je die specifieke letter wilde typen) werken... Anderen doen dit natuurlijk ook, maar naar mijn ervaring doet geen enkel toetsenbord het zo goed als swiftkey. Maar dat kan natuurlijk ook persoonlijk zijn. Sowieso is het beter dan het standaard toetsenbord. Ik wilde op mijn G2 een tijdje weer het standaard toetsenbord proberen. Bij het eerste drukke BBM-gesprek toch maar weer Swiftkey geīnstalleerd.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:33 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Wat vind je beter aan Swiftkey dan aan de standaard dan?
Bocholt Duitsland ;-)quote:Op woensdag 25 december 2013 17:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Overal in Nederland uitverkocht?? Bijv.:
[..]
En ik ken werkelijk niemand die in de laatste weken een Nexus 5 gekocht heeft, moeite had om hem te krijgen. Alleen in het begin was hij lastig te krijgen. Was in de VS niet anders.
Dat webshops er wat moeite mee hebben, is een ander verhaal.
Ik had mijn Nexus 4 gewoon via de MediaMarkt in Nürnberg besteld. Een mailtje gestuurd, en zij stuurde hem op. Hetzelfde met mijn Xbox One (die zij vanuit overigens Eindhoven toegestuurd krijgen).quote:Op woensdag 25 december 2013 18:44 schreef Katth het volgende:
[..]
Bocholt Duitsland ;-)
Was eerder die dag de belcompanies en shops wel af geweest in Nijmegen, maar nergens te krijgen.
Het is mogelijk om de XT1058 versie te kopen welke ondersteuning heeft op banden die ook in Nederland gebruikt worden.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:10 schreef Klonk het volgende:
Moto x heeft toch geen europese netwerkbanden?
ah, okquote:Op woensdag 25 december 2013 20:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het is mogelijk om de XT1058 versie te kopen welke ondersteuning heeft op banden die ook in Nederland gebruikt worden.
Moto X is natuurlijk een tof toestel. Maar het verchil qua specs met de Nexus 5 is best redelijk. De Moto X is meer in de lijn van de Nexus 4, Optimus G, On X+, Galaxy SIII...quote:Op woensdag 25 december 2013 20:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het is mogelijk om de XT1058 versie te kopen welke ondersteuning heeft op banden die ook in Nederland gebruikt worden.
Nexus 4quote:Op woensdag 25 december 2013 19:50 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik had mijn Nexus 4 gewoon via de MediaMarkt in Nürnberg besteld. Een mailtje gestuurd, en zij stuurde hem op. Hetzelfde met mijn Xbox One (die zij vanuit overigens Eindhoven toegestuurd krijgen).
Is gewoon een toptoestel, top specs voor relatief weinig geld. Maar je zou evt. ook de LG G2 kunnen overwegen. Onder de kap voor een groot deel hetzelfde toestel, maar dan met een betere camera, dunnere bezels om het scherm (dat ook groter is dan dat van de Nexus 5; door de dunnere bezels is de uiteindelijke grootte hetzelfde is als die van de Nexus 5), uitgebreidere software (wat niet alleen maar bloatware is), en een wat uniekere verschijning wegens het scherm en de knoppen op de achterkant en de tap-top unlock-fonctionaliteit (twee keer tikken op het scherm unlockt het), en de grotere accu.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben op zoek naar een smartphone en ik ben me aan het oriënteren op smartphones. Ik heb al het een het andere doorgenomen en de Google Nexus 5 was me positief opgevallen. Alleen wil ik weten hoe goed de Google Nexus 5 tegen vallen kan. Ik ben zeker van plan om een case te kopen, aangezien ik nogal een kluns ben.
What a load of BSquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:02 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Is gewoon een toptoestel. Maar je zou evt. ook de LG G2 kunnen overwegen. Betere camera, dunnere bezels om het scherm, uitgebreidere software (wat niet alleen maar bloatware is), en een wat uniekere verschijning wegens het scherm en de knoppen op de achterkant en de tap-top unlock-fonctionaliteit (twee keer tikken op het scherm unlockt het).
In de periode dat ik hem getest heb, ben ik iig overtuigd geraakt van het gegeven dat het gewoon een beter toestel is dan de Nexus 5.
Nexus 5 krijgt wel eerder updates, maar het belang van updates wordt ontzettend overdreven. Het afgelopen anderhalf jaar is er weinig noemenswaardigs bijgekomen qua features.
Misschien is het echter ook interessant om te kijken naar iets als een Jolla of BBZ10 als je wat anders wil. Kunnen beiden ook Android-apps draaien. Geef je niet veel om apps, kun je ook naar een Windows Phone kijken wat erg soepel draait, zuinig is op de batterij en overige systeembronnen (bijv. spelletjes lopen beter met minder specs). De Lumia 925 ligt ook op de 400 Euro (grootste voordeel is de camera en stevige bouw).
Het grootste nadeel van de Nexus 5 is wat mij betreft dat het geen eigen gezicht heeft en dat je dus een hoop zelf moet installeren voor de volledige gebruikservaring die mogelijk is. Je bent duidelijk geen smartphone-nerd, anders had je wel geweten wat je wil. Ben je bereid, cq. geīnteresseerd genoeg om zelf al die apps te installeren om het toestel naar eigen voorkeur in te richten? Het voordeel van toestellen met een Android van fabrikanten zelf is dat ze al een hoop meeleveren waarvan je zelf dan het eea kan uitzetten. Een hoop zaken die je uiteindelijk toch gaat gebruiken (LG heeft een zeer goede mediaspeler en notes-applicatie en de inrichting qua widgets om snel toegang te hebben tot bepaalde instellingen is ook vrij handig) zul je met een kale Android vaak niet uit jezelf installeren wat betekent dat je dus een minder complete smartphone ervaring hebt.
"anderhalf jaar niks bijgekomen" -> Project Butter, Google Now, expandable notifications, lock screen widgets, chrome als default browser, nieuwe launcher / look in 4.4, power toggles, miracast support.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:05 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Bedankt voor de onderbouwing....
En dit vind je zo geweldig? Buiten het gegeven dat je het meeste sowieso zelf kan installeren, is het voor het gebruik gewoon niet zo belangrijk en veranderde er feitelijk niets.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
"anderhalf jaar niks gemist" -> Project Butter, Google Now, expandable notifications, lock screen widgets, chrome als default browser, nieuwe launcher / look in 4.4, power toggles, miracast support.
Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg alleen dat het wel eens leuk kan zijn om wat anders te hebben. Wat andere widgets en wat programma's die anderen niet hebben.quote:Geen eigen gezicht? Vanilla Android is al anderhalf a twee jaar echt prima te gebruiken zonder dat je nog een sloot 3rd party apps nodig hebt voor toggles, agenda, etc. etc. Het is gewoon heel compleet.
De Optimus 4X en Optimus G waren gewoon goede toestellen. De G2 heb ik een paar weken gehad, en maakte erg indruk. Het klopt dat de reputatie op het gebied van updaten van LG niet geweldig is. Maar als het toestel al goed is, wat boeit dat? En verder hebben ze wel al toegezegd om sowieso 4.4 te ;everen. In Korea zijn ze er al mee bezig.quote:Verder heeft LG gewoon een ronduit belabberde reputatie aangaande service / updates, zie hun vroegere paradepaartjes maar, het is puur zo snel mogelijk een nieuwe high specced telefoon uitbrengen, en als je geluk hebt worden er nog wat bugs geplet voor jouw toestel, en krijg je misschien 1 update'tje.
Het is een prima OS, zen zeker voor iemand die er nog niet zoveel mee heeft, is het gebruiksvriendelijker. De prestaties van WP zijn sowieso beter in zowat ieder opzicht. Inderdaad zijn er minder apps voor verkrijgbaar, maar het is onzin om te stellen dat het geen volwassen OS of zelfs ecosysteem is.quote:Windows Phone is verder totaal niet te vergelijken met Android (of IOS for that matter), totaal nog geen volwassen OS en ecosysteem.
Kun je vinden (eveneens zonder onderbouwing). Ik niet. Het was puur een antwoord voor IkeDubaku99 die ermee kan doen wat hij wil. Ik ga het verder niet meer verdedigen.quote:
De look and feel is wel degelijk een wezenlijk deel van een OS, het voegt in termen van functionaliteit misschien weinig toe, maar het geeft het wel een gezicht, wat zeker belangrijk is voor de mensen die minder op specs kopen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:17 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En dit vind je zo geweldig? Buiten het gegeven dat je het meeste sowieso zelf kan installeren, is het voor het gebruik gewoon niet zo belangrijk en veranderde er feitelijk niets.
Hoeveel mensen maken gebruik van die notificaties als ze überhaupt veel apps gebruiken die hier gebruik van maken? De meesten klikken er gewoon op en openen de relevante app. De look is totaal niet interessant. En de feel draagt ook weinig bij (ik heb een Nexus 4 als primaire driver voor alle duidelijkheid).
Dat kan nog steeds, en is één van de sterke punten van Android, je kan vrijwel alles aanpassen, en op een Nexus eigenlijk nog meer dan dat. Alleen het hķeft tegenwoordig niet meer, doordat er meer en meer geīntegreerd is. Samsung en LG ook pleuren altijd veel eigen apps op hun toestellen, die heus leuke dingetjes kunnen, maar vaak is het een hoge 'gimmick'-waarde en zal je het in de praktijk weinig/niet gebruiken. Zoals bv. ook de face unlock in Android zelf, of een Siri / fingerprint unlock in IOS.quote:Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg alleen dat het wel eens leuk kan zijn om wat anders te hebben. Wat andere widgets en wat programma's die anderen niet hebben.
Ze hebben prima hardware, maar lees eens terug over bv de Optimus 2x Speed, hoe lang daar niet een update is beloofd, en hoe lang het duurde voor het er daadwerkelijk was. Ze zullen ongetwijfeld hun leven wat gebeterd hebben, maar het duurt wel even voor ze alle smetjes van hun blazoen hebben gepoetst, want ze hebben het écht flink verneukt in het verleden.quote:De Optimus 4X en Optimus G waren gewoon goede toestellen. De G2 heb ik een paar weken gehad, en maakte erg indruk. Het klopt dat de reputatie op het gebied van updaten van LG niet geweldig is. Maar als het toestel al goed is, wat boeit dat? En verder hebben ze wel al toegezegd om sowieso 4.4 te ;everen. In Korea zijn ze er al mee bezig.
Het zal best prima werken, ik vind het gewoon niet volwassen, als ik de changelogs zie van nieuwere versies komt er nu pas functionaliteit bij (multitasking, FM radio, data usage monitoring, etc.) die bij andere OS'es al tijden basic is. Verder is het een beetje tegenstrijdig om over Android te roepen dat je overal apps voor nodig hebt, en vervolgens het bij WP niet boeiend te vinden dat er (heel veel) minder apps zijn.quote:Het is een prima OS, zen zeker voor iemand die er nog niet zoveel mee heeft, is het gebruiksvriendelijker. De prestaties van WP zijn sowieso beter in zowat ieder opzicht. Inderdaad zijn er minder apps voor verkrijgbaar, maar het is onzin om te stellen dat het geen volwassen OS of zelfs ecosysteem is.
Met een gezicht bedoelde ik iets wat je kan zien, maar ok, fair point. Echter vind ik het niet te veel toevoegen tov Jellybean dat al vloeiend was.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De look and feel is wel degelijk een wezenlijk deel van een OS, het voegt in termen van functionaliteit misschien weinig toe, maar het geeft het wel een gezicht, wat zeker belangrijk is voor de mensen die minder op specs kopen.
Dit is al sinds 4.1 zo. Voor alle duidelijkheid, dat zag ik als de laatste grote update die er nog wčl toe deed. Inderdaad is die nog van de laatste anderhalf jaar, maar nog maar nčt. Die anderhalf jaar noemde ik op basis van de realease van 4.1.quote:Het eerste droeg heel erg bij aan de beleving, alles loopt stukken smoother, ook op mindere hardware.
Mee eens. Maar het zijn dingen die mensen uit zichzelf niet zullen proberen. Ik zie het als leukigheden waar nieuwe gebruikers best wat plezier van kunnen hebben en een introductie geven in wat je met een telefoon kan. Uit zichzelf gaan ze die dingen echter niet installeren. Dat is de reden dat ik voor een nieuwe gebruiker juist een toestel zou aanraden met een paar leuke 'eigen' features.quote:Samsung en LG ook pleuren altijd veel eigen apps op hun toestellen, die heus leuke dingetjes kunnen, maar vaak is het een hoge 'gimmick'-waarde en zal je het in de praktijk weinig/niet gebruiken.
De 2X Speed noemde ik dan ook niet. Dat ding was gewoon crap die in de meeste relevante benchmarks ook totaal niet mee kon komen met de concurrentie. Neemt niet weg dat die andere twee gewoon goede toestellen waren wat gewoon goede keuzes waren. De 4X was tov de SIII gewoon de betere keus.quote:Ze hebben prima hardware, maar lees eens terug over bv de Optimus 2x Speed, hoe lang daar niet een update is beloofd, en hoe lang het duurde voor het er daadwerkelijk was.
Ik heb op andere plekken ook al geroepen dat het wat achterblijft en dat de ontwikkeling te traag gaat. Maar je kan niet zeggen dat het voor iemand die niet weet wat hij of zij moet kopen, per definitie een slechte optie is.quote:Het zal best prima werken, ik vind het gewoon niet volwassen, als ik de changelogs zie van nieuwere versies komt er nu pas functionaliteit bij (multitasking, FM radio, data usage monitoring, etc.) die bij andere OS'es al tijden basic is.
Ik zeg nergens dat Android als nadeel heeft dat je overal eigen apps voor nodig hebt. Ik bedoelde dat alleen in de context van de Nexus 5 tov andere opties. Bij Windows Phone is dat gewoon wat het is. Ik weet zelf niet of IkeDubaku99 waarde hecht aan de extra opties die Android biedt.quote:Verder is het een beetje tegenstrijdig om over Android te roepen dat je overal apps voor nodig hebt, en vervolgens het bij WP niet boeiend te vinden dat er (heel veel) minder apps zijn.
Aomoled is veel te agressief gekleurd, 13MP slaat nergens op (MP racequote:Op zaterdag 28 december 2013 17:37 schreef RDMKR het volgende:
S4 zou ik liever hebben. SAMOLED op 441 ppi 1080 ziet er geweldig uit en battery is stuk groter. Kwa snelheid ga je bij de juiste instellingen praktisch geen verschil zien. S4 ws net iets sneller. En s4 heeft physical buttons zonder op compactheid in te leveren. 13 mp camera is ook een must, niet met minder genoegen nemen. Camera met 2.0 f stop aperture etc...
quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:52 schreef Skillstorm het volgende:
Hahaha, vraag eens aan Google Now 'Do a barrel roll'
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb zelf geen ervaring met smartphones, maar ik ben wel bereid om zelf die apps te installeren zodat ik mijn eigen smartphone kan vormgeven. Ik zal nog even kijken naar de LG G2, aangezien ik veel muziek afspeel op mijn goedkope Samsung Ch@t 222.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:02 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Is gewoon een toptoestel, top specs voor relatief weinig geld. Maar je zou evt. ook de LG G2 kunnen overwegen. Onder de kap voor een groot deel hetzelfde toestel, maar dan met een betere camera, dunnere bezels om het scherm (dat ook groter is dan dat van de Nexus 5; door de dunnere bezels is de uiteindelijke grootte hetzelfde is als die van de Nexus 5), uitgebreidere software (wat niet alleen maar bloatware is), en een wat uniekere verschijning wegens het scherm en de knoppen op de achterkant en de tap-top unlock-fonctionaliteit (twee keer tikken op het scherm unlockt het), en de grotere accu.
In de periode dat ik hem getest heb, ben ik iig overtuigd geraakt van het gegeven dat het gewoon een beter toestel is dan de Nexus 5.
Het grootste nadeel van de Nexus 5 is wat mij betreft dat het geen eigen gezicht heeft en dat je dus een hoop zelf moet installeren voor de volledige gebruikservaring die mogelijk is. Je bent duidelijk geen smartphone-nerd, anders had je wel geweten wat je wil. Ben je bereid, cq. geīnteresseerd genoeg om zelf al die apps te installeren om het toestel naar eigen voorkeur in te richten? Het voordeel van toestellen met een Android van fabrikanten zelf is dat ze al een hoop meeleveren waarvan je zelf dan het eea kan uitzetten. Een hoop zaken die je uiteindelijk toch gaat gebruiken (LG heeft een zeer goede mediaspeler en notes-applicatie en de inrichting qua widgets om snel toegang te hebben tot bepaalde instellingen is ook vrij handig) zul je met een kale Android vaak niet uit jezelf installeren wat betekent dat je dus een minder complete smartphone ervaring hebt.
Denk het niet, zou wel erg snel zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 00:48 schreef GlenSpey het volgende:
Zal de prijs in januari omlaag gaan, denken jullie?
Maak je ooit fotos op afstand? (Ja) Dan weet je dat 13mp nog lang niet genoeg is zonder optische zoom.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:44 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Aomoled is veel te agressief gekleurd, 13MP slaat nergens op (MP race) Fysieke knop+batterij is wel een voordeel. Maar de interface vind ik om te huilen.
Dat is zo 2013, pak gewoon Spotify of TuneIn, op die laatste staan ook vrijwel alle Nederlandse radiozendersquote:Op zondag 29 december 2013 16:41 schreef alors het volgende:
Hij heeft geen FM radioWat is dat nou weer voor raars? Kleine moeite toch?
Onlangs Spotify gedownload ja, is wel baas.quote:Op zondag 29 december 2013 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is zo 2013, pak gewoon Spotify of TuneIn, op die laatste staan ook vrijwel alle Nederlandse radiozenders
Het is toch 28mb per uur, dan ben ik daar zo al een paar honderd mb aan kwijtquote:Op zondag 29 december 2013 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is zo 2013, pak gewoon Spotify of TuneIn, op die laatste staan ook vrijwel alle Nederlandse radiozenders
Da's waar ja, niet zo praktisch als je niet op Wi-Fi zitquote:Op zondag 29 december 2013 17:20 schreef alors het volgende:
[..]
Het is toch 28mb per uur, dan ben ik daar zo al een paar honderd mb aan kwijt
Heeft geen enkele smartphone meer bijna. Ja, de LG G2 van mij heeft het wel. Alleen matig ontvangst, heb je dus niet zoveel aanquote:Op zondag 29 december 2013 16:41 schreef alors het volgende:
Hij heeft geen FM radioWat is dat nou weer voor raars? Kleine moeite toch?
Zijn nog genoeg die het wel hebben, zelfs de budget Motorola Moto G.quote:Op zondag 29 december 2013 17:53 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Heeft geen enkele smartphone meer bijna. Ja, de LG G2 van mij heeft het wel. Alleen matig ontvangst, heb je dus niet zoveel aan
Nee, HTC ONE.quote:Op zondag 29 december 2013 00:33 schreef Skillstorm het volgende:
Zou wel moeten....
Nexus 5 stock toch?
Probeer eens 'Who am I?'
Een nadeel bij het moeten installeren van al die apps is naar mijn mening dat het geheugenverbruik toeneemt, meer dan wanneer het gewoon in de ROM zelf verwerkt is. Ook is het lastig het allemaal in eenzelfde stijltje te krijgen. Verder kun je bij een ander Androidtoestel alle eigenzinnigheden natuurlijk ook gewoon uitzetten en zelf wat andere zaken installeren. Of zelfs een heel eigen ROM.quote:Op zondag 29 december 2013 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb zelf geen ervaring met smartphones, maar ik ben wel bereid om zelf die apps te installeren zodat ik mijn eigen smartphone kan vormgeven. Ik zal nog even kijken naar de LG G2, aangezien ik veel muziek afspeel op mijn goedkope Samsung Ch@t 222.
Voor 50 euro minder heb je dan wel een betere camera en accuduur (? - ben ik niet helemaal zeker van), dus zo dom ben je nietquote:Op maandag 30 december 2013 14:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Shit, hoe dom ben ik, heb mijn zusje vorige week een paar maand oude (zo goed als nieuwe) Galaxy S4 laten kopen voor 350 euro en bedenk me nu pas weer dat de Nexus 5 nieuw te koop is voor 399 euro...
Haha nee oke, het zijn beide erg goede toestellen maar ik was gewoon echt helemaal vergeten dat de Nexus 5 ook zo goed was voor 400 euro nieuw ipv dat zij steeds op Marktplaats naar goedkope S4's ging zoekenquote:Op maandag 30 december 2013 14:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor 50 euro minder heb je dan wel een betere camera en accuduur (? - ben ik niet helemaal zeker van), dus zo dom ben je niet
En je kunt er altijd zelf nog 4.4 op zetten, zal 'ie ook wel een tikkeltje sneller zijn dan de Nexus 5 denk ik. Mocht je zelfs een échte Google Play Edition ROM erop zetten krijg je ook de updates zo snel. Dan heb je dus een soort van Nexus S4
Met beide toestellen zit je niet mis. Geen reden om ook maar een greintje spijt te hebbenquote:Op maandag 30 december 2013 15:00 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Haha nee oke, het zijn beide erg goede toestellen maar ik was gewoon echt helemaal vergeten dat de Nexus 5 ook zo goed was voor 400 euro nieuw ipv dat zij steeds op Marktplaats naar goedkope S4's ging zoeken
Bedankt voor je uitgebreide post. Ik zal je suggesties meenemen in mijn zoektocht.quote:Op maandag 30 december 2013 13:58 schreef Kenju het volgende:
[..]
Een nadeel bij het moeten installeren van al die apps is naar mijn mening dat het geheugenverbruik toeneemt, meer dan wanneer het gewoon in de ROM zelf verwerkt is. Ook is het lastig het allemaal in eenzelfde stijltje te krijgen. Verder kun je bij een ander Androidtoestel alle eigenzinnigheden natuurlijk ook gewoon uitzetten en zelf wat andere zaken installeren. Of zelfs een heel eigen ROM.
Maar als je veel muziek wil afspelen, zou ik eigenlijk alle genoemde toestellen links laten liggen. Of inderdaad voor de genoemde Z10 of Jolla gaan, aangezien die het toestaan om een microSD-kaartje te gebruiken. Met de 16 of 32 GB (als die versie te krijgen zijn in Nederland) kom je immers niet ver (er gaat nog ruimte vanaf voor het OS dus je hebt niet eens die 16 of 32 GB). Of ieder ander Android-toestel met een redelijke audio output en de mogelijkheid om een micro-SD-kaartje te gebruiken. Een Galaxy S4 is inderdaad een vrij logische keus. Misschien een Xperia Z die wat tientjes goedkoper is.
Overigens deel ik de mening dat de G2 het betere toestel is tov de Nexus 5. Vooral wegens het grotere scherm, dunnere bezels en de betere camera. De overige zaken zoals de knoppen vind ik zelf ook fijner (handig voor varieren van het volume tijdens het bellen, en het unlocken via het 'tappen' vind ik fijner dan steeds aan de zijkant te zoeken, zeker bij de nexus-toestellen die aan de voorkant van boven en onder op elkaar lijken is dat irritant). Voor muziek zijn ze eigenlijk even geschikt. Dezelfde audio-output en dezelfde schijfruimte. De mediaspeler van LG is top inderdaad, maar vooral voor video. Voor audio zou ik kijken naar Apollo, Omich, Rocket Music player of PlayerPro (die ik zelf gebruik).
Het is ook maar mijn zusje's telefoon dus ik heb geen spijt, ze weet uberhaupt niet wat een Nexus is dus ze zal ook niets missen.quote:Op maandag 30 december 2013 15:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Met beide toestellen zit je niet mis. Geen reden om ook maar een greintje spijt te hebben
Naar wat ik heb gezien is de One X ook nog steeds een retesnelle telefoon. Maar ik ken het gevoel ja, was bij mij tot voor kort ook zo (en dan hebben we het over broertje en moeder, die geven al helemaal niets om wat voor telefoon ze hebben haha)quote:Op maandag 30 december 2013 15:02 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Het is ook maar mijn zusje's telefoon dus ik heb geen spijt, ze weet uberhaupt niet wat een Nexus is dus ze zal ook niets missen.
Het enige waar ik spijt van heb is dat haar telefoon nu beter is dan die van mij (HTC One X)
Herkenbaar.....:)quote:Op maandag 30 december 2013 15:02 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Het is ook maar mijn zusje's telefoon dus ik heb geen spijt, ze weet uberhaupt niet wat een Nexus is dus ze zal ook niets missen.
Het enige waar ik spijt van heb is dat haar telefoon nu beter is dan die van mij (HTC One X)
Ja voor mij ook een dealbreaker, ik neig nu naar de LG G2.quote:Op maandag 30 december 2013 20:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen radio?? Ja kut.. deze valt af dus en ik had er zin in. bleeh
Ja, dat is wel even minder jaquote:Op maandag 30 december 2013 20:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen radio?? Ja kut.. deze valt af dus en ik had er zin in. bleeh
Die vind ik nog steeds qua uiterlijk het allermooist, maar een batterij die niet te vervangen is trekt me niet echt gezien mijn ervaringen met de levensduur van de HTC accu's.quote:Op maandag 30 december 2013 21:08 schreef Skillstorm het volgende:
Zo'n ramp is het toch niet.
Neem de HTC One dan.
Deze is goed moet ik zeggen, echt waar. Ik kom er de dag mee door. Het is geen HTC One X stunt die ze uithalen die inderdaad snel out of battery was. Heb de HTC One en Nexus 5 en de One gaat wat langer mee denk ik.quote:Op maandag 30 december 2013 21:18 schreef alors het volgende:
[..]
Die vind ik nog steeds qua uiterlijk het allermooist, maar een batterij die niet te vervangen is trekt me niet echt gezien mijn ervaringen met de levensduur van de HTC accu's.
Moto G een optie?quote:Op maandag 30 december 2013 21:18 schreef alors het volgende:
[..]
Die vind ik nog steeds qua uiterlijk het allermooist, maar een batterij die niet te vervangen is trekt me niet echt gezien mijn ervaringen met de levensduur van de HTC accu's.
Ook zeker een extreem goede telefoon voor de prijs, mijn zusje heeft die onlangs gekocht voor 200 euro, echt een steal voor zo'n top toestel, en het heeft radio. Alleen een nadeel is de storage....8GB. (16gb bestaat ook wel maar nog niet hier denk ik)quote:
Ja heb ik ook naar gekeken, op zich een mooi toestel voor een hele goede prijs, maar die camera is nog slechter dan wat ik nu heb. Goede camera vind ik wel belangrijk. Ja en te weinig geheugen idd.quote:
Dan is de LG G2 een goede keuze. De vormgeving van het toestel en de software moet je wel liggen..quote:Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef alors het volgende:
[..]
Ja heb ik ook naar gekeken, op zich een mooi toestel voor een hele goede prijs, maar die camera is nog slechter dan wat ik nu heb. Goede camera vind ik wel belangrijk. Ja en te weinig geheugen idd.
Ja dat zijn ook wel geinige telefoons inderdaad, kwam ik ook nog tegen. Maar ook geen bovengemiddelde accu en ook onvervangbaar. En nog niet goed verkrijgbaar. Zullen ook nog wel veel kinderziektes inzitten. Maar is denk ik wel iets voor de toekomstquote:Op maandag 30 december 2013 21:27 schreef Skillstorm het volgende:
Moto X is ook nog een optie. (maar niet echt verkrijgbaar in NL)
En die categorie heb je ook nog de Oppo Find 5 en binnenkort Oppo Find 7, en zelfs deze:
Die camera zit in elk geval goed.Apart wel. Zou de review wel even bekijken.
16GB is te weinig?quote:Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef alors het volgende:
[..]
Ja heb ik ook naar gekeken, op zich een mooi toestel voor een hele goede prijs, maar die camera is nog slechter dan wat ik nu heb. Goede camera vind ik wel belangrijk. Ja en te weinig geheugen idd.
Dan haal je de 16 uit Engeland, kost je 200 euro.quote:Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alleen 8gb te krijgen hier, en maar 1gb RAM
Dan moet je dat niet op je telefoon doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:48 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik download torrents op m'n telefoon. Dan is grootte x al snel te weinig
Ik kijk er tegenwoordig veel op, dus dan is het wel makkelijk om er ook op te downloaden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan moet je dat niet op je telefoon doen.
Oke, bedankt voor je post.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:21 schreef RDMKR het volgende:
http://blog.gsmarena.com/(...)-routine/#more-57424
4 uurtjes web browsen![]()
leg gewoon die +/- 100 euro bij voor een degelijke telefoon jongens
Je begrijpt het niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:21 schreef RDMKR het volgende:
http://blog.gsmarena.com/(...)ere-are-the-results/quote:Je begrijpt het niet.
Jaloers waarop? Ik heb overigens geen Nexus.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:32 schreef RDMKR het volgende:
[..]
http://blog.gsmarena.com/(...)ere-are-the-results/
ik begrijp je jaloerzie volkomen
houen zo.quote:Jaloers waarop? Ik heb overigens geen Nexus.
t'is goed met je :]quote:Maar nogmaals, je begrijpt het niet.
quote:
Ga nou maar in het topic van je eigen telefoon posten. Je voegt hier niks toe.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:21 schreef RDMKR het volgende:
idd. Je ontwikkelt je in rap tempo tot een vrij irritante user.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:16 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ga nou maar in het topic van je eigen telefoon posten. Je voegt hier niks toe.
Wanneer doe jij op een dag 4 uur web browsen op je telefoon? Dan kan je net zo goed een tablet gebruiken, werkt nog handiger ook.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:21 schreef RDMKR het volgende:
Wat noem jij een degelijke telefoon dan? Als ik 100+ euro bijleg dan heb ik een Note 3, een niet-telefoon-niet-tablet. Als ik bijna 100 euro bijleg dan heb ik een HTC One, die gelijkwaardig is aan de N5.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:21 schreef RDMKR het volgende:
2x zo grote battery life, SAMOLED ipv budget LCD (contrast ratio van N5 is bagger), hogere antutu score (om maar eens 1 belangrijke benchmark te noemen), 13MP camera met f/2.0 aperture, geen software buttons die je schermruimte innemen, veel meer extra sensors & software functionaliteit; belachelijk om te stellen dat ie minder is... en dat voor vrijwel dezelfde prijs.quote:Als ik 50 euro zou bijleggen dan had ik een S4, die mindere specs heeft dan de N5
2.5x zo grote battery life, 5.2 inch scherm met hoog contrast in nauwelijks grotere body, meer dan 10000(!!) extra antutu punten, 13MP camera met OIS... ook vaak verkrijgbaar voor soortgelijke prijs.quote:of een G2, echt nauwelijks verschilt
Je vergeet de belachelijke knoppen op de achterkant, design. Laat dat nou net 2 punten zijn die voor de doorsnee gebruiker vaak de doorslag geven, naar mijn ervaring dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:43 schreef RDMKR het volgende:
[..]
2x zo grote battery life, SAMOLED ipv budget LCD (contrast ratio van N5 is bagger), hogere antutu score (om maar eens 1 belangrijke benchmark te noemen), 13MP camera met f/2.0 aperture, geen software buttons die je schermruimte innemen, veel meer extra sensors & software functionaliteit; belachelijk om te stellen dat ie minder is... en dat voor vrijwel dezelfde prijs.
[..]
2.5x zo grote battery life, 5.2 inch scherm met hoog contrast in nauwelijks grotere body, meer dan 10000(!!) extra antutu punten, 13MP camera met OIS... ook vaak verkrijgbaar voor soortgelijke prijs.
op beide toestellen krijg je zeer binnenkort android 4.4 dus op dat front is de nexus nauwelijks beter. maar de meeste mensen kunnen niet eens uitleggen waarom ze 4.4 willen, dus dat was van begin af aan een onzin argument.
Gast, ga lekker fappen op je G2 en je 'superioriteit'. Wat is je doel in dit topic dat voornamelijk bestaat uit N5 bezitters behalve te trollen, ze gaan echt hun keuze niet meer veranderen.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:43 schreef RDMKR het volgende:
[..]
2x zo grote battery life, SAMOLED ipv budget LCD (contrast ratio van N5 is bagger), hogere antutu score (om maar eens 1 belangrijke benchmark te noemen), 13MP camera met f/2.0 aperture, geen software buttons die je schermruimte innemen, veel meer extra sensors & software functionaliteit; belachelijk om te stellen dat ie minder is... en dat voor vrijwel dezelfde prijs.
[..]
2.5x zo grote battery life, 5.2 inch scherm met hoog contrast in nauwelijks grotere body, meer dan 10000(!!) extra antutu punten, 13MP camera met OIS... ook vaak verkrijgbaar voor soortgelijke prijs.
op beide toestellen krijg je zeer binnenkort android 4.4 dus op dat front is de nexus nauwelijks beter. maar de meeste mensen kunnen niet eens uitleggen waarom ze 4.4 willen, dus dat was van begin af aan een onzin argument.
Die knoppen aan de achterkant zijn juist een voordeel. Net als het unlocken middels de dubbele tap. Qua design is er niets mis met de G2. Verder krijg je een goed headsetje die een Euro of 30 waard is (qua geluid dus, los volgens mij niet eens te koop helaas) en is de camera ook beter.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:24 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Je vergeet de belachelijke knoppen op de achterkant, design. Laat dat nou net 2 punten zijn die voor de doorsnee gebruiker vaak de doorslag geven, naar mijn ervaring dan.
Oneens. Verschillende widgets zijn gewoon handig, en met 3rd party apps nooit zo netjes te krijgen (waarbij het geheugengebruik ook nog eens verder oploopt). Persoonlijk voorkeur kun je zeggen, maar je kan in de meeste Android-telefoons ook alles uitzetten. Daadwerkelijk een toestel inrichten volgens je eigen voorkeuren met alle menu's en widgets doen mensen ook amper. Dan kun je beter iets hebben dat beter werkt. Ik vind de standaard contact-beheer van Android ook een negatief punt trouwens.quote:Tevens, kale versie van android is imo altijd beter dan een schil van welke fabrikant dan ook.
De reactie van 'JeMoeder' die stelde dat je niet na hebt gedacht als je iets anders dan een Nexus 5 neemt.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:33 schreef themole het volgende:
[..]
Gast, ga lekker fappen op je G2 en je 'superioriteit'. Wat is je doel in dit topic dat voornamelijk bestaat uit N5 bezitters behalve te trollen, ze gaan echt hun keuze niet meer veranderen.
Noem je een benchmark score, waarbij al lang bekend is dat Samsung cheat en alle resources vrijmaakt om goed te scoren in de benchmarks. Kort gezegd: met benchmarks van Samsung kan je niets, is als beleggen bij Bernie Madoff.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:43 schreef RDMKR het volgende:
[..]
[..]
Hier.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef RDMKR het volgende:
grappig dat iedereen altijd zegt dat megapixels niet uitmaken terwijl als je op tests als deze kijkt: http://www.gsmarena.com/p(...)1=5543&idPhone2=5705
... het detail verschil precies is hoe je zou verwachten op basis van megapixels. (zet hem op scaled to 3MP voor goede vergelijking)
en in reviews als deze http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998.php
... kun je bijna precies op basis van de megapixels voorspellen wie er wint...
en dat extra detail heb je hard nodig als je regelmatig fotos op afstand maakt.
leuk allemaal dat fabeltje dat het niks uit maakt, maar tot iemand een betere maatstaaf heeft blijf ik hem gebruiken.
en op basis van mijn bevindingen is f/2.4 al lang niet genoeg bij zwak licht; laat staan 2.5. ik vond de camera met f/1.8 in mijn oude telefoon beter ondanks het gebrek aan OIS. het was echt een wereld van verschil.
Ik durf te wedden dat ik met mijn oude 6MP DSLR betere foto's maak dan met je xxMP LG.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef RDMKR het volgende:
grappig dat iedereen altijd zegt dat megapixels niet uitmaken terwijl als je op tests als deze kijkt: http://www.gsmarena.com/p(...)1=5543&idPhone2=5705
... het detail verschil precies is hoe je zou verwachten op basis van megapixels. (zet hem op scaled to 3MP voor goede vergelijking)
en in reviews als deze http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998.php
... kun je bijna precies op basis van de megapixels voorspellen wie er wint...
en dat extra detail heb je hard nodig als je regelmatig fotos op afstand maakt.
leuk allemaal dat fabeltje dat het niks uit maakt, maar tot iemand een betere maatstaaf heeft blijf ik hem gebruiken.
en op basis van mijn bevindingen is f/2.4 al lang niet genoeg bij zwak licht; laat staan 2.5. ik vond de camera met f/1.8 in mijn oude telefoon beter ondanks het gebrek aan OIS. het was echt een wereld van verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |