Hoe wordt met Zwarte Piet racistisch gedaan tegen negers?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Hoe wordt hier racistisch gedaan tegen kinderen?
En dus is het de schuld van die vier Surinamers dat Piet sindsdien zwart is (wat helemaal niet waar is).quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, daarvoor waren ze uitsluitend wit. Sindsdien zijn ze allemaal gitzwart of donkerbruin.
Je presenteert je mening als feit. Doe maar niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe wordt met Zwarte Piet racistisch gedaan tegen negers?
Zij VOELEN zich gekwetst en zij VINDEN Zwarte Piet een racistische uiting. Maar Zwarte Piet IS GEEN racistische uiting.
Je haalt dader (oorzaak) en slachtoffer door elkaar.
Lijkt me weer een geval van 'Ik vind Zwarte Piet leuk --> ik ben niet racistisch --> DUS Zwarte Piet is niet racistisch"?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe wordt met Zwarte Piet racistisch gedaan tegen negers?
Zij VOELEN zich gekwetst en zij VINDEN Zwarte Piet een racistische uiting. Maar Zwarte Piet IS GEEN racistische uiting.
Je haalt dader (oorzaak) en slachtoffer door elkaar.
Waar moet het Nederlandse volk zich precies voor schamen ? Dat is namelijk wat Anouk letterlijk zegt: We, Dutch People should be ashamed etc.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:37 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Nergens, maar wel volgens Fok! ("Anouk: Nederlanders zijn racisten") en vanaf dat moment ging het een flink aantal tandjes harder.
Lees de afgelopen 25 delen even door wil je? Deze discussie is al zo vaak gevoerd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Lijkt me weer een geval van 'Ik vind Zwarte Piet leuk --> ik ben niet racistisch --> DUS Zwarte Piet is niet racistisch"?
Ik hoor graag onderbouwing hoorMaar dit is een mening.
Net zoals het feit dat ZP racistisch is bedoel je ? Dat is ook een mening van wat mensen in dit land, maakt het natuurlijk nog geen feit. Weet je zelf stiekem ook welquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je presenteert je mening als feit. Doe maar niet.
Snap ik, maar dan zijn dergelijke posts ook al vaker geplaatstquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees de afgelopen 25 delen even door wil je? Deze discussie is al zo vaak gevoerd.
Klopt, dat is ook een mening, en opnieuw leg je me woorden in de mond. Doe maar niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals het feit dat ZP racistisch is bedoel je ? Dat is ook een mening van wat mensen in dit land, maakt het natuurlijk nog geen feit. Weet je zelf stiekem ook wel
Klopt. Discussie is wel gevoerd volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Snap ik, maar dan zijn dergelijke posts ook al vaker geplaatst![]()
Er is zo weinig op te zeggen, bedoel ik maar.
Ken jij de betekenis van het Nederlandse woord 'Knecht'?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Zwarte Piet is de knecht, ja. Kinderen zullen nergens uit zichzelf een rangorde in zien.En daarnaast: sinds wanneer is de mening van een kind leidend? Kinderen willen ook iedere avond friet, krijgen ze ook niet.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De blackface kwam alleen in de VS voor?
Laten we het anders stellen, de blackface is niet bekend als traditie in Nederland.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nuh, zie Wikipedia-linkje over blackface.
Ook niet in de VS als traditie. Punt is dat het niet alleen in VS voorkwam.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:47 schreef hoink581 het volgende:
[..]
[..]
Laten we het anders stellen, de blackface is niet bekend als traditie in Nederland.
Dat punt mag je maken, maar in hoeverre draagt dit bij aan de discussie?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook niet in de VS als traditie. Punt is dat het niet alleen in VS voorkwam.
"Zíj zijn slecht dús jouw mening is fout". Lekkere manier van discussiëren ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:30 schreef Jian het volgende:
Echt, dat steeds aanhalen van allerhande bedreigende en andere idioten om je gelijk te halen aangaande het racistisch karakter van Zwarte Piet, hoe beperkt kun je zijn!?
Daar kon ik idd zo gauw niks over vindenquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:47 schreef hoink581 het volgende:
[..]
[..]
Laten we het anders stellen, de blackface is niet bekend als traditie in Nederland.
Dat het niet uitgesloten is dat NL niet bekend was met de blackface. Verder dat een blanke die zich opmaakt als zwarte een blackface genoemd wordt. Net zoals een zwarte die zich opmaakt als blanke een whiteface genoemd wordt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat punt mag je maken, maar in hoeverre draagt dit bij aan de discussie?
Dat maakt juist heel veel uit. Ik ga hier waarschijnlijk een Godwinnetje plegen, maar de swastika is bijvoorbeeld altijd het teken van voorspoed en geluk geweest. Pas toen de nazi's hier mee gingen lopen kreeg dit symbool een heel andere betekenis. Kun jij dan ook concluderen dat de swastika dus altijd al een slecht symbool is geweest?quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dat de figuur van Piet dan wel een racistische ideologie weerspiegelt kan alsnog. Dat we het 'niet zo bedoelen' met z'n allen maakt dan niet heel veel uit voor de discussie denk ik.
Maar de blackface heeft alsnog niet dezelfde lading als dat in de VS wel heeft. Ik blijf het raar vinden dat je tegen willens en wetens zoiets bij deze discussie wil slepen, omdat het een verschijnsel is dat buiten de context van Nederland ligt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat het niet uitgesloten is dat NL niet bekend was met de blackface. Verder dat een blanke die zich opmaakt als zwarte een blackface genoemd wordt. Net zoals een zwarte die zich opmaakt als blanke een whiteface genoemd wordt.
Uhh volgens mij klopt die conclusie (swastika altijd slecht) niet helemaal met wat ik zeiquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:15 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat maakt juist heel veel uit. Ik ga hier waarschijnlijk een Godwinnetje plegen, maar de swastika is bijvoorbeeld altijd het teken van voorspoed en geluk geweest. Pas toen de nazi's hier mee gingen lopen kreeg dit symbool een heel andere betekenis. Kun jij dan ook concluderen dat de swastika dus altijd al een slecht symbool is geweest?
Twee mogelijke verklaringen:quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:25 schreef Oud_student het volgende:
Het zijn verraders van eigen volk en cultuur. Waarom doen zij dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |