Klopt, daarom was ik eerst ook een groot fan van Zwarte Piet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee.
Dat wil je graag. Dat is wat anders.
Koop wat tissues en maak er je eigen huil-feestje van dan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Klopt, daarom was ik eerst ook een groot fan van Zwarte Piet.
En dat is geen racisme. Point proven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:10 schreef gelly het volgende:
Je kan toch gewoon toegeven "Ja, het uiterlijk van Zwarte Piet stamt uit een wat minder rooskleurige tijd"
[ afbeelding ]
Als je mij als 4 jarige had verteld dat Piet blauw was van de kou omdat hij normaal gesprokenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland is een democratie. De meerderheid beslist.
Kan niet wachten op de aankomst van de sint, met of zonder gekleurd geschminkte Zwarte Pieten.
"Mama, waarom is die Zwarte Piet blauw?"
"Omdat donkere mensen het niet leuk vinden dat ze op Zwarte Piet lijken. Daarom verven de Zwarte Pieten hun gezicht in allerlei vrolijke kleurtjes."
Denken de anti-zwarte Zwarte Pieten nu echt dat kinderen nu 'blauwe Piet' gaan roepen, ipv 'Zwarte Piet'.
Je blijft maar doorgaan met je leugens he?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen reden om de gevoelens van echte zwarte mensen rigide te negeren of te verketteren tot
'gezeur' .
En dat zijn er enkele honderdduizenden mensen in Nederland
De discriminatie is niet zozeer hoe ZP wordt gespeeld, maar vooral hoe men de mensen die men naspeelt schoffeert door hun gevoelens niet te willen kennen of af te kraken.
Maar meer dan dit is het dat veel Nederlanders niet eens weten dat honderdduizenden zwarte mensen niet happy zijn met hoe zij geïmiteerd worden .
En dat zij zelf niet door hebben dat zij op dit moment in een nationale wegschreeuwneurose worden meegesleept.
Nee, door de acteurs. Die schminken zichzelf zwart om stereotype negerknechtje te spelen. Maar dat is volstrekt logisch en kan nooit racistisch zijn natuurlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:09 schreef Scorpie het volgende:
Word Piet beschimpt en bespot door kinderen?
Zwarte Piet is de knecht, ja. Kinderen zullen nergens uit zichzelf een rangorde in zien.quote:Lopen ze in een grote boog om hem heen? Leren ze dat hij een negerslaaf is die minderwaardig is?
Je vergeet het cultuurargument. Kom op, je kunt het!quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Koop wat tissues en maak er je eigen huil-feestje van dan.
Mensen hebben wel wat beters te doen.
Nee hoor. Dat was voldoende.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je vergeet het cultuurargument. Kom op, je kunt het!
Nee. Onzin. Piet is een hulpje van Sint die oftewel bovennatuurlijke krachten heeft oftewel slimmer dan Sint is.quote:
Hij is de hulp van Sinterklaas. Sinterklaas dwingt hem niet tot werken, noch doen kinderen of ouders dat. Een verzinsel van jou dus.quote:Die schminken zichzelf zwart om stereotype negerknechtje te spelen. Maar dat is volstrekt logisch en kan nooit racistisch zijn natuurlijk.
Dus is het geen enkel probleem.quote:Zwarte Piet is de knecht, ja. Kinderen zullen nergens uit zichzelf een rangorde in zien.
Dat is dus precies het probleem; Sinterklaas is geen kinderfeest meer, maar een ordinaire manier voor racistische Zeurpieten om te rellen. Racistische zeurpieten zoals jij dus.quote:En daarnaast: sinds wanneer is de mening van een kind leidend?
Racistische Zeurpieten willen ook iets. Krijgen ze ook niet.quote:Kinderen willen ook iedere avond friet, krijgen ze ook niet.
Oh, eerst het ik als voorstander mag me ermee bemoeien maar jij als tegenstander niet dus je bent een troll-argument.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat was voldoende.
Trollen laat ik aan jou over. We zien wel wanneer je klaar bent met je niets beduidende internetmissie.
Waarom? Waarom zouden we iets doen wat nergens op slaat puur omdat er wat mensen in Nederland te dom zijn om te begrijpen waar het echt om draait? Piet is geen negerslaaf, mensen die dat denken zijn racisten en dienen te worden heropgevoed, desnoods met geweld. Waarom zou men moeten capituleren voor een minderheid waarvan aangetoond is dat het gemiddelde IQ minder dan 100 is? Dat is hetzelfde als de PVV een volmacht te geven ons land te leiden. Niet doen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Schmink die Pieten dan verdomme Blauw dan zijn we van dat gejank af
Je Nederlands is kapot.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oh, eerst het ik als voorstander mag me ermee bemoeien maar jij als tegenstander niet dus je bent een troll-argument.
Nog even wachten dus.
Neeh!!quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Schmink die Pieten dan verdomme Blauw dan zijn we van dat gejank af
Het gevat zijn gaat je niet zo best af zie ik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oh, eerst het ik als voorstander mag me ermee bemoeien maar jij als tegenstander niet dus je bent een troll-argument.
Nog even wachten dus.
Kom jij nu maar eens met een bewijs dat mensen karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens aan donkere mensen toedichten op basis van zwarte piet? Want dat is racisme, en jij kan niet bepalen voor andere dat ze dat doen (en ze zullen er zijn, maar het meerendeel niet).quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je vergeet het cultuurargument. Kom op, je kunt het!
Zodat de VN zich dan weer met échte problemen kan bezighoudenquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom? Waarom zouden we iets doen wat nergens op slaat puur omdat er wat mensen in Nederland te dom zijn om te begrijpen waar het echt om draait?
De VN bemoeit zich er ook niet mee. Dat een of andere Jamaicaanse vrouw die uit is op geld ons sinterklaasfeest misbruikt voor eigen gewin zou ook verboden moeten zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zodat de VN zich dan weer met échte problemen kan bezighouden
En Sinterklaas is eigenlijk een Turkquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:23 schreef Scorpie het volgende:
Dus, concluderend; kinderen snappen discriminatie niet en worden door de Zeurpieten aangemoedigd om dat wel te kunnen snappen. Eigenlijk zijn de Zeurpieten dus kinderhatende racisten die uit zijn om onze kinderen haat aan te leren en onderscheid te maken tussen rassen. Dat zou strafbaar moeten zijn imo.
Ja johquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:20 schreef Scorpie het volgende:
Nee. Onzin. Piet is een hulpje van Sint die oftewel bovennatuurlijke krachten heeft oftewel slimmer dan Sint is.
Waarom schminkt hik zich dan zwart?quote:Hij is de hulp van Sinterklaas. Sinterklaas dwingt hem niet tot werken, noch doen kinderen of ouders dat. Een verzinsel van jou dus.
Kinderen weten ook niet wat bedoeld wordt met "ga je moeder neuken", dus dat moet ook maar kunnen?quote:Dus is het geen enkel probleem.
Waarom moet een kinderfeest een zwarte knecht hebben?quote:Dat is dus precies het probleem; Sinterklaas is geen kinderfeest meer, maar een ordinaire manier voor racistische Zeurpieten om te rellen. Racistische zeurpieten zoals jij dus.
Typisch jij weer ditquote:Racistische Zeurpieten willen ook iets. Krijgen ze ook niet.
Voor de zoveelste keer: nee, is hij niet...quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En Sinterklaas is eigenlijk een Turk![]()
[ afbeelding ]
De turken zeggen van wel, wat nu?quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:34 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: nee, is hij niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |