quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:32 schreef Wokkel het volgende:
Blijkt dat de man die het Papoea vrouwtje duwde op het malieveld misschien wel iets meer was dan een 'normale' demonstrant. Afgaande op zijn uiterlijk zou ik zeggen Indonesisch, dat verklaart wel gelijk zijn houding tegenover die dame.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewoon hypothetisch:
Demonstratie. Vrouw aanwezig, zwaait vlag Papoea en roept leuzen tegen de VN.
Indonesiër ziet en hoort dit en gaat verhaal halen op agressieve wijze. Andere demonstranten zien 'ruzie' en gaan er klakkeloos van uit dat de vrouw anti-zwarte piet is en daarom woorden heeft met die man. Ze geven haar geen kans uit te leggen dat dat niet klopt. Rel geschapen.
Gezien de herkomst van het Papoea-Indonesië conflict is het dan inderdaad niet ondenkbaar dat de eerste woorden in het Indonesisch gevallen zijn.
Sowieso is de man in het groene hesje die op onderstaand filmpje haar vlag wil afpakken allesbehalve Indonesisch.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat zijn heel wat aannames in één alinea.
Bij een over het algemeen goed verlopen, georganiseerde demonstratie aangaande een bepaald onderwerp vind ik een klein incident met een paar personen voortkomend uit verwarring/onbegrip niet zo heel belangwekkend nee, zeker niet, het leidt alleen maar af van de werkelijke onderhavige kwestie, zeker als het door mensen alleen maar gebruikt/misbruikt wordt om hun "gelijk" te halen in die betreffende onderhavige kwestiequote:Op zondag 27 oktober 2013 19:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom precies is het niet zo heel belangwekkend? Waarom zou het minder belangwekkend zijn dan bijvoorbeeld andere ongeregeldheden die bij andere demonstraties plaatsvinden? Of vind je die doorgaans ook niet zo heel belangwekkend?
Nee, het bewijst alleen zijn eigen tunnelvisie, net zoals die Jamaicaanse muts, helemaal niks van het land en zijn tradities weten, en meteen de rascismekaart op tafel gooien.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:14 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je bewijst zijn gelijk soort van, met deze denkwijze.
Gezien de aard van de demonstratie en het onderwerp, lijkt mij dit geen klein incident. En dat is ook wat ik je probeerde uit te leggen door het plaatsen van de foto van die gozert met z'n hitlergroet. Ik denk dat die onbegrip waar jij het over hebt niet zozeer onbewust is, maar juist zeer bewust. We hebben een grote groep mensen in Nederland die heel hard schreeuwen en vervolgens de vingers in hun oren stoppen als er tegen hen gepraat wordt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Bij een over het algemeen goed verlopen, georganiseerde demonstratie aangaande een bepaald onderwerp vind ik een klein incident met een paar personen voortkomend uit verwarring/onbegrip niet zo heel belangwekkend nee, zeker niet, het leidt alleen maar af van de werkelijke onderhavige kwestie, zeker als het door mensen alleen maar gebruikt/misbruikt wordt om hun "gelijk" te halen in die betreffende onderhavige kwestie
Maar een blanke die als zwarte gaat is blijkbaar nooit 'done'. Niet als zwarte Piet, maar ook niet als actricequote:Op zondag 27 oktober 2013 18:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom mag je met carnaval wel verkleed gaan als indiaan maar met Sinterklaas niet als Zwarte Piet? Zolang het enigszins smaakvol gebeurt is daar weinig mis mee denk ik, maar daar zit het probleem: eenieder verstaat onder goede smaak iets anders en is dus op een ander moment beledigd door een uitbeelding.
In de VS ligt het sowieso wat gevoeliger, maar de wereld is nu eenmaal zo krom als een hoepel. De Hitlergroet brengen is hier ongewenst, om het zacht uit te drukken, maar mensen lopen wel rond met t-shirts van Lenin, Mao en Che Guevara.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar een blanke die als zwarte gaat is blijkbaar nooit 'done'. Niet als zwarte Piet, maar ook niet als actrice
Hitler verloor de oorlog . Lenin en Mao niet ... Dat is het verschil.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In de VS ligt het sowieso wat gevoeliger, maar de wereld is nu eenmaal zo krom als een hoepel. De Hitlergroet brengen is hier ongewenst, om het zacht uit te drukken, maar mensen lopen wel rond met t-shirts van Lenin, Mao en Che Guevara.
Dus omdat er een gozert verschijnt op een demonstratie die de Hitlergroet brengt, is de uiting van Zwarte Piet racistisch, want daar gaat/ging het tenslotte over, is Zwarte Piet een vorm van racisme en niet over, zijn er rare fanaten en racisten in Nederland, want die zijn er wel!quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gezien de aard van de demonstratie en het onderwerp, lijkt mij dit geen klein incident. En dat is ook wat ik je probeerde uit te leggen door het plaatsen van de foto van die gozert met z'n hitlergroet. Ik denk dat die onbegrip waar jij het over hebt niet zozeer onbewust is, maar juist zeer bewust. We hebben een grote groep mensen in Nederland die heel hard schreeuwen en vervolgens de vingers in hun oren stoppen als er tegen hen gepraat wordt.
Nee, met Hitler hebben 'wij' te maken gehad; met de rest niet of nauwelijks.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hitler verloor de oorlog . Lenin en Mao niet ... Dat is het verschil.
Dat klopt en het is overal wat anders.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In de VS ligt het sowieso wat gevoeliger, maar de wereld is nu eenmaal zo krom als een hoepel. De Hitlergroet brengen is hier ongewenst, om het zacht uit te drukken, maar mensen lopen wel rond met t-shirts van Lenin, Mao en Che Guevara.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef Hathor het volgende:
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.55123115,d.Yms
Racistisch?
Ik zal wel reuze naief zijn.. maar zonder de tekst erbij dacht ik aan een 'karate-pose'..quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:40 schreef Jian het volgende:
een gozert verschijnt op een demonstratie die de Hitlergroet brengt,
ja trannies zijn racistischquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef Hathor het volgende:
Racistisch?
In elk geval racistischer dan Zwarte Piet en dan hebben ze volgens mij ook nog de gore moed gehad om een deel 2 te maken .....quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef Hathor het volgende:
Racistisch?
Verene Shepherd schijnt het in dit geval ook door de vingers te zien ...... voor 25% van de opbrengst.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:54 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat helemaal niet racistisch. Ik voel mij echt niet in het minst gekwetst als 2 negers een film willen maken verkleed als blanke vrouwen. Maakt me echt niks uit.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:11 schreef Sloggi het volgende:
En opeens stond 'ie weer bovenaan het nieuwsgedeelte op de FP:
Anouk: Nederlanders zijn racisten
Blijf!quote:Net als de voorgaande jaren blijf zelfbenoemde ...
Het onderscheid Indisch / Indonesisch wordt niet duidelijk gemaakt in deze discussie. Indo's hebben in het algemeen weinig reden tegen het Papoeaprotest te zijn; Indonesiërs in theorie wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
De meeste Indische Nederlanders waren nooit zo dol op het inpikken van Nieuw Guinea door Indonesië. Niet de volwassen van 1962... ook niet de volwassenen van nu.
Hoezo?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk eerst weten hoeveel mensen daar in totaal aanwezig waren.
Misschien hebben de andere mensen het niet eens in de gaten gehad. De demonstrerende vrouw stond op afstand he. Het was de groep gekkies die er op af stapte. Wil niet zeggen dat de rest doorhad wat deze gekkies aan het doen waren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:55 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hoezo?
Niemand hield die gekkies toch tegen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |