artikelen uit 1911 dan ook?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan best wezen, maar het is nu gewoon weer relevant.
Het is een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, en je dacht toch niet dat ze bij die Guardian hun mening inmiddels herzien hadden?quote:
gaan we rond 5 december weer achterkomenquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, en je dacht toch niet dat ze bij die Guardian hun mening inmiddels herzien hadden?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is beter dan met die domme kleurenpieten of blanken met een veeg zwarte schmink over hun gezicht.
We vertellen de kinderen wel dat Sinterklaas een feest voor blanken is, en dat daarom de Zwarte Pieten dood moesten.
doet zijn huidskleur er toe? Lees dan eens iets van Toby Sterling, buitenlands journalist in Amsterdam, getrouwd met Hollandse vrouw. Die schrijft goede inhoudelijke artikelen over het Sinterklaasfeest voor Associated Press, maar kan ook niet achter onze Zwarte Piet gewoonte staan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Auteur van het artikel:
[ afbeelding ]
Ook redacteur bij oa This is Africa.
Je vraagt aan buitenstaanders zonder inhoudelijke kennis van het Sinterklaasfeest om hun mening. Tsja. Kan mij het verrotten wat anderen van Sinterklaas vinden? Maakt me dat een racist? Prima joh, ik veeg me reet af met de mening van Toby en al die andere Zeurpieten en hun racisme kaart.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:31 schreef poemojn het volgende:
[..]
doet zijn huidskleur er toe? Lees dan eens iets van Toby Sterling, buitenlands journalist in Amsterdam, getrouwd met Hollandse vrouw. Die schrijft goede inhoudelijke artikelen over het Sinterklaasfeest voor Associated Press, maar kan ook niet achter onze Zwarte Piet gewoonte staan.
Sterling is wat genuanceerder dan deze auteur. De vooringenomenheid straalt er vanaf in dat artikel. Dezelfde vooringenomenheid die ik ook bespeurde bij Shepherd.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:31 schreef poemojn het volgende:
[..]
doet zijn huidskleur er toe? Lees dan eens iets van Toby Sterling, buitenlands journalist in Amsterdam, getrouwd met Hollandse vrouw. Die schrijft goede inhoudelijke artikelen over het Sinterklaasfeest voor Associated Press, maar kan ook niet achter onze Zwarte Piet gewoonte staan.
Correct. De enige mensen die onderscheid maken en dus racistisch bezig zijn zijn degenen die zwarten willen weren op het Sinterklaasfeest . Hoe bedoel je hypocriet, racistisch en discriminerend ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:15 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht juist dat in Nederland we helemaal geen ras probleem meer hadden omdat het onderscheid dat mensen maken in kleur juist veel kleiner is dan bijv in de VS. En de mensen die het onderscheid wel vaak nog benadrukken zijn juist de zwarte mensen. Waar bijvoorbeeld hier het woord neger niet direct als negatief wordt opgevat, is het in de VS wel anders.
Het enige verschil wat de meeste mensen maken is het verschil tussen normale mensen en tuig. Tuig waar bontkraagjes onder vallen, maar ook de haagse sjohnnies en de brabantse paupers.
Shepherd is toch die vrouw die riep dat ZP racisme was en dat afgekocht kon worden door Nederland met 30 miljard per jaar ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Sterling is wat genuanceerder dan deze auteur. De vooringenomenheid straalt er vanaf in dat artikel. Dezelfde vooringenomenheid die ik ook bespeurde bij Shepherd.
klopt, maar op zijn blog is hij al zeker sinds 2007 ermee bezig. Hij is waarschijnlijk alleen meer gewend geraakt aan het gebeuren hier.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Sterling is wat genuanceerder dan deze auteur. De vooringenomenheid straalt er vanaf in dat artikel. Dezelfde vooringenomenheid die ik ook bespeurde bij Shepherd.
Hij gaat al fout in de eerste zin door het over Christmas te hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
quote:Fotografe Connie van Leen had opgeroepen zaterdag verkleed naar het park te komen, om samen op de foto te gaan. Er kwamen 32 mensen op af, van wie 17 in pietenkleding (of wat daarvoor moest doorgaan).
...
Na nog geen halfuur dropen de fotografe en de Pieten af.
Hij heeft het wel voor elkaar gekregen dat ik dus van deze zaak te horen kreeg. Wanneer hij zich als een fatsoenlijk mens had gedragen als ook de rest van de kliek die om de vrouw heen stond (moesten zich kapot schamen) Had dit mijn aandacht niet getrokken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:32 schreef Wokkel het volgende:
Blijkt dat de man die het Papoea vrouwtje duwde op het malieveld misschien wel iets meer was dan een 'normale' demonstrant. Afgaande op zijn uiterlijk zou ik zeggen Indonesisch, dat verklaart wel gelijk zijn houding tegenover die dame.
[ afbeelding ]
Eigenlijk heel erg raar. Volgens sommigen is wetenschappelijk aangetoond dat ras helemaal niet bestaat en als het dan zou bestaan (wat het dus niet doet), dan maakt het absoluut echt he-le-maal niet uit wat voor een ras iemand is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:56 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen heeft een actrice zich publiekelijk moeten verontschuldigen nadat zij zich voor Halloween had verkleed als een donker personage uit Orange Is The New Black.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit wordt gezien als 'blackface' en absoluut not done.
Jij denkt dus ook dat de blanken hier zwarte piet met een discriminerende overtuiging tot leven hebben geroepen?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:37 schreef poemojn het volgende:
[..]
klopt, maar op zijn blog is hij al zeker sinds 2007 ermee bezig. Hij is waarschijnlijk alleen meer gewend geraakt aan het gebeuren hier.
Klopt, ras bestaat biologisch gezien niet, het is een sociale constructie.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk heel erg raar. Volgens sommigen is wetenschappelijk aangetoond dat ras helemaal niet bestaat en als het dan zou bestaan (wat het dus niet doet), dan maakt het absoluut echt he-le-maal niet uit wat voor een ras iemand is.
Wat is nu het politiek-correctste? Vinden dat er wel rassen zijn of vinden dat er geen rassen zijn? Of hangt dat van de situatie af?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Klopt, ras bestaat biologisch gezien niet, het is een sociale constructie.
Maar dat betekent niet dat je net kan doen alsof het vervolgens niet bestaat in onze maatschappij. Die sociale constructie heeft veel meer invloed op ons leven dan de biologische werkelijkheid. Door te roepen dat er geen ras is verdwijnt racisme en de scheiding tussen groepen in onze maatschappij niet.
En daarom is, in dit land, racisme niet verboden maar discriminatie wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Klopt, ras bestaat biologisch gezien niet, het is een sociale constructie.
Maar dat betekent niet dat je net kan doen alsof het vervolgens niet bestaat in onze maatschappij. Die sociale constructie heeft veel meer invloed op ons leven dan de biologische werkelijkheid. Door te roepen dat er geen ras is verdwijnt racisme en de scheiding tussen groepen in onze maatschappij niet.
Het is niet in tegenspraak met elkaar. Je kan best vinden dat rassen biologisch gezien niet bestaan maar sociaal gezien wel. Dat is niet strijdig met elkaar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is nu het politiek-correctste? Vinden dat er wel rassen zijn of vinden dat er geen rassen zijn? Of hangt dat van de situatie af?
Dat het onzin is. Maar dat snap je zelf ook welquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en ik aan 5 minuten, wat is je punt?
Dus omdat het een Afrikaan is , is het niet goed?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Auteur van het artikel:
[ afbeelding ]
Ook redacteur bij oa This is Africa.
Ok. Zijn de sociale rassen dan dezelfden dan de (niet-bestaande) biologische rassen? Dus als hoofdrassen de blanken, de aziaten en de negers?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het is niet in tegenspraak met elkaar. Je kan best vinden dat rassen biologisch gezien niet bestaan maar sociaal gezien wel. Dat is niet strijdig met elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |