Tis een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan beter z'n naam veranderen in Owen Oenekoop.
daar kan je van mening over verschillen sommige mensen zien sinterklaas als Wodan dus dat is dan al duizenden jarenquote:
Ik heb het over Zwarte Piet, die is pas zo'n honderd jaar 'onlosmakelijk' verbonden met Sinterklaas.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:34 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
daar kan je van mening over verschillen sommige mensen zien sinterklaas als Wodan dus dat is dan al duizenden jaren
Verder waren pieten in de jaren 80 zwart, nu bruin hadden ze grote oorbellen en dikke rode lippen en liepen met de roe te zwaaien.. is best veel veranderd
Nee die stamt dan af van de 2 zwarte raven van Wodanquote:Op zondag 27 oktober 2013 14:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het over Zwarte Piet, die is pas zo'n honderd jaar onlosmakelijk verbonden met Sinterklaas.
Als dat al zo is - en dat is twijfelachtig - dan is dat natuurlijk een andere traditie dan die van Zwarte Piet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee die stamt dan af van de 2 zwarte raven van Wodan
Dat is beter dan met die domme kleurenpieten of blanken met een veeg zwarte schmink over hun gezicht.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:34 schreef Paul het volgende:
Laten we gewoon Sinterklaas vieren zonder Pieten
Kom, laten we mensen die Sinterklaas met kleurenpieten organiseren met de dood bedreigen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is beter dan met die domme kleurenpieten of blanken met een veeg zwarte schmink over hun gezicht.
We vertellen de kinderen wel dat Sinterklaas een feest voor blanken is, en dat daarom de Zwarte Pieten dood moesten.
Ik heb nog wel wat enveloppen liggen, regel jij de munitie?quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom, laten we mensen die Sinterklaas met kleurenpieten organiseren met de dood bedreigen.
Dat is onzin, maar ik ben er onderhand wel een voorstander van om Sinterklaas gewoon slegs vir blankes te maken, Geen Zwarte Pieten meer. Iedereen blij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom, laten we mensen die Sinterklaas met kleurenpieten organiseren met de dood bedreigen.
Ik hoor een heel klein viooltje spelen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onzin, maar ik ben er onderhand wel een voorstander van om Sinterklaas gewoon slegs vir blankes te maken, Geen Zwarte Pieten meer. Iedereen blij.
Dat is net zoiets als kerstmis zonder boom.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:34 schreef Paul het volgende:
Laten we gewoon Sinterklaas vieren zonder Pieten
Mwah, vroeger werd Sinterklaas ook zonder Zwarte Piet gevierd.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als kerstmis zonder boom.
Ach dat Sinterklaasverhaal wat aan de kinderen verteld wordt, is al zo vaak aangepast.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is beter dan met die domme kleurenpieten of blanken met een veeg zwarte schmink over hun gezicht.
We vertellen de kinderen wel dat Sinterklaas een feest voor blanken is, en dat daarom de Zwarte Pieten dood moesten.
"Pas 100 jaar"quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het over Zwarte Piet, die is pas zo'n honderd jaar 'onlosmakelijk' verbonden met Sinterklaas.
Wat?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Pas 100 jaar"
Hahahaaahahahahahhaah, domste argument ooit.
Gebruiken die zwartepiethaters allemaal. Mannetjes van 25-30 die het dan over 'pas 100 jaar' hebben.
Pfffff
Er staan aardig wat feitelijke onjuistheden in dat artikel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:09 schreef Hathor het volgende:
Bij de Guardian zijn ze er inmiddels wel uit, Hollanders zijn gewoon allemaal racisten.
http://www.theguardian.co(...)ete-race-netherlands
Bericht van een jaar oud...en vol onzin.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:09 schreef Hathor het volgende:
Bij de Guardian zijn ze er inmiddels wel uit, Hollanders zijn gewoon allemaal racisten.
2012 wil zijn artikel terugquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:09 schreef Hathor het volgende:
quote:Siji Jabbar for This is Africa, part of the Guardian Africa Network
theguardian.com, Wednesday 5 December 2012 15.23 GMT
Kan best wezen, maar het is nu gewoon weer relevant.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
2012 wil zijn artikel terug
[..]
en ik aan 5 minuten, wat is je punt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:19 schreef matthijst het volgende:
Dat vage argument dat iets nog niet zo lang bestaat. Bij niet zo lang, denk ik aan 10-15 jaar, niet aan meer dan 3 generaties.
Auteur van het artikel:quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:09 schreef Hathor het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |