abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games zondag 27 oktober 2013 @ 16:24:50 #101
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132621266
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan best wezen, maar het is nu gewoon weer relevant.
artikelen uit 1911 dan ook?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:25:56 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_132621319
quote:
4s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

artikelen uit 1911 dan ook?
Het is een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, en je dacht toch niet dat ze bij die Guardian hun mening inmiddels herzien hadden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Eindredactie Games zondag 27 oktober 2013 @ 16:27:14 #103
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132621385
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, en je dacht toch niet dat ze bij die Guardian hun mening inmiddels herzien hadden?
gaan we rond 5 december weer achterkomen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 27 oktober 2013 @ 16:29:50 #104
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_132621530
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is beter dan met die domme kleurenpieten of blanken met een veeg zwarte schmink over hun gezicht.
We vertellen de kinderen wel dat Sinterklaas een feest voor blanken is, en dat daarom de Zwarte Pieten dood moesten.
:')
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_132621593
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

Auteur van het artikel:
[ afbeelding ]

Ook redacteur bij oa This is Africa.
doet zijn huidskleur er toe? Lees dan eens iets van Toby Sterling, buitenlands journalist in Amsterdam, getrouwd met Hollandse vrouw. Die schrijft goede inhoudelijke artikelen over het Sinterklaasfeest voor Associated Press, maar kan ook niet achter onze Zwarte Piet gewoonte staan.
http://www.boston.com/new(...)BYyI45D8M/story.html

[ Bericht 10% gewijzigd door poemojn op 27-10-2013 16:36:19 ]
pi_132621663
Alle Nederlanders zijn gewoon racisten, punt. Tijd dat de negers de boel overnemen.
pi_132621664
Blijkt dat de man die het Papoea vrouwtje duwde op het malieveld misschien wel iets meer was dan een 'normale' demonstrant. Afgaande op zijn uiterlijk zou ik zeggen Indonesisch, dat verklaart wel gelijk zijn houding tegenover die dame.

pi_132621723
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:31 schreef poemojn het volgende:

[..]

doet zijn huidskleur er toe? Lees dan eens iets van Toby Sterling, buitenlands journalist in Amsterdam, getrouwd met Hollandse vrouw. Die schrijft goede inhoudelijke artikelen over het Sinterklaasfeest voor Associated Press, maar kan ook niet achter onze Zwarte Piet gewoonte staan.
Je vraagt aan buitenstaanders zonder inhoudelijke kennis van het Sinterklaasfeest om hun mening. Tsja. Kan mij het verrotten wat anderen van Sinterklaas vinden? Maakt me dat een racist? Prima joh, ik veeg me reet af met de mening van Toby en al die andere Zeurpieten en hun racisme kaart.
pi_132621800
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:31 schreef poemojn het volgende:

[..]

Sterling is wat genuanceerder dan deze auteur. De vooringenomenheid straalt er vanaf in dat artikel. Dezelfde vooringenomenheid die ik ook bespeurde bij Shepherd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132621802
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:15 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht juist dat in Nederland we helemaal geen ras probleem meer hadden omdat het onderscheid dat mensen maken in kleur juist veel kleiner is dan bijv in de VS. En de mensen die het onderscheid wel vaak nog benadrukken zijn juist de zwarte mensen. Waar bijvoorbeeld hier het woord neger niet direct als negatief wordt opgevat, is het in de VS wel anders.

Het enige verschil wat de meeste mensen maken is het verschil tussen normale mensen en tuig. Tuig waar bontkraagjes onder vallen, maar ook de haagse sjohnnies en de brabantse paupers.
Correct. De enige mensen die onderscheid maken en dus racistisch bezig zijn zijn degenen die zwarten willen weren op het Sinterklaasfeest . Hoe bedoel je hypocriet, racistisch en discriminerend ?
pi_132621831
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:36 schreef marcodej het volgende:

[..]

Sterling is wat genuanceerder dan deze auteur. De vooringenomenheid straalt er vanaf in dat artikel. Dezelfde vooringenomenheid die ik ook bespeurde bij Shepherd.
Shepherd is toch die vrouw die riep dat ZP racisme was en dat afgekocht kon worden door Nederland met 30 miljard per jaar ?
pi_132621842
quote:

[..]

klopt, maar op zijn blog is hij al zeker sinds 2007 ermee bezig. Hij is waarschijnlijk alleen meer gewend geraakt aan het gebeuren hier.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 16:45:02 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_132622130
quote:

[..]

Hij gaat al fout in de eerste zin door het over Christmas te hebben.
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:53:46 #114
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132622416
Goffertpark niet zwart van de Pieten

quote:
Fotografe Connie van Leen had opgeroepen zaterdag verkleed naar het park te komen, om samen op de foto te gaan. Er kwamen 32 mensen op af, van wie 17 in pietenkleding (of wat daarvoor moest doorgaan).
...
Na nog geen halfuur dropen de fotografe en de Pieten af.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132622481
Ondertussen heeft een actrice zich publiekelijk moeten verontschuldigen nadat zij zich voor Halloween had verkleed als een donker personage uit Orange Is The New Black.

Dit wordt gezien als 'blackface' en absoluut not done.
pi_132622511
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:32 schreef Wokkel het volgende:
Blijkt dat de man die het Papoea vrouwtje duwde op het malieveld misschien wel iets meer was dan een 'normale' demonstrant. Afgaande op zijn uiterlijk zou ik zeggen Indonesisch, dat verklaart wel gelijk zijn houding tegenover die dame.

[ afbeelding ]
Hij heeft het wel voor elkaar gekregen dat ik dus van deze zaak te horen kreeg. Wanneer hij zich als een fatsoenlijk mens had gedragen als ook de rest van de kliek die om de vrouw heen stond (moesten zich kapot schamen) Had dit mijn aandacht niet getrokken.

Ik wist er niets over. Als we het dan toch over iets hebben wat wel de moeite van een demonstratie waard is, is het dit. Voor de rest heb ik hier al tig keer gereageerd met tegenargumenten.Geen zin meer. Dit voorval vind ik erg triest, en ben best pissig dat weer een slachtoffer als dader weggevoerd ging worden i.p.v andersom. bleghh

En coulance? Ja, je hebt net zoveel blankenhaters/generaliserende malloten als dat er blanke haters/ generaliserende malloten zijn op deze aardkloot? Nieuw voor je?Of altijd overheen gelezen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:00:48 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132622629
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:56 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen heeft een actrice zich publiekelijk moeten verontschuldigen nadat zij zich voor Halloween had verkleed als een donker personage uit Orange Is The New Black.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit wordt gezien als 'blackface' en absoluut not done.
Eigenlijk heel erg raar. Volgens sommigen is wetenschappelijk aangetoond dat ras helemaal niet bestaat en als het dan zou bestaan (wat het dus niet doet), dan maakt het absoluut echt he-le-maal niet uit wat voor een ras iemand is.

Maar diezelfde mensen worden dan hysterisch wanneer iemand van het blanke ras (wat trouwens niet bestaat!) zich verkleed als iemand van het zwarte ras (wat net zo min bestaat). Hoe kan er dan een probleem zijn?
The End Times are wild
pi_132622642
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:37 schreef poemojn het volgende:

[..]

klopt, maar op zijn blog is hij al zeker sinds 2007 ermee bezig. Hij is waarschijnlijk alleen meer gewend geraakt aan het gebeuren hier.
Jij denkt dus ook dat de blanken hier zwarte piet met een discriminerende overtuiging tot leven hebben geroepen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:03:17 #119
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132622720
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk heel erg raar. Volgens sommigen is wetenschappelijk aangetoond dat ras helemaal niet bestaat en als het dan zou bestaan (wat het dus niet doet), dan maakt het absoluut echt he-le-maal niet uit wat voor een ras iemand is.
Klopt, ras bestaat biologisch gezien niet, het is een sociale constructie.

Maar dat betekent niet dat je net kan doen alsof het vervolgens niet bestaat in onze maatschappij. Die sociale constructie heeft veel meer invloed op ons leven dan de biologische werkelijkheid. Door te roepen dat er geen ras is verdwijnt racisme en de scheiding tussen groepen in onze maatschappij niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:04:30 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132622774
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat je net kan doen alsof het vervolgens niet bestaat in onze maatschappij. Die sociale constructie heeft veel meer invloed op ons leven dan de biologische werkelijkheid. Door te roepen dat er geen ras is verdwijnt racisme en de scheiding tussen groepen in onze maatschappij niet.
Wat is nu het politiek-correctste? Vinden dat er wel rassen zijn of vinden dat er geen rassen zijn? Of hangt dat van de situatie af?
The End Times are wild
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:05:26 #121
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132622800
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:03 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En daarom is, in dit land, racisme niet verboden maar discriminatie wel.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:05:53 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132622816
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is nu het politiek-correctste? Vinden dat er wel rassen zijn of vinden dat er geen rassen zijn? Of hangt dat van de situatie af?
Het is niet in tegenspraak met elkaar. Je kan best vinden dat rassen biologisch gezien niet bestaan maar sociaal gezien wel. Dat is niet strijdig met elkaar.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:09:06 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132622930
quote:
4s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en ik aan 5 minuten, wat is je punt?
Dat het onzin is. Maar dat snap je zelf ook wel :'(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132622938
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

Auteur van het artikel:
[ afbeelding ]

Ook redacteur bij oa This is Africa.
Dus omdat het een Afrikaan is , is het niet goed?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:10:00 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132622961
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het is niet in tegenspraak met elkaar. Je kan best vinden dat rassen biologisch gezien niet bestaan maar sociaal gezien wel. Dat is niet strijdig met elkaar.
Ok. Zijn de sociale rassen dan dezelfden dan de (niet-bestaande) biologische rassen? Dus als hoofdrassen de blanken, de aziaten en de negers?
The End Times are wild
pi_132622979
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Nee? Maar toen ik het stuk las kon ik al raden wat voor huidskleur de schrijver had. En het klopte.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:10:33 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_132622987
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ga maar rustig uit van een stukje vooringenomenheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132623018
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar diezelfde mensen worden dan hysterisch wanneer iemand van het blanke ras (wat trouwens niet bestaat!) zich verkleed als iemand van het zwarte ras (wat net zo min bestaat). Hoe kan er dan een probleem zijn?
In dat licht is dit wel een aardige column:

https://decorrespondent.n(...)/7422337791-bd308a07
pi_132623034
Het niet bestaan van ras heeft niks met politiek-correct denken te maken maar met keiharde wetenschap.

Echter betekent niet dat de sociale constructie ras niet bestaat in de hoofden van mensen. Integendeel zelfs.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132623118
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ga maar rustig uit van een stukje vooringenomenheid.
Je bewijst zijn gelijk soort van, met deze denkwijze.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:15:32 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:17:13 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132623207
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:12 schreef De_Coulance het volgende:
Het niet bestaan van ras heeft niks met politiek-correct denken te maken maar met keiharde wetenschap.

Echter betekent niet dat de sociale constructie ras niet bestaat in de hoofden van mensen. Integendeel zelfs.
Maar als ras op zich niet bestaat en er alleen maar mensen zijn, dan vraag ik me af wat het probleem nu is als de ene mens zich verkleed als de andere mens.
Als ik mij verkleed als mexicaan, inclusief sombrero en snor, en dat op het internet zet, dan is dat prima.
Als een Japanner in Volendam met zijn gezin op de foto gaat in klederdracht en met blonde pruiken op zal ook niemand daar aanstoot aan geven.
Waarom is het dan wél een enorm probleem als die actrice verkleed als een andere actrice naar Haloween gaat? En zeker in het licht dat rassen sowieso niet bestaan.
The End Times are wild
pi_132623290
Overigen vind ik het ook overdreven om je te verontschuldigen voor een Halloween-kostuum.
pi_132623444
en de ZZP-er grap, is die al gemaakt? :+
...
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:24:57 #135
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_132623454
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe leggen ze eigenlijk de kleurenpieten aan de kinderen uit ? Zijn dat Pieten die in de schoorsteen van een chemische fabriek gedoken zijn ofzo ?
De pieten schminken zich omdat ze vrolijkheid uit willen stralen. Nou die was niet zo heel moeilijk, die heb ik in 10 seconden verzonnen, kan je nagaan wat voor leuks we kunnen verzinnen als we er met ze allen even over nadenken. :)
pi_132623577
Ben ik het enige kind dat zich nooit heeft afgevraagd waarom Piet zwart was? Het was nou eenmaal zo.
pi_132623699
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:04 schreef LXIV het volgende:
Vinden dat er wel rassen zijn of vinden dat er geen rassen zijn? Of hangt dat van de situatie af?
Ik *kan* hier serieus wetenschappelijk antwoord op geven (taxonomie was ooit een stukje van mijn vakgebied), maar ga jij dat dan ook echt lezen, of sla je het over omdat je het er bij voorbaat al niet mee eens bent? >:)
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:34:10 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132623783
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:31 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Ik *kan* hier serieus wetenschappelijk antwoord op geven (taxonomie was ooit een stukje van mijn vakgebied), maar ga jij dat dan ook echt lezen, of sla je het over omdat je het er bij voorbaat al niet mee eens bent? >:)
Het zijn semi-retorische vragen natuurlijk.

Maar wat vind je van deze vraag:
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als ras op zich niet bestaat en er alleen maar mensen zijn, dan vraag ik me af wat het probleem nu is als de ene mens zich verkleed als de andere mens.
Als ik mij verkleed als mexicaan, inclusief sombrero en snor, en dat op het internet zet, dan is dat prima.
Als een Japanner in Volendam met zijn gezin op de foto gaat in klederdracht en met blonde pruiken op zal ook niemand daar aanstoot aan geven.
Waarom is het dan wél een enorm probleem als die actrice verkleed als een andere actrice naar Haloween gaat? En zeker in het licht dat rassen sowieso niet bestaan.
The End Times are wild
pi_132623827
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:28 schreef marcodej het volgende:
Ben ik het enige kind dat zich nooit heeft afgevraagd waarom Piet zwart was? Het was nou eenmaal zo.
nee, dat ben je niet :)

ik heb naar aanleiding van 'de discussie' mijn kind een twee uur durende verhandeling gegeven over de slavernij in de algemene zin...

de enige vraag die naderhand gesteld werd was; 'hmmm, oké maar wat heeft dat met het Sinterklaasfeest te maken?' :+
...
pi_132624189
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:02 schreef De_Coulance het volgende:
De meesten die klagen bij discriminatiebureaus zijn blanke heteroseksuele mannen, is mij eens door een Leidse Hoogleraar verteld. Ik denk dus dat de samenleving er prima van op de hoogte is dat iedereen gediscrimineerd kan worden.

Kunnen we het weer over deze specifieke zaak hebben?
Nope, ik heb er een aantal jaren gewerkt en ik ben zelfs niet één blanke heteroseksuele klagende man tegengekomen. Wel veel Marokkanen, Turken, Surinamers en de Antillianen stonden bij ons met stip op één terwijl we die hier nauwelijks hebben.
  Overall beste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 17:54:08 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132624397
quote:
Ik heb er als kind nooit bij stil gestaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:00:16 #142
181126 MouzurX
Misschien?
pi_132624572
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Belicht inderdaad heel goed mijn mening over deze hele discussie.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:02:14 #143
181126 MouzurX
Misschien?
pi_132624646
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb er als kind nooit bij stil gestaan.
Als kind denk je ook niet in rassen. Dat praat de maatschappij je later aan, waaronder dan voornamelijk de mensen vallen die zogenaamd tegen racisme strijden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_132624725
quote:
Nee hoor, dat schreef ik eerder ook al. :)
Tails tell tales
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 18:05:21 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_132624758
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Spijker op de kop denk ik.
pi_132625265
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:02 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als kind denk je ook niet in rassen. Dat praat de maatschappij je later aan, waaronder dan voornamelijk de mensen vallen die zogenaamd tegen racisme strijden.
pi_132625353
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij denkt dus ook dat de blanken hier zwarte piet met een discriminerende overtuiging tot leven hebben geroepen?
nee. Ik denk dat Schenkman Zwarte Piet gecreëerd heeft uit alle ervaringen in zijn eigen omgeving (van zwarte dienstbodes en de waarschijnlijk al bestaande gewoonte de pakjes door een negerman/jongen binnen te laten dragen tot jongeren die zich de avond voor sinterklaas zwart schilderden) om alles wat hij rondom Sinterklaas zag gebeuren om te vormen tot een verhaal van een burgerlijk, beschaafd Sinterklaasfeest. En waarschijnlijk zelfs met het doel om zwarte mensen in een positief daglicht te zetten. Blijkbaar was dat aanstekelijk genoeg voor veel gezinnen om uiteindelijk vrijwel heel Nederland te veroveren (in Grou schijnt nog alleen Sint Piter gevierd te worden, oorspronkelijk een zwart geschminkte met kettingen en snoepjes behangen man die Sint en Piet ineen was). In de loop der tijd lijkt het wel meer een karikatuur geworden te zijn, zoals toen gebruikelijk was in reclame, strips, etc, maar tegenwoordig niet meer. Omdat vrijwel geen enkele Nederlander de link legde tussen negers en Zwarte Piet, maar Zwarte Piet een categorie op zich is geworden, werd het blijkbaar niet nodig gevonden om Zwarte Piet net zo rigoreus aan te passen als met de "nikkertjes" in die strips en reclamecampagnes wél gebeurd is.
En nu zitten we met een groeiende groep allochtonen die Zwarte Piet wél associeert met die karikatuur, en met een steeds verder internationaliserende samenleving waarvan de bovenlaag blijkbaar ook steeds meer aanstoot neemt aan het hele Zwarte Pietgebeuren. En zonder constructieve oplossing. Ook de actiegroep die roept dat Zwarte Piet racisme is en voorstelt er een Roetveeg piet van te maken, komt niet met concrete ideeën en voorbeelden van hoe je dit in de praktijk kunt oplossen.
pi_132625400
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn semi-retorische vragen natuurlijk.

Maar wat vind je van deze vraag:

[..]

Waarom mag je met carnaval wel verkleed gaan als indiaan maar met Sinterklaas niet als Zwarte Piet? Zolang het enigszins smaakvol gebeurt is daar weinig mis mee denk ik, maar daar zit het probleem: eenieder verstaat onder goede smaak iets anders en is dus op een ander moment beledigd door een uitbeelding.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:24:04 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132625470
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:02 schreef MouzurX het volgende:

Als kind denk je ook niet in rassen.
And when a child is born into this world
It has no concept of the tone of skin it's living in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132625588
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Én Novum, én ANP...

Zullen dus ook wel extreem-rechts zijn, of zo.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-Piet-protest.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')