Dat mag.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat Zwarte Piet dit jaar prominenter aanwezig is als ooit tevoren.
dat hoop ik wel. iedereen 5 december als zwarte piet. opa's en oma's, vaders en moeders en alle kinderen. Iedereen als piet. En voor elk raam zwarte-pietversieringenquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat Zwarte Piet dit jaar prominenter aanwezig is als ooit tevoren.
Zie mijn reactie hierboven, meldingen van blanken worden niet in de cijfers opgenomen volgens een oud medewerker van Art 1.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:02 schreef De_Coulance het volgende:
De meesten die klagen bij discriminatiebureaus zijn blanke heteroseksuele mannen, is mij eens door een Leidse Hoogleraar verteld. Ik denk dus dat de samenleving er prima van op de hoogte is dat iedereen gediscrimineerd kan worden.
Kunnen we het weer over deze specifieke zaak hebben?
Als je daar blij van wordt moet je dat vooral doen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:04 schreef Danny het volgende:
[..]
dat hoop ik wel. iedereen 5 december als zwarte piet. opa's en oma's, vaders en moeders en alle kinderen. Iedereen als piet. En voor elk raam zwarte-pietversieringen
Lekker negers pesten. Want we zijn niet racistisch, we hebben alleen een teringhekel aan zwarten met een afwijkende mening.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:04 schreef Danny het volgende:
dat hoop ik wel. iedereen 5 december als zwarte piet. opa's en oma's, vaders en moeders en alle kinderen. Iedereen als piet. En voor elk raam zwarte-pietversieringen
dat is het probleem; denken dat we zwarte piet hebben omdat we daarmee negers pesten. Dan snap je het gewoon echt niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lekker negers pesten. Want we zijn niet racistisch, we hebben alleen een teringhekel aan zwarten met een afwijkende mening.
Waarom zouden negers zich gepest voelen door Zwarte Piet die snoep en kado's uitdeelt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lekker negers pesten. Want we zijn niet racistisch, we hebben alleen een teringhekel aan zwarten met een afwijkende mening.
Meneer H.O. van het EG is trots op uw eerlijkheid denk ik.quote:
Over schuimbekkende tokkies gesproken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als het ze om meer gaat dan helpen kleurenpieten toch ook geen zier?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:07 schreef sp3c het volgende:
naja als je denkt dat het de klagers gaat om het feit dat piet zwart is dan snap je het zelf ook niet
Laten we om het tegendeel te bewijzen allemaal dingen over negers roepen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:06 schreef Danny het volgende:
[..]
dat is het probleem; denken dat we zwarte piet hebben omdat we daarmee negers pesten. Dan snap je het gewoon echt niet.
dat is dan ook het meest idiote idee dat ik ooit gehoord hebquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het ze om meer gaat dan helpen kleurenpieten toch ook geen zier?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
maar een echt ander alternatief is er niet, en gekleurde pieten is natuurlijk ook al geen werkbaar alternatief.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is dan ook het meest idiote idee dat ik ooit gehoord heb
En dan ?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar dan zouden we de kunst met slaven, de slavenarmbanden, de oude nagemaakte VOC schepen etc ook maar moeten vernietigen?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is dan ook het meest idiote idee dat ik ooit gehoord heb
Ik ben er geen voorstander van, maar waarom niet? Eind negentiende eeuw had Sinterklaas een keer drie Chinezen, een neger, zes apen en een olifant bij zich.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:09 schreef Danny het volgende:
[..]
maar een echt ander alternatief is er niet, en gekleurde pieten is natuurlijk ook al geen werkbaar alternatief.
enige werkbare alternatief is de sint zelf zijn pakjes uit te laten delen imo maar ik zie nog steeds niet in waarom we het zouden veranderenquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:09 schreef Danny het volgende:
[..]
maar een echt ander alternatief is er niet, en gekleurde pieten is natuurlijk ook al geen werkbaar alternatief.
we moeten helemaal nietsquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Maar dan zouden we de kunst met slaven, de slavenarmbanden, de oude nagemaakte VOC schepen etc ook maar moeten vernietigen?
Of zouden we het misschien kunnen afkopen, dat die mensen hun gevoelens voor wat kralen in de koelkast zetten?
Misschien omdat we niet terug willen naar eind-negentiende eeuw? Negers ook niet kan ik me zo voorstellen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben er geen voorstander van, maar waarom niet? Eind negentiende eeuw had Sinterklaas een keer drie Chinezen, een neger, zes apen en een olifant bij zich.
Het hoeft van mij ook niet veranderd te worden maar snap de spastische reacties op mensen die dat wel willen niet zo. Bij de pro-Piet en anti-Piet figuren bespeur ik vooral een gigantisch Calimero complex.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige werkbare alternatief is de sint zelf zijn pakjes uit te laten delen imo maar ik zie nog steeds niet in waarom we het zouden veranderen
Ik wil maar aangeven dat tradities aan verandering onderhevig zijn, om welke reden dan ook. Dit gaat ook op voor het Sinterklaasfeest. De gedachte dat je kinderen over twintig jaar met hun kinderen hetzelfde feest vieren als wij nu vieren is naïef en simplistisch.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Misschien omdat we niet terug willen naar eind-negentiende eeuw? Negers ook niet kan ik me zo voorstellen.
ja mee eensquote:Op zondag 27 oktober 2013 13:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hoeft van mij ook niet veranderd te worden maar snap de spastische reacties op mensen die dat wel willen niet zo. Bij de pro-Piet en anti-Piet figuren bespeur ik vooral een gigantisch Calimero complex.
Klopt, maar verandering vanuit een natuurlijk, logisch proces is wat anders dan verandering die wordt opgedrongen door een groep mensen die moeite hebben met relativeren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik wil maar aangeven dat tradities aan verandering onderhevig zijn, om welke reden dan ook. Dit gaat ook op voor het Sinterklaasfeest. De gedachte dat je kinderen over twintig jaar met hun kinderen hetzelfde feest vieren als wij nu vieren is naïef en simplistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |