abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132649457
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, ik zie dat zeker als een recht ja, inherent aan (ongevraagd) geboren worden (en de huidige euthanasiewetgeving is allesbehalve toereikend).
Hoezo ongevraagd? Honderden andere spermazaadjes die graag in jou plaats had willen staan maar jij moest zonodig de snelste zijn :+

volgens mij ben je een beetje een controlefreak. Stel je voor dat de omgeving jou bepaald. Zoveel miljoenen mensen die daar gewoon mee om kunnen gaan. Maar jij blijkbaar niet en permiteert je daarom blijkbaar maar rechten toe en gaat dingen verzinnen zoals dat je niet gevraagd bent of je geboren wilde worden :') om die rechten te rechtvaardigen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132649478
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Koral het volgende:

[..]

Het argument dat geopperd werd was 'je weet niet wat er door die mensen heen gaat'. M.a.w. niemand kan over een ander meepraten of mag enige invloed hebben op wat een ander voor zichzelf bepaald in de samenleving :') we zijn allemaal 'almachtig' over ons zelf. Stel je voor dat iemand komt aan onze rechten, maar zelf plichten tot in de treure bagateliseren. Nou zo almachtig is de mensheid niet over zichzelf (en ik heb het hier niet over een almachtige uit een religie), dus misschien moet je je plek een beetje kennen en eerbied hebben voor wat 'leeft'.

Er is wat mij betreft altijd wel een uitzondering te vinden die de spreekwoordelijke regel bevestigd. Helaas vinden mensen nogal snel van zichzelf dat ze uitzondelijk zijn :')
En iemand is al helemaal niet almachtig over een ánder lijkt me... DAT is pas je plek niet kennen en eerbied hebben voor wat "leeft".
Tails tell tales
pi_132649556
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:47 schreef Koral het volgende:

[..]

Hoezo ongevraagd? Honderden andere spermazaadjes die graag in jou plaats had willen staan maar jij moest zonodig de snelste zijn :+

volgens mij ben je een beetje een controlefreak. Stel je voor dat de omgeving jou bepaald. Zoveel miljoenen mensen die daar gewoon mee om kunnen gaan. Maar jij blijkbaar niet en permiteert je daarom blijkbaar maar rechten toe en gaat dingen verzinnen zoals dat je niet gevraagd bent of je geboren wilde worden :') om die rechten te rechtvaardigen.
Mensen die tegen zelfmoord zijn, zijn in wezen controlfreaks. Ik laat mensen zelf bepalen, zij/jij juist niet. Koop een goede spiegel.
Tails tell tales
pi_132649601
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:47 schreef Koral het volgende:

[..]

Wat boeit het? Wat is voor jou in godsnaam de toegevoegde waarde als mensen die niet langer door willen leven toch moeten blijven leven?
pi_132649628
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

En iemand is al helemaal niet almachtig over een ánder lijkt me... DAT is pas je plek niet kennen en eerbied hebben voor wat "leeft".
Je bewijst precies wat ik juist omschreef over de omgeving die jou niet mag bepalen. Leer er mee omgaan ipv op je strepen te gaan staan over zgn rechten :') en daarmee ben ik niet gelijk almachtig.
pi_132649764
Even voor de duidelijkheid, ik heb ZELF zelfs nog nooit maar één serieuze zelfmoordgedachte gehad in mijn leven, dus in dat geval slaat jouw argument al hélemaal nergens op.
Tails tell tales
pi_132649930
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:51 schreef Koral het volgende:

[..]

Je bewijst precies wat ik juist omschreef over de omgeving die jou niet mag bepalen. Leer er mee omgaan ipv op je strepen te gaan staan over zgn rechten :') en daarmee ben ik niet gelijk almachtig.
Je kan alles wat krom is, zo recht mogelijk proberen te praten, jij bent hier degene die zich als almachtige opstelt en nee, dat ben je inderdaad niet.
Tails tell tales
pi_132649941
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Koral het volgende:

[..]

Het argument dat geopperd werd was 'je weet niet wat er door die mensen heen gaat'. M.a.w. niemand kan over een ander meepraten of mag enige invloed hebben op wat een ander voor zichzelf bepaald in de samenleving :') we zijn allemaal 'almachtig' over ons zelf. Stel je voor dat iemand komt aan onze rechten, maar zelf plichten tot in de treure bagateliseren. Nou zo almachtig is de mensheid niet over zichzelf (en ik heb het hier niet over een almachtige uit een religie), dus misschien moet je je plek een beetje kennen en eerbied hebben voor wat 'leeft'.

Er is wat mij betreft altijd wel een uitzondering te vinden die de spreekwoordelijke regel bevestigd. Helaas vinden mensen nogal snel van zichzelf dat ze uitzondelijk zijn :')
In veel gevallen moet er nogal wat gebeurd zijn voordat iemand zelfmoord serieus gaat overwegen. Je hebt natuurlijk ook die mensen die dat al heel snel hebben, maar ik heb het over de mensen bij wie het 1 en ander misgegaan is.

En nog iets anders: Ik weet niet of het al gezegd is, maar je hebt mensen die zelfmoord onacceptabel vinden vanwege het effect van een (geslaagde) zelfmoord op de nabestaanden. Wie weet bedoelen die mensen zichzelf (zij willen zelf niet 1 van die nabestaanden zijn), maar dan is dat ook gelijk een egoistisch standpunt en ik ben niet zo dol op standpunten die gebaseerd zijn op puur eigenbelang (over de rug van een ander heen bedoel ik dus). Sowieso ben ik niet zo dol op egoistische mensen, maar dat ben ik.
pi_132650050
edit: goeiemorgen! :D
pi_132650055
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat boeit het? Wat is voor jou in godsnaam de toegevoegde waarde als mensen die niet langer door willen leven toch moeten blijven leven?
Hij/zij kan daar zelf gewoon niet mee omgaan... iets wat hij zelfmoordenaars juist verwijt...
Tails tell tales
pi_132650130
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:49 schreef Forbry het volgende:

[..]

Mensen die tegen zelfmoord zijn, zijn in wezen controlfreaks. Ik laat mensen zelf bepalen, zij/jij juist niet. Koop een goede spiegel.
Mensen die tegen zelfmoord zijn zijn weloverwogen mensen die echt niet blind zijn voor de ellende van een ander, maar nergeren niet de redenen om door te leven. Maar blijf deze mensen gerust controlefreaks noemen en zodoende mensen met een obsessie uit het leven te willen stappen een vrijbrief te geven. Moreel hoor! :')
pi_132650269
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:57 schreef papernote het volgende:
Omdat ze stiekem niet dood willen, maar het een schreeuw om aandacht is?
Dit denk ik inderdaad ook..

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:58 schreef eleusis het volgende:
Omdat de meest effectieve methoden eng en lastig zijn.
Exit Bag. Supersimpel en geheel pijnloos.
Jezelf ophangen zou ook niet heel pijnlijk moeten zijn.

Ik denk ook dat de meeste mensen impulsief handelen en daarom een niet effectieve methode kiezen die dus vaak mislukt.
pi_132650319
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh omdat je geen zin hebt moet alles maar kunnen? Zoals ik al eerder schreef, vooral oog voor rechten, geen woord over plichten.
pi_132650375
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:05 schreef Koral het volgende:

[..]

Mensen die tegen zelfmoord zijn zijn weloverwogen mensen die echt niet blind zijn voor de ellende van een ander, maar nergeren niet de redenen om door te leven. Maar blijf deze mensen gerust controlefreaks noemen en zodoende mensen met een obsessie uit het leven te willen stappen een vrijbrief te geven. Moreel hoor! :')
Aww meid toch. Je bent gewoon op zoek naar een beetje erkenning voor het feit dat je nog wel leeft.
pi_132650387
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:10 schreef Koral het volgende:

[..]

Oh omdat je geen zin hebt moet alles maar kunnen? Zoals ik al eerder schreef, vooral oog voor rechten, geen woord over plichten.
Welke plichten? Je kiest er niet voor om geboren te worden. Ik ben ook niet voor een pil van drion of wat dan ook, maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat je zelf niet zou mogen bepalen wanneer je sterft.
pi_132650425
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In veel gevallen moet er nogal wat gebeurd zijn voordat iemand zelfmoord serieus gaat overwegen. Je hebt natuurlijk ook die mensen die dat al heel snel hebben, maar ik heb het over de mensen bij wie het 1 en ander misgegaan is.

En nog iets anders: Ik weet niet of het al gezegd is, maar je hebt mensen die zelfmoord onacceptabel vinden vanwege het effect van een (geslaagde) zelfmoord op de nabestaanden. Wie weet bedoelen die mensen zichzelf (zij willen zelf niet 1 van die nabestaanden zijn), maar dan is dat ook gelijk een egoistisch standpunt en ik ben niet zo dol op standpunten die gebaseerd zijn op puur eigenbelang (over de rug van een ander heen bedoel ik dus). Sowieso ben ik niet zo dol op egoistische mensen, maar dat ben ik.
Erg zwart/wit. Geen woord over waarom een zelfmoordenaar niet een dergelijke keuze had moeten maken en dan nabestaanden als egoistisch bestempelen.
pi_132650510
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:10 schreef Koral het volgende:

[..]

Geen zin? Geen idee waar je over praat dus.
pi_132650598
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen zin? Geen idee waar je over praat dus.
"Geen zin" is wel understatement van het jaar inderdaad.
pi_132650640
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:13 schreef Koral het volgende:

[..]

Erg zwart/wit. Geen woord over waarom een zelfmoordenaar niet een dergelijke keuze had moeten maken en dan nabestaanden als egoistisch bestempelen.
Ik zat in jouw geval dus al dicht bij de waarheid?

Ik denk dus dat veel potentiele nabestaanden tegen zelfmoord zijn vanwege hun pure eigenbelang.
Voor mij is dit niet voldoende reden om een valide stem tegen zelfmoord te hebben.

Oftewel: Jij bent tegen zelfmoord, hoe dan ook, simpelweg omdat jij geen nabestaande zou willen zijn. Klopt dit?
pi_132650691
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Je kan alles wat krom is, zo recht mogelijk proberen te praten, jij bent hier degene die zich als almachtige opstelt en nee, dat ben je inderdaad niet.
Ik praat niet krom wat recht is maar bekijk dingen juist vanuit meerdere opzichten terwijl jij maar 1 invalshoek blijft herhalen. En dan bestempel je mensen die niet in je kont kruipen als almachtig terwijl je in feite zelf erg beperkt denkt. Het is niet verboden om je te ontwikkelen hoor. Echter moet je daarvoor kunnen denken in processen terwijl je tot nu toe uitblinkt het kiezen van opties. Geeft niet hoor, schijnt menselijk te zijn.
pi_132650808
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

"Geen zin" is wel understatement van het jaar inderdaad.
Als je er zo'n bekrompen beeld op nahoudt kan ik me voorstellen dat je daar op tegen bent, ja. :') Dan heb je gewoon een schop onder je hol nodig. Maar ja, volgens Koral is dat ook zo met mensen die al jaren uit het leven willen stappen.
pi_132650829
Omdat mensen die een zelfmoordpoging ondernemen in beginsel zwakkelingen zijn, en derhalve te laf zijn om met hun plannen door te gaan, zoals wel vaker in hun miezerige leven
pi_132650923
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:24 schreef MultiBanaan het volgende:
Omdat mensen die een zelfmoordpoging ondernemen in beginsel zwakkelingen zijn, en derhalve te laf zijn om met hun plannen door te gaan, zoals wel vaker in hun miezerige leven
Hoi Henk, kom je zo even koffie doen? Grt Grt Ingrid
pi_132650924
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:24 schreef MultiBanaan het volgende:
En jouw PI moet jouw post enigszins afzwakken? Dit is geen KLB (en ook geen SEX btw).

Wil je nog jouw echte mening met ons delen of ben je hier omdat alle topics in KLB dood zijn?

Edit: Misschien is dit topic wel wat voor jou :P
pi_132651090
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aww meid toch. Je bent gewoon op zoek naar een beetje erkenning voor het feit dat je nog wel leeft.
Ik ben geen meid. Hoef ook geen erkenning. Mis alleen een weloverwogen redenatie bij veel van jullie.

Problemen oplossen vs moeilijkheden voorkomen
Je eigen referentiekader of die van anderen
Keuzemogelijkheden of stappenplannen
Wat klopt er wel vs wat klopt er niet
Bepaal jij je omgeving of bepaald de omgeving jou

Allemaal factoren waarbij totaal geen aandacht wordt besteed aan het punt waar jullie voorkeur niet naar uitgaat. Stel je voor dat je wat moeite moet doen bij vragen over leven of dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')