Uiteraard, maar die vallen dan onder de grotere groep; die hebben met racisme te maken gehad en zijn ook niet-blank; oftwel: een ander clubje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:00 schreef KreKkeR het volgende:
Is het je opgevallen dat een hoop Turken en Marokkanen EN een hoop blanke buitenlanders, zelfs diegenen die wel goed zijn ingelicht, ook iets minder moeite hebben de link tussen de Zwarte Piet en de neger te zien en enkele bezwaren van de tegenstanders te begrijpen, dan veel autochtonen?
Mwoa, hij brengt het erg chargerend. Maar ik snap zijn punt. Er is namelijk een hele wereld tussen blank en zwart. Sterker nog, grappig is dat als je kijkt naar de VS en natuurlijk een hoop diversiteit is tussen de zwarten (aangezien hun voorouders uit verschillende Afrikaanse landen kwamen), maar de meesten hebben wel een donkere huidskleur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ach ach, daar issieweer. De Calimerokaart. Kritiek op negers? Gooi de zielige "ze lijken allemaal op elkaar" er maar in.
Deze redenatie gaat even mijn petje te boven. Ik snap even niet wat je bedoelt. Hoezo zou het natuurlijk kunnen zijn dat die twee die eerste kennen? DAt kan toch ook bij blanken het geval zijn?quote:Kerel, statistisch gezien ie de kans dat alle Surinamers in die groep van 300 man toevallig allemaal blank waren wel erg klein, lijkt me. Het lijkt me aannemelijker dat men 300 mensen heeft gezocht die op zijn minst getint waren, want ze zullen wel aangesproken zijn op straat. Dus dan vraag je aan 4 zwarten wat ze ervan vinden, waarvan er 1 zegt dat hij het voor zichzelf racistisch vindt en 2 andere dat ze het voor iemand anders racistisch vinden. Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat die twee die eerste kennen. Dat In die hele groep 1 Quinsy ziet en 2 Quinsy kenners...
Dan nog is er maar 1 jankerd: Quinsy.
quote:
Dus.quote:According to the Amsterdam Sinterklaas foundation, a kind of rent-a-saint center, it is the white Dutch who are self-conscious about the color issue. An employee at the center said that immigrants from Suriname, a former Dutch colony where many of the people are descended from African slaves, often try to get a Black Pete job and ask to have their faces painted even blacker.
Misschien heb je over het volgende heen gelezen:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die vallen dan onder de grotere groep; die hebben met racisme te maken gehad en zijn ook niet-blank; oftwel: een ander clubje.
Je doet net alsof ik iets schokkends roep. Soort zoekt soort staat nog net niet in de van Dale.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het je opgevallen dat een hoop Turken en Marokkanen EN een hoop blanke buitenlanders, zelfs diegenen die wel goed zijn ingelicht, ook iets minder moeite hebben de link tussen de Zwarte Piet en de neger te zien en enkele bezwaren van de tegenstanders te begrijpen, dan veel autochtonen?
[...]
Is het bij je opgekomen dat dit wellicht zou kunnen komen doordat men de zaak iets meer van afstand kan bekijken en niet doordat 'ze dezelfde afkomst hebben'?
According to the Amsterdam Sinterklaas foundation, a kind of rent-a-saint center, it is the white Dutch who are self-conscious about the color issue. An employee at the center said that immigrants from Suriname, a former Dutch colony where many of the people are descended from African slaves, often try to get a Black Pete job and ask to have their faces painted even blacker.quote:
dat zeg ik al de hele tijdquote:
Dus extra grappig, 17 jaar geleden wilden donkere mensen in Nederland maar wat graag Zwarte Piet spelen en nu zijn ze er ineens massaal op tegen.quote:
Waar haal je vandaan dat donkere mensen allemaal massaal tegen de Zwarte Piet zijn?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus extra grappig, 17 jaar geleden wilden donkere mensen in Nederland maar wat graag Zwarte Piet spelen en nu zijn ze er ineens massaal op tegen.
Terwijl Piet de laatste 17 jaar alleen maar sympathieker is geworden.
Dus volgens die 'jullie' redenatie zou je verwachten dat een random neger in de VS zou kunnen zeggen dat het woord "nigger" voor hem niet racistisch is, maar voor iemand anders misschien wel?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:09 schreef KreKkeR het volgende:
Sterker nog, grappig is dat als je kijkt naar de VS en natuurlijk een hoop diversiteit is tussen de zwarten (aangezien hun voorouders uit verschillende Afrikaanse landen kwamen), maar de meesten hebben wel een donkere huidskleur.
Dat wordt in dit topic continu geroeptoeterd, nav een of ander onderzoek.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat donkere mensen allemaal massaal tegen de Zwarte Piet zijn?
Volgens mij komt dat alleen doordat de Prem's van deze wereld zich ineens sterker voelen met de VN in hun rug.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik al de hele tijd
alleen wordt er dit jaar veel meer nadruk gelegd op Prem en consorten om er een soort online rassenoorlogje van te maken ofzo
Wat mij betreft komt er een referendum over zwarte pieten, of alle kleuren pieten, waarbij wit en zwart ook als kleur moeten kunnen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik het niet vindt kunnen dat wij in Nederland een racistisch 'feest' in stand houden? Dan betrek ik het toch op mijzelf en mijn gevoel daarbij, of niet dan?
Het lijkt me trouwens zo dat niemand zich fijn voelt bij een in zijn ogen racistisch feest, dus dan kom je wel degelijk op 77% en 73% uit.
Hoe bereken jij die 19,6 % in dit Amsterdams onderzoek?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:57 schreef IntensiveGary het volgende:
19.6% van 297 ondervraagde Antillianen, Surinamers en Ghanezen die in Amsterdam wonen.
Dit inderdaad; naja, twee dingen:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:09 schreef KreKkeR het volgende:
Of bedoel je nu dat mensen (zowel zwart als blank) die het voor zichzelf niet racistisch vinden en dachten dat het voor een ander wel racistisch was, een zwarte kennen die het voor zichzelf wel racistisch vindt?
Ik snap je post niet helemaal. Wat bedoel je met 'jullie-redenatie'? En nigger slaat niet op een huidskleur, maar op het negroïde ras.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus volgens die 'jullie' redenatie zou je verwachten dat een random neger in de VS zou kunnen zeggen dat het woord "nigger" voor hem niet racistisch is, maar voor iemand anders misschien wel?
Ik neem aan dat je bij de gemeente geen gegevens kunt krijgen van iemands nationaliteit. Random opbellen zou kunnen, maar wat is het kengetal van de Bijlmerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:09 schreef KreKkeR het volgende:
PS Hoe kom je erbij dat de respondenten vast wel zullen zijn aangesproken op straat?
020 laat ff weten hoe het gingquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bij de gemeente geen gegevens kunt krijgen van iemands nationaliteit. Random opbellen zou kunnen, maar wat is het kengetal van de Bijlmer![]()
Niet te geloven dit. Ik hoop dat je nu hard zit te lachen, stinktrol die je d'r bent.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe bereken jij die 19,6 % in dit Amsterdams onderzoek?
welke tabel, welke pagina?
Tabel 4 pagina 11, Amsterdams onderzoek: http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Surinamers vinden zwarte piet discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 27% en 50% (= toch 77%)
Antillianen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 18% en 50% (= 68%)
Ghanezen vinden zp discriminerend voor zichzelf of voor anderen resp 14% en 56% (=70%)
Conclusie: een meerderheid van de zwarte Amsterdammers is niet happy met zp-gedoe
Het onderzoek van eenvandaag is landelijk gehouden en wijst ook in de richting van dat een meerderheid van zwarte Nederlanders niet happy is met zp.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
Inderdaadquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:11 schreef KreKkeR het volgende:
Misschien heb je over het volgende heen gelezen:
De mening van de meerderheid maakt in een racisme-discussie niet uit, omdat racisme verboden is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er een referendum over zwarte pieten, of alle kleuren pieten, waarbij wit en zwart ook als kleur moeten kunnen.
Het onderzoek zegt helemaal niks over ras, laat staan de over exacte huidskleur. De vragenlijst werd online ingevuld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit inderdaad; naja, twee dingen:
- dat twee van de vier zwarte personen (ik ga er vanuit dat het 'zwarte' Surinamers, Antillianen en Ghanezen betrof) het voor zichzelf niet racistisch vinden, maar voor een andere zwarte wel (wie is dan die andere zwarte, is die donkerder, lichter, ander land?).
- en vooral: lachwekken dat Bluesdude die 25% die het wel racitisch vindt optelt bij die 50% die het voor iemand anders racitisch vindt en dus claimt dat 75% het als racistisch ziet.
In theorie zouden 2 van de 4 kunnen denken dat die eerste de Quinsy uit de groep is, dus uit een groep van 4 'zwarten' is er maar 1 eckte Quinsy. Dus sowieso nooit 75%.
We hebben het over een ander onderzoek dan? Ik reageerde met: lachwekkend, op deze rekenkunsten, waar afkomst bij staat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het onderzoek zegt helemaal niks over ras, laat staan de over exacte huidskleur. De vragenlijst werd online ingevuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |