Ik woon in Limburg... Hoe moet ik me wel niet voelen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja er zijn ook mensen die zich gekwetst voelen door South Park, die ene dikke rooie van Youtube bv ... so what?
Beschaamd natuurlijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik woon in Limburg... Hoe moet ik me wel niet voelen?
Omdat zwarte piet een zwart gemaakt gezicht heeft en een pruik op, anders is het geen échte zwarte piet. Het vel onder de schmink kan elke kleur hebben - dat maakt niet uit - dus waarom zou je speciaal iemand vragen die een gekleurde huid heeft ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:28 schreef matthijst het volgende:
Dit soort logica:
"Waarom vragen mensen niet aan de Surinaamse buurman of hij zwarte piet wil spelen, omdat hij al zwart is".
Nou! Dan weet je toch dat zwarte piet niet klopt?
kutquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik woon in Limburg... Hoe moet ik me wel niet voelen?
Ik wil alleen maar dat er geen dieren meer worden geslacht. Vegetarisch een optie?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Offerfeest afschaffen? Racist! PVV'er!
Daarom is het inmiddels ook geen domme knecht meer, sterker nog, als die doortastende pieten er niet waren, zou die ouwe seniele Klaas nooit van zijn leven op tijd hier zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met het feit(!) dat Zwarte Piet eigenlijk een neger is, een zwarte knecht, en dat op een gegeven moment het niet echt maatschappelijk verantwoord meer was om hem als dusdanig te portretteren ?
Als je uit overheidswege een offerfeest gaat organiseren dan mag je best wel naar klachten van de PvdD luisteren lijkt me. Want dat is het punt he, de gemeente Amsterdam organiseert de intocht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag is of we minderheden tegemoet moeten komen en waar we de grens trekken. Zo is maandag het offerfeest en ik kan me voorstellen dat een PvdD minderheid dat ook niet leuk vind voor de dieren. Zullen we dat dan ook maar afschaffen, of gaan we daar ook over discussiëren?
zeker in Limburg nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarom is het inmiddels ook geen domme knecht meer, sterker nog, als die doortastende pieten er niet waren, zou die ouwe seniele Klaas nooit van zijn leven op tijd hier zijn.
Precies, dat was ook mijn punt. Het illegaal slachten van dieren is ook mishandeling. Dan moeten we dat ook afschaffen omdat het niet "normaal" is, maar dat doen we ook niet want dat regelt de wet verder.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag is of we minderheden tegemoet moeten komen en waar we de grens trekken. Zo is maandag het offerfeest en ik kan me voorstellen dat een PvdD minderheid dat ook niet leuk vind voor de dieren. Zullen we dat dan ook maar afschaffen, of gaan we daar ook over discussiëren?
dat zal nu wel goedzitten gok ikquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je uit overheidswege een offerfeest gaat organiseren dan mag je best wel naar klachten van de PvdD luisteren lijkt me. Want dat is het punt he, de gemeente Amsterdam organiseert de intocht.
Die overigens bijna niet was doorgegaan door gebrek aan sponsors. Dus zo enorm belangrijk is die intocht kennelijk ook weer niet.
Dus kennelijk is het toch aanvaardbaar als het verhaal aangepast wordt, met een leugentje om bestwil. En als je niet beter weet is het feest even leuk. Daar komt het toch op neer ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarom is het inmiddels ook geen domme knecht meer, sterker nog, als die doortastende pieten er niet waren, zou die ouwe seniele Klaas nooit van zijn leven op tijd hier zijn.
Dat snap ik. Dat was de uitspraak van een achterlijke uit de Bijlmer, waarmee ze wilde bewijzen dat het allemaal een heel fout feestje is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat zwarte piet een zwart gemaakt gezicht heeft en een pruik op, anders is het geen échte zwarte piet. Het vel onder de schmink kan elke kleur hebben - dat maakt niet uit - dus waarom zou je speciaal iemand vragen die een gekleurde huid heeft ?
Die reageerde ook al zo overdreven agressief.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja er zijn ook mensen die zich gekwetst voelen door South Park, die ene dikke rooie van Youtube bv ... so what?
Je zou een punt hebben als 10.000 hetero's zich als uitbundige homo's gingen uitdossen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:40 schreef matthijst het volgende:
Ik denk dat er in Nederland wel 10.000 homo's zijn die zich ergeren aan blije homo's in strings op de grachten, omdat dat een "karikatuur" van een homo is. Toch schaffen we de gay parade niet af.
Een roe minder, een iets slimmere piet. En nu mag zwarte piet niet zwarte meer zijn. Waar stopt het?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus kennelijk is het toch aanvaardbaar als het verhaal aangepast wordt, met een leugentje om bestwil. En als je niet beter weet is het feest even leuk. Daar komt het toch op neer ?
Misschien staan die er ook wel bij?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben als 10.000 hetero's zich als uitbundige homo's gingen uitdossen.
bij ons (Surinaamse familie) schilderden de Pieten zich ook gewoon zwartquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:42 schreef poemojn het volgende:
Als ik in herhaling maghoe zit het met de kleur schmink als je zelf donker gekleurd bent? Ben je dan niet meer onherkenbaar voor kinderen als je je wit schminkt dan als je je zwart schminkt?
Het stopt nooit, omdat tijden veranderen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een roe minder, een iets slimmere piet. En nu mag zwarte piet niet zwarte meer zijn. Waar stopt het?
je zou een punt hebben als alleen blanken zich vermommen als zwarte Pietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben als 10.000 hetero's zich als uitbundige homo's gingen uitdossen.
Want een neger ziet eruit als zwarte piet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
en dat werkte goed genoeg dus? Dan hoeft dat ook geen reden zijn om de kleur aan te passen. Ik kon me alleen voorstellen dat het beter zou gaan met wit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij ons (Surinaamse familie) schilderden de Pieten zich ook gewoon zwart
kwam van de schoorsteen volgens oma
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |