abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132546430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:14 schreef Danny het volgende:

[..]

heb je daar nog garantie op?
wtf :')
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:18:04 #182
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132546451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:15 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Welkom in NWS ;)
Ach, ik kan het wel hebben, if you can't take the heat ... :*
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:42 #183
37295 Luigi
mario pls
pi_132546548
http://www.nu.nl/muziek/3(...)g-in-hitlijsten.html

Leuk :).

Volgens mij moet nu wel duidelijk zijn dat de overgrote meerderheid van NL niet zit te wachten op deze geforceerde politieke correctheid.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23:46 #184
3542 Gia
User under construction
pi_132546621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij snapt er echt geen zak van he Gia?

Van Sinterklaas?
quote:
Dus om jouw vraag te beantwoorden:
De ouders van dit Ethiopisch kind hoeven hem niet 'te indoctrineren met het slavenverleden'. Het probleem aan het slavenverleden en daarop volgende minderwaardigheidsrol is juist dat het geen 'intern plannetje van negers is om elkaar onderling te indoctrineren'. Nee het heeft simpelweg de cultuur en opvoeding beinvloed. Dus wanneer jij uit zo'n gezin komt, bestaat er een kans dat de manier waarop in ieder geval jouw ouders denken, enigszins door die cultuur (blank = beter) zijn beïnvloed.

Het Ethiopisch kind komt echter niet uit zo'n gezin, dus hij zal daar niet te maken mee krijgen. En zoals ik al uitgelegd heb, heeft hij er historisch gezien ook niet mee te maken.
Toch zijn er mensen van het negroide ras, opgegroeid in blanke gezinnen, die zich, eenmaal volwassen, toch gaan vereenzelvigen met het slavernijverleden. Daar is indoctrinatie niet per se voor nodig.

Wat je zei over misbruik. Ja, dat heeft impact op je hele leven, maar moeten dan mijn kleinkinderen, stel dat ik die ooit heb, zich slachtoffer voelen?
pi_132547239
Lekker kinderachtig weer, met zijn allen op een persoon inhakken, godverdomme zeg. :')
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:53:40 #186
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132547445
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:45 schreef De_Coulance het volgende:
Lekker kinderachtig weer, met zijn allen op een persoon inhakken, godverdomme zeg. :')
asjemenou? waarom sprong je niet eerder al als prins op het witte paard in de bres voor anderen die hetzelfde overkwam? O, wacht, dat is waar ook. Die waren vóór het behoud van Piet en dus racisten dus niet waardig. My bad.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:53:46 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132547448
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Van Sinterklaas?
Volgens mij snap je zelf ook wel waar mijn hele post betrekking op heeft. Het is een reactie op de vraag die jij zelf stelt.

quote:
[..]

Toch zijn er mensen van het negroide ras, opgegroeid in blanke gezinnen, die zich, eenmaal volwassen, toch gaan vereenzelvigen met het slavernijverleden. Daar is indoctrinatie niet per se voor nodig.
Hoeveel van mensen van het negroïde ras opgegroeid in blanke gezinnen ken jij dan wel niet? En ken je ze allemaal zo goed dat je dit kan beoordelen?

Los daarvan denk ik dat adoptiekinderen sowieso vaker zoekende zijn dan niet geadopteerde kinderen, waarbij ze zich soms aansluiten bij een groep waar ze denken aansluiting bij te hebben. Soms is dit op basis van interesses/voorkeuren, soms op basis van niveau, soms op basis van huidskleur, etc (of combi van zaken natuurlijk).

Maar in dat geval is sprake van iemand die ergens sympathie voor heeft, terwijl hij als persoon er helemaal niet door gevormd is.

Maar goed, ik vraag me dus sowieso af of dat wat jij zegt vaak voorkomt...

quote:
Wat je zei over misbruik. Ja, dat heeft impact op je hele leven, maar moeten dan mijn kleinkinderen, stel dat ik die ooit heb, zich slachtoffer voelen?
Ten eerste is in mijn voorbeeld niet eens altijd sprake van kleinkinderen. De slavernij is dan wel al wat langer geleden afgeschaft, de gedachte dat negers minderwaardig zijn niet. In de VS heeft bijna elke volwassen neger, OF zij/haar ouders, de apartheid nog meegemaakt.

Ander voorbeeld:
Kinderen van gemengd bloed (van een slavin en meester), waren vaak wel een beetje outcasts die nergens echt bij hoorden, maar ze mochten vaak wel lichter werk doen, leerden vaker lezen, etc. Op een gegeven moment kreeg je dus bij sommigen een mentaliteit: "hoe lichter hoe beter" (en bij sommigen juist weer omgekeerd) Dit wordt van de ene generatie op de andere doorgegeven, en al helemaal wanneer je om je heen ook niet veel goeds hoort over zwarten. En al helemaal wanneer de lichtere negers op den duur ook een kleine maatschappelijke voorsprong krijgen doordat ze meer meekregen van huis uit.

Maar goed, alleen al het feit dat jij weer spreekt in termen van "moeten zij zich ook slachtoffer voelen", is voor mij een indicatie dat je het gewoon niet kan of wil begrijpen. Ik heb het niet over 'slachtoffer voelen' beste Gia. Ik probeer uit te leggen hoe cultuur en denken van sommigen zijn beïnvloed door het verleden.

En om jouw vraag te beantwoorden: wanneer iemand is misbruikt en dit later ook grote impact heeft op de opvoeding van zijn of haar kinderen, dan kan dit, afhankelijk van hoe er met die impact wordt omgegaan, hoe dingen worden verwerkt, inderdaad ook nog in vaak veel lichtere mate impact hebben op de kleinkinderen. Dat is iets wat soms enkele generaties kost voordat het er helemaal uit is gesleten. Maar goed, dat hangt dus volledig af van een hoop factoren.
Krekker is de bom!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:54:47 #188
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_132547471
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:48 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En ja, dat kinderfeest is een belangrijk onderdeel van onze cultuur.
Nou nee hoor, dat is dan weer een beetje teveel eer. Er zijn wel belangrijker dingen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:56:44 #189
339669 JerryWesterby
pi_132547520
Maar wat vinden jullie van mijn voorstel om Shepherd uit te nodigen om voor Zwarte Piet te komen spelen? Ze hoeft zich niet eens te schminken.
En het zou een toepasselijke straf zijn voor haar poging ons leuke kinderfeest met slavernij te associeren.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:59:13 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_132547585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:56 schreef JerryWesterby het volgende:
Maar wat vinden jullie van mijn voorstel om Shepherd uit te nodigen om voor Zwarte Piet te komen spelen? Ze hoeft zich niet eens te schminken.
En het zou een toepasselijke straf zijn voor haar poging ons leuke kinderfeest met slavernij te associeren.
Mevrouw neemt de telefoon niet meer op, wil er niets meer mee te maken hebben dus lijkt me een kansloze missie.
Trouwens, van mij hoeft ze helemaal niet te komen om een oordeel uit te spreken. Laat ze lekker daar blijven en zich richten op zaken waar ze zich wél over heeft ingelezen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:01:25 #191
339669 JerryWesterby
pi_132547640
Daarna kunnen we haar ook nog in haar eigen zak stoppen en met de boot naar Spanje sturen.
pi_132547648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:56 schreef JerryWesterby het volgende:
Die Shepherd stelt diplomatiek helemaal niets voor dus waarom zouden we?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:03:28 #193
339669 JerryWesterby
pi_132547685
Eenmaal in de Spaanse kerkers van Sinterklaas zal ze alle tijd hebben om zich in te lezen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:13:00 #194
339669 JerryWesterby
pi_132547898
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:24 schreef Walder_Frey het volgende:
En blanke slaven dan??
Nee die mogen niet bestaan hebben van het politiek correcte denken. Slachtoffers moeten zwart zijn en daders wit.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:14:39 #195
339669 JerryWesterby
pi_132547936
Nou ik krijg niet veel steun voor mijn voorstel, en ik wou een Facebook pagina starten.
pi_132547977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:36 schreef Joanne35 het volgende:
Nee hoor, gewoon nokken met elke vorm van blackface is voldoende :)
Maar dan is er toch niks aan de hand? De wereldwijde definitie van "blackface" is immers: "een blanke die zich als zwarte schminkt BEHALVE ZWARTE PIET WANT DAT KOMT DOOR DE SCHOORSTEEN"!!!1!!11~" :( :( :(

Pardon, zelfs mijn katten zitten me uit te lachen als ik dit typ. :D
pi_132548035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:53 schreef Danny het volgende:

[..]

asjemenou? waarom sprong je niet eerder al als prins op het witte paard in de bres voor anderen die hetzelfde overkwam? O, wacht, dat is waar ook. Die waren vóór het behoud van Piet en dus racisten dus niet waardig. My bad.
Als je het antwoord al weet, stel de vraag niet.

Maar goed, deze felle reactie komt natuurlijk omdat je door hebt hoe kinderachtig en hypocriet je nu reageert. :)
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:21:22 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132548114
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:18 schreef De_Coulance het volgende:

Als je het antwoord al weet, stel de vraag niet.
Ik zei al;
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:53 schreef Danny het volgende:

My bad.
quote:
Maar goed, deze felle reactie komt natuurlijk omdat je door hebt hoe kinderachtig en hypocriet je nu reageert. :)
Niet in het minst. Je deductieve vermogens laten je wederom in de steek.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:00 #200
339669 JerryWesterby
pi_132548130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:36 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon nokken met elke vorm van blackface is voldoende :)
Ja stel je voor dat iemand een zwart gezicht heeft, dat is erg....
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:53 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132548164
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:16 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Grunberg. _O_
dat stuk waarin hij zich tegenspreekt en duidelijk maakt dat hij - als echt linksmens betaamt - vindt dat iedereen een mening mag hebben, behalve als die mening hem niet aanstaat?
pi_132548233
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
Mevrouw neemt de telefoon niet meer op, wil er niets meer mee te maken hebben dus lijkt me een kansloze missie.
Ik vermoed dat mevrouw wegens de (kennelijk duizenden) racistische mails en doodsbedreigingen besloten heeft dat de zaak moet worden overgedragen aan iemand die een échte vuist kan maken.

Let maar op, we gaan nog met weemoed terugdenken aan de tijd dat we alleen met een Jamaicaanse te maken hadden die iets had met het Sinterklaasfeest en herstelbetalingen. :P

(Of denk desnoods weemoedig terug aan te tijd voordat het St. Nicolaasgenootschap besloot om buiten de NL regering om bij UNESCO te gaan lobbyen voor erkenning als erfgoed, o.a. om van de jaarlijkse Piet-discussie af te zijn en door niet helemaal eerlijk te zijn de discussie juist 1000 keer zo erg heeft gemaakt.)
pi_132548270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef Danny het volgende:

[..]

dat stuk waarin hij zich tegenspreekt en duidelijk maakt dat hij - als echt linksmens betaamt - vindt dat iedereen een mening mag hebben, behalve als die mening hem niet aanstaat?
Dat stuk waarin hij Nederland even goed de spiegel voorhoudt. Maar waarschijnlijk kun je die spiegel niet zo goed verdragen, wat begrijpelijk is.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:28:38 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132548315
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:38 schreef Scorpie het volgende:
Die hele slavernij-lobbyisten-branche is dus 1 corrupte, etterende, zwerende pusgezwel die op knappen staat.
Ik denk dat dit voor de meeste lobbyisten geldt hoor, ongeacht het onderwerp.
Krekker is de bom!
pi_132548319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik zei al;

[..]

[..]

Niet in het minst. Je deductieve vermogens laten je wederom in de steek.
Met 95% van Nederland achter je jezelf in een slachtofferrol wurmen. :')

O wat zielig, iedereen wordt voor racist uitgemaakt. Gaap. :O
pi_132548321
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat stuk waarin hij Nederland even goed de spiegel voorhoudt. Maar waarschijnlijk kun je die spiegel niet zo goed verdragen, wat begrijpelijk is.
:')
pi_132548343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef Danny het volgende:

[..]

:')

Heb je ook maar een beetje door hoe hypocriet je wel niet bent? En jij stemde toch SP? Over linksmensen gesproken.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:32:49 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_132548421
Wat een zuurheid wordt er hier door sommigen tentoongespreid.
Het is een kinderfeest mensen!
Met Sinterklaas en Zwarte Piet. Feest voor kinderen. Ook volwassenen mogen meedoen -als ze zich tenminste niet aanstellen en overal iets kwaads in zien.
pi_132548440
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Jammer dat fok! geen IQ-filter heeft :')
Je moet het maar durven te zeggen na je lulverhaal over transgenderschap en je keiharde discriminatie jegens travo's.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:34:03 #210
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132548460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is hij toch ook?
Klopt. Maar er zijn genoeg andere zeurpieten bij andere niet-Sinterklaas-gerelateerde issues, waar men niet de term 'zeurpiet' gebruikte. Dus ik denk dat we met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat sprake is van een flauwe woordspeling.

Of deze woordspeling huidskleur gerelateerd is of issue-gerelateerd, dat durf ik niet te zeggen. Wanneer issue-gerelateerd zal men bij een nieuwsbericht over een blanke tegenstander ook spreken over 'zeurpiet', wanneer huidskleur gerelateerd niet.

Hoe het ook zij, ik vind het een beetje op kleuterniveau, maar ik verwacht eigenlijk niet anders van een krant als de Telegraaf. In ieder geval niet de eerste keer dat ze met dit soort flauwe acties komen.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')