Het rare is inderdaad dat de Zwarte Zeurpieten actief lobbyen voor een totaalverbod op Zwarte Pieten, terwijl ze zelf zwart zijn. Het is daarom ironisch te noemen dat datgene waarvoor deze groep zou staan, namelijk tolerantie en anti-discriminatie, in hun eigen eisen terugkomen. Discriminatie toepassen door een verbod op Zwarte Piet af te dwingen zorgt voor een zeer ironische situatie die de tegenstanders maar niet kunnen ontkrachten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als je kijkt naar de conclusie van het verhaal van JanCees, mogen alleen blanken nog voor piet spelen.
Je projecteert je eigen jeugdtrauma's dus op de negers die er geen probleem mee hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Een transgender is zichzelf. Travestieten trouwens vaak ook. Maar een female impersonator en mensen in drag spelen een rol. Daarin zit hem het cruciale verschil.
En de reden waarom ik vind dat female impersonation en drag weg moeten? Omdat ze het beeld handhaven dat vrouwelijkheid in mannen grappig is. Als kind voelde ik al enorme gevoelens van schaamte en minderwaardigheid als ik female impersonation op tv zag, het heeft er aan bijgedragen dat ik jarenlang niet mezelf durfde te zijn en voor mijn identiteit durfde uit te komen. Voor mij is dit een belangrijke reden waarom ik me ook zo verbonden voel met de strijd tegen blackface, want in de verhalen van zwarte mensen hoor ik diezelfde pijn terugkomen die ik vroeger ook ervoer.
Jammer dat fok! geen IQ-filter heeftquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het rare is inderdaad dat de Zwarte Zeurpieten actief lobbyen voor een totaalverbod op Zwarte Pieten, terwijl ze zelf zwart zijn. Het is daarom ironisch te noemen dat datgene waarvoor deze groep zou staan, namelijk tolerantie en anti-discriminatie, in hun eigen eisen terugkomen. Discriminatie toepassen door een verbod op Zwarte Piet af te dwingen zorgt voor een zeer ironische situatie die de tegenstanders maar niet kunnen ontkrachten.
omgquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Een transgender is zichzelf. Travestieten trouwens vaak ook. Maar een female impersonator en mensen in drag spelen een rol. Daarin zit hem het cruciale verschil.
En de reden waarom ik vind dat female impersonation en drag weg moeten? Omdat ze het beeld handhaven dat vrouwelijkheid in mannen grappig is. Als kind voelde ik al enorme gevoelens van schaamte en minderwaardigheid als ik female impersonation op tv zag, het heeft er aan bijgedragen dat ik jarenlang niet mezelf durfde te zijn en voor mijn identiteit durfde uit te komen. Voor mij is dit een belangrijke reden waarom ik me ook zo verbonden voel met de strijd tegen blackface, want in de verhalen van zwarte mensen hoor ik diezelfde pijn terugkomen die ik vroeger ook ervoer.
Dat is zeker jammer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Jammer dat fok! geen IQ-filter heeft
je mag ook zonder dat filter gewoon vertrekken hoor. niemand verplicht je hier te zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gelukkig maar anders moesten wij jou missenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
heb 132 dus ik mag er sws komenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Michael J. ??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:59 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Een neger die gek doet. Mag dat nog?
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Als men in Amerika een toneelstuk opvoeren over de slavernij, mogen dan alleen zwarte kindjes de slavenrollen spelen, of juist niet?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:00 schreef Morendo het volgende:
Dat deed pijn.
Mensen die zich schminken doen zich voor een dag anders voor en jij doet je je leven lang anders voor. Ik vind je nogal intolerant.
Het is reuze-handig. Joanne bepaalt op basis van jeugdtrauma's wat wel en niet toegestaan is in dit land.quote:
Maar even serieus he...Toen je nog een man was...was je toen ook zo'n zeikwijf??quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft haarimplantaten genomen. Zag hem gisteren nog in een talkshow.quote:
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Daar kwam je natuurlijk achter omdat je posts daadwerkelijk in beeld verschenen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ben het er niet helemaal mee eens. De dronken vrijgezellen op het Rembrandtplein zou ik vooral niet serieus nemen. Idem voor Martin Lawrence in een jurk. Dat zijn dezelfde stereotypen als Geer en Goor zijn voor homo's. De gemiddelde homo vergelijkt zichzelf daar - naar mijn weten - ook niet mee. Drag queens kom ik nog wel eens tegen in mijn kennissenkring en daarvan weet ik dat het voor hen een uitlaatklep is van de gevoelens die zij in zich dragen. Zij doen dat echter niet door in een plooirokje achter de geraniums te gaan zitten breien, maar door in het roze en met een pruik van een meter hoog op 18 centimeter hoge hakken over de Zeedijk te paraderen. Ik zie het probleem niet. Het zijn geen 'neppers', maar uiten zich anders.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft haarimplantaten genomen. Zag hem gisteren nog in een talkshow.
Ja, ik weet dat het bij drag wat subtieler kan liggen. Heb die discussie elders ook al wel gevoerd, maar laten we die hier niet tussen de kleuters voeren want het is nogal offtopic.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ben het er niet helemaal mee eens. De dronken vrijgezellen op het Rembrandtplein zou ik vooral niet serieus nemen. Idem voor Martin Lawrence in een jurk. Dat zijn dezelfde stereotypen als Geer en Goor zijn voor homo's. De gemiddelde homo vergelijkt zichzelf daar - naar mijn weten - ook niet mee. Drag queens kom ik nog wel eens tegen in mijn kennissenkring en daarvan weet ik dat het voor hen een uitlaatklep is van de gevoelens die zij in zich dragen. Zij doen dat echter niet door in een plooirokje achter de geraniums te gaan zitten breien, maar door in het roze en met een pruik van een meter hoog op 18 centimeter hoge hakken over de Zeedijk te paraderen. Ik zie het probleem niet. Het zijn geen 'neppers', maar uiten zich anders.
Mischien dat psychische hulp een betere optie is dan het proberen te verbieden van zwarte pietquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Joh, heb ik al lang allemaal achter de rugquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Mischien dat psychische hulp een betere optie is dan het proberen te verbieden van zwarte piet
Dat blijktquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Joh, heb ik al lang allemaal achter de rug
heb je daar nog garantie op?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Joh, heb ik al lang allemaal achter de rug
Jij snapt er echt geen zak van he Gia?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:53 schreef Gia het volgende:
Een vriendin van me heeft een Ethiopisch adoptie kind.
Hij is nu op de leeftijd dat ze op school pietenhoedjes maken.
Ohoh, wat nu?
Moeten zijn ouders hem gaan indoctrineren met het slavernij verleden van ruim twee eeuwen geleden, of mag hij gewoon lekker meedoen met de rest van de klas?
Anyway, hij lijkt het best op zwarte piet, wat hem niet minderwaardig maakt. Integendeel zelfs!
Welkom in NWSquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het bij drag wat subtieler kan liggen. Heb die discussie elders ook al wel gevoerd, maar laten we die hier niet tussen de kleuters voeren want het is nogal offtopic.
Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, jammer dat een normale discussie hier zo vaak onmogelijk wordt gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |