abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132546038
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar als je kijkt naar de conclusie van het verhaal van JanCees, mogen alleen blanken nog voor piet spelen.
Het rare is inderdaad dat de Zwarte Zeurpieten actief lobbyen voor een totaalverbod op Zwarte Pieten, terwijl ze zelf zwart zijn. Het is daarom ironisch te noemen dat datgene waarvoor deze groep zou staan, namelijk tolerantie en anti-discriminatie, in hun eigen eisen terugkomen. Discriminatie toepassen door een verbod op Zwarte Piet af te dwingen zorgt voor een zeer ironische situatie die de tegenstanders maar niet kunnen ontkrachten.
pi_132546054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Een transgender is zichzelf. Travestieten trouwens vaak ook. Maar een female impersonator en mensen in drag spelen een rol. Daarin zit hem het cruciale verschil.

En de reden waarom ik vind dat female impersonation en drag weg moeten? Omdat ze het beeld handhaven dat vrouwelijkheid in mannen grappig is. Als kind voelde ik al enorme gevoelens van schaamte en minderwaardigheid als ik female impersonation op tv zag, het heeft er aan bijgedragen dat ik jarenlang niet mezelf durfde te zijn en voor mijn identiteit durfde uit te komen. Voor mij is dit een belangrijke reden waarom ik me ook zo verbonden voel met de strijd tegen blackface, want in de verhalen van zwarte mensen hoor ik diezelfde pijn terugkomen die ik vroeger ook ervoer.
Je projecteert je eigen jeugdtrauma's dus op de negers die er geen probleem mee hebben.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:04 #153
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132546063
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het rare is inderdaad dat de Zwarte Zeurpieten actief lobbyen voor een totaalverbod op Zwarte Pieten, terwijl ze zelf zwart zijn. Het is daarom ironisch te noemen dat datgene waarvoor deze groep zou staan, namelijk tolerantie en anti-discriminatie, in hun eigen eisen terugkomen. Discriminatie toepassen door een verbod op Zwarte Piet af te dwingen zorgt voor een zeer ironische situatie die de tegenstanders maar niet kunnen ontkrachten.
Jammer dat fok! geen IQ-filter heeft :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:12 #154
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132546070
quote:

[..]

Een transgender is zichzelf. Travestieten trouwens vaak ook. Maar een female impersonator en mensen in drag spelen een rol. Daarin zit hem het cruciale verschil.

En de reden waarom ik vind dat female impersonation en drag weg moeten? Omdat ze het beeld handhaven dat vrouwelijkheid in mannen grappig is. Als kind voelde ik al enorme gevoelens van schaamte en minderwaardigheid als ik female impersonation op tv zag, het heeft er aan bijgedragen dat ik jarenlang niet mezelf durfde te zijn en voor mijn identiteit durfde uit te komen. Voor mij is dit een belangrijke reden waarom ik me ook zo verbonden voel met de strijd tegen blackface, want in de verhalen van zwarte mensen hoor ik diezelfde pijn terugkomen die ik vroeger ook ervoer.
omg :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:38 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_132546085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat is zeker jammer.
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:46 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132546090
quote:

[..]

je mag ook zonder dat filter gewoon vertrekken hoor. niemand verplicht je hier te zijn.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:05 #157
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132546098
quote:

[..]

Gelukkig maar anders moesten wij jou missen O+
pi_132546110
quote:

[..]

heb 132 dus ik mag er sws komen _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:48 #159
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132546121
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:59 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]

Een neger die gek doet. Mag dat nog?
Michael J. ??
pi_132546128
quote:

[..]

:')
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:07:27 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132546139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Michael J. ??
Michael Jordan was kaal vriend.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:07:47 #162
3542 Gia
User under construction
pi_132546146
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:00 schreef Morendo het volgende:

Dat deed pijn.

Mensen die zich schminken doen zich voor een dag anders voor en jij doet je je leven lang anders voor. Ik vind je nogal intolerant.
Als men in Amerika een toneelstuk opvoeren over de slavernij, mogen dan alleen zwarte kindjes de slavenrollen spelen, of juist niet?
Blanke kindjes, zwart geschminkt, zodat ze ook eens ervaren hoe dat is?

Maar, zwart schminken mag niet meer. Ojee, wat nu?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:07:56 #163
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132546153
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:24 #164
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132546167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:07 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Het is reuze-handig. Joanne bepaalt op basis van jeugdtrauma's wat wel en niet toegestaan is in dit land.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:33 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132546173
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Is.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:52 #166
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132546181
quote:

[..]

Maar even serieus he...Toen je nog een man was...was je toen ook zo'n zeikwijf??
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:09:09 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132546195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Is.
Nee hoor, hij heeft haarimplantaten genomen. Zag hem gisteren nog in een talkshow.
pi_132546196
quote:

[..]

_O- :')
pi_132546204
quote:

[..]

Daar kwam je natuurlijk achter omdat je posts daadwerkelijk in beeld verschenen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132546206
quote:

[..]

Ok, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ben het er niet helemaal mee eens. De dronken vrijgezellen op het Rembrandtplein zou ik vooral niet serieus nemen. Idem voor Martin Lawrence in een jurk. Dat zijn dezelfde stereotypen als Geer en Goor zijn voor homo's. De gemiddelde homo vergelijkt zichzelf daar - naar mijn weten - ook niet mee. Drag queens kom ik nog wel eens tegen in mijn kennissenkring en daarvan weet ik dat het voor hen een uitlaatklep is van de gevoelens die zij in zich dragen. Zij doen dat echter niet door in een plooirokje achter de geraniums te gaan zitten breien, maar door in het roze en met een pruik van een meter hoog op 18 centimeter hoge hakken over de Zeedijk te paraderen. Ik zie het probleem niet. Het zijn geen 'neppers', maar uiten zich anders.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:10:43 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132546231
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft haarimplantaten genomen. Zag hem gisteren nog in een talkshow.
:{
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:11:36 #172
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132546254
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor je antwoord. Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ben het er niet helemaal mee eens. De dronken vrijgezellen op het Rembrandtplein zou ik vooral niet serieus nemen. Idem voor Martin Lawrence in een jurk. Dat zijn dezelfde stereotypen als Geer en Goor zijn voor homo's. De gemiddelde homo vergelijkt zichzelf daar - naar mijn weten - ook niet mee. Drag queens kom ik nog wel eens tegen in mijn kennissenkring en daarvan weet ik dat het voor hen een uitlaatklep is van de gevoelens die zij in zich dragen. Zij doen dat echter niet door in een plooirokje achter de geraniums te gaan zitten breien, maar door in het roze en met een pruik van een meter hoog op 18 centimeter hoge hakken over de Zeedijk te paraderen. Ik zie het probleem niet. Het zijn geen 'neppers', maar uiten zich anders.
Ja, ik weet dat het bij drag wat subtieler kan liggen. Heb die discussie elders ook al wel gevoerd, maar laten we die hier niet tussen de kleuters voeren want het is nogal offtopic.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, jammer dat een normale discussie hier zo vaak onmogelijk wordt gemaakt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132546273
quote:

[..]

Mischien dat psychische hulp een betere optie is dan het proberen te verbieden van zwarte piet :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:12:33 #174
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132546288
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Mischien dat psychische hulp een betere optie is dan het proberen te verbieden van zwarte piet :')
Joh, heb ik al lang allemaal achter de rug :)
pi_132546294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat blijkt
blablablablablablablablablablablablablabla
  Admin vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:14:07 #176
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132546326
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

heb je daar nog garantie op?
pi_132546338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:14 schreef Danny het volgende:

[..]

Godver _O-
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:15:54 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132546392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:53 schreef Gia het volgende:
Een vriendin van me heeft een Ethiopisch adoptie kind.
Hij is nu op de leeftijd dat ze op school pietenhoedjes maken.
Ohoh, wat nu?

Moeten zijn ouders hem gaan indoctrineren met het slavernij verleden van ruim twee eeuwen geleden, of mag hij gewoon lekker meedoen met de rest van de klas?

Anyway, hij lijkt het best op zwarte piet, wat hem niet minderwaardig maakt. Integendeel zelfs!
Jij snapt er echt geen zak van he Gia?

Iemand uit Afrika heeft geen zak te maken gehad met de slavernij, anders dan bijvoorbeeld de Nederlanders: zijn voorouders zouden mogelijk slavenhandelaren geweest kunnen zijn of er zijn in een ver verleden landgenoten van hem, maar niet zijn voorouders, verhandeld That's it. Verder is zijn cultuur er niet door gevormd door het slavenverleden.

Bij negers uit Noord en Zuid-Amerika en het Caribisch gebied, is hun hele cultuur ontstaan op basis van het slavenverleden. Er was immers sprake van een bij elkaar geraapt groepje negers uit verschillende landen, met verschillende talen, die naar een ander deel van de wereld vervoerd werden om daar als slaaf te werken een nieuwe cultuur op te bouwen en voor generaties te horen te krijgen dat hun ras minderwaardig is, etc.

Na afschaffing van de slavernij waren ze niet opeens gelijk. Tot ver in de vorige eeuw (ja, toen leefde jij waarschijnlijk al) waren ze in die gebieden geen gelijke burgers en in sommige gebieden was dit zelfs wettelijk zo vastgelegd.

Dat is geen vingerwijsverhaal, dat is ook geen verhaal om daarna te komen met een schadevergoedingsverzoek (dat vind ik echt te misselijk makend voor woorden), het is ook geen verhaal om te doen alsof die negertjes zo zielig zijn. Nee ik geef dit aan om uit te leggen dat de slavernij en bijbehorende kolonisatie grote invloed heeft gehad op de cultuur en het denken van veel negers. Het is een verklarend, beschrijvend verhaal zonder verder waardeoordeel.

Bepaalde behandelingen hebben grote impact op mensen. Wanneer een kind lange tijd misbruikt wordt kan dit het kind ook voor de rest van zijn leven beïnvloeden en kan dit in sommige gevallen zelfs invloed hebben op hoe dit kind, later als volwassene zijn kinderen opvoedt.

Wanneer jouw ras, na eerst generaties als slaaf gewerkt te hebben, tot nog geen 50-100 jaar terug stelselmatig te horen kreeg een minderwaardig ras te zijn, in sommige gebieden officieel minder rechten had, dan heeft dat wel degelijk invloed op de cultuur, het denken, de opvoeding v/d kinderen.

Nu ben ik van mening dat mensen niet in een slachtofferrol moeten hangen, want daar hebben ze alleen zichzelf mee. Maar als je puur verklarend naar een situatie kijkt, ben je echt blind wanneer je gaat ontkennen dat het slavenverleden en de daarop volgende rol als minderwaardige burger die jij en in ieder geval jouw ouders nog zou hebben meegemaakt wanneer je in die gebieden zat, een belangrijke factor van invloed is geweest.

Dus om jouw vraag te beantwoorden:
De ouders van dit Ethiopisch kind hoeven hem niet 'te indoctrineren met het slavenverleden'. Het probleem aan het slavenverleden en daarop volgende minderwaardigheidsrol is juist dat het geen 'intern plannetje van negers is om elkaar onderling te indoctrineren'. Nee het heeft simpelweg de cultuur en opvoeding beinvloed. Dus wanneer jij uit zo'n gezin komt, bestaat er een kans dat de manier waarop in ieder geval jouw ouders denken, enigszins door die cultuur (blank = beter) zijn beïnvloed.

Het Ethiopisch kind komt echter niet uit zo'n gezin, dus hij zal daar niet te maken mee krijgen. En zoals ik al uitgelegd heb, heeft hij er historisch gezien ook niet mee te maken.
Krekker is de bom!
pi_132546395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat het bij drag wat subtieler kan liggen. Heb die discussie elders ook al wel gevoerd, maar laten we die hier niet tussen de kleuters voeren want het is nogal offtopic.

Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, jammer dat een normale discussie hier zo vaak onmogelijk wordt gemaakt.
Welkom in NWS ;)

Inderdaad nogal offtopic. Bedankt voor de antwoorden. :)
pi_132546411
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:14 schreef Danny het volgende:

[..]

:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')