quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik herinnerde me dankzij MUZ / Top 5 van de dag #23 weer de eerste keer dat ik The Velvet Underground opzette. Man o man, wat zou ik dat nog graag een keer herbeleven.Iedere keer als ik die dekselse gele banaan op mijn platenspeler leg, ga ik weer terug naar mijn slaapkamer in het ouderlijk huis; het is herfst, de bladeren dwarrelen van de oude eik die voor mijn raam staat en ik hoor voor de eerste keer Sunday Morning. Man, wat een intense ervaring is die eerste luisterbeurt geweest. The Velvet Underground & Nico is één van de weinige platen waar ik nog precies kan terughalen hoe ik me voelde tijdens de eerste luisterbeurt. De kracht van muziek in optima forma!
Ik ben er ook echt een beetje stil van. Niet dat ik wekelijks of zelfs maandelijks iets van hem luisterde maar het debuut van VU is echt heel erg goed en vroeger thuis stond er het ook heel vaak aan. Bah.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik merk dat zijn overlijden me veel doet, meh. Die eerste plaat van VU betekent echt veel voor me... Even een citaat uit het VU-topic van mezelf:
[..]
Ik moet mij eens echt in hem verdiepen. Velvet Underground ken ik nauwelijks.quote:
Ja, bij ons ook. Transformer is één van de favoriete platen van mijn pa, dus daar ben ik mee opgegroeid. Meh.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben er ook echt een beetje stil van. Niet dat ik wekelijks of zelfs maandelijks iets van hem luisterde maar het debuut van VU is echt heel erg goed en vroeger thuis stond er het ook heel vaak aan. Bah.
quote:"One chord is fine," he once said, alluding to his bare-bones guitar style. "Two chords are pushing it. Three chords and you're into jazz."
quote:There's a bit of magic in everything, and some loss to even things out.
[mierenneuker]Dat was alweer 2 jaar terug[/mierenneuker]quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:22 schreef Norrage het volgende:
En Lou reed trad gewoon nog regelmatig op. Het is niet zo dat hij elk moment dood zou gaan...vaak in het ziekenhuis ja, maar dat zijn veel mensen...
Hij heeft vorig jaar nog die geweldige plaat met Metallica uitgebracht (kuch)
En door andere dingen ook wel.. Dat gezegd zijnde was hij wel al lang gestopt met roken en werd roken absoluut verboden overal waar hij optrad.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:43 schreef Moody het volgende:
Lichaam was gewoon op na al het reizen en optreden.
Nou ja, natuurlijk is het niet heel jong, maar daarom kan het nog wel totaal onverwachts zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:43 schreef Moody het volgende:
Jawel, maar 71 jaar is ook niet extreem jong meer. Het kan dat hij gewoon door ouderdom gestorven is. Lichaam was gewoon op na al het reizen en optreden.
True. Zonder Velvet Underground geen Joy Division.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:56 schreef ranja het volgende:
The Velvet Underground is natuurlijk een van de belangrijkste inspiraties van alle amerikaanse al.rock bands uit de 80s, 90s en direct of indirect de 00s en nu,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |