abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132513272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:38 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit ontkend dat die er zijn. Sterker nog, dat die nodig zijn bewijst alleen maar dat er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt is. Anders waren die wervingsacties toch ook niet nodig?
|:(
pi_132513307
quote:

[..]

Ik heb ook nooit ontkend dat die er zijn. Sterker nog, dat die nodig zijn bewijst alleen maar dat er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt is. Anders waren die wervingsacties toch ook niet nodig?
En zo is de cirkelredenering weer helemaal rond :D

Maar goed, over het grote zwartepietendebacle2013 is alles wel gezegd. We zijn nu weer aanbeland bij het standaard oudhollands 'wij zijn kut'-festijn. Ik haak af.
pi_132513342
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hoezo toont positieve discriminatie aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is? Positieve discriminatie is in het leven geroepen om een evenwichtiger personeelsbestand te krijgen toch?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:44:16 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132513406
quote:
Discrimineren om discriminatie te voorkomen *O*
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132513417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik pas dus wel goed bij de rest hier :)
Niet iedereen hier is racistisch.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hoezo toont positieve discriminatie aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is? Positieve discriminatie is in het leven geroepen om een evenwichtiger personeelsbestand te krijgen toch?
Nou ja, Joanne heeft in die zin gelijk dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is omdat positieve discriminatie ook een vorm van discriminatie is. Of dat de oplossing is en hoe groot het probleem van andere discriminatie is, is een ander verhaal.

Maar goed we dwalen nu wel erg van het onderwerp af.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132513433
Dat zeurwijf werkt niet eens voor de VN :') zij gebruikte alleen hun briefpapier _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132513511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef TLC het volgende:
Dat zeurwijf werkt niet eens voor de VN :') zij gebruikte alleen hun briefpapier _O-
Meesterlijke trollactie. Iedereen in rep en roer.
pi_132513616
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:44 schreef Felagund het volgende:
Nou ja, Joanne heeft in die zin gelijk dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is omdat positieve discriminatie ook een vorm van discriminatie is. Of dat de oplossing is en hoe groot het probleem van andere discriminatie is, is een ander verhaal.

Maar goed we dwalen nu wel erg van het onderwerp af.
Ze zegt juist dat het bestaan van positieve discriminatie aantoont dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en dat dat een probleem is. Ik ben heel benieuwd waarom zij dat denkt gezien positieve discriminatie in het leven is geroepen om de werkvloer gemengder te maken.
pi_132513694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef TLC het volgende:
Wel met toestemming.

Waarom doet de VN dat eigenlijk? In Nederland kan een club als Milieudefensie of de Tuf Tuf Club toch ook niet het logo van het Rijk gebruiken; zelfs de nationale ombudsman doet dat niet, terwijl die nog wel door de overheid wordt betaald, terwijl het comité van Shepherd op eigen houtje en eigen kosten te werk gaat.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:57:06 #60
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132513864
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze zegt juist dat het bestaan van positieve discriminatie aantoont dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en dat dat een probleem is. Ik ben heel benieuwd waarom zij dat denkt gezien positieve discriminatie in het leven is geroepen om de werkvloer gemengder te maken.
Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen. Discriminatie leidt tot een uniforme werkvloer, dat vraagt om noodmaatregelen en dus heeft men voorkeursbeleid ingevoerd.

En nogmaals, dat voorkeursbeleid geldt lang niet voor alle bedrijven. En lang niet voor alle functies. Het zegt niets over de arbeidsmarkt als geheel.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132513999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen. Discriminatie leidt tot een uniforme werkvloer, dat vraagt om noodmaatregelen en dus heeft men voorkeursbeleid ingevoerd.
Even denken hoor. Een bedrijf nam dus vroeger alleen blanken aan omdat ze hierop selecteerden, 'buitenlanders' waren niet welkom. Op een gegeven moment dacht het bedrijf 'Hey verrek, we hebben alleen blanken dat klopt niet. Laten we maar buitenlanders aannemen!"

Waarom zou een bedrijf wat alleen blanken wil hebben dan overgaan op positieve discriminatie?
  Admin donderdag 24 oktober 2013 @ 15:01:54 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132514040
Gaat het nu opeens over discriminatie op de arbeidsmarkt? Dat is de schuld van zwarte piet? En dat probleem lost zich op door zwarte piet af te schaffen?
Het verband ontgaat me een beetje.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132514085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
Gaat het nu opeens over discriminatie op de arbeidsmarkt? Dat is de schuld van zwarte piet? En dat probleem lost zich op door zwarte piet af te schaffen?
Jij mist het grotere geheel. Het afschaffen van Zwarte Piet zal tevens betekenen dat we een wereldspeler worden op de internationale handelsmarkt en dat het medicijn tegen kanker in de komende 3 jaar wordt gevonden in TU Delft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132514088
quote:
De Zwarte Piet is zogenaamd racistisch en wij zijn allemaal racistischer dan we denken. Zoiets is het.
pi_132514142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen.
Nee, duh. Er waren nu eenmaal veel meer blanke Nederlanders dan mensen met een andere afkomst in Nederland. Als er 1000 blanken en 1 neger solliciteren op een baan is de kans nu eenmaal groter dat de baan naar een blanke gaat.
pi_132514208
En het ligt er natuurlijk ook aan waar het bedrijf gevestigd is. Ik denk dat als je in Rotterdam werkt dat je meer kans hebt op een collega van buitenlandse afkomst dan hier in het Limburgse dorpje waar ik woon.
pi_132514254
quote:
Er is geen nieuw nieuws en alles is wel gezegd. Dus vervalt men in het standaard wij/zij geleuter waar half Fok! van volstaat. ;)

Iets zegt me dat - tot er weer wat relevants gebeurt - deze discussie wel voorbij is.
pi_132514293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:04 schreef Grouch het volgende:

[..]

Nee, duh. Er waren nu eenmaal veel meer blanke Nederlanders dan mensen met een andere afkomst in Nederland. Als er 1000 blanken en 1 neger solliciteren op een baan is de kans nu eenmaal groter dat de baan naar een blanke gaat.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:06 schreef bloodymary1 het volgende:
En het ligt er natuurlijk ook aan waar het bedrijf gevestigd is. Ik denk dat als je in Rotterdam werkt dat je meer kans hebt op een collega van buitenlandse afkomst dan hier in het Limburgse dorpje waar ik woon.
Lol zo wordt dat natuurlijk niet berekend... :')

Er wordt gekeken naar hoeveel keer een allochtoon gemiddeld moet solliciteren naar een baan en hoeveel keer een autochtoon gemiddeld moet solliciteren.
Dat heeft niets te maken met de verdeling allochtoon/autochtoon. Want in een gelijke situatie zouden die cijfers dicht bij elkaar moeten liggen.
pi_132514403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Lol zo wordt dat natuurlijk niet berekend... :')

Er wordt gekeken naar hoeveel keer een allochtoon gemiddeld moet solliciteren naar een baan en hoeveel keer een autochtoon gemiddeld moet solliciteren.
Dat heeft niets te maken met de verdeling allochtoon/autochtoon. Want in een gelijke situatie zouden die cijfers dicht bij elkaar moeten liggen.
Dat is een ander (en idd een relevant) issue. De gestelde vraag was echter waarom sommige bedrijven roomblank waren als er geen sprake was van racisme. En dat is vanuit aantallen prima te verklaren.
pi_132514419
Oh excuus. Verkeerd gelezen.
pi_132514492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je lult er maar een punt aan he. Nu heb je een rapport waaruit blijkt dat er actief wervingsacties zijn om aan allochtonen de voorkeur te geven en nu ben je nog niet tevreden. Wat wil je nu eigenlijk?
Er staat dat een derde deel van de werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid in het verleden heeft toegepast of nog steeds toepast. Hiervan is 12% gestopt gestopt met het beleid.

Laten we wel wezen, het feit dat door iets minder dan een derde deel v/d werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid wordt toegepast, wil natuurlijk niet zeggen discriminatie op de arbeidsmarkt bij het overige deel v/d werkgevers niet of nauwelijks meer voorkomt.

In hoeverre het voorkomt, geen idee, maar jouw artikel zegt in ieder geval niks over discriminatie op de arbeidsmarkt in z'n geheel.
Krekker is de bom!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:19:06 #72
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132514591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:12 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dat is een ander (en idd een relevant) issue. De gestelde vraag was echter waarom sommige bedrijven roomblank waren als er geen sprake was van racisme. En dat is vanuit aantallen prima te verklaren.
Nee, dat is dus niet de vraag, er wordt wel degelijk gekeken of de werkvloer een juiste afspiegeling is:

quote:
De groepen waar het om gaat zijn vrouwen, allochtonen en gehandicapten of chronisch zieken. Het voorkeursbeleid voor deze groepen mag worden toegepast als hun vertegenwoordiging in bepaalde functies in een organisatie geen goede afspiegeling is van hun beschikbaarheid op de arbeidsmarkt voor deze functies
(uit de pdf van Lavenderr)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132514593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er staat dat een derde deel van de werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid in het verleden heeft toegepast of nog steeds toepast. Hiervan is 12% gestopt gestopt met het beleid.

Laten we wel wezen, het feit dat door iets minder dan een derde deel v/d werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid wordt toegepast, wil natuurlijk niet zeggen discriminatie op de arbeidsmarkt bij het overige deel v/d werkgevers niet of nauwelijks meer voorkomt.

In hoeverre het voorkomt, geen idee, maar jouw artikel zegt in ieder geval niks over discriminatie op de arbeidsmarkt in z'n geheel.
Jij hebt het rapport dus wél gelezen ipv gescand. Hulde.

En nu maar weer over het onderwerp Zwarte Piet, Johanna heeft er als een echt politica een andere draai aan gegeven _O- .
  Admin donderdag 24 oktober 2013 @ 15:20:17 #74
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132514626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij mist het grotere geheel. Het afschaffen van Zwarte Piet zal tevens betekenen dat we een wereldspeler worden op de internationale handelsmarkt en dat het medicijn tegen kanker in de komende 3 jaar wordt gevonden in TU Delft.
dat spreekt inderdaad voor zich. stom van me.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De Zwarte Piet is zogenaamd racistisch en wij zijn allemaal racistischer dan we denken. Zoiets is het.
het punt met racismeroepers is toch wel vaak dat ze vinden dat iedereen moet vinden dat iedereen gelijk is. Dat is niet zo. Er is gewoonweg verschil op diverse punten en juist doordat die punten krampachtig verzwegen moeten worden wordt er veel meer de nadruk op gelegd. Je mag niet zeggen dat jongens liever oorlogje spelen en meisjes liever moedertje voor een stel poppen. Dat is seksistisch. Je mag niet zeggen dat er in de modewereld meer homo's werken dan hetero's (omdat hetero's daar doorgaans gewoon geen interesse in hebben) want dan ben je homofoob. En noem zo maar op. Waarom moet iedereen persé gelijk zijn? Gelijke kansen op de arbeidsmarkt daargelaten, dat moet ook gewoon, moet je wel de verschillen kunnen benoemen zonder voor racist, xenofoob, homofoob, seksist of wat dan ook uitgemaakt te worden. Verschil is niet per definitie negatief en het is erg kut dat tegenwoordig iedereen op zijn woorden moet letten omdat hij anders direct in een negatief hokje wordt gepropt. Zo is inderdaad tegenwoordig alles al snel een -isme of een -fobie. Totaal onnodig en houdt alleen maar onbegrip en woede in stand. Sterker nog; het voedt dergelijke gevoelens.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132514671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Even denken hoor. Een bedrijf nam dus vroeger alleen blanken aan omdat ze hierop selecteerden, 'buitenlanders' waren niet welkom. Op een gegeven moment dacht het bedrijf 'Hey verrek, we hebben alleen blanken dat klopt niet. Laten we maar buitenlanders aannemen!"

Waarom zou een bedrijf wat alleen blanken wil hebben dan overgaan op positieve discriminatie?
Even los v/h feit dat de redenatie van Joanne35 niet echt sterk onderbouwd is, klopt wat jij zegt ook niet, aangezien positieve discriminatie niet kwam vanuit het bedrijfsleven, maar vanuit de overheid.

Maar goed, wat al gezegd wordt, we gaan inderdaad erg offtopic. Ik hou er ook over op :)
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')