quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit ontkend dat die er zijn. Sterker nog, dat die nodig zijn bewijst alleen maar dat er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt is. Anders waren die wervingsacties toch ook niet nodig?
En zo is de cirkelredenering weer helemaal rondquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit ontkend dat die er zijn. Sterker nog, dat die nodig zijn bewijst alleen maar dat er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt is. Anders waren die wervingsacties toch ook niet nodig?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoezo toont positieve discriminatie aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is? Positieve discriminatie is in het leven geroepen om een evenwichtiger personeelsbestand te krijgen toch?
Discrimineren om discriminatie te voorkomenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:38 schreef Joanne35 het volgende:
Niet iedereen hier is racistisch.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:34 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik pas dus wel goed bij de rest hier
Nou ja, Joanne heeft in die zin gelijk dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is omdat positieve discriminatie ook een vorm van discriminatie is. Of dat de oplossing is en hoe groot het probleem van andere discriminatie is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoezo toont positieve discriminatie aan dat discriminatie op de arbeidsmarkt voor allochtonen een groot probleem is? Positieve discriminatie is in het leven geroepen om een evenwichtiger personeelsbestand te krijgen toch?
Meesterlijke trollactie. Iedereen in rep en roer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef TLC het volgende:
Dat zeurwijf werkt niet eens voor de VNzij gebruikte alleen hun briefpapier
![]()
Ze zegt juist dat het bestaan van positieve discriminatie aantoont dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en dat dat een probleem is. Ik ben heel benieuwd waarom zij dat denkt gezien positieve discriminatie in het leven is geroepen om de werkvloer gemengder te maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:44 schreef Felagund het volgende:
Nou ja, Joanne heeft in die zin gelijk dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is omdat positieve discriminatie ook een vorm van discriminatie is. Of dat de oplossing is en hoe groot het probleem van andere discriminatie is, is een ander verhaal.
Maar goed we dwalen nu wel erg van het onderwerp af.
Wel met toestemming.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef TLC het volgende:
Dat zeurwijf werkt niet eens voor de VNzij gebruikte alleen hun briefpapier
![]()
Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen. Discriminatie leidt tot een uniforme werkvloer, dat vraagt om noodmaatregelen en dus heeft men voorkeursbeleid ingevoerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze zegt juist dat het bestaan van positieve discriminatie aantoont dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en dat dat een probleem is. Ik ben heel benieuwd waarom zij dat denkt gezien positieve discriminatie in het leven is geroepen om de werkvloer gemengder te maken.
Even denken hoor. Een bedrijf nam dus vroeger alleen blanken aan omdat ze hierop selecteerden, 'buitenlanders' waren niet welkom. Op een gegeven moment dacht het bedrijf 'Hey verrek, we hebben alleen blanken dat klopt niet. Laten we maar buitenlanders aannemen!"quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:57 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen. Discriminatie leidt tot een uniforme werkvloer, dat vraagt om noodmaatregelen en dus heeft men voorkeursbeleid ingevoerd.
Jij mist het grotere geheel. Het afschaffen van Zwarte Piet zal tevens betekenen dat we een wereldspeler worden op de internationale handelsmarkt en dat het medicijn tegen kanker in de komende 3 jaar wordt gevonden in TU Delft.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
Gaat het nu opeens over discriminatie op de arbeidsmarkt? Dat is de schuld van zwarte piet? En dat probleem lost zich op door zwarte piet af te schaffen?
Het verband ontgaat me een beetje.
De Zwarte Piet is zogenaamd racistisch en wij zijn allemaal racistischer dan we denken. Zoiets is het.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
Gaat het nu opeens over discriminatie op de arbeidsmarkt? Dat is de schuld van zwarte piet? En dat probleem lost zich op door zwarte piet af te schaffen?
Nee, duh. Er waren nu eenmaal veel meer blanke Nederlanders dan mensen met een andere afkomst in Nederland. Als er 1000 blanken en 1 neger solliciteren op een baan is de kans nu eenmaal groter dat de baan naar een blanke gaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:57 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat die werkvloer nu niet gemengd is komt niet uit de lucht vallen.
Er is geen nieuw nieuws en alles is wel gezegd. Dus vervalt men in het standaard wij/zij geleuter waar half Fok! van volstaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:04 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nee, duh. Er waren nu eenmaal veel meer blanke Nederlanders dan mensen met een andere afkomst in Nederland. Als er 1000 blanken en 1 neger solliciteren op een baan is de kans nu eenmaal groter dat de baan naar een blanke gaat.
Lol zo wordt dat natuurlijk niet berekend...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:06 schreef bloodymary1 het volgende:
En het ligt er natuurlijk ook aan waar het bedrijf gevestigd is. Ik denk dat als je in Rotterdam werkt dat je meer kans hebt op een collega van buitenlandse afkomst dan hier in het Limburgse dorpje waar ik woon.
Dat is een ander (en idd een relevant) issue. De gestelde vraag was echter waarom sommige bedrijven roomblank waren als er geen sprake was van racisme. En dat is vanuit aantallen prima te verklaren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Lol zo wordt dat natuurlijk niet berekend...
Er wordt gekeken naar hoeveel keer een allochtoon gemiddeld moet solliciteren naar een baan en hoeveel keer een autochtoon gemiddeld moet solliciteren.
Dat heeft niets te maken met de verdeling allochtoon/autochtoon. Want in een gelijke situatie zouden die cijfers dicht bij elkaar moeten liggen.
Er staat dat een derde deel van de werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid in het verleden heeft toegepast of nog steeds toepast. Hiervan is 12% gestopt gestopt met het beleid.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je lult er maar een punt aan he. Nu heb je een rapport waaruit blijkt dat er actief wervingsacties zijn om aan allochtonen de voorkeur te geven en nu ben je nog niet tevreden. Wat wil je nu eigenlijk?
Nee, dat is dus niet de vraag, er wordt wel degelijk gekeken of de werkvloer een juiste afspiegeling is:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:12 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat is een ander (en idd een relevant) issue. De gestelde vraag was echter waarom sommige bedrijven roomblank waren als er geen sprake was van racisme. En dat is vanuit aantallen prima te verklaren.
(uit de pdf van Lavenderr)quote:De groepen waar het om gaat zijn vrouwen, allochtonen en gehandicapten of chronisch zieken. Het voorkeursbeleid voor deze groepen mag worden toegepast als hun vertegenwoordiging in bepaalde functies in een organisatie geen goede afspiegeling is van hun beschikbaarheid op de arbeidsmarkt voor deze functies
Jij hebt het rapport dus wél gelezen ipv gescand. Hulde.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er staat dat een derde deel van de werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid in het verleden heeft toegepast of nog steeds toepast. Hiervan is 12% gestopt gestopt met het beleid.
Laten we wel wezen, het feit dat door iets minder dan een derde deel v/d werkgevers uit de steekproef voorkeursbeleid wordt toegepast, wil natuurlijk niet zeggen discriminatie op de arbeidsmarkt bij het overige deel v/d werkgevers niet of nauwelijks meer voorkomt.
In hoeverre het voorkomt, geen idee, maar jouw artikel zegt in ieder geval niks over discriminatie op de arbeidsmarkt in z'n geheel.
dat spreekt inderdaad voor zich. stom van me.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jij mist het grotere geheel. Het afschaffen van Zwarte Piet zal tevens betekenen dat we een wereldspeler worden op de internationale handelsmarkt en dat het medicijn tegen kanker in de komende 3 jaar wordt gevonden in TU Delft.
het punt met racismeroepers is toch wel vaak dat ze vinden dat iedereen moet vinden dat iedereen gelijk is. Dat is niet zo. Er is gewoonweg verschil op diverse punten en juist doordat die punten krampachtig verzwegen moeten worden wordt er veel meer de nadruk op gelegd. Je mag niet zeggen dat jongens liever oorlogje spelen en meisjes liever moedertje voor een stel poppen. Dat is seksistisch. Je mag niet zeggen dat er in de modewereld meer homo's werken dan hetero's (omdat hetero's daar doorgaans gewoon geen interesse in hebben) want dan ben je homofoob. En noem zo maar op. Waarom moet iedereen persé gelijk zijn? Gelijke kansen op de arbeidsmarkt daargelaten, dat moet ook gewoon, moet je wel de verschillen kunnen benoemen zonder voor racist, xenofoob, homofoob, seksist of wat dan ook uitgemaakt te worden. Verschil is niet per definitie negatief en het is erg kut dat tegenwoordig iedereen op zijn woorden moet letten omdat hij anders direct in een negatief hokje wordt gepropt. Zo is inderdaad tegenwoordig alles al snel een -isme of een -fobie. Totaal onnodig en houdt alleen maar onbegrip en woede in stand. Sterker nog; het voedt dergelijke gevoelens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De Zwarte Piet is zogenaamd racistisch en wij zijn allemaal racistischer dan we denken. Zoiets is het.
Even los v/h feit dat de redenatie van Joanne35 niet echt sterk onderbouwd is, klopt wat jij zegt ook niet, aangezien positieve discriminatie niet kwam vanuit het bedrijfsleven, maar vanuit de overheid.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Even denken hoor. Een bedrijf nam dus vroeger alleen blanken aan omdat ze hierop selecteerden, 'buitenlanders' waren niet welkom. Op een gegeven moment dacht het bedrijf 'Hey verrek, we hebben alleen blanken dat klopt niet. Laten we maar buitenlanders aannemen!"
Waarom zou een bedrijf wat alleen blanken wil hebben dan overgaan op positieve discriminatie?
Probleem is dat er in de praktijk vaak op basis van m.i. slechte criteria groepen worden samengesteld. Bijvoorbeeld 'negers' of 'blanken'. Terwijl totaal geen sprake is van een homogene groep. Zelfs 'links' en 'rechts' worden te pas en te onpas misbruikt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
dat spreekt inderdaad voor zich. stom van me.
[..]
het punt met racismeroepers is toch wel vaak dat ze vinden dat iedereen moet vinden dat iedereen gelijk is. Dat is niet zo. Er is gewoonweg verschil op diverse punten en juist doordat die punten krampachtig verzwegen moeten worden wordt er veel meer de nadruk op gelegd. Je mag niet zeggen dat jongens liever oorlogje spelen en meisjes liever moedertje voor een stel poppen. Dat is seksistisch. Je mag niet zeggen dat er in de modewereld meer homo's werken dan hetero's (omdat hetero's daar doorgaans gewoon geen interesse in hebben) want dan ben je homofoob. En noem zo maar op. Waarom moet iedereen persé gelijk zijn? Gelijke kansen op de arbeidsmarkt daargelaten, dat moet ook gewoon, moet je wel de verschillen kunnen benoemen zonder voor racist, xenofoob, homofoob, seksist of wat dan ook uitgemaakt te worden. Verschil is niet per definitie negatief en het is erg kut dat tegenwoordig iedereen op zijn woorden moet letten omdat hij anders direct in een negatief hokje wordt gepropt. Zo is inderdaad tegenwoordig alles al snel een -isme of een -fobie. Totaal onnodig en houdt alleen maar onbegrip en woede in stand. Sterker nog; het voedt dergelijke gevoelens.
Dat kun je wel zeggen ja. Wat een idioot is dat. Insane indeed.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:39 schreef PowerLoungen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Sinterklaas__.html
Mongool is lekker bezig hoor
Eens. Het wordt een beetje een rare discussie als men relevante argumenten gaat wegcensureren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Walder_Frey het volgende:
Waarom worden er berichten verwijderd?? Het gaat toch duidelijk om datgene wat Insayno roept.
Haha die twitteraar Joey Mansveld ken ik gewoonquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:39 schreef PowerLoungen het volgende:
quote:Zwarte Piet wordt vergeleken met de Jodenvervolging tijdens de WOII! #schandalig #mafkees," schrijft Joey Mansveld op twitter."
Ik denk dat hij al aardig wat aandacht heeft gehad inmiddelsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie gewoon een heel domme jongen die wat roept maar zelf niet weet wát hij roept.
Geen aandacht aan besteden, dat is de grootste straf voor dat soort figuren.
Ja, hij is wel van de briljante vergelijkingen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:39 schreef PowerLoungen het volgende:
Iemand ging schijtlollig die belachelijke vergelijking verdedigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Walder_Frey het volgende:
Waarom worden er berichten verwijderd?? Het gaat toch duidelijk om datgene wat Insayno roept.
Op het moment dat jij de Zwarte Piet door zijn uiterlijk of om wat voor reden dan ook, ziet als symbool van het kolonialisme gaat de vergelijking wel degelijk tot op zekere hoogte op. Hij slaat alleen een belangrijke stap over.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie gewoon een heel domme jongen die wat roept maar zelf niet weet wát hij roept.
Geen aandacht aan besteden, dat is de grootste straf voor dat soort figuren.
Hij smeekt er gewoon om. Zijn grote voorbeeld zal Quinsy zijn. En Verena Schaap natuurlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat hij al aardig wat aandacht heeft gehad inmiddels
Mij ook. Ik dacht dat alleen Zwarte Pieten op de plantages werkten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:01 schreef Danny het volgende:
Wat een onzin. Discussieren mag, alleen wanneer Specularium het punt kan bevatten. Jammer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Iemand ging schijtlollig die belachelijke vergelijking verdedigen.
Dergelijk getroll hoef ik niet.
Die verdediging was volmaakt serieus. Dat je je dat niet kan voorstellen is precies het probleem van dit debat.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Iemand ging schijtlollig die belachelijke vergelijking verdedigen.
Dergelijk getroll hoef ik niet.
Ook leuk dat alle negers zich volgens hem zo voelen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, hij is wel van de briljante vergelijkingen.
Nouja, iedereen die hem afzeikt mag blijven staan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:05 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ook leuk dat alle negers zich volgens hem zo voelen.
Oh wacht...
Alleen jammer dat ik de persoon an sich compleet niet serieus kan nemen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:06 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nouja, iedereen die hem afzeikt mag blijven staan.
Iedereen die probeert zijn gedachtengang serieus te begrijpen wordt verwijderd.
En zo krijg je een prachtig debat. Volgens een zeker mod.
Vooral de manier waarop het was geschreven.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:05 schreef Grouch het volgende:
[..]
Die verdediging was volmaakt serieus.
Italiaanse vissers hebben zijn resten gestolen in Turkije en meegenomen naar Bari, waar ze nu in de Sint Nicolaas kerk liggen. Heb ik gezien afgelopen zomer!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Is er al voorbij gekomen dat Sint Nicolaas in Zuid-Turkije leefde, en zijn as later is overgebracht naar een gebied in Spanje waar Moren leefden?
En wederom: dat is precies het kernprobleem van dit hele gedoe. Mensen kunnen zich simpelweg geen voorstelling maken van het standpunt van de tegenstander - en proberen dat niet eens. Al 16 topics lang.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik de persoon an sich compleet niet serieus kan nemen.
http://www.benvolkers.com(...)-boot-vol-illegalen/quote:FRANSE KUSTWACHT ONDERSCHEPT BOOT VOL ILLEGALEN
NANTES/AMSTERDAM – De Franse kustwacht heeft dinsdagmiddag een boot onderschept met honderden illegalen aan boord. Naar verluidt was de boot, die vaart onder de Spaanse vlag, op weg naar Nederland. De gezagvoerder van het schip, een oude, ietwat verwarde man, is in hechtenis genomen. Hij wordt verdacht van mensenhandel, slavernij en het smokkelen van verboden, veelal goedkope namaakgoederen en een witte schimmel. Het schip, een feestelijk versierde stoomboot, ligt geankerd in de haven van Nantes en trekt veel bekijks van de lokale bewoners. De illegalen zijn ondergebracht in een tentenkamp even buiten de stad.
De boot werd opgemerkt door een groep Franse vissers in de Golf van Biskaje, die vervolgens de Franse kustwacht alarmeerde. Het was het met vlaggetjes versierde schip en het luidkeels gezang van de bemanning dat de aandacht trok van de vissers. In eerste instantie dacht Guillaume du Pain, kapitein en krabbenvisser uit Lyon, dat het ging om een boot vol feestvierende Somalische piraten. De Franse kustwacht rukte dan ook uit met grof geschut, maar al snel bleek dat de illegalen niet erg gevaarlijk waren. Wel stonden veel van hen strak van het suikergoed en bekogelden ze de Franse dienders met kleine ronde en vooral harde koekjes.
De Nederlandse autoriteiten hebben opgelucht gereageerd op het nieuws van de arrestatie van de vermeende slavenhandelaar. Volgens Rob van Lint, directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) hebben de Fransen ferm en adequaat gehandeld. “De Fransen kunnen trots zijn. Met de arrestatie van deze man is iedereen een hoop ellende bespaard. Stel je voor dat al deze illegalen ons land waren binnengetreden. De gevolgen waren catastrofaal geweest. Wat moeten onze kinderen wel niet denken als zij deze verwilderde mannen op straat zouden zien lopen? Je wordt er eng van.” Ook staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) is blij met de arrestatie. ”Frankrijk en Nederland geven een duidelijk signaal af. Deze mensen zijn niet welkom. Ze zijn illegaal en daarmee is de speculaaskoek op.”
Het is nog onduidelijk wat het lot is van de illegale bemanning van het schip. Mogelijk worden alle 326 mannen teruggestuurd naar Spanje waar zij asiel kunnen aanvragen. Een andere optie is dat de Fransen en de Nederlanders, op aandringen van de Verenigde Naties, de mannen inzetten bij een toekomstige anti-piraterij missie in Mali. De gearresteerde gezagvoerder, wiens naam anoniem blijft, staat begin december terecht. Bij een veroordeling hangt de man een gevangenisstraf van enkele honderden jaren boven het hoofd.
Veel plezier.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vooral de manier waarop het was geschreven.
Maar goed, klachten over moderatie mogen in Feedback. Misschien ga ik het straks lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |