abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132680306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:11 schreef Ill-Skillz het volgende:
En just for the record: niet omdat jij je username eer aandoet.
Kom je morgen wel terug? Ik wil namelijk die 'Skillz' van jou wel een keer meemaken...

Tot nu toe........ :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:15:25 #102
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132680319
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kom je morgen wel terug? Ik wil namelijk die 'Skillz' van jou wel een keer meemaken...

Tot nu toe........ :N
Nee, morgen is ie ziek
pi_132680326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat, en dat alleen, is waar ik tegen ageer. (En terdege rekening mee hou!)

Als je klaploper bent wordt alles betaald, loop je niet klap :9 , dan ben je de lul.
Precies. Vandaar ook mijn financiële beslissingen om "onafhankelijk" te worden van de maatschappij hierin. Ik ben dan ook voorstander van het onvoorwaardelijke basisinkomen, maar da's offtopic.
pi_132680341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:14 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Met een hypotheek van 500K heb je gewoon recht op bijstand. Als het verschil met de WOZ maar niet meer dan 42K is. Of je met 630 euro bijstand in de maand je huis lang kan aanhouden, is een ander verhaal...
Dat is waar, maar met zo'n hypotheek heb je dat bedrag aan aflossing natuurlijk al redelijk snel bereikt. Daarnaast hebben mensen met zo'n pandje vaak ook andere bezitten (spaargeld) die ze uitlsuiten voor bijstand. Maar het is mogelijk.

Het punt wat ik hiermee wilde maken was dat de bijstand niet voor deze groep mensen bedoeld is.
pi_132680344
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef hugecooll het volgende:
Nee, morgen is ie ziek
Oh ja... 'Ill' _O_
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:16:34 #106
179075 hugecooll
pi_132680347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Precies. Vandaar ook mijn financiële beslissingen om "onafhankelijk" te worden van de maatschappij hierin. Ik ben dan ook voorstander van het onvoorwaardelijke basisinkomen, maar da's offtopic.
maar ik wil best weten waarom je daarvoor bent
pi_132680441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

maar ik wil best weten waarom je daarvoor bent
Als je je baan kwijt raakt verlies je alles waar je hard voor gewerkt hebt. Geef je alles uit aan troep, hoeren (ik overdrijf, ik weet het) dan krijg je gratis geld in de vorm van allerlei complexe toeslagen en bijstand.
Waarom zou ik dan überhaupt sparen?
Oplossing: geef iedereen gewoon een onvoorwaardelijk basisinkomen (hoeft niet veel te zijn, bijv 750-1000,=) en schaf al die onzin (en ambtenaren die dat allemaal moeten controleren) af. Dan kunnen die iets gaan doen dat echt nut toevoegt aan de maatschappij en hoeven mensen die gespaard hebben niet te vrezen alles zonder dat het in hun macht ligt, te verliezen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:22:29 #108
179075 hugecooll
pi_132680462
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:21 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Als je je baan kwijt raakt verlies je alles waar je hard voor gewerkt hebt. Geef je alles uit aan troep, hoeren (ik overdrijf, ik weet het) dan krijg je gratis geld in de vorm van allerlei complexe toeslagen en bijstand.
Waarom zou ik dan überhaupt sparen?
Oplossing: geef iedereen gewoon een onvoorwaardelijk basisinkomen (hoeft niet veel te zijn, bijv 750,=) en schaf al die onzin (en ambtenaren die dat allemaal moeten controleren) af. Dan kunnen die iets gaan doen dat echt nut toevoegt aan de maatschappij en hoeven mensen die gespaard hebben niet te vrezen alles zonder dat het in hun macht ligt, te verliezen.
een 'onvoorwaardelijk' basisinkomen scheen minder interessant te zijn dan een voorwaardelijk basisinkomen, voor zover ik me kan herinneren. Iedereen 750-1000 is natuurlijk ook wel een belachelijk hoog bedrag btw
pi_132680473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:22 schreef hugecooll het volgende:

[..]

een 'onvoorwaardelijk' basisinkomen scheen minder interessant te zijn dan een voorwaardelijk basisinkomen, voor zover ik me kan herinneren
het scheen van niet, kan ik me herinneren. Vele miljarden rondpompen voor ambtenaren en complexe regeltjes is niet minstens even krankzinnig? Dit levert 0,0 maatschappelijk nuttigs op.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:25:52 #110
179075 hugecooll
pi_132680517
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:23 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

het scheen van niet, kan ik me herinneren. Vele miljarden rondpompen voor ambtenaren en complexe regeltjes is niet minstens even krankzinnig?
Naja 750-1000 per persoon is, momenteel, onbetaalbaar. Maar voor de concurrentiepositie van bijvoorbeeld kleine zelfstandigen e.d. is een obi wel interessant
pi_132680591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja 750-1000 per persoon is, momenteel, onbetaalbaar. Maar voor de concurrentiepositie van bijvoorbeeld kleine zelfstandigen e.d. is een obi wel interessant
Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren en gratis geld die te maken hebben met uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.
De economische positie wordt sterker omdat je ook het minimumloon kan afschaffen.
Maar, dit is offtopic. Op naar hypotheekvrij!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:31:17 #112
179075 hugecooll
pi_132680607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:30 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren rond uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.
De economische positie wordt sterker omdat je ook het minimumloon kan afschaffen.
Oh juist, ik dacht dat dit een ander topic was dat eigenlijk al klaar was :')
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:27:40 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132682403
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:28 schreef Blik het volgende:
Bijvlagenzinvol heeft al wel vaker in dit topic door laten schemeren dat hij nul problemen heeft met bijstandsfraude
In dit geval zou ik er ook geen moeite mee hebben. Ik betaal verdorie net zo goed belasting als pipo de pauper die al zijn geld erdoorheen jaagt en die zou wel bijstand krijgen en ik niet? Ga nou gauw. Zodra ik het idee ga krijgen dat ik bijstand nodig ga hebben is mijn spaargeld ook ineens verdwenen hoor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_132682449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In dit geval zou ik er ook geen moeite mee hebben. Ik betaal verdorie net zo goed belasting als pipo de pauper die al zijn geld erdoorheen jaagt en die zou wel bijstand krijgen en ik niet? Ga nou gauw. Zodra ik het idee ga krijgen dat ik bijstand nodig ga hebben is mijn spaargeld ook ineens verdwenen hoor.
Ze zitten er verdomme ook bovenop ook hè?

NWS / VVD: Laat hele familie bloeden bij belastingfraude
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:37:27 #115
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132682502
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Probleem is dat dat zo lastig is in dit land. Spaar je dan wordt je geld belast, heb je een eigen huis en dat afgelost dan verzint de overheid wel weer iets om een deel daarvan af te pakken (zorg zelf betalen plannetje bv) , inkomstenbelasting is behoorlijk hoog hier (al schijnt dat binnenkort te gaan dalen icm een afbouw van de HRA waardoor aflossen dan weer gestimuleerd wordt) en alles gaat zo adhoc hier. Je kan nergens echt vanop aan want morgen verzint de overheid weer een ander regeltje of wetje om jouw geld uit de zakken te kloppen.

Arm en afhankelijk zijn wordt hier echt gestimuleerd, gewoon misselijkmakend :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:30 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren en gratis geld die te maken hebben met uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.
En hoeveel mensen gaan er denk je nog werken, of in elk geval fulltime werken denk je als ze elke maand toch wel 1000 euro gestort krijgen :') Behalve dat de arbeidsparticipatie tot een diepterecord zal dalen verzwak je tevens onze economie en onze concurrentiepositie op de wereld, komen er overal parasieten vandaan die ook het basisinkomen wel mee willen nemen naar polen, bulgarije etc. de inflatie zal de lucht in schieten (als iedereen morgen miljonair wordt kost je brood morgen ook minstens 1 miljoen)
Nee , het klinkt leuk (als je communist in hart en nieren bent) maar dat gaat echt nevernooitniet werken.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:40:09 #116
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132682526
mag weg
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:44:15 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132684691
Bijzondere bijstandsdiscussie :)

Twee zaken:

- Een vader die al 3.5 jaar werkeloos is, doet toch iets fout. Waarom accepteren we dat zo makkelijk? Dwing iemand alles aan te pakken, krantenwijk, stront ruimen bij de boer, komkommers plukken enz. EN/OF:

- Je biedt als overheid een prestatiegebonden vangnet aan. Alle zaken waar nu op gekort wordt door lokale overheden, zoals plantsoenendienst enz. laat je uitvoeren door mensen in de bijstand. Je geeft ze hun uitkering als vergoeding voor gedane arbeid Het geld krijgen ze tenslotte al, waarom dan niet om een prestatie vragen? Maximaal 28 uur per week, zodat ze sowieso één volledige dag hebben om verder te kijken.
pi_132685340
+1 Coelho
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_132686459
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 29 oktober 2013 08:37 schreef Metro2005 het

En hoeveel mensen gaan er denk je nog werken, of in elk geval fulltime werken denk je als ze elke maand toch wel 1000 euro gestort krijgen :') Behalve dat de arbeidsparticipatie tot een diepterecord zal dalen verzwak je tevens onze economie en onze concurrentiepositie op de wereld, komen er overal parasieten vandaan die ook het basisinkomen wel mee willen nemen naar polen, bulgarije etc. de inflatie zal de lucht in schieten (als iedereen morgen miljonair wordt kost je brood morgen ook minstens 1 miljoen)
Nee , het klinkt leuk (als je communist in hart en nieren bent) maar dat gaat echt nevernooitniet werken.
Wat is precies zo goed aan fulltime werken?
Waarom zouden ineens allerlei parasieten op ons land afkomen, we hebben nu toch ook bijstand?
Waarom zal de inflatie toenemen? We verdelen nu toch ook bijstand, huurtoeslag, hra, kindersubsidie en wat al niet?
Hoe kan het precies dat iedereen miljonair wordt bij een OBI?
Wat heeft een OBI precies met het communisme te maken? Ik mis even de link.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:45:44 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132687682
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:54 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Wat is precies zo goed aan fulltime werken?
Omdat er werk verzet moet worden? Of heb je liever geen brood op de plank en stroom uit het stopcontact?
quote:
Waarom zouden ineens allerlei parasieten op ons land afkomen, we hebben nu toch ook bijstand?
Daar wordt nu al dankbaar gebruik van gemaakt door allerhande buitelanders (polen, bulgaren, en nog veel meer)

quote:
Waarom zal de inflatie toenemen? We verdelen nu toch ook bijstand, huurtoeslag, hra,
kindersubsidie en wat al niet?
Wat gebeurt er als iedereen morgen miljonair wordt? Dan is de munt geen zak meer waard. Zelfde verhaal als wanneer je iedereen standaard maar 1000 euro elke maand geeft maar dan in iets mindere mate. Geld heeft een bepaalde waarde omdat er arbeid / een prestatie tegenover staat. Laat je dat laatste weg dan daalt de waarde die je aan geld toekent.

quote:
Wat heeft een OBI precies met het communisme te maken? Ik mis even de link.
Communisme is iedereen proberen even 'rijk' te maken, dat doet het basisinkomen ook. Kijk maar hoe goed dat overal gewerkt heeft.

Dat ik dit soort dingen moet uitleggen :{
pi_132688269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat er werk verzet moet worden? Of heb je liever geen brood op de plank en stroom uit het stopcontact?

[..]

Daar wordt nu al dankbaar gebruik van gemaakt door allerhande buitelanders (polen, bulgaren, en nog veel meer)

[..]

Wat gebeurt er als iedereen morgen miljonair wordt? Dan is de munt geen zak meer waard. Zelfde verhaal als wanneer je iedereen standaard maar 1000 euro elke maand geeft maar dan in iets mindere mate. Geld heeft een bepaalde waarde omdat er arbeid / een prestatie tegenover staat. Laat je dat laatste weg dan daalt de waarde die je aan geld toekent.

[..]

Communisme is iedereen proberen even 'rijk' te maken, dat doet het basisinkomen ook. Kijk maar hoe goed dat overal gewerkt heeft.

Mijn vriendin komt uit Bulgarije en die hebben geen recht op bijstand hoor. Alleen zorgtoeslag. Maar betalen ook zorgverzekering.
pi_132689667
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Heel veel werk dat geld oplevert, is totaal overbodig. Heel veel werk wat wel gebeuren moet, wordt niet gedaan omdat mensen niet ervan rond kunnen komen. Vrijwilligerswerk, verzorgen van anderen, cultuur. Het kan allemaal niet omdat je geld nodig hebt.
Je opmerking waarom ik geen brood of stroom wil hebben, slaat natuurlijk nergens op en heeft ook niets te maken met OBI.
[..]
quote:
Je zei dat er meer mensen hiernaar toe zouden komen, dat is dus blijkbaar toch niet zo. Polen, Bulgaren hebben geen recht op Bijstand of een OBI. Dat heeft alleen een Nederlands burger. Net zoals jij geen bijstand in Bulgarije aan kan vragen.

quote:
Je hebt de vraag hoe iedereen met 1000/maand OBI opeens miljonair wordt, niet beantwoord.
[..]
quote:
Klopt, en dat doet het OBI dus niet. Vergelijk het dan ook niet. Met OBI stop het het onnodig herverdelen van allerlei krankzinnige subsidies. Je gooit juist alle subsidies op 1 hoop en deel je dat door het aantal inwoners. Zie dan zelf maar wat je er mee gaat doen. Niets houdt je tegen om een eigen bedrijf te starten of een fulltime baan te nemen.
[/quote]
quote:
Je legt niets uit, je antwoord maakt alleen duidelijk dat je totaal niet weet wat het OBI inhoudt.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:32:49 #123
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_132690071
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Heel veel werk dat geld oplevert, is totaal overbodig. Heel veel werk wat wel gebeuren moet, wordt niet gedaan omdat mensen niet ervan rond kunnen komen. Vrijwilligerswerk, verzorgen van anderen, kunst. Het kan allemaal niet omdat je geld nodig hebt.
Verzorgen van anderen is gewoon een baan en wordt gewoon voldoende betaald om van rond te komen. Vrijwilligerswerk kun je ook laten doen door werklozen en ouderen en kunst.... tja als mensen geld ervoor over hebben omdat je talent hebt kun je er ook van leven. Ben je zo 'n prutser (zoals 95% van de 'artistieke mensen' ) dan levert dat inderdaad geen klap op en moet je nuttiger werk gaan doen zoals billetjes wassen.

quote:
Je opmerking waarom ik geen brood of stroom wil hebben, slaat natuurlijk nergens op en heeft ook niets te maken met OBI.
Jij denkt dat mensen ineens massaal gratis de billetjes van ouderen gaan wassen en voor noppes om 4u 's ochtends brood gaan staan bakken voor je? En die stroomcentrales werken ook niet vanzelf.

quote:
Je hebt de vraag hoe iedereen met 1000/maand OBI opeens miljonair wordt, niet beantwoord.
Dat stel ik ook helemaal niet, ik trok een vergelijking.

quote:
Klopt, en dat doet het OBI dus niet. Vergelijk het dan ook niet. Met OBI stop het het onnodig herverdelen van allerlei krankzinnige subsidies. Je gooit juist alle subsidies op 1 hoop en deel je dat door het aantal inwoners. Zie dan zelf maar wat je er mee gaat doen. Niets houdt je tegen om een eigen bedrijf te starten of een fulltime baan te nemen.
[quote]
Je bent echt te naïef dat je denkt dat mensen nog hun nest uitkomen als de basis toch al geregeld is.
De enige gevolgen die je gaat zien is dat 90% van de mensen niet meer gaat werken.

[quote]
Je legt niets uit, het maakt alleen duidelijk dat je totaal niet weet wat het OBI inhoudt.
En jij laat duidelijk zien dat je vreselijk naïef bent over hoe mensen denken over dit soort dingen.
Kijk maar naar hoeveel er gefraudeerd werd of wordt met uitkeringen. Zodra mensen gratis geld krijgen en her en der een beetje zwart bijbeunen vinden ze het wel goed.
Newsflash: Mensen werken omdat het geld oplevert, krijgen ze dat geld zo in hun schoot geworpen dan werkt er niemand meer.

Dat soort dingen gaat gewoon niet werken in de praktijk. Als je dan zo graag van alle subsidies, toeslagen etc af wil (ik iig wel) dan moet je gewoon de belasting verlagen en tegen je bevolking zeggen: Vanaf nu regelen wij (de overheid) uitsluitend nog een paar dingen: Veiligheid, infrastuctuur en een basis scholing en voor de mensen die niet kunnen werken regelen we een basis uitkering.
De rest allemaal niet meer. In ruil daarvoor krijg je een belastingverlaging van 80% maar moet je wel verder alles zelf betalen. Dat betekent dat mensen er maandelijks honderden tot duizenden euro's op vooruit gaan waar ze zelf kunnen sparen voor hun pensioen (soort 401k) , zelf een potje 'werkeloos' kunnen maken, zelf een potje 'prepensioen' kunnen maken etc. Dat dwingt niet alle financiele discipline af maar je geeft mensen ook veel meer het gevoel dat ze zélf de regie over hun leven hebben. Doe je het financieel slecht? dan is dat waarschijnlijk je eigen schuld en los je het maar op, doe je het financieel goed? Prima, goed voor jou.

Eigen verantwoording. Jij verkondigt EXACT het tegenover gestelde. Niemand heeft meer enige verantwoording ergens voor , je krijgt je geld immers toch wel.

Maar het is duidelijk dat we het niet eens gaan worden dus back on topic en voor shit and giggles, open een nieuw topic hierover :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:02:28 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_132690866
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:32 schreef Metro2005 het volgende:

Maar het is duidelijk dat we het niet eens gaan worden dus back on topic en voor shit and giggles, open een nieuw topic hierover :)

Laten we het inderdaad weer over het nut of gebruik aan nut hebben van aflossen :)
pi_132692380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Laten we het inderdaad weer over het nut of gebruik aan nut hebben van aflossen :)
Het is nuttig voor jezelf want je schuldenlast wordt minder.
Het is nuttig voor de bank want die hebben meer eigen vermogen nodig dankzij strengere regels.
Het is nuttig voor de belastingbetaler want die hoeft minder renteaftrek te betalen.
Het is nuttig voor je omgeving want je hebt een hoop geld in je huisje gestoken, dus gaat er hopelijk zuinig mee om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')