Kom je morgen wel terug? Ik wil namelijk die 'Skillz' van jou wel een keer meemaken...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:11 schreef Ill-Skillz het volgende:
En just for the record: niet omdat jij je username eer aandoet.
Nee, morgen is ie ziekquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kom je morgen wel terug? Ik wil namelijk die 'Skillz' van jou wel een keer meemaken...
Tot nu toe........![]()
Precies. Vandaar ook mijn financiële beslissingen om "onafhankelijk" te worden van de maatschappij hierin. Ik ben dan ook voorstander van het onvoorwaardelijke basisinkomen, maar da's offtopic.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat, en dat alleen, is waar ik tegen ageer. (En terdege rekening mee hou!)
Als je klaploper bent wordt alles betaald, loop je niet klap, dan ben je de lul.
Dat is waar, maar met zo'n hypotheek heb je dat bedrag aan aflossing natuurlijk al redelijk snel bereikt. Daarnaast hebben mensen met zo'n pandje vaak ook andere bezitten (spaargeld) die ze uitlsuiten voor bijstand. Maar het is mogelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:14 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Met een hypotheek van 500K heb je gewoon recht op bijstand. Als het verschil met de WOZ maar niet meer dan 42K is. Of je met 630 euro bijstand in de maand je huis lang kan aanhouden, is een ander verhaal...
maar ik wil best weten waarom je daarvoor bentquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Precies. Vandaar ook mijn financiële beslissingen om "onafhankelijk" te worden van de maatschappij hierin. Ik ben dan ook voorstander van het onvoorwaardelijke basisinkomen, maar da's offtopic.
Als je je baan kwijt raakt verlies je alles waar je hard voor gewerkt hebt. Geef je alles uit aan troep, hoeren (ik overdrijf, ik weet het) dan krijg je gratis geld in de vorm van allerlei complexe toeslagen en bijstand.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
maar ik wil best weten waarom je daarvoor bent
een 'onvoorwaardelijk' basisinkomen scheen minder interessant te zijn dan een voorwaardelijk basisinkomen, voor zover ik me kan herinneren. Iedereen 750-1000 is natuurlijk ook wel een belachelijk hoog bedrag btwquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:21 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Als je je baan kwijt raakt verlies je alles waar je hard voor gewerkt hebt. Geef je alles uit aan troep, hoeren (ik overdrijf, ik weet het) dan krijg je gratis geld in de vorm van allerlei complexe toeslagen en bijstand.
Waarom zou ik dan überhaupt sparen?
Oplossing: geef iedereen gewoon een onvoorwaardelijk basisinkomen (hoeft niet veel te zijn, bijv 750,=) en schaf al die onzin (en ambtenaren die dat allemaal moeten controleren) af. Dan kunnen die iets gaan doen dat echt nut toevoegt aan de maatschappij en hoeven mensen die gespaard hebben niet te vrezen alles zonder dat het in hun macht ligt, te verliezen.
het scheen van niet, kan ik me herinneren. Vele miljarden rondpompen voor ambtenaren en complexe regeltjes is niet minstens even krankzinnig? Dit levert 0,0 maatschappelijk nuttigs op.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
een 'onvoorwaardelijk' basisinkomen scheen minder interessant te zijn dan een voorwaardelijk basisinkomen, voor zover ik me kan herinneren
Naja 750-1000 per persoon is, momenteel, onbetaalbaar. Maar voor de concurrentiepositie van bijvoorbeeld kleine zelfstandigen e.d. is een obi wel interessantquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:23 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
het scheen van niet, kan ik me herinneren. Vele miljarden rondpompen voor ambtenaren en complexe regeltjes is niet minstens even krankzinnig?
Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren en gratis geld die te maken hebben met uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja 750-1000 per persoon is, momenteel, onbetaalbaar. Maar voor de concurrentiepositie van bijvoorbeeld kleine zelfstandigen e.d. is een obi wel interessant
Oh juist, ik dacht dat dit een ander topic was dat eigenlijk al klaar wasquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:30 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren rond uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.
De economische positie wordt sterker omdat je ook het minimumloon kan afschaffen.
Maar, dit is offtopic. Op naar hypotheekvrij!
In dit geval zou ik er ook geen moeite mee hebben. Ik betaal verdorie net zo goed belasting als pipo de pauper die al zijn geld erdoorheen jaagt en die zou wel bijstand krijgen en ik niet? Ga nou gauw. Zodra ik het idee ga krijgen dat ik bijstand nodig ga hebben is mijn spaargeld ook ineens verdwenen hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:28 schreef Blik het volgende:
Bijvlagenzinvol heeft al wel vaker in dit topic door laten schemeren dat hij nul problemen heeft met bijstandsfraude
Ze zitten er verdomme ook bovenop ook hè?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In dit geval zou ik er ook geen moeite mee hebben. Ik betaal verdorie net zo goed belasting als pipo de pauper die al zijn geld erdoorheen jaagt en die zou wel bijstand krijgen en ik niet? Ga nou gauw. Zodra ik het idee ga krijgen dat ik bijstand nodig ga hebben is mijn spaargeld ook ineens verdwenen hoor.
Probleem is dat dat zo lastig is in dit land. Spaar je dan wordt je geld belast, heb je een eigen huis en dat afgelost dan verzint de overheid wel weer iets om een deel daarvan af te pakken (zorg zelf betalen plannetje bv) , inkomstenbelasting is behoorlijk hoog hier (al schijnt dat binnenkort te gaan dalen icm een afbouw van de HRA waardoor aflossen dan weer gestimuleerd wordt) en alles gaat zo adhoc hier. Je kan nergens echt vanop aan want morgen verzint de overheid weer een ander regeltje of wetje om jouw geld uit de zakken te kloppen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:15 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Precies. Vandaar ook mijn financiële beslissingen om "onafhankelijk" te worden van de maatschappij hierin. Ik ben dan ook voorstander van het onvoorwaardelijke basisinkomen, maar da's offtopic.
En hoeveel mensen gaan er denk je nog werken, of in elk geval fulltime werken denk je als ze elke maand toch wel 1000 euro gestort krijgenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:30 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Het is wel betaalbaar. Je schaft alle ambtenaren en gratis geld die te maken hebben met uitkeringen, subsidies, kindertoeslag, bijstand, pensioen, studiebeurzen en dergelijke af. Dan heb je al het grootste deel van het bedrag dat een obi kost.
De economische positie wordt sterker omdat je ook het minimumloon kan afschaffen.
Maar, dit is offtopic. Op naar hypotheekvrij!
Wat is precies zo goed aan fulltime werken?quote:[b]Op dinsdag 29 oktober 2013 08:37 schreef Metro2005 het
En hoeveel mensen gaan er denk je nog werken, of in elk geval fulltime werken denk je als ze elke maand toch wel 1000 euro gestort krijgenBehalve dat de arbeidsparticipatie tot een diepterecord zal dalen verzwak je tevens onze economie en onze concurrentiepositie op de wereld, komen er overal parasieten vandaan die ook het basisinkomen wel mee willen nemen naar polen, bulgarije etc. de inflatie zal de lucht in schieten (als iedereen morgen miljonair wordt kost je brood morgen ook minstens 1 miljoen)
Nee , het klinkt leuk (als je communist in hart en nieren bent) maar dat gaat echt nevernooitniet werken.
Omdat er werk verzet moet worden? Of heb je liever geen brood op de plank en stroom uit het stopcontact?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:54 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Wat is precies zo goed aan fulltime werken?
Daar wordt nu al dankbaar gebruik van gemaakt door allerhande buitelanders (polen, bulgaren, en nog veel meer)quote:Waarom zouden ineens allerlei parasieten op ons land afkomen, we hebben nu toch ook bijstand?
Wat gebeurt er als iedereen morgen miljonair wordt? Dan is de munt geen zak meer waard. Zelfde verhaal als wanneer je iedereen standaard maar 1000 euro elke maand geeft maar dan in iets mindere mate. Geld heeft een bepaalde waarde omdat er arbeid / een prestatie tegenover staat. Laat je dat laatste weg dan daalt de waarde die je aan geld toekent.quote:Waarom zal de inflatie toenemen? We verdelen nu toch ook bijstand, huurtoeslag, hra,
kindersubsidie en wat al niet?
Communisme is iedereen proberen even 'rijk' te maken, dat doet het basisinkomen ook. Kijk maar hoe goed dat overal gewerkt heeft.quote:Wat heeft een OBI precies met het communisme te maken? Ik mis even de link.
Mijn vriendin komt uit Bulgarije en die hebben geen recht op bijstand hoor. Alleen zorgtoeslag. Maar betalen ook zorgverzekering.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Omdat er werk verzet moet worden? Of heb je liever geen brood op de plank en stroom uit het stopcontact?
[..]
Daar wordt nu al dankbaar gebruik van gemaakt door allerhande buitelanders (polen, bulgaren, en nog veel meer)
[..]
Wat gebeurt er als iedereen morgen miljonair wordt? Dan is de munt geen zak meer waard. Zelfde verhaal als wanneer je iedereen standaard maar 1000 euro elke maand geeft maar dan in iets mindere mate. Geld heeft een bepaalde waarde omdat er arbeid / een prestatie tegenover staat. Laat je dat laatste weg dan daalt de waarde die je aan geld toekent.
[..]
Communisme is iedereen proberen even 'rijk' te maken, dat doet het basisinkomen ook. Kijk maar hoe goed dat overal gewerkt heeft.
Dat ik dit soort dingen moet uitleggen
Heel veel werk dat geld oplevert, is totaal overbodig. Heel veel werk wat wel gebeuren moet, wordt niet gedaan omdat mensen niet ervan rond kunnen komen. Vrijwilligerswerk, verzorgen van anderen, cultuur. Het kan allemaal niet omdat je geld nodig hebt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Omdat er werk verzet moet worden? Of heb je liever geen brood op de plank en stroom uit het stopcontact?
Je zei dat er meer mensen hiernaar toe zouden komen, dat is dus blijkbaar toch niet zo. Polen, Bulgaren hebben geen recht op Bijstand of een OBI. Dat heeft alleen een Nederlands burger. Net zoals jij geen bijstand in Bulgarije aan kan vragen.quote:Daar wordt nu al dankbaar gebruik van gemaakt door allerhande buitelanders (polen, bulgaren, en nog veel meer)
Je hebt de vraag hoe iedereen met 1000/maand OBI opeens miljonair wordt, niet beantwoord.quote:Wat gebeurt er als iedereen morgen miljonair wordt? Dan is de munt geen zak meer waard. Zelfde verhaal als wanneer je iedereen standaard maar 1000 euro elke maand geeft maar dan in iets mindere mate. Geld heeft een bepaalde waarde omdat er arbeid / een prestatie tegenover staat. Laat je dat laatste weg dan daalt de waarde die je aan geld toekent.
Klopt, en dat doet het OBI dus niet. Vergelijk het dan ook niet. Met OBI stop het het onnodig herverdelen van allerlei krankzinnige subsidies. Je gooit juist alle subsidies op 1 hoop en deel je dat door het aantal inwoners. Zie dan zelf maar wat je er mee gaat doen. Niets houdt je tegen om een eigen bedrijf te starten of een fulltime baan te nemen.quote:Communisme is iedereen proberen even 'rijk' te maken, dat doet het basisinkomen ook. Kijk maar hoe goed dat overal gewerkt heeft.
Je legt niets uit, je antwoord maakt alleen duidelijk dat je totaal niet weet wat het OBI inhoudt.quote:Dat ik dit soort dingen moet uitleggen
Verzorgen van anderen is gewoon een baan en wordt gewoon voldoende betaald om van rond te komen. Vrijwilligerswerk kun je ook laten doen door werklozen en ouderen en kunst.... tja als mensen geld ervoor over hebben omdat je talent hebt kun je er ook van leven. Ben je zo 'n prutser (zoals 95% van de 'artistieke mensen' ) dan levert dat inderdaad geen klap op en moet je nuttiger werk gaan doen zoals billetjes wassen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:15 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Heel veel werk dat geld oplevert, is totaal overbodig. Heel veel werk wat wel gebeuren moet, wordt niet gedaan omdat mensen niet ervan rond kunnen komen. Vrijwilligerswerk, verzorgen van anderen, kunst. Het kan allemaal niet omdat je geld nodig hebt.
Jij denkt dat mensen ineens massaal gratis de billetjes van ouderen gaan wassen en voor noppes om 4u 's ochtends brood gaan staan bakken voor je? En die stroomcentrales werken ook niet vanzelf.quote:Je opmerking waarom ik geen brood of stroom wil hebben, slaat natuurlijk nergens op en heeft ook niets te maken met OBI.
Dat stel ik ook helemaal niet, ik trok een vergelijking.quote:Je hebt de vraag hoe iedereen met 1000/maand OBI opeens miljonair wordt, niet beantwoord.
En jij laat duidelijk zien dat je vreselijk naïef bent over hoe mensen denken over dit soort dingen.quote:Klopt, en dat doet het OBI dus niet. Vergelijk het dan ook niet. Met OBI stop het het onnodig herverdelen van allerlei krankzinnige subsidies. Je gooit juist alle subsidies op 1 hoop en deel je dat door het aantal inwoners. Zie dan zelf maar wat je er mee gaat doen. Niets houdt je tegen om een eigen bedrijf te starten of een fulltime baan te nemen.
Dat ik dit soort dingen moet uitleggen
[quote]
Je bent echt te naïef dat je denkt dat mensen nog hun nest uitkomen als de basis toch al geregeld is.
De enige gevolgen die je gaat zien is dat 90% van de mensen niet meer gaat werken.
[quote]
Je legt niets uit, het maakt alleen duidelijk dat je totaal niet weet wat het OBI inhoudt.
Laten we het inderdaad weer over het nut of gebruik aan nut hebben van aflossenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:32 schreef Metro2005 het volgende:
Maar het is duidelijk dat we het niet eens gaan worden dus back on topic en voor shit and giggles, open een nieuw topic hierover
Het is nuttig voor jezelf want je schuldenlast wordt minder.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we het inderdaad weer over het nut of gebruik aan nut hebben van aflossen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |