In dat debat? Deed hij dit dan vooral aan het begin? En wat zei hij precies over haar? Ik heb namelijk alleen het laatste deel gezien en ben die uitspraken toen in ieder geval niet tegengekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:49 schreef IntensiveGary het volgende:
Ook mooi: gisteren Alex van Stipriaan (hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam en conservator Tropen Museum Amsterdam en uiteraard lelieblank) in diverse programma's horen beweren dat Shepherd zo'n topwijf was. Lex valt dus ook keihard door de mand. Wat een afgang
Zie nou wel dat die zelfverheerlijkte humane goeddoeners (lees: links) zo slim niet zijn?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:49 schreef IntensiveGary het volgende:
Ook mooi: gisteren Alex van Stipriaan (hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam en conservator Tropen Museum Amsterdam en uiteraard lelieblank) in diverse programma's horen beweren dat Shepherd zo'n topwijf was. Lex valt dus ook keihard door de mand. Wat een afgang
Ik ben ervan overtuigd dat racisme onder blanken geen groot probleem is in Nederland. Ik maak me wel grote zorgen over fanatieke discriminatie vanuit minderheidsgroepen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus je wilt echt gaan ontkennen dat Nederland racistisch is?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zie nou wel dat die zelfverheerlijkte humane goeddoeners (lees: links) zo slim niet zijn?
Definieer 'Nederland is racistisch'. Zijn alle Nederlanders racistisch? Is een enkeling racistisch? Is de overheid racistisch? Zijn de blanken racistisch? Zijn de gekleurden racistisch? Zijn de Polen racistisch? Zijn winkels racistisch? Zijn uitgaansgelegenheden racistisch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus je wilt echt gaan ontkennen dat Nederland racistisch is?
Wauw. Ik ben het gewoon met je eens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Definieer 'Nederland is racistisch'. Zijn alle Nederlanders racistisch? Is een enkeling racistisch? Is de overheid racistisch? Zijn de blanken racistisch? Zijn de gekleurden racistisch? Zijn de Polen racistisch? Zijn winkels racistisch? Zijn uitgaansgelegenheden racistisch?
Je moet wat beter je best doen dit te formuleren.
zijn we niet allemaal racistisch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Definieer 'Nederland is racistisch'. Zijn alle Nederlanders racistisch? Is een enkeling racistisch? Is de overheid racistisch? Zijn de blanken racistisch? Zijn de gekleurden racistisch? Zijn de Polen racistisch? Zijn winkels racistisch? Zijn uitgaansgelegenheden racistisch?
Je moet wat beter je best doen dit te formuleren.
Ik meen in Nieuwsuur en/of Tweevandaag. Daar werd gevraagd of hij haar kende. Hij antwoordde bevestigend. Daarna werd hem gevraagd of ze van enig belang was. "Ja, want VN". Verder vertelde hij dat hij haar kende als zeer aardig persoon. Uiteraard werd hij geconfronteerd met haar verhaal van de dag ervoor en daar werd door hem wat luchtig over gedaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In dat debat? Deed hij dit dan vooral aan het begin? En wat zei hij precies over haar? Ik heb namelijk alleen het laatste deel gezien en ben die uitspraken toen in ieder geval niet tegengekomen.
O my gawd.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wauw. Ik ben het gewoon met je eens.
Eerlijk gezegd vind ik dat als dit waar is de VN behoorlijk traag in gang schiet met erop te reageren ...quote:
Waarom maak je je daar wel zorgen over en wat voor fanatieke discriminatie vanuit minderheidsgroepen doel je precies op?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat racisme onder blanken geen groot probleem is in Nederland. Ik maak me wel grote zorgen over fanatieke discriminatie vanuit minderheidsgroepen.
Nee. Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:55 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zijn we niet allemaal racistisch?
Dus we zijn er met zijn allen ingetrapt?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:41 schreef Cobra4 het volgende:
'Piet mag zwart blijven!'
AMSTERDAM -
We hoeven ons geen zorgen te maken, Zwarte Piet blijft! Ondanks alle ophef over het Sinterklaasfeest die VN-consultant Verene Shepherd veroorzaakte. Zij heeft er namelijk helemaal niks over te zeggen...
Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco in Het Laatste Nieuws. Volgens Jacobs is Shepherd ingezet in een vooropgezet spel van belangengroepen die de strijd tegen racisme zo vaak mogelijk op de agenda willen krijgen.
Jacobs benadrukt dat alleen Unesco beslist over de erkenning van Sinterklaas als erfgoed. En daar hebben ze helemaal geen probleem met een Zwarte Piet, aldus Jacobs.
Misbruikt
Volgens de Unesco-vertegenwoordiger bekleedt Verene Shepherd bovendien geen enkele serieuze positie bij de VN. ,,Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen", aldus Jacobs. ,,De vier ondertekenaars van die brief over de 'racistische traditie' behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties' voor eigen gebruik."
Wat Jacobs en Unesco betreft mag de trouwe knecht van Sinterklaas dus aan de slag blijven, én bovendien mag hij gerust zwart zijn. "Deze overdreven actie neemt de magie van Sinterklaas weg", besluit Jacobs.
Onbereikbaar
De bron van alle ophef, Verene Shepherd, is overigens onbereikbaar voor de delegatie van leden uit de Eerste en Tweede Kamer die bij de Verenigde Naties in New York op bezoek is.
Onder anderen Tweede Kamerlid Van Toorenburg (CDA) eiste tijdens haar bezoek aan de Amerikaanse metropool opheldering van Shepherd. Maar de VN-medewerkster, die inmiddels door het leven gaat als zeurpiet, geeft niet thuis.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)art_blijven____.html
Verene is een hoax.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus we zijn er met zijn allen ingetrapt?
Nou voornamelijk uit ervaring.quote:
Yeah. Ik twijfel:quote:
Die maken zich daadwerkelijk druk om Syrië...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat als dit waar is de VN behoorlijk traag in gang schiet met erop te reageren ...
Een gebrek aan integratie valt haar alvast niet te verwijten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou voornamelijk uit ervaring.
Donker meisje hier op het werk, heeft ook wel problemen met Zwarte Piet, want "jij weet als blanke niet hoe het is om er al je hele leven last van te hebben"
2 uur later zegt ze over een nieuwe medewerker genaamd Abdel "ja, die kutmoslims moet je gewoon helemaal niet aannemen"
Ik heb maar niets gezegd.
Wat de user die ik citeerde vroeg: "zijn we niet allemaal racistisch?". Wat ik lees als: "is niet ieder mens racistisch".quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou voornamelijk uit ervaring.
Donker meisje hier op het werk, heeft ook wel problemen met Zwarte Piet, want "jij weet als blanke niet hoe het is om er al je hele leven last van te hebben"
2 uur later zegt ze over een nieuwe medewerker genaamd Abdel "ja, die kutmoslims moet je gewoon helemaal niet aannemen"
Ik heb maar niets gezegd.
Jij doet anders ook je best om 1 uitspraak van een hoax-piet op heel Nederland te betrekken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
En natuurlijk weet 3-voud de uitspraken van 1 vent weer te betrekken op 'links in het algemeen'. Altijd leuk, mensen die gretig alles proberen te misbruiken voor hun eigen rechts vs links agenda
Zij schijnt losjes als consultant aan de VN verbonden te zijn. De werkgroep bestaat sinds 2002 en vergadert eenmaal per jaar. Verder hebben ze sinds hun ontstaan vijf reisjes gemaakt; naar België, Portugal, Equador en tweemaal naar de VS.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:01 schreef Grouch het volgende:
[..]
Yeah. Ik twijfel:
http://www.ohchr.org/EN/I(...)ges/WGEPADIndex.aspx
De commissie bestaat werkelijk. En zij is voorzitter...
Eenmaal per jaar vergaderen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zij schijnt losjes als consultant aan de VN verbonden te zijn. De werkgroep bestaat sinds 2002 en vergadert eenmaal per jaar. Verder hebben ze sinds hun ontstaan vijf reisjes gemaakt; naar België, Portugal, Equador en tweemaal naar de VS.
Zij gebruikt haar positie in deze commissie om ons dertig miljard uit de zak te kloppen. Maar dan mogen we piet wel houden. Anders moet 'ie weg. En Sinterklaas ook.
Wtf? Waar heb je het over man? Voorbeeld?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij doet anders ook je best om 1 uitspraak van een hoax-piet op heel Nederland te betrekken.
Volgens mij haal jij feiten en de rare generalisaties die jij uit die feiten trekt, namelijk dat de domheid van hoogleraar Alex van Stipriaan te betrekken is op links, nogal door elkaar.quote:In beide gevallen heb ik vooralsnog de feiten achter me staan. Jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |