Ik ben het volledig met je eens hoor, maar er zijn genoeg mensen die dat niet vinden. Die installeren installous en als je zegt dat je muziek in iTunes koopt, kijken ze je met een scheef gezicht aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ach, ze betalen +1.000 euro voor een computer dus die 50 euro zullen dan ook geen probleem moeten zijn.
Net zoiets als een telefoon van 600, 700 euro kopen, met abo al richting de 1.000 euro (al dan niet alles in één keer moeten neerleggen) en dan geen betaalde apps van een paar euro willen kopen.
C'mon, die app developers hebben het meer nodig dan het bedrijf waar jij zo graag honderden euro's naartoe gooit.
Steeds goedkoper om te produceren waarschijnlijk en het zorgt voor een goedkope instap. Bijvoorbeeld voor onderwijs en zo denk ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:06 schreef Luigi het volgende:
Ja, wat is dat met die iPad 2, dat ze die maar blijven verkopen? Liggen er daar nog een paar miljoen van op voorraad ofzo?
Ik zoek voor muziek eerst naar "liedje" m4a of aac of itunes of 320kbps, mocht dat niets opbrengen koop ik 'm gewoon via iTunes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens hoor, maar er zijn genoeg mensen die dat niet vinden. Die installeren installous en als je zegt dat je muziek in iTunes koopt, kijken ze je met een scheef gezicht aan.
Nu heb ik met het downloaden van muziek minder moeite dan software en download ik mijn muziek meestal ook gewoon op de gratis manier.
Ik gebruik al sinds de release iTunes match, dus bijna alles wat ik download en match met iTunes, krijg ik in de kwaliteit van iTunes terug. Bitrate en kwaliteit van de bron maakt mij dus niets meer uit, al is het Youtube met een slechte kwaliteit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zoek voor muziek eerst naar "liedje" m4a of aac of itunes of 320kbps, mocht dat niets opbrengen koop ik 'm gewoon via iTunes.
Heb op het moment ook één liedje in iTunes in de pre-order staan; die komt in een week of zo uit. Ga ik niet wachten totdat 'ie op het internet staat.
Films vind ik niet interessant om voor te betalen. Ik vind het gewoonweg te duur voor wat ik krijg. Voor de helft van de prijs zou ik het overwegen, alhoewel ik dan eerst een Apple TV of iets aan zou schaffen aangezien mijn PC geen HDCP lijkt te ondersteunen.quote:Maar inderdaad; ik koop de laatste tijd ook steeds meer software (en al helemaal als het van die indie devs zijn, dat krijg ik niet over mijn hart haha). Apart wel; zou ik X aantal jaren geleden niet hebben verwacht van mezelf.
En ik betaal zelfs voor films tegenwoordig (Netflix)
Meh, voor 8 euro per maand (iets meer omdat ik een betaalde VPN-dienst gebruik om de Amerikaanse te kunnen kijken - meer aanbod) op computer, TV, iPad, XBOX, ... Netflix te kijken? Koopje imhoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik gebruik al sinds de release iTunes match, dus bijna alles wat ik download en match met iTunes, krijg ik in de kwaliteit van iTunes terug. Bitrate en kwaliteit van de bron maakt mij dus niets meer uit, al is het Youtube met een slechte kwaliteit.
Mocht het niet te vinden zijn of niet te krijgen zijn in een goede kwaliteit en weigeren te matchen, ben ik tegenwoordig sneller geneigd het gewoon via iTunes te kopen. 136 van de 912 nummers in mijn lijst zijn gekochte nummers uit iTunes. Best wel veel.
[..]
Films vind ik niet interessant om voor te betalen. Ik vind het gewoonweg te duur voor wat ik krijg. Voor de helft van de prijs zou ik het overwegen, alhoewel ik dan eerst een Apple TV of iets aan zou schaffen aangezien mijn PC geen HDCP lijkt te ondersteunen.
quote:Does iTunes Match stream or download songs?
On a computer, any songs stored in iCloud will stream over the air when played, though you can download them at any time by clicking the iCloud download button.
What happens if I dont resubscribe after the first year? Will I lose any upgraded songs?
No. Any songs youve upgraded or downloaded again are completely safe. The only thing you lose is the central storage iCloud will no longer stream or download matched or uploaded songs to your devices.
Top!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef Luigi het volgende:
Nou, dat werkt best goed, zo op het eerste gezicht, 1 gebruiker restoren vanuit een TM back-up. Ik mis een paar kleine appjes onder het account van m'n vrouw maar dat is zo recht getrokken.
Plus dat het altijd gekloot is als je elkaars iCloud / Apple ID wachtwoorden niet weet. Zucht. Gelijk maar eens 1Password gaan laten gebruiken ofzo. Kan het nu net niet afmaken.quote:
Nu heb je de iCloud-password ofzoiets he!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:32 schreef Luigi het volgende:
[..]
Plus dat het altijd gekloot is als je elkaars iCloud / Apple ID wachtwoorden niet weet. Zucht. Gelijk maar eens 1Password gaan laten gebruiken ofzo. Kan het nu net niet afmaken.
Ja, de iCloud keychain. Kon vroeger met .Mac ook. Kweenie, gevoelsmatig (maar heb het nog niet vergeleken) zou 1Password iets vollediger moeten zijn denk ik. Plus dat 1Password ook buiten de Mac wereld werkt, met een Windows client en diverse browser plugins.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:39 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nu heb je de iCloud-password ofzoiets he!
1Password zou verleden tijd moeten/kunnen zijn
Je hoeft niet ingelogd te zijn met Apple ID nee. Ik heb 1password ook via de Appstore gekocht en op andere Macs geïnstalleerd waar dat ID ook niet actief is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:53 schreef Luigi het volgende:
Lukt me nu alleen niet om 1Password onder het account van mijn vrouw op te starten. Misschien omdat het een Appstore app is en ze nu dus niet ingelogd is in de app store op deze laptop. 1Password (4) is toch wel multi-user/multi-account??
Vreemd, na een reboot deed ie het wel. Nouja, prima.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:55 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Je hoeft niet ingelogd te zijn met Apple ID nee. Ik heb 1password ook via de Appstore gekocht en op andere Macs geïnstalleerd waar dat ID ook niet actief is.
Al je passwords worden over alle iCloud-apparaten gesynchroniseerd. Je hoeft ze dus niet steeds handmatig in te voeren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is het voordeel van iCloud sleutelhanger ten opzichte van de oude situatie?
Ja. Je kunt het daarna DRM vrij op iDevices en iTunes downloaden en streamen en het is dan ook echt van jou. En op het moment dat iTunes Radio naar Nederland komt, kun je direct gebruik maken van die dienst.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:26 schreef J.Appleseed het volgende:
En hoeveel kost dat iTunes Match? Dat kan wel erg voordelig zijn voor mij, ja. En kun je die nummers dan ook lokaal opslaan (ik heb een Android-telefoon)?
Oké, die ga ik dus volgende week of zo eens aanschaffenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja. Je kunt het daarna DRM vrij op iDevices en iTunes downloaden en streamen en het is dan ook echt van jou. En op het moment dat iTunes Radio naar Nederland komt, kun je direct gebruik maken van die dienst.
Ben je trouwens al bezig geweest met de headers voor de OP?
Ik laat het lekker over aan jou. Ik zie wel wat het wordt, als het maar een beetje Apple-like is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:06 schreef J.Appleseed het volgende:
Doe ik zodirect - ben nog even aan het leren voor mijn tentamens, rond 6 uur begin ik eraan! (mocht je wat meer inbreng willen hebben kan ik ook iets met schermdeling of zo doen).
Maak je daar maar geen zorgen overquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik laat het lekker over aan jou. Ik zie wel wat het wordt, als het maar een beetje Apple-like is.
Hoe werkt dat dan? Als ik daar met safari heen ga kan ik nergens op abonneren drukken ofzoquote:
Geloof me dat wil je echt niet. Voor elke poep en scheet in het voetbal krijg je een pushbericht. Op mijn mobiel wel in ieder geval.quote:
Voor fora e.d., wanneer je een PM had, dàt zou handig zijn!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Geloof me dat wil je echt niet. Voor elke poep en scheet in het voetbal krijg je een pushbericht. Op mijn mobiel wel in ieder geval.
Zekers. Maar de NOS heb ik in de ban gegooid hehe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor fora e.d., wanneer je een PM had, dàt zou handig zijn!
resterende tijd: minder dan een minuut.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... terug van de camping... even mavericks installeren
Nee. Hadden wel meer mensen last van. Is allemaal goed gekomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
resterende tijd: minder dan een minuut.
Daar staat hij nou al een
Minuut of 5 op... Moet ik me zorgen gaan maken?
Maakt me niet uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Geloof me dat wil je echt niet. Voor elke poep en scheet in het voetbal krijg je een pushbericht. Op mijn mobiel wel in ieder geval.
Ik ben er weerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee. Hadden wel meer mensen last van. Is allemaal goed gekomen.
hoe?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:57 schreef FredVleespet het volgende:
Toch gratis kunnen updaten vanaf de iWorks 09 trial![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:03 schreef gohan16 het volgende:
[..]
hoe?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je een oude iLife geinstalleerd heb via een DVD werkt het op dezelfde manier. Hij zette ook al mijn iLife apps om in app downloads en die zijn toegevoegd aan mijn account.quote:1. Install iWork'09 from CD/DVD if you don't have iWork installed
2. Update iWork'09 to version 9.3 manually (http://support.apple.com/kb/DL1563)
3. Change your system language to english in system preferences -> languages
4. Reboot and log in to guest account
5. Open the Mac App Store and log in
6. At this point you should be able to update directly from the featured page (or the app pages)
7. Install all updates, reboot and log in to your normal user account and change the language back to whatever you like
Your iWork apps should show in the list of your buyed appsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je gelijk in hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ach, en anders koop je ze toch gewoon? 54 euro is nu ook niet geweldig veel voor zo'n softwarepakket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |