Cyanogenmod is een hele goede voor Android toestellen. Nu is het ook nog eens zo dat ze het hele proces hebben geautomatiseerd. Download de app en PC programma op hun site en alles gaat automatisch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef Ordos20 het volgende:
Ik vraag me af: heeft Rooten en een custom ROM zin voor een S4. Ik moet toegeven: ik ben zelf te lui om het eignelijk te doen want mijn telefoon bevalt me zoals hij is. Met de indeling van de homescreens. En ik gebruik geen Samsung apps (het liefste ben ik die meuk kwijt). Maar dan komt stap twee: wat is een ROM die de moeite waard is? want vaak kom ik er door de ellenlange pagina's met FINALLY er niet uit wat de bugs nog zijn en wat wel werkt etc.
Oftwel, een beetje een leken uitleg over welke ROM goed is (het root process ken ik wel, voor een oude telefoon ooit wel gedaan ), stabiel is en de ervaring behoudt zoals ik deze nu heb.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 06:09 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad. Mijn accu was toen licht opgeblazen. Je zag een kleine bolling in de batterij. Ik heb hem toen opgestuurd en heb een nieuwe batterij gekregen!
Even gekeken en het lijkt er op dat mijn batterij een bolling heeft.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:27 schreef Solidberg het volgende:
Zoek eens op accuprobleem samsung s4 , klinkt naar bolle accu
Daar heb ik ook last van. Maar bij mij ligt het er gewoon aan dat mijn internet verdomde langzaam is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:45 schreef draadstalig het volgende:
Sinds de laatste update valt ook mijn Wifi verbinding (thuis, werkt etc.) regelmatig weg. Verbinding valt weg vanwege trage internetverbinding.
Super irritant en internet staat er vol mee. Al oplossingen voor dit probleem?
heb je je internal sd kaart geformateerd dan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand verstand van Titanium backup?
Heb vandaag Cyanogenmod gedraaid.
Echter zodra ik Titanium backup open, naar backup/herstel ga en dan batch-acties bekijk, staat er onder het kopje herstellen helemaal niks.![]()
Ben mijn backup kwijt.
waar kan je die vinden? Wil ik ookquote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:37 schreef SimtekF1 het volgende:
Even een update.
De Cyanogenmod is echt heerlijk.
Lekker snel, veel opties om van alles aan te passen, al met al bevalt deze rom zoveel beter dan de originele.
Heb geen last meer van dat irritante gedoe met de wifi verbinding die automatisch uit gaat en geen last meer van al die Google rotzooi.
even kleine tip, je kan beter het postnummer zeggen (rechts boven het post report icoontje van een post) niet iedereen heeft de standaard 25post per paginaquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef SimtekF1 het volgende:
1ste reactie van deze pagina staat waar je op moet zoeken, ff Googlen en de rest gaat vanzelf.
Ja, of als je behulpzaam bent, doe het dan goedquote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja of mensen lezen gewoon even een topic door.
Ik heb nog even terug gescrold want misschien kon de desbetreffende user de post niet vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja, of als je behulpzaam bent, doe het dan goed
Blauw hierquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:48 schreef mapima het volgende:
Iemand hier die de S4 in een andere kleuir dan zwart of wit heeft?
Ik voel me echt foreveralone met mijn exemplaar, maar da tis eig wel het leuke
Hier staat PDAshop toch echt niet tussen hoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:41 schreef alwaysonhold het volgende:
359 euro voor een S4 is toch best een koopje: http://www.pdashop.nl/pro(...)l?abonnementKiezen=1
quote:
Ik zou niet weten (buiten foto's/video's) om wat ik nodig zou hebben?quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:18 schreef Sjacq het volgende:
Ik blijf toch even zitten met de gegevens. Wat raden jullie aan om een backup te maken die ook weer kan worden teruggezet? Als ik cyanogenmod installeer, dan detecteert samsung kies hem daarna niet meer om mijn gegevens van de backup terug te zetten.
Ik heb 4.3 (niet geroot)quote:Op maandag 24 februari 2014 15:59 schreef Skv het volgende:
Welke firmwareversie is de meest recente voor de S4? Ik heb nog steeds 4.2.2 (geroot).
Als ik update kies, dan zegt hij dat dit de meest recente is, maar dit lijkt me sterk. Zie op het web al 4.4.2 rondvliegen?
mja de s5 is een beetje een tegenvaller. als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik voor de nexus 5 gaan.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:28 schreef zomer86 het volgende:
De Samsung Galaxy S5 hoef ik niet, ik ga mooi voor de Sony Xperia Z2.
Voor NL is ie nog niet uitgerold, alleen als je dus een andere versie op je toestel hebt staan.quote:
Inmiddels ook OTA.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:48 schreef Fredgroes het volgende:
4.4 is uit, alleen nog te downloaden via kies
factory reset is altijd aan te raden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:39 schreef swarmahoer het volgende:
net de update gedaan en nu werkt ie niet meer ::(
als t scherm eenmaal uit gaat dan kan ie niet meer aan en het ''sleepbalkje'' naar beneden werkt ook niet... grrrr
iemand tips?
daar heb ik dus geen zin in, heb wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:54 schreef wootahH het volgende:
[..]
factory reset is altijd aan te raden.
mee eens, maar ik moest iets uitkiezen van m'n werk dus heb ik maar de S5 (wit) gedaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:22 schreef 16meter het volgende:
Ik hoef geen S5.
Alweer hetzelfde goedkope, gedateerde uiterlijk en nog steeds volledig uit plastic opgebouwd. Geen innovatie.
Dit kan wel eens de eerste Galaxy S worden die minder gaat verkopen dan z'n voorganger.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Lindgren. het volgende:
Is er ook een apart S4 topic?Kan het niet vinden.
Heb er sinds deze week 1 en kan er op zich wel aan wennen, gaat vlotjes en alles wijst zich redelijk vanzelf. Ben overgestapt van een HTC Sensation en dan is dit tot nu toe wel een verademing. Het enige waar ik me nu al kapot aan erger is het sluitergeluid dat niet uit kan.Heeft iemand hier ervaring met het uitzetten daarvan zonder te rooten? Heb niet zo'n zin om dat meteen in week 1 te doen
'een andere camera-app downloaden' vind ik niet echt een oplossing.
Dat kan alleen maar met root,quote:
Helaas niet. Chime of Basic Bell zijn nog het meest normale.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:11 schreef SiGNe het volgende:
Zit er eigenlijk ook nog een gewoon telefoongeluid (rinkelende bel o.i.d.) op de S4? Ik kan alleen maar half "hippe" liedjes vinden...
Dat zal vast een patentkwestie zijn, anders zou het logisch zijn om 't er in te doen..quote:Op zondag 13 april 2014 02:20 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Helaas niet. Chime of Basic Bell zijn nog het meest normale.
Wij willen hem ook kopen (3 stuks), maar hoe zit het met lag/latency op het toestel? Merk je er wat van? Twijfel ontzettend...quote:Op zaterdag 12 april 2014 00:02 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb sinds gister ook een S4, tot de 30e heeft Samsung ook nog een ¤100 cashback actie, dat was voor mij mooi meegenomen
Ik ben overgestapt van een zwarte Galaxy S2 naar een S4 Black Edition, de S5 is me nog iets te duur.
Ook een leuk voordeel is dat ik nu een iets goedkoper abonnement heb dan met die S2
Ik heb bewust gekozen voor een wat "ouder" toestel, die S2 nam ik ook toen de S3 uitkwam, scheelt een hoop bijbetalen en dure abonnementen.
Ik ga nog kijken of ik 'm weer ga rooten, denk van wel maar eerst maar even de telefoon helemaal opnieuw ontdekken en instellen.
Kitkat staat er al wel op, ik wist niet eens dat die firmware echt net nieuw is voor de S4, ik was gister Kies3 aan het installeren en toen zag ik dat er een update was.
Nog niks van gemerkt, scrollt lekker.. en het scherm lijkt ook net weer even wat gladder dan bij m'n S2 maar dat kan ook zijn omdat die al 2 jaar vette vingers heeft meegemaakt.quote:Op zondag 13 april 2014 03:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wij willen hem ook kopen (3 stuks), maar hoe zit het met lag/latency op het toestel? Merk je er wat van? Twijfel ontzettend...
Standaard Android toetsenbord?https://play.google.com/s(...)id.inputmethod.latinquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Nattekat het volgende:
Nu begin ik het echt zat te worden; elke 1-2 weken vergeet het toetsenbord mijn hele eigen woordenboek en typvoorkeuren. Dat resulteert in een dag lang geïrriteerd schrijven. Tevens worden vele worden met een hoofdletter geschreven midden in een zin.
Zijn er goede alternatieven met swype en dezelfde layout verder die wel werkt en ook geenfortuin kost?
thanksquote:Op zondag 11 mei 2014 15:58 schreef Gnittoo het volgende:
http://forums.androidcent(...)y-side-note-2-a.html
Niet beschikbaar in mijn land maar wel een Nederlandse beschrijving... Lekker dan.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Standaard Android toetsenbord?https://play.google.com/s(...)id.inputmethod.latin
5sec op de back button drukkenquote:Op zondag 11 mei 2014 15:47 schreef Thomas B. het volgende:
Vraagje. Ik heb een S4 met een custom rom die is gebaseerd op de stock rom. Ik weet niet zeker of het in de stock zit, maar bij mij draait er een app waardoor ik aan de zijkant een soort schuifje heb waarmee ik een menu kan oproepen. Ik vind dit bloedirritant, maar ik krijg het er niet af. Weet iemand van jullie hoe dit moet toevallig? Ik weet niet eens hoe dat ding heet. Het gaat dus om dit menuutje, waarvan, wanneer ingeklapt, alleen dat kleine lipje te zien is.
[ afbeelding ]
Ik ga er even vanuit dat hij thuis op de tegels, of als je laminaat hebt, op de stenen drempel gevallen is. Check even je verzekering, valt onder inboedelverzekering als het goed isquote:Op maandag 26 mei 2014 14:37 schreef blistah het volgende:
Van het weekend m'n s4 laten flikkeren met als resultaat dat mijn schermglas kapot is. Heeft er iemand ervaring met het (zelf) vervangen van dit glas? Ik heb namelijk weinig zin om +- 200 euro te lappen voor vervanging van het gehele LCD scherm.
Op Youtube staan wel veel video's van hoe dit moet
Afhankelijk van welke protector - lees even beschrijving. Bij die van mij (spigen neo screenprotector) moest je de grote zelf eruit duwen - de andere gingen binnen 24 uur weg.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:22 schreef Fokker101 het volgende:
Ik heb zon screenprotector geplaatst op mijn S4 nu zitten er allemaal van die kleine belletjes onder gaan die van zelf wel of is er dan iets verkeerd gegaan
Nja, ik liet het door Phone House doen. Die zei dat hij hem extra zou schoonmaken ofzoquote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke protector - lees even beschrijving. Bij die van mij (spigen neo screenprotector) moest je de grote zelf eruit duwen - de andere gingen binnen 24 uur weg.
Als je er stof ondre hebt zitten zullen ze niet meer weggaan en heb je iets fout gedaan
beste plaats om screenprotector erop te doen - badkamer. Eerst kwartier warm water laten stromen (stoom van warm water zorgt dat het stof neervalt omdat het nat en zwaar wordt) et voila
Wel tegen krasjes... hoe duur is dat GorillaGlass?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:39 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb op m'n S2 nooit een protector gehad en geen enkele kras op het scherm dankzij Gorilla-Glass.
En op de S4 zit GorillaGlass v3.0, nog krasbestendiger dus.
Als je telefoon valt helpt zo'n protector ook meestal niet.
Dat zit er al op.. dat is het type glas dat Samsung en andere fabrikanten gebruiken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:43 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Wel tegen krasjes... hoe duur is dat GorillaGlass?
Oooh, oke nja er komen heus wel krasjes op hoor.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zit er al op.. dat is het type glas dat Samsung en andere fabrikanten gebruiken.
Zon screenprotector bij Phone House 10 euro ofzo?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke protector - lees even beschrijving. Bij die van mij (spigen neo screenprotector) moest je de grote zelf eruit duwen - de andere gingen binnen 24 uur weg.
Als je er stof ondre hebt zitten zullen ze niet meer weggaan en heb je iets fout gedaan
beste plaats om screenprotector erop te doen - badkamer. Eerst kwartier warm water laten stromen (stoom van warm water zorgt dat het stof neervalt omdat het nat en zwaar wordt) et voila
M'n S2 heeft 2 jaar in m'n broekzak gezeten en is ook een keer gevallen, helemaal niets te zien op het scherm.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:44 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Oooh, oke nja er komen heus wel krasjes op hoor.
Nou, een vriend van mij heeft een S3 en die liet heeft er ook gewoon een beste kras er in zitten omdat hij hem een keer liet vallen vanaf broekzak hoogtequote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
M'n S2 heeft 2 jaar in m'n broekzak gezeten en is ook een keer gevallen, helemaal niets te zien op het scherm.
En dat was nog een oudere versie van Gorilla-glass, de nieuwe versie (3) die op de S4 zit is nog weer krasbestendiger, vet-werend en veel steviger.
http://www.corninggorillaglass.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gorilla_Glass
Ik vind zelf dat het op m'n S4 ook nog gladder aanvoelt als op de S2 en dat doe je teniet met een protector, dan voelt het lang niet zo fijn meer.
Ik zit overigens wel te denken aan een hoesje voor m'n telefoon maar da's meer omdat het er wel mooi uitziet, niet omdat het nodig is.
Vroeger hadden m'n telefoons na een tijdje altijd matglas maar sinds de S2 heb ik dat dus niet meer gehad.
IK weet niet of Kies 'm nog accepteert nu je geroot bent, OTA weet ik ook niet of dat nog werkt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:19 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren een S4 Mini (i9195) gehaald en vanmiddag even zitten klooien en hij is nu geroot en ik heb de T-Mobile branded stock rom vervangen door een unbranded stock rom. Jelly Bean 4.2.2 trouwens.
Nu lees ik hier: http://www.sammobile.com/(...)d-4-4-kitkat-update/ dat binnenkort voor o.a. mijn toestel een officiële update naar 4.4.x komt.
Gaat dat dan via Kies of moet ik dat downloaden en via Odin flashen?
En is er na 4.2.2 nog een tussentijdse update geweest?
Ik zie het net, ik krijg ook die melding, maar dan in het Nederlands.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
IK weet niet of Kies 'm nog accepteert nu je geroot bent, OTA weet ik ook niet of dat nog werkt.
Als ik namelijk zelf check of er updates zijn krijg ik de melding "Your device has been modified. Software updates are not available.
Via Odin werkt het sowieso, heb je alleen wel kans op een gele driehoek bij het opstarten maar daar heb je oa. Triangle away voor (heb ik met m'n S2 ook weleens gebruikt)quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zie het net, ik krijg ook die melding, maar dan in het Nederlands.
Dus als volgens genoemde site later dit jaar 4.4.x beschikbaar komt voor mijn toestel, kan ik het gewoon downloaden via http://www.sammobile.com/firmwares/ en dan flashen via Odin. Toch?
Dat weet ik niet of dat werkt, zelf nooit gedaan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
Of tegen die tijd unrooten, dan zou het via Kies/OTA in principe wel moeten kunnen en daarna weer rooten.
Dat TriangleAway is niet echt iets voor mij. Er zijn vrijwel geen custom roms voor de S4 Mini (in tegenstelling tot de gewone S4) en dat heb ik eigenlijk ook wel een beetje gehad.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Via Odin werkt het sowieso, heb je alleen wel kans op een gele driehoek bij het opstarten maar daar heb je oa. Triangle away voor (heb ik met m'n S2 ook weleens gebruikt)
Wat je ook kan doen is eerst via Odin een oude firmware installeren en dan via Kies/OTA een officiele nieuwe, heb je ook geen driehoek meer als het goed is.
[..]
Dat weet ik niet of dat werkt, zelf nooit gedaan.
Ik heb met m'n S4 wel een probleem met Wifi op 5Ghz, ziet het signaal niet.. weet niet of dat door m'n root komt of niet, problemen zijn wel rond dezelfde tijd ontstaan (maar toen heb ik ook de firmware van m'n router vernieuwd dus dat kan het ook nog zijn)
ik geef je gelijk.. stock rom zit veel teveel (samsung)shit in en je kan het ook niet uitzetten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat TriangleAway is niet echt iets voor mij. Er zijn vrijwel geen custom roms voor de S4 Mini (in tegenstelling tot de gewone S4) en dat heb ik eigenlijk ook wel een beetje gehad.
Ik heb nu root en een unbranded stock rom zonder bloatware. Dat voldoet voor mij. Straks hooguit een update (via Odin dan maar, lijkt me het beste) naar 4.4.x en that's it.
En ik maar de Active kopen... een normal hoesje voldoet primaquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:54 schreef Fokker101 het volgende:
Oeh, mijn Samsung Galaxy S4 is in het water geweest. Had me mobiel in mijn broekzak en werd in het water geduwd. Gelukkig direct mijn mobiel open gemaakt en kijken als het nat was tot mijn verbazing waren het maar 2 kleine druppeltjes op mijn camera. Heeft mijn hoesje toch nog geholpen fieuw...
ik ook hoor update toch van zelfquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik maar de Active kopen... een normal hoesje voldoet prima
Alleen jammer dat ik nog steeds op 4.2.2 zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |