Knevel is overtuigt Christenquote:
Arabieren in het Midden-Oosten zijn ook gearabiseerde Koerden,Babyloniers,Assyriers, Arameers,Perzen en nog verschillende andere Ancient Peoplesquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geheimpje verklappen: Noord-Afrikanen zijn veel eerder Berber dan Arabier qua "etniciteit", ook als we Arabisch spreken door de arabisering.
Je denkt toch niet dat die heerlijke couscousi van ons die wij eten vanuit het Arabsiche schiereiland met de Arabieren is meegekomen?![]()
Kom op, niet zo gevoelig nationalistje! Turken en Koerden, een pot nat
De enige uitzondering is die Syrische-Turkse met dat gevaarlijke zwaard in haar logo.
Hè, dit klopt!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Arabieren in het Midden-Oosten zijn ook gearabiseerde Koerden,Babyloniers,Assyriers, Arameers,Perzen en nog verschillende andere Ancient Peoples
Enige uitzondering is het Arabische schiereiland zelf.
Jij vervloete aloulou. Je mag de Joden en de Christenen niet ot onze broeders nemen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]![]()
En hij is onze joodse broeders onder de kop "religie" vergeten
Doe eens niet zo lullig tegen mensen die in dezelfde God geloven als jijquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij vervloete aloulou. Je mag de Joden en de Christenen niet ot onze broeders nemen.
Als je een Jood een broeder noemt zeg je dat hij ook een mumin(gelovige,Moslim0 is. En je mag de kuffar geen Moslims noemen, anders ben je zelf een kafir.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo lullig tegen mensen die in dezelfde God geloven als jij
Dat is niet helemaal waar. Arabieren stammen waarschijnlijk ook af van de Akkadische beschaving, wat is ontstaan na Babylonië. Maar de 'garabiseerde' Arabieren in het MO zijn al langer Arabisch dan die van Noord-Afrika en dus een andere tak van sport.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Arabieren in het Midden-Oosten zijn ook gearabiseerde Koerden,Babyloniers,Assyriers, Arameers,Perzen en nog verschillende andere Ancient Peoples
Enige uitzondering is het Arabische schiereiland zelf.
De Akkadische beschaving sprak een taal die verwant was aan het Arabischquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Arabieren stammen waarschijnlijk ook af van de Akkadische beschaving, wat is ontstaan na Babylonië. Maar de 'garabiseerde' Arabieren in het MO zijn al langer Arabisch dan die van Noord-Afrika en dus een andere tak van sport.
Het IS dezelfde God hoor.. Kan ook moeilijk anders als je een hele zwik "profeten" gemeenschappelijk hebt..quote:
Ja je hebt gelijk. Ik dacht dat je die hele lijst die ik gemaakt had bdoelde. Moet ik nog een userlijst maken met hun religieuze sektes, ethniciteit en nationaliteit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het IS dezelfde God hoor.. Kan ook moeilijk anders als je een hele zwik "profeten" gemeenschappelijk hebt..
Maar ik hou er verder over op, we zijn nu wel ERG off-topic.. Ook met die etniciteitentoestand trouwens
Dat was een grapjequote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Ik dacht dat je die hele lijst die ik gemaakt had bdoelde. Moet ik nog een userlijst maken met hun religieuze sektes, ethniciteit en nationaliteit.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:29 schreef Baklava95 het volgende:
Jij vervloete aloulou. Je mag de Joden en de Christenen niet ot onze broeders nemen.
Als je een Jood een broeder noemt zeg je dat hij ook een mumin(gelovige,Moslim) is. En je mag de kuffar geen Moslims noemen, anders ben je zelf een kafir.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Broeder ik maakte maar een grapje.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]![]()
Je gedraagt je als een farizeeer!
Jij weet dat de Mohammed zelf na de overeenkomst in Medina zei: "wij zijn 1 gemeenschap (oummah)", verwijzend naar joden die onderdeel van die overeenkomst waren.
Wat zou hij hiermee bedoeld hebben? En hoe durft hij deze woorden (1 oummah) in de mond te nemen naar ook joden toe![]()
Mag ik wel sommige Moslims kaffir noemen?
In het Nederlands (overdrachtelijk): een schijnheilig persoon/hypocrietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Broeder ik maakte maar een grapje.![]()
En wat is een farizeer.
O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them. Indeed, Allah guides not the wrongdoing people.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jews & Christians are my brothers![]()
Lekker binnen context ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:56 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them. Indeed, Allah guides not the wrongdoing people.
Surah maida verse 51
Waarom heulen jullie Koerden dan met de Joden?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:56 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them. Indeed, Allah guides not the wrongdoing people.
Surah maida verse 51
Doelde meer op de Bijbelse verhaallijn. Farizeeers die constant op de letterlijke uitleg van wetten zitten te hameren maar de "geest van de wet" totaal vergeten. Onder Moslims zitten ook veel Farizeeers, lekker zeiken over "dit mag niet! dat mag niet! haram!".quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
In het Nederlands (overdrachtelijk): een schijnheilig persoon/hypocriet
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/farizeeer
Niet toepasbaarquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:56 schreef Baklava95 het volgende:
Surah maida verse 51
Helderquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Doelde meer op de Bijbelse verhaallijn. Farizeeers die constant op de letterlijke uitleg van wetten zitten te hameren maar de "geest van de wet" totaal vergeten. Onder Moslims zitten ook veel Farizeeers, lekker zeiken over "dit mag niet! dat mag niet! haram!".
[..]
Niet toepasbaar
why?quote:
Context neem ik aanquote:
quote:Bulgaarse muur tegen Syrische vluchtelingen
Bulgarije is begonnen met de bouw van een 30 kilometer lange muur aan de grens met Turkije. De barrière moet Syrische migranten tegenhouden die de oorlog in het Arabische land ontvluchten.
Bulgarije worstelt met de groeiende stroom vluchtelingen uit Syrië en andere Arabische landen.
Met 8000 mensen overtreft die inmiddels de capaciteit van de opvangcentra in het armste EU-land. Buurland Turkije vangt honderdduizenden vluchtelingen uit Syrië op.
Alle berichten over Syrië
Bron: nu.nl
Wij Koerden huilen niet met de Joden, hoe bedoel je.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom heulen jullie Koerden dan met de Joden?
HEULEN staat er, niet "huilen"quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wij Koerden huilen niet met de Joden, hoe bedoel je.
We heulen ook niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HEULEN staat er, niet "huilen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |