abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132432055
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, want zwarte piet die rood is gaan kinderen echt snappen. Tenzij we alle oude sinterklaasliedjes verbranden en nieuwe maken...
En wat voor kleur ook, het blijven slaven dus het probleem (wat niet bestaat) is niet opgelost.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_132432060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef DeLuna het volgende:

[..]

En dan gaat rode piet uit fietsen maar wat doet de groene dan op dat moment? En de blauwe? :'( al die vragen!!!
Ja, alleen rode Piet mag zeker een fiets :(
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132432069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef Danny het volgende:

[..]

ze hebben natuurlijk wel gewoon gelijk. zodra je een probleem benoemd ben je racist, zolang je blank bent en nergens in gelooft. Als je veel extra rechten wilt die de gemiddelde kaaskop niet heeft moet je jezelf even een religie aanmeten (liefst een zo agressief mogelijke) en keihard racisme roepen. Dan krijg je werkelijk alles voor elkaar.
Lul toch niet man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132432070
quote:
VN-onderzoeker pleit voor afschaffen Sinterklaasfeest
Het hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet vindt dat Nederland het Sinterklaasfeest moet afschaffen.

Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties, zegt dat dinsdag bij het tv-programma EenVandaag.

''De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een stap terug is naar de slavernij en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen'', aldus de Jamaicaanse Shepherd. ''Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben.''
Shepherd noemt het haar persoonlijke mening dat "dit in de 21ste eeuw niet meer zou moeten gebeuren".

De VN is bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Hoewel het officiële VN-onderzoek nog niet is afgerond, heeft Shepherd haar mening al gevormd.

Beledigend
Volgens de onderzoeker is het uiterlijk van Zwarte Piet ronduit beledigend. "Wij gaan ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruitzien of dat is hoe alle blanke mensen eruitzien."

"Als we er achter komen dat onze informatie die we nu hebben onjuist is, zullen we onze mening bijstellen. Maar op basis van de huidige informatie zeg ik dat het niet zou moeten gebeuren", zegt Shepherd.

Mark Rutte
Shepherd roept premier Mark Rutte op een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."

"Als de Nederlandse overheid inziet dat het Sinterklaasfeest fout is, moeten zij de groepen die het organiseren opdragen om er mee te stoppen", aldus Shepherd.

"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.

Onderzoek
Zaterdag werd duidelijk dat de VN onderzoek doet naar Zwarte Piet. Een commissie buigt zich over de vraag of het fenomeen een racistisch stereotype is. Volgende maand wordt een oordeel verwacht.
De discussie over het discriminatoire karakter van Zwarte Piet wordt dit jaar heviger dan ooit gevoerd. Premier Rutte zei vorige week nog dat Zwarte Pieten geen zaak zijn van de regering, maar van de samenleving zijn. "Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen", zei Rutte daarover.

Slaaf
Uit onderzoek van Maurice de Hond (Peil.nl) en No Ties blijkt dinsdag dat 92 procent van de Nederlanders Zwarte Piet niet als de slaaf van Sinterklaas ziet. Slechts een klein deel van 1697 respondenten associeert Zwarte Piet met slavernij.

91 procent van de Nederlanders is dan ook tegen het aanpassen van het uiterlijk van Zwarte Piet. Opvallend is dat dit aantal lager ligt onder GroenLinks-stemmers (53 procent) en Amsterdammers (65 procent). Toch is ook de meerderheid van die groepen dus tegen een aanpassing.

Regenboogpieten
Door de Stichting Minimaclub provincie Groningen worden 'regenboogpieten' ingezet tijdens de viering van het Sinterklaasfeest voor minimagezinnen in Hoogezand-Sappemeer. Dat meldt RTV Noord dinsdag.

Deze pieten worden niet zwart geschminkt, maar krijgen, zoals de naam al doet vermoeden, alle kleuren van de regenboog. De Stichting wil hiermee inspelen op het landelijke debat over de vermeende associatie tussen Zwarte Piet en de Slavernij.

Voorzitter Henny Litterop spreekt van een statement. "We willen laten zien dat het helemaal niet uitmaakt of je een zwarte piet bent of een groene, gele of een blauwe piet. Als de kinderen de snoepjes maar krijgen, dan zijn ze allang blij."
http://www.nu.nl/binnenla(...)interklaasfeest.html

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:25:15 #180
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132432078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef H.FR het volgende:

[..]

Net als negerzoenen nu zoenen heten, noemen we ze dan Pieten.

:')
en de liedjes, boeken, gedichten, films etc dan? is het nou echt zo lastig voor je?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_132432079
quote:

[..]

Ja, want zwarte piet die rood is gaan kinderen echt snappen. Tenzij we alle oude sinterklaasliedjes verbranden en nieuwe maken...
Kinderen hoeven het niet te snappen, sterker nog: het kan kinderen niks schelen. Ze willen 2 dingen: Elke dag snoep als de Sint er is, en mooie kado's. Alsof het ze iets kan schelen welke kleur de pieten hebben. De Pieten zijn een noodzakelijk kwaad. Als kind wist ik niet beter:

- Pieten slaan de deur bijna uit zijn voegen voor binnen komen
- Gooien vervolgens pepernoten naar je kop
- Ze konden de roe geven (mishandeling)
- Ze konden je in de zak stoppen en meenemen naar Spanje (ontvoering)

Leuke eerste kennismaking voor sommige kinderen met gekleurde mensen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:25:26 #182
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132432081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef H.FR het volgende:

[..]

Net als negerzoenen nu zoenen heten, noemen we ze dan Pieten.

Negerzoenen was een merknaam. Een bedrijf mag zulke dingen veranderen, dat zal me aan mijn anus oxideren. Burgers horen de keuze te hebben om door te gaan met de traditie.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:25:45 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_132432088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Danny het volgende:

[..]

De helpers heten zwarte pieten. Die horen dus zwart te zijn. Lijkt me logisch.
Het is zo simpel eigenlijk .
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:25:48 #184
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132432093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul toch niet man.
doe je oogklepjes eens af?
pi_132432095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Negerzoenen was een merknaam. Een bedrijf mag zulke dingen veranderen, dat zal me aan mijn anus oxideren. Burgers horen de keuze te hebben om door te gaan met de traditie.
ook onder druk van...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:25:59 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_132432098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

En wat voor kleur ook, het blijven slaven dus het probleem (wat niet bestaat) is niet opgelost.
slaven zijn helemaal niet erg. Zolang ze maar niet zwart zijn!
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:26:00 #187
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_132432099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kinderen hoeven het niet te snappen, sterker nog: het kan kinderen niks schelen. Ze willen 2 dingen: Elke dag snoep als de Sint er is, en mooie kado's. Alsof het ze iets kan schelen welke kleur de pieten hebben. De Pieten zijn een noodzakelijk kwaad. Als kind wist ik niet beter:

- Pieten slaan de deur bijna uit zijn voegen voor binnen komen
- Gooien vervolgens pepernoten naar je kop
- Ze konden de roe geven (mishandeling)
- Ze konden je in de zak stoppen en meenemen naar Spanje (ontvoering)

Leuke eerste kennismaking voor sommige kinderen met gekleurde mensen.
Ik heb het echt nog nooit zo gezien _O- En ik ben vast niet de enige.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:26:10 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_132432106
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij hebt een ruggengraat van marsepein. :{w
Nee, het boeit me gewoon niet. Kinderen willen gewoon een fantasiefiguur dat cadeautjes uitdeelt. Dat kan dus net zo goed de kerstman zijn.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:26:18 #189
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132432115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef Danny het volgende:

[..]

ze hebben natuurlijk wel gewoon gelijk. zodra je een probleem benoemd ben je racist, zolang je blank bent en nergens in gelooft. Als je veel extra rechten wilt die de gemiddelde kaaskop niet heeft moet je jezelf even een religie aanmeten (liefst een zo agressief mogelijke) en keihard racisme roepen. Dan krijg je werkelijk alles voor elkaar.
Wow. Jij zou moderator moeten worden of althans iets belangrijks op dit forum. _O_
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:26:33 #190
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132432121
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb hier zelfs nog wel een pietendiploma liggen _O_
O+
pi_132432123
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Buk nog iets dieper, dan voelt het lekkerder aan.
_O-
pi_132432124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Danny het volgende:

[..]

en de liedjes, boeken, gedichten, films etc dan? is het nou echt zo lastig voor je?
Het was sarcastisch :@
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132432128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Danny het volgende:

[..]

doe je oogklepjes eens af?
Doe jij je eens niet zo aanstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:26:52 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_132432134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul toch niet man.
Hij heeft toch gewoon gelijk?
pi_132432137
quote:

[..]

Zou dat voor kinderen echt het grote verschil maken? Ik heb helemaal niks tegen zwarte piet of voor anders gekleurde pieten maar dit argument slaat natuurlijk nergens op. En veruit de meeste bekende liedjes hebben het al niet echt over zwarte piet zo lijkt het na een korte inspectie.
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:27:57 #196
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132432167
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het boeit me gewoon niet. Kinderen willen gewoon een fantasiefiguur dat cadeautjes uitdeelt. Dat kan dus net zo goed de kerstman zijn.
het gaat om de magie van het sinterklaasfeest. als kind snap je dat, dan komt er een tijd dat je het hip vindt om te doen alsof het je niet kan schelen en dan krijg je kinderen en snap je het opeens weer.
pi_132432170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat verdwijnt wel.
Echt niet. Waarom zou het? Tenzij je expliciet gaat verbieden viert iedereen in Nederland Sinterklaas gewoon door op dezelfde manier. Maar aangezien Zwarte Piet niet voorkomt in het wetboek van strafrecht, en er verder ook geen jurisprudentie is, zal Zwarte Piet niet snel verdwijnen.

Ik zie veel liever dat Quincy en co naar de rechter stappen en proberen Sinterklaas en zijn knechten te veroordelen wegens het vormen van een criminele organisatie met als doel discriminatie te bevorderen. Maar ik denk dat hij zelf wel weet dat hij geen schijn van kans maakt.
pi_132432173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Danny het volgende:

[..]

De helpers heten zwarte pieten. Die horen dus zwart te zijn. Lijkt me logisch.
Of 'Piet' of 'Knecht', daar zit het punt dus echt niet.
pi_132432174
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:26 schreef remlof het volgende:

[..]

En dan met Kerst 2x zoveel kado's geven dan nu al het geval is of wat?
  Admin dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:28:20 #200
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132432183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wow. Jij zou moderator moeten worden of althans iets belangrijks op dit forum. _O_
ik heb gesolliciteerd, maar krijg steeds geen reactie -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')