Echt stom. Ze hadden beter gewoon Zwarte Negers kunnen heten, dan hadden de voorstanders eindelijk een punt. Nu heet hij Zwarte Piet en moet dat hele verhaal over racisme verzonnen worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of 'Piet' of 'Knecht', daar zit het punt dus echt niet.
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb het echt nog nooit zo gezienEn ik ben vast niet de enige.
ow, dan was mijn reactie bedoeld voor de mensen hier die te dom zijn om te poepen en die het NIET sarcastisch bedoelenquote:
Dat jij graag alle Nederlandse rituelen overboord zet weten we Remlof. Komt natuurlijk door je internationale levensstijl en politieke voorkeur, maar toch. We get it.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat Sinterklaasfeest kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
Of je maakt erquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Zwarte Piet ging uit fietsen'
MENEER ZWARTE PIET MAG NIET HET IS TEGENWOORDIG REGENBOOG PIET OF VN PIET OF RODE PIET ZWARTE PIET MAG NIET MEER VIEZE RACIST
Voor doel en boodschap van het liedje zou dat niks uitmaken.quote:Piet ging uit fietsen
toen knalde zijn band
toen moest hij gaan lopen
met de fiets aan zijn hand
Ja, en aids verspreiden net zoals heel Afrika, of elkaar kapot schieten zoals in het midden-oosten. Die vrede en stabiliteit kan me gestolen worden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat zingt toch niet melodieus johquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of je maakt er
[..]
Voor doel en boodschap van het liedje zou dat niks uitmaken.
Het is echt niet zo lastig om fatsoenlijke argumenten te verzinnen, toch?
Leraren ook hoor. En de zak vooral. Je ouders nooit meer terug zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.
Onder druk van een minderheid iets afschaffen is de eerste stap naar een politiestaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vooral omdat je dan impliciet toegeeft dat het discriminatie was.
Met de roe ja, niet met een neger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.
Precies dit!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
slaven zijn helemaal niet erg. Zolang ze maar niet zwart zijn!
Mja, leuk en aardig... Maar ik ben nog geen racist nu.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leraren ook hoor. En de zak vooral. Je ouders nooit meer terug zien
Precies! Alleen zwarten hebben copyright op slavernij natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
slaven zijn helemaal niet erg. Zolang ze maar niet zwart zijn!
Domste opmerking van de dagquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
je zou ook kunnen beargumenteren dat het hele tempo wat omhoog kan door het 'zwarte' te schrappen. twee keer vijf lettergrepen en twee keer zes past prima toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zingt toch niet melodieus johPIEEEEEEEEEEEEEEET ging uit fietsen.
Net zo'n gejank als 'blanke vla', 'jodekoeken' en 'negerzoenen'. Flikker toch op zeg, die dingen heten van oudsher zo, wat een gezanik om niks.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om het omkleuren van zwarte piet. Het gaat om het buigen voor de zoveelste racismeretoriek. En het lijkt erop dat "De Nederlander" keihard de grens trekt bij zwarte piet. "Men" lijkt niet bereid om bepaalde mensen, die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn, over de rug van kinderen en een onschuldig kinderfeest een statement te laten maken.
Ik heb in geen jaren iets de polarisatie ook maar enigszins zo op scherp zien zetten als deze discussie.
Het overgrote deel van de "zwarte piet is racisme" roepers zijn fucking blank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn
En terecht. ZP is een symptoom van iets wat veel dieper zit. De racismekaart is al 30 jaar getrokken, nu is het klaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om het omkleuren van zwarte piet. Het gaat om het buigen voor de zoveelste racismeretoriek. En het lijkt erop dat "De Nederlander" keihard de grens trekt bij zwarte piet. "Men" lijkt niet bereid om bepaalde mensen, die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn, over de rug van kinderen en een onschuldig kinderfeest een statement te laten maken.
Ik heb in geen jaren iets de polarisatie ook maar enigszins zo op scherp zien zetten als deze discussie.
Exactemundo. Je kunt er blauwe of roze Pieten van maken. Maar als je ze vervolgens de Sint aan laat spreken met "Meester" of "Baas" staan Quincy Garia c.s. alsnog te steigeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
En wat voor kleur ook, het blijven slaven dus het probleem (wat niet bestaat) is niet opgelost.
Ik ben benieuwd hoe ik zou reageren als ik in een donker land zou wonen, en een statige donkere man komt 1 keer per jaar op bezoek, en hij wordt vergezeld door 100 blanke figuren die zich als mongool gedragen. En allemaal een rare bijnaam hebben. Zeurblanke enzo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Mja, leuk en aardig... Maar ik ben nog geen racist nu.
Ik zou lekker als een idioot mee gaan doen met die 100 blanken en me kostelijk vermaken. Of verhuizen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ik zou reageren als ik in een donker land zou wonen, en een statige donkere man komt 1 keer per jaar op bezoek, en hij wordt vergezeld door 100 blanke figuren die zich als mongool gedragen. En allemaal een rare bijnaam hebben. Zeurblanke enzo.
nee hoor, want het gaat Quincy Garia c.s. alleen maar om het kleurtje. Over racisme gesproken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Exactemundo. Je kunt er blauwe of roze Pieten van maken. Maar als je ze vervolgens de Sint aan laat spreken met "Meester" of "Baas" staan Quincy Garia c.s. alsnog te steigeren.
verhuizen, als het je niet zint? Naar je oorsprong waar ze dat niet doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ik zou reageren als ik in een donker land zou wonen, en een statige donkere man komt 1 keer per jaar op bezoek, en hij wordt vergezeld door 100 blanke figuren die zich als mongool gedragen. En allemaal een rare bijnaam hebben. Zeurblanke enzo.
Dat lijkt me juist supergrappig!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je doet zoals elk weldenkend mens zou doen; niks, want het is een cultureel iets. Of mogen we ook zo gaan steigeren bij het offerfeest waarin schapen worden afgeslacht?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met mijn cadeau's.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan had je naar de hoorzitting moeten kijken laatst in Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de "zwarte piet is racisme" roepers zijn fucking blank.
Het blijven hoe dan ook kleurlingen. En als ze allemaal blank zijn dan is het ook racistisch natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Exactemundo. Je kunt er blauwe of roze Pieten van maken. Maar als je ze vervolgens de Sint aan laat spreken met "Meester" of "Baas" staan Quincy Garia c.s. alsnog te steigeren.
ze heten zeurpiet, niet zeursambo, zeurzwarte, zeurneger of zeurgastarbeider.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Polarisatie? 92% tegen vind ik nou niet een kenmerk van een verdeelde discussie...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Verhuizen als het je niet Sint?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
verhuizen, als het je niet zint? Naar je oorsprong waar ze dat niet doen.
Kijk daar heb je nu een goed punt. Ze hebben dus juist geen reden tot klagen maar horen een complimentje te gevenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
So what als Zwarte Piet vroeger een racistisch stereotype was? Er is wel meer folklore dat vroeger een heel ander doel diende. Het gaat er om dat hij nu niet meer zo beschouwd wordt.
De blanke medemens die niet meer als slavendrijvende dictator wordt afgeschilderd maar als kindervriend voor de negersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist supergrappig!![]()
En als ze dan ook nog eens kado's en snoep zouden uitdelen dan zou het helemaal perfect zijn.
ja, die zijn er ook echt mee begonnen jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de "zwarte piet is racisme" roepers zijn fucking blank.
Ja, foutje in mijn tekst inderdaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:34 schreef Danny het volgende:
[..]
ze heten zeurpiet, niet zeursambo, zeurzwarte, zeurneger of zeurgastarbeider.
Zijn er dan geen mensen die steigeren over het offerfeest? Wordt daar ook zoveel aandacht aan besteed?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet zoals elk weldenkend mens zou doen; niks, want het is een cultureel iets. Of mogen we ook zo gaan steigeren bij het offerfeest waarin schapen worden afgeslacht?
Het land is het nog nooit zo eens geweest met elkaarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Polarisatie? 92% tegen vind ik nou niet een kenmerk van een verdeelde discussie...
Dat is nou iets dat IK stuitend vind. Maar ik ben geen minderheid in Nederland dus kan ik onmogelijk gekwetst of gediscrimineerd worden. Vraag maar aan het MDIquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet zoals elk weldenkend mens zou doen; niks, want het is een cultureel iets. Of mogen we ook zo gaan steigeren bij het offerfeest waarin schapen worden afgeslacht?
Het is een symbolische middelvinger naar al die tegenstanders die met een bezem in hun reet om elke poep en scheet de racisme kaart trekken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Polarisatie? 92% tegen vind ik nou niet een kenmerk van een verdeelde discussie...
Er zijn genoeg feesten in tropische landen waarop de lokale bevolking zich ritueel wit verft. Of ze zichzelf dan ook allemaal dezelfde voornaam geven weet ik niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De fout die jij hier maakt is dat je dus Piet gelijk stelt aan neger. Dat doet 95 % van de mensen dus niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verzin dan iets waardoor je wil een minderheid wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is nou iets dat IK stuitend vind. Maar ik ben geen minderheid in Nederland dus kan ik onmogelijk gekwetst of gediscrimineerd worden. Vraag maar aan het MDI
Verdomde racistenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn genoeg feesten in tropische landen waarop de lokale bevolking zich ritueel wit verft. Of ze zichzelf dan ook allemaal dezelfde voornaam geven weet ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |