Echt stom. Ze hadden beter gewoon Zwarte Negers kunnen heten, dan hadden de voorstanders eindelijk een punt. Nu heet hij Zwarte Piet en moet dat hele verhaal over racisme verzonnen worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of 'Piet' of 'Knecht', daar zit het punt dus echt niet.
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb het echt nog nooit zo gezienEn ik ben vast niet de enige.
ow, dan was mijn reactie bedoeld voor de mensen hier die te dom zijn om te poepen en die het NIET sarcastisch bedoelenquote:
Dat jij graag alle Nederlandse rituelen overboord zet weten we Remlof. Komt natuurlijk door je internationale levensstijl en politieke voorkeur, maar toch. We get it.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat Sinterklaasfeest kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
Of je maakt erquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Zwarte Piet ging uit fietsen'
MENEER ZWARTE PIET MAG NIET HET IS TEGENWOORDIG REGENBOOG PIET OF VN PIET OF RODE PIET ZWARTE PIET MAG NIET MEER VIEZE RACIST
Voor doel en boodschap van het liedje zou dat niks uitmaken.quote:Piet ging uit fietsen
toen knalde zijn band
toen moest hij gaan lopen
met de fiets aan zijn hand
Ja, en aids verspreiden net zoals heel Afrika, of elkaar kapot schieten zoals in het midden-oosten. Die vrede en stabiliteit kan me gestolen worden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
We kunnen toch ook gewoon Kerst gaan vieren met de Kerstman net zoals de rest van de wereld?
Dat zingt toch niet melodieus johquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of je maakt er
[..]
Voor doel en boodschap van het liedje zou dat niks uitmaken.
Het is echt niet zo lastig om fatsoenlijke argumenten te verzinnen, toch?
Leraren ook hoor. En de zak vooral. Je ouders nooit meer terug zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.
Onder druk van een minderheid iets afschaffen is de eerste stap naar een politiestaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vooral omdat je dan impliciet toegeeft dat het discriminatie was.
Met de roe ja, niet met een neger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn ouders maakten me wel bang met 'de roe' vroegah.
Precies dit!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
slaven zijn helemaal niet erg. Zolang ze maar niet zwart zijn!
Mja, leuk en aardig... Maar ik ben nog geen racist nu.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leraren ook hoor. En de zak vooral. Je ouders nooit meer terug zien
Precies! Alleen zwarten hebben copyright op slavernij natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
slaven zijn helemaal niet erg. Zolang ze maar niet zwart zijn!
Domste opmerking van de dagquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef remlof het volgende:
je zou ook kunnen beargumenteren dat het hele tempo wat omhoog kan door het 'zwarte' te schrappen. twee keer vijf lettergrepen en twee keer zes past prima toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zingt toch niet melodieus johPIEEEEEEEEEEEEEEET ging uit fietsen.
Net zo'n gejank als 'blanke vla', 'jodekoeken' en 'negerzoenen'. Flikker toch op zeg, die dingen heten van oudsher zo, wat een gezanik om niks.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om het omkleuren van zwarte piet. Het gaat om het buigen voor de zoveelste racismeretoriek. En het lijkt erop dat "De Nederlander" keihard de grens trekt bij zwarte piet. "Men" lijkt niet bereid om bepaalde mensen, die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn, over de rug van kinderen en een onschuldig kinderfeest een statement te laten maken.
Ik heb in geen jaren iets de polarisatie ook maar enigszins zo op scherp zien zetten als deze discussie.
Het overgrote deel van de "zwarte piet is racisme" roepers zijn fucking blank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn
En terecht. ZP is een symptoom van iets wat veel dieper zit. De racismekaart is al 30 jaar getrokken, nu is het klaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om het omkleuren van zwarte piet. Het gaat om het buigen voor de zoveelste racismeretoriek. En het lijkt erop dat "De Nederlander" keihard de grens trekt bij zwarte piet. "Men" lijkt niet bereid om bepaalde mensen, die blijkbaar weinig anders te doef hebben behalve zichzelf heel erg zielig te vinden omdat ze kleurling zijn, over de rug van kinderen en een onschuldig kinderfeest een statement te laten maken.
Ik heb in geen jaren iets de polarisatie ook maar enigszins zo op scherp zien zetten als deze discussie.
Exactemundo. Je kunt er blauwe of roze Pieten van maken. Maar als je ze vervolgens de Sint aan laat spreken met "Meester" of "Baas" staan Quincy Garia c.s. alsnog te steigeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
En wat voor kleur ook, het blijven slaven dus het probleem (wat niet bestaat) is niet opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |