nee, de internationale zakenwereld heeft het vertrouwen in dit bedrijf niet verloren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:26 schreef lucatoni het volgende:
Het valt me op dat de koers van dit aandeel elke keer dezelfde bewegingen herhaalt. Als mijn voorspelling juist zijn zal er wederom een stijging plaatsvinden tot ongeveer 2,19 - 2,20 en zal hij daarna weer dalen tot net onder de 2 euro. Ben benieuwd
we zullen zien, ben erg benieuwd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, de internationale zakenwereld heeft het vertrouwen in dit bedrijf niet verloren.
Pas bij verkoop is de balans op te makenquote:
Zolang er niet wat groter nieuws voorbij komt, blijft het een jojo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:32 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou na vandaag niet meer instappen. Dit is een typisch gokaandeel
ik vind Imtech een mooi bedrijfquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:32 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zou na vandaag niet meer instappen. Dit is een typisch gokaandeel
Dat vond ik van Versatel ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vind Imtech een mooi bedrijf
TomTom vind ik ook een mooi bedrijf, maar ik zou er niet in durven te investeren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vind Imtech een mooi bedrijf
Dat ga ik ook doen. Als de cijfers goed zijn dan stap ik in. Helaas voor mij op een zeer waarschijnlijk hogere koers dan nu. Maar ook een stuk minder risico.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:53 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wacht het allemaal af tot 7 november, kijken wat het aandeel doet als de kwartaalcijfers bekend worden.
Is er ergens te vinden wat de verwachtingen zijn van de kwartaalcijfers?
Verwachtingen kun je ook voor jezelf bepalen door onderzoek te doen en nieuws te volgen. Zelf verwacht ik een kleine groei in omzet, gezien het feit dat ze verschillende grote projecten erbij hebben gekregen en samenwerking zijn gestart met Engels bedrijf. Cijfers zullen denk ik niet heel spetterend zijn, maar verwacht zeker herstel ten opzichte van vorige periode.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:53 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wacht het allemaal af tot 7 november, kijken wat het aandeel doet als de kwartaalcijfers bekend worden.
Is er ergens te vinden wat de verwachtingen zijn van de kwartaalcijfers?
versatel dreef op fantasie en niet op winstquote:
Ja ik wel , nu welquote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:40 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
TomTom vind ik ook een mooi bedrijf, maar ik zou er niet in durven te investeren.
Imtech dreef op groei door overnamesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
versatel dreef op fantasie en niet op winst
en maakt winst,quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:30 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Imtech dreef op groei door overnames
Puur een gok idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:40 schreef ikjijallebei het volgende:
Als je jezelf als belegger kwalificeert, heb je niets in Imtech te zoeken.
Waardeloze investering.
Die crashboom zag het goed m.i., NYMD niet.
Imtech is op zich een goed bedrijf, op fit niveau kun je best instappen , als je van 20 komt dan is er iets heel erg fout jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:40 schreef ikjijallebei het volgende:
Als je jezelf als belegger kwalificeert, heb je niets in Imtech te zoeken.
Waardeloze investering.
Die crashboom zag het goed m.i., NYMD niet.
En weer 0,8 % omhoogquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:40 schreef ikjijallebei het volgende:
Als je jezelf als belegger kwalificeert, heb je iets in Imtech te zoeken.
Waardevolle investering.
Die crashboom zag het fout m.i.
Ik zou dat niet te hard roepen, TomTom heeft eindelijk de juiste weg in te slaan door zich meer te richten op data en software, ik vermoed dat ze de "kastjes" divisie zullen verkopen, en door gaan op diensten, en daar valt veel meer te verdienen dan op de hardware, immers steeds meer mensen zullen straks gewoon een bestaande device (tablet/gsm) willen gebruiken om te navigeren. Wat ik ook vermoed is dat ze meer zullen gaan integreren op bestaande diensten zoals ERP en CRM, sterker nog dat doen ze nu al, ik heb hun API gezien en die is enorm krachtig, het zou me ook niet verbazen als een bedrijf als SalesForce ze over neemt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:40 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
TomTom vind ik ook een mooi bedrijf, maar ik zou er niet in durven te investeren.
Imtech zit in een gigantische groeimarkt, Tomtom concurreert met de grootste bedrijven ter wereld die hun producten gratis aanbieden. Tomtom bestaat over vijf jaar niet meer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou dat niet te hard roepen, TomTom heeft eindelijk de juiste weg in te slaan door zich meer te richten op data en software, ik vermoed dat ze de "kastjes" divisie zullen verkopen, en door gaan op diensten, en daar valt veel meer te verdienen dan op de hardware, immers steeds meer mensen zullen straks gewoon een bestaande device (tablet/gsm) willen gebruiken om te navigeren. Wat ik ook vermoed is dat ze meer zullen gaan integreren op bestaande diensten zoals ERP en CRM, sterker nog dat doen ze nu al, ik heb hun API gezien en die is enorm krachtig, het zou me ook niet verbazen als een bedrijf als SalesForce ze over neemt.
En welke bedrijven zijn dat dan wel?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Imtech zit in een gigantische groeimarkt, Tomtom concurreert met de grootste bedrijven ter wereld die hun producten gratis aanbieden. Tomtom bestaat over vijf jaar niet meer.
Apple en Google.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En welke bedrijven zijn dat dan wel?
Google maps is niet gratis meer voor groot verbruikers, bovendien heeft google er nogal een handje van om bepaalde diensten van de 1 op de andere dag te stoppen.quote:
De meeste mensen die google maps gebruiken zijn geen grootgebruikers. Ze stoppen soms diensten inderdaad, maar dat gaan ze niet met Google maps doen want daar gaan ze nog veel advertentiegeld aan verdienen. De bakker gaat straks adverteren op Google maps als jij zoekt naar bakker Amsterdam.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Google maps is niet gratis meer voor groot verbruikers, bovendien heeft google er nogal een handje van om bepaalde diensten van de 1 op de andere dag te stoppen.
Kijk hier maar eens, ik denk dat hier behoorlijk veel te halen valt: http://business.tomtom.com/nl_nl/fleet-management/
Ik doel er meer op dat ik een goede kans zie voor TomTom op de zakelijke markt, niet op individuele gebruikers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De meeste mensen die google maps gebruiken zijn geen grootgebruikers. Ze stoppen soms diensten inderdaad, maar dat gaan ze niet met Google maps doen want daar gaan ze nog veel advertentiegeld aan verdienen. De bakker gaat straks adverteren op Google maps als jij zoekt naar bakker Amsterdam.
Er vallen wat kostenbesparingen te bewerkstelligen bij bedrijven, maar dat gaat Google straks ook aanbieden. Google heeft nu al veel diensten voor bedrijven. Tomtom kan gewoon weinig meer groeien.
Imtech daarentegen kan wel gigantisch groeien als de juiste topmensen de boel aansturen.
Daarvan zeg ik Google gaat TomTom wegblazen op de zakelijke markt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat ik een goede kans zie voor TomTom op de zakelijke markt, niet op individuele gebruikers.
Ik acht de kans veel groter dat ze overgenomen worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Daarvan zeg ik Google gaat TomTom wegblazen op de zakelijke markt.
Ik denk dat het aandeel gewoon altijd overrated is geweest, zoals het nu staat is denk ik meer reeel, echter op gebied van software en diensten heb je een veel schaalbaarder model en daardoor meer rek in het resultaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:56 schreef DrSnuggle het volgende:
TomTom vind ik een risico bedrijf om aandelen in te hebben. Zij waren pioniers in navigatiesystemen en software. Nu is dat alles vrijwel gratis te verkrijgen, en hebben de meeste nieuwe auto's wel standaard een eigen navigatiesysteem. (al weet ik dat Renault samen werkt met TomTom in hun auto's)
Nu zij het consumententak willen verlaten en de professionele markt zeer concurrerend is zie ik er niet zoveel toekomst in.
Nou poe poe 0,8% .. laten we de daling van 20 maar even vergeten..quote:
We zullen zien na 7 novemberquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:27 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Nou poe poe 0,8% .. laten we de daling van 20 maar even vergeten..
Imtech is helemaal niks en een belegger moet dan ook weten dat hij hier niets heeft te zoeken.
Zou me ook niets verbazen als de koers bij 2.20 weer omlaag getrapt wordt.
Gokwerk dus, een echte belegger blijft hier van af.
Even gekeken... de Q3 cijfers, aha. Tja, verkopen die rotzooi zou ik zeggen want de cijfers zijn natuurlijk no way goed. Een ramp zal zich voltrekken.quote:
Ik zou er ook voor zorgen dat je er voor 7 november uit bent. Ik heb nog echt geen nieuws voorbij zien komen waarom de cijfers goed zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:47 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Even gekeken... de Q3 cijfers, aha. Tja, verkopen die rotzooi zou ik zeggen want de cijfers zijn natuurlijk no way goed. Een ramp zal zich voltrekken.
Zo dan spekkoper nu al 17 cent winst per stuk te pakkenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:30 schreef Cracker26 het volgende:
Hmm als ik dit topic zo lees kan ik ze beter verkopen (voor 7 nov)... Heb ze gekocht op 2.004 eur.
Ik zou voor safe gaan en je winst veilig stellen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:30 schreef Cracker26 het volgende:
Hmm als ik dit topic zo lees kan ik ze beter verkopen (voor 7 nov)... Heb ze gekocht op 2.004 eur.
Ja nu gaat ie klimmen 6% erbijquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Imtech is op zich een goed bedrijf, op dit niveau kun je best instappen , als je van 20 komt dan is er iets heel erg fout ja
quote:
Veel handelsvolume en de prijs gaat omhoog.quote:
Je kan ook een meelopende stop loss erop zetten of een gedeelte alvast verkopen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:07 schreef Cracker26 het volgende:
Ik vind het raar dat er verder geen nieuws over Imtech is.. twijfel nog steeds over het wel/niet verkopen voor donderdag.
Ik kocht ze met het doel ze te laten staan totdat ze minimaal 3 euro waard zijn. Dus zou er ook van balen als ik ze straks verkoop en ze stijgen vanaf nog veel..
Ik weet allemaal niet goed hoe dat werkt.. wat is dat stop loss? Kan ik een limiet geven van dat hij automatisch verkooot als het aandeel onder de 2,25 komt? Zoiets wil ik doen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je kan ook een meelopende stop loss erop zetten of een gedeelte alvast verkopen.
Je kan inderdaad een limiet opgeven waarbij verkocht wordt zoals ¤ 2,25quote:Op maandag 4 november 2013 15:26 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ik weet allemaal niet goed hoe dat werkt.. wat is dat stop loss? Kan ik een limiet geven van dat hij automatisch verkooot als het aandeel onder de 2,25 komt? Zoiets wil ik doen.
Het gaat erom of de cijfers de verwachtingen overtreffen. Of ze goed zijn is van minder belang.quote:Op maandag 4 november 2013 15:44 schreef ikjijallebei het volgende:
Rare stijging, de cijfers kunnen namelijk nooit goed zijn.
Lekker makkelijk, van Imtech kun je momenteel niets verwachten dus volgens die redenering zal het altijd beter zijn ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het gaat erom of de cijfers de verwachtingen overtreffen. Of ze goed zijn is van minder belang.
quote:Imtech boekte de meeste terreinwinst met een 4,2% hogere koers gesteund door een koopaanbeveling van Kepler. De voorgaande dag zat de technisch dienstverlener ook al in de lift vooruitlopend op de kwartaalcijfers die aanstaande donderdag worden gepubliceerd.
Die opdracht van 11 miljoen stelt niet veel voor op een omzet van 5 miljard.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:20 schreef Cracker26 het volgende:
Hele goeie zaken idd :-) maar nu de grote vraag... zal het aandeel donderdag (morgen en) donderdag ook nog blijven stijgen, na zulk yoed nieuws. Gelukkig wel een mooie opdracht gekregen, maar of dat genoeg is voor blijvende stijging van het aandeel...?
Nee, dat klopt. Maar misschien het "startschot" van weer veel werk. Ik wacht morgen nog af en dan zie ik wel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die opdracht van 11 miljoen stelt niet veel voor op een omzet van 5 miljard.
De impact van 1 order van 100 miljoen is vele malen groter op de koers dan het binnenhalen van 11 opdrachten van 10 miljoen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die opdracht van 11 miljoen stelt niet veel voor op een omzet van 5 miljard.
Het gaat om 100 miljoen Zweedse Kronen. Heeft nauwelijks invloed idd.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De impact van 1 order van 100 miljoen is vele malen groter op de koers dan het binnenhalen van 11 opdrachten van 10 miljoen.
Raar maar meestal waar.
Zet je stop los niet te scherp!quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:13 schreef Cracker26 het volgende:
Heb mijn stop-loss order nu aangepast naar 2,35. Morgen hopelijk nog een stijging en dan eens goed bekijken wat te doen voordat het donderdag is.
Op hoeveel is Imtech gesloten vandaag... 2,41 ongeveer?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zet je stop los niet te scherp!
Ach het heeft geen zin om emoties te laten meespelen, nuchter bekeken is Imtech nog steeds een hoogwaardig bedrijf en ze blijven binnen de bankconvenantenquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:20 schreef Cracker26 het volgende:
Hele goeie zaken idd :-) maar nu de grote vraag... zal het aandeel donderdag (morgen en) donderdag ook nog blijven stijgen, na zulk yoed nieuws. Gelukkig wel een mooie opdracht gekregen, maar of dat genoeg is voor blijvende stijging van het aandeel...?
quote:Het huidige Imtech fungeert als houdstermaatschappij van een groep werkmaatschappijen in binnen- en buitenland, opererend op het gebied van technische dienstverlening op de werkgebieden informatie- en communicatietechnologie, elektrotechniek en werktuigbouw. Men houdt zich bezig met advies, ontwerp, installatie, onderhoud en beheer van totale technische oplossingen.
De activiteiten zijn verdeeld in de marktsegmenten Utiliteit, Industrie, Maritiem, Infra en Telecom. Voor het marktsegment Utiliteit biedt Imtech technische oplossingen zoals de integratie van elektrotechniek, instrumentatie, regeltechniek, telematica, lucht- en klimaattechnologie, brandblus- en sprinklertechnologie, beveiliging, toegangs- en parkeertechnologie en energie en hoogspanning. Tevens levert men ICT-oplossingen.
Voor het marktsegment Industrie houdt Imtech zich bezig met ontwerp, implementatie en onderhoud van integrale ICT-oplossingen op het gebied van technische automatisering, procesautomatisering, data- en telecommunicatie en specifieke IT-trajecten.
Het marktsegment Maritiem bedient Imtech met een totaalpakket aan producten en diensten voor de complete cyclus van het maritieme technologisch traject.
Voor het marktsegment Infra is Imtech actief met advies, ontwerp, projectmanagement, installatie, turn-key oplevering en onderhoud van technische infrastructuur.
Aan het laatste marktsegment, Telecom, biedt Imtech aanvullende technische dienstverlening in mobiele, draadloze en vaste netwerken voor telefonie en voert als hoofdcontractor integrale telecomprojecten uit. Verder realiseert en onderhoudt men voor internet service providers Switch Houses, Telexchange Centers en IT-rooms voor de transmissie van beeld, data en spraak via internet.
In 2009 behaalde Imtech in een krimpende economie meer omzet en winst. Omzet en bedrijfsresultaat groeiden autonoom 3%, respectievelijk 7%. De marge steeg tot 5,8% (5,5%) en de winst tot ¤1,92 (¤1,64) per aandeel.
¤ 2,422quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Op hoeveel is Imtech gesloten vandaag... 2,41 ongeveer?
Zo scherp is het dan toch ook niet. Als ik teveel ruimte open laat, ben ik misschien teveel kwijt. Dit vind ik wel een mooie limiet.
Maar ga er natuurlijk vanuit dat het morgen nog iets gaat stijgen..
nee, misschien voorkennis.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:13 schreef LXIV het volgende:
Is er reeel nieuws om deze koersstijgingen te onderbouwen?
Dekken van short positie Marshall Wace (ABN-AMRO zit daar voor geld in ).quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:13 schreef LXIV het volgende:
Is er reeel nieuws om deze koersstijgingen te onderbouwen?
Morgen gaat het zakken, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat Imtech deze stijging (nu al) gaat waarmaken.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
En weer 3,43 % erbij![]()
Maar vandaag is alles up dus op zich niet zo'n grote stijging.
Morgen wordt het echt lachen
die paar dubbeltjes ? ?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Morgen gaat het zakken, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat Imtech deze stijging (nu al) gaat waarmaken.
Een paar dubbeltjes is voor Imtech 15% in één week. Dat gaat te snel denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
die paar dubbeltjes ? ?
nee zie het nu niet meer terugzakken
blijft een goed hoogwaardig bedrijf
nee hoor, tot ze op een euro of 4 zitten nietquote:Op woensdag 6 november 2013 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een paar dubbeltjes is voor Imtech 15% in één week. Dat gaat te snel denk ik.
We zien het morgen wel. Ik heb gisteren verkocht en ga morgen weer kopen na de dalingquote:Op woensdag 6 november 2013 09:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee hoor tot ze op een euro of 4 zitten
zal de bank blij mee zijnquote:Op woensdag 6 november 2013 09:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
We zien het morgen wel. Ik heb gisteren verkocht en ga morgen weer kopen na de daling
maar als je ze een jaar of tien vast hou, da heb je toch ook winst?quote:Op woensdag 6 november 2013 10:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat zal me echt een worst wezen. Winst is winst. Ook als de bank daar wat van af snoept.
Meestal voorbeurs rond 8 uur.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:28 schreef DrSnuggle het volgende:
Hoe laat worden die cijfers morgen bekend? Is dat met voorbeurs of kan dat ook ergens overdag naar buiten komen?
Ik heb zelf toch bijgekocht, je hoort om je heen alleen maar positieve berichten.
Toch denk ik, zoals hiervoor al is gezegd, dat men de koers al op niveau heeft gebracht en dat morgen geen grote sprongen gemaakt zullen worden.
Ja dat weet je nooit natuurlijk. Maar voor de langere termijn heb ik andere aandelen.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar als je ze een jaar of tien vast hou, da heb je toch ook winst?
Ik heb geen twitter... wat zegt het bericht?quote:Op woensdag 6 november 2013 11:34 schreef DrSnuggle het volgende:
https://twitter.com/pvkleef/status/397783526600634369
Weet iemand hier meer van? Wat denken jullie?
Van een hoofdredacteur van IEXProfs, het lijkt mij dat zo'n iemand niet zomaar zo'n uitspraak doet?quote:buitenlands smallcapfonds zegt vandaag tegen me bezig te zijn een Nederlands aandeel te kopen. #imtech misschien?
Waarom zou je zo'n instabiel fundamenteel verrot bedrijf voor de LT willen hebben?quote:Op woensdag 6 november 2013 11:14 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar als je ze een jaar of tien vast hou, da heb je toch ook winst?
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Imtech (IM.AE) maakt donderdag om 7.00 uur een nettoverlies van EUR39,3 miljoen bekend op een omzet van EUR1,291 miljard. Dat is de gemiddelde verwachting van respectievelijk 5 en 3 door FactSet geraadpleegde analisten. Gezien de ingrijpende herstructureringen bij het bedrijf in verband met het fraude schandaal kijken analisten naar de ontwikkelingen op kwartaalbasis in plaats van op jaarbasis. In het tweede kwartaal werd een omzet gerealiseerd van EUR1,274 miljard en een nettoverlies van EUR170,9 miljoen. De aandacht zal vooral uitgaan naar de voortgang van de herstructureringen en de resultaten per divisie, zoals de Benelux, Duitsland & Oost-Europa en Noord-Europa. Omstreeks 13.45 uur noteert het aandeel 5,7% hoger op EUR2,57, terwijl de AEX met 1,0% stijgt.
Annaallisten hebben altijd een sponsorquote:
En waarom denk je dat er nu nog een val van meer dan 3% komt?quote:Op woensdag 6 november 2013 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
We zouden vandaag nog wel eens rood kunnen eindigen.
Omdat deze stijging eigenlijk op "niets" is gebouwd. Ik denk dat er veel mensen geen risico willen lopen morgen en de winst van afgelopen dagen veilig willen stellen.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:09 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
En waarom denk je dat er nu nog een val van meer dan 3% komt?
Ik zie het anders, de daling is gebaseerd op berichten van abn en de telegraaf (in betaalde opdracht van..) Nu blijkt dat de berichten van abn/telegraaf niet echt op de waarheid gebaseerd zijn gaat het aandeel langzaam richting de daadwerkelijke waarde +/- 4 euro per stuk.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat deze stijging eigenlijk op "niets" is gebouwd. Ik denk dat er veel mensen geen risico willen lopen morgen en de winst van afgelopen dagen veilig willen stellen.
Banken hebben ook allemaal belangen. Zo heeft ABN Amro een belang in Marshall Wace, dat fors short zit in Imtech. Dus je moet alles met scheppen zout nemen.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik zie het anders, de daling is gebaseerd op berichten van abn en de telegraaf (in betaalde opdracht van..) Nu blijkt dat de berichten van abn/telegraaf niet echt op de waarheid gebaseerd zijn gaat het aandeel langzaam richting de daadwerkelijke waarde +/- 4 euro per stuk.
* Mijn mening geen feitenmaar wat de annaallisten erover zeggen slaat helemaal als een tang op miss piggy.
Is er al duidelijkheid over de convenanten? Of heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 6 november 2013 16:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik zie het anders, de daling is gebaseerd op berichten van abn en de telegraaf (in betaalde opdracht van..) Nu blijkt dat de berichten van abn/telegraaf niet echt op de waarheid gebaseerd zijn gaat het aandeel langzaam richting de daadwerkelijke waarde +/- 4 euro per stuk.
* Mijn mening geen feitenmaar wat de annaallisten erover zeggen slaat helemaal als een tang op miss piggy.
Ja van Ast heeft gezegd dat Imtech binnen de convenanten kan blijven.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is er al duidelijkheid over de convenanten? Of heb ik iets gemist?
Ik niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:08 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben bang voor een nieuwe emissie om aan de convenanten te voldoen.
binck is trots op jouquote:Op woensdag 6 november 2013 17:29 schreef Cracker26 het volgende:
Ik had dus voor de zekerheid ff uitbetaald voor morgen. Maar direct ff andere aandelen gekocht (was aan het twijfelen tussen Randstad en ING.. dus 50/50 gedaan.. kon echt niet kiezen :-) ). En mocht het nieuws van Imtech meevallen, schakel ik morgen weer over naar Imtech..
Dat is een slordige 20x de winst zoals die _voor_ de fraude was.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zo is het maar net. Morgen D-day.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik verkoop ze niet onder de 3 euro !
Ik ben zelf te vroeg uitgestapt. Volgens mij was de koers 2,15 toen ik eruit ging.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:58 schreef trolololo het volgende:
[..]
Zo is het maar net. Morgen D-day.
Sprinters zijn deze week heel erg lekker gegaan, morgen tijd om de zomervakantie te boeken![]()
Bij sprinters wel, en houd ze ook liever op lange termijn: Imtech is een gezond bedrijf die wat mij betreft een te harde tik naar beneden heeft gehad. Dus verwacht toch wel groei op termijnquote:Op woensdag 6 november 2013 18:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik ben zelf te vroeg uitgestapt. Volgens mij was de koers 2,15 toen ik eruit ging.
Maar ik vraag me af waarom er zoveel mensen zoveel risico met de dag van morgen nemen? Waarom niet je winst veilig stellen en dan morgen (als er goede cijfers komen) weer instappen. Die paar procent maakt dan toch ook niet uit?
Ja maar als de cijfers slecht zijn dan knalt de koers weer in elkaar. En dan gaan de sprinters ook 3x zo hard omlaag. Volgens mij zitten er tegenwoordig veel meer gokkers op de aandelenbeurs dan vroeger.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:06 schreef trolololo het volgende:
[..]
Bij sprinters wel, en houd ze ook liever op lange termijn: Imtech is een gezond bedrijf die wat mij betreft een te harde tik naar beneden heeft gehad. Dus verwacht toch wel groei op termijn
een sprinter / turbo / optie / huisfonds is er voor de bank, niet voor jouquote:Op woensdag 6 november 2013 18:07 schreef Sunri5e het volgende:
BTW: is een sprinter/turbo wel een ideaal iets voor op de lange termijn? Mijn inziens niet namelijk.
Vooral de bank wordt er rijker van idd.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een sprinter / turbo / optie / huisfonds is er voor de bank, niet voor jou
quote:di 05 nov 2013, 13:11
Imtech neemt Zweeds ziekenhuis onder handen
GOUDA (AFN) -
Imtech heeft een opdracht in de wacht gesleept voor de renovatie van het universiteitshospitaal in het Zweedse Linköping. Daarmee is 100 miljoen Zweedse kroon (11,4 miljoen euro) gemoeid, aldus de technisch dienstverlener.
De klus, die naar verwachting in 2018 wordt afgerond, wordt uitgevoerd door de Imtechbedrijven VS-teknik, Elteknik en Ventilation.
Gast waar heb je het over?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
Dat ze zo'n failliet bedrijf zoveel opdrachten geven he
[..]
grapje ha haquote:
Pas in het weekend drinken hequote:
meth77 etc drinkt zijn aanbevelingen onder zijn vorige user names weg, hij heeft veel te drinken.quote:
Opdrachten geven? Dit is gewoon Europees aanbesteed en Imtech heeft als laagste ingeschreven en de marketing afdeling dacht laten we daar een mooi persbericht van maken.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
Dat ze zo'n failliet bedrijf zoveel opdrachten geven he
[..]
http://www.nuzakelijk.nl/(...)ch-en-haskoning.htmlquote:Op donderdag 7 november 2013 06:13 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Opdrachten geven? Dit is gewoon Europees aanbesteed en Imtech heeft als laagste ingeschreven en de marketing afdeling dacht laten we daar een mooi persbericht van maken.
Als we naar de feiten kijken, 10 miljoen Euro over 5 jaar verspreid is het 2 miljoen per jaar omzet, de omzet over 2012 was 5.5 miljard Euro. Deze opdracht is daarom ook niet persbericht waardig en ook geen enkele rede om blij van te worden. Ik zou me eerder zorgen gaan maken, als dit het enige goede nieuws is wat ze nog in een persbericht kunnen stoppen dan is het niet best gesteld met de toko
Goede inhoudelijke reactie, chapeau!!!quote:Op donderdag 7 november 2013 07:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.nuzakelijk.nl/(...)ch-en-haskoning.html
matige cijfers op een zeer lage koers, is beter dan goede cijfers op een erg hoge koers .quote:Op donderdag 7 november 2013 08:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
De cijfers zijn matig...
Om 11 uur de conf call ben benieuwd hoe de koers daarop gaat reageren
Cijfers;
http://imtech.com/Content(...)2013%20-%20FINAL.pdf
Conf call;
http://player.companywebcast.com/imtech/20131107_3/en/player
Nope is het ook niet, maar door je limiet heb je je eigen risico wel in handen.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja maar als de cijfers slecht zijn dan knalt de koers weer in elkaar. En dan gaan de sprinters ook 3x zo hard omlaag. Volgens mij zitten er tegenwoordig veel meer gokkers op de aandelenbeurs dan vroeger.
BTW: is een sprinter/turbo wel een ideaal iets voor op de lange termijn? Mijn inziens niet namelijk.
Auw. Geen vakantie maar een bijbaantje voor jou deze zomer.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:58 schreef trolololo het volgende:
[..]
Zo is het maar net. Morgen D-day.
Sprinters zijn deze week heel erg lekker gegaan, morgen tijd om de zomervakantie te boeken![]()
Kijken hoe dat over een paar weken isquote:Op donderdag 7 november 2013 09:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Auw. Geen vakantie maar een bijbaantje voor jou deze zomer.
Jazeker maar min 14 % hakt er aardig in.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:34 schreef BasEnAad het volgende:
Voor de lange termijn vond ik het allemaal wel meevallen, dat slechte nieuws.
Enkel sukkels steken (nog) geld in Imtech.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
Volgens mij hebben ze v.d. Aast eindelijk een cursus spreken in het openbaar laten volgen
Hij weet in ieder geval een beetje de aandacht af te leiden van het feit dat ze door hun convenanten heen stuiteren en met hangende pootjes naar de banken moeten, waarna die poten uitgerukt gaan worden
Maar TurkesteenAls ie nog 1x mutjsssss zegt, kom ik niet meer bye
quote:Op woensdag 6 november 2013 17:08 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben bang voor een nieuwe emissie om aan de convenanten te voldoen.
Natuurlijk komt er nog een ramp. Deze tent gaat failliet dus wegwezen zou ik zeggen.quote:
Vertel dan eens wat er zo gezond is aan Imtech, volgens mij roep je maar wat, om je eigen Imtech aandelen een goed gevoel aan te praten.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:06 schreef trolololo het volgende:
[..]
Bij sprinters wel, en houd ze ook liever op lange termijn: Imtech is een gezond bedrijf die wat mij betreft een te harde tik naar beneden heeft gehad. Dus verwacht toch wel groei op termijn
Ben jij een ontslagen Imtech medewerker met een wraak gevoel ?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:04 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat er zo gezond is aan Imtech, volgens mij roep je maar wat, om je eigen Imtech aandelen een goed gevoel aan te praten.
Er valt niets positiefs te melden over Imtech, inpakken en wegwezen is de op 1 na beste keuze. Gisteren puts kopen had goud opgeleverd.
Nee ik probeer mensen te behoeden voor een investering als deze. ik heb het jou eergisteren nog verteld volgens mij. iedere koop of verkoop die je aangaat is een weddenschap (want waarom koop jij, of waarom verkoopt jouw tegenpartij?) ... je moet alleen weddenschappen uitkeizen waarbij je een grote kans op de winst hebt.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ben jij een ontslagen Imtech medewerker met een wraak gevoel ?
Hij heeft wel gelijk. In Imtech zit binnen nu en een jaar echt geen toekomstmuziek.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ben jij een ontslagen Imtech medewerker met een wraak gevoel ?
Ik kan het leidenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:07 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Nee ik probeer mensen te behoeden voor een investering als deze. ik heb het jou eergisteren nog verteld volgens mij. iedere koop of verkoop die je aangaat is een weddenschap (want waarom koop jij, of waarom verkoopt jouw tegenpartij?) ... je moet alleen weddenschappen uitkeizen waarbij je een grote kans op de winst hebt.
Dat was gisteren dus echt puts kopen of turbo's short, of als je daar niets van snapt, uitstappen of niets aankopen.
Wat is je aankoopprijs?quote:Op donderdag 7 november 2013 20:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik kan het leiden![]()
Maar wel lastig dat het nu soort van vast staat voor langere tijd.
Koers komt weer goed ik denk ergens in 2014 dus dat valt te overzien.
Ik beleg nog niet zo lang maar ben wel op de hoogte van de werking van opties en turbo's
Optie handel ga ik in januari mee beginnen maar dan op indexen om eraan te wennen.
turbo's laat ik maar even links liggen.
1,50 kan sneller werkelijk worden dan wij allen denken.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:38 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wat is je aankoopprijs?
Ik zou alsnog verkopen want het gaat wat mij betreft nog veel lager, zo richting 0.
Fors bijkopen toch zeker wel? Als het op 2.50 een koopje was, is het dat op 2.10 zeker!quote:
Je kan niet eeuwig blijven middelenquote:Op donderdag 7 november 2013 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Fors bijkopen toch zeker wel? Als het op 2.50 een koopje was, is het dat op 2.10 zeker!
Meerderequote:Op donderdag 7 november 2013 21:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Op welke koers ben je ingestapt?
Met geleend geld, unieke kans, kan niet mis. Gratis geld!quote:Op donderdag 7 november 2013 21:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je kan niet eeuwig blijven middelen
En zet alvast je loon opzij want als ie op 1,70 staat kan je al helemaal goedkoop inslaan!!!quote:Op donderdag 7 november 2013 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Fors bijkopen toch zeker wel? Als het op 2.50 een koopje was, is het dat op 2.10 zeker!
Remember SNS.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:57 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
En zet alvast je loon opzij want als ie op 1,70 staat kan je al helemaal goedkoop inslaan!!!
En dan op 1,50, 1,30 , 1,10 en vervolgens .... staat ie op 0.
Nee SNS was 5 keer failliet door het Spaanse vastgoed, net als Fortisquote:
quote:Analisten zijn grotendeels teleurgesteld over de cijfers, met name ten aanzien van de operationele prestaties.
De aanvang van gesprekken over de covenanten wordt als positief ervaren, al vrezen sommigen dat Imtech bezittingen zal moeten verkopen, of nieuwe aandelen zal moeten uitgeven.
Een claimemissie is voor ons geen optie en het verkopen van activiteiten zal niet helpen.
Daarmee verkoop je ook een stuk winstgevendheid en deleverage je niet", zegt Van de Aast hierover
Gaan Bam Heymans KLM en KPN ook failliet volgens jou ?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:02 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk komt er nog een ramp. Deze tent gaat failliet dus wegwezen zou ik zeggen.
Imtech schrikt markt opquote:Op donderdag 7 november 2013 21:57 schreef ikjijallebei het volgende:
En zet alvast je loon opzij want als ie op 1,70 staat kan je al helemaal goedkoop inslaan!!!
En dan op 1,50, 1,30 , 1,10 en vervolgens .... staat ie op 0.
Ik heb me daar niet in verdiept, het lijken me stuk voor stuk pauperaandelenquote:Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Gaan Bam Heymans KLM en KPN ook failliet volgens jou ?
Het goede nieuws is dat het daadwerkelijk nodig is?quote:Op maandag 11 november 2013 09:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)euws-van-banken.aspx
KPN heeft geen verdienmodel meer, men belt internationaal met Viber en Whatsupp is ook gratis en alles gaat via wifi, mobiel internet is ook niet echt noodazakelijk meer en de chinese mobieltjes zijn haast gratisquote:Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Gaan Bam Heymans KLM en KPN ook failliet volgens jou ?
Ik zou het niet weten.quote:Op maandag 11 november 2013 14:51 schreef Cracker26 het volgende:
Hmm, goed nieuws dus op het moment. Een kleine 10% erbij... denken jullie dat het morgen door zal stijgen? Ben aan het twijfelen om het eind van de middag terug te kopen.
Die verwachtingen had ik ook idd, haha :-)quote:Op maandag 11 november 2013 15:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten.
Op de langere termijn denk ik stijging, maar wat er morgen gebeurt weet niemand. Misschien wat winstnemingen en een daling, maar misschien stijgt het wel even door of blijft het stabiel
Die hebben ze toch allang weer eruit getrapt , denk ik tenminste. ING heeft dat belang i.i.g. erg snel afgebouwd, en ik neem aan Rabobank ook.quote:Op maandag 11 november 2013 10:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het goede nieuws is dat het daadwerkelijk nodig is?![]()
Ze stuiterden dus inderdaad door hun convenanten heen, en de banken zitten nog op een stapel claims @ 1.80 die ze destijds bij de brugfinanciering gekregen hebben en die ze nog graag even verzilveren
Wat een soap dat Imtech.Wordt vast over vijf jaar ook een toneelstuk
zoals de directiesukkels van Delta Lloyd en INGquote:Op maandag 11 november 2013 20:37 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Die hebben ze toch allang weer eruit getrapt , denk ik tenminste. ING heeft dat belang i.i.g. erg snel afgebouwd, en ik neem aan Rabobank ook.
Dat mensen hier nog steeds geld insteken is mij echt een raadsel, doe je ogen open zou ik zeggen.
Tranentrekkend ook hoe eerst wordt verkondigd 'zeker binnen de convenanten' te kunnen blijven, en nu "plots" (de nuchtere belegger had dit uiteraard allang door) er toch niet aan kunnen voldoen. Gelukkig hebben ze een versoepeling gekregen anders , en wellicht nu nog steeds, had de tent mooi failliet gegaan voorjaar 2014
Alleen sukkels beleggen in Imtech
Wil je een lijstje van ongelukken van Delta Lloyd en ING?quote:Op maandag 11 november 2013 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zoals de directiesukkels van Delta Lloyd en ING
http://www.grootaandeelhouders.nl/aandelen/imtech/mutaties/
komt wel goed met Imtechquote:Op maandag 11 november 2013 20:37 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze een versoepeling gekregen anders , en wellicht nu nog steeds, had de tent mooi failliet gegaan voorjaar 2014
Misschien dat het op deze manier duidelijker is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:14 schreef Sunri5e het volgende:
En het aandeel zakt heel, heel langzaam weg.
Ik heb nog nooit zo'n grote groep IQ lozen bij elkaar gezien. Als je een beleggingsrekening opent moet je toch eerst een test maken of je wel capabel bent om te beleggen? Die mensen die daar zitten kunnen daar nooit aan voldaan hebbenquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef DrSnuggle het volgende:
"Op naar de 3.00!"
"Eind van de week op 2.59"
Dat soort uitspraken vind je op het IEX > Imtech forum, allemaal goed onderbouwd zeg maar.
Ik heb vooral problemen met die "bannie", elke keer als ik een stomme oneliner lees kijk ik naar wie het geschreven heeft en 9 van de 10 keer komt hij met dat soort berichten.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo'n grote groep IQ lozen bij elkaar gezien. Als je een beleggingsrekening opent moet je toch eerst een test maken of je wel capabel bent om te beleggen? Die mensen die daar zitten kunnen daar nooit aan voldaan hebben
Ze hebben het telkens over het uitroken van shorters daar. De enige die uitgerookt worden zijn ze zelf maar dat hebben ze nog door. De koers kan volgens hun namelijk alleen maar omhoog gaan want het aandeel is veel te goedkoop
Oh ik weet niet hoe ze allemaal heten daar. Het zijn er een aantal die van die onzin uitslaan in de hoop dat mensen hun geloven en ook in Imtech stappen en dat de koers omhoog zal helpen. Net of wij als particuliere belegger daar ook maar enig invloed op hebben. Lachwekkend gewoon.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ik heb vooral problemen met die "bannie", elke keer als ik een stomme oneliner lees kijk ik naar wie het geschreven heeft en 9 van de 10 keer komt hij met dat soort berichten.
Daarentegen zijn er best wel een aantal mensen met kennis waar ik ook goed van kan leren.
Als je bij sociale werkplaats idioten wilt horen, dan moet je daar zeker wezen jaquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hier mot je wezen:
http://www.iex.nl/Forum-Aandeel/11890/Royal-Imtech.aspx
Heb je wel eens van lange termijn beleggen gehoord?quote:Op donderdag 21 november 2013 09:52 schreef Sunri5e het volgende:
Als het aandeel zo doorgaat dan staan we volgende week weer tussen de 1,90 en 2 euro
Ja, en als dit zo nog lang door gaat blijft er helemaal niets meer over van het bedrijf. Er is in 2 weken tijd meer bijna 20% van de koers af. Hoe lang wil je daar nog inzitten? Het was toch voor iedereen duidelijk dat de koers 7 november veel te hoog stond. Deze afstort was te verwachten.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb je wel eens van lange termijn beleggen gehoord?
Ik spreek je met de Q2 cijfers 2014quote:Op donderdag 21 november 2013 10:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, en als dit zo nog lang door gaat blijft er helemaal niets meer over van het bedrijf. Er is in 2 weken tijd meer bijna 20% van de koers af. Hoe lang wil je daar nog inzitten? Het was toch voor iedereen duidelijk dat de koers 7 november veel te hoog stond. Deze afstort was te verwachten.
Nee, voor de lange termijn moet je niet in Imtech zitten.
Bestaat imtech dan nog in deze vorm? Ik verwacht het niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik spreek je met de Q2 cijfers 2014
Besta jij dan nog in deze vorm? ik verwacht het niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bestaat imtech dan nog in deze vorm? Ik verwacht het niet.
quote:Op donderdag 21 november 2013 10:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Besta jij dan nog in deze vorm? ik verwacht het niet.
Nee jij dan ...quote:Op donderdag 21 november 2013 10:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ga jij even lekker naar dat IEX forum. Daar pas jij perfect tussen met zulke posts.
Zoiets verwacht ik ook. Ik denk zelf rond de 1,75 en dan met een spike net onder de 1.70 zodat de TL eruit geklikt wordt.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:30 schreef prefix1 het volgende:
waar licht volgens jullie de bodem ik denk zelf rond 1.70-1.80 zoiets
quote:Ik wou turbo's long aanschaffen, maar er is geen laatkoers momenteel bij de imtech turbo's. Heb hiervoor gebeld met rbs, en die vertelden mij, dat dat komt omdat de koers zo laag staat, en de kans dat het gaat stijgen groter is als verder dalen. Nou ja, snap er niets van eerlijk gezegd. Wat een kolder. Stop dan met die turbo's .
Normaal is e een biedkoers van 10.000 en een laatkoers van 10.000
Ik blijf bij 0, alhoewel de versoepelde bankconvenanten toch wat roet in mijn koersdoel gooien.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:30 schreef prefix1 het volgende:
waar licht volgens jullie de bodem ik denk zelf rond 1.70-1.80 zoiets
quote:Op donderdag 21 november 2013 10:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik spreek je met de Q2 cijfers 2014
Dat jaartje is snel gegaan dan ;-)quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:00 schreef prefix1 het volgende:
Imtech weggedaan had er geen vertrouwen meer in toch nog met 12 cent per aandeel verlies maja af en toe moet dat maar...!
klopt had er geen goed gevoel over en als je dat al nie hebt meteen wegdoen paar tientjes verlies maar dat maak ik wel weer goed met andere aandeeltjes:)quote:Op woensdag 27 november 2013 03:40 schreef Cracker26 het volgende:
Dat jaartje is snel gegaan dan ;-)Maar goed, niks aan de hand. Maar een paar tientjes verlies he.
Aankomende 6/9 maanden hoef je niets te verwachten van Imtech.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:05 schreef prefix1 het volgende:
[..]
klopt had er geen goed gevoel over en als je dat al nie hebt meteen wegdoen paar tientjes verlies maar dat maak ik wel weer goed met andere aandeeltjes:)
Ik denk voorbij de 3,- als ze gewoon steeds betere cijfers laten zien en er geen lijken meer uit de kast komen en als er geen wereldwijde correctie komt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:41 schreef RamboDirk het volgende:
wat zijn jullie verwachtingen voor 2014?
Er is geen nieuws dus deze koersstijging is enorm gevaarlijk. Niet instappen. Dit patroon hebben wel nu inmiddels al 3 keer gezien. Shorters stappen uit -> koers knalt omhoog zonder nieuws -> shorters stappen weer in -> kort daalt weer naar de 2 euro. Telkens hetzelfde liedje.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er moet nieuws zijn de grootste stijger van de AEX vandaag. !
Dat is ook nog een scenario ja. Maar vorige keer steeg het aandeel eerst tot 2,60.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is geen nieuws dus deze koersstijging is enorm gevaarlijk. Niet instappen. Dit patroon hebben wel nu inmiddels al 3 keer gezien. Shorters stappen uit -> koers knalt omhoog zonder nieuws -> shorters stappen weer in -> kort daalt weer naar de 2 euro. Telkens hetzelfde liedje.
Vorige keer werd de koers opgepompt omdat er cijfers aankwamen waarvan ze hoopte dat ze goed zouden zijn. Achteraf bleken ze zwaar tegen te vallen. Nu is er helemaal geen reden om omhoog te gaan. Dit is echt zo'n koersstijging die tot stand komt omdat particulieren bang zijn de boot te missen. Daar gaan de shorters weer gebruik van maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Dat is ook nog een scenario ja. Maar vorige keer steeg het aandeel eerst tot 2,60.
Pure gok dit dus :-)
Wie zijn de ''particulieren'' volgens jou dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vorige keer werd de koers opgepompt omdat er cijfers aankwamen waarvan ze hoopte dat ze goed zouden zijn. Achteraf bleken ze zwaar tegen te vallen. Nu is er helemaal geen reden om omhoog te gaan. Dit is echt zo'n koersstijging die tot stand komt omdat particulieren bang zijn de boot te missen. Daar gaan de shorters weer gebruik van maken.
Mensen zoals jij en ik.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 04:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wie zijn de ''particulieren'' volgens jou dan?
Daar kan je als particulier ook gebruik van makenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vorige keer werd de koers opgepompt omdat er cijfers aankwamen waarvan ze hoopte dat ze goed zouden zijn. Achteraf bleken ze zwaar tegen te vallen. Nu is er helemaal geen reden om omhoog te gaan. Dit is echt zo'n koersstijging die tot stand komt omdat particulieren bang zijn de boot te missen. Daar gaan de shorters weer gebruik van maken.
Brilletje nodig?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Daar kan je als particulier ook gebruik van maken![]()
En dat er geen reden is voor de koersstijging is jouw mening.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is geen nieuws dus deze koersstijging is enorm gevaarlijk. Niet instappen. Dit patroon hebben wel nu inmiddels al 3 keer gezien. Shorters stappen uit -> koers knalt omhoog zonder nieuws -> shorters stappen weer in -> kort daalt weer naar de 2 euro. Telkens hetzelfde liedje.
Een maand geleden zijn er nog winstwaarschuwing en koersdoelverlagingen geweest. Waarom deze stijging?
Nee jij?quote:
Ik geef toch duidelijk de reden van deze stijging aan. Althans de gedachte die ik er over heb.quote:
Shorters stappen niet uit, ze kopen aandelen in om te kunnen leveren aan de verlenersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik geef toch duidelijk de reden van deze stijging aan. Althans de gedachte die ik er over heb.
Dat hebben ze nu al 3x keer gedaan en telkens trappen er toch weer mensen in hetzelfde plaatje. Maar wat is nou de reden dan dat we omhoog gaan? Die is er niet. Er is alleen maar slecht nieuws rond Imtech. Let op mijn woorden. Volende week gaan we gewoon weer richting de 2 euro.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Shorters stappen niet uit, ze kopen aandelen in om te kunnen leveren aan de verleners![]()
Via shortsell of AFM kan je zien dat short posities langzaam afgebouwd worden.
Het linke is echter dat men pas achteraf kan zien wat er gebeurd is.
Je kan dus de boot missen omdat je kan denken dat hedge fonds een short positie aan het afbouwen is maar dat in werkelijkheid een grote investeerder aan het instappen is (of beide).
Indien er grote investeerders in gaan stappen gaat de koers pas echt omhoog.
Heel veel analisten hebben gezegd dat Imtech wel eens het aandeel wel eens het aandeel van 2014 kan worden. Volgens mij is het daarom zo gestegen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat hebben ze nu al 3x keer gedaan en telkens trappen er toch weer mensen in hetzelfde plaatje. Maar wat is nou de reden dan dat we omhoog gaan? Die is er niet. Er is alleen maar slecht nieuws rond Imtech. Let op mijn woorden. Volende week gaan we gewoon weer richting de 2 euro.
Onder andere idd. Maar fundamenteel nieuws is er niet. Grote kans dat we gewoon weer terugzakken naar de 2 euro. Alle computerhandelaren weer blij en alle particulieren weer in zak en as.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Heel veel analisten hebben gezegd dat Imtech wel eens het aandeel wel eens het aandeel van 2014 kan worden. Volgens mij is het daarom zo gestegen.
Nog steeds niet nee.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Onder andere idd. Maar fundamenteel nieuws is er niet. Grote kans dat we gewoon weer terugzakken naar de 2 euro. Alle computerhandelaren weer blij en alle particulieren weer in zak en as.
Geroddeld en misschien... Je zegt het zelf al. Op niks gebaseerd. De marges in Duitsland staan zwaar onder druk en dat probleem lost de de bouw (misschien) van een datacentrum niet op. Imtech is een gok aandeel. Waarom zou je daar op dit moment in beleggen? Ze keren niet eens dividend uit. Je kunt niet zo goed je geld op rood of zwart in het casino zetten. Het voordeel daarvan is dat je direct weet of je winst of verlies hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nog steeds niet nee.
Er wordt wel geroddeld over een datacentrum van Microsoft van 2 miljard in Noord-Holland. Misschien levert dat nog een leuke opdracht op.
Klopt, mijn gok is ook een keuze. Ik gok op meer opwaarts potentieel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Geroddeld en misschien... Je zegt het zelf al. Op niks gebaseerd. De marges in Duitsland staan zwaar onder druk en dat probleem lost de de bouw (misschien) van een datacentrum niet op. Imtech is een gok aandeel. Waarom zou je daar op dit moment in beleggen? Ze keren niet eens dividend uit. Je kunt niet zo goed je geld op rood of zwart in het casino zetten. Het voordeel daarvan is dat je direct weet of je winst of verlies hebt.
Boeiend ik zit er in voor de komende 2 jaar, die schommelingen doen me niks.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Onder andere idd. Maar fundamenteel nieuws is er niet. Grote kans dat we gewoon weer terugzakken naar de 2 euro. Alle computerhandelaren weer blij en alle particulieren weer in zak en as.
Schommelingen doen je niks? Als ze niet aan hun convenanten kunnen voldoen in September dan zijn ze uitgeschommeld.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Boeiend ik zit er in voor de komende 2 jaar, die schommelingen doen me niks.
Dat wordt vaak gezegd van afgestrafte kut aandelen, ze kunnen immers vaak niet lager dus omhoog 'lijkt' de enige weg.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Heel veel analisten hebben gezegd dat Imtech wel eens het aandeel wel eens het aandeel van 2014 kan worden. Volgens mij is het daarom zo gestegen.
Ik zou ook zeker short gaan op dit moment. Ik doe het alleen niet want ik ben daar principieel op tegen om te speculeren op een dalende koers.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:28 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd van afgestrafte kut aandelen, ze kunnen immers vaak niet lager dus omhoog 'lijkt' de enige weg.![]()
Populistisch analyse-gelul dus.
Verder ben ik het met Sunri5e eens, wederom is deze stijging op niets gebaseerd, hooguit op (onrealistische) verwachtingen, zoals bijvoorbeeld een zgn. "mega order" waardoor de slechte beleggers weer denken dat de koers binnen 6 maanden op 4¤ staat.
Volgende week vloeken ze dan weer in de rondte omdat de koers, wederom, om en nabij de 1,95¤ staat.
En ondertussen blijft men zichzelf wijs maken dat de mega order er aan zit te komen, dit terwijl de koers steeds verder weg zakt, tot wanhoop aan toe.
Een bankenconvenanten holiday in 2013, uitgestelde convenanten in maart 2014, tja, waarom zou dat zo zijn, moet je je afvragen. Het antwoord is simpel: Imtech had anders falliet gegaan. Nu is het uitgestelde executie met een klein beetje hoop dat het weer goed komt. We gaan het zien.
Vooralsnog voor de korte termijn handelaren interssant tussen 1,90 en 2,30.
Ik zou nu weer short gaan als ik een korte termijn handelaar was.
Een echte belegger blijft hier van af.
principieel op tegen, why?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zou ook zeker short gaan op dit moment. Ik doe het alleen niet want ik ben daar principieel op tegen om te speculeren op een dalende koers.
Ik vind dat je bij beleggen investeert in een bedrijf waarvan je verwacht dat ze het goed doen/gaan doen. En niet speculeren op een koersdaling.quote:
Ik begrijp de insteek, echter moet je je ook realiseren dat 'speculeren op een koersdaling' niet per se slecht is, maar soms ook een heuse investering is (Het slimme short geld bij Imtech is een mooi voorbeeld daarvan).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij beleggen investeert in een bedrijf waarvan je verwacht dat ze het goed doen/gaan doen. En niet speculeren op een koersdaling.
En die zorgen voor een volume van 18 miljoen? Mensen zoals jij en ik hebben amper invloed op de koers. Imtech is een speelbal van grote partijen, aan de long zijde kan ook een partij bezig zijn die de shorters wil laten coveren.quote:
Nee, zeg ik dat dan? Ik begrijp ook wel dat wij met een paar K euro geen invloed hebben op het koersverloop. Feit blijft wel dat de particulieren die nu instappen over een paar weken weer thuis komen van een koude kermis omdat ze door de computerhandel weer flink in de maling zijn genomen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En die zorgen voor een volume van 18 miljoen? Mensen zoals jij en ik hebben amper invloed op de koers. Imtech is een speelbal van grote partijen, aan de long zijde kan ook een partij bezig zijn die de shorters wil laten coveren.
Ja dit zei jijquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan? Ik begrijp ook wel dat wij met een paar K euro geen invloed hebben op het koersverloop. Feit blijft wel dat de particulieren die nu instappen over een paar weken weer thuis komen van een koude kermis omdat ze door de computerhandel weer flink in de maling zijn genomen.
Particulieren kopen echt niet 900k bestensquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n koersstijging die tot stand komt omdat particulieren bang zijn de boot te missen. Daar gaan de shorters weer gebruik van maken.
Laat maar. De hele koers wordt met computers gestuurd. Ik bedoel dat particuliertjes nu allemaal instappen omdat ze bang zijn de boot te missen. De shorters zullen hier weer maximaal van profiteren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dit zei jij
[..]
Particulieren kopen echt niet 900k bestensEn of de koers weer snel in elkaar zakt zal moeten blijken, kan ook gap vullen zijn richting 2,45. En particulieren verliezen 9 van de 10 keer op lange termijn omdat ze te langzaam over de juiste informatie beschikken, heeft niks met Imtech in het bijzonder te maken.
Ja en komt dus niet tot stand door particulieren wat je eerder beweerde.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laat maar. De hele koers wordt met computers gestuurd.
Misschien verkeerd verwoord.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja en komt dus niet tot stand door particulieren wat je eerder beweerde.
Als ze daar weer opkomen. Als het zo'n zekerheid was dan zou geld verdienen op de beurs wel heel gemakkelijk zijn!quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ze weer verkocht, ik wacht wel tot ze op 2 euro staan, dan koop ik ze terug.
Uiteraard. Maar dat een koers fluctueert is zeker, alleen is het inderdaad de vraag of de koers nog gaat dalen. Ik denk het wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze daar weer opkomen. Als het zo'n zekerheid was dan zou geld verdienen op de beurs wel heel gemakkelijk zijn!
mooi dat ik het weet, dan zal ik ze kopen op 2,20quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ze weer verkocht, ik wacht wel tot ze op 2 euro staan, dan koop ik ze terug.
Ik denk niet dat ze ooit nog naar de 2 ¤ dalen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Dat kan misschien vanavond alquote:Op maandag 6 januari 2014 13:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
mooi dat ik het weet, dan zal ik ze kopen op 2,20
Idd. En ik weet het koersverloop kort voor die cijfers ook al. De koers wordt flink opgepompt en daarna knallen ze weer in elkaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:53 schreef ikjijallebei het volgende:
Marges zijn niet verbeterd, goh wat een verassing.
Kan niet wachten tot de cijfers.
Vol in de puts of turbo's short de dag voor de cijfers.
Rij je al in een Ferrari?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Idd. En ik weet het koersverloop kort voor die cijfers ook al. De koers wordt flink opgepompt en daarna knallen ze weer in elkaar.
Zijn er genoeg die er een mooie winst op gemaakt hebben. Daarnaast moet je toch iets doen met al je geld als je de koersen zo goed weet te voorspellen.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, er is geen slechtere belegging dan je geld in een Ferrari steken.
Denk het ook niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
denk niet dat de 2,20 nog in zicht komt
ik zie hem nu wel weer over de drie heen trekken, het blijft een goed techbedrijf met veel knowhow en dat hebben we nodigquote:Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef Montheau het volgende:
Ik zie Imtech binnen 2 maanden wel bij de 3 euro staan, anticiperen op een daling (maar wanneer? aangezien het aandeel redelijk 'hot' begint te worden) kan je doen als je minder 'drawdown' in je account wil hebben. Anders zeg ik gewoon kopen en niet naar kijken.
Over de drie zou niet overdreven zijn. Vanaf 2,60 ga ik afbouwen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef Montheau het volgende:
Ik zie Imtech binnen 2 maanden wel bij de 3 euro staan, anticiperen op een daling (maar wanneer? aangezien het aandeel redelijk 'hot' begint te worden) kan je doen als je
Lijkt mij wel een goed bericht, schoon schip maken bij Imtech.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Technisch dienstverlener Imtech (IM.AE) heeft zijn 80% belang in het Turkse bedrijf AE Arma-Elektropanc (Arma) verkocht aan de voormalige eigenaars en management, nadat uit een review naar voren kwam dat het onderdeel niet past bij de nieuwe strategie van het bedrijf.
Imtech stelt dat Arma relatief veel aandacht van het management vergt, maar marginaal bijdraagt. De activiteiten van het bedrijf spelen zich voornamelijk af in regio's met een hoger risico zoals Rusland, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Het bedrijf uit Gouda ontvangt EUR21 miljoen voor het belang wat in gedeeltes tot 31 december 2015 wordt ontvangen. Ook schrijft Imtech EUR40 miljoen af op de boekwaarde, grotendeels goodwill.
De verkoop van het belang vindt plaats in twee delen. In eerste instantie wordt 31% van het aandelenkapitaal van de hand gedaan en het resterende deel van 49% volgt op 30 september 2014.
De beslissing om het belang te desinvesteren is het gevolg van een strategisch onderzoek dat Imtech begin november 2013 aankondigde.
Ik heb hem vandaag nog gezien.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
denk niet dat de 2,20 nog in zicht komt
en wat gaat dat betekenen denk je?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:08 schreef arjan1112 het volgende:
ing trekt zich terug als adviseur van Imtech
nieuwe adviseur: Goldman Sachs , voorbode van uitverkoop onderdelen?
Op zich wel goed, maar zie eens wat een dikke goodwill er afgeschreven wordt. En hoeveel van dit soort overname's heeft Imtech wel niet gedaan de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:50 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een goed bericht, schoon schip maken bij Imtech.
Short gaan is geld verdienen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:08 schreef arjan1112 het volgende:
ing trekt zich terug als adviseur van Imtech
nieuwe adviseur: Goldman Sachs , voorbode van uitverkoop onderdelen?
Imtech is vaker de grootste daler dan de grootste stijgerquote:Op maandag 3 februari 2014 10:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
En wederom de hoogste stijger van de aex
Apart dat bij Imtech het slechte nieuw breed wordt uitgemeten en het goede nieuws nauwelijks wordt getoond.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:02 schreef BeamofLight het volgende:
2x in het nieuws alweer.
Eerst extra afschrijvingen op Duitsland. En nu goede cijfers Duitsland....
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Apart dat bij Imtech het slechte nieuw breed wordt uitgemeten en het goede nieuws nauwelijks wordt getoond.
Maar jij bent dan ook een zwartkijker wat Imtech betreft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.
Oude koeien horen in de sloot.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.
Een zwartkijker? Ik denk eerder realist. Waarom zou ik positief moeten zijn over iets waar ik geen positieve dingen in zie? Wat is er volgens jou positief aan Imtech?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een zwartkijker wat Imtech betreft.
Maar het nieuwe management kan de wereldeconomie niet veranderen. De marges zijn gewoon 3x niks momenteel. Wat is er volgens jou aan goed nieuws te melden momenteel? Ik zie vooral veel onzekerheden. De overstap van ING naar GS helpt ook niet echt om die onzekerheden weg te halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:39 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Oude koeien horen in de sloot.
Je praat niet over het huidige Imtech maar een Imtech met een compleet ander management.
Het valt mij ook op dat negatief nieuws overdreen veel media aandacht krijgt en goed nieuws nauwelijks vermeld wordt.
Ik hou ze in mijn portefeuille omdat ik denk dat de 3 euro dit jaar nog in beeld komt.
Ik lees dat de resultaten buiten Duitsland verbeterd zijn. Dat Imtech hard bezig is orde op zaken te stellen in Duitsland, dat de marktomstandigheden in Duitsland goed zijn en ik verwacht dat het ergste achter de rug is. Schulden zijn afgenomen. Er weer ruimte om vooruit te kijken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een zwartkijker? Ik denk eerder realist. Waarom zou ik positief moeten zijn over iets waar ik geen positieve dingen in zie? Wat is er volgens jou positief aan Imtech?
Ik zie dat ze misschien niet aan de convenanten kunnen voldoen en dat de marges flink onder druk staan.
Als jij dat ergens leest dan hebben ze dat toch "goed nieuws" naar buiten gebracht of zie ik dat verkeerd? Of het goed nieuws is is een tweede. De marges staan nog steeds onder druk en het halen van het convenant is nog steeds een grote vraag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik lees dat de resultaten buiten Duitsland verbeterd zijn. Dat Imtech hard bezig is orde op zaken te stellen in Duitsland, dat de marktomstandigheden in Duitsland goed zijn en ik verwacht dat het ergste achter de rug is. Schulden zijn afgenomen. Er weer ruimte om vooruit te kijken.
Het wordt wel naar buiten gebracht, maar de pers lijkt er omheen te lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als jij dat ergens leest dan hebben ze dat toch "goed nieuws" naar buiten gebracht of zie ik dat verkeerd? Of het goed nieuws is is een tweede. De marges staan nog steeds onder druk en het halen van het convenant is nog steeds een grote vraag.
Dat eerste klopt niet want jij leest dat zogenaamde "goede" bericht ook uit de pers.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het wordt wel naar buiten gebracht, maar de pers lijkt er omheen te lezen.
Maar goed, we zullen zien. Ik zit er long in.
Ja ja. Ik bedoel het goede nieuws wordt in twee regels gemeld en de rest van het bericht gaat over de afschrijving.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat eerste klopt niet want jij leest dat zogenaamde "goede" bericht ook uit de pers.
En dat laatste was wel te merken ja
Je verwoord het goed. Vele particuliertjes denken dat het aandeel alleen maar omhoog kan omdat het zo laag staat. Het kan echter veel lager. Zelfs een tweede emissie is nog niet eens uitgesloten. Stel je voor wat er dan met de koers gaat gebeuren. Dan wil je er echt niet in zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef ikjijallebei het volgende:
Alleen roze brillen dragers en puinaandeelspeculanten kopen Imtech aandelen.
De enige reden waarom mensen hierin stappen (of trappen?) is omdat het lekker goedkoop oogt na een daling van bijna 100% , en de enige weg nu omhoog lijkt.
Wat natuurlijk ook vaak zat gebeurd, opeens een stijging van 100% of meer, binnen 6 maanden (recentelijk post NL bijv). Bij Imtech zie ik dat zelf niet gebeuren.
Het is echter een gekke (beleggings)wereld, dus tja, aan de andere kant.. wie ben ik om te oordelen.
Mooi moment om bij te kopenquote:Op maandag 10 februari 2014 18:30 schreef Sunri5e het volgende:
Deze week staan we onder de 2,00 euro. Shortpartijen zijn ook weer bezig zie ik.
Als ze onder de 2 euro zitten en de shortpostiies alweer flink zijn opgebouwd. Deze koers is nog veel te gevaarlijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:43 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Mooi moment om bij te kopen
Wat zijn precies je argumenten om te kopen?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:43 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Mooi moment om bij te kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |