Als ze daar weer opkomen. Als het zo'n zekerheid was dan zou geld verdienen op de beurs wel heel gemakkelijk zijn!quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ze weer verkocht, ik wacht wel tot ze op 2 euro staan, dan koop ik ze terug.
Uiteraard. Maar dat een koers fluctueert is zeker, alleen is het inderdaad de vraag of de koers nog gaat dalen. Ik denk het wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze daar weer opkomen. Als het zo'n zekerheid was dan zou geld verdienen op de beurs wel heel gemakkelijk zijn!
mooi dat ik het weet, dan zal ik ze kopen op 2,20quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb ze weer verkocht, ik wacht wel tot ze op 2 euro staan, dan koop ik ze terug.
Ik denk niet dat ze ooit nog naar de 2 ¤ dalen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:03 schreef BasEnAad het volgende:
Dat kan misschien vanavond alquote:Op maandag 6 januari 2014 13:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
mooi dat ik het weet, dan zal ik ze kopen op 2,20
Idd. En ik weet het koersverloop kort voor die cijfers ook al. De koers wordt flink opgepompt en daarna knallen ze weer in elkaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:53 schreef ikjijallebei het volgende:
Marges zijn niet verbeterd, goh wat een verassing.
Kan niet wachten tot de cijfers.
Vol in de puts of turbo's short de dag voor de cijfers.
Rij je al in een Ferrari?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Idd. En ik weet het koersverloop kort voor die cijfers ook al. De koers wordt flink opgepompt en daarna knallen ze weer in elkaar.
Zijn er genoeg die er een mooie winst op gemaakt hebben. Daarnaast moet je toch iets doen met al je geld als je de koersen zo goed weet te voorspellen.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, er is geen slechtere belegging dan je geld in een Ferrari steken.
Denk het ook niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
denk niet dat de 2,20 nog in zicht komt
ik zie hem nu wel weer over de drie heen trekken, het blijft een goed techbedrijf met veel knowhow en dat hebben we nodigquote:Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef Montheau het volgende:
Ik zie Imtech binnen 2 maanden wel bij de 3 euro staan, anticiperen op een daling (maar wanneer? aangezien het aandeel redelijk 'hot' begint te worden) kan je doen als je minder 'drawdown' in je account wil hebben. Anders zeg ik gewoon kopen en niet naar kijken.
Over de drie zou niet overdreven zijn. Vanaf 2,60 ga ik afbouwen.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef Montheau het volgende:
Ik zie Imtech binnen 2 maanden wel bij de 3 euro staan, anticiperen op een daling (maar wanneer? aangezien het aandeel redelijk 'hot' begint te worden) kan je doen als je
Lijkt mij wel een goed bericht, schoon schip maken bij Imtech.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Technisch dienstverlener Imtech (IM.AE) heeft zijn 80% belang in het Turkse bedrijf AE Arma-Elektropanc (Arma) verkocht aan de voormalige eigenaars en management, nadat uit een review naar voren kwam dat het onderdeel niet past bij de nieuwe strategie van het bedrijf.
Imtech stelt dat Arma relatief veel aandacht van het management vergt, maar marginaal bijdraagt. De activiteiten van het bedrijf spelen zich voornamelijk af in regio's met een hoger risico zoals Rusland, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Het bedrijf uit Gouda ontvangt EUR21 miljoen voor het belang wat in gedeeltes tot 31 december 2015 wordt ontvangen. Ook schrijft Imtech EUR40 miljoen af op de boekwaarde, grotendeels goodwill.
De verkoop van het belang vindt plaats in twee delen. In eerste instantie wordt 31% van het aandelenkapitaal van de hand gedaan en het resterende deel van 49% volgt op 30 september 2014.
De beslissing om het belang te desinvesteren is het gevolg van een strategisch onderzoek dat Imtech begin november 2013 aankondigde.
Ik heb hem vandaag nog gezien.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
denk niet dat de 2,20 nog in zicht komt
en wat gaat dat betekenen denk je?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:08 schreef arjan1112 het volgende:
ing trekt zich terug als adviseur van Imtech
nieuwe adviseur: Goldman Sachs , voorbode van uitverkoop onderdelen?
Op zich wel goed, maar zie eens wat een dikke goodwill er afgeschreven wordt. En hoeveel van dit soort overname's heeft Imtech wel niet gedaan de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:50 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een goed bericht, schoon schip maken bij Imtech.
Short gaan is geld verdienen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:08 schreef arjan1112 het volgende:
ing trekt zich terug als adviseur van Imtech
nieuwe adviseur: Goldman Sachs , voorbode van uitverkoop onderdelen?
Imtech is vaker de grootste daler dan de grootste stijgerquote:Op maandag 3 februari 2014 10:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
En wederom de hoogste stijger van de aex
Apart dat bij Imtech het slechte nieuw breed wordt uitgemeten en het goede nieuws nauwelijks wordt getoond.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:02 schreef BeamofLight het volgende:
2x in het nieuws alweer.
Eerst extra afschrijvingen op Duitsland. En nu goede cijfers Duitsland....
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Apart dat bij Imtech het slechte nieuw breed wordt uitgemeten en het goede nieuws nauwelijks wordt getoond.
Maar jij bent dan ook een zwartkijker wat Imtech betreft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.
Oude koeien horen in de sloot.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Beetje lastig om goed nieuws te tonen als er geen goed nieuws is. Dat heeft Imtech in het verleden wel gedaan (fraude met de cijfers) maar dat heeft ze niet veel goeds gebracht.
Een zwartkijker? Ik denk eerder realist. Waarom zou ik positief moeten zijn over iets waar ik geen positieve dingen in zie? Wat is er volgens jou positief aan Imtech?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een zwartkijker wat Imtech betreft.
Maar het nieuwe management kan de wereldeconomie niet veranderen. De marges zijn gewoon 3x niks momenteel. Wat is er volgens jou aan goed nieuws te melden momenteel? Ik zie vooral veel onzekerheden. De overstap van ING naar GS helpt ook niet echt om die onzekerheden weg te halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:39 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Oude koeien horen in de sloot.
Je praat niet over het huidige Imtech maar een Imtech met een compleet ander management.
Het valt mij ook op dat negatief nieuws overdreen veel media aandacht krijgt en goed nieuws nauwelijks vermeld wordt.
Ik hou ze in mijn portefeuille omdat ik denk dat de 3 euro dit jaar nog in beeld komt.
Ik lees dat de resultaten buiten Duitsland verbeterd zijn. Dat Imtech hard bezig is orde op zaken te stellen in Duitsland, dat de marktomstandigheden in Duitsland goed zijn en ik verwacht dat het ergste achter de rug is. Schulden zijn afgenomen. Er weer ruimte om vooruit te kijken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een zwartkijker? Ik denk eerder realist. Waarom zou ik positief moeten zijn over iets waar ik geen positieve dingen in zie? Wat is er volgens jou positief aan Imtech?
Ik zie dat ze misschien niet aan de convenanten kunnen voldoen en dat de marges flink onder druk staan.
Als jij dat ergens leest dan hebben ze dat toch "goed nieuws" naar buiten gebracht of zie ik dat verkeerd? Of het goed nieuws is is een tweede. De marges staan nog steeds onder druk en het halen van het convenant is nog steeds een grote vraag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik lees dat de resultaten buiten Duitsland verbeterd zijn. Dat Imtech hard bezig is orde op zaken te stellen in Duitsland, dat de marktomstandigheden in Duitsland goed zijn en ik verwacht dat het ergste achter de rug is. Schulden zijn afgenomen. Er weer ruimte om vooruit te kijken.
Het wordt wel naar buiten gebracht, maar de pers lijkt er omheen te lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als jij dat ergens leest dan hebben ze dat toch "goed nieuws" naar buiten gebracht of zie ik dat verkeerd? Of het goed nieuws is is een tweede. De marges staan nog steeds onder druk en het halen van het convenant is nog steeds een grote vraag.
Dat eerste klopt niet want jij leest dat zogenaamde "goede" bericht ook uit de pers.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het wordt wel naar buiten gebracht, maar de pers lijkt er omheen te lezen.
Maar goed, we zullen zien. Ik zit er long in.
Ja ja. Ik bedoel het goede nieuws wordt in twee regels gemeld en de rest van het bericht gaat over de afschrijving.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat eerste klopt niet want jij leest dat zogenaamde "goede" bericht ook uit de pers.
En dat laatste was wel te merken ja
Je verwoord het goed. Vele particuliertjes denken dat het aandeel alleen maar omhoog kan omdat het zo laag staat. Het kan echter veel lager. Zelfs een tweede emissie is nog niet eens uitgesloten. Stel je voor wat er dan met de koers gaat gebeuren. Dan wil je er echt niet in zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef ikjijallebei het volgende:
Alleen roze brillen dragers en puinaandeelspeculanten kopen Imtech aandelen.
De enige reden waarom mensen hierin stappen (of trappen?) is omdat het lekker goedkoop oogt na een daling van bijna 100% , en de enige weg nu omhoog lijkt.
Wat natuurlijk ook vaak zat gebeurd, opeens een stijging van 100% of meer, binnen 6 maanden (recentelijk post NL bijv). Bij Imtech zie ik dat zelf niet gebeuren.
Het is echter een gekke (beleggings)wereld, dus tja, aan de andere kant.. wie ben ik om te oordelen.
Mooi moment om bij te kopenquote:Op maandag 10 februari 2014 18:30 schreef Sunri5e het volgende:
Deze week staan we onder de 2,00 euro. Shortpartijen zijn ook weer bezig zie ik.
Als ze onder de 2 euro zitten en de shortpostiies alweer flink zijn opgebouwd. Deze koers is nog veel te gevaarlijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:43 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Mooi moment om bij te kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |