Ja gelukkig zit dat wel goed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigen geld inleggen hé. Dat wordt de nieuwe methode. Anders kan je het wel vergeten, ook met een lagere prijs.
Ik merk enig sarcasme.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of eerst een paar jaar werken, in de weekenden vakken vullen en je koopt meteen een villa op een perceel van 1100 m²
http://daskapital.nl/2013/10/aantal_wanbetalers_stijgt_kwad.htmlquote:Aantal wanbetalers op hypotheken stijgt kwadratisch
91.812. Zoveel consumenten hadden per 1 oktober 2013 een betalingsachterstand op hun hypotheek volgens het BKR. Daarbij steeg het aantal nieuwe wanbetalers ook nog eens flink met 12,1% (9.924). Natuurlijk, er valt genoeg op de cijfers af te dingen. Het is een relatief klein aantal op de 4,2 miljoen huishoudens met een eigen woning en de Volkskrant achterhaalde al eerder dat het BKR wel eens definities van betalingsachterstanden wil veranderen. Maar ondanks dat de procentuele stijging afnam (13,2% eerst versus 12,1% nu) loopt het absolute aantal nog steeds op. Terwijl consumenten zich zorgen maken over hun te hoge schuld, houden andere spelers op de woningmarkt zich juist bezig met het tegenovergestelde.
quote:Aantal wanbetalers hypotheek neemt nog toe, maar stijgt minder snel.
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik merk enig sarcasme.
Wel grappig want je kent mijn situatie niet eens
Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://daskapital.nl/2013/10/aantal_wanbetalers_stijgt_kwad.html
11.0248 = ..... 1quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:05 schreef Zith het volgende:
[..]
"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies?![]()
12.1% stijging = 11.0248 ?
Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerdquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.
Jah.. X dan..quote:
Maar het zwakt juist af.quote:Anyway, men bedoelt waarschijnlijk dat de grafiek van het aantal wanbetalers een parabolische vorm lijkt te hebben (en dus van de vorm y = a*x2 + b*x + c is. En het aantal dus steeds harder toeneemt.
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerd
Huisje nu 650.000, gewenste daling 50%, kopen we straks voor 325.000 een prima villa met grond in een populaire gemeente centraal in Nederland.
Ja LOLquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Ja LOL, dat weet ik ja LOL LOL. 50% daling LOL.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja.
Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
1000 euro ja? Waar leeft hij dan op?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.
Heel realistisch, de daling zal zelfs veel meer dan 50% bedragen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja LOL
Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
quote:BKR ziet minder nieuwe wanbetalers hypotheek
Het aantal mensen dat problemen heeft met het betalen van de hypotheek neemt nog steeds toe.
De stijging tussen april en september dit jaar lag echter minder hoog dan in de zes maanden daarvoor. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde hypotheekbarometer van schuldenadministratiebureau BKR.
In de periode april-september kwamen er 9.924 consumenten bij met een betalingsachterstand op hun hypotheek.
Dat is een toename van 12,1 procent. In de zes maanden voor 1 april bedroeg die toename 13,2 procent. In de afgelopen twee jaar versnelde de stijging van het aantal achterstanden steeds, stelt het BKR.
Volgens het schuldenadministratiebureau is het echter nog te vroeg om nu te spreken van een trendbreuk. "Het zou het begin van een positieve ontwikkeling kunnen zijn, maar het totaal aantal consumenten met een betalingsachterstand op de hypotheek groeit nog steeds", constateert directeur Peter van den Bosch.
Op 1 oktober hadden in totaal 91.812 consumenten een betalingsachterstand van meer dan 120 dagen op hun hypotheek. Dan registreert het BKR het als een betalingsachterstand. Pas als de achterstand volledig is ingelopen verdwijnt de wanbetaler uit de administratie van het BKR.
Is dat rekken van een bubbel of het huiverig zijn voor gedwongen verkoop omdat andere oplossingen met hun klanten ze minder verlies oplevert?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...
Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
"Het was geen sneer naar jou"quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.
Ik hoop dat ze nog blijven dalen voor mijn eigen situatie.
Zit een verschil in.
ik denk dat er minder meer mensen zijn die hun hypotheek niet kunnen betalen, maar die minder meer mensen hebben wel meer meer schuldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...
Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
Dat is maar goed ook, want als er van het huidige huuraanbod nog eens 91812 woningen extra afgaan (die mensen moeten immers ook ergens wonen) dan begint men daar weer over te klagen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
er zijn voldoende ouderen die afzwaaien hoor, cashen en vakantiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook, want als er van het huidige huuraanbod nog eens 91812 woningen extra afgaan (die mensen moeten immers ook ergens wonen) dan begint men daar weer over te klagen.
Om wat voor aantallen gaat het dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
er zijn voldoende ouderen die afzwaaien hoor, cashen en vakantie
Beiden natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat rekken van een bubbel of het huiverig zijn voor gedwongen verkoop omdat andere oplossingen met hun klanten ze minder verlies oplevert?
Ja bizar wat daar gebeurt. En prachtig dat dit vooraf al aangekondigd isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje offtopic, maar wow, dat is wel ff wat zeg:
http://www.myfinances.co.(...)-50-000-in-one-month
De Aziatische investeerders komen er hier ook aan. Die zien een leuke portefeuille met huurpanden in de randstad wel zitten. Bovendien lekker rente en afschrijvingen en onderhoudskosten en derg van de Nederlandse belasting aftrekken. Ik denk alleen niet dat die zo lief zullen zijn als woco's, die willen gewoon opbrengst van hun investering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje offtopic, maar wow, dat is wel ff wat zeg:
http://www.myfinances.co.(...)-50-000-in-one-month
Niet veel meer dan een gemiddeld tweeverdienersstel hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als ze beide iets boven modaal verdienen dan klopt dat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet veel meer dan een gemiddeld tweeverdienersstel hoor.
http://www.nu.nl/economie/3608626/akkoord-cao-grootmetaal.htmlquote:Het akkoord voorziet in een structuele loonsverhoging van 4,2 procent in 22 maanden. Jongeren tot 23 jaar krijgen daarbovenop nog eens 3 procent.
Dat is mooi dat ze eruit zijn. Maar ik ben benieuwder wat er met de pensioenbijdrage tbv de het verplichte pme pensioenfonds voor de grootmetaal gaat gebeuren. Nog niet genoeg verhoging voor mij ik kom nog steeds niet tot de 52% belasting, hierdoor krijg ik veel te weinig hra.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef crashbangboom het volgende:
We gaan allemaal minder verdienen hoor
[..]
http://www.nu.nl/economie/3608626/akkoord-cao-grootmetaal.html
Is wel minder dan de huurverhoging per jaar, dat wel. Nou ja, als je een eigen huis hebt, is het gewoon extra.
Dit is inderdaad goochelen met cijfers en de zaken verdraaien. Door de cijfers in % weer te geven, verdraai je de absolute aantalen. Voor 1 april kwamen er 9564 wanbetalers bij, nà 1 april bedoeg dat 9924. Maar omdat je deelt op het totale aantal, lijkt het laatste procentueel minder te zijn, terwijl het in absolute aantallen, is toegenomen.quote:In de periode april-september kwamen er 9.924 consumenten bij met een betalingsachterstand op hun hypotheek.
Dat is een toename van 12,1 procent. In de zes maanden voor 1 april bedroeg die toename 13,2 procent. In de afgelopen twee jaar versnelde de stijging van het aantal achterstanden steeds, stelt het BKR.
ach, en hoe hoog is dat laatste percentage?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef blomke het volgende:
Sterker nog, als je dit afzet op het totale aantal huishoudens zonder betalingsachterstand, is het cijfer nog ernstiger; het aantal zonder betalingsachterstand , is - bij gelijkblijvend aantal koopwoningen - afgenomen ...
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:49 schreef crashbangboom het volgende:
Voor de liefhebber van het lijntjes trekken naar eind jaren 70 (let je op Paulie?)
http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160
Tsja, wat hebben de prijzen sindsdien gedaan?
Dat zal ik nu zeggen tegen de mensen die toen kochten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.
In welk jaar voor pakweg 2002 moet je gekocht hebben om er bij ingeschoten te zijn ten opzichte van huren over die periode?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die zijn begin jaren '80 keihard in elkaar gelazerd.
Inderdaad. Wat een sukkels. Hadden ze nog een paar jaar gewacht met instappen, dan waren ze nu ongeveer 2x zo rijk geweest. Of 2x zoveel babyboomerrotzooi in de schuur gehad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat zal ik nu zeggen tegen de mensen die toen kochten.Wat een sukkels
1x zo rijk lijkt me een betere deal dan zo'n kniezerd te zijn die maar bleef wachten op die 50% prijsdaling die nooit kwam.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een sukkels. Hadden ze nog een paar jaar gewacht met instappen, dan waren ze nu ongeveer 2x zo rijk geweest. Of 2x zoveel babyboomerrotzooi in de schuur gehad.
Dat riep je in 2008/2009 vast ook, dat het allemaal maar irrationeel gelul was, die zogenaamde door sommigen verwachte huizenprijsdalingen. De hele crisis vond je waarschijnlijk ook maar dikke onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
1x zo rijk lijkt me een betere deal dan zo'n kniezerd te zijn die maar bleef wachten op die 50% prijsdaling die nooit kwam.En als die wel komt, dalen ze natuurlijk weer 50%, dat soort irrationele gulzigheid heeft immers geen eind.
Het mooie was ook dat na de bodem in 1983, de huizenprijzen echt niet eens als een gek weer omhoog schoten. Dat gebeurde pas ruim 10 jaar later.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:23 schreef monkyyy het volgende:
Wel interessant om de economische omstandigheden uit die tijd te bestuderen. Bijvoorbeeld: In 1983 lag de bodem in de Nederlandse huizenprijzen, gepaard met een piek in werkloosheid van 9.6%. Er vonden ook flinke bezuinigingen plaats in die tijd net als nu.
http://www.parlement.com/(...)_lubbers_i_1982_1986
Terwijl de piek van 2008 relatief veel hoger lag dan die in de jaren '70. En deze crisis echt wel een stukje erger is. En de demografie ook nog eens tegenzit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:34 schreef Zwolsboy het volgende:
De bodem van 83 was veel en veel lager dan de bodem van nu, toen ging er echt 40/50% van de prijs af, nu 10 tot 20% hooguit. Huizen in mijn regio zijn vrijwel gelijk gebleven tov 2007.
Weer een gebrek aan argumenten? Ben jij soms zo'n stille die al twintig jaar '50%', '50%' loopt te roepen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:23 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat riep je in 2008/2009 vast ook, dat het allemaal maar irrationeel gelul was, die zogenaamde door sommigen verwachte huizenprijsdalingen. De hele crisis vond je waarschijnlijk ook maar dikke onzin.
Wel lachen om nog topics uit die tijd over dit soort zaken terug te lezen. 10 tegen 1 dat jij een stiekeme kloon bent van zo'n user die in die tijd het hardste riep dat er "helemaal niks aan de hand was" en dat je "met een gerust hart" een huis kon kopen, heus! Daarmee een hoop ellende veroorzakend, maar dat zal iemand als jij toch nooit toegeven.
Nee. Pas sinds 2006.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Weer een gebrek aan argumenten? Ben jij soms zo'n stille die al twintig jaar '50%', '50%' loopt te roepen?
Hoe kan dat nou, iedereen spaart 12-15k per jaar, en toch wordt telkens betoogd dat huizenprijzen alleen maar kunnen dalen, want niemand heeft geld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef Pap89 het volgende:
Wel mooi weer, een familielid "Je moet nu toch echt snel een huis kopen, ze stijgen binnenkort snel!"
Ja, dat zei het zelfde lid van de familie 1.5-2jaar geleden ook al
We wonen nu nog erg goedkoop, dus houden we nog even zo...
Hoewel modaal salaris, toch 12-15k p/j aan het sparen.
Volgens heb jij de jaren '70 niet echt meegemaakt he? Daarmee is deze 'crisis' een wandeling in het park. In het zondagszonnetje op een aardige lentedag. Het elementaire verschil is wel het aantal speculaten. Dat wordt strakjes auw.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Terwijl de piek van 2008 relatief veel hoger lag dan die in de jaren '70. En deze crisis echt wel een stukje erger is. En de demografie ook nog eens tegenzit.
De prijzen kunnen echt alleen maar omlaag.
Wat een reden zou kunnen zijn is de periode 1960 - 1983 die periode stegen de prijzen bijna niet to heel langzaam, waardoor je sneller verlies maakt als er wat van je prijs af gaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Terwijl de piek van 2008 relatief veel hoger lag dan die in de jaren '70. En deze crisis echt wel een stukje erger is. En de demografie ook nog eens tegenzit.
Pas nou op. Straks ga je weer denken dat het een vijandige kloon is en begin je weer te raaskallen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, iedereen spaart 12-15k per jaar, en toch wordt telkens betoogd dat huizenprijzen alleen maar kunnen dalen, want niemand heeft geld.
Of is dat weer 'de ander'?Posten hier alleen maar bijzondere en briljante personen?
Niet/1x op vakantie, te dure auto.... maar in een unieke situatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Pas nou op. Straks ga je weer denken dat het een vijandige kloon is en begin je weer te raaskallen.
12-15k per jaar sparen moet gemakkelijk kunnen voor een stelletje met 2x modaal als je goedkoop huurt. Kun je ook nog 3x/jaar op vakantie.
Mochten ze toch gaan "stijgen", moeten ze wel erg hard gaan stijgen willen we zenuwachtig worden.
Niet echt. Ik was toen een kind. Weet nog wel dat m'n ouders met één salaris niks te klagen hadden. 2 auto's voor de deur etc. etc.. Idem dito de jaren '80.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens heb jij de jaren '70 niet echt meegemaakt he?
Economen zijn het bepaald niet met je eens.quote:Daarmee is deze 'crisis' een wandeling in het park. In het zondagszonnetje op een aardige lentedag. Het elementaire verschil is wel het aantal speculaten. Dat wordt strakjes auw.
Ja, er werd toen minder gezeikt over waar we zoal voor niks recht op hadden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet echt. Ik was toen een kind. Weet nog wel dat m'n ouders met één salaris niks te klagen hadden. 2 auto's voor de deur etc. etc.. Idem dito de jaren '80.
bron?quote:Economen zijn het bepaald niet met je eens.
Gaat de hypotheekrente dan ook weer naar 12 a 13%quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef hpeopjes het volgende:
Eerder 2 a 3quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gaat de hypotheekrente dan ook weer naar 12 a 13%![]()
Wat een zwaktebod weer....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij was eerst. Dus kom jij eerst maar eens met een bron voor jouw onzinbewering.
Je hebt een hoop praatjes. Maar kom nu eerst maar met die bronnen. Zullen we daarna zien wiens woord hier het meeste waard is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wat een zwaktebod weer....
Een klein beetje tegenwind en hij valt weer om. Zo wordt het nooit wat met je, kereltjeIn de echte wereld sla je zo nooit een pak in een deukje boter, hoor
Jij een hoop onzin posten, en dan de zaak omdraaien?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je hebt een hoop praatjes. Maar kom nu eerst maar met die bronnen. Zullen we daarna zien wiens woord hier het meeste waard is.
en sparen dat doet niemand meer, ze lenen zich helemaal sufquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:53 schreef Pap89 het volgende:
Mja, tijd van 40 jaar geleden kun je niet vergelijken met nu.
Vroeger reed iedereen ook op brommertjes enzovoort.
Maar koste het ook (zelfs in verhouding) gewoon niet zo heel veel geld.
Maar daartegenover staat weer dat nu iedere kut koter van 12 al vermogens heeft/uitgeeft aan gadgets en telefoon abonnementen, die had je destijds weer niet.
Gezien de statistieken klopt daar geen bal van.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
en sparen dat doet niemand meer, ze lenen zich helemaal suf
Nee hoor, ze kunnen ook omhoog gaan of gelijk blijvenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hoge rente met een lage schuld kan je sneller aflossen dan een lage rente met een (extreem) hoge schuld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gaat de hypotheekrente dan ook weer naar 12 a 13%![]()
Dan komen mensen weer in de schulden omdat ze gedwongen een (hoge) hypotheek moeten afsluiten want met spaargeld 30.000 bijv is een lachertje op 2 ton. En krijg je in de toekomst weer problemen, prijzen nog 10 tot 20% omlaag en dan bevriezen komende tientallen jaren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
Nee hoor, ze kunnen ook omhoog gaan of gelijk blijven
Ja. Maar daar ging mijn reactie niet over.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:46 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoge rente met een lage schuld kan je sneller aflossen dan een lage rente met een (extreem) hoge schuld.
Wàt. Modaal salaris en 12-15 k per jaar sparen? Of je eet elke dag bruine bonen uit blik, of de woningmarkt in Nederland is zwaar verziekt dat je bijna gratis kan wonen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:42 schreef Pap89 het volgende:
Wel mooi weer, een familielid "Je moet nu toch echt snel een huis kopen, ze stijgen binnenkort snel!"
Ja, dat zei het zelfde lid van de familie 1.5-2jaar geleden ook al
We wonen nu nog erg goedkoop, dus houden we nog even zo...
Hoewel modaal salaris, toch 12-15k p/j aan het sparen.
Zo'n lange periode zo laag lijkt me vrij stug.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat de rente gaat doen is lastig te oordelen, momenteel staat hij vrij laag maar lager kan altijd nog, met name de langere vaste periodes (20 jr 2,5% bijv)
Ze verdienen er nog steeds fors aan, als je bijv 150.000 leent. 3750,- per jaar alleen aan rente... op 1 hypotheek, laat staan als je er een half miljoen verkoopt, verdient wel lekker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo'n lange periode zo laag lijkt me vrij stug.
Met 2000,- netto per maand meer dan 1000,- sparen per maand ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wàt. Modaal salaris en 12-15 k per jaar sparen? Of je eet elke dag bruine bonen uit blik, of de woningmarkt in Nederland is zwaar verziekt dat je bijna gratis kan wonen.
Portaalquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:27 schreef HD9 het volgende:
Portaal heeft nieuwe overzicht met alle te koop staande huurwoningen
http://www.kopenbijportaa(...)campaign=portaal2013
Jeetje, hebben makelaars dan echt niks beters te doen dan bepaalde users te bashenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:51 schreef crashbangboom het volgende:
Mooi, weer een 'argument' van Xeno/CC/poep door de plee
Of zouden jullie de enige twee personen in Nederland zijn die kunnen sparen
Ze moeten van de overheid de sociale huurwoningen kwijt, vanwege de bezuinigingenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Portaal![]()
Bij iedereen 4% huurverhoging en de rijkere huurder links laten liggen, eerlijk zeg. Zal nooit iets van Portaal willen kopen wat een smeerbende daar, en dan zogenaamd zeggen dat ze geen geld hebben...
Wacht maar tot de bondbubble klapt en het complete fiat geldsysteem implodeert. Kan je beter gouden dukaten in bezit hebben, koop je straks een hele straat voor een maple leafquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens heb jij de jaren '70 niet echt meegemaakt he? Daarmee is deze 'crisis' een wandeling in het park. In het zondagszonnetje op een aardige lentedag. Het elementaire verschil is wel het aantal speculaten. Dat wordt strakjes auw.
Ja, ik verkoop mijn huis voor een stukje glimmend metaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wacht maar tot de bondbubble klapt en het complete fiat geldsysteem implodeert. Kan je beter gouden dukaten in bezit hebben, koop je straks een hele straat voor een maple leaf
Deze overheid wil dat mensen hun geld gaan uitgeven, het liefst aan vastgoed want dan valt de bank voorlopig even niet om. Gaat naturlijk niet gebeuren want de hoeveelheid cash bij starters is niet voldoende om de bubble prijzen te blijven ondersteunen. Pas als er flink gezakt gaat worden komt het huizentreintje weer in beweging, richting de afgrond wel te verstaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze moeten van de overheid de sociale huurwoningen kwijt, vanwege de bezuinigingen
Nee, jij niet maar de bank die beslag legt op jouw huis wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:51 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, ik verkoop mijn huis voor een stukje glimmend metaal.
Oke, de bank legt beslag op mijn huis, ik ga naar de bank leg wat glimmende stenen op de toonbank (mijn ring en horloge bijvoorbeeld) en dan krijg ik mijn huis weer terug?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee, jij niet maar de bank die beslag legt op jouw huis wel.
Ok, mijn bruinebonentheorie dus. Ja, dan kan iedereen wel 1000 euro p/m sparen. Ik zou het mn ergste vijand niet gunnen, maar goed..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ze verdienen er nog steeds fors aan, als je bijv 150.000 leent. 3750,- per jaar alleen aan rente... op 1 hypotheek, laat staan als je er een half miljoen verkoopt, verdient wel lekker.
[..]
Met 2000,- netto per maand meer dan 1000,- sparen per maand ?
Een huur is al gauw 600,- zorg 100,- nou 300,- om de rest van te betalen ?
Ja als je geen huur hoeft te betalen is het prima te doen, en niet iedereen woont samen met een partner die ook een (modaal) inkomen heeft. er zijn zat vrijgezellen.
Modaal is 1811,- netto per maand.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Modaal is alleen ~2000 euro netto als je niet bij een of andere pensioentoko zit. Ik wijs er even op dat die beruchte '1 miljoen ambtenaren' (met een definitie van ambtenaren die al sinds jaar en dag niet meer klopt volgens mij) verplicht bij het ABP pensioen opbouwen (geloof ik), wat wel geld kost. Andere sectoren hebben ook collectieve pensioenregelingen. Weet niet of het de standaard is, maar het is een significante minderheid op zijn minst.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:41 schreef Zwolsboy het volgende:
Een huur is al gauw 600,- zorg 100,- nou 300,- om de rest van te betalen ?
Denk dat een eigen huis hogere stookkosten heeft dan de gemiddelde sociale woning.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:18 schreef Omentuva het volgende:
Overigens, 300 euro voor GWL, internet/TV, voedsel, verzekeringen, gemeentelijke belastingen? Kan tricky zijn in zo'n 600 euro huurhuis - de isolatie is daar meestal niet al té goed (dus hogere energiekosten).
Dat denk ik ook. Een eigen huis is vaak wat groter, en bovendien hebben de eigenaren geen last van huursverhogingen en hoeven die dus ook niet elk jaar de thermostaat een halve graad lager in te stellen om te bezuinigen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:31 schreef blomke het volgende:
Denk dat een eigen huis hogere stookkosten heeft dan de gemiddelde sociale woning.
Zeker weten:quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
Heb er nog eens naar gekeken maar dit zijn echt wel aardige woningen
http://www.bamwoningbouw.nl/nl-nl/1/80/referentiewoning.aspx
Als ze al speciaal aangeven dat de heipalen erbij zitten, dan wil ik niet eens weten wat er nog niet bijzit... (nutsvoorzieningen bv?)quote:Daarnaast is de woning compleet inclusief onder andere een keukenblok en heipalen en tevens is de woning voorzien van een buiten berging.
Vergeet de open haard niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Een eigen huis is vaak wat groter, en bovendien hebben de eigenaren geen last van huursverhogingen en hoeven die dus ook niet elk jaar de thermostaat een halve graad lager in te stellen om te bezuinigen.
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
Heb er nog eens naar gekeken maar dit zijn echt wel aardige woningen
http://www.bamwoningbouw.nl/nl-nl/1/80/referentiewoning.aspx
Als je zelf de grond meeneemt, de nutsvoorzieningen, de vergunningen regelt, de bestrating betaalt en genoegen neemt met een gamma keukenblokje, een casco badkamer (vermoed ik) waarom zou dat dan niet kunnenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...
HR-houtkachel bedoel je hoop ik. En de zonnepanelen. Je zult maar aan je verhuurder moeten vragen of je dat aan mag leggen.quote:
Ze worden al gebouwd hoorquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor die prijs mogen ze er meteen eentje neerzetten, koop hem direct! Maar dat zal wel weer niet kunnen...
Ik ben tegenwoordig wat met mijn aardwarmte pomp aan het kloten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
HR-houtkachel bedoel je hoop ik. En de zonnepanelen.
dak??quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zeker weten:
[..]
Als ze al speciaal aangeven dat de heipalen erbij zitten, dan wil ik niet eens weten wat er nog niet bijzit... (nutsvoorzieningen bv?)
Dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, altijd prettig als je iets wilt doen of proberen, dat je dat dan kan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben tegenwoordig wat met mijn aardwarmte pomp aan het kloten.
behangen moet je zelf doen??quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden al gebouwd hoor. Maar dit is enkel de prijs voor de bouw met een bescheiden afwerking. Maar je moet niet vergeten dat je ook nog grond moet kopen bijvoorbeeld
.
het zijn toch koopwoningen ??quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
HR-houtkachel bedoel je hoop ik. En de zonnepanelen. Je zult maar aan je verhuurder moeten vragen of je dat aan mag leggen.
Dat is een groot voordeel bij een koopwoning.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, altijd prettig als je iets wilt doen of proberen, dat je dat dan kan.
ik bedoel dat het uit de lengte of de breedte (in dit geval letterlijk, de bouwer kan een woning extra kwijt in een bouwblok) moet komen. Het is nu niet bepaald dat de BAM hier met een revolutionair idee komt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
behangen moet je zelf doen??
o wacht de tuin ook natuurlijk het is nieuwbouw
Omdat je de omzetbelasting vergeetquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je zelf de grond meeneemt, de nutsvoorzieningen, de vergunningen regelt, de bestrating betaalt en genoegen neemt met een gamma keukenblokje, een casco badkamer (vermoed ik) waarom zou dat dan niet kunnen
Jeetje, heb je nog steeds niks inhoudelijks te melden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jeetje, hebben makelaars dan echt niks beters te doen dan bepaalde users te bashen
quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:45 schreef crashbangboom het volgende:
Omdat je de omzetbelasting vergeetOops. 21% erbij.
Geeft niks, gebeurt hier doorlopend als weer eens creatief gerekend wordt.quote:
en overdrachtsbelastingquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Omdat je de omzetbelasting vergeetOops. 21% erbij.
[quote]quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die sociale huurwoningen? Vast niet.
Dus zo'n huisje daadwerkelijk laten zetten kost je incl grond in een niet te duur deel van het land zo'n 130.000 euro. Dan kom je als je wat gaat zoeken voor niet heel veel meer geld vaak wel leukere dingen tegen (met meer ruimte en mogelijkheden als een kleine tussenwoning)quote:
Ja das een pittige prijs, nee laat dan maarquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus zo'n huisje daadwerkelijk laten zetten kost je incl grond in een niet te duur deel van het land zo'n 130.000 euro
de referentiewoning zin er in diverse prijzen en soorten van 65.900 tot aan 85.000 euro toequote:Op zondag 27 oktober 2013 19:00 schreef crashbangboom het volgende:
michealmoore zet er weer eens subtiel een vals linkje bij.
zal zo wel weer blijken dat er heel andere en nadelige voorwaarden bij horen
Dat voorspelt alvast niet veel goeds voor de koop-afdeling zeg maar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
( rijwoning is goedkoper dan eindwoning) en huur of koop, huur heeft een gelijke afwerking
die zla wel meer kosten he meer tijd aan afwerking en besprekingquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat voorspelt alvast niet veel goeds voor de koop-afdeling zeg maar.
Ik zou beginnen met een grote kelder, dan kun je elke 3 maanden een verdieping erop financieren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een woning bouwen is prima zelf te doen. Als beginner houd ik 't op 1 verdieping met grote kelder.
Is het nou gelijk, of niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
die zla wel meer kosten he meer tijd aan afwerking en bespreking
neequote:Op zondag 27 oktober 2013 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is het nou gelijk, of niet?
Ah, dus je stelling:quote:
Kan ook doorgespoeld worden?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[...] huur heeft een gelijke afwerking
Ik maak gewoon steeds mooie deal, stuk grond verpachten in de buurt en weer een handige buurtgenoot erbij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een grote kelder, dan kun je elke 3 maanden een verdieping erop financieren.
wat jij wilquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, dus je stelling:
[..]
Kan ook doorgespoeld worden?
nee dat lijkt me niet he, bedrijven fact zonder BTWquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:29 schreef crashbangboom het volgende:
zit er omzetbelasting in, of niet?
Ik voorspel alvast MM's reactie:quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:29 schreef crashbangboom het volgende:
Met wat handige buurtgenoten is het ruilhandel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:29 schreef crashbangboom het volgende:
Aan particulieren? Dacht het niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
nee dat lijkt me niet he, bedrijven fact zonder BTW
Ik weet niet of MM's buurtgenoten grote behoefte aan onzinposts hebben, want veel meer zie ik hem niet produceren.... maar wie weet is daar wel een markt voorquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met wat handige buurtgenoten is het ruilhandel.
Ik heb geen idee, lees er meestal overheen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik weet niet of MM's buurtgenoten grote behoefte aan onzinposts hebben, want veel meer zie ik hem niet produceren.... maar wie weet is daar wel een markt voor
Ik wil een huis voor de beloofde 60k. Blijkt nu al vanaf 100k te zijn, enkel aan pure en zeer basale bouwkostenquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik voorspel alvast MM's reactie:
'wat jij wil'
Je leest enkel je eigen posts?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, lees er meestal overheen.
er staat toch nergens dat er grond bijzit??quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:35 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik wil een huis voor de beloofde 60k. Blijkt nu al vanaf 100k te zijn, enkel aan pure en zeer basale bouwkosten
Nee hoor, zo'n kunst is het niet om snel te zien wat relevant is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:35 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je leest enkel je eigen posts?
Die quote ik ff.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:36 schreef michaelmoore het volgende:
dus 70.000 en 21% btw is 75000 en de grond 25.000 , dus zal best wel een ton zijn
Yep een ton aan basale bouwkosten, dus die 60k van je was weer een van de vele onzinposts. Was op televisie. Ja, de fabeltjeskrant ook. Vroeger.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er staat toch nergens dat er grond bijzit??
het gaat om de bouwkosten voor een vastgoedbedrijf
dus 70.000 en 21% btw is 75000 en de grond 25.000 , dus zal best wel een ton zijn
Ed en Willem Bever.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:41 schreef crashbangboom het volgende:
Was op televisie. Ja, de fabeltjeskrant ook. Vroeger.
Nou, dit topic is vooral bevolkt door Bor de Wolf. Huuuuuuuh, goedkoper, huuuuuuhquote:
Vergeet Stoffel niet en Zoef de haas en Monfer.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, dit topic is vooral bevolkt door Bor de Wolf. Huuuuuuuh, goedkoper, huuuuuuh
ontopic: Zoef wil de huizenmarkt opblazenquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vergeet Stoffel niet en Zoef de haas en Monfer.![]()
Croxquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Lowieke de vos en ik ben vergeten hoe die raaf heet.![]()
Ik weet wel dat die huisbaas elke avond op een tak een verhaaltje voor zat te lezen. Met als standaardafsluiting 'oogjes dicht, en snaveltjes toe'quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
Ik weet trouwens niet wat de bouwkosten van de gebroeders Bever waren.
maar dat wist ik wel, grond hoort niet tot de bouwkostenquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Yep een ton aan basale bouwkosten, dus die 60k van je was weer een van de vele onzinposts. Was op televisie. Ja, de fabeltjeskrant ook. Vroeger.
Geniale aflevering.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ontopic: Zoef wil de huizenmarkt opblazen
Ik weet trouwens niet wat de bouwkosten van de gebroeders Bever waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |