Ja gelukkig zit dat wel goed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eigen geld inleggen hé. Dat wordt de nieuwe methode. Anders kan je het wel vergeten, ook met een lagere prijs.
Ik merk enig sarcasme.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of eerst een paar jaar werken, in de weekenden vakken vullen en je koopt meteen een villa op een perceel van 1100 m²
http://daskapital.nl/2013/10/aantal_wanbetalers_stijgt_kwad.htmlquote:Aantal wanbetalers op hypotheken stijgt kwadratisch
91.812. Zoveel consumenten hadden per 1 oktober 2013 een betalingsachterstand op hun hypotheek volgens het BKR. Daarbij steeg het aantal nieuwe wanbetalers ook nog eens flink met 12,1% (9.924). Natuurlijk, er valt genoeg op de cijfers af te dingen. Het is een relatief klein aantal op de 4,2 miljoen huishoudens met een eigen woning en de Volkskrant achterhaalde al eerder dat het BKR wel eens definities van betalingsachterstanden wil veranderen. Maar ondanks dat de procentuele stijging afnam (13,2% eerst versus 12,1% nu) loopt het absolute aantal nog steeds op. Terwijl consumenten zich zorgen maken over hun te hoge schuld, houden andere spelers op de woningmarkt zich juist bezig met het tegenovergestelde.
quote:Aantal wanbetalers hypotheek neemt nog toe, maar stijgt minder snel.
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik merk enig sarcasme.
Wel grappig want je kent mijn situatie niet eens
Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://daskapital.nl/2013/10/aantal_wanbetalers_stijgt_kwad.html
11.0248 = ..... 1quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:05 schreef Zith het volgende:
[..]
"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies?![]()
12.1% stijging = 11.0248 ?
Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerdquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.
Jah.. X dan..quote:
Maar het zwakt juist af.quote:Anyway, men bedoelt waarschijnlijk dat de grafiek van het aantal wanbetalers een parabolische vorm lijkt te hebben (en dus van de vorm y = a*x2 + b*x + c is. En het aantal dus steeds harder toeneemt.
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerd
Huisje nu 650.000, gewenste daling 50%, kopen we straks voor 325.000 een prima villa met grond in een populaire gemeente centraal in Nederland.
Ja LOLquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Ja LOL, dat weet ik ja LOL LOL. 50% daling LOL.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja.
Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
1000 euro ja? Waar leeft hij dan op?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.
Heel realistisch, de daling zal zelfs veel meer dan 50% bedragen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja LOL
Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
quote:BKR ziet minder nieuwe wanbetalers hypotheek
Het aantal mensen dat problemen heeft met het betalen van de hypotheek neemt nog steeds toe.
De stijging tussen april en september dit jaar lag echter minder hoog dan in de zes maanden daarvoor. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde hypotheekbarometer van schuldenadministratiebureau BKR.
In de periode april-september kwamen er 9.924 consumenten bij met een betalingsachterstand op hun hypotheek.
Dat is een toename van 12,1 procent. In de zes maanden voor 1 april bedroeg die toename 13,2 procent. In de afgelopen twee jaar versnelde de stijging van het aantal achterstanden steeds, stelt het BKR.
Volgens het schuldenadministratiebureau is het echter nog te vroeg om nu te spreken van een trendbreuk. "Het zou het begin van een positieve ontwikkeling kunnen zijn, maar het totaal aantal consumenten met een betalingsachterstand op de hypotheek groeit nog steeds", constateert directeur Peter van den Bosch.
Op 1 oktober hadden in totaal 91.812 consumenten een betalingsachterstand van meer dan 120 dagen op hun hypotheek. Dan registreert het BKR het als een betalingsachterstand. Pas als de achterstand volledig is ingelopen verdwijnt de wanbetaler uit de administratie van het BKR.
Is dat rekken van een bubbel of het huiverig zijn voor gedwongen verkoop omdat andere oplossingen met hun klanten ze minder verlies oplevert?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...
Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
"Het was geen sneer naar jou"quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.
Ik hoop dat ze nog blijven dalen voor mijn eigen situatie.
Zit een verschil in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |