abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:47:00 #1
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132400926
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Bronnen: CBS 1, CBS 2, inflation.eu, CBS 3

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of wat dan ook!
censuur :O
pi_132408703
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Eigen geld inleggen hé. Dat wordt de nieuwe methode. Anders kan je het wel vergeten, ook met een lagere prijs.
Ja gelukkig zit dat wel goed.
pi_132408949
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of eerst een paar jaar werken, in de weekenden vakken vullen en je koopt meteen een villa op een perceel van 1100 m²
Ik merk enig sarcasme.
Wel grappig want je kent mijn situatie niet eens ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door DeRakker. op 21-10-2013 21:10:59 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:15:39 #4
37248 BertV
Klei indiaan
pi_132423513
ok, ik verwacht deze week wel een aanbod van mijn verhuurder.
Ik hoor verhalen over 90% van de waarde in verhuurde toestand, dat valt nog te bezien.

Het appartement naast mij... EXACT hetzelfde staat al heel lang te koop voor 119.500.
105.000kk? :D
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_132423784
quote:
Aantal wanbetalers op hypotheken stijgt kwadratisch

91.812. Zoveel consumenten hadden per 1 oktober 2013 een betalingsachterstand op hun hypotheek volgens het BKR. Daarbij steeg het aantal nieuwe wanbetalers ook nog eens flink met 12,1% (9.924). Natuurlijk, er valt genoeg op de cijfers af te dingen. Het is een relatief klein aantal op de 4,2 miljoen huishoudens met een eigen woning en de Volkskrant achterhaalde al eerder dat het BKR wel eens definities van betalingsachterstanden wil veranderen. Maar ondanks dat de procentuele stijging afnam (13,2% eerst versus 12,1% nu) loopt het absolute aantal nog steeds op. Terwijl consumenten zich zorgen maken over hun te hoge schuld, houden andere spelers op de woningmarkt zich juist bezig met het tegenovergestelde.
http://daskapital.nl/2013/10/aantal_wanbetalers_stijgt_kwad.html
pi_132423812
Het is maar net hoe je het formuleert :D

quote:
Aantal wanbetalers hypotheek neemt nog toe, maar stijgt minder snel.
pi_132423949
De toename neemt af, de crisis is derhalve voorbij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132425006
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:02 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik merk enig sarcasme.
Wel grappig want je kent mijn situatie niet eens ;)
Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
pi_132425654
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Grappig dat je je posting edit omdat je ineens tot zo'n andere interpretatie gekomen bent. Het was geen sneer naar jou.
Het sarcasme zit er in dat een behoorlijk aantal hier er van overtuigd is dat er nog zeker 50% van de prijzen afgaat, wat dus inhoudt dat bijna elke zot een villa gaat kunnen betalen... Zotten zoals jij en ik. Nou dat is toch feest...
Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:05:07 #10
230491 Zith
pls tip
pi_132425877
quote:
"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies? :')

12.1% stijging = 11.0248 ?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132426168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:05 schreef Zith het volgende:

[..]

"Stijgt Kwadratisch" bekent wat precies? :')

12.1% stijging = 11.0248 ?
11.0248 = ..... 1 :')

Anyway, men bedoelt waarschijnlijk dat de grafiek van het aantal wanbetalers een parabolische vorm lijkt te hebben (en dus van de vorm y = a*x2 + b*x + c is. En het aantal dus steeds harder toeneemt.
pi_132426282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Er zal straks vrijwel niemand meer zijn die zich nog een nieuw "eigen" huis zal kunnen veroorloven, hetzij door 'geen spaargeld', hoge (rest)schulden, werkloosheid, of geen vast contract, laat staan een villa. Wel is het zo dat diegenen die dat straks nog wel kunnen, veel meer waar voor hun geld zullen krijgen. Maar een villa...? Ja, misschien een bouwval in een krimpgemeenten. Moet je trouwens ook helemaal niet willen kopen, zo'n villa.
Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerd ;(
Huisje nu 650.000, gewenste daling 50%, kopen we straks voor 325.000 een prima villa met grond in een populaire gemeente centraal in Nederland.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:26:48 #13
230491 Zith
pls tip
pi_132426517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:15 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

11.0248 = ..... 1 :')
Jah.. X dan.. :P
quote:
Anyway, men bedoelt waarschijnlijk dat de grafiek van het aantal wanbetalers een parabolische vorm lijkt te hebben (en dus van de vorm y = a*x2 + b*x + c is. En het aantal dus steeds harder toeneemt.
Maar het zwakt juist af.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132426581
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ow nu komt dat spaargeld argument weer naar voren, wanneer wordt dat ook alweer ingevoerd ;(
Huisje nu 650.000, gewenste daling 50%, kopen we straks voor 325.000 een prima villa met grond in een populaire gemeente centraal in Nederland.
LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
pi_132427062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL heb je enig idee hoeveel je moet verdienen als starter om je een hypotheek voor een huis van 325k te kunnen veroorloven?
Ja LOL

Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
pi_132427108
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja LOL, dat weet ik ja LOL LOL. 50% daling LOL.
pi_132427131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja.

Hoe realistisch acht jij nu nog die vijftig procent daling waar je het eerder over had?
Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.
pi_132427159
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Meneer beweert met een modaal inkomen met gemak 1.000 euro per maand te kunnen sparen. Hij rekent vermoedelijk iets 'bijzonder'.
1000 euro ja? Waar leeft hij dan op?
pi_132427206
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja LOL

Heel realistisch, de daling zal zelfs veel meer dan 50% bedragen.

Aangezien straks bijna niemand die villa (die eerst 650k was) zal kunnen betalen, terwijl er toch behoorlijk wat van dit soort villa's te koop staan, zal de prijs van een dergelijk object eerder op een 250k uitkomen. Als het niet minder is. Vroeg of laat zal er toch een koper gevonden moeten worden.
pi_132428313
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.
Ik hoop dat ze nog blijven dalen voor mijn eigen situatie.

Zit een verschil in.
pi_132429060
Prijzen zijn nog steeds abnormaal hoog tov het inkomen hoor, als je kijkt wat 25 jaar terug een huis koste en met wat voor inkomen dat haalbaar was... niet te vergelijken. En lage huizenprijzen zijn uiteindelijk beter voor de economie want dan kunnen we hypotheken ook deels afschaffen dus sparen voor je woning en een kleine hypotheek voor de rest. Dan loop je ook weinig risico als je je huis niet verkocht krijgt, je hebt immers (bijna) geen schuld meer.
Interessant he ?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:59:03 #22
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132429146
Het gaat beter
BKR ziet minder nieuwe wanbetalers hypotheek

quote:
BKR ziet minder nieuwe wanbetalers hypotheek

Het aantal mensen dat problemen heeft met het betalen van de hypotheek neemt nog steeds toe.

De stijging tussen april en september dit jaar lag echter minder hoog dan in de zes maanden daarvoor. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde hypotheekbarometer van schuldenadministratiebureau BKR.

In de periode april-september kwamen er 9.924 consumenten bij met een betalingsachterstand op hun hypotheek.
Dat is een toename van 12,1 procent. In de zes maanden voor 1 april bedroeg die toename 13,2 procent. In de afgelopen twee jaar versnelde de stijging van het aantal achterstanden steeds, stelt het BKR.

Volgens het schuldenadministratiebureau is het echter nog te vroeg om nu te spreken van een trendbreuk. "Het zou het begin van een positieve ontwikkeling kunnen zijn, maar het totaal aantal consumenten met een betalingsachterstand op de hypotheek groeit nog steeds", constateert directeur Peter van den Bosch.

Op 1 oktober hadden in totaal 91.812 consumenten een betalingsachterstand van meer dan 120 dagen op hun hypotheek. Dan registreert het BKR het als een betalingsachterstand. Pas als de achterstand volledig is ingelopen verdwijnt de wanbetaler uit de administratie van het BKR.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:30:38 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132430124
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...

Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
censuur :O
pi_132430226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe komen ze bij zulke koppen? "Minder nieuwe wanbetalers", of nog mooier: "de stijging van het aantal wanbetalers neemt af"...

Of in normaal Nederlands: het aantal wanbetalers neemt toe, en hard ook! 91812 mensen lopen meer dan 4 maanden achter met het betalen van hun hypotheekschuld, maar omdat banken de bubbel graag nog even rekken eindigen er geen 91812 woningen op de executieveiling.
Is dat rekken van een bubbel of het huiverig zijn voor gedwongen verkoop omdat andere oplossingen met hun klanten ze minder verlies oplevert?

Je hebt het over vreemde koppen maar je trekt zelf ook malle conclusies _O-
pi_132431046
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:25 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de prijzen veel meer gaan dalen zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.
Ik hoop dat ze nog blijven dalen voor mijn eigen situatie.

Zit een verschil in.
"Het was geen sneer naar jou"
"Een aantal hier denken"
"Zotten zoals jij en ik"

Ik gebruikte toevallig jouw posting, ik had niet gezien wie het schreef want dat doet er niet toe. Het was meer gericht aan een aantal lui (hier val jij wederom weer niet onder, sorry) hier die een bijzonder en zeldzame stelling innemen in deze reeks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')