Toen ik werd geboren (18/11/77) stond Vader Abraham op nr.1 met het Smurfenlied.
Dat noem ik nou 'born under a bad sign'...
12- 6-1982 3 3 2 Can’t take my eyes off you – Boys town gang
[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 09-10-2000 13:11]
23- 2-1974 5 2 2 Dyna-mite – Mud
To My Father's House - Les Humphrey Singers (1970)
Ook wel toepasselijk, want vanuit 't ziekenhuis ging ik inderdaad naar m'n vader's huis
Ik zal het eens opzoeken want het zegt me echt HELEMAAL niks. Smokie wel natuurlijk, maar deze ehm 'hit' niet.
13- 3-1982 4 2 3 Maid of Orleans (the waltz Joan of Arc) – Orchestral manoeuvres in the dark
2 dagen na m'n geboorte:
10- 4-1982 2 2 2 Aurora – Nova
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 09-10-2000 13:58]
quote:* Arcee kent ALLE nummer 1 hits Is wel een beetje een saai nummer. Trouwens, dat hele jaar (1977) was niet best, qua muziek. Wat mij betreft toch wel het slechtste muziekjaar van de afgelopen 30 jaar.
Op 09 oktober 2000 13:42 schreef Jarno het volgende:
Lay back in the arms of someone – Smokie
Ik zal het eens opzoeken want het zegt me echt HELEMAAL niks. Smokie wel natuurlijk, maar deze ehm 'hit' niet.
quote:Dan moet je die laatste hebben, want de datum is altijd van de zaterdag van het BEGIN van een week.
Op 09 oktober 2000 13:42 schreef twi het volgende:
paar weken voor m'n verjaardag13- 3-1982 4 2 3 Maid of Orleans (the waltz Joan of Arc) – Orchestral manoeuvres in the dark
2 dagen na m'n verjaardag:
10- 4-1982 2 2 2 Aurora – Nova
Aurora een hit op je GEBOORTE... * Arcee voelt zich heel oud
quote:Haha, da's wel een topper hoor, Verbal! Tien retelange weken stond kleine Hein er mee op 1
Op 09 oktober 2000 13:45 schreef Verbal het volgende:
Heintje - Ich bau' dir ein Schloss
V
quote:We hebben al wel 's iets soortgelijks gehad... min of meer:
Op 09 oktober 2000 13:46 schreef twi het volgende:
Ik moet trouwens even zeggen dat ik dit veruit een van de meest creatieve topics vind die ik hier ooit heb gezien...*pluim!*
Volgens mij was dat een up-tempo nummer, kan het me erg vaag herinneren...
quote:
Op 09 oktober 2000 13:47 schreef Arcee het volgende:
Aurora een hit op je GEBOORTE... * Arcee voelt zich heel oud
quote:Neuj, een suffe ballad. Zo'n typische man-en-vrouw-kwijlen-om-en-om-wat-naar-elkaar plaat
Op 09 oktober 2000 13:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Van 30-6-1975 tot 19-7-1975: If you go – Barry & EileenVolgens mij was dat een up-tempo nummer, kan het me erg vaag herinneren...
zegt me erg weinig, de nummer 1 een week later was Queen - Crazy little thing called love, die ken ik dan wel weer
quote:Da's de zangeres die je HOORT maar niet ZIET in de videoclip van Paradise By The Dashboard Light van Meatloaf (1978). Wie je WEL ziet is Karla DeVito trouwens (ook bekend van We Are Not Alone uit de magistrale film The Breakfast Club).
Op 09 oktober 2000 14:03 schreef Soep v/d Dag het volgende:
Ellen Foley - We belong to the night
quote:En die is dus ERRUG gaaf!!
zegt me erg weinig, de nummer 1 een week later was Queen - Crazy little thing called love, die ken ik dan wel weer
quote:Doo-wap, doo-be-doo-wa-doo-wap. Zoiets
Op 09 oktober 2000 14:05 schreef Love Mae King het volgende:
Swing your daddy – Jimmy Gilstrap
Ik had het zelf nooit gecontroleerd, maar mijn moeder zegt altijd dat Bright Eyes van Art Garfunkel op nr 1 stond toen ik geboren werd. Blijkt nog te kloppen ook (de notering dan, of het lied ook op mij slaat moeten anderen maar beoordelen) . Grappig zeg, al die hitfeiten zo.
[edit] ik ben dus op 6-6-79 geboren.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 09-10-2000 14:42]
quote:In The Navy was wel een stukkie minder dan YMCA, ja, maar YMCA rules!
Op 09 oktober 2000 14:46 schreef Trainspotter het volgende:
Maar goed dat mijn ouders wat later aan mij zijn begonnen; Stel je voor dat ik tussen 20-1 en 10-2 of tussen 21-4 en 28-4 1979 was geboren. Toen stonden de village people op 1 :0
quote:06-02-1979 YMCA – Village people
Op 09 oktober 2000 14:46 schreef Trainspotter het volgende:
Maar goed dat mijn ouders wat later aan mij zijn begonnen; Stel je voor dat ik tussen 20-1 en 10-2 of tussen 21-4 en 28-4 1979 was geboren. Toen stonden de village people op 1
Daarvoor stond "Meatloaf - Paradise by the dashboardlight" op 1, had ik toch liever gehad.
ik zal dat nummer even opzetten, ik heb een paar weken terug een box van the Sweet gekocht. (best wel een miskoop, een paar leuke nummers maar het meeste is bagger.)
LOL
Rogo
quote:penny lane/strawberryfields forever- the beatles
Op 09 oktober 2000 15:35 schreef Rogo het volgende:
Wie weet wat er op 1 stond op 18 maart 1967 ? Ik in ieder geval niet en ik weet ook niet waar ik moet zoeken.Rogo
en in de eerste post in dit topic staat de link.
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 09-10-2000 15:37]
quote:Ik was toen 8 jaar
Op 09 oktober 2000 15:08 schreef Trainspotter het volgende:
Als je een relnicht bent die camp leuk vind wel ja.
Iemand die mij kan vertellen wat voor soort nummer dit is?
Juan is van 6-7-1964.
Bij mijn weten stond toen Millie met My boy Lollypop op numero uno.
quote:Lekker vrolijk, up-tempo nummer. Winnaar van het songfestival van 1981 (waarin de dames aan 't eind hun rok uitdoen).
Op 09 oktober 2000 15:50 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Making your mind up – Bucks fizzIemand die mij kan vertellen wat voor soort nummer dit is?
quote:Klopt, de 1e Top 40 is van 2 januari 1965.
Op 09 oktober 2000 15:54 schreef Juan Zueco het volgende:
H'mmm het hitarchief begint bij 1965
Ik heb geen idee wie er op 1 stond op 18 maart 1967 en ik heb ook geen idee waar ik dit kan opzoeken !
Rogo
Kom maar op Arcee met je commentaar, je weet hier vast wel iets over te vertellen
30- 6-1975 3 3 2 If you go – Barry & Eileen
Zegt me eerlijk gezegd helemaal niets.
De naam komt me enigsinds bekend voor.
Zal wel niet echt een lekker swingend nummer zijn!
quote:Jawel hoor, ik weet bijvoorbeeld nog wel dat jij geboren bent toen het nummer 1 stond
Op 09 oktober 2000 16:07 schreef Barb het volgende:
Be my Day - The CatsKom maar op Arcee met je commentaar, je weet hier vast wel iets over te vertellen
quote:|
Op 09 oktober 2000 16:08 schreef Brighteyes het volgende:
Geb datum: 15-07-197530- 6-1975 3 3 2 If you go – Barry & Eileen
Zegt me eerlijk gezegd helemaal niets.
quote:
Op 09 oktober 2000 14:01 schreef Arcee het volgende:
Neuj, een suffe ballad. Zo'n typische man-en-vrouw-kwijlen-om-en-om-wat-naar-elkaar plaat
quote:Neuj, daar liepen de discovloeren niet echt mee vol, nee
Op 09 oktober 2000 16:13 schreef Marty het volgende:
21-03-1980
Crying – Don McLeanDe naam komt me enigsinds bekend voor.
Zal wel niet echt een lekker swingend nummer zijn!
quote:Jaaaa, geweldig nummer!
Op 09 oktober 2000 16:18 schreef dalai het volgende:
Haha, deze vind ik wel mooi!
Voulez-vous coucher avec moi ce soir - LaBelle
Aan Arcee de taak om dit even te becommentariëren... Want ik weet er niets van! Btw, hoe kom jij aan al die informatie Arcee?
quote:Best wel een swingend nummer. Uit 1980 dus. Olijfje teerde nog op de Grease successen.
Op 09 oktober 2000 16:20 schreef Fok! het volgende:
Xanadu – Olivia Newton-John & Electric light orchestraAan Arcee de taak om dit even te
becommentariëren...
quote:Zit allemaal in m'n hoofd
Want ik weet er niets van! Btw, hoe kom jij aan al die informatie Arcee?
quote:Is dat je hobby of heb je er inmiddels je beroep van gemaakt? Ben je gewoon stiekum Erik de Zwart die zit te internetten onder werktijd??? Of Daniël Dekker?
Op 09 oktober 2000 16:26 schreef Arcee het volgende:
Zit allemaal in m'n hoofdIk verzamel nummer 1 hits. Ik heb ze allemaal vanaf 1965 tot heden. De originele singles (vinyl, voor de oudere Fok!kers
). Ik ken ze dus ook allemaal. Ik vind dit wel erg grappig moet ik zeggen. Iedereen heeft bij z'n nummer 1 hit zoiets van: "what de fok! is dat!?" terwijl ik ze allemaal ken. Ik volg de Top 40 nauwgezet en daarin heeft de nummer 1 uiteraard iets magisch zeg maar. Ik ben toen ooit 's begonnen ze te verzamelen en heb ze dus allemaal inmiddels en weet ook veel van al die ruim 500 hits
quote:Sterker nog, 7 augustus 1980 ben ik geboren. En dit nummer stond op 2 augustus voor 't eerst op 1 geloof ik....
Op 09 oktober 2000 16:26 schreef Arcee het volgende:
Uit 1980 dus.
quote:Nee hoor, hobby, en zo lang je daar niet je beroep van maakt blijft 't ook leuk
Op 09 oktober 2000 16:29 schreef Fok! het volgende:
Is dat je hobby of heb je er inmiddels je beroep van gemaakt?
quote:Neuj, en zeker Daniël Dekker niet en die hoop ik ook NOOIT te worden want Daniël Dekker SUCKS!
Ben je gewoon stiekum Erik de Zwart die zit te internetten onder werktijd??? Of Daniël Dekker?
My friend the wind - Demis Roussos
Niemand heeft je ooit gezien - Helga
quote:Ook * Kozzmic kwam ter wereld terwijl Zen's Hair nummero 1 was.
Op 09 oktober 2000 14:42 schreef Doc het volgende:
Volgens mij was het 'hair' van Zen, maar ik ga het eens controleren...
(was me uiteraard al wel bekend )
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 09-10-2000 18:44]
quote:Eind 1981, kan ik me nog wel herinneren...
Op 09 oktober 2000 19:33 schreef Vork het volgende:
The Police - Every little thing she does is magicValt nog wel mee gloof ik
quote:Hee dit is grappig dat is de nummer één die direct volgde op:
Op 09 oktober 2000 19:01 schreef Zap het volgende:
Back home – the Golden earring
11- 7-1970 6 2 2 In the summertime – Mungo Jerry
En die stond op één toen ik werd geboren (06/08/1970)
[Dit bericht is gewijzigd door Sweetheart op 09-10-2000 20:10]
( druipt het sarcasme er weer niet vanaf?)
quote:Art Garfunkel
Op 09 oktober 2000 20:28 schreef Slidingtrancer het volgende:
Bright Eyes- Bolland & Bolland
quote:Uitstekend nummer! (hoewel niet hun beste, want da's Message In A Bottle, IMO)
Op 09 oktober 2000 19:33 schreef Vork het volgende:
The Police - Every little thing she does is magicValt nog wel mee gloof ik
quote:Uiteraaaaaard!
Op 09 oktober 2000 20:03 schreef Kozzmic het volgende:
Eind 1981, kan ik me nog wel herinneren...
quote:Jaaaaa!
Frits Spits speelde 'm vrijwel dagelijks in de Avondspits, waarbij hij elke keer weer aan het meebrullen was met het einde van de plaat (I-OOOHOO I-OOOHOO)
Iedere, iedere, iedere, iedere, maandag t/m zaterdag, de... Avond... spiiiiiits!
quote:Vinnik eik wel bij je passen... vraag me nie wrom
Op 09 oktober 2000 21:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Stars on 45 - Stars on 45
quote:Oh....nostalgie!
Op 09 oktober 2000 21:11 schreef Arcee het volgende:
Jaaaaa!Iedere, iedere, iedere, iedere, maandag t/m zaterdag, de... Avond... spiiiiiits!
Btw, op mijn geboortedag stond El Condor Pasa van Simon & Garfunkel op nummer 1.
quote:Jaaaaaaaaa geweldig! Ik heb er nog wel eentje:
Op 09 oktober 2000 21:25 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Het is dat ik bijzonder slecht kan rijmen, anders zou ik gelijk een topic openen over mijn favoriete onderdeel uit de avondspits....
De POPLIMERICK!!
Een brunette uit de Noorse Fjorden
Had weinig mannen die haar bekoorden
't Was een schat hoor, okee
Maar ze had d'r haarkleur niet mee
Het was dus hoog tijd om blondine te worden
"The Tide Is High" - Blondie
quote:1970 rules!
Btw, op mijn geboortedag stond El Condor Pasa van Simon & Garfunkel op nummer 1.
quote:Gewèldige site! Al maanden 1 van mijn favo's.
Op 09 oktober 2000 21:37 schreef Djeez het volgende:
Wat een kutsite, werkt voor geen meter
Enneh... toen jij geboren werd stond A Brand New Day van de Wiz Stars op nummer 1.
Februari '82
Ik ken het liedje niet, ff kijken op Napster zometeen.
Wat vindt Arcee ervan?
quote:Erg gaaf. Eén van de betere van 1982 (wat een erg gaaf muziekjaar was, imo).
Op 09 oktober 2000 21:49 schreef KroJo het volgende:
I won’t let you down – Ph.DFebruari '82
Ik ken het liedje niet, ff kijken op Napster zometeen.
Wat vindt Arcee ervan?
[edit] nadat ik de 1ste 5 seconden binnen had, herkende ik het nummer meteen. En dat nummer ruled! [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door KroJo op 09-10-2000 22:02]
quote:Yep! Beetje pompeus, dan weer rustig en dan weer uithalen
Op 09 oktober 2000 22:00 schreef KroJo het volgende:
[edit] nadat ik de 1ste 5 seconden binnen had, herkende ik het nummer meteen. En dat nummer ruled![/edit]
quote:Kwa lay-out idd nix, kwa info wel aardig...
Op 09 oktober 2000 21:37 schreef Djeez het volgende:
Wat een kutsite, werkt voor geen meter
Ben ik nou zo dom of werkt het gewoon niet?
quote:Klopt, dat werkt niet echt lekker. Ik heb daarom zelf ff een ander lijstje gemaakt:
Op 09 oktober 2000 22:42 schreef MissX het volgende:
Ligt het nou aan mij, maar bij alles waar ik op klik krijg ik Helaas dit gedeelte van de site is nog niet in gebruik.
Klik hier
Mijn geboorte viel bijna exact tussen 2 edities in, maar ik ga voor de editie na mijn geboorte (= 4 aug 1977). Dat was nl. Dillinger met Cocaine in my brain.
(Of is het cokane, dat staat op de site. Arcee?!?!)
Anderhalve week voor mijn geboorte was het "Yes sir, I can boogie" van baccara, dus daar wordt je niet vrolijk van.
quote:Heeeel erg toevallig hebbik t laatste half uur van de tekenfilm Waterschapsheuvel (waar Bright Eyes zegmaar de soundtrack van is en (waar ik de engelse titel niet van weet) gezien, waar inderdaad konijntjes bestwel bruut elkaar slachten enzo. Een familiefilm jaja!
Op 09 oktober 2000 20:28 kraamde Slidingtrancer het volgende uit:
Bright Eyes - Art Garfunkel inderdaad (al met Paul Simon??)dat leuke clippie met die konijntjes, wel een beetje zielig
Een pracht van een nummer en een wolk van een kind (ik dus!).
Wat wil je als ouder nou nog meer ?( druipt het sarcasme er weer niet vanaf?)
quote:
Op 09 oktober 2000 23:27 schreef Bug het volgende:
Dat was nl. Dillinger met Cocaine in my brain.
(Of is het cokane, dat staat op de site. Arcee?!?!)
Yep, cokane dus
quote:Haha, definitely Baccara voor jou hoor! Dillinger kwam pas op 13-8 op 1 en toen was jij al weer 9 dagen oud! Maarreh... ik vind het een geweldig nummer!! Eik wel het beste nummer van 1977, wat zowel iets over mij zegt als over dat trieste muziekjaar
Anderhalve week voor mijn geboorte was het "Yes sir, I can boogie" van baccara, dus daar wordt je niet vrolijk van.
quote:Watership Down... niks familiefilm, gewoon een goeie film! En een fantastisch mooi nummer. Eén van m'n allergrootste favo's aller tijden.
Op 09 oktober 2000 23:34 schreef Vork het volgende:
Heeeel erg toevallig hebbik t laatste half uur van de tekenfilm Waterschapsheuvel (waar Bright Eyes zegmaar de soundtrack van is en (waar ik de engelse titel niet van weet) gezien, waar inderdaad konijntjes bestwel bruut elkaar slachten enzo. Een familiefilm jaja!
quote:Zeker weten! I Was Made For Lovin' You KICKS ASS!
Op 10 oktober 2000 00:19 schreef Djeez het volgende:
Was liever iets eerder geboren, stond Kiss op 1. Kiss roelt!
quote:tekenfilm danwel
Op 09 oktober 2000 23:41 kraamde Arcee het volgende uit:
Watership Down... niks familiefilm, gewoon een goeie film! En een fantastisch mooi nummer. Eén van m'n allergrootste favo's aller tijden.
quote:Goed nummer, goede tekenfilm. Niks op aan te merken
Op 10 oktober 2000 00:43 schreef Vork het volgende:
tekenfilm danwel
Heb nog bijna de helft van de orkest prtijen van dat nummer in moeten studeren
Mijn god zeg! kan het nog suffer?
Deze is het:
quote:Ehm, ik geloof dat ik deze zelfs wel ken, maar dan in net een andere uitvoering.
5- 2-1977 3 2 2 Living next door to Alice – Smokie
[Dit bericht is gewijzigd door Chase op 10-10-2000 07:50]
quote:* Mark adviseert Arcee om zich bij YMCA te houden, als hij "I was made for lovin' you" al ass vindt kicken
Op 10 oktober 2000 00:25 schreef Arcee het volgende:
Zeker weten! I Was Made For Lovin' You KICKS ASS!
quote:Want? Ja, ik vind I was made for lovin' you ontzettend ass kicken. Vond ik toen al, vind ik nog altijd.
Op 10 oktober 2000 08:01 schreef Mark het volgende:
* Mark adviseert Arcee om zich bij YMCA te houden, als hij "I was made for lovin' you" al ass vindt kicken
quote:Deels wel natuurlijk, ja. Daarnaast zijn sommige hits gewoon overbekend. Maar er zijn ook nummers die een stuk minder bekend zijn. Ken jij bijvoorbeeld:
Overigens ken ik de meeste nummers ook wel hoor. Volgens mij ligt het meer aan de leeftijd, dat je die nummers toch wel kent.
Hey mal yo – Johnny & Orquestra Rodrigues
Sweet love – Ferrari
Le lac majeur – Mort Shuman
Naja, doet er ook niet toe eik. Heeft idd met leeftijd te maken en vooral ook met interesse, die ik er altijd al in gehad heb. Of loop anders 't lijstje anders vanaf 1975 ofzo 's langs en kijk welke je kent. Ben ik eik wel benieuwd naar. Ik weet wel dat ik in mijn speurtocht naar de nummer 1 hits redelijk wat nummers tegen ben gekomen die ik nog helemaal niet kende. En natuurlijk ook veel "oh ja!"-platen.
En als je dan toch een kick-ass nummer van Kiss wil horen, dan zet Kiss - Alive II maar eens op. En dan vooral meteen het openingsnummer "Detroit Rock City".
* Mark graait meteen in zijn CD-collectie en gaat posten in "Wat draai je nu"
quote:En dat bedoelde ik dus ook. Grappig om te zien, inderdaad.
Op 10 oktober 2000 09:31 schreef Mark het volgende:
Nee, die kende ik natuurlijk niet. Maar het viel me gewoon op, dat er best veel "bekende" nummers werden genoemd, die totaal onbekend waren bij de jarige Job in spe.
quote:Kan onmogelijk meer ass kicken dan I Was Made For Lovin' You
En als je dan toch een kick-ass nummer van Kiss wil horen, dan zet Kiss - Alive II maar eens op. En dan vooral meteen het openingsnummer "Detroit Rock City".
* Mark graait meteen in zijn CD-collectie en gaat posten in "Wat draai je nu"
Was ik nog niet tegengekomen
quote:Ikkuh??
Op 10 oktober 2000 10:42 schreef Vork het volgende:
ben jij van 66?
Nah... ik ben 25 toch??
quote:Ik doelde op dit!
Op 10 oktober 2000 10:02 schreef No Nick het volgende:
02- 7-1966 2 4 2 Paperback writer – the Beatles
Was ik nog niet tegengekomen
quote:Toen werd euhm mijn zuster geboren??
Op 10 oktober 2000 11:08 schreef Vork het volgende:
Ik doelde op dit!
nummer 1 in augustus 1968: Ich bau' dir ein Schloß – Heintje.
(maar daar hoorden we op de antillen vast weinig van).
Als het is wat ik denk dat het is dan is het een behoorlijk stom nummer.
Is het een beetje voorzichtig swingend nummer waarin hij af en toe hoog uithaalt ("ahaaaaaaaa")?
Op zich is dat baby wel weer toepasselijk natuurlijk, maar echt blij ben ik er toch niet mee
quote:Stom nummer?? Dat is 1 van m'n grootste favo's aller tijden!!
Op 12 oktober 2000 00:40 schreef Beatrice het volgende:
"Rock your baby" van George McCraeAls het is wat ik denk dat het is dan is het een behoorlijk stom nummer.
Is het een beetje voorzichtig swingend nummer waarin hij af en toe hoog uithaalt ("ahaaaaaaaa")?
Fantastisch nummer.
En 't is inderdaad die je beschrijft.
quote:* Mark snapt nu waarom Arcee "I was made for lovin' you" een "kick-ass" nummer vindt
Op 12 oktober 2000 00:47 schreef Arcee het volgende:
Dat is 1 van m'n grootste favo's aller tijden!!
quote:* Arcee is blij dat Mark vandaag wat geleerd heeft
Op 12 oktober 2000 09:36 schreef Mark het volgende:
* Mark snapt nu waarom Arcee "I was made for lovin' you" een "kick-ass" nummer vindt
Best een leuk liedje. Kan ik nog steeds leuk op dansen als ik gedronken heb...
quote:Hee Bix... OOK AL een slachtoffer van Heintjes kasteeltje?
Op 11 oktober 2000 19:11 schreef bixister het volgende:
nummer 1 in augustus 1968: Ich bau' dir ein Schloß – Heintje.
Ben ik gelukkig niet de enige
V
quote:In je profiel staat dat je van 07 september 2000 bent. Volgens mij ben jij dan te jong om mee te doen!!
Op 12 oktober 2000 16:39 schreef superbam het volgende:
shit zeg, ik ben dus gewoon te oud om mee te doen
quote:Nah, richtig toll! Geteilter Schmertz(lap) ist halber Schmertz(lap), oder?
Op 12 oktober 2000 17:30 schreef Verbal het volgende:
Hee Bix... OOK AL een slachtoffer van Heintjes kasteeltje?Ben ik gelukkig niet de enige
V
quote:Eindelijk opgezocht en het werd de dag na mijn geboortedag nummer 1. Aardig nummer trouwens.
Op 09 oktober 2000 14:42 schreef Doc het volgende:
Volgens mij was het 'hair' van Zen, maar ik ga het eens controleren...
De weken ervoor was "eloise" van Barry Ryan nummer 1, maar dat nummer zeg me echt nada.
Whether you're a brother or whether you're a mother,
you're stayin' alive, stayin' alive.
Feel the city breakin' and everybody shakin',
and we're stayin' alive, stayin' alive.
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive.
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive.
Wat een wereldnummer, en dat bij mijn geboorte!!! Dit wordt meteen mijn levensmotto!!!
En daarna nog een de hele zomer Boney M - Rivers of Babylon en You’re the one that I want – John Travolta & Olivia Newton-John..
Wat een feestzomer!!!!
Op mijn geboortedag 29 juli 1975:
'Give a little love" van The Bay City Rollers.
Tja, wel grappig en bij deze dus: een beetje liefde.
'McKuen vertaalde liederen van Jaques Brel'
Ik heb echt nog nooit van die McKuen gehoord.
[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 06-12-2000 13:35]
"Hooray, hooray, it's a holi holiday" van Boney M.
Ik geloof niet dat m'n ouders dat toenderijd hebben gezongen!!
quote:
Op 06 december 2000 13:31 schreef Anna het volgende:
Op mijn geboortedag 29 juli 1975:
'Give a little love" van The Bay City Rollers.
quote:Die hebben beide nooit nummer 1 gestaan.
Op 06 december 2000 13:36 schreef just me het volgende:From the time we say goodbye - Vera Lynn
quote:Niet??
Op 06 december 2000 13:39 schreef Fannetje het volgende:
Rapper's delight – Sugarhill gangZegt me echt hélemaal niks
Absolute classic!
"Now what you hear is not a test I'm rapping to the beat, and me the groove and my friends are gonna try to move your feet. See I am Wonder Mike and I like to say hello...."
Nou?
quote:Sorry, zegt me nog steeds helemaal nix
Op 06 december 2000 13:46 schreef Arcee het volgende:
Niet??Absolute classic!
"Now what you hear is not a test I'm rapping to the beat, and me the groove and my friends are gonna try to move your feet. See I am Wonder Mike and I like to say hello...."
Nou?
quote:Hotel, motel, holiday inn .....
Op 06 december 2000 13:39 schreef Fannetje het volgende:
Rapper's delight – Sugarhill gangZegt me echt hélemaal niks
--edit--
Ik vind het een erg goed nummer, je hebt er een versie van die een kwartier duurt, geweldig. Er komt ook een gitaartje in voor, dat geluidje wordt erg vaak gesampled. Laatst kwam in een nummer van five nog een heel stuk (gitaar + letterlijke tekst) voor van het nummer...
[Dit bericht is gewijzigd door Smike op 06-12-2000 14:06]
'Give a little love' stond op 29/07/1975 op nummer 1 in de UK, daar ben ik nl. geboren. Ik heb dus bij de UK hitlijsten gekeken, niet bij de Nederlandse.
quote:Download 'm ff? Je Napster werkte wel... of niet?
Op 06 december 2000 13:55 schreef Fannetje het volgende:
Sorry, zegt me nog steeds helemaal nix
Anders moet er nodig 's een ZeeDee naar huize Fan toegestuurd worden.
quote:En natuurlijk het begin: "i said a hip hop the hippie the hippie to the hip hip hop, a you dont stop the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie
Op 06 december 2000 13:59 schreef Smike het volgende:
Hotel, motel, holiday inn .....
quote:Ah, dat verklaart 'n hoop. In NL stond toen Stand By Your Man van Tammy Wynette op nummer 1 trouwens.
Op 06 december 2000 14:07 schreef Anna het volgende:
Arcee,'Give a little love' stond op 29/07/1975 op nummer 1 in de UK, daar ben ik nl. geboren. Ik heb dus bij de UK hitlijsten gekeken, niet bij de Nederlandse.
quote:Daar moet ik iets aan toevoegen. Het nummer Rappers Delight is al een verzameling van samples. Met als basis ("dat geluidje") Good Times van Chic. Baslijntje van Bernard Edwards.
Op 06 december 2000 13:59 schreef Smike het volgende:Ik vind het een erg goed nummer, je hebt er een versie van die een kwartier duurt, geweldig. Er komt ook een gitaartje in voor, dat geluidje wordt erg vaak gesampled. Laatst kwam in een nummer van five nog een heel stuk (gitaar + letterlijke tekst) voor van het nummer...
quote:Ha, je bent me net voor! Wereldberoemd basloopje ook...
Op 06 december 2000 14:22 schreef dwerg het volgende:
Daar moet ik iets aan toevoegen. Het nummer Rappers Delight is al een verzameling van samples. Met als basis ("dat geluidje") Good Times van Chic. Baslijntje van Bernard Edwards.
Maar op de een of andere manier moet ik toch altijd aan Rappers Delight denken bij dat "gitaar-geluidje"....
Chic - Good Times is natuurlijk ook een prima nummertje....
quote:Nope
Op 06 december 2000 14:18 schreef Arcee het volgende:
Download 'm ff? Je Napster werkte wel... of niet?
Anders moet er nodig 's een ZeeDee naar huize Fan toegestuurd worden.
Napster is weer helemaal kadoek. Doet nix meer
A Big Hunk O' Love -Elvis Presley
Hey baby, I ain't askin' much of you
No no no no no no no no baby, I ain't askin' much of you
Just a big-a big-a hunk o' love will do
Don't be a stingy little mama
You're 'bout to starve me half to death
Well you can spare a kiss or two and
Still have plenty left, no no no
Baby, I ain't askin' much of you
You're just a natural born beehive
Filled with honey to the top
Well I ain't greedy baby
All I want is all you got, no no no
I got wishbone in my pocket
I got a rabbit's foot 'round my wrist
You know I'd have all the things these lucky charms could bring
If you'd give me just one sweet kiss, no no no no no no no
De link voor wie er verder te oud is.
Is het niet ook interessant om te bekijken wat er op nummer een stond, toen je verwekt werd?
quote:Hahaha
Op 06 december 2000 17:03 schreef DaisyFay het volgende:
Fire – the Pointer sisters (1979)
Is het niet ook interessant om te bekijken wat er op nummer een stond, toen je verwekt werd?
Bij mij was dat dan:
I want you to want me - Cheap Trick
Hmmm, redelijk toepasselijk nummer
Ken het alleen alweer niet
Boney M - Ma Baker
Nou, dat lijkt me duidelijk, hoe toepasselijk.....
quote:Aw, die ken je toch wel? "Didn't I, didn't I didn't I see you crying..."
Op 06 december 2000 17:11 schreef Fannetje het volgende:
I want you to want me - Cheap TrickHmmm, redelijk toepasselijk nummer
Mijn verwekplaat is vermoedelijk 'Living next door to Alice' in de originele uitvoering van Smokie.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 06-12-2000 17:24]
quote:Wees blij. Ik vind het 1 v/d de allerminste nummer 1 hits...
Op 06 december 2000 17:11 schreef Fannetje het volgende:
HahahaDat is ook wel een goeie ja
Bij mij was dat dan:
I want you to want me - Cheap Trick
Hmmm, redelijk toepasselijk nummer
Gelukkig zong m'n moeder, toen ze een maand later wist dat ze zwanger was, de volgende nr 1:
To Know Him, Is To Love Him - Teddy Bears
Dat zingt ze nog
RIGHT! Ken ik niet. (ik ben bdw van 30 jan 84)
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 07-12-2000 01:51]
quote:* Arcee zat toen al in de brugklas
Op 07 december 2000 01:10 schreef RemCow het volgende:
28- 1-1984 4 6 2 Love of the common people – Paul YoungRIGHT! Ken ik niet. (ik ben bdw van 30 jan 84)
Je kent 't nummer vast wel. "Because we're living in the love of the common people, from the heart of the family man. Daddy's gonna buy you a dream to cling to, mamma's gonna love you just as much as she can... and she can".
quote:Neeeeeeee! Vtel, vtel.... Ah? Toe nou?
Op 07 december 2000 01:47 schreef ElizabethR het volgende:
la maar. ik schaam me gewoon rot!!!!! Stom lied
[Dit bericht is gewijzigd door kamagurka op 07-12-2000 12:55]
quote:Dies leuk! Daar had-ie een bril bij waar water uit kwam, wat in die tijd nog erg ruig was.
Op 07 december 2000 13:23 schreef Dennism het volgende:
dees geloof ik "Als je huilt/ Bim Bam - Andre van Duin"
"Dus schreeuheuheeeeeuw 't uit over de daaaaaken en niets met anderen te maken als je huihuuuuilt!"
quote:die ook bij mij
Op 07 december 2000 13:23 schreef Dennism het volgende:
7sept 1982dees geloof ik "Als je huilt/ Bim Bam - Andre van Duin"
zal vast een Kutnr zijn
quote:Yep, 9 weken om pcies te zijn. En de opvolger You're the one that I want van John Travolta & Olivia Newton-John stond ook 9 weken op nummer 1 waardoor er van april tot september slechts 2 singles op nummer 1 stonden.
Op 07 december 2000 15:48 schreef Katski het volgende:
The Rivers of Babylon - Boney M !!!
Hebben jullie die gast wel eens gezien??Dat is echt een engerd eerste klas.....lekker, die stond al weken op 1 toen ik WERD GEBOREN !
Stand by your man - Tammy Wynette
En dit toen ik werd verwekt:
Kung fu fighting – Carl Douglas
Hmmm ben er niet wild van...
quote:Je zou het ook eerder andersom verwachten
Op 08 december 2000 01:20 schreef w.o.r. het volgende:
Dit stond er op nummer 1 toen ik werd geboren:Stand by your man - Tammy Wynette
En dit toen ik werd verwekt:
Kung fu fighting – Carl Douglas
Hmmm ben er niet wild van...
quote:Dat zegt niks, want die heeft 2 keer op nummer 1 gestaan...
Op 08 december 2000 14:50 schreef Jane het volgende:
Toen ik geboren werd stond A Whiter Shade of Pale van Procol Harum op 1.
quote:Maar daarmee is het dan wel duidelijk ja
Verwekplaat is vermoedelijk Yellow Submarine/Eleanor Rigby van the Beatles.
Je zou eerder verwachten dat ik verwekt was op de muziek van die kwijlebal. Maar nee, dat moest zonodig op 4-12-1971 Non non rien n’a changé – les Poppys
Franse shit. Ik ken het nummer niet, denk ik, maar het zal ook wel zwoel zijn geweest
Een maand voor m'n geboorte stond A whiter shade of pale van Procol Harum op 1. Dat was wat toepasselijker geweest. Wit ben ik in ieder geval.
Ac!dFog
quote:Neuj, niet zwoel. Het was een kinderkoor zeg maar.
Op maandag 15 oktober 2001 22:12 schreef AcidFog het volgende:
Maar nee, dat moest zonodig op 4-12-1971 Non non rien n’a changé – les Poppys
Franse shit. Ik ken het nummer niet, denk ik, maar het zal ook wel zwoel zijn geweest
quote:
Op maandag 09 oktober 2000 18:23 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX is geboren op 1 september 1973 en volgens haar moeder zijn dit de liedjes die veel gedraaid werden:
My friend the wind - Demis Roussos
Niemand heeft je ooit gezien - Helga
31- 1-1976 3 2 7 Willempie – André van Duin
Yep, That's why I'm screwed for life!
OH MY GOD!
Vandaar dat ik m'n hele leven al een ingebakken afkeer tegen doedelzakken heb...
en het nummer waarmee het zaad goed door elkaar heen werd geschud en de diepte werd ingeschoten:
Sugar baby love ; the Rubettes
quote:Ahja, nu weet ik het ineens weer. Van die kleine gassies. Ik kan alleen nog steeds dat nummer niet voor me halen.
Op maandag 15 oktober 2001 22:21 schreef Arcee het volgende:[..]
Neuj, niet zwoel. Het was een kinderkoor zeg maar.
quote:Non non rien a change, tout tout a continue heeeey heeeeeey! heeeey heeeeeey!
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:39 schreef AcidFog het volgende:
Ahja, nu weet ik het ineens weer. Van die kleine gassies. Ik kan alleen nog steeds dat nummer niet voor me halen.
Damn!
Helpt dat?
Er bestond nog geen hitparade toen ik werd geboren.
Nergens terug te vinden.
quote:Jij bent van voor 1956???
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:48 schreef golfer het volgende:
Damn!Er bestond nog geen hitparade toen ik werd geboren.
Nergens terug te vinden.
quote:Yep.
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:56 schreef ranja het volgende:
Jij bent van voor 1956???
quote:1965, qua Top 40.
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:56 schreef ranja het volgende:
Jij bent van voor 1956???
quote:Ook dat.
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:59 schreef Arcee het volgende:1965, qua Top 40.
quote:Hitdossier gaat terug tot 1956 (muziek expres en andere zooi goldt toen als nederlandse hitparade)
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:59 schreef Arcee het volgende:[..]
1965, qua Top 40.
quote:Okeej,
Op maandag 15 oktober 2001 21:54 schreef Arcee het volgende:
En omhoog met dit leuke topic!
als je toch oude topics omhoog schopt, dan mag je het onderstaande wel even verklaren :
26- 3-1983 4 2 3 99 Luftballons Nena
23- 4-1983 2 3 2 Let's dance David Bowie
Mijn opleverdatum is 29/03/1983
Hoe moet ik dit bekijken?
Stond 99 Luftballons toen op 1 of Let's dance?
quote:Dat is waar ja... ach, zo reteveel FOK!kers zijn er nou ook weer niet vóór 1965 geboren...
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:02 schreef ranja het volgende:
Hitdossier gaat terug tot 1956 (muziek expres en andere zooi goldt toen als nederlandse hitparade)
quote:De datum geldt altijd voor de week ervóór. Dus de 1e week dat Bowie op 1 stond was van 17 t/m 23 april 1983.
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:09 schreef terabyte het volgende:
als je toch oude topics omhoog schopt, dan mag je het onderstaande wel even verklaren:
26- 3-1983 4 2 3 99 Luftballons Nena
23- 4-1983 2 3 2 Let's dance David BowieMijn opleverdatum is 29/03/1983
Hoe moet ik dit bekijken?
Stond 99 Luftballons toen op 1 of Let's dance?
Maar jouw geboortedatum viel uiteraard midden in de 4 weken dat Nena op 1 stond. Voor jou geldt 99 Luftballons dus.
quote:Valt wel mee hoor Arcee
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:16 schreef Arcee het volgende:Dat is waar ja... ach, zo reteveel FOK!kers zijn er nou ook weer niet vóór 1965 geboren...
J.
quote:Ik had jou al als uitzondering in gedachten hoor Juan
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:23 schreef Juan Zueco het volgende:
Valt wel mee hoor ArceeJ.
Das voor mij genoeg
JAJA, ik ken ze wel, maar nog nooit gehoord dit nummer!!
8- 4-1978 3 2 8 Stayin' alive - the Bee gees
boehoehoeoeoeoeoe.....
Verwekt tijdens Hello goodbye van de Beatles.
Nou da's een leuke start
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla op 16-10-2001 18:49]
Do you love me van sharif dean. Ik dacht eigenlijk dat dit nummer later in 1988 gebruikt werd in de film Dirty Dancing, maar dat blijkt van the contours te zijn (Arcee, een cover? (ik dacht het wel))
Verwekt ten tijde van deze top 40:
1 1 ich hab' die liebe geseh'n vicky leandros 1 9
2 2 you're a lady peter skellern 2 5
3 4 i think i love you partridge family 3 7
4 7 clair gilbert o'sullivan 4 5
5 3 i put a spell on you creedence clearwater revival 3 10
6 16 there has been a time cats 6 2
7 12 you kou la le loupi mouth & macneal 7 4
8 10 uberall auf der welt freddy breck 8 6
9 21 auntie vicky leandros demis roussos sandra... 9 2
10 9 it's gonna be alright smyle 9 4
11 6 mexico les humphries singers 2 11
12 18 garden party rick nelson 12 3
13 5 sugar me lynsey de paul 1 10
14 11 this world today is a mess donna hightower 11 5
15 19 listen to the music doobie brothers 15 3
16 30 fais do redbone 16 2
17 17 shocking dizzy man's band 17 3
18 8 eine neue liebe ist wie ein neues l... jurgen marcus 7 6
19 15 wig wam bam sweet 6 10
20 20 i didn't know i loved you ('til i s... gary glitter 19 6
21 26 melody greenfield & cook 21 3
22 13 mouldy old dough lt pigeon 4 12
23 34 shalalie shalala (alle duiven op de... gert & hermien 23 2
24 33 ain't no sunshine michael jackson 24 2
25 14 how can i be sure david cassidy 12 6
26 --- burning love elvis presley 26 1
27 24 carry me carrie dr hook & medicine show 24 3
28 23 1948 (alone again naturally) gerard cox 21 4
29 22 zomersproetjes rocco granata 20 4
30 28 veronica 538 vader abraham & zijn goede zonen & ... 9 8
31 25 he schat weet je dat theo & marjan 14 7
32 29 bottoms up middle of the road 5 10
33 31 oei oei jan boezeroen 12 16
34 --- carmen brasilia revolution system 34 1
35 35 swimming into deep water don rosenbaum 11 8
36 27 back stabbers o'jays 11 7
37 --- sweet america steve rowland & the family dogg 37 1
38 32 virginia plain roxy music 27 5
39 37 vaya con dios cats 3 14
40 39 to make my life beautiful alex harvey 14 8
Paradise by the dashboard light - Meat loaf & Ellen Foley
ben ik wel tevreden mee
quote:Komt nog.
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:31 schreef zodiakk het volgende:
(trouwens Arcee, hoe staat het met de serieuze top1000?)
quote:Nee, is geen cover. Die van The Contours is een vlot nummer en die van Sharif Dean is een suffe zeikplaat.
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:21 schreef Tovaho het volgende:
De nummer 1 van mijn geboorte:Do you love me van sharif dean. Ik dacht eigenlijk dat dit nummer later in 1988 gebruikt werd in de film Dirty Dancing, maar dat blijkt van the contours te zijn (Arcee, een cover? (ik dacht het wel))
Sacramento van Middle of the Road
Ph. D - I won't let you down
Nog nooit van gehoord dat nummer, wiesda ???
[Dit bericht is gewijzigd door RuiDaSilva op 17-10-2001 09:45]
quote:Dan ben je bijna tegelijk met mij jarig, ik heb namelijk:
Op woensdag 17 oktober 2001 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Super trouper - ABBA
Olivia Newton-John & Electric light orchestra - Xanadu
(Als ik twee weekjes later was geboren was het "The winner takes it all" geweest . Dat roeleert tenminste.)
quote:maar the ELO is toch niet zo slecht? (ja jammer van die ON-J, je kan inderdaad niet alles hebben)
Op woensdag 17 oktober 2001 10:33 schreef CraZaay het volgende:
Dan ben je bijna tegelijk met mij jarig, ik heb namelijk:Olivia Newton-John & Electric light orchestra - Xanadu
(Als ik twee weekjes later was geboren was het "The winner takes it all" geweest
. Dat roeleert tenminste.)
quote:zo'n 2 weken later, toen ik geboren werd, stond dat dus nog op 1
Op maandag 09 oktober 2000 12:56 schreef Zanderrr het volgende:
Je kunt het hier opzoeken: http://www.top40.tmfweb.nl/ (onder kopje: Top40 en 'Alle nummer 1 hits')Toen ik werd geboren (18/11/77) stond Vader Abraham op nr.1 met het Smurfenlied.
Dat noem ik nou 'born under a bad sign'...
das wel een mooi nummer vind ik
quote:wrom stond die niet op 20-05 op 1
Op donderdag 18 oktober 2001 13:39 schreef killar_fairy het volgende:
4 april 1981 : In the air tonight – Phil Collinsdas wel een mooi nummer vind ik
quote:Nee, okay. Maar dit is het andere uiterste!
Op woensdag 17 oktober 2001 23:53 schreef Vork het volgende:
(ja jammer van die ON-J, je kan inderdaad niet alles hebben)
Ik ben van 12/07/75. Kneem aan dat er op de 12e ook een Top 40 was, waarin die Barry & Eileen ng op 1 stonden.
Zegt me helemaal niks trouwens.
Don't look back - Peter Tosh & Mick Jagger
[Dit bericht is gewijzigd door Alfa_Drifter op 19-10-2001 01:40]
quote:A Brand New Day - Wiz Stars
Op donderdag 18 oktober 2001 22:13 schreef nozem het volgende:
wat stond er op 1 eind oktober 1979??
en
We Belong to the Night - Ellen Foley
Wanneer ben je precies jarig?
quote:Dat geldt dus ook voor mij
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:45 schreef Rupz het volgende:
luv - you're the greatest lover.qua titel kan het slechter.
quote:24/12/1983 You are - Dolly Parton
Op zaterdag 05 januari 2002 17:53 schreef Lotjeb het volgende:
ik heb geen idee eigenlijk *benieuwd*misschien dat iemand het toevallig (heel toevallig dan wel...)weet? 17 januari 1984???
http://www.top40.tmfweb.nl/index-nl.html
26/11/1983 TheRock Steady Crew - (Hey you) Rock Steady Crew)
quote:Zenuwenmuziek (vinnik dan...
Op zaterdag 05 januari 2002 19:27 schreef Jassie het volgende:
Crockett's theme - Jan HammerNooit van gehoord maar ja.
Op 1 februari 1972 stond dit op 1: Sacramento - the Middle of the Road
[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 05-01-2002 20:40]
19/4/1986 4 16 4 Living doll - Cliff Richard & the Young Ones
14 mei 1986
quote:Zo, jij kunt ook goed typen voor een baby...
Op zaterdag 05 januari 2002 23:57 schreef electra het volgende:
It wasn't me - Shaggy
quote:Goed hè, en ik kan ook nog heel mooi zingen.
Op zaterdag 05 januari 2002 23:58 schreef Zander het volgende:[..]
Zo, jij kunt ook goed typen voor een baby...
[Dit bericht is gewijzigd door electra op 06-01-2002 00:04]
En ik hou ook nog van weekend (alleen niet de band). Wat een toeval
-edit: Earth & Fire, waar is Wind eigenlijk gebleven dan? -
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 06-01-2002 01:54]
Gelukkig dat ik niet zonder pielemuisje geboren ben, anders had ik vast Angie geheten -gezien het feit mijn moeder de Stones vond roeleren
Maar goed dat ik ook niet een maandje later was geboren, anders had ik het moeten doen met Schönes Mädchen aus Arcadia - Demis Roussos
quote:Zijn twee verschillende bands. EW&F is die disco/funk-band, E&F was een Nederlandse band. Een vriend van me heeft ooit nog eens een gitaar gekocht van hun gitarist..
Op zondag 06 januari 2002 00:12 schreef -Wepeel2- het volgende:
-edit: Earth & Fire, waar is Wind eigenlijk gebleven dan? -
quote:Instrumentaal synthesizer nummer...
Op zondag 06 januari 2002 14:46 schreef Stranger het volgende:
4-11-1982
Aurora - Nova
enige nummer dat ik niet ken van de nummer 1 hits uit 1982
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |