Je moeder!quote:
Nee zn kapsel.quote:
Oh. Nee jouw kapsel trekt volle zalen?quote:
Boeit dat ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh. Nee jouw kapsel trekt volle zalen?
Een handleiding voor het leven. Altijd handig!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, voor mezelf. Ik zat te denken aan Life Coaching icm voedingsleer. Zoiets...
En ik wil geen life coach worden, gewoon een leidraad wat betreft het leven an sich... Dat zoek ik.
Psies, daarna schrijf ik dat boek en dan word ik rijk!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:58 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Een handleiding voor het leven. Altijd handig!
doet half fok tenslottequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:21 schreef moussy het volgende:
Gewoon een mindfullnesdingestje er tegen aan gooien joh
En als je dat drie keer daags doet heb je helemaal nergens last meer vanquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:58 schreef simmu het volgende:
beter gewoon lekker een fles wijn open trekken en de boel gewoon de boel laten
bijná hetzelfde!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als watten in je kop hebben?
Alcohol lost het probleem niet op, maar melk ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:58 schreef simmu het volgende:
beter gewoon lekker een fles wijn open trekken en de boel gewoon de boel laten
Maar Rocka wil zelf de opleiding tot coach doen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb dus wel een soort van coach gehad.
Toen ik niet wist hoe om te gaan met een dierbare die niet lang meer zou leven en wel of niet bepaalde harde keuzes maken. Ik heb daar echt enorm veel aan gehad. Hij heeft mij zeker in veel dingen wel het positieve laten zien en waarom het niet erg is dat je niet meer dat altijd positieve gevoel hebt.
daar ging het gisteren bij dr phil overquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:21 schreef moussy het volgende:
Gewoon een mindfullnesdingestje er tegen aan gooien joh
Ik bedoelde ook niet dat ze er heen moest gaanquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:01 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar Rocka wil zelf de opleiding tot coach doen.
Ik heb me vandaag ziek gemeld op m'n werk. Langdurig. Burn out, of hoe je het ook wilt noemen. Helemaal volgens het boekje iig.
Oi Spring....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:01 schreef -Spring het volgende:
Ik heb me vandaag ziek gemeld op m'n werk. Langdurig. Burn out, of hoe je het ook wilt noemen. Helemaal volgens het boekje iig.
Veel te lang. Stoppen was geen optie, vond ik. Ik behoorde niet tot 'die groep'. Nu is het alleen geen keuze meer. Het is op. Paniekaanvallen op mn werk, hyperventileren, door rood rijden terwijl ik gewoon naar het stoplicht kijk. Dat. En nog meer. Ik leef op een fractie van m'n bewustzijn. En ik kan niet meer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oi Spring....
Verstandig dat je je hebt ziekgemeld. Heb je er lang mee doorgelopen?
Ai... sterktequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:01 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar Rocka wil zelf de opleiding tot coach doen.
Komt vanzelf weer terug als je dingen doet die leuk zijn. En als de cursus je leuk lijkt, go for it!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:01 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Psies, daarna schrijf ik dat boek en dan word ik rijk!
Ik vind het soms gewoon allemaal erg moeilijk en kloten... En ik wil eigenlijk weer gewoon de 'oude' zijn en dingen ALTIJD positief kunnen benaderen.
Ben je een loser? Je bent over je grenzen gegaan. En die prijs is best hoog. Maar als je het nu goed aanpakt kun je er je voordeel mee doen. Ik spreek uit ervaring.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Veel te lang. Stoppen was geen optie, vond ik. Ik behoorde niet tot 'die groep'. Nu is het alleen geen keuze meer. Het is op. Paniekaanvallen op mn werk, hyperventileren, door rood rijden terwijl ik gewoon naar het stoplicht kijk. Dat. En nog meer. Ik leef op een fractie van m'n bewustzijn. En ik kan niet meer.
Ik voel me nu een enorme loser. Enerzijds omdat ik heb opgegeven, anderzijds juist omdat ik het zover heb laten komen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Veel te lang. Stoppen was geen optie, vond ik. Ik behoorde niet tot 'die groep'. Nu is het alleen geen keuze meer. Het is op. Paniekaanvallen op mn werk, hyperventileren, door rood rijden terwijl ik gewoon naar het stoplicht kijk. Dat. En nog meer. Ik leef op een fractie van m'n bewustzijn. En ik kan niet meer.
Ik voel me nu een enorme loser. Enerzijds omdat ik heb opgegeven, anderzijds juist omdat ik het zover heb laten komen.
Nou, misschien 's ochtends wel iets met 'watten in de kop'quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je dat drie keer daags doet heb je helemaal nergens last meer van
Oh, zou dat het zijnquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, misschien 's ochtends wel iets met 'watten in de kop'
Daar heb je echt een gruwelijke hekel aan, hè?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het einde van de herfstvakantie nadert. Ik mag weer proefwerken nakijken.
dat herken ik wel. ik probeer tegenwoordig maar om niet terug te kijken naar vroeger, want die persoon ben ik niet meer. van vergelijken met vroeger word ik alleen maar depressiever. ik heb mezelf voorgenomen om haalbare doelen na te streven ipv iets onmogelijks.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:01 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het soms gewoon allemaal erg moeilijk en kloten... En ik wil eigenlijk weer gewoon de 'oude' zijn en dingen ALTIJD positief kunnen benaderen.
je geeft toch juist niet op, je doet er toch iets aan!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
nou, wel goed dat het nu gestopt is. En wat enorm kut dat je er zo diep inzit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
wiskunde hè?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het is saai, het is veel (te veel) werk, gewoon niet mijn ding. Ik krijg mezelf er niet goed toe gezet. Zeker 's avonds niet. En vooralsnog lukt het me nog niet goed om het overdag te doen als de kinderen erbij zijn.
Zijn de docenten berucht, of de proefwerken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wiskunde hè?
Die zijn berucht. Althans op de school van mijn zonen wel.
de nakijksnelheid van de docenten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Zijn de docenten berucht, of de proefwerken?
oudste z'n docent maakt het soms zo bont dat het volgende proefwerk al is gegeven en de uitslag van de eerdere er nog niet is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh echt? Haha. Bij ons niet.Ik ben zelf nog nooit te laat geweest met nakijken. Zelfs niet als ik ziek was ofzo.
Ik denk dat de genadeklap de dood van mijn vader is geweest. Dat was juli vorig jaar. Hij was mijn rots in de branding en degene die me altijd troostte en met wie ik alles besprak, ook al was dat vaak maar 2 woorden, meer was niet nodig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wanneer was je die oude eigenlijk wèl nog Rocka? Is dat van vóór de kinderen nog?
Het enige dat ik echt mis van toen (van voor de kinderen), is het slenteren. Uren en uren onderweg zijn, niks doen, fietsen en rondhangen. (Terwijl ik toen ook studeerde en werkte enzo, maar toch...)
Maar wat er voor in de plaats is gekomen, geeft me wel veel meer een gevoel van geborgenheid. Gezinsmens als ik ben. En ik weet ook dat dat ooit wel weer terugkomt, daarom vind ik het ook weer niet heel erg moeilijk om het nu te moeten missen.
Sterkte meisquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:05 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het allemaal. Ook dat het niet zwak is, dat het goed is dat ik er iets aan doe, de hele mikmak. Ik voel het alleen nog niet zo. Maar dat komt vast wel. Ik heb er sowieso vertrouwen in dat het goed komt.En wat jij zegt, Moonah, dat het misschien zelfs iets goeds brengt. Ik hoop het!
Ik heb hulp, Buuf. Al een tijdje. Maar dat zal nu wel intensiever worden. De Arbo-arts gaat zich er nu ook mee bemoeien.
De psych heeft al een paar keer antidepressiva geopperd. Maar dat vind ik hele helemáál zo'n stap. En hoeveel verhalen lees je wel niet mensen die achteraf hadden gewild dat ze er nooit aan begonnen waren.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik denk dat de genadeklap de dood van mijn vader is geweest. Dat was juli vorig jaar. Hij was mijn rots in de branding en degene die me altijd troostte en met wie ik alles besprak, ook al was dat vaak maar 2 woorden, meer was niet nodig.
Niet gek, dat je je gevoel van optimisme dan kwijt bent. Het lijkt me vreselijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik denk dat de genadeklap de dood van mijn vader is geweest. Dat was juli vorig jaar. Hij was mijn rots in de branding en degene die me altijd troostte en met wie ik alles besprak, ook al was dat vaak maar 2 woorden, meer was niet nodig.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoor. Vitaalcoaching komt nl ook erg in de buurt van wat ik zoek. Ben nu het aanbod aan het doorspitten qua lesstoffen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:36 schreef flowerbox het volgende:
mindcontrol is niet mijn ding. Maar in dat licht is een studie wel goed idee, zoals Troel zei.
Knuffel en heel veel kracht en sterkte ermee.... Ook ik heb in die situatie gezeten en wat schaamde ik me ervoor, want ik vond mezelf ook zwak en een loser. maar ik ben dr ontzettend veel bete van geworden, weet nu waar de grens ligt, hoe ik deze ksn bewaken en wat ik zelf graag wil. ... Zet hem op!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
ik heb een tijd gedraaid op een homeopathische hoeveelheid van mitazapine. En achteraf gezien, had ik t maar maanden eerder gedaan. Nu leef ik i n de moeilijke maanden met bachbloesem welke me goed helpen om niet weer in een depressie te rollen. Net even die handreiking om de touwtjes wel onder controle te houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:05 schreef -Spring het volgende:
Ik weet het allemaal. Ook dat het niet zwak is, dat het goed is dat ik er iets aan doe, de hele mikmak. Ik voel het alleen nog niet zo. Maar dat komt vast wel. Ik heb er sowieso vertrouwen in dat het goed komt.En wat jij zegt, Moonah, dat het misschien zelfs iets goeds brengt. Ik hoop het!
Ik heb hulp, Buuf. Al een tijdje. Maar dat zal nu wel intensiever worden. De Arbo-arts gaat zich er nu ook mee bemoeien.
De psych heeft al een paar keer antidepressiva geopperd. Maar dat vind ik hele helemáál zo'n stap. En hoeveel verhalen lees je wel niet mensen die achteraf hadden gewild dat ze er nooit aan begonnen waren.
Dat is zeker een mooie combi. Ik had het Rocka ook al aangeraden. Vooral als je cognitief het wel allemaal snapt. Haptonomie/-therapie werkt juist vanuit het gevoel. En om echt dáármee in contact te komen is voor velen een uitdaging.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:47 schreef Cathmar het volgende:
Spring, echt niet leuk! Maar grootste stap gezet. Sterkte hoor.
Al veel 'tips', maar hier enorm veel gehad aan haptonoom/psycholoog combi.
Hehe, maar als je vier wordt, hoort het er nog wel even bijquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:34 schreef livelink het volgende:
Ik doe al een aantal jaren niet meer aan verjaardagsbezoek, dat geeft pas rust.
Ja, dat wel. Gefeliciteerd met je grote jongenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehe, maar als je vier wordt, hoort het er nog wel even bij
Mss ben ik er zelf dan inmiddels ook weer meester in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dathet een kwestie van wennen is. Ik laat je over een half jaartje or so wel weten of ik er al beter in geworden ben
Uitslapen doet mij ook geen goed. Ik kan beter gewoon ritme aanhouden, wat dus betekend dat ik om 8 uur op zaterdag al de 2e was erin heb en alle bedden al lekker verschoont zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb zo keihard uitgeslapen dat mijn lijf wel rechtopzit enzo maar mijn hoofd slaapt geloof ik nog. Beetje irritant
Nou, ik moest nog aan jullie denken!quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:03 schreef livelink het volgende:
Oh, dat lijkt me ook een hele mooie film. Ik ga hem voor Job op het lijstje zetten.
Ik lig gedurende de dag nog wel een keer of 3 plat en na het avondeten ookquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:25 schreef livelink het volgende:
Dat is inderdaad erg vervelend, TF. Moet je ook nog tussendoor rusten?
Gao, gelukkig alleen materiele schade. Is je man erg geschrokken?
Viel wel mee. Hij baalde voornamelijk, want het kostte veel tijd, terwijl hij alleen maar even z'n nieuwe paspoort wilde ophalen op het consulaat. Hier ga je bij een ongeluk nergens heen zonder dat de politie erbij is, en die beslist meteen wie er schuld heeft (de ander).quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:25 schreef livelink het volgende:
Gao, gelukkig alleen materiele schade. Is je man erg geschrokken?
Het valt wel mee. Mensen rijden hier als gekken, dus ongelukken genoeg. Er is een systeem met boetes en 'black points' (je hebt 24 points per jaar, en als je erin slaagt die allemaal kwijt te raken ben je je rijbewijs kwijt), maar de straffen zijn vrij laag, vind ik. Je moet alleen echt heel erg niet gedronken hebben, want dan heb je een probleem: er is een 0 tolerance policy, dus geen druppel als je rijdt. Zelfs als je de avond ervoor flink hebt doorgezakt en de volgende ochtend gecontroleerd wordt, kun je in de problemen komen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:25 schreef livelink het volgende:
Hoe vervelend is het als jij de schuldige bent? Het lijkt me zo'n streng land.
Ja dat gaat ook wel gebeuren. Maar nu eerst vanmiddag weer een rondje ziekenhuis om een longontsteking en/of embolie uit te laten sluiten (bevestigen doe ik niet aan, kop in het zand enzo)quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:33 schreef Troel het volgende:
TF: kan je die vitamines niet laten spuiten?
Is er gewoon nog steeds geen duidelijke diagnose waarom je lijf zo stuk doet?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja dat gaat ook wel gebeuren. Maar nu eerst vanmiddag weer een rondje ziekenhuis om een longontsteking en/of embolie uit te laten sluiten (bevestigen doe ik niet aan, kop in het zand enzo)
Zal daarna weer eens aankloppen bij de internist.
Nooit saai hier
Zou het betrokkenheid kunnen zijn? Ik weet niet hoe de verstandhouding is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:55 schreef -Spring het volgende:
Het is wel bewonderenswaardig hoe je ermee omgaat, TF. Voor wat het waard is, zo'n compliment.
Wat zijn de (jouw) prognoses?
Mn manager komt zo langs. Ik ben er behoorlijk van over de flos. Schijt zeven kleuren. Vooral omdat ik niet weet wat het doel is van het gesprek. Moet ik m overtuigen? Ik heb me zowel telefonisch als per mail al ziek gemeld. In die mail heb ik het hele verhaal zelfs uit de doeken gedaan.
Ik ben trouwens formeel niet bij m in dienst, ben gedetacheerd.
Je kunt nog afzeggen. je kunt hem zelfs aan de deur nog weigeren. Misschien is dat wel verstandig als je er zo van over de flos raakt, dan ben je er duidelijk nog niet aan toe.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:01 schreef -Spring het volgende:
Het zou kunnen, Tico. Zo is onze relatie niet, maar mss heb ik dat wel helemaal verkeerd ingeschat.
Dat laatste, Miss. Ik durfde eigenlijk geen nee te zeggen. Wel heb ik bewust hier thuis uitgenodigd.
Man, ik ben op van de zenuwen.
Dank jequote:Op maandag 21 oktober 2013 11:55 schreef -Spring het volgende:
Het is wel bewonderenswaardig hoe je ermee omgaat, TF. Voor wat het waard is, zo'n compliment.
Wat zijn de (jouw) prognoses?
Mn manager komt zo langs. Ik ben er behoorlijk van over de flos. Schijt zeven kleuren. Vooral omdat ik niet weet wat het doel is van het gesprek. Moet ik m overtuigen? Ik heb me zowel telefonisch als per mail al ziek gemeld. In die mail heb ik het hele verhaal zelfs uit de doeken gedaan.
Ik ben trouwens formeel niet bij m in dienst, ben gedetacheerd.
En als je je nu eens voorneemt dat het helemaal niet zo spannend is? Je maakt nu jezelf gek, terwijl deze persoon eigenlijk niet eens in de positie is om jou thuis te komen bezoeken naar aanleiding van je ziekmelding.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:01 schreef -Spring het volgende:
Het zou kunnen, Tico. Zo is onze relatie niet, maar mss heb ik dat wel helemaal verkeerd ingeschat.
Dat laatste, Miss. Ik durfde eigenlijk geen nee te zeggen. Wel heb ik bewust hier thuis uitgenodigd.
Dat is ook fijn. Misschien kun je hem vragen dat als het vervelend wordt en jezelf niet durft aan te geven of hij kan ingrijpen in het gesprek?quote:
Dank je. Ik ga m'n best doen. Ik wil alleen helemaal niet door hen geholpen worden. Ik wil eerst slapen. De hele winter als het ff kan. En ik weet ook helemaal niet of ik alles onder woorden kan brengen. En ben daardoor bang dat ie me niet gelooft. Vooral omdat ik van het weekend nog het 'verwijt' kreeg dat ik er zo goed uit zie nog. En de tip kreeg om tijdens belangrijke gesprekken maar geen make en een joggingbroek te dragen. Dan kwam het wat geloofwaardiger over.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En als je je nu eens voorneemt dat het helemaal niet zo spannend is? Je maakt nu jezelf gek, terwijl deze persoon eigenlijk niet eens in de positie is om jou thuis te komen bezoeken naar aanleiding van je ziekmelding.
Ik zou uitgaan van het positieve, en aannemen dat er bezorgdheid is, en misschien de vraag hoe ze je kunnen helpen.
Nogmaals, als het gesprek vervelend is kies dan voor jezelf. Je kan er simpelweg niet nog meer gezeik bij hebben. Als het verwijten wordt en kom volgende week maar weer werken, dan is het erg simpel. Daar is het gat van de deur en contact opnemen met de arboarts.
Het is helemaal niet belangrijk wat hij gelooft. Als je zin hebt om je gevoel onder woorden te brengen dan doe je dat, maar eerlijk gezegd zal ik gewoon niet het gesprek aangaan wat er nu precies is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:15 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank je. Ik ga m'n best doen. Ik wil alleen helemaal niet door hen geholpen worden. Ik wil eerst slapen. De hele winter als het ff kan. En ik weet ook helemaal niet of ik alles onder woorden kan brengen. En ben daardoor bang dat ie me niet gelooft. Vooral omdat ik van het weekend nog het 'verwijt' kreeg dat ik er zo goed uit zie nog. En de tip kreeg om tijdens belangrijke gesprekken maar geen make en een joggingbroek te dragen. Dan kwam het wat geloofwaardiger over.
Kortom, ik twijfel al zo enorm aan mn eigen klachten enn voel me zo vreselijk kansloos dat onder woorden brengen hoe ik me voel aan iemand die ik eigenlijk niet mag me naar de keel grijpt. Puur omdat ik bang ben dat ie me niet gelooft.
klinkt haast alsof je een alu hoedje op moet als je bij jou in huis komtquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Jawel gelukkig wel. Maar daarnaast ben ik ook gewoon kneuzig
Ik heb ehlers danlos hypermobiliteitstype met daarnaast hashimoto (google maar)
Mondkapje...quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:21 schreef moussy het volgende:
[..]
klinkt haast alsof je een alu hoedje op moet als je bij jou in huis komt
Ik hou van aluhoedjes jeweetzquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:21 schreef moussy het volgende:
[..]
klinkt haast alsof je een alu hoedje op moet als je bij jou in huis komt
je mag voor jezelf opkomen, dat moet zelfs. Als dat betekent afzeggen, moet je dat zeker doen. Denk je dat je het gesprek kunt afkappen als,het een kant op gaat die je niet wil?quote:
Ook kutquote:Op maandag 21 oktober 2013 12:33 schreef moussy het volgende:
Ik heb er nu 2 die uit elkaar vallenCas moet ook naar fysio, rené komt niet meer van dr brace of, dus meerdere zullen nog wel volgen...
ik hoop dat ie je verrast. (Is het een hij of een zij?) ik heb ondertussen wel geleerd dat 'gewoon' aangeven dat je er van overstuur raakt helpt. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:01 schreef -Spring het volgende:
Ik twijfel nog altijd, het etiketje zou het aanvragen van dingen makkelijker maken, das eigenlijk het enige.. verder is er toch niks tegen te doen. Maar ik ga het bij de fysio van Cas op tafel gooien of het nut heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ook kutBen jij nog wel eens verder achter een diagnose aangegaan? Of laat je het nog steeds voor wat het is?
Ik zou het wel doen. Omdat met een etiketje heel veel dingen op hun plek vallen en een hele hoop verklaard kan worden. Zo`n 'zie je wel we zijn niet gek' ideequote:Op maandag 21 oktober 2013 13:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik twijfel nog altijd, het etiketje zou het aanvragen van dingen makkelijker maken, das eigenlijk het enige.. verder is er toch niks tegen te doen. Maar ik ga het bij de fysio van Cas op tafel gooien of het nut heeft.
Best kut. Kutter dan verwacht. Lang verhaal. Het ging meteen over mn contract dat in december afloopt. Verder heel dubbel. Ik ben een waardevolle medewerker en hij erkende m'n problemen. Maar hij tekende bezwaar aan tegen het feit dat ik zei dat het slecht met me gaat. Het gaat namelijk duidelijker met me. Zei letterlijk dat ie het gevoel heeft dat ik een rol speel. Want ik ben veel te negatief. En daar schiet niemand wat mee op. En hij gelooft niet dat ik onzeker ben op m'n werk. En bleef maar vragen wat ik kon doen om hem vertrouwen in de situatie te geven. Om mn contract te verlengen dus. En dat ik dat nog niet kan verweet ie me. Want deze modus gaat me niet helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Prachtig servies zeg Leandra!
Hoe is je gesprek gegaan Spring?
En dit.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou z'n bezoek even voorleggen aan de arboarts. En meteen vermelden dat je het nu helemaal niet meer ziet zitten.
Hij heeft het recht niet.
Dat was dus het dubbele. Hij vindt enerzijds het gelegitimeerd dat ik er doorheen zit en het bewonderenswaardig dat ik zo lang heb gefunctioneerd, maar laakt m'n houding en mn ziekmelding. Wil hiernaast door mij overtuigd worden van mn kunnen. En dat ik dat niet kan vindt ie veel te negatief. Hij wil mn contract wellicht verlengen maar dan moet ik me eerst aantonen dat ik op de goede weg zit. En aangegeven wat ik van hem verwacht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef Luigi het volgende:
Dat is er idd eentje uit decategorie. Niet dat je er wat aan hebt (en waarschijnlijk heeft hij het herstel alleen maar schade toegebracht maarja). Zo te horen 1tje uit de 'alles wat geestelijk is, is aanstellerij' hoek?
Ik heb het gedaan maar ze weigerde.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind echt dat je je psycholoog niet moet vragen contact met hem op te nemen, Spring, echt niet!
Wat dat betreft zitten jullie nog op één lijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:05 schreef -Spring het volgende: Ik heb nog niet eens geaccepteerd dat ik me überhaupt ziek heb gemeld.
:'Dquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nouveau betreft zitten jullie nog op één lijn
Nou, dat idd jaquote:
Euh, bedankt voor het compliment maar hij heeft zelf zijn organisatie zo slecht ingericht dat één iemand zoveel werk moet doen dat:quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat was dus het dubbele. Hij vindt enerzijds het gelegitimeerd dat ik er doorheen zit en het bewonderenswaardig dat ik zo lang heb gefunctioneerd, maar laakt m'n houding. Wil door mij overtuigd worden van mn kunnen. En dat ik dat niet kan vindt ie veel te negatief. Hij wil mn contract wellicht verlengen maar dan moet ik me eerst aantonen dat ik op de goede weg zit. En aangegeven wat ik van hem verwacht.
Dat kan ik alleen nog niet. Het is mn vandaag mn eerste ziektedag. Ik heb nog niet eens geaccepteerd dat ik me überhaupt ziek heb gemeld.
Hij zei letterlijk dat ik ervoor heb gekozen om hem en de organisatie in een gat te laten vallen.
Ik hoop het. Vooralsnog ben ik er niet van opgeknapt iig.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euh, bedankt voor het compliment maar hij heeft zelf zijn organisatie zo slecht ingericht dat één iemand zoveel werk moet doen dat:
1. Die persoon zich helemaal kapot werkt
2. Er een gat ontstaat.
Het is je slechts te prijzen dat je het zo lang hebt volgehouden. Maar misschien ook wel niet. Een slapper iemand had eerder opgegeven wellicht
En door het ontstane gat heb je je kunnen méér dan bewezen. En wat is de goeie weg? Zijn weg? Misschien is jouw goeie weg wel een heel andere. Ik hoop dat dit dan maar mag zorgen dat je je echt op jezelf kan focussen. Heb je er toch wat aan gehad.
En dat vertrouwen in jezelf gaat ook niet komen, daar is die organisatie helemaal niet op ingericht om jou uit de verf te laten komen. Dat ligt niet aan jou! Jij stelt niet teleur, de organisatie, het management, stelt teleur.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoop het. Vooralsnog ben ik er niet van opgeknapt iig.
Hij bleef er maar op hameren dat het veel te negatief is dat ik geen vertrouwen in mezelf heb. Zei dat ie wilde horen dat ik me na de eventuele verlenging van mn contract ging bewijzen. En gaf aan dat hij wel vertrouwen in me heeft. Hij zag ook nl wel dat er veel meer in me zit dan eruit kwam.
Ik kon dat alleen niet met overtuiging zeggen. Ik vind nl zelf dat ik momenteel zo slecht functioneer dat ik dat niet waar ga maken. Ik ga teleurstellen. En dat accepeerde ie niet.
Het is nartuurlijk ook hartstikke negatief, dat weet ik ook wel. Maar het is ook de realiteit. Sterker nog, hij roept zelf al maanden dat ik niet uit de verf kom. Hartstikke fijn dat ie dat vertrouwen heeft. Ik heb het zelf alleen niet. Dat is nou juist mn probleem.
nou en? Ik hoop dat t je helpt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:43 schreef -Spring het volgende:
Maar goed. Ik hou erover op. Anders kan ik niet meer stoppen.
Natuurlijk wil je je niet weg laten pesten, dat snap ik heel goed. Hou je alleen niet te lang groot. Als je er niet van kunt slapen, gaat het wel erg ver. Zorg goed voor jezelf, want het is duidelijk dat zij het niet doen!quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het valt niet mee idd, de nacht voor ik moet werken doe ik geen oog dicht van de spanning. Maar ik laat me niet wegpesten. maar als het financieel kon was,ik allang gestopt. Dat wel.
Gelukkig werk ik maar 18 uur.
Je hebt je toch al bewezen??quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik hoop het. Vooralsnog ben ik er niet van opgeknapt iig.
Hij bleef er maar op hameren dat het veel te negatief is dat ik geen vertrouwen in mezelf heb. Zei dat ie wilde horen dat ik me na de eventuele verlenging van mn contract ging bewijzen . En gaf aan dat hij wel vertrouwen in me heeft. Hij zag ook nl wel dat er veel meer in me zit dan eruit kwam.
Ik kon dat alleen niet met overtuiging zeggen. Ik vind nl zelf dat ik momenteel zo slecht functioneer dat ik dat niet waar ga maken. Ik ga teleurstellen. En dat accepeerde ie niet.
Het is nartuurlijk ook hartstikke negatief, dat weet ik ook wel. Maar het is ook de realiteit. Sterker nog, hij roept zelf al maanden dat ik niet uit de verf kom. Hartstikke fijn dat ie dat vertrouwen heeft. Ik heb het zelf alleen niet. Dat is nou juist mn probleem.
Maar dat hoeft dus helemaal niet. Ik werk via het uitzendbureau dus ziektekosten zijn niet voor hem en mijn contract loopt over twee maanden sowieso af.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:23 schreef Ticootje het volgende:
Is dat niet wat managers sowieso doen? Belangen van de zaak, mensen zijn te vervangen...
wil je überhaupt nog wel naar die toko terug ? Wat een achterlijke randdebiel ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus helemaal niet. Ik werk via het uitzendbureau dus ziektekosten zijn niet voor hem en mijn contract loopt over twee maanden sowieso af.
Hij is z'n boekje te buiten geweest. Hij is je werkgever niet eens, ik denk dat hij het hoog in z'n bol heeft. Oh dit los ik wel ff op.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus helemaal niet. Ik werk via het uitzendbureau dus ziektekosten zijn niet voor hem en mijn contract loopt over twee maanden sowieso af.
Hij draait de zaak wel behoorlijk om. Jij moet hem geen vertrouwen in de situatie geven, hij moet JOU vertrouwen in de situatie geven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:22 schreef -Spring het volgende:
Hij zei letterlijk (ik heb het opgenomen):'Wat kun je mij geven om mij vertrouwen in de situatie te geven?'
Hij vindt alles dus gelegitimeerd behalve mn houding en mn aanpak. Oh ja, en mn therapie.
Ik denk dat ie bang is dat ik te lang thuis zit of zo. Dat ie het beter vindt om in het proces te blijven.
Hij zei het alleen niet letterlijk. Terwijl ik hem een paar keer heel specifiek heb gevraagd waar ie naartoe wilde.
zo klinkt het mij ook wel een beetje, eerlijk gezegd. alsof hij een riedel motivatiepraatjes afgaat en eigenlijk ook gewoon van niks weet. maar dat wel moet maskeren, natuurlijk! denk dat je er het beste doet aan gewoon vasthouden aan de riedel die erbij hoort, bij ziekmelden en heel die manager maar even laat voor wat hij is. tis je eerste ziekdag!quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
Het klinkt alsof hij geen kwaad wil Spring, maar dat 'ie zelf wel de weg een beetje kwijt is.
Nee. Je hoeft je werkgever geen uitleg te geven. Enkel wat de prognose is dat je eventueel weer aan het werk kan. Maar dat is na overleg met de arboarts.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Leandra, mooi servies!!! Ik ben best een beetje jaloersig, maar heb zelf een Cambridge dus ook mooi
Spring, volgens mij snapt ie het gewoon echt niet. Da's een flinke tekortkoming, helaas...
Is het trouwens echt zo dat je je werkgever niet hoeft in te lichten als je iets medisch hebt?
Dat!quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:50 schreef Fannie het volgende:
En voor Karin... voordat je instort zou ik me al ziekmelden, of in ieder geval goed aangeven dat het op deze manier niet werkt.
Als je echt instort ben je verder van huis... ;-)
+1quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat!
Jij bent thuis ook veel te hard nodig om in te storten. Het leven houdt niet op bij je werk...
Heb je de treiteraars er al eens open en eerlijk op aangesproken? Je kwetsbaar opgesteld? Iets in de trant van: "Hebben jullie in de gaten dat ik me door dergelijke acties/opmerkingen erg rot voel?" Of durf je dat niet? Groot houden/net doen of het je niet raakt lijkt me zo nutteloos.
Maar laat het niet zo ver komen dat ze je écht kapot maken, stel eerder een grens. En ook dat kan via een ARBO-arts.
Knap dat je dat hebt gedaan. Maar unfuckingbelievable dat het dan daarna dus nog steeds gewoon doorgaat....quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb al weleens gezegd dat ik me aangevallen voel, dat ze met zn allen tegen mij zijn, en dat ik een gevoelig type ben wat zich gauw dingen aantrekt. maar ze trekken zich er niks van aan
Ah, je bent al bij de arbo-arts geweest dus. Wat zei hij ervan?quote:Vandaag zei ik tegen de arboarts, ik voel me niet geaccepteerd, niet gewaardeerd en niet gerespecteerd. En dat is een korte maar goede samenvatting.
Maar voor nu lijkt de enige uitweg een confrontatie. Dat zie ik niet zitten. T was vandaag bij de arbo al 45 min lang janken, dat plezier gun ik mijn collega's niet.
Deze week zijn mijn collega's vrij, en werk ik met invallers, dat geeft even ademruimte en tijd om na te denken.
Bron: http://www.mijnprivacy.nl(...)rknemer-privacy.aspxquote:Vragen bij ziekmelding
Uw werkgever mag naar de volgende gegevens vragen:
• het telefoonnummer waarop u te bereiken bent en uw (verpleeg)adres;
• hoe lang uw ziekte vermoedelijk gaat duren;
• uw lopende werkzaamheden en afspraken;
• of u onder een van de vangnetbepalingen van de Ziektewet valt (als u onder een vangnetbepaling valt, dan betaalt het UWV uw loon in plaats van uw werkgever);
• of uw ziekte verband houdt met een arbeidsongeval (maar niet of uw verzuim werkgerelateerd is);
• of er sprake is van een verkeersongeval met regresmogelijkheid (uw werkgever kan de kosten van uw ziekteverzuim en re-integratie dan mogelijk verhalen op de veroorzaker van het ongeval).
Aard en oorzaak ziekte
Uw werkgever mag niet informeren naar de aard en oorzaak van uw ziekte: wat u precies heeft en waar dat door komt. Vraagt uw werkgever daarnaar, dan hoeft u geen antwoord te geven. Natuurlijk mag u wel vrijwillig gegevens over uw ziekte aan uw werkgever doorgeven. Doet u dit, dan mag uw werkgever deze gegevens alleen in uitzonderlijke situaties in uw personeelsdossier opnemen. U leest hierover meer bij Mag mijn werkgever informatie over mijn ziekte opnemen in mijn personeelsdossier?.
Oké. Zorg dan eerst maar dat je je wat sterker gaat voelen. Maar laat het niet zo ver komen dat je eraan onderdoor gaat hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
omdat ik het nu niet aankan voor mijn gevoel om weer in de hoek te worden gedrukt door een groepje hongerige wolven. Dus er gebeurt nu eerst niks.
Absolutely not. Ik vind het daar meer dan verschrikkelijk. De sfeer, m'n werk, het management. Maar ik ben bang dat ik m'n eigen glazen ingooi als ik dat uitspreek. Dat men denkt dat het mijn intentie is om lekker ziek uit dienst te gaan enkel omdat ik m'n werk 'niet zo leuk' vind.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef Joene het volgende:
[..]
wil je überhaupt nog wel naar die toko terug ? Wat een achterlijke randdebiel ?
Kan jouw uitzendbureau tzt iets anders voor je vinden?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Absolutely not. Ik vind het daar meer dan verschrikkelijk. De sfeer, m'n werk, het management. Maar ik ben bang dat ik m'n eigen glazen ingooi als ik dat uitspreek. Dat men denkt dat het mijn intentie is om lekker ziek uit dienst te gaan enkel omdat ik m'n werk 'niet zo leuk' vind.
Geen idee. Zij begeleiden me zolang mijn contract bij hun loopt. Tot eind dit jaar dus. Als ik dan nog steeds ziek ben ga ik dus 'ziek uit dienst' en word ik overgedragen aan het uwv.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan jouw uitzendbureau tzt iets anders voor je vinden?
Dan had je jezelf toch al veel eerder ziek gemeld?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Absolutely not. Ik vind het daar meer dan verschrikkelijk. De sfeer, m'n werk, het management. Maar ik ben bang dat ik m'n eigen glazen ingooi als ik dat uitspreek. Dat men denkt dat het mijn intentie is om lekker ziek uit dienst te gaan enkel omdat ik m'n werk 'niet zo leuk' vind.
neuh denk ik niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:26 schreef -Spring het volgende:
Wat een ellende, Karin. Ik snap heel goed dat je die brief nu niet ziet zitten.
Wat denk je zelf? Gaat zo'n brief helpen?
Hm.quote:
Omdat stap 2 is dat er iemand uit het team wordt geplukt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm.
Je leidinggevende heeft er idd ook nog niets mee gedaan. Dus waarom zou zo'n brief van de arbo dan wel helpen?
Dat zal dan Karin wel zijn, want de leidinggevende weet wie geklaagd heeft, ongeacht het feit dat hij niet weet dat ze naar de arbo-arts gegaan is, maar als hij zo'n simpele optelsom niet kan maken zou hij geen leidinggevende geworden zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat stap 2 is dat er iemand uit het team wordt geplukt?
Ah thanks! Goed om dit zo te lezen. Hij heeft alles gevraagd wat ie niet mocht vragen (zelfs of ik nog affectie voor L op kon brengen) en ik heb overal antwoord op gegeven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:03 schreef Leandra het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Bron: http://www.mijnprivacy.nl(...)rknemer-privacy.aspx
Ook interessant leesvoer: http://www.hrpraktijk.nl/(...)-wel-en-wat-mag-niet
Die man is nergens als de dood voor. Daar is ie veel en veel te zelfverzekerd voor. Hij heeft me eens gezegd dat de wereld om hem heen voornamelijk uit domme mensen bestaat. Ook zijn mede-managers en de directeur.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:15 schreef moussy het volgende:
Die man is als de dood dat de werk-situatie op straat komt, die probeert zn eigen kont nog te redden lijkt wel
Het klinkt zo ontzettend herkenbaar -Spring.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:16 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog geen contact met een arbo-arts. Die zou contact met mij opnemen maar dat is nog niet gebeurd. En ik twijfel of het handig is om zelf alvast te bellen. Maar van dat wachten knap ik niet op.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er een klachtencommissie is. En ik moet bekennen dat ik daar de moed niet voor heb. Hij is de meest invloedrijke man van de organisatie. Dominanter dan de directeur. En zo uit de hoogte. Ik sta niet sterk genoeg in m'n schoenen daarvoor. Ben bang dat ik aan het kortste eind ga trekken. Ik zit me momenteel alleen maar af te vragen of ik niet idd een rol speel waar ik zelf in ben gaan geloven.
Type manager plaat voor z'n kop.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Die man is nergens als de dood voor. Daar is ie veel en veel te zelfverzekerd voor. Hij heeft me eens gezegd dat de wereld om hem heen voornamelijk uit domme mensen bestaat. Ook zijn mede-managers en de directeur.
En iedereen pikt het van hem. Hij is echt onaantastbaar.
Ga ik doen. Mn manager moet niks van arbo-artsen hebben, zei ie. Heeft ie geen hoge pet van op. Daarom moest ik ook contact opnemen met een collega-psycholoog. Iemand die gewoon bij ons in dienst is dus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:19 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je dat (voorlopig) helemaal niet rechtstreeks moet spelen, daarbij is zo'n strijd waarschijnlijk en te slopend en teveel afleiding van waar je je mee bezig zou moeten houden; je herstel, tegen windmolens vechten gaat veel beter als je fit bent
Artsen houden er over het algemeen niet van als mensen op hun stoel gaan zitten, en arbo-artsen houden er helemaal niet van als werkgevers op hun stoel gaan zitten.
Speel dit via de arbo-arts.
Goed dat je gewoon de arbo nu inschakelt. Hij helpt je alleen maar meer de vernieling in.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ga ik doen. Mn manager moet niks van arbo-artsen hebben, zei ie. Heeft ie geen hoge pet van op. Daarom moest ik ook contact opnemen met een collega-psycholoog.
Waar ik helemaal geen zin in heb. Het is een collega. Ik heb genoeg verteld daar.
Dat lijkt me, om diverse redenen, inderdaad niet de persoon om het mee te bespreken, hoewel het voor je manager natuurlijk al softe sector is en dus in zijn ogen de juiste persoon zou zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ga ik doen. Mn manager moet niks van arbo-artsen hebben, zei ie. Heeft ie geen hoge pet van op. Daarom moest ik ook contact opnemen met een collega-psycholoog. Iemand die gewoon bij ons in dienst is dus.
Waar ik helemaal geen zin in heb. Het is een collega. Ik heb genoeg verteld daar.
Bovendien is zij sociaal psycholoog. Ze doet onderzoeken en praat niet een op een met mensen.
*pets!*quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:16 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog geen contact met een arbo-arts. Die zou contact met mij opnemen maar dat is nog niet gebeurd. En ik twijfel of het handig is om zelf alvast te bellen. Maar van dat wachten knap ik niet op.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er een klachtencommissie is. En ik moet bekennen dat ik daar de moed niet voor heb. Hij is de meest invloedrijke man van de organisatie. Dominanter dan de directeur. En zo uit de hoogte. Ik sta niet sterk genoeg in m'n schoenen daarvoor. Ben bang dat ik aan het kortste eind ga trekken. Ik zit me momenteel alleen maar af te vragen of ik niet idd een rol speel waar ik zelf in ben gaan geloven.
Mijn voorganger zit ook thuis met een burn-out. Maar dat is niet werkgerelateerd, volgens m'n manager.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me, om diverse redenen, inderdaad niet de persoon om het mee te bespreken, hoewel het voor je manager natuurlijk al softe sector is en dus in zijn ogen de juiste persoon zou zijn.
Houdt hij het nog binnen de deur ook....
Er zullen wel redenen zijn dat hij geen hoge pet opheeft van arbo-artsen, en zijn houding zal daarbij wel meespelen, ik gok ook dat je niet de eerste bent, en hij wellicht nog een keer een arbo-arts over de vloer helemaal niet ziet zitten.... je zou je bijna afvragen waarom.
Zij (het uitzendbureau) zetten een arbo-arts op me. En een intern begeleider. Maar van beiden heb ik nog niets gehoord. Ik heb me vrijdag ook pas ziek gemeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:45 schreef Lenaatje het volgende:
Spring, je bent gedetacheerd toch? Kunnen zij het niet gewoon over nemen dan? Je bent tenslotte bij hen in dienst toch. Wat zeggen zij ervan dat hij langs is geweest? Of denk ik te simpel? Laat je niet iets aanpraten, jij weet wat je voelt en hebt je ziekgemeld, wat hij daarvan vind is zijn probleem!
Rust goed uit en probeer niet aan je werk te denken, als ze wat willen weten hoor je dat vanzelf toch!
Wat een toeval, van je voorgangster.... ook zo'n parel met een burn-out.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:01 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mijn voorganger zit ook thuis met een burn-out. Maar dat is niet werkgerelateerd, volgens m'n manager.
Van haar is ie helemaal lyrisch. Hij ziet mij als het equivalent van haar, zei ie. Maar gaf daarna direct aan dat ik dat idd nooit waar heb gemaakt. En dat was weer te wijten aan mijn zelfvertrouwen. Hij met zijn levenservaring kon pareltjes ontdekken, zei En ik was zo iemand, maar ik kwam niet uit de verf.
Zo ging het gesprek continu. Me ophemelen, zeggen dat ie het in me ziet en me vervolgens vertellen dat ik het idd nog niet had waargemaakt. Maar wel verwachten dat ik hem overtuigde en niet te negatief over mezelf deed. Want híj had toch vertrouwen in me? Waarom ikzelf dan niet?
Intern als intern bij detacheerder mag ik hopen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:02 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zij (detacheringsbedrijf) zetten een arbo-arts op me. En een intern begeleider. Maar van beiden heb ik nog niets gehoord. Ik heb me vrijdag ook pas ziek gemeld.
Zo makkelijk werkt dat vaak niet. Zelf de arbo arts bellen. Je werkgever betaalt voor zo'n bezoekje aan de arts dus die moet het in werking stellen normaal gesproken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:04 schreef Joene het volgende:
ik zou gewoon de arbo bellen en alle contact via de arbo laten lopen.
Jup. Een medewerker van het uitzendbureau.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Intern als intern bij detacheerder mag ik hopen?
Dat laatste. Precies.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een toeval, van je voorgangster.... ook zo'n parel met een burn-out.
Het klinkt als een hele nare man; zogenaamd motiverend maar dominant tot op het bot, en ik vermoed dat hij niet te genieten is als het niet op zijn manier gaat.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:41 schreef -Spring het volgende:
Hij heeft alles gevraagd wat ie niet mocht vragen (zelfs of ik nog affectie voor L op kon brengen)
Iets seksueels of zo zoek ik er niet achter. Doet ie omdat ik me daar minder aanstel, vermoed ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:49 schreef simmu het volgende:
ik vind het om te beginnen vrij apart dat een leidinggevende met zn zieke werkneemster wenst af te spreken in een cafeetje eigenlijk. of ben ik nou raar en wantrouwend?
Dat denk ik ook, hij is als de dood voor een scene, en hij verwacht (zeker van jou) dat je je in een café wel groot zult houden, en omdat je je in een café groot kunt houden, is het allemaal niet zo erg als jij zegt dat het is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Iets seksueels of zo zoek ik er niet achter. Doet ie omdat ik me daar minder aanstel, vermoed ik.
Rechtsbijstand met werk idd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:16 schreef moussy het volgende:
Ben je lid van de bond, een rechtsbijstand met werk in het pakket? Ik zou het denk ik vast aanschrijven oid
huh? Waarom niet meer naar het UWV dan? Rare gang van zaken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:34 schreef -Spring het volgende:
Wat een goed nieuws, Vick!
Ik lees net op de website van het uitzendbureau dat medewerkers die ziek uit dienst gaan niet meer worden overgedragen aan het uwv. Het uitzendbureau blijft hen begeleiden.
Het is wel zo dat dit uitzendbureau meerdere bv's heeft. Dit staat op de site van de uitzendbureau-bv; ik werk voor de payroll-bv. Ik weet dus niet of dit ook voor hen geldt.quote:*Uitzendbureau is sinds 1 januari 2013 eigenrisicodrager voor de ziektewet. Dit houdt in dat voor uitzendkrachten en gedetacheerden die ziek uit dienst gaan, niet langer het UWV, maar *Uitzendbureau* zelf verantwoordelijk is voor het uitvoeren van de Ziektewet, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. Denk hierbij aan begeleiding gedurende het ziekteproces en de uitbetaling van de Ziektewetuitkering.
Ah, nieuwe regelgeving, dan klinkt het niet logischer, maar zal het waarschijnlijk wel juist zijnquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
Het is wel zo dat dit uitzendbureau meerdere bv's heeft. Dit staat op de site van de uitzendbureau-bv; ik werk voor de payroll-bv. Ik weet dus niet of dit ook voor hen geldt.
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)er_worden/index.aspx
Ik geloof er niks van dat die manager dat allemaal weet. Zo komt hij op mij niet over. Hij vindt volgens mij Spring dr werk gewoon wel oke en hoopt haar zo binnenboord te houden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:37 schreef Leandra het volgende:
Ah, dat payroll verhaal zou misschien ook wel de reden zijn dat meneer de manager zelf denkt er tussen te moeten stappen.
Zegt de site van de payroll BV er iets over?
Hij ziet het als zn burgerplicht, zei ie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat die manager dat allemaal weet. Zo komt hij op mij niet over. Hij vindt volgens mij Spring dr werk gewoon wel oke en hoopt haar zo binnenboord te houden.
Ik gok dat die payroll bv ook gewoon onder de uitzendbranche valt en dus dezelfde voorwaarden heeft/krijgt opgelegd.
die is niet wijs hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hij ziet het als zn burgerplicht, zei ie.
Nog niet gekeken, Leandra. Ff L ophalen.
En idd, Lazi, zelfde voorwaarden. Abu.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:00 schreef Leandra het volgende:
Burgerplicht? Zieke werknemers aan een kruisverhoor onderwerpen?
Hij is z'n carrière bij de KGB begonnen? Bij de Stasi?
Ongelofelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
(zelfs of ik nog affectie voor L op kon brengen) en ik heb overal antwoord op gegeven.
.
Scherp!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ongelofelijk
Ik heb het gevoel dat hij je helemaal wil breken, dat je bij hem uithuilt en hij op die manier een vertrouwensrelatie wil forceren, waardoor je uit loyaliteit snel weer aan het werk gaat en hem niet meer in de steek laat.
Toch ook weer niet. Want dat uithuilen accepteerde ie niet. Dan speelde ik een rol.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ongelofelijk
Ik heb het gevoel dat hij je helemaal wil breken, dat je bij hem uithuilt en hij op die manier een vertrouwensrelatie wil forceren, waardoor je uit loyaliteit snel weer aan het werk gaat en hem niet meer in de steek laat.
Terwijl je hem in een mail al over vroeger verteld had?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Toch ook weer niet. Want dat uithuilen accepteerde ie niet. Dan speelde ik een rol.
Hij vroeg ook of hij op mn vader lijkt. Of het daarmee te maken kon hebben.
Maar zie je dan niet dat hij op allerlei slinkse manieren te dichtbij wil komen? Dit is ook weer zo'n opmerking. Dit kan en mag gewoon niet. Hij heeft van jou veel te veel informatie gekregen die hij probeert te misbruiken om je weer terug te laten komen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Toch ook weer niet. Want dat uithuilen accepteerde ie niet. Hij vroeg ook of hij op mn vader lijkt. Of het daarmee te maken kon hebben.
Ik krijg de neiging om die man te slaan... heb je dat zelf ook of ben je daar te murw voor?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Toch ook weer niet. Want dat uithuilen accepteerde ie niet. Dan speelde ik een rol.
Ja toen had ie wel buiten gestaan denk ik hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef -Spring het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |