t is nooit boeiend geweest omdat de uitkomst zoals verwacht zou zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:38 schreef sp3c het volgende:
deel 9 dan maar
maar ik vind het niet zo erg boeiend meer eigenlijk
die grap is in deel 1 al 4x gemaakt ofzoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:40 schreef longinus het volgende:
Je zou het toch moeten toejuigen*O* zwarte mensen die dingen uitdelen ipv te jatten.
zet hem dan in je OPquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
die grap is in deel 1 al 4x gemaakt ofzo
nee zo leuk istie helemaal nietquote:
ik mag datquote:
ik kan datquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:44 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Klopt, je kan niet iets verbieden voor een ander als het niet in de wet staat he![]()
Volgend jaar weer 't zelfde met precies dezelfde uitkomstquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Spouwerranger het volgende:
9 delen?En het is niet eens december,
inderdaad zeg ... ik kan jou als mod dingen verbieden zonder dat het in de wet staatquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:45 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen mijn beste.
zucht vrouwen die proberen grappig te zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:47 schreef Kyubey het volgende:
Wat een zeurpiet xd
Ben ik nu origineel?
Het gehele gezwets van die gasten die sinterklaasfeest willen verpesten is niet leuk, Als ze nou eens gingen schreeuwen dat het een grote commerciele rommel is geworden stond ik vierkant achter ze.quote:
Ik vind je verder een toffe mod, dat we t niet eens zijn over dit tja so be it manquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
inderdaad zeg ... ik kan jou als mod dingen verbieden zonder dat het in de wet staat
flauw grapje maar zo heel ingewikkeld was het helemaal niet volgens mij
hier is het dat nog steedsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef longinus het volgende:
[..]
Het gehele gezwets van die gasten die sinterklaasfeest willen verpesten is niet leuk, Als ze nou eens gingen schreeuwen dat het een grote commerciele rommel is geworden stond ik vierkant achter ze.
Niemand staat er bij stil dat een hele boel blanke mensen vreselijk bang zijn van de sint, maar hoor je die protesteren ( ik ken er persoonlijk al 2 )
Sinterklaas moet weer pakjesavond worden, met dubbelzinnige gedichten en surprises, kachel lekker hoog, pepernoten en kruidnoten op tafel.
Kinderen die met rode oren op de sint wachten en hardop liedjes zingen, en als ie dan binnenkomt de zak uit de handen van piet graaien .
volgens mij zijn we het juist wel eens over dit maar je komt niet heel erg helder over vandaagquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Ik vind je verder een toffe mod, dat we t niet eens zijn over dit tja so be it man
huh ik dacht dat jij een heuze tegenstander van Piet was?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij zijn we het juist wel eens over dit maar je komt niet heel erg helder over vandaag
damn rightquote:
ik ben al 9 delen heel duidelijk over mijn meningquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:50 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
huh ik dacht dat jij een heuze tegenstander van Piet was?sorry anders!!!
Is dat niet meer zo dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef longinus het volgende:
[..]
Het gehele gezwets van die gasten die sinterklaasfeest willen verpesten is niet leuk, Als ze nou eens gingen schreeuwen dat het een grote commerciele rommel is geworden stond ik vierkant achter ze.
Niemand staat er bij stil dat een hele boel blanke mensen vreselijk bang zijn van de sint, maar hoor je die protesteren ( ik ken er persoonlijk al 2 )
Sinterklaas moet weer pakjesavond worden, met dubbelzinnige gedichten en surprises, kachel lekker hoog, pepernoten en kruidnoten op tafel.
Kinderen die met rode oren op de sint wachten en hardop liedjes zingen, en als ie dan binnenkomt de zak uit de handen van piet graaien .
zeker juich juichquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:40 schreef longinus het volgende:
Je zou het toch moeten toejuigenzwarte mensen die dingen uitdelen ipv te jatten.
Dacht het ergens gelezen te hebben, my badquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben al 9 delen heel duidelijk over mijn mening
hoe je hier in godsnaam opkomt is mij echt een raadsel
Dat zijn jouw aannames vriendquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:53 schreef sp3c het volgende:
nee je had ergens gelezen dat ik een kleurtje heb en ging er toen vanuit dat ik tegen was
your bad idd ...
ik moet niets iddquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:54 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw aannames vriendJe moet mij niet van zulke bullshit betichten
Verre vanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik moet niets idd
maar ik heb wel gelijk
helpt dit?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:38 schreef sp3c het volgende:
deel 9 dan maar
maar ik vind het niet zo erg boeiend meer eigenlijk
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:57 schreef sp3c het volgende:
ik heb absoluut gelijk
geen twijfel over moelijk ... sowieso
heee heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:56 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Verre vanik laat me niet zomaar uitmaken voor racist vriend
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:00 schreef sp3c het volgende:
hey ik heb het niet uitgemaakt en ik noemde niemand een racist![]()
gaf alleen aan hoe hij aan zijn conclusies is gekomen en je weet wat ze zeggen over assumptions
Dude!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:01 schreef sp3c het volgende:
nee ik ben overtuigd van mijn eigen gelijk
heerlijk is dat
En 6 december hoor je er helemaal niks meer over.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:40 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik gok dat we 5 december op deel 38 zitten?
Precies, het is een jaarlijks ritueel, deze discussie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
En 6 december hoor je er helemaal niks meer over.
Zal tijd worden...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
En 6 december hoor je er helemaal niks meer over.
Zal me niks verbazen dat de ME en leger wordt ingezet om Sint te beschermen...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:06 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij is vrijwel iedereen de discussie nu al zat. Handig, want 8 november komt Sint in Nederland aan. Dus dan kunnen we beginnen met het feest zonder alle discussies.
Godallemachtig. Die kan ook alles zien, dat is nog veel enger. Want iedereen heeft veel te verbergen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou nee. Schoorstenen zijn al niet meer logisch, en omdat veel kinderen dan weer doodsbenauwd worden van het idee dat Zwarte Piet en/of Sinterklaas het huis in kunnen komen (hetzij door de schoorsteen, hetzij op een andere manier) wordt de mogelijkheid dat ze binnenkomen tegenwoordig ook vaak uit het verhaal geschrapt. Dus dan is het wel enigszins vreemd dat die piet toch zwart blijft.
Misschien halen we Palestina-Israel nog wel in?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:40 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik gok dat we 5 december op deel 38 zitten?
modjes hebben nooit gelijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:57 schreef sp3c het volgende:
ik heb absoluut gelijk
geen twijfel over moelijk ... sowieso
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:01 schreef teknomist het volgende:
Lol, die vergelijkingen met de Joden.!!!
Het verschil tussen de Jodenvervolging en Zwarte Piet is qua schoorsteen toch bottom-up versus top-down
Mss moet je even teruglezen? Er is al een hoop over gezegd..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:16 schreef JanCees het volgende:
[..]
Waarom mag een traditie blijven bestaan terwijl een figuur die er onderdeel van is duidelijk gebaseerd is op racistische elementen. Misschien moet jij je eens inlezen. Alsof zwarte piet altijd samen met Sinterklaas is geweest.
O jee, afgegleden in de Godwin-ravijn. Altijd jammer. De discussie is op slot. Ik vond het tot nu toe nog wel vermakelijk. Want de discussie over Zwarte Piet is inmiddels ook folklore. Net als het Sinterklaasfeest zelf. Een vergelijking met WO 2 is dan weer jammer. Maar laten we een Cohennetje doen, vrolijk blijven en boel bij elkaar houden.quote:
Die zijn niet veilig. Dan worden ze bedreigd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
In Amsterdam moet een roze Piet toch kunnen toch?
Zwarte Pieten ook blijkbaar, ik heb gisteren al de eerste "nou als er maar geen aanslag komt" gehoord van een surinamer...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:22 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Die zijn niet veilig. Dan worden ze bedreigd.
Waar gaat het heen als we Surinamers al serieus gaan nemen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zwarte Pieten ook blijkbaar, ik heb gisteren al de eerste "nou als er maar geen aanslag komt" gehoord van een surinamer...
Deed ik ook niet, maar het gaat om het idee er achter, als je je zin niet krijgt is geweld blijkbaar wel te billijken. Ook al doe je met het originele "probleem" niemand kwaad.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar gaat het heen als we Surinamers al serieus gaan nemen?
Blijkt ook uit dreigingen naar gekleurde Pieten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deed ik ook niet, maar het gaat om het idee er achter, als je je zin niet krijgt is geweld blijkbaar wel te billijken.
Is uiteraard net zo debiel, we hebben het nog steeds over een kinderfeestje toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:43 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Blijkt ook uit dreigingen naar gekleurde Pieten.
Dat vraag ik me eigenlijk af?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is uiteraard net zo debiel, we hebben het nog steeds over een kinderfeestje toch?.
Grapje, neem ik aan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Ik zag gister een negerjongetje met kroeshaar op de fiets. Toen ik langs fietste heb ik even luid 'Zwarte Piet ging uit fietsen...' voor mijn dochter gezongen.
Das waar, lastig ook bij mijn surinaamse nichtjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn right
alleen hebben de kindertjes in onze familie volgens mij een rode oortjes maar das lastig te zien bij kleine Surinaamse rastameisjes![]()
Zwarte Piet ging uit fietsen die ken ik nog niet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo? Ze wilde graag een Sinterklaasliedje horen.
Echt niet? Echt al heel oud. Met een smid enzo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zwarte Piet ging uit fietsen die ken ik nog niet?
Nee man, voor volwassenen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is uiteraard net zo debiel, we hebben het nog steeds over een kinderfeestje toch?.
Naar een redelijke samenleving?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar gaat het heen als we Surinamers al serieus gaan nemen?
Toen klapte de band van dat jochie zekerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt niet? Echt al heel oud. Met een smid enzo.
http://m.youtube.com/watch?v=L1QKwX3Pw7g
Tuurlijk..... als je discriminerende intenties brengt als grapje dan heb je een smoesje.quote:
Die hebben een andere mening denk ik. Anti's onder elkaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:47 schreef matthijst het volgende:
Mooi, Curacao.
Maar dit zijn dan domme negers, gebrainwashed...
Teleportatiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Die kan ook alles zien, dat is nog veel enger. Want iedereen heeft veel te verbergen.
Hoe moet hij dan de cadeautjes brengen, als hij niet in huis kan komen??
Wel alleen zwarte officieren he. Voor de sfeerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat de ME en leger wordt ingezet om Sint te beschermen...
Met zoveel gekken hier in NL.....
*grijns*quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:01 schreef teknomist het volgende:
Lol, die vergelijkingen met de Joden.!!!
Het verschil tussen de Jodenvervolging en Zwarte Piet is qua schoorsteen toch bottom-up versus top-down
En daar leg je waarschijnlijk precies de vinger op de zere plek: de klagende mensen hebben het gevoel dat de slavernij en bespotting door middel van negerkarikaturen niet serieus wordt genomen - met zwarte piet als letterlijk "in your face" voorbeeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:33 schreef sp3c het volgende:
nazi's liggen ook een tikje gevoeliger dan katholieken
heel gek is dat, ik snap het ook niet ...
Nee, want want de acteurs die de pieten spelen moeten natuurlijk wel een gelijkmatige afspiegeling van de samenleving zijn, maar als dan negers die voor Piet spelen zich blauw moeten schminken omdat een zwarte huidskleur taboe is dan is het natuurlijk ook weer niet goed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:36 schreef Luigi het volgende:
Maar goed, de conclusie is dat Amsterdam de toenadering zoekt en we over 10 jaar dus blauwe pieten hebben rondlopen?
En ze hebben helemaal gelijk dat het niet serieus wordt genomen. Iemand heeft al een onderzoek gepost waar dat feitelijk keihard in werd onderbouwd - zelfs de grote meerderheid van de minderheden die zich gekwest zouden moeten voelen, voelen zich helemaal niet gekwest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
En daar leg je waarschijnlijk precies de vinger op de zere plek: de klagende mensen hebben het gevoel dat de slavernij en bespotting door middel van negerkarikaturen niet serieus wordt genomen - met zwarte piet als letterlijk "in your face" voorbeeld.
Met een blank geschminkte neger als Sinterklaasquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:36 schreef Luigi het volgende:
Maar goed, de conclusie is dat Amsterdam de toenadering zoekt en we over 10 jaar dus blauwe pieten hebben rondlopen?
En dat ze op de Antillen zelf gewoon Sinterklaas mét Zwarte Pieten vieren elk jaar?
Nederland..
Hou nou op met mequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Met een blank geschminkte neger als Sinterklaas![]()
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, het "probleem" is geen probleem, niet als je het op niveau van de samenleving als geheel bekijkt maar ook niet als je kijkt naar de groepen voor wie het een probleem zou "moeten" zijn. Wat de klagende partijen doen is dus niet het vragen om aandacht voor een probleem dat niet wordt serieus genomen, nee, het is een poging om mensen die geen probleem hebben een probleem aan te praten. En dat vind ik kwalijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
het slavernijverleden en de bespotting daarvan door negerkarikaturen worden gewoon (heel) serieus genomen in Nederland, door Nederlanders van alle rangen en standen, dat de overgrote meerderheid van de minderheid dat zelf al niet doet is een absurde stelling
de link tussen slavernij en zwarte Piet wordt niet serieus genomen
ja vind ik ook kwalijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het "probleem" is geen probleem, niet als je het op niveau van de samenleving als geheel bekijkt maar ook niet als je kijkt naar de groepen voor wie het een probleem zou "moeten" zijn. Wat de klagende partijen doen is dus niet het vragen om aandacht voor een probleem dat niet wordt serieus genomen, nee, het is een poging om mensen die geen probleem hebben een probleem aan te praten. En dat vind ik kwalijk.
Dit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het "probleem" is geen probleem, niet als je het op niveau van de samenleving als geheel bekijkt maar ook niet als je kijkt naar de groepen voor wie het een probleem zou "moeten" zijn. Wat de klagende partijen doen is dus niet het vragen om aandacht voor een probleem dat niet wordt serieus genomen, nee, het is een poging om mensen die geen probleem hebben een probleem aan te praten. En dat vind ik kwalijk.
tuurlijk, het is echt geen blank feestje ofzoquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:05 schreef DrMabuse het volgende:
Vorig jaar Den Haag centrum bij de Sint intocht.
Daar stonden toen veel donkere mede - nieuwe - Nederlanders mee te juichen en te zwaaien.
dat gaat de andere kant net zo goed op, mensen die zwarte Piet niet leuk vinden moeten uitgezet worden, klagende negers moeten zich realiseren dat ze niet meer in Afrika wonen etc. ik heb het allemaal langs zien komen hierquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:08 schreef Fides het volgende:
Wel weer tekenend dat diegene die voor tolerantie en anti-discriminatie preken zelf nieuwsploegen lastig vallen en alle andersdenkenden afdoet als racisten/onwetende/etc.![]()
Van mij hoeft dat Zwarte Piet gebeuren niet zo en ik zou er geen enkel probleem mee hebben als de Pieten er voortaan gewoon een paar donkere strepen over hun gezicht kregen ipv 'negerschmink', rode lippen en een pruik, maar de ijdeltuiten (Gario voorop) en idioten (zoals bijvoorbeeld die 'rapper' die Tom Staal een douw gaf) die zich met dit protest identificeren wekken niet al te veel sympathie op.
Het zijn allemaal idioten, mensen moeten minder zeiken en meer bier drinken samenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gaat de andere kant net zo goed op, mensen die zwarte Piet niet leuk vinden moeten uitgezet worden, klagende negers moeten zich realiseren dat ze niet meer in Afrika wonen etc. ik heb het allemaal langs zien komen hier
het lijkt een jaarlijkse traditie voor malloten te worden met een kinderfeestje als inzet
Na het zien van pownews gosteren lijkt mij dat niet een slecht plan. Die mensen handelen puur uit emotie, enig relativeringsvermogen zou niet verkeerd zijn. Wat een tokkies.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat de ME en leger wordt ingezet om Sint te beschermen...
Met zoveel gekken hier in NL.....
Helaas - zwarte piet mag als moslim geen alcoholquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zijn allemaal idioten, mensen moeten minder zeiken en meer bier drinken samen.
Dat weerhoudt de andere moslims er ook niet vanquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:14 schreef Grouch het volgende:
[..]
Helaas - zwarte piet mag als moslim geen alcohol
technisch gezien mag het wel, hij mag alleen niet dronken wordenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:14 schreef Grouch het volgende:
[..]
Helaas - zwarte piet mag als moslim geen alcohol
Relativeren kun je leren!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
precies, gewoon niet zeuren en bier drinken, achteraf een broodje doner kebab en volgende dag hoofdpijn en knoflookadem
komt helemaal goed
Gevoelens zijn nu eenmaal niet altijd rationeelquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:42 schreef Igen het volgende:
[..]
En ze hebben helemaal gelijk dat het niet serieus wordt genomen. Iemand heeft al een onderzoek gepost waar dat feitelijk keihard in werd onderbouwd - zelfs de grote meerderheid van de minderheden die zich gekwest zouden moeten voelen, voelen zich helemaal niet gekwest.
Dat is waar. En een redelijk deel van het strooigoed is volgens mij best haram, dus er is precedentquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat weerhoudt de andere moslims er ook niet van.
Ja, ik als Nederlander die Sinterklaas leuk vind en vind dat de traditie moet blijven vind alle buitenlanders minderwaardig. Wat denk je nou zelf man, makkelijk he de racisme kaart spelen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:17 schreef Grouch het volgende:
[..]
Gevoelens zijn nu eenmaal niet altijd rationeel
Sterker nog - dat zijn ze meestal niet.
Al beken ik dat ik mij sinds dit debat afvraag of ze niet een punt hebben met hun onderliggende claim dat Nederlanders "buitenlanders" niet als volwaardig zien.
Oh, dat is ook gewoon zo, maar dat gaat ook gewoon op voor "hunnie" Surinamers zijn keihard racistisch jegens Marokkanen en hindoestanen. Hell surinamers onderling zijn keihard tegen surinamers die donkerder of lichter zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:17 schreef Grouch het volgende:
[..]
Gevoelens zijn nu eenmaal niet altijd rationeel
Sterker nog - dat zijn ze meestal niet.
Al beken ik dat ik mij sinds dit debat afvraag of ze niet een punt hebben met hun onderliggende claim dat Nederlanders "buitenlanders" niet als volwaardig zien.
Misschien is "andere culturen" een betere term. En jouw post is een perfect voorbeeld van het probleem- net als alle "als het je niet bevalt rot je maar op" berichten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ja, ik als Nederlander die Sinterklaas leuk vind en vind dat de traditie moet blijven vind alle buitenlanders minderwaardig. Wat denk je nou zelf man, makkelijk he de racisme kaart spelen?
Groetjes van een gekleurde landgenoot, mafkees.
nee dat heeft met donkerder of lichter zijn niets te maken, dikke zelfverzonnen onzinquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat is ook gewoon zo, maar dat gaat ook gewoon op voor "hunnie" Surinamers zijn keihard racistisch jegens Marokkanen en hindoestanen. Hell surinamers onderling zijn keihard tegen surinamers die donkerder of lichter zijn.
Na al dit gezeik van een zeer select gezelschap begin ik zo onderhand wel te denken ja. Krijgen ze uiteindelijk toch nog gelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:22 schreef Grouch het volgende:
[..]
Misschien is "andere culturen" een betere term. En jouw post is een perfect voorbeeld van het probleem- net als alle "als het je niet bevalt rot je maar op" berichten.
is mij net verteld voor mijn surinaamse collega, van indiaanse komafquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat heeft met donkerder of lichter zijn niets te maken, dikke zelfverzonnen onzin
wel tussen hindoestanen en javanen en creolen enzo
bosnegersquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
is mij net verteld voor mijn surinaamse collega, van indiaanse komaf.
Dat is wel de kern ja, we kunnen opzich prima samen ook al zijn er verschillen in opvatting, maar zodra we overal opeens moeilijk over gaan doen wordt het moeilijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:28 schreef sp3c het volgende:
verschil met 'de Surinaamse cultuur' is dat ze prima samen kunnen leven zonder elkaar met fluwelen handschoentjes aan te pakken
hebben ze van de Nederlanders maar wij zijn het zelf vergeten
heleboel dingen/mensen werken daar niet maar een multiculturele samenleving lukt ze wel
Het is al enkele jaren DE persoonlijk kruistocht van Quincy Gario. Dus tja......quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:05 schreef DrMabuse het volgende:
Krijgen we nu elk jaar opnieuw deze onevenredig grote aandacht voor die paar hysterische zwarte en witte rel pietjes?
Maakt het nou uit, het gaat toch gewoon om een feestje? Als je toch niet alles serieus wil nemen, doe dat dan ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:31 schreef sp3c het volgende:
gewoon niet alles zo serieus nemen
in onze tijd was Nederland veel leuker, kon je nog eens een zwart (hehe) grapje maken
Ah we geven maar gewoon toe aan 200 zeurende mensen, die nog niet eens normaal kunnen vertellen wat er nou precies verkeerd aan is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:24 schreef Nibb-it het volgende:
Sinterklaasorganisaties bereid tot aangepast uiterlijk Zwarte Piet
Sinterklaasorganisaties zijn bereid het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen. Dat zeggen vertegenwoordigers van de verschillende organisaties naar aanleiding van de protesten tegen de gedaante van de zwarte knecht die Sinterklaas vergezelt. De felheid van voor- en tegenstanders in dit debat bedreigt volgens hen het kinderfeest. (NRC)
ik doe het ook nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Maakt het nou uit, het gaat toch gewoon om een feestje? Als je toch niet alles serieus wil nemen, doe dat dan ook niet.
drammen en zeuren en zeiken helptquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:22 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Na al dit gezeik van een zeer select gezelschap begin ik zo onderhand wel te denken ja. Krijgen ze uiteindelijk toch nog gelijk.
et voiláquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:24 schreef Nibb-it het volgende:
Sinterklaasorganisaties bereid tot aangepast uiterlijk Zwarte Piet
Sinterklaasorganisaties zijn bereid het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen. Dat zeggen vertegenwoordigers van de verschillende organisaties naar aanleiding van de protesten tegen de gedaante van de zwarte knecht die Sinterklaas vergezelt. De felheid van voor- en tegenstanders in dit debat bedreigt volgens hen het kinderfeest. (NRC)
Fok die gasten die het uitmaakt wat voor kleur een Piet is. Zowel die Quincy als iedereen die tegen Quincy is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik doe het ook niet
fok! die gasten met hun gekwetste ego
zwarte Piet is zwartquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Fok die gasten die het uitmaakt wat voor kleur een Piet is. Zowel die Quincy als iedereen die tegen Quincy is.
Gijzeling van de democratie. Wat mij betreft komt er eenmalig een referendum over waarna iedereen zijn muil er over houdt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Maakt het nou uit, het gaat toch gewoon om een feestje? Als je toch niet alles serieus wil nemen, doe dat dan ook niet.
Zwichten voor een minderheid, Nice. Zullen wij hetzelfde proberen met het offerfeest? Daar worden pas echt dieren mishandeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
drammen en zeuren en zeiken helpt
[..]
et voilá
Dag Sinterklaasje dag Zwarte Piet
Doe dan maar een referendum. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:36 schreef sp3c het volgende:
met het gijzelen van de democratie heeft het al helemaal geen bal te maken
Mooi, dan kunnen we het nu hebben over een vrouwelijke sinterklaas. Kunnen vrouwen soms geen slavendrijvers zijn?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ah we geven maar gewoon toe aan 200 zeurende mensen, die nog niet eens normaal kunnen vertellen wat er nou precies verkeerd aan is.
gewoon negerenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe dan maar een referendum. Iedereen blij.
Zeurpiet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zwichten voor een minderheid, Nice. Zullen wij hetzelfde proberen met het offerfeest? Daar worden pas echt dieren mishandeld.
Toen waren ze ook al begaan met onze donkere medemensquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:31 schreef sp3c het volgende:
gewoon niet alles zo serieus nemen
in onze tijd was Nederland veel leuker, kon je nog eens een zwart (hehe) grapje maken
Soms wel soms nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we het nu hebben over een vrouwelijke sinterklaas. Kunnen vrouwen soms geen slavendrijvers zijn?
voor de buhnequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We kunnen het niet meer negeren, want organisaties zwichten al voor de kritiek.
Mensen de mond snoeren dus ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gijzeling van de democratie. Wat mij betreft komt er eenmalig een referendum over waarna iedereen zijn muil er over houdt.
Je bedoelt: Tetten maken jou tot een willoze slaaf?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dat valt ook wel weer mee, koters zijn niet zo slim en met een paar jaar kent geen kind Zwarte Piet meer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:42 schreef sp3c het volgende:
het lijkt me ook uitermate moeilijk om het te veranderen trouwens
dan vraagt zo'n kind 'waar is zwarte Piet?'
moet je dat hele holocaust verhaal uit gaan lopen leggen
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bedoelt: Tetten maken jou tot een willoze slaaf?niet willoos maar voor een goed paar tetten schuif ik mijn eigen wil direct aan de kantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iedere keer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
elk sinterklaaslied moet aangepast worden!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee, koters zijn niet zo slim en met een paar jaar kent geen kind Zwarte Piet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |