Ik vind alleen circuit van 20 minuten wat karig. Maar zal eens kijken hoe het gaat. Zal wel pittig worden de eerste weken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarom een circuit doen én cardio? Ik zou die cardio weg laten.
Of het kan de dag na een workout ligt aan jezelf. Als je het aankan gewoon doen. Maar er is kans dat je een dag rust nodig hebt tussendoor.
Kijk ook hier eens naar. http://www.t-nation.com/f(...)rself_with_complexesquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:58 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Ik vind alleen circuit van 20 minuten wat karig. Maar zal eens kijken hoe het gaat. Zal wel pittig worden de eerste weken.
Uiteraard zal er wel eens een dagje rust tussendoor komen.
Kun je mij misschien eerst uitleggen waarom je nou precies SQ en daarna DL als assist doet? Is dit het principe van BBB? Ik heb mij niet over de BBB variant ingelezen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zo ziet mijn schema er nu uit. 5/3/1 BBB. De main lift en assist staan vast. De rest kan wat mij betreft gewijzigd worden. Kom maar op met de ideeen:
Ja, lol. Ik snapte het al niet echt. Ik werk zelf met de standaard 5/3/1 principes maar heb het zodanig ingericht dat de assists alle zwakke punten van de main lifts omhoog brengen en de spieren over het algemeen de nodige groeistimulans krijgen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dit is een BBB 531 programma. http://www.jimwendler.com/2013/05/boring-but-big/
Daar ben je totaal van af geweken. Wrom?
Geen BP?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:21 schreef Beach het volgende:
ABxABX
A
squat 3x5
ohp 5x5
pullup 2xF
tricep pulldown
B
frontsquat 3x5
deadlift 1x5
bor 3x5
chinups 2xF
facepulls 3x12
beetje ok?
Zelf doe ik bor of yates altijd na deadliften ...quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik zou de BOR óf op je andere dag doen of vervangen met seated row, zodat je onderrug minder te verduren krijgt.
zal ik doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef Verbosity het volgende:
Al uit geprobeerd of dips zonder pijn gaat? Anders zou ik die namelijk toevoegen.
Ja, kan ook wel lijkt me. Ik vond het alleen nooit prettig met zo'n fullbody schema en ook niet echt nodig. Er zit immers al genoeg oefeningen bij waarbij je core gebruikt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Zelf doe ik bor of yates altijd na deadliften ...
zou gewoon moeten kunnen,
Het artikel lijkt erop gestoeld te zijn dat 1) spierschade een essentiele rol inneemt voor hypertrofie , en 2) dat recruitering van satelliet cellen benodigd is voor de resulterende hypertrofie. Eerste is aangetoond dat het een vrij minieme rol inneemt (denk bijv. aan type I spiervezels, hier ontstaat veel meer spierschade bij aerobe training, doch hypertroferen zij relatief weinig). En tweede is aangetoond dat maximale hypertrofie kan plaatsvinden in de volledig afwezigheid van satellietcel recruitering.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:33 schreef Nic1 het volgende:
Een stukje over DOMS en hypertrophy.
DOMS - Delayed Onset Muscle Soreness: No Pain, No Gain? Is DOMS Necessary to Build Muscle?
De conclusie is natuurlijk niet verrassend (hoop ik).
[..]
Zoek eens op uppercross syndrome.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:09 schreef Atemno het volgende:
Heeft iemand nog die link over die 7 posture problemen? Kan niks goeds vinden om mijn schouders te fixen(hangen naar voren).
Als je op bepaalde werkgewichten zit, dan is het zeker wel uitdagend uiteraardquote:Op zondag 20 oktober 2013 17:12 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom zoveel mensen met facepulls? Ik vind bent over rear delt rows echt veel lekkerder. Dat schema van Star lijkt me inderdaad wel freakin boring zeg.
Morgen na een weekje rust weer knallen. Ben benieuwd.
Is een kwestie van goed plaatsen dan zou je er geen last van hebben. Bent over row(in een hoek van ~80 graden en niet 45 graden) voor een low bar squat en bij powerclean een front raise.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:54 schreef Faeroer het volgende:
Ik wil graag wat extra aandacht geven aan de ondersteunende upperbody spieren (met name traps en delts) bovenop het SS schema wat ik nu volg. Echter wil ik niet dat de SS gains die ik maak hieronder gaan lijden. Heeft iemand wat ideeën voor goede isolated oefeningen met de barbell/dumbbells?
De reden is dat ik wat meer 'vlees' wil krijgen op de plekken die de barbell bij het squatten en powercleanen moeten verduren. Begint nogal klote te worden.
Icecreamfitness had hier ooit een video over gemaakt zal hem even zoeken voor je en dan plaatsenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:53 schreef Awesome_ het volgende:
Ik vroeg me af.
Stel men creëert een calorisch overschot van laten we zeggen 7000 kcals (wat ongeveer gelijk staat een kg lichaamsvet) in één enkele dag. Dus geen chronisch overschot over een lang tijdsbestek, maar gewoon een shitload aan kcals in een paar uur. Zie het als een bodybuilder die een zware binge-avond heeft.
In hoeverre kan dit alles nog opgenomen worden? Waar ligt de grens/limiet?
I see what you did therequote:
Deze?quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:09 schreef Atemno het volgende:
Heeft iemand nog die link over die 7 posture problemen? Kan niks goeds vinden om mijn schouders te fixen(hangen naar voren).
Weet niet of je het tegen mij hebt, maar helaas doet het borstbeen nog steeds pijn. Dips zijn geen optiequote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef Verbosity het volgende:
Al uit geprobeerd of dips zonder pijn gaat? Anders zou ik die namelijk toevoegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |