Zelf doe ik bor of yates altijd na deadliften ...quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik zou de BOR óf op je andere dag doen of vervangen met seated row, zodat je onderrug minder te verduren krijgt.
zal ik doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef Verbosity het volgende:
Al uit geprobeerd of dips zonder pijn gaat? Anders zou ik die namelijk toevoegen.
Ja, kan ook wel lijkt me. Ik vond het alleen nooit prettig met zo'n fullbody schema en ook niet echt nodig. Er zit immers al genoeg oefeningen bij waarbij je core gebruikt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Zelf doe ik bor of yates altijd na deadliften ...
zou gewoon moeten kunnen,
Het artikel lijkt erop gestoeld te zijn dat 1) spierschade een essentiele rol inneemt voor hypertrofie , en 2) dat recruitering van satelliet cellen benodigd is voor de resulterende hypertrofie. Eerste is aangetoond dat het een vrij minieme rol inneemt (denk bijv. aan type I spiervezels, hier ontstaat veel meer spierschade bij aerobe training, doch hypertroferen zij relatief weinig). En tweede is aangetoond dat maximale hypertrofie kan plaatsvinden in de volledig afwezigheid van satellietcel recruitering.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:33 schreef Nic1 het volgende:
Een stukje over DOMS en hypertrophy.
DOMS - Delayed Onset Muscle Soreness: No Pain, No Gain? Is DOMS Necessary to Build Muscle?
De conclusie is natuurlijk niet verrassend (hoop ik).
[..]
Zoek eens op uppercross syndrome.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:09 schreef Atemno het volgende:
Heeft iemand nog die link over die 7 posture problemen? Kan niks goeds vinden om mijn schouders te fixen(hangen naar voren).
Als je op bepaalde werkgewichten zit, dan is het zeker wel uitdagend uiteraardquote:Op zondag 20 oktober 2013 17:12 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom zoveel mensen met facepulls? Ik vind bent over rear delt rows echt veel lekkerder. Dat schema van Star lijkt me inderdaad wel freakin boring zeg.
Morgen na een weekje rust weer knallen. Ben benieuwd.
Is een kwestie van goed plaatsen dan zou je er geen last van hebben. Bent over row(in een hoek van ~80 graden en niet 45 graden) voor een low bar squat en bij powerclean een front raise.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:54 schreef Faeroer het volgende:
Ik wil graag wat extra aandacht geven aan de ondersteunende upperbody spieren (met name traps en delts) bovenop het SS schema wat ik nu volg. Echter wil ik niet dat de SS gains die ik maak hieronder gaan lijden. Heeft iemand wat ideeën voor goede isolated oefeningen met de barbell/dumbbells?
De reden is dat ik wat meer 'vlees' wil krijgen op de plekken die de barbell bij het squatten en powercleanen moeten verduren. Begint nogal klote te worden.
Icecreamfitness had hier ooit een video over gemaakt zal hem even zoeken voor je en dan plaatsenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:53 schreef Awesome_ het volgende:
Ik vroeg me af.
Stel men creëert een calorisch overschot van laten we zeggen 7000 kcals (wat ongeveer gelijk staat een kg lichaamsvet) in één enkele dag. Dus geen chronisch overschot over een lang tijdsbestek, maar gewoon een shitload aan kcals in een paar uur. Zie het als een bodybuilder die een zware binge-avond heeft.
In hoeverre kan dit alles nog opgenomen worden? Waar ligt de grens/limiet?
I see what you did therequote:
Deze?quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:09 schreef Atemno het volgende:
Heeft iemand nog die link over die 7 posture problemen? Kan niks goeds vinden om mijn schouders te fixen(hangen naar voren).
Weet niet of je het tegen mij hebt, maar helaas doet het borstbeen nog steeds pijn. Dips zijn geen optiequote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef Verbosity het volgende:
Al uit geprobeerd of dips zonder pijn gaat? Anders zou ik die namelijk toevoegen.
does he even lift?quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:16 schreef 1517 het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe week, nieuwe doelen.
DEZE WEEK WK GEWICHTHEFFEN IN POLEN, AWESOME
Straps. Wat een mietje.quote:
Nee, had het tegen Beach. Bij jou weet ik dat je last hebt van je borstbeen en bij chiropractor en al bent geweest.quote:Op maandag 21 oktober 2013 03:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Weet niet of je het tegen mij hebt, maar helaas doet het borstbeen nog steeds pijn. Dips zijn geen optie
Verklaren kan ik het niet, maar ik denk dat je het zelf al zegt. De positie van je lijf bij free dips drukt op je schouders. Voorkant naar de buitenkant toe. Ik heb precies hetzelfde.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:46 schreef RaymondK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom ik op een (zittende) dipassist totaal geen pijn heb in m'n schouders, ook niet met > dan bodyweight, en met free dipping wel?
Ik denk dat het komt omdat je meer naar voren roteert bij het gewone dippen. Met je kont naar achter en hoofd naar voren zeg maar.
Dingen als schouders laag en aangespannen doe ik al, maakt weinig uit. Als ik free dip, kan ik d'r van uit gaan dat ik dagen/weken last heb van m'n schoudergewricht daarna. Het is dan een scherpe pijn (alsof iemand het gewricht zit uit te benen) op het moment dat ik de kracht er af haal.
Exact deze klacht heb ik ook tijden gehad bij het benchen, maar daar heb ik het helemaal onder controle nu...
impingement i know.
Toch zou ik het graag nog wat tips willen hebben want 'k heb die dipassist is ook aardig uitgespeeld nu, en wil toch wel blijven dippen
Raymoendo,quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:46 schreef RaymondK het volgende:
Kan iemand verklaren waarom ik op een (zittende) dipassist totaal geen pijn heb in m'n schouders, ook niet met > dan bodyweight, en met free dipping wel?
Ik denk dat het komt omdat je meer naar voren roteert bij het gewone dippen. Met je kont naar achter en hoofd naar voren zeg maar.
Dingen als schouders laag en aangespannen doe ik al, maakt weinig uit. Als ik free dip, kan ik d'r van uit gaan dat ik dagen/weken last heb van m'n schoudergewricht daarna. Het is dan een scherpe pijn (alsof iemand het gewricht zit uit te benen) op het moment dat ik de kracht er af haal.
Exact deze klacht heb ik ook tijden gehad bij het benchen, maar daar heb ik het helemaal onder controle nu...
impingement i know.
Toch zou ik het graag nog wat tips willen hebben want 'k heb die dipassist is ook aardig uitgespeeld nu, en wil toch wel blijven dippen
Legg press is een compound oefening. En ja, dat lijkt me behoorlijke overkill.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:36 schreef star_gazer het volgende:
Rekenen jullie leg press als een compound?
Heb her gevoel dat leg press na een 5/3/1 squat en 5x10 BBB deadlift misschien teveel van het goeie is?
thanks man.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Raymoendo,
Had er ook last van toen ik nog erg veel last van mijn impingement had. Mijn dips suckten zwaar. Echter toen ik begon met het opwarmen van mijn schouders voor elke training heb ik er vrijwel geen last van en gaan dips erg goed. Uiteraard voel ik een klein steekje na een set - die vrij snel verdwijnt en ook niet erg hinderlijk is.
Wat mij erg geholpen heeft zijn een paar dingen die Ogus hier doet:
; die op 9:50, 10:00, 11:55, face pulls, shoulder dislocations en nog wat variaties. Sommige van die oefeningen moest ik ook van de fysio doen, dus het is geen toeval dat het helpt.
Met deze orange bands: http://www.rogueeurope.eu/rogue-monster-bands.php
Ik zou zeggen: probeer het.
quote:
Wat ook een beetje meehelpt is wat stretches. Alleen kan je deze niet alleen doen. Plat op je rug op de grond. Dan moet iemand een hand onder je schouder hebben, en dan de schouder (zachtjes) naar de grond drukken. Dat geeft wat meer ruimte rondom je schoudergewricht.quote:
ja ik heb voor m'n benchen een hele tijd die liggende schouder oefening die ik ook in "blessures" had staan gedaan, dat werkte wel voor m'n bench, maar neit voor dip.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
Wat ook een beetje meehelpt is wat stretches. Alleen kan je deze niet alleen doen. Plat op je rug op de grond. Dan moet iemand een hand onder je schouder hebben, en dan de schouder (zachtjes) naar de grond drukken. Dat geeft wat meer ruimte rondom je schoudergewricht.
De rotator cuff spieren zijn bij de dip assist niet zo zwaar aan het werk bij de dipassist aangezien niet zo veel moeten stabiliseren. Daarnaast kan je houding anders zijn tijdens de dipassist (denk aan grip wijdte). Maar algemene tips tegen impingement bij zowel benchen als dips is schouders naar achteren, borstkas naar voren en armen dicht langs je zij houden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:46 schreef RaymondK het volgende:
impingement i know.
'k thanks. ik kende altijd alleen maar de "schouders laag houden"quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:17 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De rotator cuff spieren zijn bij de dip assist niet zo zwaar aan het werk bij de dipassist aangezien niet zo veel moeten stabiliseren. Daarnaast kan je houding anders zijn tijdens de dipassist (denk aan grip wijdte). Maar algemene tips tegen impingement bij zowel benchen als dips is schouders naar achteren, borstkas naar voren en armen dicht langs je zij houden.
Wat beter helpt is een distractie (als ware de humerus/bovenarm uit de "kom trekken") en dan een caudale glide (Het naar beneden drukken van de humerus/bovenarm terwijl je een abductie beweging maakt/een lateral raise beweging)quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
Wat ook een beetje meehelpt is wat stretches. Alleen kan je deze niet alleen doen. Plat op je rug op de grond. Dan moet iemand een hand onder je schouder hebben, en dan de schouder (zachtjes) naar de grond drukken. Dat geeft wat meer ruimte rondom je schoudergewricht.
hhaah ik had al 4 termen uit die zin zitten googlen ondertussenquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat beter helpt is een distractie (als ware de humerus/bovenarm uit de "kom trekken") en dan een caudale glide (Het naar beneden drukken van de humerus/bovenarm terwijl je een abductie beweging maakt/een lateral raise beweging)
Maar is niet iets wat iedereen zo snapt en qua handvatting en beweging direct goed uitvoert. Dus kan je beter overlaten aan een professional voordat je zelf wat verneukt.
Makes sense. Dat deed een fysio in Spanje bij me, terwijl hij druk op m'n schouder uitvoerde. Dat eh, maakt je aan het gillen als een meisje.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat beter helpt is een distractie (als ware de humerus/bovenarm uit de "kom trekken") en dan een caudale glide (Het naar beneden drukken van de humerus/bovenarm terwijl je een abductie beweging maakt/een lateral raise beweging)
Maar is niet iets wat iedereen zo snapt en qua handvatting en beweging direct goed uitvoert. Dus kan je beter overlaten aan een professional voordat je zelf wat verneukt.
Ik probeer al zoveel mogelijk uit te leggen door de ( ), maar blijft klote om alles op zijn Nederlands uit te leggen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hhaah ik had al 4 termen uit die zin zitten googlen ondertussen
thanks
ja nee dat kan ik begrijpen lol.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:33 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ik probeer al zoveel mogelijk uit te leggen door de ( ), maar blijft klote om alles op zijn Nederlands uit te leggen.
Echt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja nee dat kan ik begrijpen lol.
Die druk op je schouder naar beneden toe lijkt me wel een "goed" gevoel lol
Vervangen met glute ham raises? Lijkt me nuttig voor onderin de squat? Al hebben we daar niet echt een bench voor. Zou ideeen voor een goeie iso oefening voor de hamstrings wel waarderen! Misschien de 5x10 deadlift vervangen voor Romanian deadlift?quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Legg press is een compound oefening. En ja, dat lijkt me behoorlijke overkill.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Echt.![]()
Zeker als het lekker vast zit daar.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Makes sense. Dat deed een fysio in Spanje bij me, terwijl hij druk op m'n schouder uitvoerde. Dat eh, maakt je aan het gillen als een meisje.![]()
Maar het heeft het wel losgemaakt.
Edit: ah, een ninja edit. Inderdaad zoals in dat filmpje.
Maar dan zou je arm simpelweg heffen boven de 90 graden ook al pijnlijk zijn geweest of niet?quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Makes sense. Dat deed een fysio in Spanje bij me, terwijl hij druk op m'n schouder uitvoerde. Dat eh, maakt je aan het gillen als een meisje.![]()
Maar het heeft het wel losgemaakt.
Edit: ah, een ninja edit. Inderdaad zoals in dat filmpje.
Klopt, dat kon ik dan ook niet. Of in ieder geval met veel moeite. Zoals je zal begrijpen neem ik stretches nu erg serieus...quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Maar dan zou je arm simpelweg heffen boven de 90 graden ook al pijnlijk zijn geweest of niet?
multijoint -> compoundquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:36 schreef star_gazer het volgende:
Rekenen jullie leg press als een compound?
Heb her gevoel dat leg press na een 5/3/1 squat en 5x10 BBB deadlift misschien teveel van het goeie is?
Leuk hé, die Athleteshop. Had zelf de Adidas powerlift 2.0 besteld. Na een week was er vertraging op de levering terwijl de volgende dag de gehele schoen niet meer leverbaar bleek te zijn. Ze hebben vervolgens pas na 3 dagen mijn order omgeplaats naar de powerperfect 2 op verzoek. Er waren weer 10 dagen voorbij, dus ik mailen bleek er alweer vertraging te zijn. Deze keer deden ze er maar 9 dagen over voor hij werd verzonden. In totaal was ik meer dan een maand verder.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:35 schreef Faeroer het volgende:
Leuk weer zo'n webshop die haar belofte niet nakomt. Wilde graag Adidas Adipower schoenen bestellen, maar de levertijd van 1-2 werkdagen is nu ineens (na een week wachten) een extra 10 werkdagen geworden. Wat?Waarom houdt men de voorraadstatus (of de voorraad zelf) niet goed bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |