Dank!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
welkom!!
Hoe zien je trainings- en voedingsschema eruit?
Eet patroon klinkt goed. Maar die 7 kilo, hoeveel is daarvan vet? Vind dat je erg veel traint namelijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef D. het volgende:
[..]
Dank!
Voor voeding heb ik (nog) geen echt schema.
Wel let ik op wat ik eet
ontbijt: brinta, shake
verspreid over de dag: 6/8 sneetjes brood met pindakaas en kipfilet, pasta-tonijnsalade, banaan
diner: divers
avond: kwark (of brood, als de kwark me figuurlijk de neus uit komt)
Trainen:
6 keer op 8 dagen
dag 1:
rug, schouders, biceps
dag 2:
borst, triceps
dag 3:
benen, buik
dag 4:
rust
dag 5 t/m 7 zijn zelfde spiergroepen als 1 t/m 3, maar dan (bijna) allemaal andere oefeningen
Ben nu 2,5 maand bezig, en inmiddels van 86 naar 93kg gegaan, dus hoewel bovenstaande wellicht beter/anders zou kunnen, het werkt wel
Ik denk dat mijn vetpercentage niet echt gestegen is sinds ik train, ik zie duidelijk de groei in spierenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:06 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Eet patroon klinkt goed. Maar die 7 kilo, hoeveel is daarvan vet? Vind dat je erg veel traint namelijk
Hoe lang ben je overigens?
Dit zijn loze, holle woorden zonder betekenis tenzij je goed bijhoudt hoeveel kcal je eet, en hoeveel eiwitten je op een dag eet.quote:
Hij eet wel clean. En zijn hormoonhuishoudings is uitstekend volgens jesse. Eet bijna geen vet (op de pinda's na, maar die zijn natuurlijk) of suikers (zelfs niet door de koffie).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dit zijn loze, holle woorden zonder betekenis tenzij je goed bijhoudt hoeveel kcal je eet, en hoeveel eiwitten je op een dag eet.
Weet je dat niet, had je net zo goed niks kunnen zeggen.
ik geloof er niks vanquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:27 schreef Stereotomy het volgende:
Las laatst een studie welke aantoonde dat wanneer je koffie drinkt met je klontje suiker erin opgelost, dit een significant ander insulinerespons geeft dan met je suiker onder je tong. Meer onderzoek was nodig om te begrijpen welke praktische gevolgen dit heeft.
Klopt, alleen staat jouw toontje mij niet aan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dit zijn loze, holle woorden zonder betekenis tenzij je goed bijhoudt hoeveel kcal je eet, en hoeveel eiwitten je op een dag eet.
Weet je dat niet, had je net zo goed niks kunnen zeggen.
Een voedingsschema is niet nodig, maar je moet wel weten wat je eet. Dat betekend kcal/macro's tellen. Hoeft niet natuurlijk, maar is wel aan te raden want anders blijft het gokken. Dat maakt het ook makkelijker om je voeding bij te stellen wanneer je ontdekt dat dat nodig is. Bij die 7kg in 10 weken zal aardig wat vet bij zitten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef D. het volgende:
[..]
Dank!
Wel let ik op wat ik eet
verspreid over de dag: 6/8 sneetjes brood met pindakaas en kipfilet, pasta-tonijnsalade, banaan
ik heb nog nooit last gehad van mijn traps na het deadliften. Shrug jij het gewicht bij lock out ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:26 schreef seto het volgende:
Shit, gister nog even speed deadlifts geprobeerd na mijn normale deadlifts. Zieke DOMS in mijn traps momenteel
Doe maar eens een paar setjes speed work op de DL.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik heb nog nooit last gehad van mijn traps na het deadliften. Shrug jij het gewicht bij lock out ofzo?
hoe doen jullie dat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Doe maar eens een paar setjes speed work op de DL.
Het is simpel:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
hoe doen jullie dat?
Maximale reps in een minuut ofzo?
Maar het is wel goed om even verder te lezen over speed work. Goed linkje: http://taylorednutrition.tripod.com/extendedromspeedtraining.htmlquote:Speed Pulls are exactly as they sound like. The object is to take a weight and pull it up as fast as you can in good form. Unlike the deadlift from a deficit you start your pull like you would a normal deadlift. The key however to the pull is the amount of speed generated behind it.
Overnight oats. Lekker hoor. Ik doe het meestal zo:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:07 schreef teun1990 het volgende:
Nog wel een tip voor een goed ontbijt trouwens.
Helemaal voor mensen die moeite hebben met overdag veel te eten.
Zet savonds havermout in een klein beetje water in de blender. S´ochtends bakje kwark erdoor, schepje whey en bijvoorbeeld een banaan. Doe het zelf met 200gr havermout, 500gr kwark, 28gr whey en 1 banaan. +- 1200kcal. Doordat je de havermout weekt en alles in de blender gooit krijg je een substantie die niet heel dik is, dunner dan kwark. Snel klaar te maken en lekker
Probeer ze eens zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik heb nog nooit last gehad van mijn traps na het deadliften. Shrug jij het gewicht bij lock out ofzo?
Als je het vol wilt houden in dit topic, raad ik je aan dan maar wat eelt te ontwikkelen. Er zijn heel veel dingen die je niet wil horen als je progressie wil boeken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:41 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Klopt, alleen staat jouw toontje mij niet aan.
Maar je voelt je kennelijk verheven boven die jongen.
Als je zo snel zo veel aankomt wellicht iets meer op je brood gaan letten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef D. het volgende:
[..]
Dank!
Wel let ik op wat ik eet
Trainen:
6 keer op 8 dagen
dag 1:
rug, schouders, biceps
dag 2:
borst, triceps
dag 3:
benen, buik
dag 4:
rust
dag 5 t/m 7 zijn zelfde spiergroepen als 1 t/m 3, maar dan (bijna) allemaal andere oefeningen
Ben nu 2,5 maand bezig, en inmiddels van 86 naar 93kg gegaan, dus hoewel bovenstaande wellicht beter/anders zou kunnen, het werkt wel
door de snelheid van een speeddeadlift ... waarbij je zeer explosief omhoog komt komen er heel veel krachten aan je traps te hangen lol, zeker in het 1e gedeelte van de beweging.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik doe vaak na mijn normale setjes nog een set met startgewicht (meestal 60kg) en dan 10 hoog tempo. Gaat als een raket en 60 voel aan als niks na 100quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
hoe doen jullie dat?
Maximale reps in een minuut ofzo?
ja man, daarom ben ik na een zware leg&back day en 6 uur paintballen 3 dagen na de eerste leg day nog steeds niet hersteldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:16 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ik hoor vaak de quote: '''There is no such thing as overtraining, only undereating'' langskomen. Hoe denken jullie hierover?
Wow, nominatie voor slechtste quote ooitquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:16 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ik hoor vaak de quote: '''There is no such thing as overtraining, only undereating'' langskomen. Hoe denken jullie hierover?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |