abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132261002

Waar ben ik nu weer beland?
Welkom in het centrale Pokémon topic op FOK!! Voor de release van Black & White kreeg elk deel zijn eigen topic, maar die liepen, zodra de game een paar maanden uit was, niet bijzonder goed meer. Hoeft ook niet, maar hopelijk krijgt de franchise op deze manier een impuls op het forum. Bovendien kun je hier ook terecht met vragen en opmerkingen over de vele andere games uit zowel de hoofdserie als alle spin-offs.

Hoewel ik denk dat iedereen wel weet waar Pokémon over gaat, toch even een korte uitleg, te beginnen met de geschiedenis.

De geschiedenis van Pokémon, dat is vast reuze interessant.
Dat is het zeker! Het begon allemaal met Pokémon Red, Green en Blue in Japan, waar ze in 1996-1997 verschenen op de Game Boy. De games werden een groot succes, niet alleen in het Aziatische land, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa, waar Pokémon Red en Blue in 1998-1999 uitkwamen. Een jaar later verscheen ook nog Pokémon Yellow, dat gericht was op fans van de tekenfilmserie (animé). Deze vier games vormden uiteindelijk de eerste generatie, bestaande uit 151 Pokémon.

De tweede generatie zag in 2000-2001 het levenslicht, volledig in kleur op de GameBoy Color. Pokémon Gold en Silver, en uiteindelijk ook Pokémon Crystal, voegden een heel aantal nieuwe features toe aan de sterke fundering die gelegd was met de eerste generatie; features die we tien jaar later, ondertussen in de vijfde generatie, nog steeds tegenkomen. Naast 100 nieuwe pokémon werden bijvoorbeeld ook breeding, de dag/nacht cyclus en de optie om als meisje te spelen geďntroduceerd.

Hoewel de initiële hype rond Pokémon toen al weg was, verkochten de games uit de tweede generatie goed en werd er een derde generatie aangekondigd. Pokémon Ruby en Sapphire kwamen in 2002-2003 uit en voerden de speler weg van de twee provincies uit de eerste twee generaties (Kanto en Johto). Daarvoor in de plaats werd het eiland Hoenn geďntroduceerd, waar 135 nieuwe pokémon gevangen konden worden. Dit bracht het totaal aantal pokémon op 386. Deze games, die op de Game Boy Advance uitkwamen, konden echter niet ruilen met games uit de eerste twee generaties. Daardoor waren 184 van 251 originele pokémon niet beschikbaar in het spel, een tegenvaller in een franchise die als motto "Gotta catch 'em all!" heeft. Dit werd echter opgelost met de introductie van Pokémon FireRed en LeafGreen, remakes van de games waar het allemaal mee begon, vijf jaar eerder. Later kwam er ook nog Pokémon Emerald uit, een geüpgrade versie van Ruby en Sapphire, die onder andere de Battle Frontier met zich meebracht.

De vierde generatie begon in 2006-2007, met de release van Pokémon Diamond en Pearl, de eerste games uit de main serie die voor de Nintendo DS ontwikkeld werden. De graphics waren sterk verbeterd en voor het eerst kon men via het internet ruilen en vechten met mensen over de hele wereld. Er werden 107 nieuwe pokémon geďntroduceerd, waarmee het totaal op 493 uit kwam. Ondertussen werd er druk gespeculeerd over remakes van Gold en Silver, die in 2009-2010 uitkwamen als Pokémon HeartGold en SoulSilver. Tussendoor werd ook nog Platinum uitgebracht, een verbeterde versie van Diamond en Pearl.

Met de release van Pokémon Black en White, september 2010 in Japan en maart 2011 in de rest van de wereld, is de franchise aangekomen bij de vijfde generatie, die gezien kan worden als een "reboot"; een nieuw begin. De speler wordt meegenomen naar het compleet nieuwe Unova, een gebied gebaseerd op New York, waar hij/zij 156 nieuwe pokémon kan vangen. Pokémon uit de eerdere generaties worden pas later in de game beschikbaar, waarmee de game breekt met een lange traditie van bijvoorbeeld Geodudes en Zubats die in elke cave te vinden waren, in/op welke provincie/eiland de game ook plaatshad.

In 2012 zijn Black 2 en White 2 uitgekomen. Het speelt zich wederom af in Unova, maar wel 2 jaar dan Black en White. Er is dan ook behoorlijk wat veranderd in de regio. Dit keer kun je vanaf het begin Pokémon van alle generaties vangen.

Januari 2013 zijn X & Y, de eerste spellen van de 6e generatie aangekondigd. De spellen komen uit in oktober. Nieuw is ook dat deze spellen alleen speelbaar zijn op een Nintendo 3DS.

De Pokémon franchise is na zestien jaar nog altijd zeer populair en er staan ongetwijfeld nieuwe games in de franchise gepland.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een Pokémon game gespeeld. Wat moet ik me erbij voorstellen?
Pokémon is een zogenaamde Role Playing Game waarin je als speler de rol aanneemt van een beginnende Pokémon trainer. Je krijgt aan het begin van het spel je eerste pokémon, een klein en kleurrijk monstertje, waarmee je vervolgens door de wereld trekt met als doel de beste Pokémon trainer allertijden te worden. Dat doel bereik je door onderweg pokémon te vangen en te trainen, andere trainers te verslaan en badges te verdienen bij Gym Leaders. Ook krijg je te maken met criminele organisaties, die pokémon willen gebruiken om hun snode plannen werkelijkheid te laten worden. Aan jou en je pokémon om hen tegen te houden en om je sterker te tonen dan alle andere trainers in de game. Alleen dan mag je jezelf de Champion noemen...

Dat is het verhaal, vertel ook eens wat over de gameplay.
Zoals gezegd gaat het erom dat je pokémon vangt en traint. Dit doe je door met andere pokémon te vechten in een soort opgeblazen vorm van rock-paper-scissors. Iedere pokémon heeft namelijk een bepaald type, zoals Fire, Grass of Water. Elke type heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en het is aan jou als speler om die uit te buiten. Er zijn in totaal zeventien types in totaal, die veelal in combinaties voorkomen, waardoor je goed moet nadenken welke pokémon en welke aanvallen je gebruikt.

Er zijn echter nog duizend andere dingen om rekening mee te houden. Stats zijn erg belangrijk, zij geven aan op welk gebied je pokémon sterk is. Items spelen ook een cruciale rol, een potion kan het verschil maken tussen eeuwige glorie en bitter verlies. Dan zijn er ook nog weersomstandigheden, aandoeningen zoals verlamming en vergiftiging... teveel om op te noemen. Ik zou zeggen: gewoon spelen die game, dan leer je het vanzelf wel.

Ik las ook iets over spin-offs...
Klopt. Naast de games uit de zogenaamde "main franchise" zijn er ook een heel aantal spin-offs ontwikkeld. Ik ga ze niet allemaal opnoemen en beschrijven; dit zijn waarschijnlijk de bekendste op een rijtje:

- Pokémon Stadium en Pokémon Stadium 2. Games voor de Nintendo 64 console van Nintendo, waarmee de pokémon uit de handheld games in 3D op je televisie met elkaar konden vechten.
- Pokémon Pinball. Spreekt voor zich lijkt me. Later kwam er een vervolg uit onder de naam "Pokémon Pinball Ruby & Sapphire".
- Pokémon Snap. Een spel voor de Nintendo 64, waarin je als een jongen genaamd Todd Snap foto's moest maken van Pokémon. In 3D, dus cooler dan het klinkt. Écht.
- Pokémon Colosseum en Pokémon XD: Gale of Darkness. De opvolgers van Pokémon Stadium, uitgebracht op de GameCube. Beide games hadden, naast de (multiplayer)stadiongevechten ook een singleplayer mode, waarin je Pokémon op een speciale manier moest vangen in een land genaamd "Orre".
- Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Blue Rescue Team. Opvallend doordat je als speler in de huid van een daadwerkelijke pokémon kroop én dat de rode versie voor de Game Boy Advance ontwikkeld was en de blauwe versie voor de Nintendo DS. Later kwamen er nog eens drie vervolgen uit, deze allemaal enkel voor de Nintendo DS en gebaseerd op de vierde generatie, waar de originele games gebaseerd waren op de derde.
- Pokémon Ranger. In deze game, waar later nog eens twee vervolgen op uitkwamen, speel je een ranger, die met behulp van pokémon, maar zonder ze te vangen, de balans van de natuur bewaakt. Één van de leuke spin-offs volgens mij, al heb ik ze nog nooit zelf gespeeld.

Juist ja. Geef eens een aantal linkjes, het is me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Officiële sites:
- Nederland
- Noord-Amerika
- Japan

Fansites:
- Serebii Pokédex - Een database met daarin alle pokémon, de aanvallen die ze kunnen leren, de stats die ze hebben, locaties in de game... Erg handig als je snel iets op moet zoeken over een pokémon.
- Serebii Pokéarth - Een database ingedeeld op locatie. Alle routes, alle caves en alle steden staan erin, samen met de pokémon én de trainers die je op die locatie kunt vinden.
- Bulbapedia - Wikipedia... Pokémon style. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je hier bakken vol info kunt vinden.

En om af te sluiten, de mascotte van dit alles:

D'aaaaaawwwww. O+

Game on!

Trading zone:
Gen 1

Gen 2

Gen 3

Gen 4

Gen 5

Friendcodes Pokémon X/Y
http://wiki.fok.nl/index.php/Pokemon

Wil je ook in deze lijst?
Voeg het toe aan de Wiki!
Noteer het als volgt: FC - FOK! username - Mii name - Ingame name

Friendsafari types en pokémons
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roburtt op 18-10-2013 08:49:44 ]
Op woensdag 29 januari 2014 12:36 schreef d4v1d het volgende:
Haten op Roburtt :')
Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef HaJee het volgende:
Roburtt is een geweldige user!!!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:36:48 #2
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_132261198
Jongens, ik heb nog steeds vrij op dit moment ;(
pi_132261348
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:36 schreef Lollertrolle het volgende:
Jongens, ik heb nog steeds vrij op dit moment ;(
Ik vind dat voor elke keer dat je dat zegt een note moet krijgen.
pi_132261383
Ben net thuis, tijd voor Pokemon, hopelijk heeft Riolu al bijna max happiness..... :(
pi_132261417
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:41 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Ik vind dat voor elke keer dat je dat zegt een note moet krijgen.
Ruil me er maar een pidgey ofzo voor. Als je ff laat weten hoe laat ongeveer dan probeer ik online te zijn.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_132261626
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:43 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

Ruil me er maar een pidgey ofzo voor. Als je ff laat weten hoe laat ongeveer dan probeer ik online te zijn.
Uurtje of half 8?
pi_132261801
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:48 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Uurtje of half 8?
Gaat lukken!
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_132261864
Twee dagen geleden Pokemon Y via website MM gekocht. 30 euro en de levertijd zou 2/3 weken bedragen. Maar net mailtje gekregen; hij ligt nu al voor me klaar. Dat is nog eens een goede deal!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:06:46 #9
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_132262167
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:43 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

Lig je nu ook al te ruilen met andere mensen nitraat! :(
pi_132262527
Hier een nieuwe speler! Mijn fc is: 2766 8784 4496 . Als iedereen die ook kam toevoegen. Waar vind ik zelf de lijst met iedereen ze fc, staat niet in de op
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:18:32 #11
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132262548
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:06 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Lig je nu ook al te ruilen met andere mensen nitraat! :(
:@
pi_132262557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:17 schreef Natassie2 het volgende:
Hier een nieuwe speler! Mijn fc is: 2766 8784 4496 . Als iedereen die ook kam toevoegen. Waar vind ik zelf de lijst met iedereen ze fc, staat niet in de op
http://wiki.fok.nl/index.php/Pokemon
pi_132262564
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:18 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

:D
pi_132262681
Haha oké, tx!! Maar eens even iedereen toevoegen! Hoe kom ik er zelf bij te staan
pi_132262742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:22 schreef Natassie2 het volgende:
Haha oké, tx!! Maar eens even iedereen toevoegen! Hoe kom ik er zelf bij te staan
Je kan de pagina gewoon bewerken en jezelf in de lijst toevoegen.
pi_132263248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:17 schreef Natassie2 het volgende:
Heb je toegevoegd :D
pi_132263345
Iedereen toegevoegd!
pi_132263407
Gaat nog een klus worden ook om iedereen toe te voegen :')
pi_132263456
Wat is het voordeel als je al die friendcodes zou toevoegen?
pi_132263498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:43 schreef owl. het volgende:
Wat is het voordeel als je al die friendcodes zou toevoegen?
Friend Safari
O-Powers giften
Nog veel meer dingen maar kan er niet op komen :')
pi_132264085
Yes! Riolu evolueert :D

Motherfucking Lucario... _O_
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:00:52 #22
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132264156
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:59 schreef Grandesco het volgende:

Ok
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132264976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:59 schreef Grandesco het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steam: Metonae
Origin: Metonae
Xbox One: Metonae
BattleTag: Metonae#2152
pi_132265246
Ik had m'n 3ds best mee kunnen nemen naar m'n werk. :')
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_132266675
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:30 schreef Seikcid het volgende:
Ik had m'n 3ds best mee kunnen nemen naar m'n werk. :')
had ik gister gedaan :') lekker geld verdienen met pokemons trainen :P
pi_132267030
Zo duurde ff maar iedereen toegevoegd!
pi_132268008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:06 schreef boik het volgende:

[..]

had ik gister gedaan :') lekker geld verdienen met pokemons trainen :P
Wat heb je voor baan dan? :')
pi_132268081
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:48 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Wat heb je voor baan dan? :')
ik ben fietsenmaker :P mja begint kutweer te worden he dus mensen fietsen niet zoveel meer
pi_132268159
Leuk zeg, bij die 2e gym waren er al 2 pokémons lvl 30 :'(
pi_132268192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:23 schreef Metonae het volgende:

[..]

SPOILER
Neem je gewoon die Mega-steen en zet je die op je eigen Lucario. Big deal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_132268298
Kan nu wel zeggen dat die mega evolutions voor mij niks toevoegen. Ik vind ze niet leuk.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:03:20 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_132268440
Pff, topics gaan te hard. De werkende man kan dit toch niet bijhouden? ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_132268528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Pff, topics gaan te hard. De werkende man kan dit toch niet bijhouden? ;(
Blijkbaar wel, de meesten die de topics vol posten zaten op het werk :') :D
pi_132268533
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:07 schreef roy9 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, de meesten die de topics vol posten zaten op het werk :') :D
hahaha ik wou het net zeggen :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:07:46 #35
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132268538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:58 schreef Mystikvm het volgende:
Kan nu wel zeggen dat die mega evolutions voor mij niks toevoegen. Ik vind ze niet leuk.
Voor mij ook niet. Suffe dingen. Helaas schijnt het spel wel heel erg op de mega-evoluties gefocust te zijn ...
Pokémon Amie heeft veel voordelen, maar het blijft extreem suf. Ik ga toch niet ŕ la Nintendogs mijn Pokémon aaien en snoepjes geven? :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_132268576
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:54 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Neem je gewoon die Mega-steen en zet je die op je eigen Lucario. Big deal.
Heb ik ook gedaan :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:10:58 #37
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_132268611
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Voor mij ook niet. Suffe dingen. Helaas schijnt het spel weer heel erg op de mega-evoluties gefocust te zijn ...
Pokémon Amie heeft veel voordelen, maar het blijft extreem suf. Ik ga toch niet ŕ la Nintendogs mijn Pokémon aaien en snoepjes geven? :{
Dat van die mega evoluties valt ook wel mee hoor. Het komt voor in het verhaal, ja, maar als je er geen trek in hebt, dan hoef je het absoluut niet te gebruiken.

En Pokémon Amie was ik ook sceptisch over, maar ik vind het verrassend leuk.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_132268816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Voor mij ook niet. Suffe dingen. Helaas schijnt het spel wel heel erg op de mega-evoluties gefocust te zijn ...
Ik speel het spelletje met die Mega Evoluties wel mee en daarna doe ik er niks meer mee. Verder ben ik wel tevreden over de game. Het komt meer tot leven en verder blijft het de ouderwetse Pokémon-formule.
pi_132268932
Nou dan ga ik iedereen maar eens even toevoegen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:29:57 #40
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_132269068
Eindelijk klaar om iedereen toe te voegen, pff...
Ik haat het als Snorlax me nakt.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:49:37 #41
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132269647
31 uur gespeeld en nog maar 6 badges :')

ik heb nu ook gyarados in m'n team, weet iemand waar ik de mega evolution stone voor hem kan vinden?
I gotta dig bick. You that read wrong. You read that wrong too.
pi_132269803
Zouden we in die wiki lijst ook niet de ingame naam bij moeten houden? Heb bij niemand enig idee wie het is eigenlijk :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:54:11 #43
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132269804
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:49 schreef BigRedKane het volgende:
31 uur gespeeld en nog maar 6 badges :')

ik heb nu ook gyarados in m'n team, weet iemand waar ik de mega evolution stone voor hem kan vinden?
SPOILER
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:55:52 #44
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132269857
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

SPOILER
ik zal even kijken, thanks.

nu alleen nog de mega stone voor garchomp, die kun je in victory road vinden.
pi_132269878
Kan iemand mij misschien aan een Shinx/Luxio/Luxray helpen? :D
pi_132269936
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef Roburtt het volgende:
Zouden we in die wiki lijst ook niet de ingame naam bij moeten houden? Heb bij niemand enig idee wie het is eigenlijk :')
Beter ziet iedereen op zijn 3ds status hun FOK! username
pi_132270310
Iedereen uit het vorige topic/wiki toegevoegd volgens mij. Als je mij nog niet hebt, moet je ff een DMetje sturen :P
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:12:09 #48
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132270334
ik heb 20 magikarps, wie wil er één? :')
pi_132270358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef BigRedKane het volgende:
ik heb 20 magikarps, wie wil er één? :')
Ja hoor :P Wat wil je er voor terug?
pi_132270562
Wat is deze, was ik van plan om deze game te halen vandaag is hij gewoon overal uitverkocht...
Overal is:
1 Game Mania
2 Intertoys
2 Bart Smit
1 Top 1 Toys
2 Mediamarkt

Hype? Weinig exemplaren?
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muńo ēngos ńuhys issa."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:22:16 #51
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132270677
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:12 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja hoor :P Wat wil je er voor terug?
sorry ik dacht dat ik er 20 had, maar ik herinner me nu dat ik ze gisteren allemaal vrijgelaten heb. |:(
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:23:03 #52
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132270711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef benx het volgende:
Wat is deze, was ik van plan om deze game te halen vandaag is hij gewoon overal uitverkocht...
Overal is:
1 Game Mania
2 Intertoys
2 Bart Smit
1 Top 1 Toys
2 Mediamarkt

Hype? Weinig exemplaren?
bol.com?
pi_132270801
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef NitraatPoep het volgende:

[..]

SPOILER
Kunnen we ruilen?
pi_132270916
Grr, veel dittos op de GTS maar allemaal voor Xerneas en Yveltal oid. Hopeloos. Eigenlijk zouden ze een filter moeten maken dat je die er uit kan filteren.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:34:09 #55
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132271077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:17 schreef benx het volgende:
Overal is:
1 Game Mania
2 Intertoys
2 Bart Smit
1 Top 1 Toys
2 Mediamarkt

Hype? Weinig exemplaren?
Pokémon vliegt over de toonbank

Ik was gelukkig net op het juiste moment in de winkel: ze wilden net de nieuwe lading weer in de schappen zetten.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:39:37 #56
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132271307
[quote]10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef Roburtt het volgende:
[/quote

4012 4118 6826
pi_132271314
Wobbuffet female is echt briljant in zn eenvoud.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:40:27 #58
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132271345
Krijg geem dm meer verstuurd
pi_132271377
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:40 schreef NitraatPoep het volgende:
Krijg geem dm meer verstuurd
Heb je toegevoegd
pi_132271463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:29 schreef Sjiznit het volgende:
Grr, veel dittos op de GTS maar allemaal voor Xerneas en Yveltal oid. Hopeloos. Eigenlijk zouden ze een filter moeten maken dat je die er uit kan filteren.
Ik had er een level 1 Houndour op gezet en om een Ditto gevraagd, had binnen no time een (Franse) Ditto terug ergens in de 40 qua level. Dus een version exclusive aanbieden wil ook helpen!
pi_132271616
Oh dat kan nog wel. Heb nog een Sawk rondslingeren.
pi_132271760
Hoe zit dat met "Franse Ditto" "Japanse Caterpie". Krijgen de Pokemons die je krijgt via een ruil een nationaliteit mee ?
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muńo ēngos ńuhys issa."
pi_132271976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:50 schreef benx het volgende:
Hoe zit dat met "Franse Ditto" "Japanse Caterpie". Krijgen de Pokemons die je krijgt via een ruil een nationaliteit mee ?
Jep, ik kreeg een pichu met gekke japanse tekens, toen hij evolueerde stond er gewoon weer pikachu
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:59:12 #64
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132272136
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:55 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Jep, ik kreeg een pichu met gekke japanse tekens, toen hij evolueerde stond er gewoon weer pikachu
Die bullhonddinggeval had ik nog niet, thnx!
pi_132272189
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:47 schreef Sjiznit het volgende:
Oh dat kan nog wel. Heb nog een Sawk rondslingeren.
En geruild. Goede tip.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:00:57 #66
171357 Rikketik
pi_132272208
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:29 schreef Sjiznit het volgende:
Dat kan ook. Als je op een pokémon zoekt, staat er links onderin "Options". Klik erop, kies "Don't include" en vervolgens worden alle Xerneases en Yveltals eruit gefilterd.
pi_132272232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:00 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

En geruild. Goede tip.
Nice. ^O^
pi_132272260
quote:
3s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:00 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dat kan ook. Als je op een pokémon zoekt, staat er links onderin "Options". Klik erop, kies "Don't include" en vervolgens worden alle Xerneases en Yveltals eruit gefilterd.
Nog een toptip. Gouden avond dit.
pi_132272419
Er was gister iemand op zoek naar een male nidoran toch?
pi_132272434
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:05 schreef Roburtt het volgende:
Er was gister iemand op zoek naar een male nidoran toch?
Dat was ik ook ja, heb er nu al een.
pi_132272453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:06 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dat was ik ook ja, heb er nu al een.
Ah oké, vang net in Nidorino
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:12:32 #72
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132272747
Iemand die een Sneasel wil?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:18:56 #73
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132273096
Ik durf Lumiose City niet in. Ik ben bang dat ik mijn spel daar per ongeluk ga opslaan. :')

Is er een mogelijkheid om Pokémon mét items over te zetten van BW/B2W2 naar XY?
pi_132273254
Zo, alle friendcodes uit de wiki toegevoegd :)

quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:54 schreef Roburtt het volgende:
Is wel een idee ja. En dan nog een kolom met daarin de naam van je Mii zoals die in de vriendenlijst zichtbaar is, die komt namelijk niet bij iedereen overeen met de ingame naam :P Die laatste vind ik misschien nog wel het handigst omdat je daarmee heel snel kunt controleren of je iemand al wel of niet hebt toegevoegd.
pi_132273352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:21 schreef Yachiru het volgende:
Zo, alle friendcodes uit de wiki toegevoegd :)

[..]

Is wel een idee ja. En dan nog een kolom met daarin de naam van je Mii zoals die in de vriendenlijst zichtbaar is, die komt namelijk niet bij iedereen overeen met de ingame naam :P Die laatste vind ik misschien nog wel het handigst omdat je daarmee heel snel kunt controleren of je iemand al wel of niet hebt toegevoegd.
Klopt, dus kolom 1 fc, 2 FOK! naam, 3 Mii naam en 4 ingame doen dan?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:29:18 #76
284067 BigRedKane
I'm broke nigga, i'm
pi_132273562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik durf Lumiose City niet in. Ik ben bang dat ik mijn spel daar per ongeluk ga opslaan. :')

Is er een mogelijkheid om Pokémon mét items over te zetten van BW/B2W2 naar XY?
Je kunt je game opslaan in de pokemon center van Lumiose.
pi_132273627
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:24 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Ja zoiets! Heb alleen geen idee hoe je de opmaak in de wiki dan ook nog een beetje nice houdt. Misschien overgaan op Google Docs?
pi_132273650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:30 schreef Yachiru het volgende:
e hoe je de
Gewoon na elk iets tab doen?
Nvm, kan niet :+
pi_132273891
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:31 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Gewoon na elk iets tab doen?
Nvm, kan niet :+
Spatie Koppelstreepje Spatie tussen de 3 namen? Dus: FC Yachiru - Hilde - Hilde.
pi_132273993
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:35 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Spatie Koppelstreepje Spatie tussen de 3 namen? Dus: FC Yachiru - Hilde - Hilde.
Klinkt als een plan
pi_132274533
Dacht dat ze toen zeiden dat je geen Pokedex entry meer nodig had om te ruilen op de GTS. Geen Shinx te vinden in de lijst.
Steam: Metonae
Origin: Metonae
Xbox One: Metonae
BattleTag: Metonae#2152
pi_132274728
Graveler/golem gekregen voor mijn kangkaskhan. Die golem is lvl 58 terwijl alles van mij +-33 is :')
pi_132274940
Is het ook mogelijk om de rollerskates uit te zetten...? Zo irritant!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:00:34 #84
171357 Rikketik
pi_132275143
Zo, eindelijk de Champion verslagen. Het was makkelijker dan ik dacht, al ben ik misschien zelf ook wel beter geworden. De tijd dat ik serieus zenuwachtig werd als ik het tegen Gary/Green moest opnemen, of zelfs tegen Cynthia, lijkt lang geleden.

Dit was mijn uiteindelijke team:

Greninja - 71
Charizard - 73
Gardevoir - 70
Tyrantrum - 68
Lucario - 68
Absol - 60

Absol heeft niet veel klaargespeeld, maar aangezien ik hem zo'n beetje de complete game in mijn team heb gehad, vond ik dat ik hem niet kon achterlaten. :')
pi_132275311
Ik haaaaat sawk en die ander, fighting moves zijn wel OP in dit spel
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:05:18 #86
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_132275383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:57 schreef Natassie2 het volgende:
4puntsdruktoets gebruiken
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:10:47 #87
171357 Rikketik
pi_132275703
Ik heb mijn Mii naam en ingame naam ook toegevoegd aan de Wiki. :)

Zo, en dan nu even een Pikachu vangen voor Shauna.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:15:31 #88
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_132275965
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:03 schreef Roburtt het volgende:
Ik haaaaat sawk en die ander, fighting moves zijn wel OP in dit spel
Eens, veel te sterk tegen zo'n beetje alles. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_132275973
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:24 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Als je je game opnieuw begint dan veranderen sommigen hun ingame naam weer.

Mijn voorstel is geen optie?
pi_132276077
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:15 schreef roy9 het volgende:

[..]

Dan weet ik nogsteeds van niemand de ingame naam
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:18:29 #91
171357 Rikketik
pi_132276129
Als iemand overnieuw begint dan kan diegene toch gewoon zijn ingame naam in de Wiki weer aanpassen?
pi_132276169
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:17 schreef Roburtt het volgende:

[..]

Dan weet ik nogsteeds van niemand de ingame naam
Ohja.

Zie, ik zat meer met het punt dat als ik in mijn vriendenlijst keek, ik een lijst met namen zie, maar geen idee heb wie wie is...
pi_132276476
quote:

[..]

Vond ik ook een goed idee, maar ik heb naast een boel FOK!kers ook nog mensen van andere fora in m'n lijst, dus dat zou een beetje verwarrend worden.

Hoeveel mensen passen er eigenlijk in die lijst? :o
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:09:16 #94
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132278531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:57 schreef Natassie2 het volgende:
Als je je dowsing machine gebruikt kun je ook zonder skates de draaiknop gebruiken.
pi_132278543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:48 schreef Metonae het volgende:
Dacht dat ze toen zeiden dat je geen Pokedex entry meer nodig had om te ruilen op de GTS. Geen Shinx te vinden in de lijst.
Je kan ook bij die eerste letter kiezen van de pokemon die je wilt bij Which Pokemon oid kijken. Dan kan je dus de naam intypen en zoeken. Ff naar beneden scrollen daar dus.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:09:54 #96
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132278557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:48 schreef Metonae het volgende:
Bij het letters kiezen helemaal naar beneden scrollen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:11:08 #97
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_132278615
quote:

[..]

Heb niet echt zin om mijn reallife vrienden te laten meegenieten van mijn fok Username. .
pi_132278634
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:00 schreef Rikketik het volgende:
Zo, eindelijk de Champion verslagen. Het was makkelijker dan ik dacht, al ben ik misschien zelf ook wel beter geworden. De tijd dat ik serieus zenuwachtig werd als ik het tegen Gary/Green moest opnemen, of zelfs tegen Cynthia, lijkt lang geleden.

Dit was mijn uiteindelijke team:

Greninja - 71
Charizard - 73
Gardevoir - 70
Tyrantrum - 68
Lucario - 68
Absol - 60

Absol heeft niet veel klaargespeeld, maar aangezien ik hem zo'n beetje de complete game in mijn team heb gehad, vond ik dat ik hem niet kon achterlaten. :')
Ziet er wel goed uit!
pi_132278729
Ik weet die tijd nog wel dat ik dagen op zoek was naar een hm, nu krijg je ze gewoon zomaar.

Tevens is het naar dat thundershock generfd is, dan zullen icebeam en flamethrower ook wel generfd zijn helaas
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:18:45 #100
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132278969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:13 schreef Roburtt het volgende:
Ik weet die tijd nog wel dat ik dagen op zoek was naar een hm, nu krijg je ze gewoon zomaar.

Tevens is het naar dat thundershock generfd is, dan zullen icebeam en flamethrower ook wel generfd zijn helaas
Klopt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:28 schreef Madame_Paon het volgende:
maar heb even gekeken op Serebii naar de geüpdatete attacks. Een aantal goede veranderingen (Vine Whip meer base power en meer pp, Rock Tomb meer base power, meer pp en betere accuracy), maar ook mindere veranderingen. Sterke aanvallen zoals Thunderbolt, Ice Beam, etc. hebben nu nog maar 90 base power en Blizzard, Fire Blast etc. nog maar 110. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')