Van sommigen hierzo,quote:
Waarom mag een traditie blijven bestaan terwijl een figuur die er onderdeel van is duidelijk gebaseerd is op racistische elementen. Misschien moet jij je eens inlezen. Alsof zwarte piet altijd samen met Sinterklaas is geweest.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Van sommigen hierzo,
Ben trouwens blij over het resultaat dat het nu onwaarschijnlijk is dat ZP wordt verbodenH E E R L I J K dat deze Nederlandse traditie wordt behouden op de mooie wijze waarop het altijd al is geweest!
Extra genieten van zwarte piet dit jaar
Volgens de wet is zwarte piet niet racistisch, er is namelijk ook geen jurisprudentie over zwarte piet dus wat racistisch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:16 schreef JanCees het volgende:
[..]
Waarom mag een traditie blijven bestaan terwijl een figuur die er onderdeel van is duidelijk gebaseerd is op racistische elementen. Misschien moet jij je eens inlezen. Alsof zwarte piet altijd samen met Sinterklaas is geweest.
zwarte piet is racistisch =/= zwarte piet is gebaseerd op racistische elementen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:17 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Volgens de wet is zwarte piet niet racistisch, er is namelijk ook geen jurisprudentie over zwarte piet dus wat racistisch?
Waarom is het dan niet verboden ogv de grondwet of andere op racisme gebaseerde wetten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
zwarte piet is racistisch =/= zwarte pier is gebaseerd op racistische elementen.
Omdat het grote domme volk dat niet vindt, blijkbaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:19 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Waarom is het dan niet verboden ogv de grondwet of andere op racisme gebaseerde wetten?
Dat is ook discriminerend? Je zet nu een groot deel waaronder mij weg onder het mom ''dom''? Puur omdat ''wij'' een mening hebben zijn wij ''dom''?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef JanCees het volgende:
Omdat het grote domme volk dat niet vindt, blijkbaar.
vreselijkkkkkkkkkkk die arme kinderen...wat een slecht mens is die Quinsy en wat ontzetttttttttttttendddddddddddddddd oprecht is je bezorgdheid voor de kinderzieltjes.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:08 schreef Sunshineboy91 het volgende:
ben die mensen zo zat die gwn dit allemaal doen, het is hun goed recht daar niet van maar ik kan er van kotsen letterlijk. arme arme kinderen die getuige waren van die arrestatie van die incapabele idioot
Eehm ja? Waarom zou het niet oprecht zijn?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
vreselijkkkkkkkkkkk die arme kinderen...wat een slecht mens is die Quinsy en wat ontzetttttttttttttendddddddddddddddd oprecht is je bezorgdheid voor de kinderzieltjes.
you tell me.. !!!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:23 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Eehm ja? Waarom zou het niet oprecht zijn?
vind je dat dan ?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:25 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Omdat ik het oprecht triest vind?
Ik heb ook een mening, net als jij, en vindt een groot deel inderdaad dom.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dat is ook discriminerend? Je zet nu een groot deel waaronder mij weg onder het mom ''dom''? Puur omdat ''wij'' een mening hebben zijn wij ''dom''?
Dus jij vindt de grondwet dom? Waarom zorg je er niet voor dat ie dan in jouw voordeel wordt aangepast? Als je er zo tegen bent moet je de democratische weg zoeken door handtekeningen te vragen om een wet te wijzigenSucces!
waarom doe je er niks aan dan zoals ik net aankaartte? Als je het allemaal zo om het hart gaat? en waarom is het niet juridisch verboden als jij zo zeker van het racisme bent?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:26 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik heb ook een mening, net als jij, en vindt een groot deel inderdaad dom.
Omdat de meerderheid van de bevolking terecht zegt dat Zwarte Piet niet racistisch IS, is de meerderheid ineens het 'grote domme volk'??quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef JanCees het volgende:
[..]
Omdat het grote domme volk dat niet vindt, blijkbaar.
Eehm jawel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat schrijft je met een vraagteken..
ben je dan niet zeker van je eigen 'ja'
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid van de bevolking terecht zegt dat Zwarte Piet niet racistisch IS, is de meerderheid ineens het 'grote domme volk'??
Zoals al eerder aangehaald, ben je het er niet mee eens dat Zwarte Piet niet racistisch IS, laat dat dan aan de wet toetsen.
Tot die tijd dat de wet anders bepaald VIND je Zwarte Piet racistisch en wat je vind moet je zelf weten. En als je net zo tolerant bent accepteer je ook dat 'het grote domme volk' met een zwart geschminkte Zwarte Piet het Sinterklaas feest blijft vieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |