quote:In een grijs en ver verleden werden er op het chat medium IRC door bezoekers van het MUZ forum wel eens "luistersessies" gedaan. Dan werd er op een avond naar een rijtje albums geluisterd en werd er op IRC over de nummers gepraat. Dit geeft een extra dimensie aan het beluisteren van albums, omdat je het tegelijk doet.
Nu leek het mij een leuk idee om dit weer eens te doen. Maar dan moeten we wel eerst een plaat uitzoeken. Het lijkt mij het leukste om een plaat de beluisteren die vrij recent op spotify gezet, zodat iedereen in principe een versie kan luisteren (eigen plaat kan ook natuurlijk)
Nu wil ik vragen lijkt jullie dat een leuk idee en zo ja welk(e) album(s)
Ik zat te denken aan de nieuwe david bowie/ queens of the stone age/ boards of canada/ daft punk eventueel in combinatie met wat oudere albums van dezelfde bands...
Lijkt jullie dit wat? Zo ja spui dan hier alvast je ideeën voor welke albums. We kunnen dan mikken op een datum ergens volgende week voor de eerste luistersessie
oepsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:30 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Laat de verrassing nou even wachten..
Haha ik weet al wel wat ik kan verwachten als ik die related artists zie, vraag me alleen af of Agger en Alonsorulez er ook zo blij mee zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:30 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Laat de verrassing nou even wachten..
Fijne melodieën hoor, maar het is allemaal zo gezapig rond dit punt. Het kabbelt maar een beetje voort.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:30 schreef Kerftminister het volgende:
Hmm een van mijn favoriete nummers juist hierop.
Ach, ik probeer die jongens ook even wat anders te laten horen. Bovendien past het wel bij de vorige TT.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha ik weet al wel wat ik kan verwachten als ik die related artists zie, vraag me alleen af of Agger en Alonsorulez er ook zo blij mee zijn.
Ja, dat vond ik ook. Heb ze gezien op Pukkelpop en dat was echt een feest.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:34 schreef Gehenna het volgende:
Flaming Lips trouwens een keer live gezien, tijdens lowlands. Hands-down de leukste show die ik ooit gezienmaar die nummers vond ik zo saai dat ik halverwege weg ben gegaan
Je vond het de leukste show, maar je bent wel eerder weggegaan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:34 schreef Gehenna het volgende:
Flaming Lips trouwens een keer live gezien, tijdens lowlands. Hands-down de leukste show die ik ooit gezienmaar die nummers vond ik zo saai dat ik halverwege weg ben gegaan
Gewoon Lightning Bolt, heb hem nu al bij mijn baai laten aanmeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef Darkestrah het volgende:
Gehenna, wat denk jij? Lightning Bolt hierna doen, of misschien Black Dice? Allebei heel cool, maar Black Dice zal misschien net even wat meer gewaardeerd worden èn er zit een oud-lid van Lightning Bolt in.
Doen we dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Gewoon Lightning Bolt, heb hem nu al bij mijn baai laten aanmeren.
Ja de nummers waren behoorlijk saai aan het worden. en puur show trek ik niet eigenlijkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je vond het de leukste show, maar je bent wel eerder weggegaan?
Ben je jarig?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:45 schreef Gehenna het volgende:
Ik was al begonnen met Lighting Bolt, maar ik haak nu wel zo af, toch nog even 'hoi' zeggen tegen de familie vanavond
haha nee, dat was in augustus, ik zit vanavond gewoon even de zolderkamerautist uit te hangen en bedoelde met familie: pa & maquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Niet op Facebook zetten is niet jarig zijn. Nee maar echt?
Daarom beneden zitten met je laptop, nergens last van.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha nee, dat was in augustus, ik zit vanavond gewoon even de zolderkamerautist uit te hangen en bedoelde met familie: pa & ma
maar dan kan ik dus geen Lightning Bolt draaien op vol volumequote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daarom beneden zitten met je laptop, nergens last van.
Headphones.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar dan kan ik dus geen Lightning Bolt draaien op vol volume
Vooruit, dan vind ik het geoorloofd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
niet meer![]()
werkloos zijn, geen geld hebben
quote:
Harder dan Assassins?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:02 schreef Kerftminister het volgende:
Mag wel iets harder knallen hoor.
Doe maar iets als Refused of Boris.quote:
Ik luisterde dit altijd tijdens het mountainbikenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:03 schreef Darkestrah het volgende:
Ik krijg hier zo belachelijk veel energie van.
Boris knalt niet echt toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Doe maar iets als Refused of Boris.
Dan heb je nog niet de albums Akuma No Uta, Pink en Heavy Rocks gehad denk ik.quote:
2deep4uquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:08 schreef Kerftminister het volgende:
Wordt wel gauw een beetje eentonig.
ja ken ik, maar knalt toch minder dan LB imhoquote:
6:20 ongeveer.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:15 schreef Darkestrah het volgende:
Kerftminister, waar zit je nu in het album? 2 Towers op 5:30 hier.
Nope, we lopen gewoon gelijk. Had alleen de intro gemist en net een dikke 2 minuten omdat ik mijn vader hielp.quote:
Black Pus (soloproject van de drummer, verwacht Lightning Bolt maar dan alleen met drum) zette naar verluidt een ontzettend goede show neer op Incubate dit jaar. Ik stond toen zelf bij een ander optreden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:19 schreef Kerftminister het volgende:
Een concert van hen ljkt me dan wel weer geinig, gewoon dreunen.
Dit is een grotere wtf dan de muziek zelf.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
Dit doet me trouwens erg veel aan AC/DC denken.
Ja zelfde gitaareffect als in Thunderstruck.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:24 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dit is een grotere wtf dan de muziek zelf.
Dit is al een stuk rustiger dan elk ander moment in het album. Eentonig zou ik het niet noemen.quote:
Ik weet niet bij welk nummer je zit, maar Crown of Storms is ook al relatief rustig.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:28 schreef Agger het volgende:
Toevallig kwam het nummer net nadat ik het gepost had.
Vergeleken met de andere twee is mijn rating nog hoog.quote:
De rating is afhankelijk van wat voor muziek je ervoor hebt geluisterd?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vergeleken met de andere twee is mijn rating nog hoog.
Vergeleken met Alonsorulez en Agger.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:42 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
De rating is afhankelijk van wat voor muziek je ervoor hebt geluisterd?
Wel zo leuk jaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:21 schreef Gehenna het volgende:
Dan zet ik 'm nu weer uit en wacht ik tot vanavond
quote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:05 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kan niet vanavond, maar veel plezier! Ben erg benieuwd naar de plaat.
Jammerquote:
ik moet de plaat af en toe omdraaienquote:
hahaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:01 schreef Gehenna het volgende:
koptelefoon aangesloten, ik word niet goed van die sub-woofer van mijn broertje
Wie gebruikt er nou vocalen!quote:
Is meestal instrumentaal.quote:
geen idee hoe je dit omschrijft dat weet hij zelf niet eensquote:
Op RYM had ik 'm onder 'Lo-fi indie, experimental Rock, Field Recordings & Ambient' gezetquote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:08 schreef Dagoduck het volgende:
Godver, had ik hem weer op shuffle staan.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:08 schreef Dagoduck het volgende:
Godver, had ik hem weer op shuffle staan.
Ik ook.quote:
Wel zo leukquote:
2 op 3minquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Bij welk nummer zijn we nu? Heb het begin gemist
Nummer 2, 3 minuten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Nummer 2quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
quote:
Eng hèquote:
quote:
Mazzelpik!quote:
valt mee, om de kosten te drukken had hij er reclame bij opgedruktquote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
valt mee, om de kosten te drukken had hij er reclame bij opgedrukt
Ik doelde meer op het omdraaienquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
valt mee, om de kosten te drukken had hij er reclame bij opgedrukt
Ben zo benieuwd hoe hij dit live gaat doen, zit wel in de planning, in zn eentjequote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:17 schreef Gehenna het volgende:
Ik vind deze gitaar (of wat het ook is) wel erg tof eigenlijk
Uncomfortable giggling?quote:
meer grindcore luisteren, moet binnen een dag lukken danquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:19 schreef Dagoduck het volgende:
Beetje jammer dat die nummers zo lang duren, zo kom ik nooit aan de 100k scrobbles..
Ik luisterde laatst het kortste album 13 nummers in anderhalf minuut ofzo..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
meer grindcore luisteren, moet binnen een dag lukken dan
Ik ken er nog wel een van 100 nummers in 20 min maar die scrobbelt hij niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik luisterde laatst het kortste album 13 nummers in anderhalf minuut ofzo..
Juistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wacht, is dit van spoilerman?![]()
You're hitting the needle on it's head herequote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wacht, is dit van spoilerman?![]()
Nee, ik heb dat kortste album ook handmatig gescrobbled, duurde 2x zo lang als het albumquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ken er nog wel een van 100 nummers in 20 min maar die scrobbelt hij niet.
quote:
quote:
quote:
quote:
Ken die hele FOK!ker niet.quote:
quote:
Neequote:
Oh, dus google heeft het fout?quote:
Beweegt dat niet te veel? Een platenspeler op de fiets?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik luister deze plaat vaak op de fiets en vooral dit nummer blend vaak op erg toffe manieren met het verkeer.
Ik heb ook de MP3squote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Beweegt dat niet te veel? Een platenspeler op de fiets?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:31 schreef Gehenna het volgende:
What is happening in your fridge
zong Weird Al daar ook ooit niet over?
Ik vind het juist 'persoonlijk' toevoegen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:32 schreef neohu het volgende:
Ik vind de zang persoonlijk dus persoonlijk een beetje afdoen, jullie?
Silent.quote:
Ik vind het persoonlijk zelf wel meevallen, persoonlijkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:32 schreef neohu het volgende:
Ik vind de zang persoonlijk dus persoonlijk een beetje afdoen, jullie?
Kronos Quartet staat nog op de luisterpaalquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:35 schreef Dagoduck het volgende:
Volgende keer weer een non-experimentele luistersessie.
Ze sluiten voor mij niet zo aan bij het gevoel van de muziek, ze sturen het meer richting het sombere terwijl de rest dat niet echt doet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk zelf wel meevallen, persoonlijkpersoonlijk dan he
Betaal jij de bumarechten?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Is er trouwens geen handiger medium om dit te doen, zodat iedereen wat meer synchroon loopt?
lendmeyourunderbelly.bandcamp.com ?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Is er trouwens geen handiger medium om dit te doen, zodat iedereen wat meer synchroon loopt?
Ja iets streamends maar dat is niet zo makkelijk op te zetten...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ja best welquote:
Dat iedereen het download en dan offline luistert werkt goed. Gaat niet zo makkelijk met dit album alleen..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Soundrop via spotify?quote:
Ik heb geen premium.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Soundrop via spotify?
Dat album wat iedereen het beste van de eeuw vond heb ik uit protest nog steeds niet geluisterd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:42 schreef Gehenna het volgende:
Ping Ping Ping
Beetje Kanye West achtig bijna
Ik ben blij dat ik er straks weer uit ben.quote:
Is dat alleen het laatste nummer?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:43 schreef Bosbeetle het volgende:
zullen we anders bij kant D pas op play drukken als ik gepost heb.. daar ben ik weer
Voor het laatste nummertje
Ik had ook niet zoveel met die gast, maar de productie daarvan is wel erg puik hoorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat album wat iedereen het beste van de eeuw vond heb ik uit protest nog steeds niet geluisterd.
Primaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:43 schreef Bosbeetle het volgende:
zullen we anders bij kant D pas op play drukken als ik gepost heb.. daar ben ik weer
Voor het laatste nummertje
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Is dat alleen het laatste nummer?
Ik vind het op zich prima, alleen die stilte gaat ff raar zijnquote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef Gehenna het volgende:
Tyfus, schrik me rot door dat laatste nummer
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:47 schreef Dagoduck het volgende:
Nou, ik heb het wel gehoord mensen! Veel plezier nog met kant D
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |