Ijstijd van Kees Raatquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef _Liek het volgende:
Ik krijg binnenkort een ijsmachine en zag vandaag wat receptenboekjes over ijs. Maar als die recepten gebaseerd zijn op ijs zonder ijsmachine, kan je datzelfde recept gewoon in een ijsmachine maken of zit er verschil tussen? Tips voor ijs-boeken zijn ook zeer welkom!
Er zijn wel een aantal goede patisserie boeken, maar dat is vooral frans/internationaal. Boeken met Nederlandse recepten ken ik niet, behalve wat van die toeristendingen. Ik denk niet dat Cees Holtkamp is vertaald naar andere talen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:51 schreef Molleman het volgende:
Ik krijg zojuist van een Engels sprekend persoon de vraag of er een boek is wat net zoals het boek van Cees Holtkamp de meer "Nederlandse" patisserie bespreekt. Maar dan in het Engels? Ik heb al lopen zoeken maar kan zo niets vinden. Heeft een van jullie toevallig een idee?
Los secretos del helado van Angelo Corvitto. Dit boek richt zich meer op de professional, erg leerzaam.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef _Liek het volgende:
Ik krijg binnenkort een ijsmachine en zag vandaag wat receptenboekjes over ijs. Maar als die recepten gebaseerd zijn op ijs zonder ijsmachine, kan je datzelfde recept gewoon in een ijsmachine maken of zit er verschil tussen? Tips voor ijs-boeken zijn ook zeer welkom!
Wat ik zelf een erg leuk boek vind is The Perfect Scoop van David Lebovitz (een Amerikaanse patisseriechef die jarenlang bij Chez Panisse werkte maar in Parijs is gaan wonen en sindsdien een heel tof blog heeft)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:52 schreef _Liek het volgende:
Tof boekquote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat ik zelf een erg leuk boek vind is The Perfect Scoop van David Lebovitz (een Amerikaanse patisseriechef die jarenlang bij Chez Panisse werkte maar in Parijs is gaan wonen en sindsdien een heel tof blog heeft)
Bol: http://www.bol.com/nl/p/the-perfect-scoop/1001004011033137/
Amazon: http://www.amazon.com/The-Perfect-Scoop-Granitas-Accompaniments/dp/158008219X
Het boek is gericht op de thuis-ijsmaker en er staat ontzettend veel nuttige, bruikbare uitleg in over de samenstelling van ijs, de voor- en nadelen van bepaalde ingrediėnten en technieken en gebruikte materialen. De recepten (voor roomijs, sorbetijs en granitas) zijn simpel, maar heel erg goed! En er zitten, naast de basics ook flink wat originele smaken bij.
Leuk geschreven ook, met nogal wat anekdotes.
Aanrader dus!
Oh deze klinkt goed! Dank je! Zn blog ziet er ook goed uitquote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat ik zelf een erg leuk boek vind is The Perfect Scoop van David Lebovitz (een Amerikaanse patisseriechef die jarenlang bij Chez Panisse werkte maar in Parijs is gaan wonen en sindsdien een heel tof blog heeft)
Bol: http://www.bol.com/nl/p/the-perfect-scoop/1001004011033137/
Amazon: http://www.amazon.com/The-Perfect-Scoop-Granitas-Accompaniments/dp/158008219X
Het boek is gericht op de thuis-ijsmaker en er staat ontzettend veel nuttige, bruikbare uitleg in over de samenstelling van ijs, de voor- en nadelen van bepaalde ingrediėnten en technieken en gebruikte materialen. De recepten (voor roomijs, sorbetijs en granitas) zijn simpel, maar heel erg goed! En er zitten, naast de basics ook flink wat originele smaken bij.
Leuk geschreven ook, met nogal wat anekdotes.
Aanrader dus!
Daar was ik inderdaad al bang voor. Ik weet dat veel van de recepten vanuit de Franse patisserie komen. Maar jammer dat de echt Nederlandse boeken niet in het Engels beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal goede patisserie boeken, maar dat is vooral frans/internationaal. Boeken met Nederlandse recepten ken ik niet, behalve wat van die toeristendingen. Ik denk niet dat Cees Holtkamp is vertaald naar andere talen.
Mijn laatste aanwinst is A la Mere de Famille, van Julien Merceron. Alleen nog maar de 'Macarons de Nancy' uit gemaakt, wat gewoon bitterkoekjes blijken te zijn.![]()
Er staan ook toffe (wel andere) ijsrecepten op David's blog:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:01 schreef _Liek het volgende:
[..]
Oh deze klinkt goed! Dank je! Zn blog ziet er ook goed uit
In het Nederlands bakboek van Gaitri Pagrach-Chandra staan veel recepten van typisch Nederlandse koekjes/gebak, maar ik denk dat het niet in het Engels vertaald is. Als het puut om de recepten gaat moet je met googletranslate ook een heel eind kunnen komen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:51 schreef Molleman het volgende:
Ik krijg zojuist van een Engels sprekend persoon de vraag of er een boek is wat net zoals het boek van Cees Holtkamp de meer "Nederlandse" patisserie bespreekt. Maar dan in het Engels? Ik heb al lopen zoeken maar kan zo niets vinden. Heeft een van jullie toevallig een idee?
Ik keek nog even wat verder en zag dat dezelfde schrijfster eerder een boek heeft schreven met de titel "Windmills in my oven", die ken ik niet maar als ik de omschrijving bekijk zou het misschien wel kunnen zijn wat je zoekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:51 schreef Molleman het volgende:
Ja inderdaad, helemaal geweldigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:26 schreef -banaan2- het volgende:
[..]
Ik keek nog even wat verder en zag dat dezelfde schrijfster eerder een boek heeft schreven met de titel "Windmills in my oven", die ken ik niet maar als ik de omschrijving bekijk zou het misschien wel kunnen zijn wat je zoekt.
Plenty! Heerlijke bijzondere gerechten en de bonus is evt dat je er wat minder vlees door gaat eten, win-win! (Ben zelf 'flexitarier' zoals dat hoort te heten tegenwoordig)quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:02 schreef AnnaNiem het volgende:
Kookboeken, er zijn er zoveel die ik nog wil.... maar ik mag nog wat uitkiezen van Sinterklaas en nu twijfel ik;
Plenty (ik ben geen vegetariėr)
De banketbakker (al lijkt mij Koekje ook heel leuk)
Matt Preston (ik ben dol op masterchef australie)
Wat zal ik kiezen?
Brrr... die valt af. Dat soort recepten kan ik ook in de Allerhande vinden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Matt preston kookt ook met blikken champignonsoep enzo en dat vind ik toch wat minder aantrekkelijk
Plenty is leukquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:13 schreef minilot het volgende:
Plenty!![]()
Ottolenghirecepten zijn geweldig goed & origineel én vrijwel alles dat in Plenty staat smaakt ook uitstekend met een stuk vlees of een vis ernaast.
Koop Plenty!quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:06 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Brrr... die valt af. Dat soort recepten kan ik ook in de Allerhande vinden.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Koop Plenty!Sluit je aan bij de almaar groeiende Ottolenghi-fanbase!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |