Ja hoi

Je kunt natuurlijk alles wel zelf willen bedenken, maar beginnen met fijne recepten is volgens mij nog altijd beste basis voor een ontwikkelende kookstijl.
Eerst het recept volgens het boekje maken, en vervolgens naar eigen smaak gaan variëren met ingrediënten, verhoudingen en wie weet ook bereidingswijze.

Mijn eigen kookboekenplankje begint aardig te groeien gelukkig, en wil nu eigenlijk wel eens horen wat anderen vinden van bepaalde kookboeken.
Zelf heb ik tot nu toe vooral boeken van de Slegte in de kast staan, en mijn trots: "De Zilveren Lepel", de Italiaanse kookbijbel.
Nadat ik van een mede-Fok!ker het geweldig goddelijke recept voor fajita's van Ainsley Harriot (

) heb gehad en uitgeprobeerd, wil ik eigenlijk graag een boek van hem in huis hebben.
Hij heeft er een aantal gemaakt, waaronder de BBQ-Bible. Als ik 'm vandaag bestel is hij morgen in huis, dus ik denk dat ik 't maar eens erop ga wagen. Maargoed, dit topic heet 'het grote kookboekentopic', dus de bedoeling van dit topic:
Post hier de grootste succesverhalen voor kookboeken. Recensies, aanraders en jouw varianten op recepten uit een bekend boek.
Vraag hier welk boek het 'beste' is voor een bepaalde keuken, welke is het meest compleet en authentiek (dus niet de AH-kaartjes die je aanraden een pak van Knorr te gebruiken
) is en ga zo maar door.
====================================================================================
Misschien kan hier een lijst komen met titels, met daarachter de linkjes naar de posts met recencies/meningen?
[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 20-08-2008 17:14:52 ]