Geen flauw idee, ik las dat vooral zeebaarsen en snappers slachtoffer worden van dat ettertje. Iemand met meer verstand van vissen in de buurt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:17 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Wat is dat beest waar het in zit?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:17 schreef raptorix het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erentuin-blaft.dhtml
quote:De voortplanting van zeepaardjes is opmerkelijk; het mannetje ontwikkelt namelijk de eitjes in een soort buidel op de buik. Voor de paring wordt een uitgebreide paringsdans gemaakt waarbij ook de kleuren vaak veranderen. Het vrouwtje brengt tijdens de paring, waarbij de staarten van een koppel verstrengeld zijn, de eicellen in de buidel, waarna het mannetje ze bevrucht met zijn zaad. Het mannetje raakt als het ware zwanger van het vrouwtje, en beschermt de embryo's in de buik tot deze zelfstandig kunnen leven waarna ze uit de buidel komen en een eigen leven leiden. Bron
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Geweldig topic!![]()
Grappig hoe 'rare dieren' altijd òf enorme engerds, òf überschattig zijn.
Die chameleon. Kameleon.. zeepaardjes...
Thxquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd het laatste woord.
De Goblin shark in actie, kijk en huiver als hij bijt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:19 schreef BlauweTijger het volgende:
Hier nog wat rare beesten! Bron: http://www.boredpanda.com/unusual-animals/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goblin shark!
[ afbeelding ]
WHAAAAATTquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De Goblin shark in actie, kijk en huiver als hij bijt.
Alien anyone
quote:Wetenschappers hebben twee nieuwe wormen ontdekt die zich op de ijskoude zeebodem bij Antarctica tegoed doen aan walviskarkassen.
Wanneer een walvis het loodje legt in de ijskoude wateren van Antarctica vormt zijn karkas het decor van een waar vreetfestijn van wormen. De typische roze aanslag die het gevolg is, is te wijten aan twee nieuw ontdekte wormensoorten: Osedax antarcticus en Osedax deceptionensis (Osedax is Latijn voor ‘bottenverdelger’).
Dat ontdekten Adrian Glover van het National History Museum in Londen en collega’s. Zij deponeerden het skelet van een gestrande walvis, samen met houten planken, op de zeebodem op twee plekken (op 568 en 650 meter diepte) ten westen van het Antarctisch schiereiland. Na een jaar bekeken de onderzoekers het resultaat, dat zij beschreven in Proceedings of the Royal Society B.
Geen scheepswormen?
Op de half vergane botten van de walvis bleek het te wemelen van de wriemelende Osedax-wormen. Op één walvisrib zaten zelfs 202 van de beestjes op 100 vierkante centimeter. Dit in tegenstelling tot de houten planken, die er nog relatief gaaf uitzagen. Dat is verrassend, want hout wordt in zeewater normaal gesproken al gauw aangevreten door houtborende wormen, ook wel scheepswormen genoemd.
Het complete gebrek aan deze scheepswormen in ijskoud water kan erop duiden dat houten schepen als het beroemde Britse schip Endurance, dat zonk in 1915 na te zijn geraakt en verpletterd door ijs, misschien wel in goede staat nog ergens op de zeebodem bij Antarctica ligt, wachtend op ontdekking.
Als ze dit nou in de kroeg doen maar nee hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:11 schreef Karina het volgende:
Met hun vrolijk gekleurde anus zouden de vrouwtjes signalen afgeven over hun bereidheid tot seks en hints over de plek van hun geslachtsingang.
Witte onderbroek aandoen en blacklightquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als ze dit nou in de kroeg doen maar nee hoor.
Hij kijkt een beetje zo van, help nou es met dat rare ding van m'n kop te halen in plaats van zo te blijven staren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 02:10 schreef Nemephis het volgende:
Nog geen platypus? Dat is ook een vreemde vogel, temeer daar het helegaar geen vogel is!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nice! Leuke, interessante beesten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:22 schreef frumslegnulk het volgende:
De 'kokosnootkrab' van pagina 1 heet gewoon kokoskrab, dus zonder nootjes.
En zo'n axolotl van pagina 1 heb ik zelf ook, zijn vrij makkelijk in een aquarium te houden als je je een beetje hebt ingelezen.
Dit is die van mij, maar hij is inmiddels wel al wat groter dan op de foto.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:09 schreef Yogaflame het volgende:
WTF ? Heeft die vis nou tanden ??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cymothoa exigua, die de tong van vissen op vreet en zichzelf in die plaats vast haakt. Ik wou toch al niet meer de zee in
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
quote:[ afbeelding ] Op dinsdag 22 oktober 2013 03:26 schreef Prixie het volgende:
Grootste kwal ter wereld.
De Lions Mane kwal.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lion%27s_mane_jellyfish
Je weet dat dit plaatje nep is? Desalniettemin inderdaad de grootste kwal ter wereld. Maar niet ZO groot
Mantis Shrimp. Volgens mij kon die iets van 3 keer zoveel kleuren en details zien als de mens. Elk steel bevat 3 ogen (6 dus in totaal) die allemaal onafhankelijk kunnen bewegen en andere golflengtes kunnen waarnemen. Dat beest heeft een soort superman vision.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 03:26 schreef Prixie het volgende:
Grootste kwal ter wereld.
De Lions Mane kwal.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lion%27s_mane_jellyfish
Orang Oetan Krab (3 cm)
[ afbeelding ]
Peacock Mantis Shrimp
[ afbeelding ]
Cool!!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mantis Shrimp. Volgens mij kon die iets van 3 keer zoveel kleuren en details zien als de mens. Elk steel bevat 3 ogen (6 dus in totaal) die allemaal onafhankelijk kunnen bewegen en andere golflengtes kunnen waarnemen. Dat beest heeft een soort superman vision.
Er zijn nog steeds hele grote beesten in de diepzee die we vrijwel nooit waarnemen, zoals de reuzeninkvis. Er zijn maar een handjevol beelden van levende exemplaren die al een meter of 8 zijn, en dat zijn dan nog jonkies blijkbaar. De zuignappen hebben elk ook nog eens een flinke weerhaak... Ongetwijfeld zitten er nog grote beesten in de zee die we niet kennen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:21 schreef Prixie het volgende:
[..]
Cool!!!
Ik dacht dat de kwal echt zo groot was
Echt raar vind ik die niet. Wel triest dat ze kennelijk dood moesten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef BlauweTijger het volgende:
Vrij lange beesten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind een reuze-anaconda 8 en 12,5 meter best wel bizar. Visualiseer het evenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Echt raar vind ik die niet. Wel triest dat ze kennelijk dood moesten.
Hhahhaha die kijkt ook altijd zo droopy sad.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De Macropinna microstoma, vis met transparant voorhoofd:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:09 schreef Yogaflame het volgende:
Oh, ik heb daar eens een documentaire over gezien jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cymothoa exigua, die de tong van vissen op vreet en zichzelf in die plaats vast haakt. Ik wou toch al niet meer de zee inNasty shit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Die documentaire heb ik ook gezien inderdaadquote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:20 schreef Roadtrip het volgende:
Er is toch ook zo'n beest wat je lul in kruipt zodra je in de amazone zwemt?
Dat zag ik de dag nadat ik terug was in Nederland op tv lol...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |