abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132283179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Man, het is een hypothetische vraag :')
Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar de mening van TS, na al deze meningen te hebben gehoord....ik ben zo benieuwd of het hem helpt of eerder in de war brengt...maar daar kan hij alleen op antwoorden...

Voor alle duidelijkheid ik ben een vrouw , maar kan mijn profiel al een maand niet aanpassen ( ben hier nog nieuw) ;)
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_132283203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:11 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar de mening van TS, na al deze meningen te hebben gehoord....ik ben zo benieuwd of het hem helpt of eerder in de war brengt...maar daar kan hij alleen op antwoorden...
Gast :') Hypothetisch. Ik denk niet dat TS érg in de war zal zijn.
Ja doei.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:12:06 #203
351780 Piye
King of Kush
pi_132283216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

_O-
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_132283253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Weer een perfecte voorbeeld : mening geven in naam van een ander!

[ Bericht 0% gewijzigd door complicate op 18-10-2013 00:19:05 ]
pi_132283756
Ach meid toch!
Ja doei.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:41:25 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132283830
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:18 schreef complicate het volgende:
Een kind op de wereld brengen vind ik al op zich egoïstisch en om die reden wil dus zelf geen kinderen. MAAR moest ik toch per accident een kind in mijn buik hebben, zou ik het NOOIT -in welke omstandigheid dan ook -laten wegdoen uit principe: voor mij is dat hetzelfde als euthanasie en weglopen van verantwoordelijkheid!
En daarbij Leven= Hoop, en zoals men zegt HOOP doet leven.
Aan jou om na te gaan wat JOUW principes, grenzen, idealen zijn ...Voor iedereen (zoals hier trouwens blijkt) is het anders...
Mijn oma heeft euthanasie geplanned staan voor dinsdag, ze heeft longkanker en nu is ze nog bij, ze wil geen kasplantje worden, ze wil dat haar geliefde haar herinneren zoals ze nu is.
Hoe is dat weglopen van je verantwoordelijkheden?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_132283956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijjn oma heeft euthanasie geplanned staan voor dinsdag, ze heeft longkanker en nu is ze nog bij, ze wil geen kasplantje worden, ze wil dat haar geliefde haar herinneren zoals ze nu is.
Hoe is dat weglopen van je verantwoordelijkheden?
Om te beginnen , wens ik je en je familie veel sterkte.

Dit bedoel ik precies met meningen geven over cruciale zaken door mensen die niet rechtsreeks betrokken zijn.
Het was mijn mening en is voor veel interpretatie vatbaar net als alle andere meningen.
En aub elke mening zal verschillen van geval tot geval, van individu tot individu en JOUW geval is ook weer een ander geval.
Daarom kan enkel en alleen de persoon die zo een beslissing maakt of eventuele familie-leden het best beoordelen dan pesonen die er buiten staan.
Dit is wat ik al een tijdje probeer duidelijk te maken.

Het gaat niet om wat ik denk , of wat je denkt of wat zij denkt, of wat we denken, maar wat de pesoon in de situatie ZELF denkt (: persoon die rechtsreeks betrokken is)!

[ Bericht 2% gewijzigd door complicate op 18-10-2013 01:01:22 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:08:38 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132285140
Het is nogal onbeschoft om abortus en euthanasie het weglopen voor je verantwoordelijkheden je noemen, soms is het juist het nemen van je verantwoordelijkheid.
Maar ga vooral verder met het schofferen van mensen terwijl je niet eens begrijpt waar dit om gaat.

TS zit niet in de positie zoals geschetst in de OP, want de positie zoals geschetst in de OP is met de huidige medische kennis tijdens de zwangerschap niet eens te diagnosticeren.

Daarbij blijkt wel dat je nog nooit te maken hebt gehad met een gecompliceerde zwangerschap, want reken naar dat je goed begeleid wordt als je om medische redenen de zwangerschap laat beëindigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:12:06 #209
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132285150
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:08 schreef Leandra het volgende:
Het is nogal onbeschoft om abortus en euthanasie het weglopen voor je verantwoordelijkheden je noemen, soms is het juist het nemen van je verantwoordelijkheid.
Maar ga vooral verder met het schofferen van mensen terwijl je niet eens begrijpt waar dit om gaat.

TS zit niet in de positie zoals geschetst in de OP, want de positie zoals geschetst in de OP is met de huidige medische kennis tijdens de zwangerschap niet eens te diagnosticeren.

Daarbij blijkt wel dat je nog nooit te maken hebt gehad met een gecompliceerde zwangerschap, want reken naar dat je goed begeleid wordt als je om medische redenen de zwangerschap laat beëindigen.
Half slaapdronken toch een goede post maken. Lekker begin van de dag
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:16:16 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132285166
:D
* Leandra slaapt weer verder :z
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132285649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kind ongewenst weghalen lijkt mij erger dan ongewest laten blijven (voor 1 ouder), want de opvoeding kan in principe door 1 ouder gedaan worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:39 schreef erodome het volgende:
Mee eens en ik vind dan de zwangerschap moeten voldragen een offer die gemaakt zou moeten kunnen worden.
Ik denk dat je de impact van het dragen van een kind dat je niet wilt zwaar onderschat alsmede de gevolgen van een zwangerschap.
Voor een man is het lekker makkelijk; wil hij het kind wel dan krijgt hij een kant-en-klaar pakketje afgeleverd, wil hij het kind niet dan moet hij in het ergste geval KA betalen.
Een vrouw die dat door jou voorgestelde 'offer' brengt krijgt te maken met (blijvende) fysieke ongemakken, een zeer pijnlijke bevalling, psychische problematiek, sociale problemen (leg je omgeving maar eens uit dat je dat kind alleen baart voor de vader) en in het ergste geval economische problemen omdat er nagenoeg geen werkgevers zijn die een contract zullen verlengen van een zwangere vrouw. Daarnaast zal de moeder ook KA moeten betalen.
pi_132291046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat je de impact van het dragen van een kind dat je niet wilt zwaar onderschat alsmede de gevolgen van een zwangerschap.
Voor een man is het lekker makkelijk; wil hij het kind wel dan krijgt hij een kant-en-klaar pakketje afgeleverd, wil hij het kind niet dan moet hij in het ergste geval KA betalen.
Een vrouw die dat door jou voorgestelde 'offer' brengt krijgt te maken met (blijvende) fysieke ongemakken, een zeer pijnlijke bevalling, psychische problematiek, sociale problemen (leg je omgeving maar eens uit dat je dat kind alleen baart voor de vader) en in het ergste geval economische problemen omdat er nagenoeg geen werkgevers zijn die een contract zullen verlengen van een zwangere vrouw. Daarnaast zal de moeder ook KA moeten betalen.
Ik denk dat je de impact van het weghalen van dat zo door de vader gewenste kind onderschat. Die mag dat namelijk ook een leven lang met zich meedragen.

En doe niet net alsof een zwangerschap een afschuwelijk iets is, zo ontzettend zwaar e.d., dat valt namelijk reuze mee bij een gezonde zwangerschap.
Er zijn ook zat vrouwen die kiezen voor adoptie voor hun ongewenste kind, net zoals er draagmoeders zijn. Een kind uitdragen is niet het allergrootste probleem als het kind ongewenst is, dat kind moeten grootbrengen, dat is het allergrootste probleem.

Mensen maken samen een zwangerschap, ze zouden ook beide zeggenschap moeten hebben en als de vader dan echt dat kind wil en er de volle verantwoordelijkheid voor wil nemen, dan vind ik dat je daar als vrouw rekening mee moet houden.

Er een wet van maken lijkt me wat minder handig, maar ik vind wel dat een vrouw hierin ook de emotionele gevolgen voor de man mee moet nemen in de beslissing, want die zijn zeer zeker niet gering.

[ Bericht 4% gewijzigd door erodome op 18-10-2013 12:38:45 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132291168
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:08 schreef Leandra het volgende:

Je hebt daar duidelijk ook geen "echte" ervaring in... :N

[ Bericht 0% gewijzigd door complicate op 18-10-2013 12:38:02 ]
pi_132291515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:27 schreef complicate het volgende:

[..]

Je hebt daar duidelijk ook geen ervaring in... :N
dus je mag alleen een mening hebben als je ervaring hebt met een dergelijke situatie?
en wat is het verschil tussen ervaring en "echte" ervaring?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_132291555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat je de impact van het weghalen van dat zo door de vader gewenste kind onderschat. Die mag dat namelijk ook een leven lang met zich meedragen.

En doe niet net alsof een zwangerschap een afschuwelijk iets is, zo ontzettend zwaar e.d., dat valt namelijk reuze mee bij een gezonde zwangerschap.
Er zijn ook zat vrouwen die kiezen voor adoptie voor hun ongewenste kind, net zoals er draagmoeders zijn. Een kind uitdragen is niet het allergrootste probleem als het kind ongewenst is, dat kind moeten grootbrengen, dat is het allergrootste probleem.

Mensen maken samen een zwangerschap, ze zouden ook beide zeggenschap moeten hebben en als de vader dan echt dat kind wil en er de volle verantwoordelijkheid voor wil nemen, dan vind ik dat je daar als vrouw rekening mee moet houden.
Klinkt leuk.. Maar wat te denken van de volgende situaties?

- Striae
- Zwangerschapsvergiftiging
- Maandenlang dagelijks braken
- Harde buiken
- Spataderen (blijvend)
- Oprispingen tot beschadiging slokdarm (blijvend)
- Extreme vermoeidheid tot 9 maanden na bevalling
- Zwangerschapsmasker
- Bekkeninstabiliteit tot zware beperkingen en WIA (blijvend)
- ME en CVS ontstaan vaak na een zwangerschap (blijvend)
- Pijn en trauma bij bevalling
- Complicaties tijdens bevalling met blijvende gevolgen/letsel tot gevolg
- Overlijdens risico
- Enorme weerstand tegen 'dat ding' dat ongewenst in je buik groeit (de moeder wil tenslotte niet)
- Aanpassingen aan leefpatroon (eten, drinken, bewegen, slapen, roken, alcohol)
- Sociale problemen (maatschappelijk niet geaccepteerd dat moeder afstand doet)
- Het niet verlengen van arbeidscontracten bij zwangeren = werkeloosheid en dan moet je in deze tijd na de bevalling maar iets anders zien te vinden (blijvend bijstand?)
- Gevolgen van een eventuele keizersnede

Wil jij dat echt gelijk stellen aan het gevoel van gemis bij de biologische verwekker die niet meer heeft dan 'het idee' dat er iets in de buik van een ander groeit, wanneer een moeder voor abortus kiest?

Je zegt dat 'een normale zwangerschap' niet zo moeilijk of zwaar is... Ik denk dat je vergeet dat heel veel zwangerschapskwaaltjes er standaard bij horen en dat heel veel voor een zwangere draagbaar is juist door de kinderwens. Daarnaast heeft een aardig groot deel van die vrouwen wél problemen en wie garandeert jou dat dat bij jou niet zo zal zijn?

Een vrouw is geen broedkas voor de kinderwens van een man.
pi_132291641
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:38 schreef simmu het volgende:

[..]

dus je mag alleen een mening hebben als je ervaring hebt met een dergelijke situatie?
Mijn mening doet er eigenlijk niet toe!
Zoals ik al eerder heb gepost, enkel de persoon die het meemaakt kan de "beste" beslissing maken...
TS zal uit zichzelf de beslissing moeten maken en hopelijk niet te veel baseren op dit forum :N
pi_132291741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:42 schreef complicate het volgende:

[..]

Mijn mening doet er eigenlijk niet toe!
Zoals ik al eerder heb gepost, enkel de persoon die het meemaakt kan de "beste" beslissing maken...
TS zal uit zichzelf de beslissing moeten maken en hopelijk niet te veel baseren op dit forum :N
Mens! Nogmaals, TS heeft geen beslissing te maken :')!
Ja doei.
pi_132291843
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:38 schreef simmu het volgende:

[..]

en wat is het verschil tussen ervaring en "echte" ervaring?
Verschil is:
-Ervaring is : dat je "het" ook al meegemaakt heb, maar die "het" verwijst naar een "gelijkaardige" situatie!

-"Echte" ervaring: gaat een stap verder dat je "indentiek" hetzelfde heb meegemaakt, maar dat bestaat niet! Elke situatie is altijd anders per individu, per cultuur, per principes, per religie, per aankunnen, per ....noem maar op.

Een beslissing baseren op iemand met "ervaring" zal en kan een "indidatie" zijn, want bij IEDEREEN is het altijd ANDERS , hoewel situaties op elkaar erg kunnen gaan lijken. Elke situatie is anders en elke persoon is anders.
pi_132291855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klinkt leuk.. Maar wat te denken van de volgende situaties?

- Striae
- Zwangerschapsvergiftiging
- Maandenlang dagelijks braken
- Harde buiken
- Spataderen (blijvend)
- Oprispingen tot beschadiging slokdarm (blijvend)
- Extreme vermoeidheid tot 9 maanden na bevalling
- Zwangerschapsmasker
- Bekkeninstabiliteit tot zware beperkingen en WIA (blijvend)
- ME en CVS ontstaan vaak na een zwangerschap (blijvend)
- Pijn en trauma bij bevalling
- Complicaties tijdens bevalling met blijvende gevolgen/letsel tot gevolg
- Overlijdens risico
- Enorme weerstand tegen 'dat ding' dat ongewenst in je buik groeit (de moeder wil tenslotte niet)
- Aanpassingen aan leefpatroon (eten, drinken, bewegen, slapen, roken, alcohol)
- Sociale problemen (maatschappelijk niet geaccepteerd dat moeder afstand doet)
- Het niet verlengen van arbeidscontracten bij zwangeren = werkeloosheid en dan moet je in deze tijd na de bevalling maar iets anders zien te vinden (blijvend bijstand?)
- Gevolgen van een eventuele keizersnede

Wil jij dat echt gelijk stellen aan het gevoel van gemis bij de biologische verwekker die niet meer heeft dan 'het idee' dat er iets in de buik van een ander groeit, wanneer een moeder voor abortus kiest?

Je zegt dat 'een normale zwangerschap' niet zo moeilijk of zwaar is... Ik denk dat je vergeet dat heel veel zwangerschapskwaaltjes er standaard bij horen en dat heel veel voor een zwangere draagbaar is juist door de kinderwens. Daarnaast heeft een aardig groot deel van die vrouwen wél problemen en wie garandeert jou dat dat bij jou niet zo zal zijn?

Een vrouw is geen broedkas voor de kinderwens van een man.
Al het bovenstaande hoeft helemaal niet te gebeuren, vele vrouwen wandelen zo de zwangerschap door. Nog niet zo lang geleden moesten vrouwen wel zelfs, toen was er geen abortus, iig geen redelijk veilige. Op veel plekken op de wereld is dat nogsteeds zo en het merendeel van de ongewenst zwangere vrouwen overleeft dat heel prima, alleen het groot moeten brengen van dat kind is een enorm bezwaar.

Het gevoel van de vader reduceren tot een "idee" van wat er in die buik groeit vind ik erg ver gaan. Een man die graag een kind wil heeft net zo goed als die moeder een emotionele band met dat ongeboren kind, dat "vadergevoel" moet je niet onderschatten.
Ik weet dat jij wat anti man bent hier en daar(zacht uitgedrukt), maar doe me een lol en verplaats je eens in de man in kwestie die wel dolgraag een kind wil en voor wie abortus een afschuw is. Zijn kind wordt hem ontnomen en dat zal een rouwproces zijn.

De vrouw is idd geen broedkas, maar waar er 2 neuken hebben er 2 schuld en 2 verantwoordelijkheid. Het is ook niet zo dat een kind het bezit is van de vrouw, want alleen kan zij geen kind maken, daar is toch echt ook die man voor nodig.

Abortus is een groot goed, maar ik vind wel dat er teveel alleen op de vrouw gericht wordt in deze. Wat jij doet is het helemaal omgooien, nee de vrouw is geen broedkas, maar de man ook geen spermadonor die niets met dat kind te maken heeft, geen machteloze omstander die geen enkel recht heeft op dat gebied. In dit geval gaat het over een vader, voor wie dat kind heel veel betekend. Je mag dat gerust vergelijken met een vrouw wiens gewenste kind wordt afgepakt en gedood, een gedwongen abortus van mij part.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132291959
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mens! Nogmaals, TS heeft geen beslissing te maken :')!
Je weet maar nooit als je met zo een vraag komt!
én ik geef alleen antwoord op de vraag "kind houden of niet"!
Dus "beslissing" verwijst hier alleen maar naar de titel!
pi_132292039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Al het bovenstaande hoeft helemaal niet te gebeuren, vele vrouwen wandelen zo de zwangerschap door. Nog niet zo lang geleden moesten vrouwen wel zelfs, toen was er geen abortus, iig geen redelijk veilige. Op veel plekken op de wereld is dat nogsteeds zo en het merendeel van de ongewenst zwangere vrouwen overleeft dat heel prima, alleen het groot moeten brengen van dat kind is een enorm bezwaar.

Het gevoel van de vader reduceren tot een "idee" van wat er in die buik groeit vind ik erg ver gaan. Een man die graag een kind wil heeft net zo goed als die moeder een emotionele band met dat ongeboren kind, dat "vadergevoel" moet je niet onderschatten.
Ik weet dat jij wat anti man bent hier en daar(zacht uitgedrukt), maar doe me een lol en verplaats je eens in de man in kwestie die wel dolgraag een kind wil en voor wie abortus een afschuw is. Zijn kind wordt hem ontnomen en dat zal een rouwproces zijn.

De vrouw is idd geen broedkas, maar waar er 2 neuken hebben er 2 schuld en 2 verantwoordelijkheid. Het is ook niet zo dat een kind het bezit is van de vrouw, want alleen kan zij geen kind maken, daar is toch echt ook die man voor nodig.

Abortus is een groot goed, maar ik vind wel dat er teveel alleen op de vrouw gericht wordt in deze. Wat jij doet is het helemaal omgooien, nee de vrouw is geen broedkas, maar de man ook geen spermadonor die niets met dat kind te maken heeft, geen machteloze omstander die geen enkel recht heeft op dat gebied. In dit geval gaat het over een vader, voor wie dat kind heel veel betekend. Je mag dat gerust vergelijken met een vrouw wiens gewenste kind wordt afgepakt en gedood, een gedwongen abortus van mij part.
Weet je, jij blijft er te gemakkelijk over denken en menen dat een man het recht heeft te beslissen over het lichaam en het leven van een vrouw.
Ik ben daar klaar mee en ga daarover niet meer met je in discussie.
Ik sluit af met de volgende stelling:
- Mocht ik ooit ongewenst zwanger worden van een man die stelt dat hij RECHT heeft op dat kind omdat er een zaadcel van hem in zit.. Dan laat ik het aborteren en zal ik de vrucht in een mooi doosje bij hem afgeven zodat hij heeft waar hij RECHT op heeft. Wil hij het voldragen dan mag hij dat zelf doen.

Basta.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:55:54 #222
66083 Platina
78th Element
pi_132292050
Wat ben jij een VERMOEIEND persoon complicate. Het typen van woorden in hoofdletters is OVERIGENS ook erg vermoeiend.
pi_132292056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef erodome het volgende:

[..]

"maar waar er 2 neuken hebben er 2 schuld en 2 verantwoordelijkheid":
helemaal mee akkoord!!!! :Y
pi_132292103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:55 schreef Platina het volgende:
Wat ben jij een VERMOEIEND persoon complicate. Het typen van woorden in hoofdletters is OVERIGENS ook erg vermoeiend.
ok , zal niet meer doen met hoofdletters ;)
Ik ben inderdaad niet de gemakkelijkste :)
pi_132292115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Weet je, jij blijft er te gemakkelijk over denken en menen dat een man het recht heeft te beslissen over het lichaam en het leven van een vrouw.
Ik ben daar klaar mee en ga daarover niet meer met je in discussie.
Ik sluit af met de volgende stelling:
- Mocht ik ooit ongewenst zwanger worden van een man die stelt dat hij RECHT heeft op dat kind omdat er een zaadcel van hem in zit.. Dan laat ik het aborteren en zal ik de vrucht in een mooi doosje bij hem afgeven zodat hij heeft waar hij RECHT op heeft. Wil hij het voldragen dan mag hij dat zelf doen.

Basta.
En ik vind dat jij te gemakkelijk denkt over hoe het voor een man is een gewild kind te verliezen omdat de vrouw haar zin doordrijft.

Nogmaals, ik zou niet willen dat het een wettelijk recht wordt, maar er eens goed over nadenken en zijn verlangen naar een kind mee laten tellen is wel het minste wat je kan doen nadat je SAMEN een kind hebt verwekt.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:03:59 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132292288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:24 schreef erodome het volgende:
Er een wet van maken lijkt me wat minder handig, maar ik vind wel dat een vrouw hierin ook de emotionele gevolgen voor de man mee moet nemen in de beslissing, want die zijn zeer zeker niet gering.
Gynaecoloog: "het is uiteindelijk jullie beslissing!".
censuur :O
pi_132292359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:56 schreef complicate het volgende:

[..]

"maar waar er 2 neuken hebben er 2 schuld en 2 verantwoordelijkheid":
helemaal mee akkoord!!!! :Y
Helemaal niet mee akkoord. Als je als (sekshebbend) koppel samen hebt afgesproken dat je de pil als enig anticonceptiemiddel gebruikt omdat je 'condooms maar vervelend vindt' ofzo, en op dat moment géén kinderen wilt, waarbij in samenspraak de vrouw dus de verantwoording op zich neemt, en de vrouw vergeet of 'vergeet' die pil of gaat op andere wijze onzorgvuldig (geen extra middelen bij diarree of overgeven of ander medicijngebruik) om met deze verantwoordelijkheid die vrijwillig genomen is, dan heeft de man alle recht om bij eventuele zwangerschap te zeggen: "of je haalt 't weg, óf ik wil er niets mee te maken hebben, want we hadden afgesproken (nog) geen kinderen te willen". Zelfde geldt als je alleen een condoom gebruikt. Dan is het aan de man om te zorgen dat dat ding er goed omheen zit en er goed op te letten dat 't ding niet scheurt/knapt/etc. en dit te melden zodat er actie kan worden ondernomen in de vorm van een MAP.

In een relatie maak je dat soort afspraken over verantwoordelijkheid, als je het mij vraagt, samen, en kun je anderen aan die afspraken houden of accepteren dat een relatie (ook mét kind dat geboren wordt) stukloopt zonder dat daar verplichtingen aan vastzitten.

Ik wil geen kinderen, mijn partner ook niet. We gebruiken één vorm van anticonceptie, in samenspraak, en als ik onverhoopt toch zwanger word laat ik het verwijderen. Dát is de afspraak. Mocht ik de kolder in m'n kop krijgen en het kind willen houden dan heeft mijn man álle recht om te zeggen 'ja, hó, dat was niet de afspraak, ik peer 'm!'. Da's kut voor mij op dat moment, maar wel redelijk, want de afspraak, en zou dan ook werkelijk waar niets van hem verwachten.
Ja doei.
pi_132292472
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gynaecoloog: "het is uiteindelijk jullie beslissing!".
En mijn lijf en mijn leven.

Hoe zou zo'n man er in staan (als dat wettelijk mogelijk was) als zo'n vrouw dan zou zeggen: "Alleen als jij alles meemaakt en doorstaat wat ik meemaak en moet doorstaan?"

En dan dus ook echt alles. Dus niet alleen met zo'n pak rondlopen, nabootsing van een bevalling e.d. Maar echt alles? Dus bij bekkeninstabiliteit zijn bekken breken? Bij braken moet hij braakmiddelen slikken? Bij verbranding van de slokdarm met hij bijtende stoffen inslikken? Bij inscheuren wordt zijn anus ingescheurd? Als zij haar werk kwijt raakt met hij ontslag nemen? En ga zo maar door? En dan wettelijk, dus geen ontkomen aan; desnoods onder dwang?

Zouden er dan nog mannen zijn die er zo gemakkelijk over denken?
pi_132292611
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Helemaal niet mee akkoord. Als je als (sekshebbend) koppel samen hebt afgesproken dat je de pil als enig anticonceptiemiddel gebruikt omdat je 'condooms maar vervelend vindt' ofzo, en op dat moment géén kinderen wilt, waarbij in samenspraak de vrouw dus de verantwoording op zich neemt, en de vrouw vergeet of 'vergeet' die pil of gaat op andere wijze onzorgvuldig (geen extra middelen bij diarree of overgeven of ander medicijngebruik) om met deze verantwoordelijkheid die vrijwillig genomen is, dan heeft de man alle recht om bij eventuele zwangerschap te zeggen: "of je haalt 't weg, óf ik wil er niets mee te maken hebben, want we hadden afgesproken (nog) geen kinderen te willen". Zelfde geldt als je alleen een condoom gebruikt. Dan is het aan de man om te zorgen dat dat ding er goed omheen zit en er goed op te letten dat 't ding niet scheurt/knapt/etc. en dit te melden zodat er actie kan worden ondernomen in de vorm van een MAP.

In een relatie maak je dat soort afspraken over verantwoordelijkheid, als je het mij vraagt, samen, en kun je anderen aan die afspraken houden of accepteren dat een relatie (ook mét kind dat geboren wordt) stukloopt zonder dat daar verplichtingen aan vastzitten.

Ik wil geen kinderen, mijn partner ook niet. We gebruiken één vorm van anticonceptie, in samenspraak, en als ik onverhoopt toch zwanger word laat ik het verwijderen. Dát is de afspraak. Mocht ik de kolder in m'n kop krijgen en het kind willen houden dan heeft mijn man álle recht om te zeggen 'ja, hó, dat was niet de afspraak, ik peer 'm!'. Da's kut voor mij op dat moment, maar wel redelijk, want de afspraak, en zou dan ook werkelijk waar niets van hem verwachten.
Ik snap je punt zeer goed, maar als je een actie neemt: neuken, je partner vertrouwen, compromis sluiten ....dan moet je de verantwoordlijk ook dragen voor die actie.
Ook al is de boosdoener je partner die bijvoorbeeld niet systematisch haar pil heeft genomen, dan moet je de verantwoorlijkheid nemen van de gevolgen van haar te vertrouwen....
En wat als je partner jullie afspraak niet respecteert achteraf? dan moet je maar de gevolgen dragen van je actie om haar te vertrouwen én van neuken.
pi_132292643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:15 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik snap je punt zeer goed, maar als je een actie neemt: neuken, je partner vertrouwen, compromis sluiten ....dan moet je de verantwoordlijk ook dragen voor die actie.
Ook al is de boosdoener je partner die bijvoorbeeld niet systematisch haar pil heeft genomen, dan moet je verantwoorlijkheid nemen van haar te vertrouwen....
En wat als je partner jullie afspraak niet respecteert achteraf? dan moet je maar de gevolgen dragen van je actie om haar te vertrouwen én van neuken.
Onzin. Als je je partner niet eens meer kunt vertrouwen zonder daar 'verantwoordelijk' te worden gehouden als hij/zij dat vertrouwen schaadt dan heb je echt een kutidee van 'relatie'.
Ja doei.
pi_132292676
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe zou zo'n man er in staan (als dat wettelijk mogelijk was) als zo'n vrouw dan zou zeggen: "Alleen als jij alles meemaakt en doorstaat wat ik meemaak en moet doorstaan?"

En dan dus ook echt alles. Dus niet alleen met zo'n pak rondlopen, nabootsing van een bevalling e.d. Maar echt alles? Dus bij bekkeninstabiliteit zijn bekken breken? Bij braken moet hij braakmiddelen slikken? Bij verbranding van de slokdarm met hij bijtende stoffen inslikken? Bij inscheuren wordt zijn anus ingescheurd? Als zij haar werk kwijt raakt met hij ontslag nemen? En ga zo maar door? En dan wettelijk, dus geen ontkomen aan; desnoods onder dwang?

8)7 8)7 8)7 8)7
pi_132292683
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Onzin. Als je je partner niet eens meer kunt vertrouwen zonder daar 'verantwoordelijk' te worden gehouden als hij/zij dat vertrouwen schaadt dan heb je echt een kutidee van 'relatie'.
Kan zijn, maar het is geen onzin hoor.
Elke actie heeft een gevolg!!!
pi_132292730
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Kan zijn, maar het is geen onzin hoor.
Elke actie heeft een gevolg!!!
Ik vind het wel onzin. En ik ben ook erg blij dat ik het onzin vind. ^O^
Ja doei.
pi_132292768
[/quote]
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind het wel onzin. En ik ben ook erg blij dat ik het onzin vind. ^O^
Dat wil veel zeggen over je en veel zeggen over mij! ^O^
pi_132292819
quote:

[..]

Maar wel inspraak willen in iemands anders keuze voor abortus of niet :') Zelfs voorstellen dat mensen met gehandicapte kinderen alle zorg en alles zelf maar moeten betalen. :r
pi_132292869
quote:

[..]

Het is en het blijft jullie beslissing.
pi_132293041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:23 schreef complicate het volgende:

[..]

Het is en het blijft jullie beslissing.
Jammer dat je vergeet dat bij gelijke stemmen je er soms niet uitkomt. de 1 wil wel, de ander niet.
Ik ben blij dat in Nederland een man een vrouw niet kan verplichten een zwangerschap uit te dragen omdat hij al een emotionele 'band' heeft met een idee in zijn hoofd.
pi_132293083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jammer dat je vergeet dat bij gelijke stemmen je er soms niet uitkomt. de 1 wil wel, de ander niet.
Ik ben blij dat in Nederland een man een vrouw niet kan verplichten een zwangerschap uit te dragen omdat hij al een emotionele 'band' heeft met een idee in zijn hoofd.
Prima, maar dan als vrouw een man ook niet verplichten om tegen wil en dank een kind te erkennen waar hij géén emotionele band in zijn hoofd mee voelt.
Ja doei.
pi_132293109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:17 schreef erodome het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7
wat doe je moeilijk? Volgens jou weegt dat allemaal toch niet op tegen zijn emotionele verlies bij een door hem ongewenste abortus? Dan moet dat voor hem toch totaal geen probleem zijn?

Of weegt het daar alleen niet tegenop als een ander (de vrouw dus) dat moet doorstaan en hij niet?
pi_132293166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Prima, maar dan als vrouw een man ook niet verplichten om tegen wil en dank een kind te erkennen waar hij géén emotionele band in zijn hoofd mee voelt.
Je doelt op KA? Vergeet je dan niet dat als hij de vrouw verplicht de zwangerschap ongewenst uit te dragen, zij ook KA moet betalen?
pi_132293201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je doelt op KA? Vergeet je dan niet dat als hij de vrouw verplicht de zwangerschap ongewenst uit te dragen, zij ook KA moet betalen?
Ik zeg net: prima als je de vrouw wilt beslissen over eigen lijf, maar dan ook de man niet verplichten tot erkennen.
Ja doei.
pi_132293272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan moet de man maar ook geen actie nemen van neuken als hij de gevolgen er van niet wil erkennen. Tenzij de vrouw hem verkracht heeft of gedrogeerd heeft en 9 maanden aan zijn deur staat met : "ik ben zwanger van je kind"...
Dat is dan een ander verhaal natuurlijk.
pi_132293304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:35 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan moet de man maar ook geen actie nemen van neuken als hij de gevolgen er van niet wil erkennen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja doei.
pi_132293329
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Dan moet de man maar ook geen actie nemen van neuken als hij de gevolgen er van niet wil erkennen. Tenzij de vrouw hem verkracht heeft of gedrogeerd heeft en 9 maanden later aan zijn deur staat met : "ik ben zwanger van je kind"...
pi_132293359
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:36 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan moet de man maar ook geen actie nemen van neuken als hij de gevolgen er van niet wil erkennen. Tenzij de vrouw hem verkracht heeft of gedrogeerd heeft en 9 maanden later aan zijn deur staat met : "ik ben zwanger van je kind"...
Ja, nee, het is goed met je.
Ja doei.
pi_132293396
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, nee, het is goed met je.
8)7
pi_132295805
tis geloof ik maar goed ook dat geen van jullie ooit een zwaar gehandicapt kind hebben gekregen ook. het valt me vies tegen hoeveel mensen kortzichtig vasthouden aan hun eigen standpunt en dat op wensen te dringen aan een ander.

weet je; leuke hypothetische discussie hoor, maar voor veel mensen is het de realiteit en je zal dit dan maar lezen.

de nekplooimeting die niet goed bleek (en wederom: down syndroom is dan echt het ergste niet). samen besluiten een kind te willen en dan een van de 2 die dan tijdens de zwangerschap besluit "nee, toch maar niet. doei". zwanger van een tweeling, een met down en eentje zonder, wtf doe je dan? zuurstoftekorten tijdens de geboorte en dan alsnog een zwaar meervoudig gehandicapt kind. of een heel gewone zwangerschap, heel gewenst door beide ouders, alle testen gedaan en goed, bevalling uit het boekje en dan blijkt alsnog dat er iets heel erg mis is gegaan. kan allemaal. pech bestaat. such is life.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:33:18 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132296877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:27 schreef complicate het volgende:

[..]

Je hebt daar duidelijk ook geen "echte" ervaring in... :N
Nee? Laat ik nou toevallig wel ervaring hebben in de begeleiding bij een gecompliceerde zwangerschap, en als ik kijk hoe goed die begeleiding bij een miskraam al was, dan heb ik er geen enkele twijfel over dat die bij een zwangerschap waarbij met de 20-weken echo een en ander dusdanig mis zit dat het beëindigen van de zwangerschap een optie is nog veel intensiever is.

Er is dan zeker contact met deskundigen op de fronten waar die je als persoon nodig hebt, en nee, voor mij zou dat geen dominee zijn die me even "normen en waarden" bijbrengt.

Ik vind je posts net zo schofferend als die van degenen die het liefst een zwangere zouden dwingen abortus te laten ondergaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132297024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee? Laat ik nou toevallig wel ervaring hebben in de begeleiding bij een gecompliceerde zwangerschap, en als ik kijk hoe goed die begeleiding bij een miskraam al was, dan heb ik er geen enkele twijfel over dat die bij een zwangerschap waarbij met de 20-weken echo een en ander dusdanig mis zit dat het beëindigen van de zwangerschap een optie is nog veel intensiever is.

Er is dan zeker contact met deskundigen op de fronten waar die je als persoon nodig hebt, en nee, voor mij zou dat geen dominee zijn die me even "normen en waarden" bijbrengt.

Ik vind je posts net zo schofferend als die van degenen die het liefst een zwangere zouden dwingen abortus te laten ondergaan.
Ach dan is dat maar ook al weer je mening.
1 ding is duidelijk: je hebt mijn posts niet verstaan én vooral
naar je eigen mening geinterpreteert.
:N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')