Ja, dat ligt ook aan de wet, en dat het al moeilijk genoeg is om willekeur en bijbehordend machtsmisbruik (hoe klein ook) tegen te gaan is natuurlijk geen argument om wetten te maken die dat juist maximaal in de hand werken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel; maar het is ook redelijk kostbaar (en juist weer niet te handhaven) om alleen bepaalde mensen/ bepaalt gedrag strafbaar te stellen. Soms is zo'n botte bijl niet verkeerd. En willekeur blijf je altijd houden.
De blonde dame met dikke tieten zal er ook echt vaker met een waarschuwing vanaf komen. Dat ligt niet aan de wet.
Dat ligt ook aan de wet. Precies. Maar het kan bij elke. En nogmaals, ik snap je punt. Er is alleen niet altijd wat tegen te doen. Soms is een samenscholingsverbod gewoon nodig. Soms is het verbieden/ weigeren van mensen zonder toegangsbewijs gewoon nodig. Kun je dramatisch over gaan doen, maar het is niet altijd anders.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, dat ligt ook aan de wet, en dat het al moeilijk genoeg is om willekeur en bijbehordend machtsmisbruik (hoe klein ook) tegen te gaan is natuurlijk geen argument om wetten te maken die dat juist maximaal in de hand werken.
Misschien nog steeds wel, oude arbeiderswijk geloof ik. Maar volgens mij is het wel minder nu in het algemeen want ik hoor mijn ouders niet meer klagen. Misschien eens naar vragen, lees die weekkrant nooit als ik daar ben.quote:
Dat maakt niet zoveel uit. Het is ook niet altijd nodig, maar meestal gewoon incompetentie om het verwijtbare gedrag te bepalen en te formuleren, of juist de wil om willekeur mogelijk te maken. Dat geeft immers heel veel macht aan 'het gezag'. Het idee dat mensen die iets fout doen weer bang moeten worden voor de politie ondersteun ik, maar dat betekent dus niet dat mensen die niks fout doen dat ook moeten worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de wet. Precies. Maar het kan bij elke. En nogmaals, ik snap je punt. Er is alleen niet altijd wat tegen te doen. Soms is een samenscholingsverbod gewoon nodig. Soms is het verbieden/ weigeren van mensen zonder toegangsbewijs gewoon nodig. Kun je dramatisch over gaan doen, maar het is niet altijd anders.
Bovendien is dit geen wet maar een verordening?
Ja, maar dan is die altijd gewoon terecht, dus dan moet je iedereen zonder kaartje op het perron bekeuren.quote:En de boete was gewoon terecht. Hoe willekeurig, kleinzielig of moeilijk dan ook.
Dat kan, maar hoeft natuurlijk niet. Maar hee, in nederland willen wat doen aan hangjongeren. Dan kan zoiets lulligs gebeuren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar dan is die altijd gewoon terecht, dus dan moet je iedereen zonder kaartje op het perron bekeuren.
huhu en daarna zitten ze lekker in de trein een broodje te eten, want "het is toch wel koud hè, op dat station?" en dan doen ze nog steeds niemand kwaadquote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze jochies eten een broodje op het station. Die doen NIEMAND kwaad. Maar jij vindt het ok om hen -met een zeer bescheiden inkomen- een boete te geven van 97 euro?
Ondertussen worden kopschoppers door hetzelfde juridisch systeem (wat niets met rechtspraak te maken heeft) niet of slechts nauwelijks bestraft.
Conclusie:
Geweld loont en onschuldig een broodje eten niet.![]()
![]()
Wellicht is er wat overheen gekomen door verzet of schelden ofzo?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:02 schreef Re het volgende:
geen geldig kaartje of geen kaartje kost je 35 Euro... dus ik snap die 97 Euro niet als het argument is dat ze geen legitiem kaartje hadden
Naja, in ieder geval een betere training dat de cursusdagjes van de boa's...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooie beeldvorming.
[..]
En bij de politie zijn ze allemaal universitair geschoolddus die kunnen het weten.
Bij boa's hoort dat. Die verdienen het gewoon op een of andere manier. Ze stralen het uit.quote:Geeft eigenlijk alleen maar aan dat iedereen zich blijkbaar beter voelt door naar beneden te trappen. Triest.
Dit doet me denken aan de slagzin van loi oid. Nederland wordt slimmer.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:07 schreef stekelzwijn het volgende:
Eigenlijk wel een goed bericht.
ik wist niet dat BOA's konden schrijven.
Nee joh, de ettelijke miljoenen van de overheid die specifiek voor de poortjes voor alle stations zijn gegeven aan de NS zijn allang ergens anders verdwenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
geen poortjes? zodat je er alleen kan komen met je kaartje ?
Nooit boetes gehad voor zoietsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:31 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hoe ? Het staat echtr letterlijk bij ieder perron op ieder station...
Of je het er mee eens moet zijn is een 2e.
http://www.veenendaalsekr(...)e_kocht_2647496.htmlquote:
VEENENDAAL - Drie leerlingen van het Ichthus College kochten onlangs een broodje in de Ellekoot om het vervolgens op te eten op het dichtstbijzijnde bankje. Ze gingen echter onwetend op een verboden stationsbankje zitten waarna twee Boa’s hun opschrijfboekje pakten en elk van het drietal een boete gaf van 97 euro. De gemeente zegt dat de leerlingen onrechtmatig op het station aanwezig waren.
door Aart Aalbers
Dirc, Martijn en Rhodé zullen de woensdagmiddag dat ze trek hadden in een broodje niet snel vergeten. Ze komen die middag uit de AH gelopen en kijken om zich heen voor een bankje om de zojuist gekochte broodjes te verorberen en even bij te praten. Op het plein bij de Ellekoot is echter geen bankje te bekennen en al lopend richting school besluiten ze om op een bankje van het er naastgelegen lege perron te gaan zitten.
Juist als ze weer willen vertrekken komt een man en een vrouw in burger op hen af die zich legitimeren als Boa van de gemeente Veenendaal. De Boa’s vragen het drietal of ze niet weten dat ze daar niet mogen zitten. Ze ontkennen. De Boa’s pakken direct hun opschrijfboekje en schrijven voor elk een boete uit met als reden ‘Het kunnen veroorzaken van hinder’. ,,Klopt”, zegt woordvoerder Krijn Weeda van de gemeente. ,,De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs.”
De verbouwereerde jongelui waren ook perplex van de enorm hoge boete. Rhodé: ,,Ik heb een bijbaantje en verdien 3 euro per uur. Ik moet nu elf avonden gaan werken omdat ik even op een bankje van een leeg perron zat.” Dirc reageert: ,,We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten.”
De drie zeggen niet eerder gewaarschuwd te zijn en echt niet te weten dat ze daar niet mochten zitten: ,,Anders hadden we het broodje op het Ichthus wel opgegeten. In zo’n geval is toch een waarschuwing meer op zijn plaats, of niet dan?” Weeda hierover: ,,Begin september zijn de Boa’s naar het Ichthus College geweest en hebben verteld welke boetes men zou gaan uitdelen voor ongeoorloofd verblijf op het station. De school zou er aandacht aangeven.”
Volgens Weeda is de reden dat er streng wordt gehandhaafd in zowel de Ellekoot als op het station, dat men de overlast wil terugdringen. Deze overlast, veelal in de vorm van achtergelaten afval of luidruchtig aanwezig zijn, wordt grotendeels door hang/schooljeugd veroorzaakt.
In het verleden was er bij het winkelcentrum Ellekoot en station Veenendaal-West grote overlast van (hang)jeugd. Na veel inspanningen is het de politie en de gemeente gelukt om de jeugd grotendeels uit de Ellekoot en van het station Veenendaal-West te krijgen. Dit tot tevredenheid van de winkeliers, winkelend publiek, bewoners en bezoekers.
Dat er niet gehandhaafd wordt is een ander punt. Weten dat het officieel niet mag kan alleen als je blind bent; danwel nooit op bordjes let.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 03:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nooit boetes gehad voor zoiets
OKquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat er niet gehadhaafd wordt is een ander punt. Weten dat het officieel niet mag kan alleen als je blind bent.
Nou neequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zullen we erover praten in de stiltecoupe?
goed planquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zullen we erover praten in de stiltecoupe?
Zou je bij mij moeten flikken, ik had die knuppel zo diep in je aars getrapt dat het na 10 jaar nog lijkt alsof je in je reet genomen ben door 10 negersquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:01 schreef Ulx het volgende:
Als ik zo'n ambtenaar was had ik ze met de knuppel het broodje uit de handen gemept en ze daarna nog eens aangepakt wegens het maken van rotzooi. De jeugd heeft gewoon geen DISCIPLINE, en dit dient er desnoods ingeslagen te worden.
Nee, dit is niet normaal. Maar het is ook niet normaal om jongeren te bestraffen terwijl ze niks geks doen. Als ze dit daadwerkelijk doen, dan vind ik een gepaste straf terrecht. Mits de persoon in kwestie het niet zelf heeft uitgelokt. Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:25 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Oh sorry, het is natuurlijk heel prettig als je achter een oud vrouwtje aan een fietstunnel uit fiets en je ziet dat ze door die jongeren ondergetuft wordt. En natuurlijk ook fijn dat je na het werken niet bij je fiets komt, omdat ze daar hangen en je compleet verrot wordt gescholden en een knal krijgt als je binnen een straal van drie meter komt.
My bad.
Stoer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Redbullkid het volgende:
Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |