Dit doet me denken aan de slagzin van loi oid. Nederland wordt slimmer.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:07 schreef stekelzwijn het volgende:
Eigenlijk wel een goed bericht.
ik wist niet dat BOA's konden schrijven.
Nee joh, de ettelijke miljoenen van de overheid die specifiek voor de poortjes voor alle stations zijn gegeven aan de NS zijn allang ergens anders verdwenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
geen poortjes? zodat je er alleen kan komen met je kaartje ?
Nooit boetes gehad voor zoietsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:31 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hoe ? Het staat echtr letterlijk bij ieder perron op ieder station...
Of je het er mee eens moet zijn is een 2e.
http://www.veenendaalsekr(...)e_kocht_2647496.htmlquote:
VEENENDAAL - Drie leerlingen van het Ichthus College kochten onlangs een broodje in de Ellekoot om het vervolgens op te eten op het dichtstbijzijnde bankje. Ze gingen echter onwetend op een verboden stationsbankje zitten waarna twee Boa’s hun opschrijfboekje pakten en elk van het drietal een boete gaf van 97 euro. De gemeente zegt dat de leerlingen onrechtmatig op het station aanwezig waren.
door Aart Aalbers
Dirc, Martijn en Rhodé zullen de woensdagmiddag dat ze trek hadden in een broodje niet snel vergeten. Ze komen die middag uit de AH gelopen en kijken om zich heen voor een bankje om de zojuist gekochte broodjes te verorberen en even bij te praten. Op het plein bij de Ellekoot is echter geen bankje te bekennen en al lopend richting school besluiten ze om op een bankje van het er naastgelegen lege perron te gaan zitten.
Juist als ze weer willen vertrekken komt een man en een vrouw in burger op hen af die zich legitimeren als Boa van de gemeente Veenendaal. De Boa’s vragen het drietal of ze niet weten dat ze daar niet mogen zitten. Ze ontkennen. De Boa’s pakken direct hun opschrijfboekje en schrijven voor elk een boete uit met als reden ‘Het kunnen veroorzaken van hinder’. ,,Klopt”, zegt woordvoerder Krijn Weeda van de gemeente. ,,De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs.”
De verbouwereerde jongelui waren ook perplex van de enorm hoge boete. Rhodé: ,,Ik heb een bijbaantje en verdien 3 euro per uur. Ik moet nu elf avonden gaan werken omdat ik even op een bankje van een leeg perron zat.” Dirc reageert: ,,We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten.”
De drie zeggen niet eerder gewaarschuwd te zijn en echt niet te weten dat ze daar niet mochten zitten: ,,Anders hadden we het broodje op het Ichthus wel opgegeten. In zo’n geval is toch een waarschuwing meer op zijn plaats, of niet dan?” Weeda hierover: ,,Begin september zijn de Boa’s naar het Ichthus College geweest en hebben verteld welke boetes men zou gaan uitdelen voor ongeoorloofd verblijf op het station. De school zou er aandacht aangeven.”
Volgens Weeda is de reden dat er streng wordt gehandhaafd in zowel de Ellekoot als op het station, dat men de overlast wil terugdringen. Deze overlast, veelal in de vorm van achtergelaten afval of luidruchtig aanwezig zijn, wordt grotendeels door hang/schooljeugd veroorzaakt.
In het verleden was er bij het winkelcentrum Ellekoot en station Veenendaal-West grote overlast van (hang)jeugd. Na veel inspanningen is het de politie en de gemeente gelukt om de jeugd grotendeels uit de Ellekoot en van het station Veenendaal-West te krijgen. Dit tot tevredenheid van de winkeliers, winkelend publiek, bewoners en bezoekers.
Dat er niet gehandhaafd wordt is een ander punt. Weten dat het officieel niet mag kan alleen als je blind bent; danwel nooit op bordjes let.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 03:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nooit boetes gehad voor zoiets
OKquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat er niet gehadhaafd wordt is een ander punt. Weten dat het officieel niet mag kan alleen als je blind bent.
Nou neequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zullen we erover praten in de stiltecoupe?
goed planquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Zullen we erover praten in de stiltecoupe?
Zou je bij mij moeten flikken, ik had die knuppel zo diep in je aars getrapt dat het na 10 jaar nog lijkt alsof je in je reet genomen ben door 10 negersquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:01 schreef Ulx het volgende:
Als ik zo'n ambtenaar was had ik ze met de knuppel het broodje uit de handen gemept en ze daarna nog eens aangepakt wegens het maken van rotzooi. De jeugd heeft gewoon geen DISCIPLINE, en dit dient er desnoods ingeslagen te worden.
Nee, dit is niet normaal. Maar het is ook niet normaal om jongeren te bestraffen terwijl ze niks geks doen. Als ze dit daadwerkelijk doen, dan vind ik een gepaste straf terrecht. Mits de persoon in kwestie het niet zelf heeft uitgelokt. Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:25 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Oh sorry, het is natuurlijk heel prettig als je achter een oud vrouwtje aan een fietstunnel uit fiets en je ziet dat ze door die jongeren ondergetuft wordt. En natuurlijk ook fijn dat je na het werken niet bij je fiets komt, omdat ze daar hangen en je compleet verrot wordt gescholden en een knal krijgt als je binnen een straal van drie meter komt.
My bad.
Stoer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Redbullkid het volgende:
Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23.
Want? Hadden ze met veel beleefdheid zes keer gevraagd moeten worden of ze alsjeblieft, als het niet teveel moeite is, ergens anders hun brood willen gaan nuttigen in plaats van een plek waar ze conform de gestelde, gepubliceerde en op school besproken geldende regels helemaal geen moer te zoeken hebben?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef Redbullkid het volgende:
De maatschappij gaat gewoon te onrespectvol om met de jeugd.
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee, dit is niet normaal. Maar het is ook niet normaal om jongeren te bestraffen terwijl ze niks geks doen. Als ze dit daadwerkelijk doen, dan vind ik een gepaste straf terrecht. Mits de persoon in kwestie het niet zelf heeft uitgelokt. Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23.
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.
Precies, ze hadden het dus best kunnen weten. Voor zover ze dat nog niet deden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.
ik denk dat het terroristen warenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.
dat klinkt een beetje alsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.
Neuh nergens voor nodig, een boete is prima. Moet wel toegeven dat de hoogte van de boete wat aan de hoge kant is, met een bedrag van 50 euro hadden ze hun punt ook kunnen maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik denk dat het terroristen waren
oppakken en nooit meer vrijlaten!
maar welke overlast dan, en waarom pakt men die overlast niet aan danquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Neuh nergens voor nodig, een boete is prima. Moet wel toegeven dat de hoogte van de boete wat aan de hoge kant is, met een bedrag van 50 euro hadden ze hun punt ook kunnen maken.
Oh well, ik denk dat het nu klaar is met de overlast op dat perron door mensen die er niks te zoeken hebben dus missie geslaagd. Fijn ook dat ze zo de media opgezocht hebben zodat ze nu een voorbeeld kunnen zijn voor de andere hangjongeren.
En het aanpakken van dat probleem is toch precies wat er nu gebeurt? Ik zie het probleem niet.quote:Volgens Weeda is de reden dat er streng wordt gehandhaafd in zowel de Ellekoot als op het station, dat men de overlast wil terugdringen. Deze overlast, veelal in de vorm van achtergelaten afval of luidruchtig aanwezig zijn, wordt grotendeels door hang/schooljeugd veroorzaakt.
In het verleden was er bij het winkelcentrum Ellekoot en station Veenendaal-West grote overlast van (hang)jeugd. Na veel inspanningen is het de politie en de gemeente gelukt om de jeugd grotendeels uit de Ellekoot en van het station Veenendaal-West te krijgen. Dit tot tevredenheid van de winkeliers, winkelend publiek, bewoners en bezoekers.
Maar volgens het artikel kregen ze een boete voor "het kunnen veroorzaken van overlast" (o.i.d.), niet voor geen kaartje hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:04 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Het is verboden om je zonder NS kaartje te bevinden op een perron, heeft niks met een broodje te maken.
Geen idee hoe dat precies.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
Maar volgens het artikel kregen ze een boete voor "het kunnen veroorzaken van overlast" (o.i.d.), niet voor geen kaartje hebben.
Je krijgt ook geen boete voor het door rood kunnen rijden? Dus als de tekst van de boete klopt met het artikel dan hebben die BOAs wat uit te leggen denk ik.
Als je ze waarschuwt moeten zij inderdaad weggaan. Maar samenscholingsverboden, supermarktregels (2 leerlingen per keer), de stufi, de huizenmarkt, de huurprijzen en wat ze ervoor terug krijgen, de vorige generaties die hen verwijten maakt terwijl zij ervoor gezorgd hebben dat dezelfde "jeugd van tegenwoordig" al hun teringzooi mag opruimen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want? Hadden ze met veel beleefdheid zes keer gevraagd moeten worden of ze alsjeblieft, als het niet teveel moeite is, ergens anders hun brood willen gaan nuttigen in plaats van een plek waar ze conform de gestelde, gepubliceerde en op school besproken geldende regels helemaal geen moer te zoeken hebben?
Ze hadden 3 volwassenen geen bekeuring gegeven..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |