Want? Hadden ze met veel beleefdheid zes keer gevraagd moeten worden of ze alsjeblieft, als het niet teveel moeite is, ergens anders hun brood willen gaan nuttigen in plaats van een plek waar ze conform de gestelde, gepubliceerde en op school besproken geldende regels helemaal geen moer te zoeken hebben?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef Redbullkid het volgende:
De maatschappij gaat gewoon te onrespectvol om met de jeugd.
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee, dit is niet normaal. Maar het is ook niet normaal om jongeren te bestraffen terwijl ze niks geks doen. Als ze dit daadwerkelijk doen, dan vind ik een gepaste straf terrecht. Mits de persoon in kwestie het niet zelf heeft uitgelokt. Ik had de beste man een klap voor zijn kop gegeven, en ik ben 23.
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.
Precies, ze hadden het dus best kunnen weten. Voor zover ze dat nog niet deden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.
ik denk dat het terroristen warenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Natuurlijk is het eten van een broodje niets geks, maar daar hebben ze de boete ook niet voor gekregen. Als je zonder vervoersbewijs hangt op een perron heb je daar gewoon niets te zoeken en het staat daar echt wel duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling is.
dat klinkt een beetje alsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Plus er is schijnbaar ook nog voorlichting over gegeven op desbetreffende school door de gemeente alvorens dit zich afspeelde.
Neuh nergens voor nodig, een boete is prima. Moet wel toegeven dat de hoogte van de boete wat aan de hoge kant is, met een bedrag van 50 euro hadden ze hun punt ook kunnen maken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik denk dat het terroristen waren
oppakken en nooit meer vrijlaten!
maar welke overlast dan, en waarom pakt men die overlast niet aan danquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Neuh nergens voor nodig, een boete is prima. Moet wel toegeven dat de hoogte van de boete wat aan de hoge kant is, met een bedrag van 50 euro hadden ze hun punt ook kunnen maken.
Oh well, ik denk dat het nu klaar is met de overlast op dat perron door mensen die er niks te zoeken hebben dus missie geslaagd. Fijn ook dat ze zo de media opgezocht hebben zodat ze nu een voorbeeld kunnen zijn voor de andere hangjongeren.
En het aanpakken van dat probleem is toch precies wat er nu gebeurt? Ik zie het probleem niet.quote:Volgens Weeda is de reden dat er streng wordt gehandhaafd in zowel de Ellekoot als op het station, dat men de overlast wil terugdringen. Deze overlast, veelal in de vorm van achtergelaten afval of luidruchtig aanwezig zijn, wordt grotendeels door hang/schooljeugd veroorzaakt.
In het verleden was er bij het winkelcentrum Ellekoot en station Veenendaal-West grote overlast van (hang)jeugd. Na veel inspanningen is het de politie en de gemeente gelukt om de jeugd grotendeels uit de Ellekoot en van het station Veenendaal-West te krijgen. Dit tot tevredenheid van de winkeliers, winkelend publiek, bewoners en bezoekers.
Maar volgens het artikel kregen ze een boete voor "het kunnen veroorzaken van overlast" (o.i.d.), niet voor geen kaartje hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:04 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Het is verboden om je zonder NS kaartje te bevinden op een perron, heeft niks met een broodje te maken.
Geen idee hoe dat precies.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
Maar volgens het artikel kregen ze een boete voor "het kunnen veroorzaken van overlast" (o.i.d.), niet voor geen kaartje hebben.
Je krijgt ook geen boete voor het door rood kunnen rijden? Dus als de tekst van de boete klopt met het artikel dan hebben die BOAs wat uit te leggen denk ik.
Als je ze waarschuwt moeten zij inderdaad weggaan. Maar samenscholingsverboden, supermarktregels (2 leerlingen per keer), de stufi, de huizenmarkt, de huurprijzen en wat ze ervoor terug krijgen, de vorige generaties die hen verwijten maakt terwijl zij ervoor gezorgd hebben dat dezelfde "jeugd van tegenwoordig" al hun teringzooi mag opruimen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want? Hadden ze met veel beleefdheid zes keer gevraagd moeten worden of ze alsjeblieft, als het niet teveel moeite is, ergens anders hun brood willen gaan nuttigen in plaats van een plek waar ze conform de gestelde, gepubliceerde en op school besproken geldende regels helemaal geen moer te zoeken hebben?
Ze hadden 3 volwassenen geen bekeuring gegeven..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:22 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Nee, want die gaan niet op een bankje een broodje opeten waar het niet mag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:56 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze hadden 3 volwassenen geen bekeuring gegeven..
Volgens een getuige van het voorvalquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je ze waarschuwt moeten zij inderdaad weggaan. Maar samenscholingsverboden, supermarktregels (2 leerlingen per keer), de stufi, de huizenmarkt, de huurprijzen en wat ze ervoor terug krijgen, de vorige generaties die hen verwijten maakt terwijl zij ervoor gezorgd hebben dat dezelfde "jeugd van tegenwoordig" al hun teringzooi mag opruimen.
En dan worden zij, en ikzelf ook soort van nog ook nog eens behandeld als afval/stront. Vandaar mijn reactie.
Als ze echt niet weggingen na de waarschuwing, heb ik uiteraard niks gezegd.
Gezien de eerdere problemen daar met hangjeugd volkomen terecht.quote:Euhh, ik stond op het station toen het gebeurde. 1 Waarschuwing met het vriendelijk verzoek om het perron te verlaten werd genegeerd. 2e waarschuwing ook. En nu lopen zeuren over een boete van ¤ 97,00
In dat geval terecht. Ik ging uit van de OP.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Volgens een getuige van het voorval
[..]
Gezien de eerdere problemen daar met hangjeugd volkomen terecht.
Raar opkijken want ik check altijd in bij het station.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als hij je zo'n bekeuring zou geven
Vanwege het stelselmatig lastig vallen van mensen en overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je ze waarschuwt moeten zij inderdaad weggaan. Maar samenscholingsverboden,
Omdat ze anders de supermarkt leegrovenquote:supermarktregels (2 leerlingen per keer),
Gratis geld, wat is het probleem?quote:de stufi,
Daar heeft iedereen last van.quote:de huizenmarkt, de huurprijzen en wat ze ervoor terug krijgen,
Je voelt je wel erg zielig of niet?quote:de vorige generaties die hen verwijten maakt terwijl zij ervoor gezorgd hebben dat dezelfde "jeugd van tegenwoordig" al hun teringzooi mag opruimen.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Raar opkijken want ik check altijd in bij het station.
Niet zielig lopen doen in de krant, als ik zo'n bekeuring zou krijgen dan is dat omdat ik bewust mij niet aan gestelde regels hou.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee ik voel me niet zielig. maar je kan ook mensen die een probleem zijn aanpakken ipv alle mensen van een doelgroep.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vanwege het stelselmatig lastig vallen van mensen en overlast veroorzaken.
[..]
Omdat ze anders de supermarkt leegroven
[..]
Gratis geld, wat is het probleem?
[..]
Daar heeft iedereen last van.
[..]
Je voelt je wel erg zielig of niet?
Jij zou serieus zo'n BOA in z'n gezicht slaan als je een bekeuring zou krijgen? En dat vind je normaal? Geweld gebruiken tegen iemand van de overheid als je het ergens niet mee eens bent?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |