Trusten.quote:
Denk het niet, hij vond het vooral erg dat iemand zijn moeder een keer Zwarte Piet had genoemd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:10 schreef Ulx het volgende:
Heeft de beste man eigenlijk de reclamecodecommissie ingeschakeld wegens het gebruik van Zwarte Piet in commercials en zo?
Dus als zijn moeder was uitgemaakt voor "bomenklimmende bananenvretende roetmop" had hij niet zo'n kabaal lopen maken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Denk het niet, hij vond het vooral erg dat iemand zijn moeder een keer Zwarte Piet had genoemd.
Als er daar een feest voor was had ie zeker geprobeerd het te verbieden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als zijn moeder was uitgemaakt voor "bomenklimmende bananenvretende roetmop" had hij niet zo'n kabaal lopen maken?
Het feest gaat nog altijd om Sinterklaas hè, die zwartjoekels die bij hem rondlopen zijn uiteraard maar bijzaak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als er daar een feest voor was had ie zeker geprobeerd het te verbieden.
Ik wil de Krampus terug. Sinterklaas samen met een demoon. Dat lijkt me tofquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feest gaat nog altijd om Sinterklaas hè, die zwartjoekels die bij hem rondlopen zijn uiteraard maar bijzaak.
Vind jij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij begint het gewoon langzaam bij nederland door te dringen wat we eigenlijk voor iets belachelijks doen. wordt tijd.
steeds minder zijn het met je eens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind jij.
Ik vind het schromelijk overdreven en tenenkrommend.
Ja, maar dat zijn zelf negers, dan is het stoer en mag het wel enzoquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:18 schreef Ulx het volgende:
Probeert hij eigenlijk ook hiphopconcerten te verbieden? Daar staan altijd van die gasten over "Niggers" en zo te schreeuwen?
Het staat anders nog steeds bomvol elk jaar bij de intocht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
steeds minder zijn het met je eens.
gelukkig wel. neimand wil sinterklaas afschaffen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het staat anders nog steeds bomvol elk jaar bij de intocht.
ik zie juist steeds meer zwartwitverschillen hierdoor. Mensen die zich bewust worden daarvan. En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand. Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij begint het gewoon langzaam bij nederland door te dringen wat we eigenlijk voor iets belachelijks doen. wordt tijd.
Onzin. Hij verpest een kinderfeest. Laat hem dan ook even een gangstafeestje verpesten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn zelf negers, dan is het stoer en mag het wel enzo
Uit de hand ? Nou nee.....quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:57 schreef poemojn het volgende:
En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand.
Zeker...quote:Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.
Ah ja:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:10 schreef HotSummerNight het volgende:
dat kun jij nou wel zeggen, maar zwarte piet is gewoon de slaaf van de sint, of dat uit het verleden komt boeit me geen fuck
Flauwekul.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
Hebben we het nog niet over de 10.000 Nederlandse slaven die werden ontvoerd en in de stad Meknes verkocht.quote:Tussen 1512 en 1693 werden blanke slaven en slavinnen vaak naar het Caribisch gebied gebracht. 10.000 zogenaamde contractarbeiders
uit Bristol naar West-Indië en Virginia. Sommigen kwamen vrijwillig,
anderen waren ontvoerd in de straten van Londen en Bristol.
Tja, ik heb ook wel eens geprobeerd een wat breder verhaal te vertellen. Ik vond met name Hadji Firoez wel leuk, omdat daar de baas die cadeautjes uitdeelt en gedichten maakt, de zwarte is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:09 schreef NaturalScience het volgende:
"Piet is geen Afro, geen creool, geen negerpage, geen etnisch equatoriale Afrikaan, geen Moor en geen slaaf of zelfs geen knecht van Sinterklaas."
[..]
Geschreven door: Arnold-Jan Scheer
Bron: Volkskrant
Dat de discussie hiermee definitief mag verdwijnen!
Logisch toch. Dat is een heel ander onderwerp.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:39 schreef paddy het volgende:
En weer hoor je niets over de blanke slavernij.
Maar kinderen zien het allemaal niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch toch. Dat is een heel ander onderwerp.
Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
Zo logisch vind ik dat niet. Ook in dat gesprek kwam weer eens naar voren dat ze eigenlijk hun eigen geschiedenis niet kennen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar kinderen zien het allemaal niet.
En het blijft een kinderfeest.
Dus.
Ja, hallo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
Ben je nou serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.
Omdat er keiharde onwaarheden als feit worden gepresenteerd. De sint heeft nooit een slaaf gehad. Er is altijd sprake geweest van een knecht. Het woord "slaaf" heeft helemaal geen verband met sinterklaas. Behalve in het verhaal over Nicolaas die geld gaf aan een man die geen bruidsschat voor zijn dochters kon betalen. En dus zouden zijn dochters in de prostitutie (= slavernij!) moeten gaan. Dat voorkwam Nicolaas juist.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wow! Ik wist niet eens dat Suriname deze dag vierdequote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, hallo.
Natuurlijk is Sinterklaas belachelijk. Net als Koningsdag, de Derde Dinsdag in september, Kerstmis, het Offerfeest, de Jaarmarkt van de Emmaus, Nieuwjaar, een optreden van Nick & Simon, de WK voetbal en nog zowat zaken.
Maar wij (of zij) vinden het leuk om daar een feest van te maken.
quote:Sinds 2006 een officiële vrije dag in Suriname. De Nationale Dag der Inheemsen in Suriname is een symbool van respect voor het inheemse deel van het Surinaamse volk en een blijk van erkenning.
Dit wist ik allemaal niet. Zo leer je nog wat bij.quote:Het zijn de eerste bewoners in het gebied dat nu bekend staat als Suriname. Volgens archeologische vondsten gaat dat terug tot meer dan 6000 jaar. Vroeger werden de Inheemsen door de kolonisten "Indianen" genoemd maar die benaming is controversieel. De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen.
Ja, ik wil niet dat de kinderen onderling later nog meer op eilandjes gaan leven dan we nu al doen. Wanneer ouders nu al beginnen met feesten van Nederland te betitelen als een stel racisten naar de Nederlanders toe, lijkt het me verstandig die haat te smoren waar ze hun kinderharten mee vervuilen. Dus ja, vervang de zwarte pieten door alle nationaliteiten behalve de zwarte pieten. Kleding moet hetzelfde blijven. Mijn gevoel zegt me dat de kliek steeds groter gaat worden. Deze mensen hebben allemaal kinderen. Het is een Nederlands feest voor iedereen.quote:
Die ouders stonden toch vroeger ook vooraan bij het Sinterklaasfeest op school als Piet langs kwam om snoep te strooien?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, ik wil niet dat de kinderen onderling later nog meer op eilandjes gaan leven dan we nu al doen. Wanneer ouders nu al beginnen met feesten van Nederland te betitelen als een stel racisten naar de Nederlanders toe, lijkt het me verstandig die haat te smoren waar ze hun kinderharten mee vervuilen. Dus ja, vervang de zwarte pieten door alle nationaliteiten behalve de zwarte pieten. Kleding moet hetzelfde blijven. Mijn gevoel zegt me dat de kliek steeds groter gaat worden. Deze mensen hebben allemaal kinderen. Het is een Nederlands feest voor iedereen.
Ik weet niet waar je dat citaat vandaan had, maar ik vond: "De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen." wel een erg vreemde uitspraak. Zo vreemd dat ik de rest van het verhaal ook wantrouw.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:00 schreef paddy het volgende:
De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen.
Ja, en vervolgens zet hij zijn kinderen op tegen het feest. Het is niet voor niets dat veel van deze mensen niet eens weten waar de slavernij is ontstaan en hoe. Ze zien alleen blank versus zwart. Zo ontneem je de ouders in ieder geval voorlopig de voeding van mogelijke wantrouwen/haat bij deze kinderen waar deze ouders blijkbaar hun kinderen mee voeden. Normaal gesproken zeg ik nee, maar dit is een kinderfeest en moet voor iedereen fijn zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die ouders stonden toch vroeger ook vooraan bij het Sinterklaasfeest op school als Piet langs kwam om snoep te strooien?
tja het zal best even pijn doen voor veel mensen. en we zijn er nog lang niet vanaf, ook als we officieel iets gaan veranderen zal de PVV croud het alsnog gewoon blijven doen, de komende 20 jaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:57 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zie juist steeds meer zwartwitverschillen hierdoor. Mensen die zich bewust worden daarvan. En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand. Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:16 schreef pokkerdepok het volgende:
iets bespottelijks deden als pieten als negers aankleden om kinderen te entertainen.
http://www.beleven.org/feest/dag_der_inheemsen_surinamequote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat citaat vandaan had, maar ik vond: "De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen." wel een erg vreemde uitspraak. Zo vreemd dat ik de rest van het verhaal ook wantrouw.
En ik zou het dus niet gaan veranderen omdat wat verongelijkte figuren er niet mee om kunnen gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens zet hij zijn kinderen op tegen het feest. Het is niet voor niets dat veel van deze mensen niet eens weten waar de slavernij is ontstaan en hoe. Ze zien alleen blank versus zwart. Zo ontneem je de ouders in ieder geval voorlopig de voeding van mogelijke wantrouwen/haat bij deze kinderen waar deze ouders blijkbaar hun kinderen mee voeden. Normaal gesproken zeg ik nee, maar dit is een kinderfeest en moet voor iedereen fijn zijn.
Nee, zwarte piet is verzonnen. De Sint was gewoon een Katholiek bisschop. Mijn kinderen het hele verhaal achter de Sint ook uitgelegd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:21 schreef Ulx het volgende:
Is het uitbeelden van de Sint als een katholieke bisschop eigenlijk geen belediging naar al die mensen die zijn misbruikt door de kerk? Moet daar niet wat aan worden gedaan?
Ik zou wel eens willen weten of die groep wel zo klein is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
En ik zou het dus niet gaan veranderen omdat wat verongelijkte figuren er niet mee om kunnen gaan.
D'r is een hele riedel rondom Nicolaas verzonnen. Of geloof je het onderstaande?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, zwarte piet is verzonnen. De Sint was gewoon een Katholiek bisschop. Mijn kinderen het hele verhaal achter de Sint ook uitgelegd.
quote:During a great famine that Myra experienced in 311–312, a ship was in the port at anchor, which was loaded with wheat for the Emperor in Constantinople. Nicholas invited the sailors to unload a part of the wheat to help in time of need. The sailors at first disliked the request, because the wheat had to be weighed accurately and delivered to the Emperor. Only when Nicholas promised them that they would not suffer any loss for their consideration, the sailors agreed. When they arrived later in the capital, they made a surprising find: the weight of the load had not changed, although the wheat removed in Myra was enough for two full years and could even be used for sowing
Waarom vreemd? Denk je echt dat de eerste bewoners van het gebied dat wij nu Suriname noemen zichzelf inheemsen noemden?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:18 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.beleven.org/feest/dag_der_inheemsen_suriname
onderste quote was een reactie. Waarom vreemd? Ik wist niet eens dat het feest bestond
Zou in Amerika ook wel mogen zo'n feest.
Natuurlijk niet, die noemen zichzelf Zwarte Piet. En ze slingeren door het oerwoud aan Sint Nicolianen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom vreemd? Denk je echt dat de eerste bewoners van het gebied dat wij nu Suriname noemen zichzelf inheemsen noemden?
Vervangen door een gelijk gewicht van iets anders?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r is een hele riedel rondom Nicolaas verzonnen. Of geloof je het onderstaande?
[..]
Oh en met Amerika bedoel je de VSvA.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:18 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.beleven.org/feest/dag_der_inheemsen_suriname
onderste quote was een reactie. Waarom vreemd? Ik wist niet eens dat het feest bestond
Zou in Amerika ook wel mogen zo'n feest.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die noemen zichzelf Zwarte Piet. En ze slingeren door het oerwoud aan Sint Nicolianen.
Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom vreemd? Denk je echt dat de eerste bewoners van het gebied dat wij nu Suriname noemen zichzelf inheemsen noemden?
quote:Naast het gezamenlijk beleven van de cultuur en te tonen trots te zijn op zijn afkomst is het belangrijkste doel van het feest erkenning te vragen voor de levenswijze van de inheemse bevolking van Suriname. Belangrijk binnen deze levenswijze zijn de landrechten, het onderwijs en de gezondheidszorg. Het doel van deze dag is bij te dragen aan het verbeteren van de positie van de inheemse bevolking van Suriname.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_van_feestelijkhedenquote:De Karaïben en Arowakken, wonend aan de kuststrook, en de Akoerio, Trio en Wayana wonend in het binnenland van Suriname.
quote:om het publiek meer bewust te maken van de geschiedenis en positie van inheemse volkeren. Deze feestdag is toegankelijk voor iedereen, dus ook voor mensen die niet tot de inheemse bevolking behoren.
\ik weet alleen het verhaal dat de bisschop mensen hielp en ook geld inzamelde om arme vrouwen te kunnen laten trouwen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r is een hele riedel rondom Nicolaas verzonnen. Of geloof je het onderstaande?
[..]
ONZ is een deurtje verder .quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die noemen zichzelf Zwarte Piet. En ze slingeren door het oerwoud aan Sint Nicolianen.
Ik zou bij god niet weten waarom men het in dit topic over Suriname heeft.quote:
Vooral passen.... want het is onzin wat je zegt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:10 schreef Specularium het volgende:
Zelf denk ik, hoe meer kritiek hoe minder je het moet aanpassen.
Het gaat ook nooit op een normale toon, ineens zijn 2 maanden alle Nederlanders racisten.
Daar pas ik een beetje voor.
Vind je dit leuk? Mensen in het hokje apen zetten ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die man in P&W begon erover. Kees22 begon over Nationale feestdagen en hoppah, mijn interesse was gewektquote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou bij god niet weten waarom men het in dit topic over Suriname heeft.
Kunnen we hetzelfde geld weer terug eisen i.v.m de blanke slavernij daar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:48 schreef Salvad0R het volgende:
Kuch...
http://www.dailymail.co.u(...)ery-reparations.html
Typische reactie. Ik dacht aan Tarzan toen ik het schreef.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je dit leuk? Mensen in het hokje apen zetten ?
De kliek heeft het toch echt over een cultureel racistisch feest. Itt tot deze heren heb ik het niet over iedere man/vrouw met een donkere huidskleur.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vooral passen.... want het is onzin wat je zegt.
Je doet alsof een massa mensen ineens 2 maanden alle Nederlanders racisten vinden.
Je ziet spoken.
Zo ver dacht ik niet. Geen idee waarom ik aan Tarzan moest denken. Misschien in ONZ dan maar verder.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over een massa mensen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vooral passen.... want het is onzin wat je zegt.
Je doet alsof een massa mensen ineens 2 maanden alle Nederlanders racisten vinden.
Je ziet spoken.
En dan gaat het dus gewoon door. Dan komt iemand over een paar jaar aan dat het feit dat het om een bisschop gaat weer pijnlijk is voor voor de slachtoffers van het misbruikschandaal. Enzovoort. Enzovoort. En als je maar hard genoeg brult krijg je dan ook nog je zin.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:56 schreef paddy het volgende:
[..]
De kliek heeft het toch echt over een cultureel racistisch feest. Itt tot deze heren heb ik het niet over iedere man/vrouw met een donkere huidskleur.
We gaan zo steeds meer op eilandjes leven dus van mij mag zwarte piet vervangen worden.
Vind jij dit leuk? Totaal nergens humor in kunnen zien?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Exact, daarom geen millimeter toegeven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan gaat het dus gewoon door. Dan komt iemand over een paar jaar aan dat het feit dat het om een bisschop gaat weer pijnlijk is voor voor de slachtoffers van het misbruikschandaal. Enzovoort. Enzovoort. En als je maar hard genoeg brult krijg je dan ook nog je zin.
Die wilden excuses voor het slavernijverleden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou bij god niet weten waarom men het in dit topic over Suriname heeft.
Waarom mag je je niet schminken op een manier die je zelf wil? Als jij in een page-pak wil lopen met een baret op en een veer en met een zak kruidnoten wil rondlopen. Waarom mag dat niet? Wie zegt dat je daarmee de persoon Zwarte Piet onderuit haalt? En je zou een zwarte een bisschoppak aan doen. Wie zegt dat je daarmee het Sinterklaasfeest onderuit haalt? Wie zegt überhaupt dat dit met Sinterklaas en Zwartepiet te maken heeft? Als je dat als particulier initiatief doet en je loopt zo over straat, kan daar toch niemand bezwaar tegen hebben? Als jij gekleurde lampjes in je kerstboom hebt, is dat toch ook niet een protest tegen mensen die uitsluitend witte lampjes in de kerstboom hebben? Als jij gekleurd siervuurwerk hebt, is dat toch ook geen protest tegen wit siervuurwerk. Leven en laten leven. Als particulier initiatief is er geen bezwaar tegen. Ook niet als je zo over straat loopt, als regenboogpiet of zwarte Sint.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 03:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Exact, daarom geen millimeter toegeven.
Die Regenboogpieten gingen al te ver onder het mom van politieke correctheid.
Hoeveel drugs moet je op hebben om Regenboogpieten te verzinnen?
Voor wie? Voor die kinderen van vijf?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:21 schreef controlaltdelete het volgende:
als ze eerlijk waren gaf de docent toe zou het ook prettiger zijn als Piet een andere kleur zou krijgen.
Zo'n politiek correcte blanke? Of een accent?quote:en school uit Zuidoost belde op (met heel veel donkere kindjes) en had ook zo hun bedenkingen over Zwarte Piet. Het woord zwarte haalden ze uit liedjes en werd gewoon Piet en als ze eerlijk waren gaf de docent toe zou het ook prettiger zijn als Piet een andere kleur zou krijgen.
Natuurlijk niet, kinderen van die leeftijd hebben nog niks door maar om net dat mindere kantje ervan af te halen zodat niemand zich beledigd voelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor wie? Voor die kinderen van vijf?
Ah ja, maar wat doen we voor die mensen die zich beledigd voelen dat zwarte piet niet meer bestaat?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, kinderen van die leeftijd hebben nog niks door maar om net dat mindere kantje ervan af te halen zodat niemand zich beledigd voelt.
Er worden wel meer tradities aangepast of erger nog ze verdwijnen.... bovendien verdwijnt Zwarte Piet niet eens. Hij wordt alleen wat aangepast naar de huidige tijd. Dit is al vaker gebeurd in het verleden dus waar de pijn zit bij al die jankende Nederlanders kan ik me niet zo goed voorstellen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah ja, maar wat doen we voor die mensen die zich beledigd voelen dat zwarte piet niet meer bestaat?
D'r is altijd wel iemand die zich ergens door beledigd voelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, kinderen van die leeftijd hebben nog niks door maar om net dat mindere kantje ervan af te halen zodat niemand zich beledigd voelt.
Ik voel mij geschoffeerd door gele pieten en paarse pieten. Ik wil dus dat je ze afschaft, aangezien je voorstander bent van het gijzelen van een democratie. Ik vind ook dat jij geen spijkerbroeken meer mag dragen, dat vind ik ook aanstootgevend. Aangezien je voorstander bent van het gijzelen van de democratie mag je die dus ook fijn thuislaten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er worden wel meer tradities aangepast of erger nog ze verdwijnen.... bovendien verdwijnt Zwarte Piet niet eens. Hij wordt alleen wat aangepast naar de huidige tijd. Dit is al vaker gebeurd in het verleden dus waar de pijn zit bij al die jankende Nederlanders kan ik me niet zo goed voorstellen.
Nee ik snap totaal niet waar jullie heen gaan. Met de vraag om Zwarte Piet aan te passen worden andere vergelijkingen veel te ver doorgetrokken wat totaal nergens op slaat. Sinterklaasfeest zal heus niet gaan verdwijnen, Zwarte Piet ook niet maar toch gaat ie in de loop der jaren aangepast worden naar de moderne tijd. Beetje bij beetje hebben we dit al eerder gedaan dus hou nu op met huilie doen en accepteer het gewoon dat dit toch gaat gebeuren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Snap je een beetje waar we heen gaan?
Dan houdt het op. Laat jezelf lekker gijzelen door een minderheidsgroepering in Nederland. Ik kies ervoor dat niet te doen en een ruggegraat te hebben, jij rolt op je rug en geeft jezelf alvast over.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee ik snap totaal niet waar jullie heen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |