Trusten.quote:
Denk het niet, hij vond het vooral erg dat iemand zijn moeder een keer Zwarte Piet had genoemd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:10 schreef Ulx het volgende:
Heeft de beste man eigenlijk de reclamecodecommissie ingeschakeld wegens het gebruik van Zwarte Piet in commercials en zo?
Dus als zijn moeder was uitgemaakt voor "bomenklimmende bananenvretende roetmop" had hij niet zo'n kabaal lopen maken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Denk het niet, hij vond het vooral erg dat iemand zijn moeder een keer Zwarte Piet had genoemd.
Als er daar een feest voor was had ie zeker geprobeerd het te verbieden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als zijn moeder was uitgemaakt voor "bomenklimmende bananenvretende roetmop" had hij niet zo'n kabaal lopen maken?
Het feest gaat nog altijd om Sinterklaas hè, die zwartjoekels die bij hem rondlopen zijn uiteraard maar bijzaak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als er daar een feest voor was had ie zeker geprobeerd het te verbieden.
Ik wil de Krampus terug. Sinterklaas samen met een demoon. Dat lijkt me tofquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feest gaat nog altijd om Sinterklaas hè, die zwartjoekels die bij hem rondlopen zijn uiteraard maar bijzaak.
Vind jij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij begint het gewoon langzaam bij nederland door te dringen wat we eigenlijk voor iets belachelijks doen. wordt tijd.
steeds minder zijn het met je eens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind jij.
Ik vind het schromelijk overdreven en tenenkrommend.
Ja, maar dat zijn zelf negers, dan is het stoer en mag het wel enzoquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:18 schreef Ulx het volgende:
Probeert hij eigenlijk ook hiphopconcerten te verbieden? Daar staan altijd van die gasten over "Niggers" en zo te schreeuwen?
Het staat anders nog steeds bomvol elk jaar bij de intocht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
steeds minder zijn het met je eens.
gelukkig wel. neimand wil sinterklaas afschaffen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het staat anders nog steeds bomvol elk jaar bij de intocht.
ik zie juist steeds meer zwartwitverschillen hierdoor. Mensen die zich bewust worden daarvan. En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand. Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij begint het gewoon langzaam bij nederland door te dringen wat we eigenlijk voor iets belachelijks doen. wordt tijd.
Onzin. Hij verpest een kinderfeest. Laat hem dan ook even een gangstafeestje verpesten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn zelf negers, dan is het stoer en mag het wel enzo
Uit de hand ? Nou nee.....quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:57 schreef poemojn het volgende:
En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand.
Zeker...quote:Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.
Ah ja:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:10 schreef HotSummerNight het volgende:
dat kun jij nou wel zeggen, maar zwarte piet is gewoon de slaaf van de sint, of dat uit het verleden komt boeit me geen fuck
Flauwekul.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
Hebben we het nog niet over de 10.000 Nederlandse slaven die werden ontvoerd en in de stad Meknes verkocht.quote:Tussen 1512 en 1693 werden blanke slaven en slavinnen vaak naar het Caribisch gebied gebracht. 10.000 zogenaamde contractarbeiders
uit Bristol naar West-Indië en Virginia. Sommigen kwamen vrijwillig,
anderen waren ontvoerd in de straten van Londen en Bristol.
Tja, ik heb ook wel eens geprobeerd een wat breder verhaal te vertellen. Ik vond met name Hadji Firoez wel leuk, omdat daar de baas die cadeautjes uitdeelt en gedichten maakt, de zwarte is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:09 schreef NaturalScience het volgende:
"Piet is geen Afro, geen creool, geen negerpage, geen etnisch equatoriale Afrikaan, geen Moor en geen slaaf of zelfs geen knecht van Sinterklaas."
[..]
Geschreven door: Arnold-Jan Scheer
Bron: Volkskrant
Dat de discussie hiermee definitief mag verdwijnen!
Logisch toch. Dat is een heel ander onderwerp.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:39 schreef paddy het volgende:
En weer hoor je niets over de blanke slavernij.
Maar kinderen zien het allemaal niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Logisch toch. Dat is een heel ander onderwerp.
Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
Zo logisch vind ik dat niet. Ook in dat gesprek kwam weer eens naar voren dat ze eigenlijk hun eigen geschiedenis niet kennen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar kinderen zien het allemaal niet.
En het blijft een kinderfeest.
Dus.
Ja, hallo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
Ben je nou serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.
Omdat er keiharde onwaarheden als feit worden gepresenteerd. De sint heeft nooit een slaaf gehad. Er is altijd sprake geweest van een knecht. Het woord "slaaf" heeft helemaal geen verband met sinterklaas. Behalve in het verhaal over Nicolaas die geld gaf aan een man die geen bruidsschat voor zijn dochters kon betalen. En dus zouden zijn dochters in de prostitutie (= slavernij!) moeten gaan. Dat voorkwam Nicolaas juist.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wow! Ik wist niet eens dat Suriname deze dag vierdequote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, hallo.
Natuurlijk is Sinterklaas belachelijk. Net als Koningsdag, de Derde Dinsdag in september, Kerstmis, het Offerfeest, de Jaarmarkt van de Emmaus, Nieuwjaar, een optreden van Nick & Simon, de WK voetbal en nog zowat zaken.
Maar wij (of zij) vinden het leuk om daar een feest van te maken.
quote:Sinds 2006 een officiële vrije dag in Suriname. De Nationale Dag der Inheemsen in Suriname is een symbool van respect voor het inheemse deel van het Surinaamse volk en een blijk van erkenning.
Dit wist ik allemaal niet. Zo leer je nog wat bij.quote:Het zijn de eerste bewoners in het gebied dat nu bekend staat als Suriname. Volgens archeologische vondsten gaat dat terug tot meer dan 6000 jaar. Vroeger werden de Inheemsen door de kolonisten "Indianen" genoemd maar die benaming is controversieel. De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen.
Ja, ik wil niet dat de kinderen onderling later nog meer op eilandjes gaan leven dan we nu al doen. Wanneer ouders nu al beginnen met feesten van Nederland te betitelen als een stel racisten naar de Nederlanders toe, lijkt het me verstandig die haat te smoren waar ze hun kinderharten mee vervuilen. Dus ja, vervang de zwarte pieten door alle nationaliteiten behalve de zwarte pieten. Kleding moet hetzelfde blijven. Mijn gevoel zegt me dat de kliek steeds groter gaat worden. Deze mensen hebben allemaal kinderen. Het is een Nederlands feest voor iedereen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |